רכבת ישראל: הקופות נסגרות ב-14:30 והמכונות לא מעודכנות

מצב
הנושא נעול.

scooby5

Member
זה באמת לא לעניין

רכבת ישראל: הקופות נסגרות ב-14:30 והמכונות לא מעודכנות
כתבה מתוך ynet
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4762903,00.html
זה באמת לא לעניין
לפני כשבועיים איחרתי רכבת כי הקופות נפתחות מאוחר מדי ובנוסף הקופאית איחרה.
טיפשי שאי אפשר לטעון שם. מה ככ מסובך לעדכן את כל המכונות יחד ?
 

Bus Nerd

Active member
זה לא חדש

רכבת ישראל: הקופות נסגרות ב-14:30 והמכונות לא מעודכנות
כתבה מתוך ynet
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4762903,00.html
זה לא חדש
אף פעם לא היה אפשר לטעון חופשי חודשי (משולב אוטובוסים) במכונות של ר"י. גם לא לפני הרפורמה.
&nbsp
אבל הכתבה קצת מגזימה, זה לא "חלמאות" וזה לא הדבר הכי גרוע שקורה בתח"צ בארץ.
&nbsp
ynet פשוט אוהבים לכתוב כתבות שגורמות לרכבת להישמע כגוף מיושן ולא יעיל שמופעל ע"י ועד מושחת ומרושע... וזה פשוט לא נכון. אז הם יעשו פיל מכל זבוב כשזה קשור לרכבת.
 

עידן 8888

New member
אז הגיע הזמן שהמכונות האוטמטיות אפשר יהיה להטעין בהם

זה לא חדש
אף פעם לא היה אפשר לטעון חופשי חודשי (משולב אוטובוסים) במכונות של ר"י. גם לא לפני הרפורמה.
&nbsp
אבל הכתבה קצת מגזימה, זה לא "חלמאות" וזה לא הדבר הכי גרוע שקורה בתח"צ בארץ.
&nbsp
ynet פשוט אוהבים לכתוב כתבות שגורמות לרכבת להישמע כגוף מיושן ולא יעיל שמופעל ע"י ועד מושחת ומרושע... וזה פשוט לא נכון. אז הם יעשו פיל מכל זבוב כשזה קשור לרכבת.
אז הגיע הזמן שהמכונות האוטמטיות אפשר יהיה להטעין בהם
חופשי חודשי וכל החוזים האפשריים שיש בקופות
ואם אי אפשר שלא יסגרו את הקופות מוקדם כל כך

זה כמו שבאוטובוס קוו 1 של דן אי אפשר יהיה להטעין חוזים של חופשי חודשי/יומי ומי שעולה לקוו הזה ואין לו חוזה (והוא ירצה להטעין חוזה) יצטרך לשלם מחיר נסיעה רגיל

נראה הגיוני?
ברור שלא
 

Bus Nerd

Active member
לא אמרתי שזה הגיוני

אז הגיע הזמן שהמכונות האוטמטיות אפשר יהיה להטעין בהם
חופשי חודשי וכל החוזים האפשריים שיש בקופות
ואם אי אפשר שלא יסגרו את הקופות מוקדם כל כך

זה כמו שבאוטובוס קוו 1 של דן אי אפשר יהיה להטעין חוזים של חופשי חודשי/יומי ומי שעולה לקוו הזה ואין לו חוזה (והוא ירצה להטעין חוזה) יצטרך לשלם מחיר נסיעה רגיל

נראה הגיוני?
ברור שלא
לא אמרתי שזה הגיוני
אבל זה גם לא סיבה לעשות רעש גדול, ynet שמו את הכתבה הזה בשאר הראשי עם כותרות שטענו ל"חלם" לפני כמה שעות (מאז השתנה).
&nbsp
זה פשוט כשל נקודתי שצריך לתקן, גם ברכבת, וגם בדן. על הדרך כדאי שדן גם יתקנו את ממשק המשתמש שלהם שלא ממש נוח עם ריבוי הכרטיסים שצריך להטעין, ואולי גם כדאי שיחליפו את המכונות בכאלו שנותנות עודף (או שמשרד התחבורה יפסיק לעשות שטויות ויעגל את מחירי הנסיעה למספרים שלמים או לפחות לחצאי שקלים)
 

cwen

New member
בדן זה בסדר. אני כל פעם מטעינה חופשי חודשי ב 189

לא אמרתי שזה הגיוני
אבל זה גם לא סיבה לעשות רעש גדול, ynet שמו את הכתבה הזה בשאר הראשי עם כותרות שטענו ל"חלם" לפני כמה שעות (מאז השתנה).
&nbsp
זה פשוט כשל נקודתי שצריך לתקן, גם ברכבת, וגם בדן. על הדרך כדאי שדן גם יתקנו את ממשק המשתמש שלהם שלא ממש נוח עם ריבוי הכרטיסים שצריך להטעין, ואולי גם כדאי שיחליפו את המכונות בכאלו שנותנות עודף (או שמשרד התחבורה יפסיק לעשות שטויות ויעגל את מחירי הנסיעה למספרים שלמים או לפחות לחצאי שקלים)
בדן זה בסדר. אני כל פעם מטעינה חופשי חודשי ב 189
 

בישגד

New member
זה בטח כי לא פרסמו את זה בתקנות...

אז הגיע הזמן שהמכונות האוטמטיות אפשר יהיה להטעין בהם
חופשי חודשי וכל החוזים האפשריים שיש בקופות
ואם אי אפשר שלא יסגרו את הקופות מוקדם כל כך

זה כמו שבאוטובוס קוו 1 של דן אי אפשר יהיה להטעין חוזים של חופשי חודשי/יומי ומי שעולה לקוו הזה ואין לו חוזה (והוא ירצה להטעין חוזה) יצטרך לשלם מחיר נסיעה רגיל

נראה הגיוני?
ברור שלא
זה בטח כי לא פרסמו את זה בתקנות...
 

sweetums

New member
ר"י החליפה את כל מכונות הכרטיסים

זה לא חדש
אף פעם לא היה אפשר לטעון חופשי חודשי (משולב אוטובוסים) במכונות של ר"י. גם לא לפני הרפורמה.
&nbsp
אבל הכתבה קצת מגזימה, זה לא "חלמאות" וזה לא הדבר הכי גרוע שקורה בתח"צ בארץ.
&nbsp
ynet פשוט אוהבים לכתוב כתבות שגורמות לרכבת להישמע כגוף מיושן ולא יעיל שמופעל ע"י ועד מושחת ומרושע... וזה פשוט לא נכון. אז הם יעשו פיל מכל זבוב כשזה קשור לרכבת.
ר"י החליפה את כל מכונות הכרטיסים
ברב קו און ליי והופ און הטמיעו את הרפורמה,גם באורבנית או במטרונית (עלה בפורום). לא בדקתי את המכונות של מטרופולין וקווים, אבל אבדוק את זה ברביעי.
משום מה במכונות החדשות של רכבת ישראל זה לקח\ לוקח כ"כ הרבה זמן, מוזר אבל חוסר הגיון ברכבת לא חסר.
&nbsp
 

Ccyclist

Well-known member
איזה פינוק. אצלי סוגרים משרדים בתחנות משניות ב11 בבוקר.

רכבת ישראל: הקופות נסגרות ב-14:30 והמכונות לא מעודכנות
כתבה מתוך ynet
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4762903,00.html
איזה פינוק. אצלי סוגרים משרדים בתחנות משניות ב11 בבוקר.
ובגלל יש סיפורים עם המכונות - לא ימכרו את הכרטיס עם הנחת הרשת לפני 10 בבוקר גם כשעולים על הרכבת של 10, לא מוכרים את הכרטיס הנכון בערב שלפני אלא דורשים £10 יותר, והדרך היחידה שלא להסתכן בהחמצת הרכבת בגלל תור לקופאי היחיד היא לסור לתחנה ראשית יותר יום-יומיים מראש, כשהקופאי שם מתשאל אותך לגבי שעות הנסיעה המתוכננות כדי להתקיל אותך עם מחיר גבוה יותר במקום למכור את המחיר הזול ופשוט לדקלם את שעות השפל - במקרה אחד אפילו התווכחו איתי על הרכבת שאפשר לעלות עליה עם הנחת הרשת ושלפתי להם את המידע מהאינטרנט. וכל זה בחברה פרטית !!!
&nbsp
"מושכתים לאפרית" זו לא התשובה, כמו באשכולי האוטובוסים מונופול פרטי אינו משפר את השירות ללקוח.
 

Bus Nerd

Active member
עם כל הסיפורים שאני שומע על השירות הרכבתי במדינות שבהם הופרט

איזה פינוק. אצלי סוגרים משרדים בתחנות משניות ב11 בבוקר.
ובגלל יש סיפורים עם המכונות - לא ימכרו את הכרטיס עם הנחת הרשת לפני 10 בבוקר גם כשעולים על הרכבת של 10, לא מוכרים את הכרטיס הנכון בערב שלפני אלא דורשים £10 יותר, והדרך היחידה שלא להסתכן בהחמצת הרכבת בגלל תור לקופאי היחיד היא לסור לתחנה ראשית יותר יום-יומיים מראש, כשהקופאי שם מתשאל אותך לגבי שעות הנסיעה המתוכננות כדי להתקיל אותך עם מחיר גבוה יותר במקום למכור את המחיר הזול ופשוט לדקלם את שעות השפל - במקרה אחד אפילו התווכחו איתי על הרכבת שאפשר לעלות עליה עם הנחת הרשת ושלפתי להם את המידע מהאינטרנט. וכל זה בחברה פרטית !!!
&nbsp
"מושכתים לאפרית" זו לא התשובה, כמו באשכולי האוטובוסים מונופול פרטי אינו משפר את השירות ללקוח.
עם כל הסיפורים שאני שומע על השירות הרכבתי במדינות שבהם הופרט
עדיף להשאיר לאומי :)
&nbsp
 

Ccyclist

Well-known member
הבעיה העיקרית היא שכדי להרוויח החברות צריכות לצמצם שירות.

עם כל הסיפורים שאני שומע על השירות הרכבתי במדינות שבהם הופרט
עדיף להשאיר לאומי :)
&nbsp
הבעיה העיקרית היא שכדי להרוויח החברות צריכות לצמצם שירות.
הדוקטרינה הקפיטליסטית שתקפה בחברות הסלולר או בטיסות הזולות לפיה יותר אפשרויות ויותר תחרות שווה יותר לקוחות ויותר כסף לחברות לא תקפה בעולם המונופולים הפרטיים המפעילים רכבות על זיכיון מסילתי.
&nbsp
הזיכיון יוצר מונופול על השלוחות המרוחקות מחד, ומגביל את החברה למערכת הקווים שנקבעו לה מאידך. גרוע מכך - ההפרטה היא רק למראית עין, את הלו"ז מכתיב הרגולטור ואת הסלוטים מקצה חברת המסילות, ולחברות נוח יותר להתלות בתכתיביהן מאשר ליזום שיפורים בשירות. במצב כזה הדרך היחידה לרווחיות היא להוציא כמה שיותר כסף מאותו קהל נוסעים שבוי והשירות בהתאם.
&nbsp
כמו כן, החברות שהוקמו ב94 גייסו את עובדי בריטיש רייל שעבדו ברשתות אותן הפריטו (היה תהליך פיצול מנהלי לפני ההפרטה) ויחסם של העובדים הוותיקים לנוסע הוא מונופוליסטי ללא תלות כלשהי בבעלות כי מונופול זה מונופול. אפילו בעניין בסיסי כמו הקפצה ברכב אין להם הבנה שללקוח יש ברירה איפה ירד. (כרטיס בריטי מאפשר לרדת בדרך, והרכבת אלי מדלגת לפעמים על התחנה הקרובה אז במקום להמתין חצי שעה לרכבת הנכונה מהיר יותר לרדת בתחנה אחרת ולשנות את ההקפצה).
&nbsp
ואז ישנם המחירים. במחיר של כרטיס רכבת מוזל למחלקה הרגילה התלוי בקניית כרטיס הנחת רשת ומוגבל לשעות השפל בלבד, לרכבת איטית שחצי מזמן הנסיעה אינה מתקרבת ל160 הקמ"ש אליה היא מסוגלת כי השלוחות עקלקלות, שבמקרה הטוב אפשר לקנות בה שתייה וסנדביץ' מעגלה בבריטניה אפשר לשבת במחלקה ראשונה ברכבת AVE ספרדית ב300 קמ"ש, לעשות או את אותו המרחק בשליש מהזמן או פי 3 מרחק באותו הזמן, ולקבל ארוחה חמה (כולל אפשרויות כמו במטוס - אפשר לבחור אופציה צמחונית או כשרה או ללא גלוטן, למרות שאישית כצמחוני שאינו יכול לאכול גלוטן אני נופל בין ההגדרות).
 
אפשר לשלוח את זה לטמקא והם יחשבו שזה קרה בארץ.

איזה פינוק. אצלי סוגרים משרדים בתחנות משניות ב11 בבוקר.
ובגלל יש סיפורים עם המכונות - לא ימכרו את הכרטיס עם הנחת הרשת לפני 10 בבוקר גם כשעולים על הרכבת של 10, לא מוכרים את הכרטיס הנכון בערב שלפני אלא דורשים £10 יותר, והדרך היחידה שלא להסתכן בהחמצת הרכבת בגלל תור לקופאי היחיד היא לסור לתחנה ראשית יותר יום-יומיים מראש, כשהקופאי שם מתשאל אותך לגבי שעות הנסיעה המתוכננות כדי להתקיל אותך עם מחיר גבוה יותר במקום למכור את המחיר הזול ופשוט לדקלם את שעות השפל - במקרה אחד אפילו התווכחו איתי על הרכבת שאפשר לעלות עליה עם הנחת הרשת ושלפתי להם את המידע מהאינטרנט. וכל זה בחברה פרטית !!!
&nbsp
"מושכתים לאפרית" זו לא התשובה, כמו באשכולי האוטובוסים מונופול פרטי אינו משפר את השירות ללקוח.
אפשר לשלוח את זה לטמקא והם יחשבו שזה קרה בארץ.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה