הזוכה במכרז בבאר שבע יפורסם שבוע הבא

מצב
הנושא נעול.
הזוכה במכרז בבאר שבע יפורסם שבוע הבא

הזוכה במכרז בבאר שבע יפורסם שבוע הבא
לפי דברי שר התחבורה מעל הפודיום בכנסת
 

Ofekalef1

New member
לא נראה לי שיש דעה מוחצת...

בהצלחה לאגד תעבורה
אם כי לא ברור לי איזו חברה הבאר שבעים רוצים...
לא נראה לי שיש דעה מוחצת...
סליחה על השפה, אבל הכל אותו חרא...
גם לי מתחשק שאגד תעבורה יזכו, אבל ייתכן שזה ייצור בעיה מבחינת הנהגים, שמאוגדים תחת ההסתדרות, בעוד העובדים של אגד תעבורה מאוגדים תחת כח לעובדים.
 

gsi13579

New member
אני לא חושב שכדאי שאגד תעבורה או נהור יזכו..

בהצלחה לאגד תעבורה
אם כי לא ברור לי איזו חברה הבאר שבעים רוצים...
אני לא חושב שכדאי שאגד תעבורה או נהור יזכו..
השירות טוב רק אצל אגד ודן, בחברת בת השירות פי 2 יותר גרוע.. השירות של אגד תעבורה ודן בצפון לא מתקרב אפילו קצת לאגד ודן המקוריות
קווים או מטרופולין לדעתי צריכות לזכות
 
לקווים יש "מספיק" אשכולות

אני לא חושב שכדאי שאגד תעבורה או נהור יזכו..
השירות טוב רק אצל אגד ודן, בחברת בת השירות פי 2 יותר גרוע.. השירות של אגד תעבורה ודן בצפון לא מתקרב אפילו קצת לאגד ודן המקוריות
קווים או מטרופולין לדעתי צריכות לזכות
לקווים יש "מספיק" אשכולות
ומטרופולין חצויה בין אשכולותיה ברמת השירות-באחד טוב ובשני,אממ,קצת פחות,בלשון המעטה (לא לשכוח גם את הקשר ה'עבה' שלה למטרודן).
&nbsp
לא שמעתי בשנים האחרונות על מכרז שבו אין שיפור עם כניסת מפעיל חדש,גם בשירות,ולכן לא נראה לי שאם אג"ת או דב"ד (נכון ראשי-תיבות חמודים בשביל 'דן בדרום'
?) יזכו השירות לא ישתפר. איני באר-שבעי,אך נראה שהשירות ישתפר עשרת מונים לעומת תקופת 'מטרודן'.
 

gsi13579

New member
מסכים לגבי קווים, יש לה מספיק אשכולות אבל גודל החברה לא משנה

לקווים יש "מספיק" אשכולות
ומטרופולין חצויה בין אשכולותיה ברמת השירות-באחד טוב ובשני,אממ,קצת פחות,בלשון המעטה (לא לשכוח גם את הקשר ה'עבה' שלה למטרודן).
&nbsp
לא שמעתי בשנים האחרונות על מכרז שבו אין שיפור עם כניסת מפעיל חדש,גם בשירות,ולכן לא נראה לי שאם אג"ת או דב"ד (נכון ראשי-תיבות חמודים בשביל 'דן בדרום'
?) יזכו השירות לא ישתפר. איני באר-שבעי,אך נראה שהשירות ישתפר עשרת מונים לעומת תקופת 'מטרודן'.
מסכים לגבי קווים, יש לה מספיק אשכולות אבל גודל החברה לא משנה
אגד מפעילה יותר מ50 % מכלל התחבורה הציבורית בארץ
ולגבי מטרופולין נראה לי שהיא צריכה לזכות אם לא קווים, כי היא כבר מפעילה חלק מקווי באר שבע אז למה לא שתפעיל את הקווים העירוניים ?
חברת דן בדרום כבר זכתה באשכול צפון הנגב.. למה לא מגבילים אותה ונתנו לה להשתתף במכרז הזה בכלל?
 
המגבלה הייתה שמפעילה אחת לא יכולה לזכות בשלושת האשכולות

מסכים לגבי קווים, יש לה מספיק אשכולות אבל גודל החברה לא משנה
אגד מפעילה יותר מ50 % מכלל התחבורה הציבורית בארץ
ולגבי מטרופולין נראה לי שהיא צריכה לזכות אם לא קווים, כי היא כבר מפעילה חלק מקווי באר שבע אז למה לא שתפעיל את הקווים העירוניים ?
חברת דן בדרום כבר זכתה באשכול צפון הנגב.. למה לא מגבילים אותה ונתנו לה להשתתף במכרז הזה בכלל?
המגבלה הייתה שמפעילה אחת לא יכולה לזכות בשלושת האשכולות
נגב, צפון הנגב ובאר שבע עירוני, אבל כן יכולה לזכות בשניים מהשלושה.
אז כפי שלא הגבילו את מטרופולין בגלל אשכול הנגב, כך לא הגבילו את דן בדרום בגלל אשכול צפון הנגב.
וכפי שלמטרופולין כבר יש פעילות אזורית ובינעירונית בבאר שבע, כך גם לדן בדרום תהיה בקרוב, אז היתרון התפעולי קיים עבור שתיהן.
 

gsi13579

New member
אז למה הגבילו את נתיב אקספרס באשכול העמקים?

המגבלה הייתה שמפעילה אחת לא יכולה לזכות בשלושת האשכולות
נגב, צפון הנגב ובאר שבע עירוני, אבל כן יכולה לזכות בשניים מהשלושה.
אז כפי שלא הגבילו את מטרופולין בגלל אשכול הנגב, כך לא הגבילו את דן בדרום בגלל אשכול צפון הנגב.
וכפי שלמטרופולין כבר יש פעילות אזורית ובינעירונית בבאר שבע, כך גם לדן בדרום תהיה בקרוב, אז היתרון התפעולי קיים עבור שתיהן.
אז למה הגבילו את נתיב אקספרס באשכול העמקים?
הרי היא זכתה רק באשכול הגליל ולא באשכול נוסף.. אז למה הגבילו אותה?
&nbsp
 

DanBus43Maalit72

Active member
אני חושב שהגבילו אותה בגלל אומני אקספרס.

אז למה הגבילו את נתיב אקספרס באשכול העמקים?
הרי היא זכתה רק באשכול הגליל ולא באשכול נוסף.. אז למה הגבילו אותה?
&nbsp
אני חושב שהגבילו אותה בגלל אומני אקספרס.
אומני אקספרס התמזגה לנתיב אקספרס וכך נתיב קיבלה שליטה בשטח גדול מידי
 
קודם כל נתיב אקספרס לא עמדה בתנאי הפעלת אשכול

אז למה הגבילו את נתיב אקספרס באשכול העמקים?
הרי היא זכתה רק באשכול הגליל ולא באשכול נוסף.. אז למה הגבילו אותה?
&nbsp
קודם כל נתיב אקספרס לא עמדה בתנאי הפעלת אשכול
יקנעם-טבעון שהיה חלק ממכרז העמקים ולכן נאסר עליה להשתתף.
דבר שני אין חוק קבוע לגבי קביעת מגבלת השתתפות. באזורים מסויימים המגבלה קשורה לשלושה מכרזים ובאזורים אחרים היא יכולה להיות קשורה לשני מכרזים.

למשל במכרזי פתח תקוה - ראש העין ובקעת אונו - אלעד שפורסמו במקביל הייתה מגבלה שמפעילה אחת לא יכולה לזכות בשני המכרזים, אלא רק באחד מהם.
באותם מכרזים הייתה רשומה מגבלה נוספת שאם קווים, שהיא המפעילה באשכול החשמונאים, תזכה באחד מהם, אז היא לא תוכל להתמודד במכרז השרון-חולון מרחבי שפורסם לא מזמן.
ואכן במכרז זה רשום שקווים לא יכולה להתמודד, מכיוון שהיא זכתה במכרז בקעת אונו - אלעד.
 

gsi13579

New member
אוקיי, במכרז העמקים הבא נתיב כן תוכל להתמודד?

קודם כל נתיב אקספרס לא עמדה בתנאי הפעלת אשכול
יקנעם-טבעון שהיה חלק ממכרז העמקים ולכן נאסר עליה להשתתף.
דבר שני אין חוק קבוע לגבי קביעת מגבלת השתתפות. באזורים מסויימים המגבלה קשורה לשלושה מכרזים ובאזורים אחרים היא יכולה להיות קשורה לשני מכרזים.

למשל במכרזי פתח תקוה - ראש העין ובקעת אונו - אלעד שפורסמו במקביל הייתה מגבלה שמפעילה אחת לא יכולה לזכות בשני המכרזים, אלא רק באחד מהם.
באותם מכרזים הייתה רשומה מגבלה נוספת שאם קווים, שהיא המפעילה באשכול החשמונאים, תזכה באחד מהם, אז היא לא תוכל להתמודד במכרז השרון-חולון מרחבי שפורסם לא מזמן.
ואכן במכרז זה רשום שקווים לא יכולה להתמודד, מכיוון שהיא זכתה במכרז בקעת אונו - אלעד.
אוקיי, במכרז העמקים הבא נתיב כן תוכל להתמודד?
למרות שהוא יהיה רק עוד 10 שנים בערך.. אולי פחות
 

gsi13579

New member
נכון, אולי הטווח רחוק אבל במכרז הבא אין שום סיבה

איך אפשר לדעת היום מה יקרה בעוד עשר שנים?
נכון, אולי הטווח רחוק אבל במכרז הבא אין שום סיבה
שנתיב אקספרס לא תתמודד... אני לא חושב שיהיו לה הגבלות כלשהן
אלא אם כן שוב עפיפי יפתחו חברת בת
 

Ofekalef1

New member
גם השירות של מטרופולין ושל קווים מזעזע.

אני לא חושב שכדאי שאגד תעבורה או נהור יזכו..
השירות טוב רק אצל אגד ודן, בחברת בת השירות פי 2 יותר גרוע.. השירות של אגד תעבורה ודן בצפון לא מתקרב אפילו קצת לאגד ודן המקוריות
קווים או מטרופולין לדעתי צריכות לזכות
גם השירות של מטרופולין ושל קווים מזעזע.
כמו שאמרתי, הכל אותו חרא.
&nbsp
ובהינתן זה, אני מעדיף שהחברה שתזכה תביא אוטובוסים איכותיים, ולא עגלות. דן בדרום תביא בוודאות עגלות, והרבה.
באשר לשאר, קווים תביא ככל הנראה וולוו. מטרופולין קשורה איכשהו (אני לא זוכר איך, או שכבר לא?) ל-MAN, אבל למעשה לאחרונה הם מביאים גם וולוו וגם סיניים, כך שזה כנראה לא מעיד על כלום.
נדמה לי שתעבורה, אחת מחברות האם של אגד תעבורה, היא יבואנית אוטובוסים vdl (קשור איכשהו ל-DAF, הבנתי שהם אוטובוסים טובים), אבל מצד שני, באשכול שפירים של אגד תעבורה הם הביאו סיניים, אז אולי אי אפשר לדעת.
&nbsp
לגבי רמת השירות, אני לא יודע של מי רמת השירות גרועה יותר - של מטרודן או של אגד תעבורה, באשכולות הדרומיים. אבל אני חושב שאם אגד תעבורה תזכה במכרז (מה שלמיטב ידיעתי לא קרה בשום מכרז מהמכרזים החדשים), אז ייתכן שהיא תשתפר.
&nbsp
&nbsp
אבל יש משהו אחד שכמעט בטוח; בספטמבר הקרוב יהיה כאן בלגן רציני. כבר בפברואר הקרוב יתחיל הבלגן, כשתחל תוספת השירות המשמעותית מאוד באשכול מערב הנגב שאליו נכנסת דן בדרום, וכשייכנס לתוקפו המכרז של ב"ש, זה בכלל יהיה נורא. כמות הנהגים באזור בכלל לא מתקרבת לכמות הנהגים שתהיה דרושה על מנת להפעיל את כמות האוטובוסים הגדולה הזו.
אני לא יודע איך משרד התחבורה בודק שהחברה שתיכנס בכלל יכולה להפעיל את כמות האוטובוסים הדרושה, אבל נראה למשל מאשכול אשדוד-יבנה של אפיקים, שזה בכלל לא בטוח...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה