מהו הערך המקסימלי הצבור שניתן להטעין בדן? בקו 1 עד 100 ש"ח

מצב
הנושא נעול.

olli3

New member
מנהל
ודווקא יש שתי סיבות עיקריות שיוצרות בעיה בשיטת ההעברה שהצגת.

זה שזו ההנחיה לא אומר שהיא בהכרח לא עומדת בניגוד לדין
ובכל מקרה צודקת היא בטח לא. כ"שמשחררים את החסימה" אין שום סיבה להעביר הנחה שכבר לא מגיעה לנוסע. לא חסרים פקידים שאין להם מושג מה הם עושים, וזה משתקף בפורום גם בעוד עניינים.

זה כמו שמישהו היה פעם קונה סטוקים של כרטיסיות נוער לפני שמלאו לו 18 (או סיים את לימודיו בתיכון) וממשיך להשתמש בהן זמן רב אחר כך. ברור שאין שום סיבה שהוא ימשיך להנות מההנחה.
ודווקא יש שתי סיבות עיקריות שיוצרות בעיה בשיטת ההעברה שהצגת.
1. פקקים בעמדות הרב קו נוצרים עקב כל המקרים הביזאריים שיש לרב קו (ויש) אבל גם כשצריכים לחשב את העלות ולהעביר את הסכום וכו'.
&nbsp
2. כאשר מעבירים את הסכום כפי שהוא ולא מעגלים את האגורות שנוצרות (אגורות בודדות), מכונות הכרטוס של דן לא מצליחות לקרוא נכון את מספר הרב קו בזמן החיוב. ואז, מופיע לך כמספר הכרטיס בפתקית שיוצאת, מספר פיקטיבי המתחיל בסימן - (מינוס). כאשר אתה רוצה לבצע מעבר לאוטובוס אחר שאינו של דן, תחויב מיד בעוד נסיעה (כי המכונה של המפעיל האחר מזהה את הכרטיס עם המספר האמיתי שלו). כאשר תשלם באגד בערך צבור (או בכל מפעיל אחר) ותעבור לדן, אותו הדבר - תשלם שוב בדן.
&nbsp
אז כדי למנוע מצבים כאלו, צריכים לבצע את החישוב של אחוזי ההנחה שיש להעביר ולעגל את האגורות הבודדות ל10 האגורות הקרובות.
&nbsp
עכשיו, אם משרד התחבורה היה רוצה שההעברה של הכסף תהיה כפי שאתה אומר, כל מה שהפקיד בעמדת הרב קו היה צריך לעשות זה ללחוץ על שחרר נעילת חוזה (קרא לזה באיזה שם שתרצה), וישר במקום היית מקבל את הסכום הנכון, לאחר ההנחה המתאימה לפרופיל אליו עברת. אבל, זה לא קורה... ולא, אני לא מצפה עכשיו שהפקידים יתחילו לחשב את האחוזי הנחה ויקלידו את הסכומים החדשים ידנית, יש בזה טעויות הקלדה, יש בזה בעיות נוספות וכן, זה גם גוזל זמן. כשכל הסטודנטים ביום אחד פגי תוקף חוזה ומלא באים לחדש גם ככה ואחרים רוצים לשחרר חוזים, האמן לי שזה הדבר האחרון שצריך כדי שהתור יגדל עוד.
&nbsp
עכשיו זה לגבי ערך צבור. מה לגבי כרטיסיות? השתמשת בכרטיסיית רכבת מנהריה לבאר שבע שיש בה 12 נסיעות. ניצלת 5 נסיעות ונותרו עוד 7 נסיעות. מה יעשו עכשיו? יחזירו לך את החלק היחסי במזומן או בצ'ק של עלות הכרטיסיה? הנחיית משרד התחבורה טוענת שלא. למה? כי מדובר במוצר משומש שלא ניתן לקבל תמורתו את כספך בחזרה (ברצינות). מה כן ניתן לעשות? או להעביר את היתרת נסיעות לפרופיל נוסע רגיל או לקבל צ'ק שבו מקזזים לך את עלות 5 הנסיעות, כאילו רכשת כל נסיעה בודדת (בתשלום כרטיס מלא) מעלות כל הכרטיסיה.
&nbsp
אפשט: אם נסיעה בודדת עולה 50 ש"ח ויש לך פרופיל סטודנט מורחב המקנה 50% הנחה, סימן שרכשת כל נסיעה ב25 ש"ח בעצם, כך שבעבור 12 נסיעות, שילמת 300 ש"ח. אין לך מה לנסוע יותר לבאר שבע, סיימת את הלימודים שם ואתה רוצה את כספך בחזרה. אומרים לך, אין בעיה, ניקח את ה300 ש"ח ששילמת, נחסר מהם עלות של 5 נסיעות בודדות במחיר מלא (50 ש"ח לכל נסיעה) ואת היתרה נשלח לך בצ'ק בדואר. קרי, תקבל החזר של 50 ש"ח בלבד! האופציה השנייה, נעביר לך את יתרת הכרטיסיות מסטודנט מורחב לפרופיל נוסע רגיל וכך תוכל להשתמש בהן (גם אם אין לך מה לחפש בבאר שבע יותר).
&nbsp
במה תבחר?
 

בישגד

New member
תגובה

ודווקא יש שתי סיבות עיקריות שיוצרות בעיה בשיטת ההעברה שהצגת.
1. פקקים בעמדות הרב קו נוצרים עקב כל המקרים הביזאריים שיש לרב קו (ויש) אבל גם כשצריכים לחשב את העלות ולהעביר את הסכום וכו'.
&nbsp
2. כאשר מעבירים את הסכום כפי שהוא ולא מעגלים את האגורות שנוצרות (אגורות בודדות), מכונות הכרטוס של דן לא מצליחות לקרוא נכון את מספר הרב קו בזמן החיוב. ואז, מופיע לך כמספר הכרטיס בפתקית שיוצאת, מספר פיקטיבי המתחיל בסימן - (מינוס). כאשר אתה רוצה לבצע מעבר לאוטובוס אחר שאינו של דן, תחויב מיד בעוד נסיעה (כי המכונה של המפעיל האחר מזהה את הכרטיס עם המספר האמיתי שלו). כאשר תשלם באגד בערך צבור (או בכל מפעיל אחר) ותעבור לדן, אותו הדבר - תשלם שוב בדן.
&nbsp
אז כדי למנוע מצבים כאלו, צריכים לבצע את החישוב של אחוזי ההנחה שיש להעביר ולעגל את האגורות הבודדות ל10 האגורות הקרובות.
&nbsp
עכשיו, אם משרד התחבורה היה רוצה שההעברה של הכסף תהיה כפי שאתה אומר, כל מה שהפקיד בעמדת הרב קו היה צריך לעשות זה ללחוץ על שחרר נעילת חוזה (קרא לזה באיזה שם שתרצה), וישר במקום היית מקבל את הסכום הנכון, לאחר ההנחה המתאימה לפרופיל אליו עברת. אבל, זה לא קורה... ולא, אני לא מצפה עכשיו שהפקידים יתחילו לחשב את האחוזי הנחה ויקלידו את הסכומים החדשים ידנית, יש בזה טעויות הקלדה, יש בזה בעיות נוספות וכן, זה גם גוזל זמן. כשכל הסטודנטים ביום אחד פגי תוקף חוזה ומלא באים לחדש גם ככה ואחרים רוצים לשחרר חוזים, האמן לי שזה הדבר האחרון שצריך כדי שהתור יגדל עוד.
&nbsp
עכשיו זה לגבי ערך צבור. מה לגבי כרטיסיות? השתמשת בכרטיסיית רכבת מנהריה לבאר שבע שיש בה 12 נסיעות. ניצלת 5 נסיעות ונותרו עוד 7 נסיעות. מה יעשו עכשיו? יחזירו לך את החלק היחסי במזומן או בצ'ק של עלות הכרטיסיה? הנחיית משרד התחבורה טוענת שלא. למה? כי מדובר במוצר משומש שלא ניתן לקבל תמורתו את כספך בחזרה (ברצינות). מה כן ניתן לעשות? או להעביר את היתרת נסיעות לפרופיל נוסע רגיל או לקבל צ'ק שבו מקזזים לך את עלות 5 הנסיעות, כאילו רכשת כל נסיעה בודדת (בתשלום כרטיס מלא) מעלות כל הכרטיסיה.
&nbsp
אפשט: אם נסיעה בודדת עולה 50 ש"ח ויש לך פרופיל סטודנט מורחב המקנה 50% הנחה, סימן שרכשת כל נסיעה ב25 ש"ח בעצם, כך שבעבור 12 נסיעות, שילמת 300 ש"ח. אין לך מה לנסוע יותר לבאר שבע, סיימת את הלימודים שם ואתה רוצה את כספך בחזרה. אומרים לך, אין בעיה, ניקח את ה300 ש"ח ששילמת, נחסר מהם עלות של 5 נסיעות בודדות במחיר מלא (50 ש"ח לכל נסיעה) ואת היתרה נשלח לך בצ'ק בדואר. קרי, תקבל החזר של 50 ש"ח בלבד! האופציה השנייה, נעביר לך את יתרת הכרטיסיות מסטודנט מורחב לפרופיל נוסע רגיל וכך תוכל להשתמש בהן (גם אם אין לך מה לחפש בבאר שבע יותר).
&nbsp
במה תבחר?
תגובה
הנקודה היא פשוטה — אם הם רוצים זיכוי אז הם צריכים לקבל אותו אחרי התאמה למה שהם שילמו בפועל. למרות כל המגילות לא הבנתי למה לדעתך יש בעיה עקרונית לנהוג כך.

לגבי הטענה שהחישוב לוקח זמן וקשה לעגל ל10 אגורות (שזה בדיוק שורה אחת של קוד), בשביל זה עובדים עם מחשבים שאפשר לתכנת בקלות לבצע את הפעולה הזאת ולא עם חשבוניה. זה שלא תכנתו אותם לא אומר שזה בסדר.
כרטיס חכם אמיתי (שלהזכירך הוא אלקטרוני ועובד עם מחשבים שיכולים לעשות פעולות חישוב אפילו קצת יותר מסובכות בעצמם) היה אפשר לתכנת ככה שגובה היתרה בארנק ישתנה אוטומטית בהתאם לגובה ההנחה שלה זכאי הנוסע באותו זמן, ולייתר את הצורך לרוץ לפתוח סתימות בעמדת השירות הקרובה.

בעיית הכרטיסיות היא בעיקר באשמת הנוסע, כי כל הרעיון שנוסע קונה כרטיסיה הוא שהוא יודע שהוא הולך להשתמש בה כשהוא זכאי לכך ולא "טוב ,אני נוסע לנהריה פעם בשנה אבל אני אקנה כרטיסיה, שיהיה.". גם אחרי שהוא קונה כרטיס תקופתי ופתאום הוא לא כדאי לו מאיזושהי סיבה זה די בעיה שלו. בעולם אגב יש כזה דבר כרטיסיות שגם מוגבלות בזמן.
הפתרון ההוגן ביותר מבין אלה שהצגת הוא כמובן הפתרון שבו ההחזר הוא 50 ₪.
 

olli3

New member
מנהל
קראתי את כל תגובותיך, אנחנו דיי מסכימים מלבד דבר אחד.

תגובה
הנקודה היא פשוטה — אם הם רוצים זיכוי אז הם צריכים לקבל אותו אחרי התאמה למה שהם שילמו בפועל. למרות כל המגילות לא הבנתי למה לדעתך יש בעיה עקרונית לנהוג כך.

לגבי הטענה שהחישוב לוקח זמן וקשה לעגל ל10 אגורות (שזה בדיוק שורה אחת של קוד), בשביל זה עובדים עם מחשבים שאפשר לתכנת בקלות לבצע את הפעולה הזאת ולא עם חשבוניה. זה שלא תכנתו אותם לא אומר שזה בסדר.
כרטיס חכם אמיתי (שלהזכירך הוא אלקטרוני ועובד עם מחשבים שיכולים לעשות פעולות חישוב אפילו קצת יותר מסובכות בעצמם) היה אפשר לתכנת ככה שגובה היתרה בארנק ישתנה אוטומטית בהתאם לגובה ההנחה שלה זכאי הנוסע באותו זמן, ולייתר את הצורך לרוץ לפתוח סתימות בעמדת השירות הקרובה.

בעיית הכרטיסיות היא בעיקר באשמת הנוסע, כי כל הרעיון שנוסע קונה כרטיסיה הוא שהוא יודע שהוא הולך להשתמש בה כשהוא זכאי לכך ולא "טוב ,אני נוסע לנהריה פעם בשנה אבל אני אקנה כרטיסיה, שיהיה.". גם אחרי שהוא קונה כרטיס תקופתי ופתאום הוא לא כדאי לו מאיזושהי סיבה זה די בעיה שלו. בעולם אגב יש כזה דבר כרטיסיות שגם מוגבלות בזמן.
הפתרון ההוגן ביותר מבין אלה שהצגת הוא כמובן הפתרון שבו ההחזר הוא 50 ₪.
קראתי את כל תגובותיך, אנחנו דיי מסכימים מלבד דבר אחד.
אני לא חושב שאם אני זכאי לרכוש כרטיסיה ברכבת של 12 נסיעות והשתמשתי ב10 מהן אז כשאבקש להזדכות על היתרה יגידו לי, היי? אתה עוד חייב לנו כסף אם אתה רוצה לשחרר את היתרה. על מה ולמה?
&nbsp
למה שאני אצטרך כמה חודשים מראש לתכנן כמה נסיעות אעשה מנהריה לבאר שבע לפני שפג התוקף בהנחה שאני חוזר להורים בנהריה פעם בשבועיים?
&nbsp
זה מה שמרגיז עם כל הכרטיסיות בעידן הרב קו, הן אישיות, הן לא ניתנות להעברה לאף אחד ואם אתה רוצה להזדכות עליהן, או שאתה מפסיד כסף או שאתה אפילו חייב כסף לרכבת. איפה נשמע כדבר הזה?
&nbsp
אני מסכים שהעברת יתרת הנסיעות לפרופיל נוסע רגיל כפי שהיא אינה תקינה, אבל אם אני מסתכל על טובת המערכת או טובת הצרכן התמים - טובת הצרכן התמים היא על העליונה. ובמילים אחרות, אני מצדיקי השופט טננבאוום.
 

בישגד

New member
ולגבי הקומבינה המקורית יש לי רעיון עוד יותר טוב

אתה טועה, זו ההנחיה של משרד התחבורה. להעביר את החוזים כפי
שהם מפרופיל X לפרופיל Y. זה מה שנקרא "לשחרר חוזים חסומים".
&nbsp
סומכים על זה שרוב הציבור לא מודע לכך שאם לפני תום תוקף הפרופיל, הנוסע ימלא את הרב קו בכסף (יכול להיות גם כרטיסייה לרכבת) אז פשוט יעבירו לו את החוזים מהפרופיל הישן לפרופיל הנוכחי.
ולגבי הקומבינה המקורית יש לי רעיון עוד יותר טוב
אם ברב־קו אחד אפשר לטעון רק 1000 ₪, למה לא להוציא עוד כמה כרטיסים אצל עוד מפעילות ובכלל לדפוק מכה?
 
הרעיון שלך לא ממש ישים - כדי לקבל פרופיל סטודנט מורחב

ולגבי הקומבינה המקורית יש לי רעיון עוד יותר טוב
אם ברב־קו אחד אפשר לטעון רק 1000 ₪, למה לא להוציא עוד כמה כרטיסים אצל עוד מפעילות ובכלל לדפוק מכה?
הרעיון שלך לא ממש ישים - כדי לקבל פרופיל סטודנט מורחב
צריך לרכוש חופשי סמסטריאלי במאות שקלים ואז מה שאתה מציע לא ישתלם.
ובשביל לעשות את התרגיל הזה עם פרופיל נוער, צריך כסף מההורים.

אפשרויות ניצול ההנחיה הזו של משרד התחבורה לקומבינה של ממש די מוגבלות.
 

בישגד

New member
לא חייבים מורחב, גם מסטודנט רגיל אפשר להרוויח-התשואה מובטחת!

הרעיון שלך לא ממש ישים - כדי לקבל פרופיל סטודנט מורחב
צריך לרכוש חופשי סמסטריאלי במאות שקלים ואז מה שאתה מציע לא ישתלם.
ובשביל לעשות את התרגיל הזה עם פרופיל נוער, צריך כסף מההורים.

אפשרויות ניצול ההנחיה הזו של משרד התחבורה לקומבינה של ממש די מוגבלות.
לא חייבים מורחב, גם מסטודנט רגיל אפשר להרוויח-התשואה מובטחת!
ולמה שלא יהיה כסף מההורים? 60% תשואה זה משהו שלא הולך ברגל, תרתי משמע.
 

olli3

New member
מנהל
כי הרב קו מוגבל ב8 שנים + הילד בדרך כלל מתגייס.

לא חייבים מורחב, גם מסטודנט רגיל אפשר להרוויח-התשואה מובטחת!
ולמה שלא יהיה כסף מההורים? 60% תשואה זה משהו שלא הולך ברגל, תרתי משמע.
כי הרב קו מוגבל ב8 שנים + הילד בדרך כלל מתגייס.
ואם הרב קו הוצא בגיל 12, עד שהבחור ישתחרר הרב קו כבר לא יהיה תקף (אם הוא יזכור איפה הוא שם אותו אחרי 3 שנים).
&nbsp
לגבי סטודנט רגיל, הסברתי מדוע זה פחות פרקטי לרבים בתגובה להודעתו של עמוד השדרה.
 

בישגד

New member
כישפג תוקפו של הרב־קו, הוא יוכל להעביר את היתרה לחדש

כי הרב קו מוגבל ב8 שנים + הילד בדרך כלל מתגייס.
ואם הרב קו הוצא בגיל 12, עד שהבחור ישתחרר הרב קו כבר לא יהיה תקף (אם הוא יזכור איפה הוא שם אותו אחרי 3 שנים).
&nbsp
לגבי סטודנט רגיל, הסברתי מדוע זה פחות פרקטי לרבים בתגובה להודעתו של עמוד השדרה.
כישפג תוקפו של הרב־קו, הוא יוכל להעביר את היתרה לחדש
הרי לא הגיוני שהוא יאבד את היתרה שרכש במיטב כספו.
אם הוא ישכח איפה הוא החביא את הכרטיס הוא כמובן יוכל לבקש כרטיס חלופי במקומו ולשחרר את היתרה, בדיוק כמו הסטודנט הדלפון שמטעין כרטיסייה ברכבת לנהריה יומיים לפני סוף הלימודים למרות שהוא נוסע לשם פעם במאה שנה.
 

olli3

New member
מנהל
גם לנוער זה לא הכי ישים כי הנוער מתגייס/עושה שירות לאומי

הרעיון שלך לא ממש ישים - כדי לקבל פרופיל סטודנט מורחב
צריך לרכוש חופשי סמסטריאלי במאות שקלים ואז מה שאתה מציע לא ישתלם.
ובשביל לעשות את התרגיל הזה עם פרופיל נוער, צריך כסף מההורים.

אפשרויות ניצול ההנחיה הזו של משרד התחבורה לקומבינה של ממש די מוגבלות.
גם לנוער זה לא הכי ישים כי הנוער מתגייס/עושה שירות לאומי
לרוב (להוציא קבוצות אוכלוסיה שלא) כאשר גם קבוצות האולוסיה שלא, חלק לא קטן מהם ממשיך ללימודי אקדמיה ויכול לרכוש חופשי סמסטריאלי/שנתי וכך לקבל את ההנחה וגם במגזר החרדי הסמינרים השונים הם מוסדות אקדמיים וזכאים לאותו הדבר.
&nbsp
בפרופיל סטודנט רגיל המעבר הוא מ33% ל20% ועל מנת לטעון את הרב קו ביתרה של עד 1000 ש"ח, יש צורך לשלם 650 ש"ח שיהפכו ל975 ש"ח כיתרת ערך צבור (לא ניתן לטעון עוד כי סכום הטעינה הנמוך ביותר הוא 30). לעומת זאת, בפרופיל נוסע רגיל נדרשים 800 ש"ח על מנת שיהפכו ל1000 ש"ח ביתרה.
&nbsp
975 ש"ח כפול 0.8 (מגלם הנחת פרופיל נוסע רגיל) נותנים לנו את סכום הטעינה - 780 ש"ח.
&nbsp
קרי בכל טעינת רב קו לסכום הגבוה ביותר האפשרי בפרופיל סטודנט רגיל, הרווח הוא 130 ש"ח. כמה סטודנטים שעד לפני רגע היו סטודנטים ולא השתכרו ברמה גבוהה יעשו את זה? יטריחו את עצמם לנסיעות ברחבי הארץ על מנת להנפיק מספר כרטיסי רב קו של מפעילות שונות כדי לשלם 650 ש"ח בכל כרטיס ולהרוויח 130 ש"ח בכל כרטיס כזה?
&nbsp
עזוב את זה שסביר שהם ימצאו עבודה ויעבדו בה יום יום ויהיה להם יותר כלכלי לרכוש חופשי חודשי זול יותר מאשר לנסוע עם ערך צבור. עזוב את זה שכל רב קו ככרטיס תקף ל8 שנים בלבד ואז מה?
 

בישגד

New member
למי שיש 500 ₪ להשקעה כמו ברעיון המקורי, אולי יש עוד כמה מאות

גם לנוער זה לא הכי ישים כי הנוער מתגייס/עושה שירות לאומי
לרוב (להוציא קבוצות אוכלוסיה שלא) כאשר גם קבוצות האולוסיה שלא, חלק לא קטן מהם ממשיך ללימודי אקדמיה ויכול לרכוש חופשי סמסטריאלי/שנתי וכך לקבל את ההנחה וגם במגזר החרדי הסמינרים השונים הם מוסדות אקדמיים וזכאים לאותו הדבר.
&nbsp
בפרופיל סטודנט רגיל המעבר הוא מ33% ל20% ועל מנת לטעון את הרב קו ביתרה של עד 1000 ש"ח, יש צורך לשלם 650 ש"ח שיהפכו ל975 ש"ח כיתרת ערך צבור (לא ניתן לטעון עוד כי סכום הטעינה הנמוך ביותר הוא 30). לעומת זאת, בפרופיל נוסע רגיל נדרשים 800 ש"ח על מנת שיהפכו ל1000 ש"ח ביתרה.
&nbsp
975 ש"ח כפול 0.8 (מגלם הנחת פרופיל נוסע רגיל) נותנים לנו את סכום הטעינה - 780 ש"ח.
&nbsp
קרי בכל טעינת רב קו לסכום הגבוה ביותר האפשרי בפרופיל סטודנט רגיל, הרווח הוא 130 ש"ח. כמה סטודנטים שעד לפני רגע היו סטודנטים ולא השתכרו ברמה גבוהה יעשו את זה? יטריחו את עצמם לנסיעות ברחבי הארץ על מנת להנפיק מספר כרטיסי רב קו של מפעילות שונות כדי לשלם 650 ש"ח בכל כרטיס ולהרוויח 130 ש"ח בכל כרטיס כזה?
&nbsp
עזוב את זה שסביר שהם ימצאו עבודה ויעבדו בה יום יום ויהיה להם יותר כלכלי לרכוש חופשי חודשי זול יותר מאשר לנסוע עם ערך צבור. עזוב את זה שכל רב קו ככרטיס תקף ל8 שנים בלבד ואז מה?
למי שיש 500 ₪ להשקעה כמו ברעיון המקורי, אולי יש עוד כמה מאות
בכל זאת זה אפיק השקעה כדאי ביותר, אפילו אם לוקחים הלוואה בשביל זה אפשר לצאת מרווחים. איפה עוד אפשר למצוא היום לפחות 20% תשואה (מפרופיל סטודנט רגיל) ביד ומיד?
&nbsp
בהרבה אזורים בארץ פועלת יותר מחברה אחת, ככה שהוא לא חייב לנסוע בכל רחבי הארץ בשביל עוד כרטיסים.
&nbsp
אחרי שמונה שנים הוא כמובן יכול להעביר את החוזה לכרטיס חדש לעוד שמונה שנים.
 

Ofekalef1

New member
ברכבת זה לא ככה

אתה טועה, זו ההנחיה של משרד התחבורה. להעביר את החוזים כפי
שהם מפרופיל X לפרופיל Y. זה מה שנקרא "לשחרר חוזים חסומים".
&nbsp
סומכים על זה שרוב הציבור לא מודע לכך שאם לפני תום תוקף הפרופיל, הנוסע ימלא את הרב קו בכסף (יכול להיות גם כרטיסייה לרכבת) אז פשוט יעבירו לו את החוזים מהפרופיל הישן לפרופיל הנוכחי.
ברכבת זה לא ככה
 

נתנאל531

Well-known member
אם זה קורה, אז זו טעות

נניח ואתה בפרופיל נוער או פרופיל סטודנט מורחב שעומד להסתיים
ולהתחלף לפרופיל רגיל (גם סטודנט גיל תופס) ובא לך לשמר את ההנחה גם לאחר תום תוקף הפרופיל. אתה טוען ב500 ש"ח את הרב קו ומקבל 1000 ש"ח וכשהפרופיל פג תוקף, פשוט מעבירים לך את יתרת הערך הצבור לפרופיל נוסע רגיל.
&nbsp
במקרה של מעבר מנוער או סטודנט מורחב לרגיל מדובר ברווח של 300 ש"ח.
אם זה קורה, אז זו טעות
המרת ערך צבור בסיום פרופיל צריכה לגלם את שינוי הפרופיל, להחזיר אותה לערך הכספי האמיתי שאתה נקנתה (כלומר חילוק ב־2 בדוגמא שניתנה), ואז להעניק את ההנחה הרלוונטית לפרופיל (הכפלה ב־25% של הסכום לגילום הנחת 20% של ערך צבור בפרופיל רגיל).
 

נתנאל531

Well-known member
ערך צבור צריך להיות משולב עם ארנק דיגיטלי

השאלה המעניינת היא למה לעזאזל שמישהו ירצה לטעון הרבה כסף
למה לתת למדינה/חברות התח"צ כזאת הלוואה בחינם ושלא לצורך?
ערך צבור צריך להיות משולב עם ארנק דיגיטלי
משהו שאפשר לשלם עליו לא רק לתחבורה ציבורית, אלא גם לשירותים ציבוריים בתחנה מרכזית, לדוגמא... אפשר להוסיף לזה סוגים שונים של קניות בסכום קטן, כמו בדוכני מזון שונים בתחנה המרכזית.
&nbsp
בנוסף צריכה להיות אפשרות לרכישת חוזי נסיעה מתוך ערך צבור, לדוגמא לרכוש 'חופשי-חודשי' מתוכו או חוזי 'חופשי-יומי/שבועי'.
&nbsp
כמובן שצריכה להיות התאמה בין הסכום הטעון לגבי נסיעה בודדת בתחבורה ציבורית (מגלם הנחה של 20%/33%/50%), לבין תשלום לנושאים אחרים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה