נותנים גז לבלימת הקטל בכבישים

  • פותח הנושא wapy
  • פורסם בתאריך
מצב
הנושא נעול.

wapy

New member
נותנים גז לבלימת הקטל בכבישים


נותנים גז לבלימת הקטל בכבישים

נותנים גז לבלימת הקטל בכבישים
יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ כבל בפתח השימוע הציבורי לבלימת הקטל בדרכים: הסכנה בכבישים גדולה יותר מכל איום ביטחוני אחר
היו"ר כבל: אם מערכת הביטחון הייתה מודיעה שצריך להיערך ל-357 הרוגים בשנה מול אויבנו – מישהו היה מעלה על הדעת לקבל את זה?
ח"כ תמר זנדברג הוסיפה כי במקביל לעלייה בתאונות ב-2015 נוספו 254 אלף מכוניות פרטיות לכבישים, והמסה העיקרית של התאונות היא עדיין כתוצאה מהרכב הפרטי. לכן קראה ח"כ זנדברג לדון גם בקידום התחבורה הציבורית כחלק מהמלחמה בקטל בכבישים.



תאונות הדרכים גבו בשנה החולפת את חייהם של 357 בני אדם.
בממוצע נהרגים51 רוכבי אופנוע בשנה - הסיבה עיקרית -לא רואים אותם. האופנוע שחור, הבגד שחור, הקסדה שחורה והכביש שחור - הפתרון אביזרים המאירים את האופנוע.

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ איתן כבל, פתחה היום בסדרה של דיונים לבלימת הקטל בכבישים, במתכונת שימוע ציבורי בדומה לשימוע מתווה הגז. היו"ר כבל פתח את הדיון ואמר כי הוועדה יוצאת למסע כדי להניח את הנושא על סדר היום הציבורי, במלוא הכוח והעוצמה ולרתום את כל הכוחות למאבק אמיתי. "בלימת הקטל בדרכים היא משימה לאומית"

ח"כ אמיר אוחנה, שסיפר כי היה חוקר תאונות דרכים בצה"ל, הצטרף לדברי היו"ר כבל בפתח הישיבה ואמר כי הוא מגויס למלחמה הזו שאין בה הבדל בין ימין לשמאל. ח"כ תמר זנדברג הוסיפה כי במקביל לעלייה בתאונות ב-2015 נוספו 254 אלף מכוניות פרטיות לכבישים, והמסה העיקרית של התאונות היא עדיין כתוצאה מהרכב הפרטי. לכן קראה ח"כ זנדברג לדון גם בקידום התחבורה הציבורית כחלק מהמלחמה בקטל בכבישים.

בטיחות ללא עלות
חוקר התאונות, משה נקש, הציע לדבר על תכניות בטיחות ללא עלות, וציין כי צעדים כמו השהיית האור האדום ברמזור ומניעת פניה ימינה לכלי רכב ומעבר הולכי רגל במקביל יכולים לחסוך בחיי אדם.

בנוסף, בממוצע נהרגים51 רוכבי אופנוע בשנה - הסיבה עיקרית -לא רואים אותם.האופנוע שחור, הבגד שחור, הקסדה שחורה והכביש שחור - הפתרון אביזרים המאירים את האופנוע.

מלי יזדי, שנפצעה קשה בתאונת פגע וברח ב-2008 בה נהרגה מיטל אהרונסון, אמרה כי "את הפושע שדרס אותנו האשימה רק בהריגה כי טענו שלא הייתה לו כוונה לרצוח, אבל לשתות אלכוהול ולנהוג זה כבר כוונה לרצח – כשאדם עולה שיכור על ההגה זה רצח".

http://main.knesset.gov.il/News/PressReleases/Page...
בשביל ירושלים
ללחוץ כדי לדעת
https://www.facebook.com/wapy.land
ש.ח. ירושלים



 

Ccyclist

Well-known member
ומה עם שירות תח"צ בליל הבילויים העיקרי ? לא ימנע תאונות ?

נותנים גז לבלימת הקטל בכבישים

נותנים גז לבלימת הקטל בכבישים
יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ כבל בפתח השימוע הציבורי לבלימת הקטל בדרכים: הסכנה בכבישים גדולה יותר מכל איום ביטחוני אחר
היו"ר כבל: אם מערכת הביטחון הייתה מודיעה שצריך להיערך ל-357 הרוגים בשנה מול אויבנו – מישהו היה מעלה על הדעת לקבל את זה?
ח"כ תמר זנדברג הוסיפה כי במקביל לעלייה בתאונות ב-2015 נוספו 254 אלף מכוניות פרטיות לכבישים, והמסה העיקרית של התאונות היא עדיין כתוצאה מהרכב הפרטי. לכן קראה ח"כ זנדברג לדון גם בקידום התחבורה הציבורית כחלק מהמלחמה בקטל בכבישים.



תאונות הדרכים גבו בשנה החולפת את חייהם של 357 בני אדם.
בממוצע נהרגים51 רוכבי אופנוע בשנה - הסיבה עיקרית -לא רואים אותם. האופנוע שחור, הבגד שחור, הקסדה שחורה והכביש שחור - הפתרון אביזרים המאירים את האופנוע.

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ איתן כבל, פתחה היום בסדרה של דיונים לבלימת הקטל בכבישים, במתכונת שימוע ציבורי בדומה לשימוע מתווה הגז. היו"ר כבל פתח את הדיון ואמר כי הוועדה יוצאת למסע כדי להניח את הנושא על סדר היום הציבורי, במלוא הכוח והעוצמה ולרתום את כל הכוחות למאבק אמיתי. "בלימת הקטל בדרכים היא משימה לאומית"

ח"כ אמיר אוחנה, שסיפר כי היה חוקר תאונות דרכים בצה"ל, הצטרף לדברי היו"ר כבל בפתח הישיבה ואמר כי הוא מגויס למלחמה הזו שאין בה הבדל בין ימין לשמאל. ח"כ תמר זנדברג הוסיפה כי במקביל לעלייה בתאונות ב-2015 נוספו 254 אלף מכוניות פרטיות לכבישים, והמסה העיקרית של התאונות היא עדיין כתוצאה מהרכב הפרטי. לכן קראה ח"כ זנדברג לדון גם בקידום התחבורה הציבורית כחלק מהמלחמה בקטל בכבישים.

בטיחות ללא עלות
חוקר התאונות, משה נקש, הציע לדבר על תכניות בטיחות ללא עלות, וציין כי צעדים כמו השהיית האור האדום ברמזור ומניעת פניה ימינה לכלי רכב ומעבר הולכי רגל במקביל יכולים לחסוך בחיי אדם.

בנוסף, בממוצע נהרגים51 רוכבי אופנוע בשנה - הסיבה עיקרית -לא רואים אותם.האופנוע שחור, הבגד שחור, הקסדה שחורה והכביש שחור - הפתרון אביזרים המאירים את האופנוע.

מלי יזדי, שנפצעה קשה בתאונת פגע וברח ב-2008 בה נהרגה מיטל אהרונסון, אמרה כי "את הפושע שדרס אותנו האשימה רק בהריגה כי טענו שלא הייתה לו כוונה לרצוח, אבל לשתות אלכוהול ולנהוג זה כבר כוונה לרצח – כשאדם עולה שיכור על ההגה זה רצח".

http://main.knesset.gov.il/News/PressReleases/Page...
בשביל ירושלים
ללחוץ כדי לדעת
https://www.facebook.com/wapy.land
ש.ח. ירושלים
ומה עם שירות תח"צ בליל הבילויים העיקרי ? לא ימנע תאונות ?
מעלים את הנושא של בילויים ואלכוהול, ולא מדברים על הפתרון המתבקש.
&nbsp
או תחבורה ציבורית בסופי שבוע או "בית חולים מתחת לגשר" כמיטב מסורת חלם.
 

wapy

New member
שבוס - תחבורה חברתית בסופ"ש‎

ומה עם שירות תח"צ בליל הבילויים העיקרי ? לא ימנע תאונות ?
מעלים את הנושא של בילויים ואלכוהול, ולא מדברים על הפתרון המתבקש.
&nbsp
או תחבורה ציבורית בסופי שבוע או "בית חולים מתחת לגשר" כמיטב מסורת חלם.
שבוס - תחבורה חברתית בסופ"ש‎
https://www.facebook.com/shabus.jer/
בנוסף לקווי לילה
 

trilliane

Well-known member
מנהל
הסיבה שלא רואים רוכבי אופנוע שהם מפתיעים מכיוונים לא צפויים

נותנים גז לבלימת הקטל בכבישים

נותנים גז לבלימת הקטל בכבישים
יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ כבל בפתח השימוע הציבורי לבלימת הקטל בדרכים: הסכנה בכבישים גדולה יותר מכל איום ביטחוני אחר
היו"ר כבל: אם מערכת הביטחון הייתה מודיעה שצריך להיערך ל-357 הרוגים בשנה מול אויבנו – מישהו היה מעלה על הדעת לקבל את זה?
ח"כ תמר זנדברג הוסיפה כי במקביל לעלייה בתאונות ב-2015 נוספו 254 אלף מכוניות פרטיות לכבישים, והמסה העיקרית של התאונות היא עדיין כתוצאה מהרכב הפרטי. לכן קראה ח"כ זנדברג לדון גם בקידום התחבורה הציבורית כחלק מהמלחמה בקטל בכבישים.



תאונות הדרכים גבו בשנה החולפת את חייהם של 357 בני אדם.
בממוצע נהרגים51 רוכבי אופנוע בשנה - הסיבה עיקרית -לא רואים אותם. האופנוע שחור, הבגד שחור, הקסדה שחורה והכביש שחור - הפתרון אביזרים המאירים את האופנוע.

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ איתן כבל, פתחה היום בסדרה של דיונים לבלימת הקטל בכבישים, במתכונת שימוע ציבורי בדומה לשימוע מתווה הגז. היו"ר כבל פתח את הדיון ואמר כי הוועדה יוצאת למסע כדי להניח את הנושא על סדר היום הציבורי, במלוא הכוח והעוצמה ולרתום את כל הכוחות למאבק אמיתי. "בלימת הקטל בדרכים היא משימה לאומית"

ח"כ אמיר אוחנה, שסיפר כי היה חוקר תאונות דרכים בצה"ל, הצטרף לדברי היו"ר כבל בפתח הישיבה ואמר כי הוא מגויס למלחמה הזו שאין בה הבדל בין ימין לשמאל. ח"כ תמר זנדברג הוסיפה כי במקביל לעלייה בתאונות ב-2015 נוספו 254 אלף מכוניות פרטיות לכבישים, והמסה העיקרית של התאונות היא עדיין כתוצאה מהרכב הפרטי. לכן קראה ח"כ זנדברג לדון גם בקידום התחבורה הציבורית כחלק מהמלחמה בקטל בכבישים.

בטיחות ללא עלות
חוקר התאונות, משה נקש, הציע לדבר על תכניות בטיחות ללא עלות, וציין כי צעדים כמו השהיית האור האדום ברמזור ומניעת פניה ימינה לכלי רכב ומעבר הולכי רגל במקביל יכולים לחסוך בחיי אדם.

בנוסף, בממוצע נהרגים51 רוכבי אופנוע בשנה - הסיבה עיקרית -לא רואים אותם.האופנוע שחור, הבגד שחור, הקסדה שחורה והכביש שחור - הפתרון אביזרים המאירים את האופנוע.

מלי יזדי, שנפצעה קשה בתאונת פגע וברח ב-2008 בה נהרגה מיטל אהרונסון, אמרה כי "את הפושע שדרס אותנו האשימה רק בהריגה כי טענו שלא הייתה לו כוונה לרצוח, אבל לשתות אלכוהול ולנהוג זה כבר כוונה לרצח – כשאדם עולה שיכור על ההגה זה רצח".

http://main.knesset.gov.il/News/PressReleases/Page...
בשביל ירושלים
ללחוץ כדי לדעת
https://www.facebook.com/wapy.land
ש.ח. ירושלים
הסיבה שלא רואים רוכבי אופנוע שהם מפתיעים מכיוונים לא צפויים
משתחלים ברווח צר בין נתיבים, לא פעם עוקפים מימין... נהג רכב בנתיב הימני לא מסתכל ימינה כשהוא נוסע, הוא מסתכל שמאלה, ולכן הוא לא רואה את נהג האופנוע שעוקף אותו מימין בצורה מסוכנת. אני לא יכולה לספור כמה פעמים עקף אותי אופנוע בצורה מסוכנת וגיליתי זאת רק בדיעבד...
&nbsp
סיבה נוספת לתאונות אופנוע בכלל ולפגיעות קשות יותר בפרט היא שאופנוע הוא כלי רכב הרבה פחות יציב (לכן קל לאבד שליטה או להחליק אם יש בור / שמן / משהו על הכביש) והוא משאיר את הרוכב חשוף ופגיע יותר במקרה של תאונה. בחודש האחרון שמעתי מקרוב על תאונת אופנוע עצמית של רוכב שכנראה החליק על משהו / איבד שליטה ומת במקום.
 

wapy

New member
אתם מוזמנים להעלות הצעות


הסיבה שלא רואים רוכבי אופנוע שהם מפתיעים מכיוונים לא צפויים
משתחלים ברווח צר בין נתיבים, לא פעם עוקפים מימין... נהג רכב בנתיב הימני לא מסתכל ימינה כשהוא נוסע, הוא מסתכל שמאלה, ולכן הוא לא רואה את נהג האופנוע שעוקף אותו מימין בצורה מסוכנת. אני לא יכולה לספור כמה פעמים עקף אותי אופנוע בצורה מסוכנת וגיליתי זאת רק בדיעבד...
&nbsp
סיבה נוספת לתאונות אופנוע בכלל ולפגיעות קשות יותר בפרט היא שאופנוע הוא כלי רכב הרבה פחות יציב (לכן קל לאבד שליטה או להחליק אם יש בור / שמן / משהו על הכביש) והוא משאיר את הרוכב חשוף ופגיע יותר במקרה של תאונה. בחודש האחרון שמעתי מקרוב על תאונת אופנוע עצמית של רוכב שכנראה החליק על משהו / איבד שליטה ומת במקום.
אתם מוזמנים להעלות הצעות


אתם מוזמנים להעלות הצעות
אני מוכן להעלות אותם בישיבות הבאות
 
שני דברים

אתם מוזמנים להעלות הצעות


אתם מוזמנים להעלות הצעות
אני מוכן להעלות אותם בישיבות הבאות
שני דברים
הראשון זה תחבורה ציבורית בשבתות.
אדם שלא יכול להתנייד בשבת, קונה רכב פרטי. אחרי שיש לו רכב פרטי, רוב האנשים אומרים בתת מודע "חבל שישאר ליד הבית 6 ימים בשבוע" ונוסעים איתו.
&nbsp
השני, העלאת המיסוי על רכבים, אני יודע שזה לא מקובל להמליץ על הגדלת מיסוי. אבל בסוף זה משפיע. ובעיקר הגדלת מיסוי על אופנועים ודו גלגלי אחרים.
 

Ccyclist

Well-known member
בדיוק. השבת היא Gateway Drug לרכב פרטי ובעיה ייחודית לארץ.

שני דברים
הראשון זה תחבורה ציבורית בשבתות.
אדם שלא יכול להתנייד בשבת, קונה רכב פרטי. אחרי שיש לו רכב פרטי, רוב האנשים אומרים בתת מודע "חבל שישאר ליד הבית 6 ימים בשבוע" ונוסעים איתו.
&nbsp
השני, העלאת המיסוי על רכבים, אני יודע שזה לא מקובל להמליץ על הגדלת מיסוי. אבל בסוף זה משפיע. ובעיקר הגדלת מיסוי על אופנועים ודו גלגלי אחרים.
בדיוק. השבת היא Gateway Drug לרכב פרטי ובעיה ייחודית לארץ.
קודם כל - תיאור מדוייק של השפעת השבת על ההחלטה לקנות רכב פרטי ולהשתמש בו גם במשך השבוע.
&nbsp
וארחיב - בהשוואה לחו"ל ישנן שכבות אוכלוסייה שלמות שנוהגות בארץ כשמקבילותיהן בערי המערב דוחות את הנהיגה לגילאים מאוחרים יותר - נוער, סטודנטים, עובדים בתחילת הקריירה - כאשר הצורך ברכב פרטי מגיע רק בשלב הילדים. אפילו את הרישיון מוציאים בגילי העשרים פלוס עד שלושים פלוס ולא ממש ברגע הראשון שניתן. ההבדל הברור הוא שהרכב הפרטי הוא תנאי בסיסי כדי להנות מחווית הפנאי של גילאי 17-30 בארץ, בעוד שבעיר מערב אירופאית הוא סתם נטל מיותר.
 

טשאפק 2

New member
רמת המינוע באירופה גבוהה משמעותית מאשר

בדיוק. השבת היא Gateway Drug לרכב פרטי ובעיה ייחודית לארץ.
קודם כל - תיאור מדוייק של השפעת השבת על ההחלטה לקנות רכב פרטי ולהשתמש בו גם במשך השבוע.
&nbsp
וארחיב - בהשוואה לחו"ל ישנן שכבות אוכלוסייה שלמות שנוהגות בארץ כשמקבילותיהן בערי המערב דוחות את הנהיגה לגילאים מאוחרים יותר - נוער, סטודנטים, עובדים בתחילת הקריירה - כאשר הצורך ברכב פרטי מגיע רק בשלב הילדים. אפילו את הרישיון מוציאים בגילי העשרים פלוס עד שלושים פלוס ולא ממש ברגע הראשון שניתן. ההבדל הברור הוא שהרכב הפרטי הוא תנאי בסיסי כדי להנות מחווית הפנאי של גילאי 17-30 בארץ, בעוד שבעיר מערב אירופאית הוא סתם נטל מיותר.
רמת המינוע באירופה גבוהה משמעותית מאשר
בארץ.

אלה נתונים יבשים, ולא התרשמות סובייקטיבית.

הבאתי את הנתונים בשרשור קודם בנושא. מזיכרון, בסביבות 500-600 כלי רכב ל-1000 איש במדינות אירופיות שונות לעומת פחות מ-400 בישראל. בארה"ב רמת המינוע גבוהה אף יותר.
 

Rubim88

New member
יש שקרים ויש סטטיסטיקה

רמת המינוע באירופה גבוהה משמעותית מאשר
בארץ.

אלה נתונים יבשים, ולא התרשמות סובייקטיבית.

הבאתי את הנתונים בשרשור קודם בנושא. מזיכרון, בסביבות 500-600 כלי רכב ל-1000 איש במדינות אירופיות שונות לעומת פחות מ-400 בישראל. בארה"ב רמת המינוע גבוהה אף יותר.
יש שקרים ויש סטטיסטיקה
השוואה ברזלוציה כזו("אירופה" "ישראל" - כבישראל יותר מ90 אחוז מהאוכלוסיה גרה בערים ובצפיפות גבוהה - אם מסתכלים על הנתון בערים גדולות בגרמניה נמצאים בטווח 300-400 כלי רכב ל1000 איש) בהתייחס לכמות כלי רכב פרטיים ל1000 איש(בישראל בכל 1000 איש יש הרבה יותר ילדים, מספר הנפשות במשק בית הוא גדול יותר) היא השוואה עקומה מאוד.
 

trilliane

Well-known member
מנהל


יש שקרים ויש סטטיסטיקה
השוואה ברזלוציה כזו("אירופה" "ישראל" - כבישראל יותר מ90 אחוז מהאוכלוסיה גרה בערים ובצפיפות גבוהה - אם מסתכלים על הנתון בערים גדולות בגרמניה נמצאים בטווח 300-400 כלי רכב ל1000 איש) בהתייחס לכמות כלי רכב פרטיים ל1000 איש(בישראל בכל 1000 איש יש הרבה יותר ילדים, מספר הנפשות במשק בית הוא גדול יותר) היא השוואה עקומה מאוד.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
העלאת המסים על רכבים?! המסים על רכבים כרגע מטורפים

שני דברים
הראשון זה תחבורה ציבורית בשבתות.
אדם שלא יכול להתנייד בשבת, קונה רכב פרטי. אחרי שיש לו רכב פרטי, רוב האנשים אומרים בתת מודע "חבל שישאר ליד הבית 6 ימים בשבוע" ונוסעים איתו.
&nbsp
השני, העלאת המיסוי על רכבים, אני יודע שזה לא מקובל להמליץ על הגדלת מיסוי. אבל בסוף זה משפיע. ובעיקר הגדלת מיסוי על אופנועים ודו גלגלי אחרים.
העלאת המסים על רכבים?! המסים על רכבים כרגע מטורפים
רכב בישראל עולה פי שניים מבחו"ל. יש גבול לכל תעלול.
&nbsp
הפתרון צריך להיות לשפר את התחבורה הציבורית, לא להקשות עוד יותר על בעלי הרכב. די כבר עם הפנאטיות המטורפת על תחבורה ציבורית. כל עוד היא לא יעילה אנשים לא יעברו אליה (ותעיד תחילת הכתבה המצוינת של מיקי חיימוביץ'). כשהיא טובה אנשים עוברים אליה (למשל לרכבת בקו ת"א חיפה).
&nbsp
וכפי שנאמר כאן, תחבורה ציבורית לא נותנת מענה מלא לכל צורך, עוד לפני שמכניסים למשוואה את העובדה שהיא לא פועלת 24/7.
 

darkshadow1

New member
הבעיה היא שמיסי הרכב לא מתגלגלים לתח"צ.

העלאת המסים על רכבים?! המסים על רכבים כרגע מטורפים
רכב בישראל עולה פי שניים מבחו"ל. יש גבול לכל תעלול.
&nbsp
הפתרון צריך להיות לשפר את התחבורה הציבורית, לא להקשות עוד יותר על בעלי הרכב. די כבר עם הפנאטיות המטורפת על תחבורה ציבורית. כל עוד היא לא יעילה אנשים לא יעברו אליה (ותעיד תחילת הכתבה המצוינת של מיקי חיימוביץ'). כשהיא טובה אנשים עוברים אליה (למשל לרכבת בקו ת"א חיפה).
&nbsp
וכפי שנאמר כאן, תחבורה ציבורית לא נותנת מענה מלא לכל צורך, עוד לפני שמכניסים למשוואה את העובדה שהיא לא פועלת 24/7.
הבעיה היא שמיסי הרכב לא מתגלגלים לתח"צ.
אפילו אם רק המיסים על הדלק היו מועברים לשיפור התח"צ במדינה- תוך עשור המדינה הייתה סוגרת את רוב הפער מול אירופה באיכות התחבורה הציבורית.
 
אם הם היו מספיק גבוהים לא היו נמכרים מעל 200 אלף רכבים השנה

העלאת המסים על רכבים?! המסים על רכבים כרגע מטורפים
רכב בישראל עולה פי שניים מבחו"ל. יש גבול לכל תעלול.
&nbsp
הפתרון צריך להיות לשפר את התחבורה הציבורית, לא להקשות עוד יותר על בעלי הרכב. די כבר עם הפנאטיות המטורפת על תחבורה ציבורית. כל עוד היא לא יעילה אנשים לא יעברו אליה (ותעיד תחילת הכתבה המצוינת של מיקי חיימוביץ'). כשהיא טובה אנשים עוברים אליה (למשל לרכבת בקו ת"א חיפה).
&nbsp
וכפי שנאמר כאן, תחבורה ציבורית לא נותנת מענה מלא לכל צורך, עוד לפני שמכניסים למשוואה את העובדה שהיא לא פועלת 24/7.
אם הם היו מספיק גבוהים לא היו נמכרים מעל 200 אלף רכבים השנה
לדעתי המס צריך להיות על שימוש ברכב ופחות על הקניה שלו.
 
היום יש גם מס על שימוש וגם מס על קניה

אם הם היו מספיק גבוהים לא היו נמכרים מעל 200 אלף רכבים השנה
לדעתי המס צריך להיות על שימוש ברכב ופחות על הקניה שלו.
היום יש גם מס על שימוש וגם מס על קניה
לדעתי מס על קניה צריך לעלות,
מס על שימוש, קיים היום בצורת בלו על הדלקים למינהם. אני לא בטוח שיש להעלות את המס הזה.
&nbsp
בנוסף יש רפורמה חדשה שאמורה להוזיל את הביטוח למי שיצהיר שאינו משתמש ברכב בימים קבועים בשבוע. יתכן שדווקא זה מה שישפיע.
 

darkshadow1

New member
שיאי המכירות נשברים בגלל הריבית הנמוכה והמחסור בתח"צ.

אם הם היו מספיק גבוהים לא היו נמכרים מעל 200 אלף רכבים השנה
לדעתי המס צריך להיות על שימוש ברכב ופחות על הקניה שלו.
שיאי המכירות נשברים בגלל הריבית הנמוכה והמחסור בתח"צ.
מספר הרכבים החדשים שעולים על כבישי ישראל עולה בכל שנה כתוצאה מכמה מגמות עיקריות:
1. הריבית הנמוכה- שגורמת לכך שאנשים יכולים לרכוש רכב גם אם אין להם 100,000 ש"ח בבנק
2. רכבים קטנים נהיים פופולאריים יותר- מקובל לרכוש רכב חדש ב-60-70 אלף ש"ח בתור רכב שני או אפילו ראשון
3. המדינה מפרוורת את עצמה לדעת- המאסות של הבנייה החדשה מתרחשת בשולי המטרופולינים וללא תשתית תחבורה ציבורית נאותה. רוב האנשים שרוכשים דירות בשכונות כאלה הם זוגות צעירים שבהם שני בני הזוג עובדים, כך שקשה להם להסתדר בלי שני רכבים.
 

טשאפק 2

New member
אם כך, במדינה שבה התח"צ מפותח

שיאי המכירות נשברים בגלל הריבית הנמוכה והמחסור בתח"צ.
מספר הרכבים החדשים שעולים על כבישי ישראל עולה בכל שנה כתוצאה מכמה מגמות עיקריות:
1. הריבית הנמוכה- שגורמת לכך שאנשים יכולים לרכוש רכב גם אם אין להם 100,000 ש"ח בבנק
2. רכבים קטנים נהיים פופולאריים יותר- מקובל לרכוש רכב חדש ב-60-70 אלף ש"ח בתור רכב שני או אפילו ראשון
3. המדינה מפרוורת את עצמה לדעת- המאסות של הבנייה החדשה מתרחשת בשולי המטרופולינים וללא תשתית תחבורה ציבורית נאותה. רוב האנשים שרוכשים דירות בשכונות כאלה הם זוגות צעירים שבהם שני בני הזוג עובדים, כך שקשה להם להסתדר בלי שני רכבים.
אם כך, במדינה שבה התח"צ מפותח
היית מצפה שאנשים רבים לא יקנו כלי רכב פרטיים. גם אני חשבתי כך אך המציאות אחרת. בהולנד הצפופה, הדו גלגלית והמתוחבצת לעילא ולעילא למשל יש 528 כלי רכב ל-1000 איש, לעומת 358 בישראל (כ-50% יותר).

בשוויץ, בלגיה, צרפת, פורטוגל, איטלה, גרמניה וספרד - אף יותר מזה. בדנמרק, שבתחתית הרשימה מבין מדינות מערב-אירופה, 480 כלי רכב ל-1000 איש, כשליש יותר מאשר בישראל.
 

Rubim88

New member
יש שקרים ויש סטטיסטיקה 2

אם כך, במדינה שבה התח"צ מפותח
היית מצפה שאנשים רבים לא יקנו כלי רכב פרטיים. גם אני חשבתי כך אך המציאות אחרת. בהולנד הצפופה, הדו גלגלית והמתוחבצת לעילא ולעילא למשל יש 528 כלי רכב ל-1000 איש, לעומת 358 בישראל (כ-50% יותר).

בשוויץ, בלגיה, צרפת, פורטוגל, איטלה, גרמניה וספרד - אף יותר מזה. בדנמרק, שבתחתית הרשימה מבין מדינות מערב-אירופה, 480 כלי רכב ל-1000 איש, כשליש יותר מאשר בישראל.
יש שקרים ויש סטטיסטיקה 2
ראשית הנתונים שהבאת לגבי הולנד רחוקים מהמציאות, הנה נתונים מהמנים ועדכניים מלשכת הסטטיסטיקה ההולנדית. כפי שאפשר לראות הממוצע בהולנד הוא 420 כלי רכב פרטיים ל1000 איש, ואיך אומרים על ממוצע, גם בבריכה בעומק ממוצע של 2 ס"מ אפשר לטבוע. יש שם מפה עם הנתונים ברזלוציה גבוהה יותר, רואים שבמקומות עירוניים וצפופים יותר מגיעים אפילו ל247 כלי רכב ל1000 איש(אמסטרדם). הולנד היא אמנם מדינה יחסית צפופה אך ישראל הרבה יותר, צריך להבדיל בין צפיפות ממוצעת(שוב הממוצע הזה) לצפיפות ה"ריאלית" היכן שגרים רוב תושבי המדינה. מעל ל90 אחוז מתושבי ישראל מתגוררים בשטח קטן מ6000 קמ"ר, ריאלית ישראל צפופה הרבה יותר מהולנד. ויש גם את ענייני גודל משקי הבית וכמות הילדים כמו שרשמתי בהודעה למעלה.

אגב 247 כלי רכב ל1000 תושבים באמסטרדם מראה בדיוק איך מערכת תח"צ טובה תגרום לאנשים לוותר על בעלות על רכב פרטי, וזאת *למרות* שעלויות הבעלות הזו שם בהרבה יותר קטנה מישראל(אני מניח שלא צריך להרחיב על העניין). אגב עניין העלויות הנמוך הזה גורם לכך שבמקרה של ערי הולנד(או כל עיר גדולה במערב אירופה) גם להשתמש בתח"צ וגם לשלם על המחיר של להיות בעל רכב הוא לא כזה חמור.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
דמגוגיה בשנקל; יש גידול טבעי מתמיד באוכלוסייה. אנשים מתרבים

אם הם היו מספיק גבוהים לא היו נמכרים מעל 200 אלף רכבים השנה
לדעתי המס צריך להיות על שימוש ברכב ופחות על הקניה שלו.
דמגוגיה בשנקל; יש גידול טבעי מתמיד באוכלוסייה. אנשים מתרבים
העלייה באחוזים לא כ"כ גדולה. בהתחשב ביוקר המחיה יש מצד אחד פחות אנשים שיכולים להרשות לעצמם להחזיק רכב; מנגד, פחות אנשים יכולים להרשות לעצמם דירה במרכז העיר או במקומות עם תח"צ נורמלית (כלומר שאפשר לחיות לגמרי בלי רכב) ולכן זקוקים לרכב. הבעיה שחלקם מגלים בדיעבד שהם זקוקים לשני רכבים, כי המדינה דפקה אותם פעמיים... הנושא סוקר בצורה נאה בתחקיר של מיקי חיימוביץ' לפני כמה חודשים.
&nbsp
בכל מקרה הנחת הבסיס הסבירה היא שמשפחה זקוקה לרכב. נסיעה משפחתית בהחלט מצדיקה רכב, במיוחד עם ילדים קטנים, בפרט אם רוצים לטייל בשבתות, לבקר את המשפחה, נסיעות עם ציוד... ולא רק שזה דבר שמלכתחילה בעייתי לעשות בתחבורה ציבורית, במדינת ישראל הוא פשוט בלתי אפשרי, אפילו אם המשפחה גרה בעיר השכנה או הטיול הוא בפארק העירוני. כשמשביתים פה את המדינה כל שבת וחג, אי אפשר להתלונן על כך שמשפחה רוצה רכב כדי לא להיות תלויה בגחמות הממשלה.
 

d70

Well-known member
עוד דוגמא לחשיבה עקומה

שני דברים
הראשון זה תחבורה ציבורית בשבתות.
אדם שלא יכול להתנייד בשבת, קונה רכב פרטי. אחרי שיש לו רכב פרטי, רוב האנשים אומרים בתת מודע "חבל שישאר ליד הבית 6 ימים בשבוע" ונוסעים איתו.
&nbsp
השני, העלאת המיסוי על רכבים, אני יודע שזה לא מקובל להמליץ על הגדלת מיסוי. אבל בסוף זה משפיע. ובעיקר הגדלת מיסוי על אופנועים ודו גלגלי אחרים.
עוד דוגמא לחשיבה עקומה
למה לעודד אנשים ע"י הטלת מיסים כשאפר לעודד נטישת רכבים ע"י תח"צ בשבת והקלת מס לדלק באוטובוסים ועלות הנסיעה.

רפורמות שכוללות העלאת מס יתקבלו בברכה ע"י המדינה.האזרחים יקבלו ...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה