קו
- 967 של נתיב אקספרס בין ביתר עילית למירון וצפת

מצב
הנושא נעול.
קו
- 967 של נתיב אקספרס בין ביתר עילית למירון וצפת

קו
- 967 של נתיב אקספרס בין ביתר עילית למירון וצפת
"
26/02/2016
בקרוב יפתח קו 967 חדש מביתר עילית ישיר למירון וצפת :
הדרך מביתר עילית – למירון וצפת מעולם לא הייתה קרובה כל כך

נוסעים נכבדים, אנו שמחים להודיעכם
שהחל מיום שישי י''ז אדר א' תשע''ו (26/02/2016)
יפתח מביתר עילית קו חדש 967 ישיר למירון וצפת.
"
[URL]http://www.nateevexpress.com/NewsDetails.aspx?id=490[/URL]
 
את מי זה ישמש???


קו
- 967 של נתיב אקספרס בין ביתר עילית למירון וצפת
"
26/02/2016
בקרוב יפתח קו 967 חדש מביתר עילית ישיר למירון וצפת :
הדרך מביתר עילית – למירון וצפת מעולם לא הייתה קרובה כל כך

נוסעים נכבדים, אנו שמחים להודיעכם
שהחל מיום שישי י''ז אדר א' תשע''ו (26/02/2016)
יפתח מביתר עילית קו חדש 967 ישיר למירון וצפת.
"
[URL]http://www.nateevexpress.com/NewsDetails.aspx?id=490[/URL]
את מי זה ישמש???
 
צפת היא מוקד תיירות חרדי חשוב

את תושבי העיר עם התח"צ הטובה ביותר בארץ!
צפת היא מוקד תיירות חרדי חשוב
במסגרת מכרז הגליל תוגבר השירות מירושלים ומבני ברק בסופ"ש ונוספו עוד יעדים (נתניה, בית שמש, מודיעין עילית וקרית גת). אלה קווי סופ"ש שמביאים חרדים את צפת בשישי ומוציאים אותם במוצ"ש חזרה.
מספר הנוסעים בקווים האלה יפה מאד ולכן היה יסוד סביר להניח שגם מביתר עילית (שעד עתה נסמכה על השירות מירושלים) יהיה מספר נוסעים יפה.
כך שביקוש כנראה יהיה.

אגב גם שירות הספ"ש ממוקדים חרדיים לטבריה בסופ"ש תופס יפה.
תגידו מה שתגידו על חרדים, הסיכוי שהם יסעו בקווים החדשים שפותחים עבורם גדול פי כמה וכמה ממקביליהם באוכלוסיה הכללית.
 

olli3

New member
מנהל
מדוייק. זה בדיוק מה שאני אומר כששואלים אותי למה אין קו כזה

צפת היא מוקד תיירות חרדי חשוב
במסגרת מכרז הגליל תוגבר השירות מירושלים ומבני ברק בסופ"ש ונוספו עוד יעדים (נתניה, בית שמש, מודיעין עילית וקרית גת). אלה קווי סופ"ש שמביאים חרדים את צפת בשישי ומוציאים אותם במוצ"ש חזרה.
מספר הנוסעים בקווים האלה יפה מאד ולכן היה יסוד סביר להניח שגם מביתר עילית (שעד עתה נסמכה על השירות מירושלים) יהיה מספר נוסעים יפה.
כך שביקוש כנראה יהיה.

אגב גם שירות הספ"ש ממוקדים חרדיים לטבריה בסופ"ש תופס יפה.
תגידו מה שתגידו על חרדים, הסיכוי שהם יסעו בקווים החדשים שפותחים עבורם גדול פי כמה וכמה ממקביליהם באוכלוסיה הכללית.
מדוייק. זה בדיוק מה שאני אומר כששואלים אותי למה אין קו כזה
או אחר ליעד כזה או אחר. הדבר האחרון שנתקלתי בו הוא בקשה של סטודנטים מאונ' בן גוריון לקו אוטובוס מאיזורי המגורי םהסטודנטיאלים (שכונות ד, ג', ב') ישירות למתחם מול 7 בעיר בו ממוקם סניף של רמי לוי (מטרת השירות היא לקשר לסניף של רמי לוי) ללא תחנות ביניים בדרך.
&nbsp
עכשיו, עזוב את זה שהכוונה היאשהרצון הוא שיהיה קו כזה פעם או פעמיים בשבוע בלבד ובשעות הערב, איך אפשר להבטיח שאכן הוא יהיה עם תפוסה של לפחות 20 נוסעים? ומה תהיה התדירות שלו? פעם בשעה? נסיעה ביום? פעם בחצי שעה? אם פעם שעה או פעם בחצי שעה ופספסת כי התור בקופה התעכב, תמתין חצי שעה או שעה לבא?
&nbsp
לעומת זאת, אם אלו היו חרדים והיית נותן להם אוטובוס אחד לכל כיוון, הם היו מתאמים את הזמן שלהם עם הלו"ז של האוטובוס והוא היה מתמלא.
 
במכרז פתח תקוה - ראש העין החדש מתוכנן קו כזה לאוכלוסיה

מדוייק. זה בדיוק מה שאני אומר כששואלים אותי למה אין קו כזה
או אחר ליעד כזה או אחר. הדבר האחרון שנתקלתי בו הוא בקשה של סטודנטים מאונ' בן גוריון לקו אוטובוס מאיזורי המגורי םהסטודנטיאלים (שכונות ד, ג', ב') ישירות למתחם מול 7 בעיר בו ממוקם סניף של רמי לוי (מטרת השירות היא לקשר לסניף של רמי לוי) ללא תחנות ביניים בדרך.
&nbsp
עכשיו, עזוב את זה שהכוונה היאשהרצון הוא שיהיה קו כזה פעם או פעמיים בשבוע בלבד ובשעות הערב, איך אפשר להבטיח שאכן הוא יהיה עם תפוסה של לפחות 20 נוסעים? ומה תהיה התדירות שלו? פעם בשעה? נסיעה ביום? פעם בחצי שעה? אם פעם שעה או פעם בחצי שעה ופספסת כי התור בקופה התעכב, תמתין חצי שעה או שעה לבא?
&nbsp
לעומת זאת, אם אלו היו חרדים והיית נותן להם אוטובוס אחד לכל כיוון, הם היו מתאמים את הזמן שלהם עם הלו"ז של האוטובוס והוא היה מתמלא.
במכרז פתח תקוה - ראש העין החדש מתוכנן קו כזה לאוכלוסיה
הכללית.
קו 218 ישיר מראש העין לסינמה סיטי שהלו"ז שלו הוא:
מראש העין - 19:00, 21:00 בערבי א'-ה' ומוצ"ש
מסינמה סיטי - 22:00, 24:00 בלילות א'-ה' ומוצ"ש

איך אפשר להבטיח שהוא יהיה עם תפוסה של לפחות 20 נוסעים?
ראש העין היא עיר הרבה יותר קטנה מבאר שבע.
 

olli3

New member
מנהל
ומה יהיה דינו לאחר חצי שנת הפעלה? גזר דין מוות.

במכרז פתח תקוה - ראש העין החדש מתוכנן קו כזה לאוכלוסיה
הכללית.
קו 218 ישיר מראש העין לסינמה סיטי שהלו"ז שלו הוא:
מראש העין - 19:00, 21:00 בערבי א'-ה' ומוצ"ש
מסינמה סיטי - 22:00, 24:00 בלילות א'-ה' ומוצ"ש

איך אפשר להבטיח שהוא יהיה עם תפוסה של לפחות 20 נוסעים?
ראש העין היא עיר הרבה יותר קטנה מבאר שבע.
ומה יהיה דינו לאחר חצי שנת הפעלה? גזר דין מוות.
בדיוק כמו קווים אחרים שעבדו במתכונת דומה או עם מטרות דומות. להזכירך, היה קו כזה מרמת השרון לסינמה סיטי... היה ומת.
 
תזכיר את זה למשרד התחבורה, לא לי. משרד התחבורה הוא זה

ומה יהיה דינו לאחר חצי שנת הפעלה? גזר דין מוות.
בדיוק כמו קווים אחרים שעבדו במתכונת דומה או עם מטרות דומות. להזכירך, היה קו כזה מרמת השרון לסינמה סיטי... היה ומת.
תזכיר את זה למשרד התחבורה, לא לי. משרד התחבורה הוא זה
שהחליט להגדיר את קו 218 הזה במכרז.
אם עשה זאת, כנראה היו לו סיבות לכך ואם הוא עושה זאת בראש העין, בהחלט הגיוני לשאול למה אינו עושה זאת בעיר הרבה יותר גדולה כמו באר שבע.

או שמשרד התחבורה פועל לפי אינטרסים זרים, לא ענייניים ולא קשורים לתחבורה.
 

olli3

New member
מנהל
הנחה סבירה מאד שמדובר בבקשת עיריית ראש העין.

תזכיר את זה למשרד התחבורה, לא לי. משרד התחבורה הוא זה
שהחליט להגדיר את קו 218 הזה במכרז.
אם עשה זאת, כנראה היו לו סיבות לכך ואם הוא עושה זאת בראש העין, בהחלט הגיוני לשאול למה אינו עושה זאת בעיר הרבה יותר גדולה כמו באר שבע.

או שמשרד התחבורה פועל לפי אינטרסים זרים, לא ענייניים ולא קשורים לתחבורה.
הנחה סבירה מאד שמדובר בבקשת עיריית ראש העין.
בדיוק כמו בקשת עיריית רמת השרון דאז ובדיוק כמו בקשת עירית כפר סבא או רעננה (או שניהם) על קווי החוגים לבני הנוער והילדים.
&nbsp
אבל עכשיו אינ נזכר גם ש218 הוא קו קיים עד כמה שזכור לי, הוא פועל בחודשי הקיץ לחוף הנפרד בחוף הצוק ואם אני לא טועה עובר גם בסינמה סיטי בדרך איכשהו. השעות שלו מן הסתם היו שעות שמתאימות לרחצה בקיץ האחרון. או שזה היה מספר קו דומה ל218, לא ממש זוכר.
 
218 לא קיים. אתה מתכוון לקו 217

הנחה סבירה מאד שמדובר בבקשת עיריית ראש העין.
בדיוק כמו בקשת עיריית רמת השרון דאז ובדיוק כמו בקשת עירית כפר סבא או רעננה (או שניהם) על קווי החוגים לבני הנוער והילדים.
&nbsp
אבל עכשיו אינ נזכר גם ש218 הוא קו קיים עד כמה שזכור לי, הוא פועל בחודשי הקיץ לחוף הנפרד בחוף הצוק ואם אני לא טועה עובר גם בסינמה סיטי בדרך איכשהו. השעות שלו מן הסתם היו שעות שמתאימות לרחצה בקיץ האחרון. או שזה היה מספר קו דומה ל218, לא ממש זוכר.
218 לא קיים. אתה מתכוון לקו 217
http://www.kavim-t.co.il/lines/linesDetails.asp?ln=&lineinfo=217_ _3_0

אבל קו 217 לא פעל בשעות הערב המאוחרות. היעוד שלו וקהל היעד שלו שונים לחלוטין מאלה של קו 218.
 

olli3

New member
מנהל
כן, אז בלבלתי בין שניהם. 217 יחיה, 218 מות יומת.

218 לא קיים. אתה מתכוון לקו 217
http://www.kavim-t.co.il/lines/linesDetails.asp?ln=&lineinfo=217_ _3_0

אבל קו 217 לא פעל בשעות הערב המאוחרות. היעוד שלו וקהל היעד שלו שונים לחלוטין מאלה של קו 218.
כן, אז בלבלתי בין שניהם. 217 יחיה, 218 מות יומת.
 
218 לא צריך למות. צריך פשוט להפוך אותו לקו לא ישיר שנוסע דרך

כן, אז בלבלתי בין שניהם. 217 יחיה, 218 מות יומת.
218 לא צריך למות. צריך פשוט להפוך אותו לקו לא ישיר שנוסע דרך
פתח תקוה וקניון איילון ולהפעיל אותו בשלב ראשון רק בימי חמישי ומוצ"ש ובקיץ כל ערב/לילה.
הקו הזה משתלב במדיניות הדיור של הממשלה, רק צריך להשתמש בו בצורה יעילה ונכונה.
להפעיל קו ישיר לחלוטין מעיר בסדר גודל של ראש העין למרכז בילוי יחסית מרוחק כמו סינמה סיטי גלילות זה יומרני ושאפתני מדי.

הרעיון של יצירת תחבורה ציבורית ממוקדת לאוכלוסיה צעירה הוא רעיון טוב. רק צריך לדעת ליישם אותו נכון.

אם הקו הזה ישאב גם נוסעים מראש העין שמבלים בפתח תקוה או בקניון איילון וגם נוסעים מהשכונות החדשות בצפון פתח תקוה שרוצים לבלות בסינמה סיטי גלילות, סיכויי הצלחתו יהיו גדולים יותר, גם במחיר של נסיעה ארוכה יותר בין ראש העין לגלילות.
 

orenhz

Member
לא מסכים איתך. עדיף קו ישיר

218 לא צריך למות. צריך פשוט להפוך אותו לקו לא ישיר שנוסע דרך
פתח תקוה וקניון איילון ולהפעיל אותו בשלב ראשון רק בימי חמישי ומוצ"ש ובקיץ כל ערב/לילה.
הקו הזה משתלב במדיניות הדיור של הממשלה, רק צריך להשתמש בו בצורה יעילה ונכונה.
להפעיל קו ישיר לחלוטין מעיר בסדר גודל של ראש העין למרכז בילוי יחסית מרוחק כמו סינמה סיטי גלילות זה יומרני ושאפתני מדי.

הרעיון של יצירת תחבורה ציבורית ממוקדת לאוכלוסיה צעירה הוא רעיון טוב. רק צריך לדעת ליישם אותו נכון.

אם הקו הזה ישאב גם נוסעים מראש העין שמבלים בפתח תקוה או בקניון איילון וגם נוסעים מהשכונות החדשות בצפון פתח תקוה שרוצים לבלות בסינמה סיטי גלילות, סיכויי הצלחתו יהיו גדולים יותר, גם במחיר של נסיעה ארוכה יותר בין ראש העין לגלילות.
לא מסכים איתך. עדיף קו ישיר
אם יש מספיק נוסעים מרה"ע לגלילות, אז הקו ישרוד. אם לא - יבוטל. אין שום סיבה להעביר קו לגלילות דרך פ"ת וקניון איילון. מה גם שיש מספיק קווים בין רה"ע ופ"ת. יש ביקוש מספיק מרה"ע לקניון איילון? סבבה, אפשר לפתוח קו ישיר מרה"ע לקניון איילון ואולי גם לעתידים (בתור קו בילוי הכוונה).
&nbsp
לדעתי (אולי אני טועה), הרוב המוחלט של מי שגר ברה"ע ויוצא לבלות באמצעות תח"צ, נוסע לרוב לבילויים באיזור (לרוב פ"ת). אם יש מספיק בליינים לת"א, אז זו הסיבה שקו 566 עדיין חי ונושם. ואם יהיו מספיק נוסעים ב-218, אז גם הוא ישרוד.
&nbsp
בכל מקרה אני בעד להפעיל קווים בסגנון קו 218 לתקופת נסיון (לפחות חצי שנה) ולראות אם הם תופסים.
 
כקו ישיר אין לו כמעט סיכוי לשרוד

לא מסכים איתך. עדיף קו ישיר
אם יש מספיק נוסעים מרה"ע לגלילות, אז הקו ישרוד. אם לא - יבוטל. אין שום סיבה להעביר קו לגלילות דרך פ"ת וקניון איילון. מה גם שיש מספיק קווים בין רה"ע ופ"ת. יש ביקוש מספיק מרה"ע לקניון איילון? סבבה, אפשר לפתוח קו ישיר מרה"ע לקניון איילון ואולי גם לעתידים (בתור קו בילוי הכוונה).
&nbsp
לדעתי (אולי אני טועה), הרוב המוחלט של מי שגר ברה"ע ויוצא לבלות באמצעות תח"צ, נוסע לרוב לבילויים באיזור (לרוב פ"ת). אם יש מספיק בליינים לת"א, אז זו הסיבה שקו 566 עדיין חי ונושם. ואם יהיו מספיק נוסעים ב-218, אז גם הוא ישרוד.
&nbsp
בכל מקרה אני בעד להפעיל קווים בסגנון קו 218 לתקופת נסיון (לפחות חצי שנה) ולראות אם הם תופסים.
כקו ישיר אין לו כמעט סיכוי לשרוד
אתה מעדיף הכל או לא כלום.
אם רוצים שקו יחזיק מעמד לעיתים אין מנוס אלא ליצור לו ביקוש מצרפי.
לקו ישיר בין ראש העין לגלילות שגם כך הוא נחות ביחס לרכב פרטי (מלבד לאנשים שמתכננים לחגוג על אלכוהול) אין כמעט סיכוי להחזיק מעמד.
לקו שישרת נוסעים נוספים יהיה סיכוי גדול יותר.
לא סתם לרוב קווי הלילה יש מסלול ארוך ומפותל.

כשקו כזה מופעל לתקופת נסיון, נכשל ומבוטל, זה גורם נזק ארוך טווח לא רק נקודתית אלא לכלל מערכת התח"צ במדינה. לכן עדיף מראש להפעיל קווים עם סיכויי הצלחה גבוהים יותר.

בעבר הרכבת תכננה להפעיל קו לילה בין אשקלון, רחובות ונתב"ג. אבל הכשלון של קו הלילה בין באר שבע לנתב"ג הרתיע את הרכבת והתוצאה: אין קו לילה רכבתי לא לבאר שבע ולא לאשקלון.

משרד התחבורה לעיתים מפעיל קווים כאלה על מנת להוכיח שאין בהם באמת צורך ואז הם מבוטלים ומשליכים על הגישה הכלל-ארצית של משרד התחבורה.
 

במודו

New member
האם 20 נוסעים היא תפוסה מספיקה כדי לא לבטל קו?

מדוייק. זה בדיוק מה שאני אומר כששואלים אותי למה אין קו כזה
או אחר ליעד כזה או אחר. הדבר האחרון שנתקלתי בו הוא בקשה של סטודנטים מאונ' בן גוריון לקו אוטובוס מאיזורי המגורי םהסטודנטיאלים (שכונות ד, ג', ב') ישירות למתחם מול 7 בעיר בו ממוקם סניף של רמי לוי (מטרת השירות היא לקשר לסניף של רמי לוי) ללא תחנות ביניים בדרך.
&nbsp
עכשיו, עזוב את זה שהכוונה היאשהרצון הוא שיהיה קו כזה פעם או פעמיים בשבוע בלבד ובשעות הערב, איך אפשר להבטיח שאכן הוא יהיה עם תפוסה של לפחות 20 נוסעים? ומה תהיה התדירות שלו? פעם בשעה? נסיעה ביום? פעם בחצי שעה? אם פעם שעה או פעם בחצי שעה ופספסת כי התור בקופה התעכב, תמתין חצי שעה או שעה לבא?
&nbsp
לעומת זאת, אם אלו היו חרדים והיית נותן להם אוטובוס אחד לכל כיוון, הם היו מתאמים את הזמן שלהם עם הלו"ז של האוטובוס והוא היה מתמלא.
האם 20 נוסעים היא תפוסה מספיקה כדי לא לבטל קו?
 
כן

האם 20 נוסעים היא תפוסה מספיקה כדי לא לבטל קו?
כן
אין מספרים מוחלטים ואין קביעות גורפות, אבל בגדול אפשר להגיד די בוודאות שנסיעה עם 20 לא "תהיה על הכוונת" כשמחפשים איפה לבטל נסיעות.

ממוצע הנוסעים לנסיעה הוא בסביבות ה-30-35, זה כמובן כולל נסיעות בקווים אזוריים שנוסעות עם 2-3 לנסיעה במקרה הטוב אבל אף אחד לא יבטל אותם כי זו רמת שירות מינימלית ליישובים, וכולל גם קווים מפרקיים עם מעל מאה נוסעים לנסיעה.
אבל יש נסיעות בקווים לא אזוריים עם מספר נוסעים נמוך (אפילו פחות מ-5) ואותם יש לבטל, ויש נסיעות שבהם מספר הנוסעים הגבוה מבטא צפיפות ואותם יש לתגבר, כלומר, ממוצע הנוסעים לנסיעה הוא לא הבעיה אלא השונות הגבוהה ואותה יש לצמצם. 20 נוסעים לנסיעה זה בטווח הנורמלי של פעמון הגאוס (נניח בין 10 ל-50 נוסעים) ולא בשוליים שלו ולכן נסיעה כזו בכלל לא תיכנס לבחינה.
 
בעירוני זה קצת אחר

מדוייק. זה בדיוק מה שאני אומר כששואלים אותי למה אין קו כזה
או אחר ליעד כזה או אחר. הדבר האחרון שנתקלתי בו הוא בקשה של סטודנטים מאונ' בן גוריון לקו אוטובוס מאיזורי המגורי םהסטודנטיאלים (שכונות ד, ג', ב') ישירות למתחם מול 7 בעיר בו ממוקם סניף של רמי לוי (מטרת השירות היא לקשר לסניף של רמי לוי) ללא תחנות ביניים בדרך.
&nbsp
עכשיו, עזוב את זה שהכוונה היאשהרצון הוא שיהיה קו כזה פעם או פעמיים בשבוע בלבד ובשעות הערב, איך אפשר להבטיח שאכן הוא יהיה עם תפוסה של לפחות 20 נוסעים? ומה תהיה התדירות שלו? פעם בשעה? נסיעה ביום? פעם בחצי שעה? אם פעם שעה או פעם בחצי שעה ופספסת כי התור בקופה התעכב, תמתין חצי שעה או שעה לבא?
&nbsp
לעומת זאת, אם אלו היו חרדים והיית נותן להם אוטובוס אחד לכל כיוון, הם היו מתאמים את הזמן שלהם עם הלו"ז של האוטובוס והוא היה מתמלא.
בעירוני זה קצת אחר
מאחר ויש קווים בתדירות טובה, אך עם מעבר, התדירות תמיד תנצח את הקווים המיוחדים האלה ולכן אם אתה מתכנן קו בתדירות נמוכה אתה יכול להניח מראש כשלון, אם קו כזה ייפתח בכל זאת זה בעיקר בגלל לחץ פוליטי ולא בגלל המלצות מקצועיות. (ראה 218 בהמשך השרשור). ואז לפעמים האינטרס שלך כמתכנן הוא מראש לשכנע את מקבלי ההחלטות לתת כמה שפחות כדי לחסוך למשק כסף ולהקל בהמשך על ביטול הקו.
מה שנכון לעשות זה לרכז את הבקשה של אותם סטודנטים עם עוד כמה בקשות לשיפורי כיסוי וקישוריות אחרים בעיר, ולפתוח קו עירוני חדש בתדירות נורמלית שייתן מענה על כמה בעיות בבת אחת. כך אולי סטודנטים מג' לרמי לוי יסעו רק בערב, אך לקו יהיו נוסעים אחרים בין מוקדים אחרים בשאר היום והוא רק יחזק את כל המערכת.
 

olli3

New member
מנהל
הסטודנטים מג' וגם חלק מב' וד' יוכלו לנסוע לרמי לוי באוטובוס

בעירוני זה קצת אחר
מאחר ויש קווים בתדירות טובה, אך עם מעבר, התדירות תמיד תנצח את הקווים המיוחדים האלה ולכן אם אתה מתכנן קו בתדירות נמוכה אתה יכול להניח מראש כשלון, אם קו כזה ייפתח בכל זאת זה בעיקר בגלל לחץ פוליטי ולא בגלל המלצות מקצועיות. (ראה 218 בהמשך השרשור). ואז לפעמים האינטרס שלך כמתכנן הוא מראש לשכנע את מקבלי ההחלטות לתת כמה שפחות כדי לחסוך למשק כסף ולהקל בהמשך על ביטול הקו.
מה שנכון לעשות זה לרכז את הבקשה של אותם סטודנטים עם עוד כמה בקשות לשיפורי כיסוי וקישוריות אחרים בעיר, ולפתוח קו עירוני חדש בתדירות נורמלית שייתן מענה על כמה בעיות בבת אחת. כך אולי סטודנטים מג' לרמי לוי יסעו רק בערב, אך לקו יהיו נוסעים אחרים בין מוקדים אחרים בשאר היום והוא רק יחזק את כל המערכת.
הסטודנטים מג' וגם חלק מב' וד' יוכלו לנסוע לרמי לוי באוטובוס
אחד. דיברתי בזמנו עם המתכנן שאותו אתה בוודאי מכיר, הצגתי לו את כל השיפורים שאני רואה לנכון, הוא קיבל כמעט את כולם. חלקם הוכנסו ישירות למכרז וחלקם בתכנון בימים אלו.
&nbsp
את מערכת הקווים העירונית המתכוננת אין צורך להכיר לך אבל קח את קו 2 (מנווה נוי דרך ג' לפארק ההייטק) המתוכנן ואת קו 5 המתוכנן (מנווה זאב לרכבת צפון דרך שכונה ג') והחלף בינהם את המסלול רק בשכונה ג' (החל מהפיצול של קופת חולים ג'). מה תקבל?
&nbsp
קו אחד שיסע מנווה זאב לשכונה ג' במסלול קו 2 המתוכנן בשכונה ג' (דרך רחוב בן גוריון וסיום בפארק ההייטק) והקו השני מנווה נוי לשכונה ג' במסלול של וינגייט,רגר, בן גוריון וסיום ברכבת צפון.
&nbsp
מה הרווחת?
&nbsp
1. קישור בין תלמידים מנווה נוי ש95% מהם לומדים במקיף א' הממוקם בדרך השלום פינת גולומב ושכבר כיום יש להם שתי נסיעות בוקר בקו תלמידים מהשכונה למקיף, מה שיפנה את התשומות של קו התלמידים למקום אחר.
&nbsp
2. קישור בין נקודות נוספות בנווה זאב למתחם התעסוקה ביהושוע הצורף (מוקדי שירות הוט, בזק אונליין כולל מוקד המידע של אגד שיושב שם וכו') לעומת קישור זהה בין נווה נוי למתחם זה שלא תורם לאף אחד בעצם.
&nbsp
3. קישור בין שדרות רגר, בית החולים סורוקה ואונ' בן גוריון לפארק ההייטק וקרית התקשוב, דבר שנחוץ מאד! מאפשר החלפה יעילה גם בין תחבורה עירונית וגם פרברית ובין עירונית לקו לפארק ההייטק.
&nbsp
4. קישור עיקרי של הסטודנטים בוינגייט, מעונות ג', תושבי איזור מרכז הנגב, ביאליק ואיזור מרכז המורים באוטובוס אחד (מפותל) לרמי לוי.
 

londonisrael

New member
למעשה הקו מחליף קו פרטי קיים

צפת היא מוקד תיירות חרדי חשוב
במסגרת מכרז הגליל תוגבר השירות מירושלים ומבני ברק בסופ"ש ונוספו עוד יעדים (נתניה, בית שמש, מודיעין עילית וקרית גת). אלה קווי סופ"ש שמביאים חרדים את צפת בשישי ומוציאים אותם במוצ"ש חזרה.
מספר הנוסעים בקווים האלה יפה מאד ולכן היה יסוד סביר להניח שגם מביתר עילית (שעד עתה נסמכה על השירות מירושלים) יהיה מספר נוסעים יפה.
כך שביקוש כנראה יהיה.

אגב גם שירות הספ"ש ממוקדים חרדיים לטבריה בסופ"ש תופס יפה.
תגידו מה שתגידו על חרדים, הסיכוי שהם יסעו בקווים החדשים שפותחים עבורם גדול פי כמה וכמה ממקביליהם באוכלוסיה הכללית.
למעשה הקו מחליף קו פרטי קיים
בכל שישי יצא אוטובוס שעשה את אותו המסלול. אני מעריך שלקו יהיו 60-150% תפוסה, תלוי באילו שבתות. אני מקווה שלנתיב אקספרס יש יועץ חרדי שיעזור להם להתמודד עם הביקושים המשתנים.
 

yair480

Active member
זה תלוי האם יהיה איזשהו התייעלות מול החרדים

למעשה הקו מחליף קו פרטי קיים
בכל שישי יצא אוטובוס שעשה את אותו המסלול. אני מעריך שלקו יהיו 60-150% תפוסה, תלוי באילו שבתות. אני מקווה שלנתיב אקספרס יש יועץ חרדי שיעזור להם להתמודד עם הביקושים המשתנים.
זה תלוי האם יהיה איזשהו התייעלות מול החרדים
ע"פ הידוע לי קו בית שמש -צפת(987) נוסע בתפוסה די מלאה בכמעט כל הנסיעות שלו (אפילו שבשישי הוא יוצא לבית שמש באזור 6 בבוקר בחורף כי יש אוטובוס אחד שנוסע הלוך חזור וככה גם בחמישי) ובמוצ"ש באופן קבוע יש 2 אוטובוסים ביחד לבית שמש (רק שמשום מה הם מחכים באזור קדרים כדי לנסוע ביחד דבר שלעיתים מעכב חלק מהנוסעים כי אוטובוס אחד מבצע איסוף במסלול צפת-הר כנען-מירון והשני צפת-צפת-דרום-חצור).
מתישהו אמור להיכנס האפשרות להזמין מקום מראש בקווי 900 דבר שמאד יעזור לנתיב אקספרס לשלוח כמות מתאימה של אוטובוסים אך זה מתעכב כבר הרבה זמן משום מה.
נתיב אקספרס מחזיקה כמה אוטובוסים לגיבוי באזור ירושלים למקרה של עומס פתאומי אך זה מעכב מאוד את הנסיעה כי לוקח זמן לגיבוי להגיע והאוטובוס השני לא זז עד שהגיבוי מגיע .
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה