ודווקא יש שתי סיבות עיקריות שיוצרות בעיה בשיטת ההעברה שהצגת.
1. פקקים בעמדות הרב קו נוצרים עקב כל המקרים הביזאריים שיש לרב קו (ויש) אבל גם כשצריכים לחשב את העלות ולהעביר את הסכום וכו'.
 
2. כאשר מעבירים את הסכום כפי שהוא ולא מעגלים את האגורות שנוצרות (אגורות בודדות), מכונות הכרטוס של דן לא מצליחות לקרוא נכון את מספר הרב קו בזמן החיוב. ואז, מופיע לך כמספר הכרטיס בפתקית שיוצאת, מספר פיקטיבי המתחיל בסימן - (מינוס). כאשר אתה רוצה לבצע מעבר לאוטובוס אחר שאינו של דן, תחויב מיד בעוד נסיעה (כי המכונה של המפעיל האחר מזהה את הכרטיס עם המספר האמיתי שלו). כאשר תשלם באגד בערך צבור (או בכל מפעיל אחר) ותעבור לדן, אותו הדבר - תשלם שוב בדן.
 
אז כדי למנוע מצבים כאלו, צריכים לבצע את החישוב של אחוזי ההנחה שיש להעביר ולעגל את האגורות הבודדות ל10 האגורות הקרובות.
 
עכשיו, אם משרד התחבורה היה רוצה שההעברה של הכסף תהיה כפי שאתה אומר, כל מה שהפקיד בעמדת הרב קו היה צריך לעשות זה ללחוץ על שחרר נעילת חוזה (קרא לזה באיזה שם שתרצה), וישר במקום היית מקבל את הסכום הנכון, לאחר ההנחה המתאימה לפרופיל אליו עברת. אבל, זה לא קורה... ולא, אני לא מצפה עכשיו שהפקידים יתחילו לחשב את האחוזי הנחה ויקלידו את הסכומים החדשים ידנית, יש בזה טעויות הקלדה, יש בזה בעיות נוספות וכן, זה גם גוזל זמן. כשכל הסטודנטים ביום אחד פגי תוקף חוזה ומלא באים לחדש גם ככה ואחרים רוצים לשחרר חוזים, האמן לי שזה הדבר האחרון שצריך כדי שהתור יגדל עוד.
 
עכשיו זה לגבי ערך צבור. מה לגבי כרטיסיות? השתמשת בכרטיסיית רכבת מנהריה לבאר שבע שיש בה 12 נסיעות. ניצלת 5 נסיעות ונותרו עוד 7 נסיעות. מה יעשו עכשיו? יחזירו לך את החלק היחסי במזומן או בצ'ק של עלות הכרטיסיה? הנחיית משרד התחבורה טוענת שלא. למה? כי מדובר במוצר משומש שלא ניתן לקבל תמורתו את כספך בחזרה (ברצינות). מה כן ניתן לעשות? או להעביר את היתרת נסיעות לפרופיל נוסע רגיל או לקבל צ'ק שבו מקזזים לך את עלות 5 הנסיעות, כאילו רכשת כל נסיעה בודדת (בתשלום כרטיס מלא) מעלות כל הכרטיסיה.
 
אפשט: אם נסיעה בודדת עולה 50 ש"ח ויש לך פרופיל סטודנט מורחב המקנה 50% הנחה, סימן שרכשת כל נסיעה ב25 ש"ח בעצם, כך שבעבור 12 נסיעות, שילמת 300 ש"ח. אין לך מה לנסוע יותר לבאר שבע, סיימת את הלימודים שם ואתה רוצה את כספך בחזרה. אומרים לך, אין בעיה, ניקח את ה300 ש"ח ששילמת, נחסר מהם עלות של 5 נסיעות בודדות במחיר מלא (50 ש"ח לכל נסיעה) ואת היתרה נשלח לך בצ'ק בדואר. קרי, תקבל החזר של 50 ש"ח בלבד! האופציה השנייה, נעביר לך את יתרת הכרטיסיות מסטודנט מורחב לפרופיל נוסע רגיל וכך תוכל להשתמש בהן (גם אם אין לך מה לחפש בבאר שבע יותר).
 
במה תבחר?
ודווקא יש שתי סיבות עיקריות שיוצרות בעיה בשיטת ההעברה שהצגת.זה שזו ההנחיה לא אומר שהיא בהכרח לא עומדת בניגוד לדין
ובכל מקרה צודקת היא בטח לא. כ"שמשחררים את החסימה" אין שום סיבה להעביר הנחה שכבר לא מגיעה לנוסע. לא חסרים פקידים שאין להם מושג מה הם עושים, וזה משתקף בפורום גם בעוד עניינים.
זה כמו שמישהו היה פעם קונה סטוקים של כרטיסיות נוער לפני שמלאו לו 18 (או סיים את לימודיו בתיכון) וממשיך להשתמש בהן זמן רב אחר כך. ברור שאין שום סיבה שהוא ימשיך להנות מההנחה.
1. פקקים בעמדות הרב קו נוצרים עקב כל המקרים הביזאריים שיש לרב קו (ויש) אבל גם כשצריכים לחשב את העלות ולהעביר את הסכום וכו'.
 
2. כאשר מעבירים את הסכום כפי שהוא ולא מעגלים את האגורות שנוצרות (אגורות בודדות), מכונות הכרטוס של דן לא מצליחות לקרוא נכון את מספר הרב קו בזמן החיוב. ואז, מופיע לך כמספר הכרטיס בפתקית שיוצאת, מספר פיקטיבי המתחיל בסימן - (מינוס). כאשר אתה רוצה לבצע מעבר לאוטובוס אחר שאינו של דן, תחויב מיד בעוד נסיעה (כי המכונה של המפעיל האחר מזהה את הכרטיס עם המספר האמיתי שלו). כאשר תשלם באגד בערך צבור (או בכל מפעיל אחר) ותעבור לדן, אותו הדבר - תשלם שוב בדן.
 
אז כדי למנוע מצבים כאלו, צריכים לבצע את החישוב של אחוזי ההנחה שיש להעביר ולעגל את האגורות הבודדות ל10 האגורות הקרובות.
 
עכשיו, אם משרד התחבורה היה רוצה שההעברה של הכסף תהיה כפי שאתה אומר, כל מה שהפקיד בעמדת הרב קו היה צריך לעשות זה ללחוץ על שחרר נעילת חוזה (קרא לזה באיזה שם שתרצה), וישר במקום היית מקבל את הסכום הנכון, לאחר ההנחה המתאימה לפרופיל אליו עברת. אבל, זה לא קורה... ולא, אני לא מצפה עכשיו שהפקידים יתחילו לחשב את האחוזי הנחה ויקלידו את הסכומים החדשים ידנית, יש בזה טעויות הקלדה, יש בזה בעיות נוספות וכן, זה גם גוזל זמן. כשכל הסטודנטים ביום אחד פגי תוקף חוזה ומלא באים לחדש גם ככה ואחרים רוצים לשחרר חוזים, האמן לי שזה הדבר האחרון שצריך כדי שהתור יגדל עוד.
 
עכשיו זה לגבי ערך צבור. מה לגבי כרטיסיות? השתמשת בכרטיסיית רכבת מנהריה לבאר שבע שיש בה 12 נסיעות. ניצלת 5 נסיעות ונותרו עוד 7 נסיעות. מה יעשו עכשיו? יחזירו לך את החלק היחסי במזומן או בצ'ק של עלות הכרטיסיה? הנחיית משרד התחבורה טוענת שלא. למה? כי מדובר במוצר משומש שלא ניתן לקבל תמורתו את כספך בחזרה (ברצינות). מה כן ניתן לעשות? או להעביר את היתרת נסיעות לפרופיל נוסע רגיל או לקבל צ'ק שבו מקזזים לך את עלות 5 הנסיעות, כאילו רכשת כל נסיעה בודדת (בתשלום כרטיס מלא) מעלות כל הכרטיסיה.
 
אפשט: אם נסיעה בודדת עולה 50 ש"ח ויש לך פרופיל סטודנט מורחב המקנה 50% הנחה, סימן שרכשת כל נסיעה ב25 ש"ח בעצם, כך שבעבור 12 נסיעות, שילמת 300 ש"ח. אין לך מה לנסוע יותר לבאר שבע, סיימת את הלימודים שם ואתה רוצה את כספך בחזרה. אומרים לך, אין בעיה, ניקח את ה300 ש"ח ששילמת, נחסר מהם עלות של 5 נסיעות בודדות במחיר מלא (50 ש"ח לכל נסיעה) ואת היתרה נשלח לך בצ'ק בדואר. קרי, תקבל החזר של 50 ש"ח בלבד! האופציה השנייה, נעביר לך את יתרת הכרטיסיות מסטודנט מורחב לפרופיל נוסע רגיל וכך תוכל להשתמש בהן (גם אם אין לך מה לחפש בבאר שבע יותר).
 
במה תבחר?