שאלה לגבי השלמת נסיעה

מצב
הנושא נעול.

ronatd

New member
שאלה לגבי השלמת נסיעה

שאלה לגבי השלמת נסיעה
שאלה לגבי השלמת נסיעות:
נניח שיש לי חופשי חודשי שמכסה אזור מסיום.
במקרה שלי, יש לי חופשי חודשי גוש דן מורחב, קוד 142 שמכסה
את טבעת 1 וטבעת 2, מכפר סבא עד יבנה בדרום, וראש העין ואלעד במזרח.
ונניח שאני רוצה לנסוע נסיעה חד פעמית מתל אביב לאשדוד, או לחדרה.
האם אני צריך לשלם את כל עלות הנסיעה, או רק להשלים את החלק שהחופשי חודשי
שלי לא מכסה?
(במקרה שלי, עליתי על קו 317 של אפיקים, מפתח תקוה לאשדוד, וירדתי ביבנה, שזה עדיין בתחום הכיסוי, אך היה נוסע נוסף שרצה לנסוע לאשדוד, והנהג אמר לו שהוא צריך לשלם את כל עלות הנסיעה, ולא רק את החלק מיבנה עד אשדוד).
האם זה תקין?
האם כדאי במקרה כזה לקנות חופשי יומי? גוש דן + דרום קוד 144 ?
או מטרופולין דרומי קוד 147 ?
 

846

Active member
הנוסע צריך לשלם את מחיר הנסיעה

שאלה לגבי השלמת נסיעה
שאלה לגבי השלמת נסיעות:
נניח שיש לי חופשי חודשי שמכסה אזור מסיום.
במקרה שלי, יש לי חופשי חודשי גוש דן מורחב, קוד 142 שמכסה
את טבעת 1 וטבעת 2, מכפר סבא עד יבנה בדרום, וראש העין ואלעד במזרח.
ונניח שאני רוצה לנסוע נסיעה חד פעמית מתל אביב לאשדוד, או לחדרה.
האם אני צריך לשלם את כל עלות הנסיעה, או רק להשלים את החלק שהחופשי חודשי
שלי לא מכסה?
(במקרה שלי, עליתי על קו 317 של אפיקים, מפתח תקוה לאשדוד, וירדתי ביבנה, שזה עדיין בתחום הכיסוי, אך היה נוסע נוסף שרצה לנסוע לאשדוד, והנהג אמר לו שהוא צריך לשלם את כל עלות הנסיעה, ולא רק את החלק מיבנה עד אשדוד).
האם זה תקין?
האם כדאי במקרה כזה לקנות חופשי יומי? גוש דן + דרום קוד 144 ?
או מטרופולין דרומי קוד 147 ?
הנוסע צריך לשלם את מחיר הנסיעה
מגבול החופשי חודשי ועד ליעד
הוא לא צריך לשלם את כל עלות הנסיעה מהמוצא ועד היעד הסופי
 

ronatd

New member
תגיד את זה ל"אגד" ול"אפיקים".

הנוסע צריך לשלם את מחיר הנסיעה
מגבול החופשי חודשי ועד ליעד
הוא לא צריך לשלם את כל עלות הנסיעה מהמוצא ועד היעד הסופי
תגיד את זה ל"אגד" ול"אפיקים".
הנהג בפירוש אמר שצריך לשלם את כל עלות הנסיעה.
 
במקרה כזה לא צריך להגיד לנהג מראש שהיעד אשדוד

תגיד את זה ל"אגד" ול"אפיקים".
הנהג בפירוש אמר שצריך לשלם את כל עלות הנסיעה.
במקרה כזה לא צריך להגיד לנהג מראש שהיעד אשדוד
צריך לשלם עם החופשי חודשי עד יבנה וביבנה לחזור לנהג כאילו עולים לאוטובוס מחדש ולשלם על נסיעה בין יבנה לאשדוד.
הנהג לא יכול לומר שום דבר נגד זה כל עוד ביבנה יש גם תחנת איסוף ולא רק תחנת הורדה ול-317 יש במתנ"ח ביבנה גם איסוף וגם הורדה.
 

אורי404

New member
מעניין איך זה עובד בפועל ברכבת

במקרה כזה לא צריך להגיד לנהג מראש שהיעד אשדוד
צריך לשלם עם החופשי חודשי עד יבנה וביבנה לחזור לנהג כאילו עולים לאוטובוס מחדש ולשלם על נסיעה בין יבנה לאשדוד.
הנהג לא יכול לומר שום דבר נגד זה כל עוד ביבנה יש גם תחנת איסוף ולא רק תחנת הורדה ול-317 יש במתנ"ח ביבנה גם איסוף וגם הורדה.
מעניין איך זה עובד בפועל ברכבת
כשנוסעים באזורי הכרטיס "חופשי-חודשי" ברכבת, מעבירים את כרטיס ה"רב קו", בכניסה לתחנה בה עולים וביציאה בתחנה ממנה יורדים.
אבל נניח והנסיעה מעבר לאזור הכרטיס, מה עושים? משלמים בקופה את ההפרש, בדומה לנסיעה באוטובוס? מעבירים את ה"רב קו" בתחנת העלייה ובירידה מעבירים כרטיס נייר? שיטה אחרת?
 

asmopil

New member
רכבת

מעניין איך זה עובד בפועל ברכבת
כשנוסעים באזורי הכרטיס "חופשי-חודשי" ברכבת, מעבירים את כרטיס ה"רב קו", בכניסה לתחנה בה עולים וביציאה בתחנה ממנה יורדים.
אבל נניח והנסיעה מעבר לאזור הכרטיס, מה עושים? משלמים בקופה את ההפרש, בדומה לנסיעה באוטובוס? מעבירים את ה"רב קו" בתחנת העלייה ובירידה מעבירים כרטיס נייר? שיטה אחרת?
רכבת
אין שום בעיה ברכבת. רכשתי כרטיס מחדרה לתל אביב בקופה של בנימינה (יש לי חופשי חודשי חדרה חיפה). הכרטיס הוחתם אצל הפקח בתחנת בנימינה והועבר במכשיר תיקוף ביציאה מתל אביב. החופשי חודשי הועבר בודייאטור בבנימינה.
 

אורי404

New member
שעדכנת. לא הייתי בטוח, שכך זה פועל

רכבת
אין שום בעיה ברכבת. רכשתי כרטיס מחדרה לתל אביב בקופה של בנימינה (יש לי חופשי חודשי חדרה חיפה). הכרטיס הוחתם אצל הפקח בתחנת בנימינה והועבר במכשיר תיקוף ביציאה מתל אביב. החופשי חודשי הועבר בודייאטור בבנימינה.
שעדכנת. לא הייתי בטוח, שכך זה פועל
 

olli3

New member
מנהל
וכשהקופה סגורה? אני מניח שלא ניתן לרכוש במכונות התשלום כרטיס

רכבת
אין שום בעיה ברכבת. רכשתי כרטיס מחדרה לתל אביב בקופה של בנימינה (יש לי חופשי חודשי חדרה חיפה). הכרטיס הוחתם אצל הפקח בתחנת בנימינה והועבר במכשיר תיקוף ביציאה מתל אביב. החופשי חודשי הועבר בודייאטור בבנימינה.
וכשהקופה סגורה? אני מניח שלא ניתן לרכוש במכונות התשלום כרטיס
שנקודת המוצא שלו אינה תחנת הרכבת בה אתה נמצא, נכון?
&nbsp
אם אפשר לטעון דבר כזה מרחוק ברב קו לפחות, זה כבר טוב. כמו כן, אל תשכח שבעוד חודשיים יהיה ערך צבור ברכבת, כך שהפתרון הזה לא יקנה את ההנחה המגיע לכל אדם של לפחות 20% הנחה... אל אם כן בקופה בבנימינה יוכלו לחייב אותך על נסיעה מחדרה לת"א בערך צבור.
 

ronatd

New member
אני די משוכנע שזה כך

במה הנהג של אפיקים קשור לאגד?
אני די משוכנע שזה כך
אני די משוכנע שזה כך גם באגד וגם באפיקים.
בכולופן, באתר של הרפורמה אין לשונית "צור קשר" ואין להם דף פיסבוק.
פניתי בפיסבוק של אגד ושל אפיקים, ובדפי פיסבוק של ארגונים שקשורים
לתחבורה ציבורית. נראה מה יגידו.
 
זו שאלת קיטבג כשמדובר בנסיעות באוטובוסים

אני די משוכנע שזה כך
אני די משוכנע שזה כך גם באגד וגם באפיקים.
בכולופן, באתר של הרפורמה אין לשונית "צור קשר" ואין להם דף פיסבוק.
פניתי בפיסבוק של אגד ושל אפיקים, ובדפי פיסבוק של ארגונים שקשורים
לתחבורה ציבורית. נראה מה יגידו.
זו שאלת קיטבג כשמדובר בנסיעות באוטובוסים
צריך במקרה כזה פשוט לעבור אצל הנהג פעמיים - פעם אחת לתקף בתחילת הנסיעה על הקטע עד סוף התחום של החופשי חודשי ופעם שניה לשלם בתחנה האחרונה בתוך התחום עבור המשך הנסיעה.
ברכבת זה יותר בעייתי.
 

846

Active member
אל "תהיה משוכנע" בלי עובדות בשטח

אני די משוכנע שזה כך
אני די משוכנע שזה כך גם באגד וגם באפיקים.
בכולופן, באתר של הרפורמה אין לשונית "צור קשר" ואין להם דף פיסבוק.
פניתי בפיסבוק של אגד ושל אפיקים, ובדפי פיסבוק של ארגונים שקשורים
לתחבורה ציבורית. נראה מה יגידו.
אל "תהיה משוכנע" בלי עובדות בשטח
ואל תעליל עלילות על נהגי אגד.
כל הנהגים באגד יודעים איך לפעול במיקרה הזה וכולם יבקשו את דמי הנסיעה מגבול החופשי חודשי ליעד בלבד.
 

ronatd

New member
תשמע, מבחינתי זה לא משנה איזה חברה

אל "תהיה משוכנע" בלי עובדות בשטח
ואל תעליל עלילות על נהגי אגד.
כל הנהגים באגד יודעים איך לפעול במיקרה הזה וכולם יבקשו את דמי הנסיעה מגבול החופשי חודשי ליעד בלבד.
תשמע, מבחינתי זה לא משנה איזה חברה
יש נהלים וכללים שמחייבים את כל החברות.
מבחינתי זה לא משנה אם זה אגד, אפיקים, סיטיפס,
או כל חברה אחרת.
יש כללים, וצריך לחדד אותם ולתדרך את נהגי כל החברות.
 
לפי החוק היבש, צריך לשלם את כל עלות הנסיעה

שאלה לגבי השלמת נסיעה
שאלה לגבי השלמת נסיעות:
נניח שיש לי חופשי חודשי שמכסה אזור מסיום.
במקרה שלי, יש לי חופשי חודשי גוש דן מורחב, קוד 142 שמכסה
את טבעת 1 וטבעת 2, מכפר סבא עד יבנה בדרום, וראש העין ואלעד במזרח.
ונניח שאני רוצה לנסוע נסיעה חד פעמית מתל אביב לאשדוד, או לחדרה.
האם אני צריך לשלם את כל עלות הנסיעה, או רק להשלים את החלק שהחופשי חודשי
שלי לא מכסה?
(במקרה שלי, עליתי על קו 317 של אפיקים, מפתח תקוה לאשדוד, וירדתי ביבנה, שזה עדיין בתחום הכיסוי, אך היה נוסע נוסף שרצה לנסוע לאשדוד, והנהג אמר לו שהוא צריך לשלם את כל עלות הנסיעה, ולא רק את החלק מיבנה עד אשדוד).
האם זה תקין?
האם כדאי במקרה כזה לקנות חופשי יומי? גוש דן + דרום קוד 144 ?
או מטרופולין דרומי קוד 147 ?
לפי החוק היבש, צריך לשלם את כל עלות הנסיעה
לפי מה שנהוג, לפחות עם נהגים שנתקלתי בהם, הם מסכימים לקבל את ההפרש בין התחנה האחרונה שיש בה גם איסוף וגם הורדה שבאזור החופשי ליעד.
&nbsp
ובכל מקרה אם לא מסכימים לקבל בתחילת הנסיעה, אז יש לגשת אליה בתחנה הנ"ל ולשלם את ההפרש, הם חייבים לקבל, כאילו ירדת ועלית באותה תחנה
 

olli3

New member
מנהל
על איזה חוק יבש מדובר? ולא ניתן לחייב מראש במכונות הכרטוס

לפי החוק היבש, צריך לשלם את כל עלות הנסיעה
לפי מה שנהוג, לפחות עם נהגים שנתקלתי בהם, הם מסכימים לקבל את ההפרש בין התחנה האחרונה שיש בה גם איסוף וגם הורדה שבאזור החופשי ליעד.
&nbsp
ובכל מקרה אם לא מסכימים לקבל בתחילת הנסיעה, אז יש לגשת אליה בתחנה הנ"ל ולשלם את ההפרש, הם חייבים לקבל, כאילו ירדת ועלית באותה תחנה
על איזה חוק יבש מדובר? ולא ניתן לחייב מראש במכונות הכרטוס
החדשות מכיוון שהמכונה מבוססת GPS והיא פותחת רק את קודי הנסיעה הרלוונטית למיקום בו האוטובוס נמצא.
 
מדבר על תקנות התעבורה

על איזה חוק יבש מדובר? ולא ניתן לחייב מראש במכונות הכרטוס
החדשות מכיוון שהמכונה מבוססת GPS והיא פותחת רק את קודי הנסיעה הרלוונטית למיקום בו האוטובוס נמצא.
מדבר על תקנות התעבורה
חובה להסיע מי שמוכן לשלם את שכר הנסיעה (לא שכר חלק מהנסיעה) או שבידו כרטיס תקף לנסיעה.
&nbsp
עדיין לא מוזכר בתקנות הנושא של השלמה לכרטיס תקף (כדוגמת חופשי למינהם)
&nbsp
&nbsp
 
אין כל סתירה בין מוכנות לשלם את שכר הנסיעה לאופן תשלום מפוצל

מדבר על תקנות התעבורה
חובה להסיע מי שמוכן לשלם את שכר הנסיעה (לא שכר חלק מהנסיעה) או שבידו כרטיס תקף לנסיעה.
&nbsp
עדיין לא מוזכר בתקנות הנושא של השלמה לכרטיס תקף (כדוגמת חופשי למינהם)
&nbsp
&nbsp
אין כל סתירה בין מוכנות לשלם את שכר הנסיעה לאופן תשלום מפוצל
של שכר הנסיעה (כולה). זה לא שכר חלק מהנסיעה, אלא שכר הנסיעה כולה כאשר היא מחולקת לשני תשלומים / תיקופים נפרדים.
והשלמה בסגנון זה כבר בוצעה בפועל במעברים בין אזורים בגוש דן.

הרי אם היה מדובר בהחלפת אוטובוס ביבנה, השאלה בשרשור הזה כלל לא הייתה עולה. אז במקרה הזה יש החלפה רעיונית של אוטובוס ביבנה וכלל לא משנה שמדובר בנסיעה בפועל באותו אוטובוס.
אין כאן שום סתירה לתקנות התעבורה.
 

olli3

New member
מנהל
בהמשך לדברי של עמוד השדרה, אין שום מניעה שאעלה לאוטובוס

מדבר על תקנות התעבורה
חובה להסיע מי שמוכן לשלם את שכר הנסיעה (לא שכר חלק מהנסיעה) או שבידו כרטיס תקף לנסיעה.
&nbsp
עדיין לא מוזכר בתקנות הנושא של השלמה לכרטיס תקף (כדוגמת חופשי למינהם)
&nbsp
&nbsp
בהמשך לדברי של עמוד השדרה, אין שום מניעה שאעלה לאוטובוס
ואשלם במזומן עבור הנסיעה מפתח תקווה ליבנה בקו 317. במהלך הדרך עקב שיחת טלפון נדרשתי להמשיך לאשדוד ולוותר על ירידה ביבנה. לא אוכל לגשת לנהג שוב ולשלם עבור המשך הנסיעה לאשדוד?
&nbsp
לא מזמן היו לי נסיעות בכרטיסיה של אגד תעבורה שרציתי לחסל אז במקום לשלם במזומן נסיעה אחת מהמוצא שלי ליעד, פיצלתי את התשלו םלכדי שני ניקובים בכרטיסיה והנהג רק ביקש שאגיע לשלם כשנגיע לתחנה בה אצטרך לשלם שוב על המשך הנסיעה.
&nbsp
אם החוק היבש אליו אתה מסתכל בתקנות מדבר על לרדת פיזית מהאוטובוס רק כדי לעלות עליו בחזרה, הרי זה מגוחך לחלוטין. אני יכול לעלות לקו 317, לרדת ביבנה (חוקי לכל דבר ועניין) בתחנת ההורדה ולעבור מיד לרציפים עוד לפני שהאוטובוס מגיע לרציפי ההעלאה ולעלות עליו שוב לאשדוד, הוא ימנע ממני לעלות ולשלם בעבור הנסיעה? לא. מה אכפת לנהג אם רציתי לרדת ביבנה על מנת לנשק את אדמת יבנה ומשתם טקס נישוק אדמת יבנה ורציתי להמשיך בדרכי לאשדוד, עליתי עליו בחזרה?
 
בדיוק כמו שציינתי

בהמשך לדברי של עמוד השדרה, אין שום מניעה שאעלה לאוטובוס
ואשלם במזומן עבור הנסיעה מפתח תקווה ליבנה בקו 317. במהלך הדרך עקב שיחת טלפון נדרשתי להמשיך לאשדוד ולוותר על ירידה ביבנה. לא אוכל לגשת לנהג שוב ולשלם עבור המשך הנסיעה לאשדוד?
&nbsp
לא מזמן היו לי נסיעות בכרטיסיה של אגד תעבורה שרציתי לחסל אז במקום לשלם במזומן נסיעה אחת מהמוצא שלי ליעד, פיצלתי את התשלו םלכדי שני ניקובים בכרטיסיה והנהג רק ביקש שאגיע לשלם כשנגיע לתחנה בה אצטרך לשלם שוב על המשך הנסיעה.
&nbsp
אם החוק היבש אליו אתה מסתכל בתקנות מדבר על לרדת פיזית מהאוטובוס רק כדי לעלות עליו בחזרה, הרי זה מגוחך לחלוטין. אני יכול לעלות לקו 317, לרדת ביבנה (חוקי לכל דבר ועניין) בתחנת ההורדה ולעבור מיד לרציפים עוד לפני שהאוטובוס מגיע לרציפי ההעלאה ולעלות עליו שוב לאשדוד, הוא ימנע ממני לעלות ולשלם בעבור הנסיעה? לא. מה אכפת לנהג אם רציתי לרדת ביבנה על מנת לנשק את אדמת יבנה ומשתם טקס נישוק אדמת יבנה ורציתי להמשיך בדרכי לאשדוד, עליתי עליו בחזרה?
בדיוק כמו שציינתי
"ובכל מקרה אם לא מסכימים לקבל בתחילת הנסיעה, אז יש לגשת אליה בתחנה הנ"ל ולשלם את ההפרש, הם חייבים לקבל, כאילו ירדת ועלית באותה תחנה"
&nbsp
הרי רשמתי שהנוהג שונה מהחוק היבש.
&nbsp
גם אני ניצלתי נסיעות בצורה כזאת.
 

olli3

New member
מנהל
מה שאתה אומר לא יעבור בית משפט מכמה סיבות:

בדיוק כמו שציינתי
"ובכל מקרה אם לא מסכימים לקבל בתחילת הנסיעה, אז יש לגשת אליה בתחנה הנ"ל ולשלם את ההפרש, הם חייבים לקבל, כאילו ירדת ועלית באותה תחנה"
&nbsp
הרי רשמתי שהנוהג שונה מהחוק היבש.
&nbsp
גם אני ניצלתי נסיעות בצורה כזאת.
מה שאתה אומר לא יעבור בית משפט מכמה סיבות:
אבל קודם לכן, תקנות התעבורה נכתבו ב1961, מאז חלו בהן שינויים היכן שנדרש, היכן שדבר מה שנכתב היה דרוש שינוי עקב מציאות חדשה. אך היכן שלא התעוררו מחלוקות על הבנת התקנות והשלכותיהן על המציאות החדשה - לא בוצע שינוי. התקנות נכתבו כאשר בעבור נסיעה באוטובוס או רכבת היה ניתן לשלם במזומן בלבד ולכן כל אחד שילם עבור ההגעה ליעדו. מקרים פחות נפוצים היו מה שתיארתי מקודם, אדם אשר שילם ליעד ביניים אך מסיבה כזאת או אחרת החליט שלא לרדת ביעד הביניים ובחר להמשיך ליעד ביניים אחר או לעיר היעד. המספר של המקרים האלו להערכתי היה עוד יותר מועט מכיוון שכדי שאדם ישנה את תכנוניו בימים ההם מבלי שיוצרים עמו קשר...
&nbsp
עכשיו, מדוע לא יעבור בית משפט:
&nbsp
1. שכר הנסיעה לא ניתן לפירוש כהשכר שיש לשלם במקום (בעת העליה לאוטובוס) אך ורק מתחנת המוצא ועד תחנת היעד. למה? כי אם המחוקק היה רוצה למנוע מצב שכזה (פיצול לשני תשלומים), הוא היה מציין זאת בתקנה.
&nbsp
2. מכיוון שכל אדם יכול לעלות על אוטובוס כמו קו 317 ולשלם בעבור נסיעה ליבנה או להשתמש בחוזה תקופתי (שהוא כרטיס נסיעה תקף לפי הגדרת התקנה), לרדת פיזית מהאוטובוס (ובכך תמה "הנסיעה"), לעלות שוב על האוטובוס ולהתחיל ב"נסיעה" חדשה - בית המשפט לטעמי לא יתרשם שלכך התכוון המחוקק, לטרטר את הנוסע כולל מטלטליו, לרבות אדם המתקשה בהליכה או נכה ולכן לא יקבל את הטענה שלך.
&nbsp
ואם אתה רוצה שאקשה עליך, מה לגבי קווים בהם יש הפסקת התרעננות? הנסיעה תמה כולל כיבוי מנוע, כולל ירידת כל הנוסעים מהאוטובוס. האם מכיוון שהנסיעה תמה (אי אפשר להגיד שהיא לא תמה), הנוסעים צריכים לפצל את תשלומם 3 פעמים בין ת"א לאילת? הרי כל ההתייחסות בתקנה היא לגבי "שכר הנסיעה" והרי שהנסיעה תמה, אין נהג באוטובוס, המנוע כבוי ואין נוסעים באוטובוס (אנחנו כבר לא במצב נסיעה, אנחנו במצב עמידה במקום, אוטובוס סגור). ובתקנות לא כתוב דבר על הפסקת התרעננות...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה