הטענת קו רב - לשם מה מכשיר אם אפשר גם בלי

מצב
הנושא נעול.

danezeq

Member
הטענת קו רב - לשם מה מכשיר אם אפשר גם בלי

הטענת קו רב - לשם מה מכשיר אם אפשר גם בלי
למה משרד התחבורה מפיץ מכשיר להטענת רב קו?
הרי אפשר בקלות להרים אתר אינטרנט להטענת כרטיס רב קו ללא המכשיר. (לכל כרטיס מזהה יחודי, אפשר להקליד)

מה הרעיון?
 
החוזים הנרכשים צריכים להירשם גם בכרטיס עצמו

הטענת קו רב - לשם מה מכשיר אם אפשר גם בלי
למה משרד התחבורה מפיץ מכשיר להטענת רב קו?
הרי אפשר בקלות להרים אתר אינטרנט להטענת כרטיס רב קו ללא המכשיר. (לכל כרטיס מזהה יחודי, אפשר להקליד)

מה הרעיון?
החוזים הנרכשים צריכים להירשם גם בכרטיס עצמו
ברכבת הרישום בכרטיס מתבצע במעבר הראשון בולידטור לאחר רכישת החוזה דרך האינטרנט, במטרונית ניתן לרכוש דרך האינטרנט ולאחר מכן לבצע טעינה בפועל במכשיר טעינה של המטרונית, אבל אצל מפעילות קווי האוטובוס הרגילים צריך מכשיר בשביל לכתוב על הכרטיס עצמו.
 

danezeq

Member
למה צריך את המידע גם על הכרטיס?

החוזים הנרכשים צריכים להירשם גם בכרטיס עצמו
ברכבת הרישום בכרטיס מתבצע במעבר הראשון בולידטור לאחר רכישת החוזה דרך האינטרנט, במטרונית ניתן לרכוש דרך האינטרנט ולאחר מכן לבצע טעינה בפועל במכשיר טעינה של המטרונית, אבל אצל מפעילות קווי האוטובוס הרגילים צריך מכשיר בשביל לכתוב על הכרטיס עצמו.
למה צריך את המידע גם על הכרטיס?
בנוסף, טוענים שאם אתה מאבד את הכרטיס כל המידע ניתן לשחזור מה שאומר שהוא קיים גם ב"צד שרת".
אז אם הוא קיים ב"שרת" למה הוא קיים גם על הכרטיס?
 
כי המכשירים של הנהגים באוטובוסים לא מתקשרים באופן שוטף עם

למה צריך את המידע גם על הכרטיס?
בנוסף, טוענים שאם אתה מאבד את הכרטיס כל המידע ניתן לשחזור מה שאומר שהוא קיים גם ב"צד שרת".
אז אם הוא קיים ב"שרת" למה הוא קיים גם על הכרטיס?
כי המכשירים של הנהגים באוטובוסים לא מתקשרים באופן שוטף עם
השרתים.
המכשירים שנמצאים במקומות קבועים, כמו הולידטורים ברכבת או מכשירי טעינה קבועים, כמו של המטרונית, מחוברים רצוף ובאופן קבוע לשרתים (בהרבה מקרים גם בתקשורת קווית). המכשירים של הנהגים לא.
 

Ofekalef1

New member
אז אם אני מאבד רב קו ומודיע על האובדן שלו

כי המכשירים של הנהגים באוטובוסים לא מתקשרים באופן שוטף עם
השרתים.
המכשירים שנמצאים במקומות קבועים, כמו הולידטורים ברכבת או מכשירי טעינה קבועים, כמו של המטרונית, מחוברים רצוף ובאופן קבוע לשרתים (בהרבה מקרים גם בתקשורת קווית). המכשירים של הנהגים לא.
אז אם אני מאבד רב קו ומודיע על האובדן שלו
עדיין אפשר יהיה להשתמש בו באוטובוסים?
 
עד שהאוטובוסים יעודכנו בנושא

אז אם אני מאבד רב קו ומודיע על האובדן שלו
עדיין אפשר יהיה להשתמש בו באוטובוסים?
עד שהאוטובוסים יעודכנו בנושא
בדרך כלל זה יקח יום עבודה, עד שהמודולים של הנהגים יעודכנו ברשימת החסומים
 

danezeq

Member
הבנתי

כי המכשירים של הנהגים באוטובוסים לא מתקשרים באופן שוטף עם
השרתים.
המכשירים שנמצאים במקומות קבועים, כמו הולידטורים ברכבת או מכשירי טעינה קבועים, כמו של המטרונית, מחוברים רצוף ובאופן קבוע לשרתים (בהרבה מקרים גם בתקשורת קווית). המכשירים של הנהגים לא.
הבנתי
אם לצורך העניין היו משפרים את התקשורת של המכשירים באוטובוס, אז מספיק היה שהמידע היה נשמר רק בשרת ולא בכרטיס נכון?

שמירת המידע על הכרטיס היא סוג של "גיבוי לא מקוון"?
 
זה לא סוג של גיבוי, זה המידע המלא

הבנתי
אם לצורך העניין היו משפרים את התקשורת של המכשירים באוטובוס, אז מספיק היה שהמידע היה נשמר רק בשרת ולא בכרטיס נכון?

שמירת המידע על הכרטיס היא סוג של "גיבוי לא מקוון"?
זה לא סוג של גיבוי, זה המידע המלא
הגיבוי זה הצד ההפוך, בשרתים של המנפיקות.
&nbsp
אם כל עליה לאוטובוסים המודול של הנהג יצטרך ליצור קשר לשרת המרכזי, יקרו שני דברים.
קודם כל התקשורת תתארך, וזה אומר שגם זמן העליה לאוטובוס יתארך עד מאוד.
והדבר השני שיקרה, זה קריסת השרתים.
 

danezeq

Member
אני מתכוון בתיאוריה..

זה לא סוג של גיבוי, זה המידע המלא
הגיבוי זה הצד ההפוך, בשרתים של המנפיקות.
&nbsp
אם כל עליה לאוטובוסים המודול של הנהג יצטרך ליצור קשר לשרת המרכזי, יקרו שני דברים.
קודם כל התקשורת תתארך, וזה אומר שגם זמן העליה לאוטובוס יתארך עד מאוד.
והדבר השני שיקרה, זה קריסת השרתים.
אני מתכוון בתיאוריה..
 
בתאוריה כן

אני מתכוון בתיאוריה..
בתאוריה כן
אבל תראה מה קורה בסופר כשיש בעיית תקשורת עם שב"א(בדיקת כרטיסי אשראי).
התורים בקופות מתחילים להתארך אנשים מתעצבנים, לפעמים משאירים עגלות מלאות ליד הקופה והולכים.
אחרים הולכים למשוך כספים במזומן כדי לשלם כי לא באו עם מספיק בכיס.
&nbsp
אתה רוצה מצב כזה בתחבורה הציבורית?
 

danezeq

Member
אני לא טוען טענה - רק מנסה להבין איך המערכת עובדת.

בתאוריה כן
אבל תראה מה קורה בסופר כשיש בעיית תקשורת עם שב"א(בדיקת כרטיסי אשראי).
התורים בקופות מתחילים להתארך אנשים מתעצבנים, לפעמים משאירים עגלות מלאות ליד הקופה והולכים.
אחרים הולכים למשוך כספים במזומן כדי לשלם כי לא באו עם מספיק בכיס.
&nbsp
אתה רוצה מצב כזה בתחבורה הציבורית?
אני לא טוען טענה - רק מנסה להבין איך המערכת עובדת.
 
אההה אז הייתה שואל

אני לא טוען טענה - רק מנסה להבין איך המערכת עובדת.
אההה אז הייתה שואל
על הכרטיס נמצאים חוזי הנסיעה.
במשך היום באוטובוסים רכבת ואמצעים אחרים מבוצעות פעולות על החוזים שבכרטיס.
בסוף היום כשהנהג לוקח את המודול שלו למשרדי החברה שלו, יורדים משם גם סיכומי הנסיעות וגם המידע על פעולות בכרטיסים.
כלומר טעינה/תיקופים/ניקובים וכדומה.
&nbsp
על השרתים המידע נבנה מחדש באמצעות המידע הזה. ולכן בשרת יש את המידע אבל בעיקוב של לפחות יום עבודה אחד.
מצד שני, מכשירים בתחנות קבועות כמו תחנות רכבת, יוצרות קשר עם השרת מידי פרק זמן של עד שעה.
&nbsp
לכן גם כרטיס שאתה טוען באתר הרכבת, אומרים לך שיהיה זמין במאמתים בתחנות רק 45 דקות אחרי הקניה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה