ריבוע מסילות בין ת"א האונ' - הרצליה & הרחבת ת.הרצליה

מצב
הנושא נעול.
ריבוע מסילות בין ת"א האונ' - הרצליה & הרחבת ת.הרצליה

ריבוע מסילות בין ת"א האונ' - הרצליה & הרחבת ת.הרצליה
לפניכם סקירת מצב של פרויקט שלא זה כמעט לסקירה עד כה -פרויקט ריבוע מסילות (מ- 2 מסילות ל-4) בין תחנת ת"א האוניברסיטה לתחנת הרצליה + הרחבת תחנת הרצליה.
הפויקט הנ"ל הוא למעשה פרויקט משלים לפרויקט קו כפ"ס - הרצליה

נתחיל עם אזור התחנה התפעולית תל ברוך (צפונית לתחת ת"א האונ')
ניתן להבחין במסילה אחת חדשה שנפרשה מערבית למסילות הקיימות.
המסילה המזרחית (השמאלית) ביותר בתמונה היא למעשה המשך הקשת מכיוון בני ברק צפונה.. יתכן וקטע מסילה זה יהפוך למסילה הרביעת בקו, או שמה יועת מזרחה ויתמזג למסילה הרביעית שתונח בהמשך.



 
מבט צפונה מגשר קק"ל

ריבוע מסילות בין ת"א האונ' - הרצליה & הרחבת ת.הרצליה
לפניכם סקירת מצב של פרויקט שלא זה כמעט לסקירה עד כה -פרויקט ריבוע מסילות (מ- 2 מסילות ל-4) בין תחנת ת"א האוניברסיטה לתחנת הרצליה + הרחבת תחנת הרצליה.
הפויקט הנ"ל הוא למעשה פרויקט משלים לפרויקט קו כפ"ס - הרצליה

נתחיל עם אזור התחנה התפעולית תל ברוך (צפונית לתחת ת"א האונ')
ניתן להבחין במסילה אחת חדשה שנפרשה מערבית למסילות הקיימות.
המסילה המזרחית (השמאלית) ביותר בתמונה היא למעשה המשך הקשת מכיוון בני ברק צפונה.. יתכן וקטע מסילה זה יהפוך למסילה הרביעת בקו, או שמה יועת מזרחה ויתמזג למסילה הרביעית שתונח בהמשך.
מבט צפונה מגשר קק"ל





 
ממשיכים צפונה לגשר רחבעם זאבי (רמה"ש)

ריבוע מסילות בין ת"א האונ' - הרצליה & הרחבת ת.הרצליה
לפניכם סקירת מצב של פרויקט שלא זה כמעט לסקירה עד כה -פרויקט ריבוע מסילות (מ- 2 מסילות ל-4) בין תחנת ת"א האוניברסיטה לתחנת הרצליה + הרחבת תחנת הרצליה.
הפויקט הנ"ל הוא למעשה פרויקט משלים לפרויקט קו כפ"ס - הרצליה

נתחיל עם אזור התחנה התפעולית תל ברוך (צפונית לתחת ת"א האונ')
ניתן להבחין במסילה אחת חדשה שנפרשה מערבית למסילות הקיימות.
המסילה המזרחית (השמאלית) ביותר בתמונה היא למעשה המשך הקשת מכיוון בני ברק צפונה.. יתכן וקטע מסילה זה יהפוך למסילה הרביעת בקו, או שמה יועת מזרחה ויתמזג למסילה הרביעית שתונח בהמשך.
ממשיכים צפונה לגשר רחבעם זאבי (רמה"ש)
מבט דרומה לכיון מחלף גלילות... אפשר לראות שבין מח. גלילות לגשר זאבי, הרצועה עבור המסילות הנוספות "מחליפה צד"..
 
פונקצית עריכת ההודעה השתבשה מעט...

ממשיכים צפונה לגשר רחבעם זאבי (רמה"ש)
מבט דרומה לכיון מחלף גלילות... אפשר לראות שבין מח. גלילות לגשר זאבי, הרצועה עבור המסילות הנוספות "מחליפה צד"..
פונקצית עריכת ההודעה השתבשה מעט...



 

סנוי

New member
כשנסעתי ברכבת בשבוע שעבר הגעתי למסקנה שכנראה יצטרכו להעתיק

בתמונה הזו לא נראה שיש מקום ל-4 מסילות...
בטח אשליה אופטית.
כשנסעתי ברכבת בשבוע שעבר הגעתי למסקנה שכנראה יצטרכו להעתיק
את המסילות הקיימות מאחר והן לא במרכז התוואי
 

Rubim88

New member
הבעיה היא שהן כן במרכז התוואי, אבל רק בחלק מהקטע

כשנסעתי ברכבת בשבוע שעבר הגעתי למסקנה שכנראה יצטרכו להעתיק
את המסילות הקיימות מאחר והן לא במרכז התוואי
הבעיה היא שהן כן במרכז התוואי, אבל רק בחלק מהקטע
הן נעות מהצד המערבי של הרצועה דרך מרכזה אל הצד המזרחי שלה(כמו שאפשר לראות בתמונה שצירפתי), רוחב הרצועה נשאר זהה ועומד על 35 מטר בערך(מספיק ל6 מסילות). המצב הזה אכן ידרוש סידור של התוואי בשביל להכניס עוד זוג מסילות.

 

סנוי

New member
תמונה מצוינת! האם יש מרווח זהה לאורך כל ציר האיילון?

הבעיה היא שהן כן במרכז התוואי, אבל רק בחלק מהקטע
הן נעות מהצד המערבי של הרצועה דרך מרכזה אל הצד המזרחי שלה(כמו שאפשר לראות בתמונה שצירפתי), רוחב הרצועה נשאר זהה ועומד על 35 מטר בערך(מספיק ל6 מסילות). המצב הזה אכן ידרוש סידור של התוואי בשביל להכניס עוד זוג מסילות.
תמונה מצוינת! האם יש מרווח זהה לאורך כל ציר האיילון?
והאם ברווח שכזה תהיה אפשרות להרחיב את איילון מצפון לגלילות מעבר ל-3 נתיבים? כרגע נראה שניתן להוסיף נתיב אחד. אתה מכיר תכניות מגירה או לפחות זכויות דרך לכך? (אני מקווה שכן, כמו שבקטע המרכזי ישנם 4-5 נתיבים)
 
סליחה, טעות. חשבתי שאתה מתכוון למסילות, לא לכביש.

תמונה מצוינת! האם יש מרווח זהה לאורך כל ציר האיילון?
והאם ברווח שכזה תהיה אפשרות להרחיב את איילון מצפון לגלילות מעבר ל-3 נתיבים? כרגע נראה שניתן להוסיף נתיב אחד. אתה מכיר תכניות מגירה או לפחות זכויות דרך לכך? (אני מקווה שכן, כמו שבקטע המרכזי ישנם 4-5 נתיבים)
סליחה, טעות. חשבתי שאתה מתכוון למסילות, לא לכביש.
 

Rubim88

New member
לגבי מרווח הרצועה של המסילה

תמונה מצוינת! האם יש מרווח זהה לאורך כל ציר האיילון?
והאם ברווח שכזה תהיה אפשרות להרחיב את איילון מצפון לגלילות מעבר ל-3 נתיבים? כרגע נראה שניתן להוסיף נתיב אחד. אתה מכיר תכניות מגירה או לפחות זכויות דרך לכך? (אני מקווה שכן, כמו שבקטע המרכזי ישנם 4-5 נתיבים)
לגבי מרווח הרצועה של המסילה
בהנחה שאתה מתכוון לאורך כל הכביש ולא רק בקטע החדש - אין מרווח זהה, רוחב הרצועה משתנה לאורך הכביש.
לגבי הכביש, אין לי מושג..אתה יכול לנסות לבדוק בתשריטים של הפרוייקט(תת"ל 15), אולי יש שם משהו.
 
בגלל זה בקטע התל אביבי המסילות הנוספות מוקמות ממערב לקיימות

הבעיה היא שהן כן במרכז התוואי, אבל רק בחלק מהקטע
הן נעות מהצד המערבי של הרצועה דרך מרכזה אל הצד המזרחי שלה(כמו שאפשר לראות בתמונה שצירפתי), רוחב הרצועה נשאר זהה ועומד על 35 מטר בערך(מספיק ל6 מסילות). המצב הזה אכן ידרוש סידור של התוואי בשביל להכניס עוד זוג מסילות.
בגלל זה בקטע התל אביבי המסילות הנוספות מוקמות ממערב לקיימות
וצפונית לגלילות המסילות החדשות מוקמות ממזרח לקיימות.
כשנוסעים ברכבת בין תל אביב לתחנות צפונית לתל אביב רואים את זה.
 

Rubim88

New member


בגלל זה בקטע התל אביבי המסילות הנוספות מוקמות ממערב לקיימות
וצפונית לגלילות המסילות החדשות מוקמות ממזרח לקיימות.
כשנוסעים ברכבת בין תל אביב לתחנות צפונית לתל אביב רואים את זה.

מעניין כמה זמן יקח מבצע החיבור הזה, אם אני זוכר נכון היו דברים דומים בשדרוג המסילה לב"ש..
 
זה פרויקט גדול יותר ממה שבוצע לפני מספר חודשים בחיבור מסילת


מעניין כמה זמן יקח מבצע החיבור הזה, אם אני זוכר נכון היו דברים דומים בשדרוג המסילה לב"ש..
זה פרויקט גדול יותר ממה שבוצע לפני מספר חודשים בחיבור מסילת
העמק למסילת החוף. הפרויקט ההוא גרם למעקף במסילה בודדת שפעל כחצי שנה.
ההסטות והחיבורים של המסילות בין האוניברסיטה לרשפון יצריכו כנראה השבתה של מספר חודשים של מסילת החוף בין רשפון לאוניברסיטה, אבל ההשבתה הזו כנראה תתוזמן לאחר השלמת מסילת השרון, כולל הקשתות בינה לבין ההמשך של מסילת החוף צפונה, על מנת שרכבות יוכלו לעקוף את הקטע המושבת של מסילת החוף דרך מסילות השרון, המזרחית (בקטע כפר סבא - ראש העין) והירקון.
 

Rubim88

New member
מספר חודשים לחיבור מסילות?

זה פרויקט גדול יותר ממה שבוצע לפני מספר חודשים בחיבור מסילת
העמק למסילת החוף. הפרויקט ההוא גרם למעקף במסילה בודדת שפעל כחצי שנה.
ההסטות והחיבורים של המסילות בין האוניברסיטה לרשפון יצריכו כנראה השבתה של מספר חודשים של מסילת החוף בין רשפון לאוניברסיטה, אבל ההשבתה הזו כנראה תתוזמן לאחר השלמת מסילת השרון, כולל הקשתות בינה לבין ההמשך של מסילת החוף צפונה, על מנת שרכבות יוכלו לעקוף את הקטע המושבת של מסילת החוף דרך מסילות השרון, המזרחית (בקטע כפר סבא - ראש העין) והירקון.
מספר חודשים לחיבור מסילות?
לא יכינו את המסילות למצב סופי כמה שיותר קרוב למסילות הקיימות ואז יחברו אותן במבצע קצר?
 
זה כנראה לא אפשרי בגלל הצורך לבצע העתקה של המסילות בחלקים

מספר חודשים לחיבור מסילות?
לא יכינו את המסילות למצב סופי כמה שיותר קרוב למסילות הקיימות ואז יחברו אותן במבצע קצר?
זה כנראה לא אפשרי בגלל הצורך לבצע העתקה של המסילות בחלקים
שונים של הקטע בין האוניברסיטה לרשפון כולל באזור תחנת הרצליה וצפונית לה ובגלל הצורך לפנות באזור תחנת הרצליה שטח לסלילת הנתיבים המערביים של כביש 20.
הפרויקט הזה, במיוחד באזור תחנת הרצליה, מורכב יותר מסתם חיבור מסילות.
 

amit1270

New member
אי אפשר להשאיר שם מסילה אחת פעילה בתקופת העבודות?

זה כנראה לא אפשרי בגלל הצורך לבצע העתקה של המסילות בחלקים
שונים של הקטע בין האוניברסיטה לרשפון כולל באזור תחנת הרצליה וצפונית לה ובגלל הצורך לפנות באזור תחנת הרצליה שטח לסלילת הנתיבים המערביים של כביש 20.
הפרויקט הזה, במיוחד באזור תחנת הרצליה, מורכב יותר מסתם חיבור מסילות.
אי אפשר להשאיר שם מסילה אחת פעילה בתקופת העבודות?
 
אולי לבועז יש תשובה מוסמכת בנושא

אי אפשר להשאיר שם מסילה אחת פעילה בתקופת העבודות?
אולי לבועז יש תשובה מוסמכת בנושא
לי נראה שהאזור של תחנת הרצליה יצריך השבתה ארוכה.

אני לא רואה איך יהיה אפשר אחרת להשלים את הנתיבים המערביים של כביש 20 שצריכים "לחתוך" את התוואי של המסילות הקיימות ולפי התקדמות העבודות לא נראה שהולכים להשלים את המסילות בתוואי החדש לפני העבודה על כביש 20.

אולי אני טועה, אבל נראה לי שמכוונים את העבודה הן על הכביש והן על המסילות באזור של תחנת הרצליה לאחר פתיחת מסילת השרון.
גם לפי המועדים המוזכרים לפתיחת כל קטע, הקטע שבין המחלף עם 531 לבין מחלף שבעת הכוכבים מתוכנן להיפתח כמעט שנה לאחר הקטע הצפוני של כביש 20 (בין כביש 2 לכביש 531) והקטע המערבי של כביש 531.
כביש 531 - לכל אורכו
 

סנוי

New member
אז לדעתך תהיה תקופה שבאיילון יהיה פער בין כ.שמריהו להרצליה??

אולי לבועז יש תשובה מוסמכת בנושא
לי נראה שהאזור של תחנת הרצליה יצריך השבתה ארוכה.

אני לא רואה איך יהיה אפשר אחרת להשלים את הנתיבים המערביים של כביש 20 שצריכים "לחתוך" את התוואי של המסילות הקיימות ולפי התקדמות העבודות לא נראה שהולכים להשלים את המסילות בתוואי החדש לפני העבודה על כביש 20.

אולי אני טועה, אבל נראה לי שמכוונים את העבודה הן על הכביש והן על המסילות באזור של תחנת הרצליה לאחר פתיחת מסילת השרון.
גם לפי המועדים המוזכרים לפתיחת כל קטע, הקטע שבין המחלף עם 531 לבין מחלף שבעת הכוכבים מתוכנן להיפתח כמעט שנה לאחר הקטע הצפוני של כביש 20 (בין כביש 2 לכביש 531) והקטע המערבי של כביש 531.
כביש 531 - לכל אורכו
אז לדעתך תהיה תקופה שבאיילון יהיה פער בין כ.שמריהו להרצליה??
מה ההגיון בכך? (וכן, אני יודע שאמרת שאולי אתה טועה, אבל אם זה כך - למה?)
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה