לראשונה: פרסומת ברכבת הקלה!

מצב
הנושא נעול.

davidfainshtein

Member
מנהל
לראשונה: פרסומת ברכבת הקלה!

לראשונה: פרסומת ברכבת הקלה!
הערב התוודעתי לפרסומת הראשונה שהודבקה בתוך קרונות הרכבת הקלה בירושלים.
דעתכם?

 

davidfainshtein

Member
מנהל
היערכות הרכבת הקלה לשלג בירושלים

לראשונה: פרסומת ברכבת הקלה!
הערב התוודעתי לפרסומת הראשונה שהודבקה בתוך קרונות הרכבת הקלה בירושלים.
דעתכם?
היערכות הרכבת הקלה לשלג בירושלים
הודעת סיטיפס:
לקראת אפשרות של שלג בירושלים, קוראת סיטיפס לציבור הנהגים שלא להשאיר רכבים לאורך המסילות על מנת שלא לחסום את תוואי הרכבת. בימי שלג בשנים האחרונות ננטשו רכבים על מסילות הרכבת הקלה ובעקבות כך הרכבות לא יכלו לנוע, מה שגרם להצטברות שלג לכל אורך הקו ומנע את המשך תנועת הרכבות. במסגרת ההיערכות לשלג סוכם כי העירייה תקצה גרר לפינוי רכבים שנתקעו על תוואי המסילה.
על מנת למנוע מצב בו רכבות הנוסעים עצמן משמשות כמפלסות שלג, דבר שעשוי לגרוםנזק לרכבות עצמן, רכשה סיטיפס כפות לפינוי שלג.
סיטיפס מזכירה לציבור הנוסעים כי הרכבת הקלה מותאמת לתנאי נסיעה בשלג בגובה של עד כ- 5 ס"מ בלבד. במידה ששלג כבד יותר יערם על גבי המסילות השירות יפסק ויחודש מיד כשיתאפשר. אנו ממליצים לציבור הנוסעים להתעדכן באתר האינטרנט של סיטיפס, באתר החירום של עיריית ירושלים או במוקד הטלפוני.
סיטיפס ועיריית ירושלים מקיימות שיתוף פעולה נרחב ושוטף וקיימו יחד ישיבות היערכות עם הגורמים הרלוונטיים לטובת היערכות לשלג. בין השאר תואם נושא פינוי השלג על ידי צוותים של העירייה באזור תוואי הרכבת הקלה לרבות פינוי צמתים ומסילות מרכבים תקועים, פינוי גשר המיתרים ודרכי הגישה לתחנות. בנוסף, בוצעו עבודות מקדימות והיערכות לגיזום עצים ונטרול מפגעים בתוואי הרכבת.
היערכות הרכבת הקלה כללה הכנת רכבי התפעול והתחזוקה לפעילות בשלג, הצטיידות באמצעים ייעודיים לפינוי השלג מהמסילות ומרציפי ההמתנה וכן תרגול והיערכות של חדר הבקרה והצוותים בשטח בנושא פעילות בשלג.
שלג מהנה שיהיה.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
ואני אומר: בולשיט!

היערכות הרכבת הקלה לשלג בירושלים
הודעת סיטיפס:
לקראת אפשרות של שלג בירושלים, קוראת סיטיפס לציבור הנהגים שלא להשאיר רכבים לאורך המסילות על מנת שלא לחסום את תוואי הרכבת. בימי שלג בשנים האחרונות ננטשו רכבים על מסילות הרכבת הקלה ובעקבות כך הרכבות לא יכלו לנוע, מה שגרם להצטברות שלג לכל אורך הקו ומנע את המשך תנועת הרכבות. במסגרת ההיערכות לשלג סוכם כי העירייה תקצה גרר לפינוי רכבים שנתקעו על תוואי המסילה.
על מנת למנוע מצב בו רכבות הנוסעים עצמן משמשות כמפלסות שלג, דבר שעשוי לגרוםנזק לרכבות עצמן, רכשה סיטיפס כפות לפינוי שלג.
סיטיפס מזכירה לציבור הנוסעים כי הרכבת הקלה מותאמת לתנאי נסיעה בשלג בגובה של עד כ- 5 ס"מ בלבד. במידה ששלג כבד יותר יערם על גבי המסילות השירות יפסק ויחודש מיד כשיתאפשר. אנו ממליצים לציבור הנוסעים להתעדכן באתר האינטרנט של סיטיפס, באתר החירום של עיריית ירושלים או במוקד הטלפוני.
סיטיפס ועיריית ירושלים מקיימות שיתוף פעולה נרחב ושוטף וקיימו יחד ישיבות היערכות עם הגורמים הרלוונטיים לטובת היערכות לשלג. בין השאר תואם נושא פינוי השלג על ידי צוותים של העירייה באזור תוואי הרכבת הקלה לרבות פינוי צמתים ומסילות מרכבים תקועים, פינוי גשר המיתרים ודרכי הגישה לתחנות. בנוסף, בוצעו עבודות מקדימות והיערכות לגיזום עצים ונטרול מפגעים בתוואי הרכבת.
היערכות הרכבת הקלה כללה הכנת רכבי התפעול והתחזוקה לפעילות בשלג, הצטיידות באמצעים ייעודיים לפינוי השלג מהמסילות ומרציפי ההמתנה וכן תרגול והיערכות של חדר הבקרה והצוותים בשטח בנושא פעילות בשלג.
שלג מהנה שיהיה.
ואני אומר: בולשיט!
הרכבת הקלה מסוגלת לנוע בשלג עד לעומק 10 ס"מ לפחות. ירושלים היא לא העיר הכי מושלגת שיש בה טראמים, כזכור.

רק שהיה בסיטיפיס מי שהחליט שאפשר לחסוך ולרכוש את המפלגים הזולים ביותר, בלי מערכת אנטי-פריז וכשהטמפרטורה רק טיפה יורדת אל מתחת ל-0 - המפלגים מתמלאים במים וקופאים.
ואני כבר לא מדבר על הטענה, לפיה אין ציוד מתאים לפינוי שלג מגשר המיתרים...
 

Bus Nerd

Active member
כל העניין הזה הוא חלמאות של ממש

ואני אומר: בולשיט!
הרכבת הקלה מסוגלת לנוע בשלג עד לעומק 10 ס"מ לפחות. ירושלים היא לא העיר הכי מושלגת שיש בה טראמים, כזכור.

רק שהיה בסיטיפיס מי שהחליט שאפשר לחסוך ולרכוש את המפלגים הזולים ביותר, בלי מערכת אנטי-פריז וכשהטמפרטורה רק טיפה יורדת אל מתחת ל-0 - המפלגים מתמלאים במים וקופאים.
ואני כבר לא מדבר על הטענה, לפיה אין ציוד מתאים לפינוי שלג מגשר המיתרים...
כל העניין הזה הוא חלמאות של ממש
שלג בירושלים זה דבר שקורה כמה פעמים בשנה. איך מאשרים להתקין מפלגים בלי מערכת נגד קיפאון?
&nbsp
צריך לסלק את סיטיפס ולהחליף אותם במפעילה שלא מזלזלת באינטליגנציה של הציבור. ואם זה לא יעבוד, צריך להלאים את הרק"ל - זה עבד טוב לערים אחרות שהלאימו מערכות תחבורה שהיו בידיים פרטיות.
 

amit1270

New member
שלג בירושלים לא קורה "כמה פעמים בשנה"

כל העניין הזה הוא חלמאות של ממש
שלג בירושלים זה דבר שקורה כמה פעמים בשנה. איך מאשרים להתקין מפלגים בלי מערכת נגד קיפאון?
&nbsp
צריך לסלק את סיטיפס ולהחליף אותם במפעילה שלא מזלזלת באינטליגנציה של הציבור. ואם זה לא יעבוד, צריך להלאים את הרק"ל - זה עבד טוב לערים אחרות שהלאימו מערכות תחבורה שהיו בידיים פרטיות.
שלג בירושלים לא קורה "כמה פעמים בשנה"
יש יותר חורפים ללא אירועי שלג מחורפים עם יותר מאירוע שלג אחד. הרצף של החורפים האחרונים, שבכל אחד מהם היה אירוע שלג משמעותי (או שניים בחורף שעבר) הוא נדיר.
 

olli3

New member
מנהל
הנדיר הופך למצב קבוע, האשמה על פי מדענים היא במה שהאדם עושה

שלג בירושלים לא קורה "כמה פעמים בשנה"
יש יותר חורפים ללא אירועי שלג מחורפים עם יותר מאירוע שלג אחד. הרצף של החורפים האחרונים, שבכל אחד מהם היה אירוע שלג משמעותי (או שניים בחורף שעבר) הוא נדיר.
הנדיר הופך למצב קבוע, האשמה על פי מדענים היא במה שהאדם עושה
שתורם לכך.
 

david80

Member
האם יש כוונה להתקין מפלגים עם אנטי פריז בקווים העתידיים?

ואני אומר: בולשיט!
הרכבת הקלה מסוגלת לנוע בשלג עד לעומק 10 ס"מ לפחות. ירושלים היא לא העיר הכי מושלגת שיש בה טראמים, כזכור.

רק שהיה בסיטיפיס מי שהחליט שאפשר לחסוך ולרכוש את המפלגים הזולים ביותר, בלי מערכת אנטי-פריז וכשהטמפרטורה רק טיפה יורדת אל מתחת ל-0 - המפלגים מתמלאים במים וקופאים.
ואני כבר לא מדבר על הטענה, לפיה אין ציוד מתאים לפינוי שלג מגשר המיתרים...
האם יש כוונה להתקין מפלגים עם אנטי פריז בקווים העתידיים?
 

davidfainshtein

Member
מנהל
שאלה טובה. כרגע מתנהל וויכוח בין סיטיפס

האם יש כוונה להתקין מפלגים עם אנטי פריז בקווים העתידיים?
שאלה טובה. כרגע מתנהל וויכוח בין סיטיפס
למדינה בשאלת מימון שדרוג המפלגים הקיימים. אני משער שבמכרז המבנה העליון הבא הנושא יוכנס כדרישה.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
אז עבדו עלינו עם השלג, כפיצוי, אספתי כמה סרטונים

היערכות הרכבת הקלה לשלג בירושלים
הודעת סיטיפס:
לקראת אפשרות של שלג בירושלים, קוראת סיטיפס לציבור הנהגים שלא להשאיר רכבים לאורך המסילות על מנת שלא לחסום את תוואי הרכבת. בימי שלג בשנים האחרונות ננטשו רכבים על מסילות הרכבת הקלה ובעקבות כך הרכבות לא יכלו לנוע, מה שגרם להצטברות שלג לכל אורך הקו ומנע את המשך תנועת הרכבות. במסגרת ההיערכות לשלג סוכם כי העירייה תקצה גרר לפינוי רכבים שנתקעו על תוואי המסילה.
על מנת למנוע מצב בו רכבות הנוסעים עצמן משמשות כמפלסות שלג, דבר שעשוי לגרוםנזק לרכבות עצמן, רכשה סיטיפס כפות לפינוי שלג.
סיטיפס מזכירה לציבור הנוסעים כי הרכבת הקלה מותאמת לתנאי נסיעה בשלג בגובה של עד כ- 5 ס"מ בלבד. במידה ששלג כבד יותר יערם על גבי המסילות השירות יפסק ויחודש מיד כשיתאפשר. אנו ממליצים לציבור הנוסעים להתעדכן באתר האינטרנט של סיטיפס, באתר החירום של עיריית ירושלים או במוקד הטלפוני.
סיטיפס ועיריית ירושלים מקיימות שיתוף פעולה נרחב ושוטף וקיימו יחד ישיבות היערכות עם הגורמים הרלוונטיים לטובת היערכות לשלג. בין השאר תואם נושא פינוי השלג על ידי צוותים של העירייה באזור תוואי הרכבת הקלה לרבות פינוי צמתים ומסילות מרכבים תקועים, פינוי גשר המיתרים ודרכי הגישה לתחנות. בנוסף, בוצעו עבודות מקדימות והיערכות לגיזום עצים ונטרול מפגעים בתוואי הרכבת.
היערכות הרכבת הקלה כללה הכנת רכבי התפעול והתחזוקה לפעילות בשלג, הצטיידות באמצעים ייעודיים לפינוי השלג מהמסילות ומרציפי ההמתנה וכן תרגול והיערכות של חדר הבקרה והצוותים בשטח בנושא פעילות בשלג.
שלג מהנה שיהיה.
אז עבדו עלינו עם השלג, כפיצוי, אספתי כמה סרטונים
עם טראמים נוסעים בשלג בעולם.

























 

Ccyclist

Well-known member
אצלנו זה המקום המסורתי למפת הקו.

לראשונה: פרסומת ברכבת הקלה!
הערב התוודעתי לפרסומת הראשונה שהודבקה בתוך קרונות הרכבת הקלה בירושלים.
דעתכם?
אצלנו זה המקום המסורתי למפת הקו.
גם בניס שם יש רק"ל מאד דומה הפס שמעל לדלת מוקדש שמפת הקו, הפרסומות היו במקום רגיל יותר - מעל החלונות - כפי שמקובל בתחתית הלונדונית ובמערכות אחרות. לפרסומות יש מקום אבל לא על חשבון המיקום הטבעי של המידע לנוסע. (בתחתית הפרסומות תופסות שטח גדול פי כמה ממפת המסלול, אינני תובע להצניע את הפרסומות)
&nbsp
����������
 

davidfainshtein

Member
מנהל
מפת הקו מקומה לא נפקד.

אצלנו זה המקום המסורתי למפת הקו.
גם בניס שם יש רק"ל מאד דומה הפס שמעל לדלת מוקדש שמפת הקו, הפרסומות היו במקום רגיל יותר - מעל החלונות - כפי שמקובל בתחתית הלונדונית ובמערכות אחרות. לפרסומות יש מקום אבל לא על חשבון המיקום הטבעי של המידע לנוסע. (בתחתית הפרסומות תופסות שטח גדול פי כמה ממפת המסלול, אינני תובע להצניע את הפרסומות)
&nbsp
����������
מפת הקו מקומה לא נפקד.
מפות הקו מודבקות על הדלתות שממול.
 

Ccyclist

Well-known member
באמצעי תחבורה מסילתיים אין "ממול" כי יורדים משני הצדדים.

מפת הקו מקומה לא נפקד.
מפות הקו מודבקות על הדלתות שממול.
באמצעי תחבורה מסילתיים אין "ממול" כי יורדים משני הצדדים.
העיקרון שתמיד חוזר בכל אמצעי תחבורה מסילתי עירוני הוא ההקבלה. זה לא אוטובוס שעולים בו מצד אחד בלבד כך שיש עניין של דיסאוריינטציה, ויש רמת צפיפות מסויימת שלא תמיד מאפשרת להסתובב לראות מידע שנמצא מאחוריך.
&nbsp
יש שפה עיצובית אחידה כמעט לתחבורה עירונית מסילתית והפרסומת הזו םשוט שוברת את הכללים על חשבון המידע לנוסע. השפה העיצובית המקובלת נועדה לאפשר לנוסע המזדמן למצוא את המידע הרלוונטי בצורה הכי מהירה שאפשר. כך מעל לדלת תמיד יוצג מסלול קו ישר או ישר יחסית ולא מפת רשת - כך זה במפות רבות שהעליתי בפורום, תחתית, מטרו סיביליה, רק"ל ניס, מטרו מילאנו, פרבריות טיצ'ינו בשוויץ, ולמיטב זכרוני זה המצב במטרו הפריזאי ובאובאהן הברלינאי. יש סיבה טובה שכל המערכות האלו שומרות על כללי מידע אחידים כמעט שנותנים לנוסע למצוא את המידע באופן אינסטינקטיבי ללא קשר לזהות הקו או המערכת.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
זה לא גרוע כמו שאתה מתאר.

באמצעי תחבורה מסילתיים אין "ממול" כי יורדים משני הצדדים.
העיקרון שתמיד חוזר בכל אמצעי תחבורה מסילתי עירוני הוא ההקבלה. זה לא אוטובוס שעולים בו מצד אחד בלבד כך שיש עניין של דיסאוריינטציה, ויש רמת צפיפות מסויימת שלא תמיד מאפשרת להסתובב לראות מידע שנמצא מאחוריך.
&nbsp
יש שפה עיצובית אחידה כמעט לתחבורה עירונית מסילתית והפרסומת הזו םשוט שוברת את הכללים על חשבון המידע לנוסע. השפה העיצובית המקובלת נועדה לאפשר לנוסע המזדמן למצוא את המידע הרלוונטי בצורה הכי מהירה שאפשר. כך מעל לדלת תמיד יוצג מסלול קו ישר או ישר יחסית ולא מפת רשת - כך זה במפות רבות שהעליתי בפורום, תחתית, מטרו סיביליה, רק"ל ניס, מטרו מילאנו, פרבריות טיצ'ינו בשוויץ, ולמיטב זכרוני זה המצב במטרו הפריזאי ובאובאהן הברלינאי. יש סיבה טובה שכל המערכות האלו שומרות על כללי מידע אחידים כמעט שנותנים לנוסע למצוא את המידע באופן אינסטינקטיבי ללא קשר לזהות הקו או המערכת.
זה לא גרוע כמו שאתה מתאר.
מפות הקו מודבקות לסירוגין מכל צד.
 

cwen

New member
אתה רומז שאין צורך להמציא את הגלגל

באמצעי תחבורה מסילתיים אין "ממול" כי יורדים משני הצדדים.
העיקרון שתמיד חוזר בכל אמצעי תחבורה מסילתי עירוני הוא ההקבלה. זה לא אוטובוס שעולים בו מצד אחד בלבד כך שיש עניין של דיסאוריינטציה, ויש רמת צפיפות מסויימת שלא תמיד מאפשרת להסתובב לראות מידע שנמצא מאחוריך.
&nbsp
יש שפה עיצובית אחידה כמעט לתחבורה עירונית מסילתית והפרסומת הזו םשוט שוברת את הכללים על חשבון המידע לנוסע. השפה העיצובית המקובלת נועדה לאפשר לנוסע המזדמן למצוא את המידע הרלוונטי בצורה הכי מהירה שאפשר. כך מעל לדלת תמיד יוצג מסלול קו ישר או ישר יחסית ולא מפת רשת - כך זה במפות רבות שהעליתי בפורום, תחתית, מטרו סיביליה, רק"ל ניס, מטרו מילאנו, פרבריות טיצ'ינו בשוויץ, ולמיטב זכרוני זה המצב במטרו הפריזאי ובאובאהן הברלינאי. יש סיבה טובה שכל המערכות האלו שומרות על כללי מידע אחידים כמעט שנותנים לנוסע למצוא את המידע באופן אינסטינקטיבי ללא קשר לזהות הקו או המערכת.
אתה רומז שאין צורך להמציא את הגלגל
ועדיף להתאים את עצמנו לסטנדרטים המקובלים?
&nbsp
מהפכני!
 

Ccyclist

Well-known member
הראש היהודי לא צריך להמציא פטנטים בתחום בן 153.

אתה רומז שאין צורך להמציא את הגלגל
ועדיף להתאים את עצמנו לסטנדרטים המקובלים?
&nbsp
מהפכני!
הראש היהודי לא צריך להמציא פטנטים בתחום בן 153.
יש מאות מערכות שניתן פשוט להעתיק מהן. טיפ שמאד חביב עלי - המסלול הכפול האיטלקי שמראה לאיזה צד יוצאים בכל תחנה. ראיתי את זה ברומא ומילאנו.
 

ניקולאי

New member
כנראה שדרוש מינון להחלפת תכופה של החלונות ברכבת


לראשונה: פרסומת ברכבת הקלה!
הערב התוודעתי לפרסומת הראשונה שהודבקה בתוך קרונות הרכבת הקלה בירושלים.
דעתכם?
כנראה שדרוש מינון להחלפת תכופה של החלונות ברכבת
 

ArsaWhat

New member
אגב פרסומות בתחבורה ציבורית

לראשונה: פרסומת ברכבת הקלה!
הערב התוודעתי לפרסומת הראשונה שהודבקה בתוך קרונות הרכבת הקלה בירושלים.
דעתכם?
אגב פרסומות בתחבורה ציבורית
למה האוטובוס יכול לפרסם בצדדי האוטובוס ומאחוריו ועדיין מקבל סבסוד מהמדינה על הפעלת קווים?
למה שלא יאפשרו פרסומות גם בתוך האוטובוס כדי להוריד אפילו עוד יותר את סבסוד המדינה (אם לא ביטולו לגמרי)?
 

Bus Nerd

Active member
קווים ניסו את זה בתחילת דרכם

אגב פרסומות בתחבורה ציבורית
למה האוטובוס יכול לפרסם בצדדי האוטובוס ומאחוריו ועדיין מקבל סבסוד מהמדינה על הפעלת קווים?
למה שלא יאפשרו פרסומות גם בתוך האוטובוס כדי להוריד אפילו עוד יותר את סבסוד המדינה (אם לא ביטולו לגמרי)?
קווים ניסו את זה בתחילת דרכם
וזה בוטל מהר מאוד בגלל התנגדות חרדית, למיטב הבנתי.
&nbsp
לדעתי האישית, אנחנו חשופים מספיק לפרסום במרחב הציבורי ולא צריך שכל פינה ריקה תתמלא במסך פרסומות מרצד. אם אי פעם יאשרו פרסומות בתוך האוטובוסים, אני מקווה שיהיו אלה רק פרסומות סטטיות ולא מסכי פרסום כמו שהיו בקווים בתחילת דרכם.
&nbsp
מה גם שבהרבה מקרים שבהם מוסיפים פרסומות למדיה קיימת המדיה מתחילה לשים את טובת המפרסם לפני טובת הצרכן, כי המפרסם משלם כסף (והרבה) - לראייה תחנות אוטובוס בתל אביב, שמתוכננות לחשיפה מירבית לשלטי הפרסומת של הולכי רגל ונהגים על חשבון נוחות הנוסע (צל, הגנה מגשם ורוח, מספיק מקומות ישיבה וכו'). יהיה עצוב אם זה יקרה גם לאוטובוסים עצמם.
 

olli3

New member
מנהל
עוד בשנות ה-90 היו צגי פרסום בתוך האוטובוסים בבאר שבע

קווים ניסו את זה בתחילת דרכם
וזה בוטל מהר מאוד בגלל התנגדות חרדית, למיטב הבנתי.
&nbsp
לדעתי האישית, אנחנו חשופים מספיק לפרסום במרחב הציבורי ולא צריך שכל פינה ריקה תתמלא במסך פרסומות מרצד. אם אי פעם יאשרו פרסומות בתוך האוטובוסים, אני מקווה שיהיו אלה רק פרסומות סטטיות ולא מסכי פרסום כמו שהיו בקווים בתחילת דרכם.
&nbsp
מה גם שבהרבה מקרים שבהם מוסיפים פרסומות למדיה קיימת המדיה מתחילה לשים את טובת המפרסם לפני טובת הצרכן, כי המפרסם משלם כסף (והרבה) - לראייה תחנות אוטובוס בתל אביב, שמתוכננות לחשיפה מירבית לשלטי הפרסומת של הולכי רגל ונהגים על חשבון נוחות הנוסע (צל, הגנה מגשם ורוח, מספיק מקומות ישיבה וכו'). יהיה עצוב אם זה יקרה גם לאוטובוסים עצמם.
עוד בשנות ה-90 היו צגי פרסום בתוך האוטובוסים בבאר שבע
של החברה העירונית (האוטובוסים הופעלו על ידי עיריית באר שבע).
&nbsp
מדובר היה בצגים הדומים לצגים שיש כיום בתוך האוטובוסים והמודיעים על התחנה הבאה (לא צגי LCD כמו צג מחשב). שרצו בהם פרסומות.
&nbsp
גם כשמטרודן ומטרופולין החלו לעבוד בדרום, הותקנו באוטובוסים שלהן צגי פרסומת כאלו ובשתי הסדרות הראשונות של האוטובוסים של מטרודן (וולוו B7L) עדיין יש צגים כאו אך הם לא פעילים ואף אחד לא טרח להסב אותם למתן מידע על התחנה הבאה כנדרש בחוק. בבאר שבע יש רק מספר אוטובוסים בודדים שיש בהם צגי מידע על התחנות הבאות. באגד תעבורה (שסוף סוף יוצאת מכאן) ברוב האוטובוסים אין כריזה ואין צגים.
 

Ccyclist

Well-known member
באגד ירושלים היו פרסומות בתוך האוטובוס בשנות ה80 וה90

עוד בשנות ה-90 היו צגי פרסום בתוך האוטובוסים בבאר שבע
של החברה העירונית (האוטובוסים הופעלו על ידי עיריית באר שבע).
&nbsp
מדובר היה בצגים הדומים לצגים שיש כיום בתוך האוטובוסים והמודיעים על התחנה הבאה (לא צגי LCD כמו צג מחשב). שרצו בהם פרסומות.
&nbsp
גם כשמטרודן ומטרופולין החלו לעבוד בדרום, הותקנו באוטובוסים שלהן צגי פרסומת כאלו ובשתי הסדרות הראשונות של האוטובוסים של מטרודן (וולוו B7L) עדיין יש צגים כאו אך הם לא פעילים ואף אחד לא טרח להסב אותם למתן מידע על התחנה הבאה כנדרש בחוק. בבאר שבע יש רק מספר אוטובוסים בודדים שיש בהם צגי מידע על התחנות הבאות. באגד תעבורה (שסוף סוף יוצאת מכאן) ברוב האוטובוסים אין כריזה ואין צגים.
באגד ירושלים היו פרסומות בתוך האוטובוס בשנות ה80 וה90
ובמודלי שנות השמונים שקדמו למודל המפרקיות והמודל המקוצר שהחל לפעול בתחילת שנות התשעים הפרסומות חסמו את פתחי המיזוג במשך שנים שבהם הוא לא הופעל. באמצע שנות השמונים הוסרו פרסומות שחסמו את המיזוג.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה