עצירת אוטובוסים ברכבת רעננה מערב

מצב
הנושא נעול.
עצירת אוטובוסים ברכבת רעננה מערב

עצירת אוטובוסים ברכבת רעננה מערב
עברתי היום במחלף החדש 531/ד' ירושלים ברעננה (שייפתח הלילה לתנועה) הסמוך לתחנת הרכבת רעננה מערב ההולכת ונבנית, ותהיתי האם כאשר תחנת הרכבת תפתח בשנה הבאה יהי לה קישור לקווי האוטובוס הרבים שעוברים בדרך ירושלים? במחלף כפי שהוא בנוי כיום אין ולא נראה שיהיו בעתיד מפרצי עצירה בצד דרך ירושלים. אם אני זוכר נכון בהדמיות של המחלף היה מת"צ במרכז הגשר שמיועד לקו הורוד (לא זוכר אם הייתה שם גם תחנה), ואכן במרכז הגשר יש רצועת כביש מיותמת וחסומה באיי תנועה משני צדדיה. אבל הקו הורוד בוטל בנתיים והמת"צ מן הסתם לא ייבנה בשנים הקרובות. אם כן נשארנו עם שלוש אפשרויות - או שהכביש ייבנה מחדש כדי לאפשר הקמת תחנה (יכול להיות שהאוטובוסים ייכנסו לתחנה במת"צ הקצר ומייד יצאו חזרה?) - זו כמובן האפשרות הטובה ביותר, רק שהיא לא נשמעת לי כ"כ סבירה, או האפשרות הגרועה - האוטובוסים ייכנסו למסוף שבתוך חניון הרכבת ויעכבו את משך הנסיעה, או האפשרות הגרועה לא פחות - האוטובוסים ימשיכו במסלולם כרגיל כמו שהם נוסעים היום, יהיה קו ייעודי שתפקידו לשרת את תחנת הרכבת בתדירות נמוכה (כמו שקורה לצערנו בהרבה תחנות רכבת) והנוסעים יפספסו קישור תחבורתי פנטסטי. אשמח לשמוע אם יש לכם הערות, מידע או הערכות בנושא
 
אין סיבה שקווים עירוניים של רעננה לא יתחילו ויסיימו במסוף של

עצירת אוטובוסים ברכבת רעננה מערב
עברתי היום במחלף החדש 531/ד' ירושלים ברעננה (שייפתח הלילה לתנועה) הסמוך לתחנת הרכבת רעננה מערב ההולכת ונבנית, ותהיתי האם כאשר תחנת הרכבת תפתח בשנה הבאה יהי לה קישור לקווי האוטובוס הרבים שעוברים בדרך ירושלים? במחלף כפי שהוא בנוי כיום אין ולא נראה שיהיו בעתיד מפרצי עצירה בצד דרך ירושלים. אם אני זוכר נכון בהדמיות של המחלף היה מת"צ במרכז הגשר שמיועד לקו הורוד (לא זוכר אם הייתה שם גם תחנה), ואכן במרכז הגשר יש רצועת כביש מיותמת וחסומה באיי תנועה משני צדדיה. אבל הקו הורוד בוטל בנתיים והמת"צ מן הסתם לא ייבנה בשנים הקרובות. אם כן נשארנו עם שלוש אפשרויות - או שהכביש ייבנה מחדש כדי לאפשר הקמת תחנה (יכול להיות שהאוטובוסים ייכנסו לתחנה במת"צ הקצר ומייד יצאו חזרה?) - זו כמובן האפשרות הטובה ביותר, רק שהיא לא נשמעת לי כ"כ סבירה, או האפשרות הגרועה - האוטובוסים ייכנסו למסוף שבתוך חניון הרכבת ויעכבו את משך הנסיעה, או האפשרות הגרועה לא פחות - האוטובוסים ימשיכו במסלולם כרגיל כמו שהם נוסעים היום, יהיה קו ייעודי שתפקידו לשרת את תחנת הרכבת בתדירות נמוכה (כמו שקורה לצערנו בהרבה תחנות רכבת) והנוסעים יפספסו קישור תחבורתי פנטסטי. אשמח לשמוע אם יש לכם הערות, מידע או הערכות בנושא
אין סיבה שקווים עירוניים של רעננה לא יתחילו ויסיימו במסוף של
תחנת רעננה מערב ויצרו תדירות משותפת גבוהה.

אפשר לנצל את המיקומים של תחנות רעננה דרום או מרכז או מזרח (מה שלא יהיה שמה), רעננה מערב והרצליה בשביל ליישם ברעננה ובהרצליה את המודל החיפאי - קווים במסלולים שונים בין שתי התחנות של רעננה ובים תחנת רעננה מערב ותחנת הרצליה שיכסו את שתי הערים.

התחנה המרכזית בהרצליה ממילא עומדת להיסגר ואמור להיפתח מסוף ליד תחנת הרכבת של הרצליה, אז יהיו שלושה מסופים מרכזיים - צומת רעננה / תחנת הרכבת, רעננה מערב ורכבת הרצליה שהקווים העירוניים יסעו ביניהם.

הקווים האזוריים והבינעירוניים (שהקו הורוד אמור היה להחליף) יוכלו לעצור ברצועת הכביש שהייתה מיועדת לקו הורוד. ממילא הסבירות שנוסעים יעברו מקווים אלה לרכבת ולהיפך דווקא בתחנת רעננה מערב נמוכה יותר.

מועדי פתיחת תחנות הרכבת של רעננה די סמוכים למועדי יישום מכרז השרון - חולון מרחבי החדש, כך שזו תהיה הזדמנות ליצור מערך מסופים וקווים חדש בשרון.
 
לא כל כך הבנתי

אין סיבה שקווים עירוניים של רעננה לא יתחילו ויסיימו במסוף של
תחנת רעננה מערב ויצרו תדירות משותפת גבוהה.

אפשר לנצל את המיקומים של תחנות רעננה דרום או מרכז או מזרח (מה שלא יהיה שמה), רעננה מערב והרצליה בשביל ליישם ברעננה ובהרצליה את המודל החיפאי - קווים במסלולים שונים בין שתי התחנות של רעננה ובים תחנת רעננה מערב ותחנת הרצליה שיכסו את שתי הערים.

התחנה המרכזית בהרצליה ממילא עומדת להיסגר ואמור להיפתח מסוף ליד תחנת הרכבת של הרצליה, אז יהיו שלושה מסופים מרכזיים - צומת רעננה / תחנת הרכבת, רעננה מערב ורכבת הרצליה שהקווים העירוניים יסעו ביניהם.

הקווים האזוריים והבינעירוניים (שהקו הורוד אמור היה להחליף) יוכלו לעצור ברצועת הכביש שהייתה מיועדת לקו הורוד. ממילא הסבירות שנוסעים יעברו מקווים אלה לרכבת ולהיפך דווקא בתחנת רעננה מערב נמוכה יותר.

מועדי פתיחת תחנות הרכבת של רעננה די סמוכים למועדי יישום מכרז השרון - חולון מרחבי החדש, כך שזו תהיה הזדמנות ליצור מערך מסופים וקווים חדש בשרון.
לא כל כך הבנתי
אתה מציע שקווים יסיימו את נסיעתם בתחנת הרכבת רעננה מערב - על איזה קווים מדובר? קו ייעודי לתחנת הרכבת? כיום אף אחד מהקווים לא מסתיים ביציאה מרעננה, כל הקווים שם מקשרים בין רעננה/כפ"ס לבין הרצליה/ת"א. חבל לפצל קווים רק בשביל להיכנס למסוף תחנת הרכבת כשגם ככה כל שאר הקווים עוברים צמוד אליה. תושב רעננה שרוצה להגיע לרכבת ברוב מוחלט של המקרים יעדיף את רעננה מערב (רעננה דרום עדיפה רק למי שיעדו נמצא על מסילת הירקון או שגר קרוב לתחנה). לצורך כך הוא יוכל לעלות על אחד הקווים שנוסעים להרצליה / ת"א. אם יאלץ לחכות לקו נפרד (בדומה לקו 9 לרכבת הרצליה) זמן ההמתנה יעלה משמעותית.
 
תפוז לא מרשה להגיב לתגובה שלך, אז אני מגיב להודעה שלי...

אין סיבה שקווים עירוניים של רעננה לא יתחילו ויסיימו במסוף של
תחנת רעננה מערב ויצרו תדירות משותפת גבוהה.

אפשר לנצל את המיקומים של תחנות רעננה דרום או מרכז או מזרח (מה שלא יהיה שמה), רעננה מערב והרצליה בשביל ליישם ברעננה ובהרצליה את המודל החיפאי - קווים במסלולים שונים בין שתי התחנות של רעננה ובים תחנת רעננה מערב ותחנת הרצליה שיכסו את שתי הערים.

התחנה המרכזית בהרצליה ממילא עומדת להיסגר ואמור להיפתח מסוף ליד תחנת הרכבת של הרצליה, אז יהיו שלושה מסופים מרכזיים - צומת רעננה / תחנת הרכבת, רעננה מערב ורכבת הרצליה שהקווים העירוניים יסעו ביניהם.

הקווים האזוריים והבינעירוניים (שהקו הורוד אמור היה להחליף) יוכלו לעצור ברצועת הכביש שהייתה מיועדת לקו הורוד. ממילא הסבירות שנוסעים יעברו מקווים אלה לרכבת ולהיפך דווקא בתחנת רעננה מערב נמוכה יותר.

מועדי פתיחת תחנות הרכבת של רעננה די סמוכים למועדי יישום מכרז השרון - חולון מרחבי החדש, כך שזו תהיה הזדמנות ליצור מערך מסופים וקווים חדש בשרון.
תפוז לא מרשה להגיב לתגובה שלך, אז אני מגיב להודעה שלי...
ברעננה יש קווים עירוניים. אין צורך לפצל קווים שנוסעים בין הערים השונות.
למשל קו 1 של רעננה שעובר בצומת רעננה ונוסע עד לב הפארק, יכול לסיים / להתחיל בתחנת רעננה מערב.
למשל קו 6 של רעננה שנוסע מאזור התעשיה עד לב הפארק, יכול לסיים / להתחיל בתחנת רעננה מערב.
קו 7 ממילא יצטרך להשתנות, כי כאשר תהיה תחנת רכבת בסמוך לצומת רעננה לא יהיה טעם בקו מתחנת רכבת סוקולוב לאזור התעשיה של רעננה ואז אפשר לחבר את קווים 6 ו-7 כך שקו 6 יסע בין שתי תחנות הרכבת של רעננה דרך אזור התעשיה.
קו 9 יכול להיכנס לתוך המסוף של רעננה מערב ולשמש קו מקשר בין שלוש תחנות הרכבת, כלומר גם ברעננה וגם בהרצליה.
קו 8 של הרצליה יכול להתחיל ולסיים בתחנת רעננה מערב במקום בתחנה המרכזית של הרצליה המיועדת לביטול.
ואלה רק דוגמאות.
 
לא את כל הקווים שציינת אני מכיר, אבל

תפוז לא מרשה להגיב לתגובה שלך, אז אני מגיב להודעה שלי...
ברעננה יש קווים עירוניים. אין צורך לפצל קווים שנוסעים בין הערים השונות.
למשל קו 1 של רעננה שעובר בצומת רעננה ונוסע עד לב הפארק, יכול לסיים / להתחיל בתחנת רעננה מערב.
למשל קו 6 של רעננה שנוסע מאזור התעשיה עד לב הפארק, יכול לסיים / להתחיל בתחנת רעננה מערב.
קו 7 ממילא יצטרך להשתנות, כי כאשר תהיה תחנת רכבת בסמוך לצומת רעננה לא יהיה טעם בקו מתחנת רכבת סוקולוב לאזור התעשיה של רעננה ואז אפשר לחבר את קווים 6 ו-7 כך שקו 6 יסע בין שתי תחנות הרכבת של רעננה דרך אזור התעשיה.
קו 9 יכול להיכנס לתוך המסוף של רעננה מערב ולשמש קו מקשר בין שלוש תחנות הרכבת, כלומר גם ברעננה וגם בהרצליה.
קו 8 של הרצליה יכול להתחיל ולסיים בתחנת רעננה מערב במקום בתחנה המרכזית של הרצליה המיועדת לביטול.
ואלה רק דוגמאות.
לא את כל הקווים שציינת אני מכיר, אבל
ברור שע"מ שיעצרו ברכבת צריך לשנות את ייעודם ולמעשה לפצל אותם - למשל קו 1, כיום הוא משמש לקישור לב הפארק עם אחוזה וצ.רעננה, כדי שיעצור ברכבת הוא צריך לעשות סיבוב גדול מאוד בדרך (אני מזכיר שהכניסה למסוף הרכבת היא דרך ד' הפארק -שקולניק) והקישור שלו בין אחוזה ללב הפארק יהפוך ללא אטרקטיבי. הפתרון שאתה מציע הוא למעשה האפשרות השלישית שהצגתי (קווים ייעודיים לרכבת בנפרד מהשירות בדרך ירושלים), אני חושב שזה פספוס אדיר לתחנת רכבת שהיתה יכולה לקבל שירות בתדירות של BRT פוטנציאלי ותאלץ להסתפק בקווים מפותלים פעם ב20 דקות, ולחלוטין ללא שום סיבה
 
לא קווים יעודיים לרכבת, אלא לשלב את תחנת הרכבת בקווים קיימים

לא את כל הקווים שציינת אני מכיר, אבל
ברור שע"מ שיעצרו ברכבת צריך לשנות את ייעודם ולמעשה לפצל אותם - למשל קו 1, כיום הוא משמש לקישור לב הפארק עם אחוזה וצ.רעננה, כדי שיעצור ברכבת הוא צריך לעשות סיבוב גדול מאוד בדרך (אני מזכיר שהכניסה למסוף הרכבת היא דרך ד' הפארק -שקולניק) והקישור שלו בין אחוזה ללב הפארק יהפוך ללא אטרקטיבי. הפתרון שאתה מציע הוא למעשה האפשרות השלישית שהצגתי (קווים ייעודיים לרכבת בנפרד מהשירות בדרך ירושלים), אני חושב שזה פספוס אדיר לתחנת רכבת שהיתה יכולה לקבל שירות בתדירות של BRT פוטנציאלי ותאלץ להסתפק בקווים מפותלים פעם ב20 דקות, ולחלוטין ללא שום סיבה
לא קווים יעודיים לרכבת, אלא לשלב את תחנת הרכבת בקווים קיימים
זה בסדר שקווים לרכבת יהיו מפותלים בתוך העיר, כי אחת המטרות שלהם תהיה לקשר את תושבי העיר לתחנות הרכבת.
ושים לב שכתבתי גם שהקווים האזוריים והבינעירוניים יוכלו לעצור היכן שהקו הורוד היה אמור לנסוע כך שאני לא מפספס ולא מבטל את השירות בתדירות של BRT וממש לא איאלץ להסתפק ב"קווים מפותלים פעם ב 20 דקות".

המערכת כוללת סוגים שונים של קווים וצריך להסתכל עליהם כמכלול משולב - קווים אזורים ובינעירוניים שיעצרו על הכביש הראשי וקווים עירוניים שמטבע הדברים מסלולם בתוך העיר מפותל יותר שיגיעו עד לפתח תחנת הרכבת.

אתה מציע שכל מי שירצה להגיע לתחנת הרכבת ייאלץ לכתת את רגליו מהכביש הראשי לתחנת הרכבת לא משנה אם גשום או חמסין.

אני מציע את שני העולמות ולא מפספס שום דבר.
 
אוקיי, לא הבנתי שאתה מציע את שתי האפשרויות

לא קווים יעודיים לרכבת, אלא לשלב את תחנת הרכבת בקווים קיימים
זה בסדר שקווים לרכבת יהיו מפותלים בתוך העיר, כי אחת המטרות שלהם תהיה לקשר את תושבי העיר לתחנות הרכבת.
ושים לב שכתבתי גם שהקווים האזוריים והבינעירוניים יוכלו לעצור היכן שהקו הורוד היה אמור לנסוע כך שאני לא מפספס ולא מבטל את השירות בתדירות של BRT וממש לא איאלץ להסתפק ב"קווים מפותלים פעם ב 20 דקות".

המערכת כוללת סוגים שונים של קווים וצריך להסתכל עליהם כמכלול משולב - קווים אזורים ובינעירוניים שיעצרו על הכביש הראשי וקווים עירוניים שמטבע הדברים מסלולם בתוך העיר מפותל יותר שיגיעו עד לפתח תחנת הרכבת.

אתה מציע שכל מי שירצה להגיע לתחנת הרכבת ייאלץ לכתת את רגליו מהכביש הראשי לתחנת הרכבת לא משנה אם גשום או חמסין.

אני מציע את שני העולמות ולא מפספס שום דבר.
אוקיי, לא הבנתי שאתה מציע את שתי האפשרויות
אני אכן מקווה שתהיה גם תחנה על הכביש הראשי. לגבי המרחק בינו לבין הכניסה לתחנה - לא מדובר במרחק גדול כל כך, אם כי (עם או בלי קשר לדיון) אני בהחלט הייתי מעדיף לראות את הכניסה על הגשר של דרך ירושלים שבין כה וכה עובר ממש מעל לרציפים, בדומה למה שרואים בתחנות ראשל"צ / חולון וכד' (מעניין מה היו השיקולים למקם אותה דווקא במקומה הנוכחי, אולי המתכננים העדיפו קירבה דווקא לחניון?)
 

321032101

New member
בתוכנית המקורית,

עצירת אוטובוסים ברכבת רעננה מערב
עברתי היום במחלף החדש 531/ד' ירושלים ברעננה (שייפתח הלילה לתנועה) הסמוך לתחנת הרכבת רעננה מערב ההולכת ונבנית, ותהיתי האם כאשר תחנת הרכבת תפתח בשנה הבאה יהי לה קישור לקווי האוטובוס הרבים שעוברים בדרך ירושלים? במחלף כפי שהוא בנוי כיום אין ולא נראה שיהיו בעתיד מפרצי עצירה בצד דרך ירושלים. אם אני זוכר נכון בהדמיות של המחלף היה מת"צ במרכז הגשר שמיועד לקו הורוד (לא זוכר אם הייתה שם גם תחנה), ואכן במרכז הגשר יש רצועת כביש מיותמת וחסומה באיי תנועה משני צדדיה. אבל הקו הורוד בוטל בנתיים והמת"צ מן הסתם לא ייבנה בשנים הקרובות. אם כן נשארנו עם שלוש אפשרויות - או שהכביש ייבנה מחדש כדי לאפשר הקמת תחנה (יכול להיות שהאוטובוסים ייכנסו לתחנה במת"צ הקצר ומייד יצאו חזרה?) - זו כמובן האפשרות הטובה ביותר, רק שהיא לא נשמעת לי כ"כ סבירה, או האפשרות הגרועה - האוטובוסים ייכנסו למסוף שבתוך חניון הרכבת ויעכבו את משך הנסיעה, או האפשרות הגרועה לא פחות - האוטובוסים ימשיכו במסלולם כרגיל כמו שהם נוסעים היום, יהיה קו ייעודי שתפקידו לשרת את תחנת הרכבת בתדירות נמוכה (כמו שקורה לצערנו בהרבה תחנות רכבת) והנוסעים יפספסו קישור תחבורתי פנטסטי. אשמח לשמוע אם יש לכם הערות, מידע או הערכות בנושא
בתוכנית המקורית,
נתיב התחבורה הציבורית .כולל כמובן בתחנות יהיו במרכז הכביש ,על רחוב ירושלים ומשם במרחק קצר -וסביר ילכו לרכבת ברגל ,כמובן שמדובר על האוטובוסים שנוסעים על רחוב ירושלים בלבד .
האוטובוסים היעודים לרכבת יכנסו ישירות לתחנת הרכבת אבל לא דרך רחוב ירושלים , אלא דרך -דרך הפארק.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה