הפרשי מחירים בין שני קווים שעושים אותו מסלול

מצב
הנושא נעול.

odedidush

New member
הפרשי מחירים בין שני קווים שעושים אותו מסלול

הפרשי מחירים בין שני קווים שעושים אותו מסלול
הי ,
אני נוסע כל יום לעבודה וחזרה בתחבורה ציבורית מביתי ביהוד לצומת אל על .
שני קווי האוטובוס הנוסעים לשם הן קו 475 של חברת קווים וקו 244 של חברת אגד .
עלות קו 475(קווים) היא 8.6 ש"ח .
עלות קו 244(אגד) היא 6.9 ש"ח .
התקשרתי לשירות לקוחות של חברת קווים ושאלתי מדוע ההפרש לעומת חברת אגד והם אמרו לי שהם לא מודעים למחירי חברת אגד וכי המחיר שלהם נקבע בהתאם לתקנות משרד התחבורה ובגלל שצומת אל-על היא כבר מעבר לצומת טייסים זה כבר לא נחשב גוש-דן אז המחיר מחושב לפי אותו אזור .
מן הסתם השרות שמתקבל באוטובוס בחברת קווים הוא לא יותר איכותי מזה שמתקבל בחברת אגד לכן לא ברור למה ההפרש .
למי ניתן לפנות על מנת שיטפלו בפנייתי להוזלת מחיר האוטובוס בחברת קווים ?
 
זאת תופעה ידועה, וכנראה שיטפלו בה בחלק השני של הרפורמה

הפרשי מחירים בין שני קווים שעושים אותו מסלול
הי ,
אני נוסע כל יום לעבודה וחזרה בתחבורה ציבורית מביתי ביהוד לצומת אל על .
שני קווי האוטובוס הנוסעים לשם הן קו 475 של חברת קווים וקו 244 של חברת אגד .
עלות קו 475(קווים) היא 8.6 ש"ח .
עלות קו 244(אגד) היא 6.9 ש"ח .
התקשרתי לשירות לקוחות של חברת קווים ושאלתי מדוע ההפרש לעומת חברת אגד והם אמרו לי שהם לא מודעים למחירי חברת אגד וכי המחיר שלהם נקבע בהתאם לתקנות משרד התחבורה ובגלל שצומת אל-על היא כבר מעבר לצומת טייסים זה כבר לא נחשב גוש-דן אז המחיר מחושב לפי אותו אזור .
מן הסתם השרות שמתקבל באוטובוס בחברת קווים הוא לא יותר איכותי מזה שמתקבל בחברת אגד לכן לא ברור למה ההפרש .
למי ניתן לפנות על מנת שיטפלו בפנייתי להוזלת מחיר האוטובוס בחברת קווים ?
זאת תופעה ידועה, וכנראה שיטפלו בה בחלק השני של הרפורמה
אבל בינתיים, למה לא להשתמש בחופשי חודשי?
 

olli3

New member
מנהל
יש לך עוד קווים בין יהוד לצומת אל על וגם לקרית שדה התעופה.

הפרשי מחירים בין שני קווים שעושים אותו מסלול
הי ,
אני נוסע כל יום לעבודה וחזרה בתחבורה ציבורית מביתי ביהוד לצומת אל על .
שני קווי האוטובוס הנוסעים לשם הן קו 475 של חברת קווים וקו 244 של חברת אגד .
עלות קו 475(קווים) היא 8.6 ש"ח .
עלות קו 244(אגד) היא 6.9 ש"ח .
התקשרתי לשירות לקוחות של חברת קווים ושאלתי מדוע ההפרש לעומת חברת אגד והם אמרו לי שהם לא מודעים למחירי חברת אגד וכי המחיר שלהם נקבע בהתאם לתקנות משרד התחבורה ובגלל שצומת אל-על היא כבר מעבר לצומת טייסים זה כבר לא נחשב גוש-דן אז המחיר מחושב לפי אותו אזור .
מן הסתם השרות שמתקבל באוטובוס בחברת קווים הוא לא יותר איכותי מזה שמתקבל בחברת אגד לכן לא ברור למה ההפרש .
למי ניתן לפנות על מנת שיטפלו בפנייתי להוזלת מחיר האוטובוס בחברת קווים ?
יש לך עוד קווים בין יהוד לצומת אל על וגם לקרית שדה התעופה.
יש את 425 של אפיקים שמקשר בין יהוד לצומת אל על וגם בקו 268 של אגד המקשר בין יהוד (נכנס לרחוב העצמאות) לבין צומת אל על והכניסה לקרית שדה התעופה (מסעף כפר טרומן).
 

סנוי

New member
הם לא תדירים כל כך... 475 הכי תדיר. באמת מוזר ההפרש המדובר

יש לך עוד קווים בין יהוד לצומת אל על וגם לקרית שדה התעופה.
יש את 425 של אפיקים שמקשר בין יהוד לצומת אל על וגם בקו 268 של אגד המקשר בין יהוד (נכנס לרחוב העצמאות) לבין צומת אל על והכניסה לקרית שדה התעופה (מסעף כפר טרומן).
הם לא תדירים כל כך... 475 הכי תדיר. באמת מוזר ההפרש המדובר
זה בדיוק מה שעלה כששאלו מה קורה כשקו אוטובוס יוצא מטבעת 1, עובר דרך טבעת 2 ומסיים בטבעת 1. בדיוק שאלתי לגבי הקו הזה (475) לפני כחודש, לפני הרפורמה. גם אני גר ביהוד אבל נוסע לכיוון ת"א.
פעם ראשונה שאני נתקל במצב ודילמה כמו שתיארת, odeddiush. חייבים לתקן את הבלגן הזה. (ובאמת מוזר שאגד לא מחייבת ירידה בצומת אל-על כטבעת 2!)
 
כש"יתקנו" את הבלאגן הזה, המחיר בקווים לא יירד, אלא המחיר

הם לא תדירים כל כך... 475 הכי תדיר. באמת מוזר ההפרש המדובר
זה בדיוק מה שעלה כששאלו מה קורה כשקו אוטובוס יוצא מטבעת 1, עובר דרך טבעת 2 ומסיים בטבעת 1. בדיוק שאלתי לגבי הקו הזה (475) לפני כחודש, לפני הרפורמה. גם אני גר ביהוד אבל נוסע לכיוון ת"א.
פעם ראשונה שאני נתקל במצב ודילמה כמו שתיארת, odeddiush. חייבים לתקן את הבלגן הזה. (ובאמת מוזר שאגד לא מחייבת ירידה בצומת אל-על כטבעת 2!)
כש"יתקנו" את הבלאגן הזה, המחיר בקווים לא יירד, אלא המחיר
באגד יעלה.
סביר להניח שגם המחיר בקווים יעלה.
(לא כולל השפעת ההורדה ב-14.5%, שלצורך השרשור הזה אני מתעלם ממנה)

כי משרד התחבורה ומשרד האוצר מתנגדים משום מה לכלול את אזור נתב"ג (כולל צומת אל על) בטבעת 1 (אולי בגלל שהם רואים בתחנת הרכבת של נתב"ג את תחנת הרכבת של שוהם).

אז במצב שצומת אל על בטבעת 2 ויהוד בטבעת 1, המחיר של אגד לנסיעה בודדת אמור לעלות ולא המחיר של קווים לרדת.

לכן, לא בטוח שכדאי ספציפית במקרה הזה לעורר את הישנים.
 

olli3

New member
מנהל
באפריל כל זה ישתנה כמובן.

הם לא תדירים כל כך... 475 הכי תדיר. באמת מוזר ההפרש המדובר
זה בדיוק מה שעלה כששאלו מה קורה כשקו אוטובוס יוצא מטבעת 1, עובר דרך טבעת 2 ומסיים בטבעת 1. בדיוק שאלתי לגבי הקו הזה (475) לפני כחודש, לפני הרפורמה. גם אני גר ביהוד אבל נוסע לכיוון ת"א.
פעם ראשונה שאני נתקל במצב ודילמה כמו שתיארת, odeddiush. חייבים לתקן את הבלגן הזה. (ובאמת מוזר שאגד לא מחייבת ירידה בצומת אל-על כטבעת 2!)
באפריל כל זה ישתנה כמובן.
וזה לא משנה התדירות, הקיבעון על קו X הוא הבעיה של מרבים הנוסעים בתחבורה הציבורית. זה שקו X תדיר, לא אמור שכשמגיע קו אחר שמגיע לאותו היעד באותו המסלול, לא עולים עליו... אז פירטתי על עוד שני קווים כדי שיכיר וידע שהוא יכול להשתמש בהם גם עם על 425 כתוב שהוא מגיע לירושלים וגם אם על 268 כתוב שהוא מגיע למודיעין.
 

סנוי

New member
אני מבין אותך לחלוטין ומסכים.. במקרה הזה המקובעים הם התדירים

באפריל כל זה ישתנה כמובן.
וזה לא משנה התדירות, הקיבעון על קו X הוא הבעיה של מרבים הנוסעים בתחבורה הציבורית. זה שקו X תדיר, לא אמור שכשמגיע קו אחר שמגיע לאותו היעד באותו המסלול, לא עולים עליו... אז פירטתי על עוד שני קווים כדי שיכיר וידע שהוא יכול להשתמש בהם גם עם על 425 כתוב שהוא מגיע לירושלים וגם אם על 268 כתוב שהוא מגיע למודיעין.
אני מבין אותך לחלוטין ומסכים.. במקרה הזה המקובעים הם התדירים
חלק מהבעיה של קווים חדשים שמפעילים (למשל 93 בוינטר להרצליה) - היא שאנשים גם לא מודעים אליהם וגם רגילים למצב הישן. גם אם הקווים החדשים יותר טובים להם, הם נוטים להיות מקובעים.
במקרה של קו 475 - זה לא כך לדעתי. בעבר לפני שעבר לשליטת קווים והונהג חיוב אחיד בין חברות, הוא היה עולה יותר מאשר קו 37 ליהוד - ולכן היה ריק יחסית למרות שרוב הדרך משותפת לשניהם. (אז עוד הייתי חייל אז עליתי בחינם וזכיתי מן ההפקר של לשבת באוטובוס ריק ומרווח...)
 

סנוי

New member
וכמובן שכולנו שכחנו - בפעם הבאה תשרשר בשרשור ההכוונה היומי..

הפרשי מחירים בין שני קווים שעושים אותו מסלול
הי ,
אני נוסע כל יום לעבודה וחזרה בתחבורה ציבורית מביתי ביהוד לצומת אל על .
שני קווי האוטובוס הנוסעים לשם הן קו 475 של חברת קווים וקו 244 של חברת אגד .
עלות קו 475(קווים) היא 8.6 ש"ח .
עלות קו 244(אגד) היא 6.9 ש"ח .
התקשרתי לשירות לקוחות של חברת קווים ושאלתי מדוע ההפרש לעומת חברת אגד והם אמרו לי שהם לא מודעים למחירי חברת אגד וכי המחיר שלהם נקבע בהתאם לתקנות משרד התחבורה ובגלל שצומת אל-על היא כבר מעבר לצומת טייסים זה כבר לא נחשב גוש-דן אז המחיר מחושב לפי אותו אזור .
מן הסתם השרות שמתקבל באוטובוס בחברת קווים הוא לא יותר איכותי מזה שמתקבל בחברת אגד לכן לא ברור למה ההפרש .
למי ניתן לפנות על מנת שיטפלו בפנייתי להוזלת מחיר האוטובוס בחברת קווים ?
וכמובן שכולנו שכחנו - בפעם הבאה תשרשר בשרשור ההכוונה היומי..
 

סנוי

New member
אז לשרשור הכוונה ומודיעין?


זאת לא שאלת הכוונה. זה יותר לשרשור של שאלות כלליות.
אז לשרשור הכוונה ומודיעין?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה