צי האוטבווסים של ישראל

מצב
הנושא נעול.

אורי404

New member
יפה מאוד, אמיר. אני אוסיף דברים ברשותך


צי האוטבווסים של ישראל
מקווה שיעניין אתכם
יפה מאוד, אמיר. אני אוסיף דברים ברשותך

* סוגי אוטובוסים
גדלים - כתבת סוגים שונים בגדלים. לפני כשנה היו כתבות על כוונה להכניס אוטובוסים קומתיים לגוש דן. אולי ייכנסו או שרק שקלו את העניין הזה.

סוג הנעה (תוספת שלי) - רב האוטובוסים מונעים בהנעת דיזל. היה (או שעדיין פועל) אוטובוס מאן עירוני מונע גז בחיפה.
כמו כן "דן" ערכו ניסוי באוטובוס חשמלי. בנוסף במכרז האחרון של שרון-גוש דן, כללו סעיף של הפעלת אוטובוס מונע גז או חשמלי. לאור זאת אולי יהיה שינוי מסוים בסוג ההנעה.

* גיל ממוצע - כתבת, אמיר "אורך חיים של אוטובוס בישראל הוא 12 שנה על אף שיש כמה חריגים שמקבלים אישור למשוך עוד שנה או שנתיים, אין בשירות בישראל כמעט אף אוטובוס מעל גיל 15, אותם בודדים אגב, הם ממוגני ירי שקשה להחליפם בשל בעיות תקציב של משרד הביטחון שאמור לממן את ערכות המיגון."
לא כך המצב. יש אוטובוסים רבים מעל גיל 12 ואף נושקים ועוברים את גיל 15. בסיבוב בתחנות המרכזיות של ראשון לציון או כפר סבא או הרצליה, אפשר למצוא הרבה כאלה עירוניים ובין עירוניים.

בסך הכל כתבת יפה. אהבתי גם את התמונות, שצירפת. גם צירפת תמונה של אוטובוס "דן", שצילמתי לפני קרוב ל-11 שנים. התמונה מאזור שכונת לב הפארק ברעננה. אותו צילום היה, כאשר רכבתי באופניים באזור. אז הייתי רוכב הרבה
 
תיקון קטן בעניין אורך חייו של אוטובוס.

יפה מאוד, אמיר. אני אוסיף דברים ברשותך

* סוגי אוטובוסים
גדלים - כתבת סוגים שונים בגדלים. לפני כשנה היו כתבות על כוונה להכניס אוטובוסים קומתיים לגוש דן. אולי ייכנסו או שרק שקלו את העניין הזה.

סוג הנעה (תוספת שלי) - רב האוטובוסים מונעים בהנעת דיזל. היה (או שעדיין פועל) אוטובוס מאן עירוני מונע גז בחיפה.
כמו כן "דן" ערכו ניסוי באוטובוס חשמלי. בנוסף במכרז האחרון של שרון-גוש דן, כללו סעיף של הפעלת אוטובוס מונע גז או חשמלי. לאור זאת אולי יהיה שינוי מסוים בסוג ההנעה.

* גיל ממוצע - כתבת, אמיר "אורך חיים של אוטובוס בישראל הוא 12 שנה על אף שיש כמה חריגים שמקבלים אישור למשוך עוד שנה או שנתיים, אין בשירות בישראל כמעט אף אוטובוס מעל גיל 15, אותם בודדים אגב, הם ממוגני ירי שקשה להחליפם בשל בעיות תקציב של משרד הביטחון שאמור לממן את ערכות המיגון."
לא כך המצב. יש אוטובוסים רבים מעל גיל 12 ואף נושקים ועוברים את גיל 15. בסיבוב בתחנות המרכזיות של ראשון לציון או כפר סבא או הרצליה, אפשר למצוא הרבה כאלה עירוניים ובין עירוניים.

בסך הכל כתבת יפה. אהבתי גם את התמונות, שצירפת. גם צירפת תמונה של אוטובוס "דן", שצילמתי לפני קרוב ל-11 שנים. התמונה מאזור שכונת לב הפארק ברעננה. אותו צילום היה, כאשר רכבתי באופניים באזור. אז הייתי רוכב הרבה
תיקון קטן בעניין אורך חייו של אוטובוס.
אוטובוס בישראל רשאי לנסוע עד 20 שנה, גם בתחבורה הציבורית.
האוטובוסים פשוט לא שורדים את הנהיגה הישראלית הממוצעת.
 
יש חוק ויש הסכמים

תיקון קטן בעניין אורך חייו של אוטובוס.
אוטובוס בישראל רשאי לנסוע עד 20 שנה, גם בתחבורה הציבורית.
האוטובוסים פשוט לא שורדים את הנהיגה הישראלית הממוצעת.
יש חוק ויש הסכמים
כנראה לפי החוק אתה צודק ואוטובוס רשאי לנסוע עשרים שנה (לא מכיר את החוק)
לפי ההסכמים השונים יש למפעילים גיל מקסימלי.
עד לא מזמן זה היה 12 (ולממוגנים 15) ועכשיו זה ירד ל-10 במכרזים החדשים.
כמובן שיש חריגים. מפעיל שסיים את תקופת המכרז שלו, אבל המדינה עוד לא מוכנה עם מפעיל חדש שיחליף אותו, לא נדרש לשאת בהוצאות הנוספות עבור החודשים הנוספים ומקבל "הארכה טכנית" עד תום תקופת המכרז.
בנוסף, עם עבודות הרק"ל התל אביבית, והתארכות זמני הנסיעה כתוצאה מכך, המפעילים קיבלו אישור לקלוט אוטובוסים חדשים, אבל לא להוציא משירות את הישנים כדי להגדיל באופן מלאכותי את הצי יותר מהר. (צריך יותר אוטובוסים בשביל לבצע את אותה כמות נסיעות בשיא בוקר כי זמן הסבב התארך).
 
לפי התקנות אוטובוס רשאי 20 שנה

יש חוק ויש הסכמים
כנראה לפי החוק אתה צודק ואוטובוס רשאי לנסוע עשרים שנה (לא מכיר את החוק)
לפי ההסכמים השונים יש למפעילים גיל מקסימלי.
עד לא מזמן זה היה 12 (ולממוגנים 15) ועכשיו זה ירד ל-10 במכרזים החדשים.
כמובן שיש חריגים. מפעיל שסיים את תקופת המכרז שלו, אבל המדינה עוד לא מוכנה עם מפעיל חדש שיחליף אותו, לא נדרש לשאת בהוצאות הנוספות עבור החודשים הנוספים ומקבל "הארכה טכנית" עד תום תקופת המכרז.
בנוסף, עם עבודות הרק"ל התל אביבית, והתארכות זמני הנסיעה כתוצאה מכך, המפעילים קיבלו אישור לקלוט אוטובוסים חדשים, אבל לא להוציא משירות את הישנים כדי להגדיל באופן מלאכותי את הצי יותר מהר. (צריך יותר אוטובוסים בשביל לבצע את אותה כמות נסיעות בשיא בוקר כי זמן הסבב התארך).
לפי התקנות אוטובוס רשאי 20 שנה
אבל זה אוטובוס בכלל, לא רק בתחבורה ציבורית.

כמו שרשמת לפי המכרזים הגיל מוגבל בתחבורה הציבורית, ובמכרז האחרון (השרון-חולון) ראיתי גם הגבלה של 840 אלף קילומטר. לא זוכר אם זה היה גם במכרזים קודמים.

עריכה
תקנה 281(א)(5)
281. (א) לא יינתן ולא יחודש רשיון רכב –
(5) אוטובוס ולטיולית – בתום עשרים שנים משנת ייצורו;
 
תראה, נכון למכרזים האחרונים הצדק איתך.

לפי התקנות אוטובוס רשאי 20 שנה
אבל זה אוטובוס בכלל, לא רק בתחבורה ציבורית.

כמו שרשמת לפי המכרזים הגיל מוגבל בתחבורה הציבורית, ובמכרז האחרון (השרון-חולון) ראיתי גם הגבלה של 840 אלף קילומטר. לא זוכר אם זה היה גם במכרזים קודמים.

עריכה
תקנה 281(א)(5)
281. (א) לא יינתן ולא יחודש רשיון רכב –
(5) אוטובוס ולטיולית – בתום עשרים שנים משנת ייצורו;
תראה, נכון למכרזים האחרונים הצדק איתך.
אכן הרגולטור מציב קווים ברורים בדבר גילם של האוטובוסים.

בעבר- לא היתה ההגבלה הזו, והסיבה לגריטתם של אוטובוסים בגיל 10-15, היתה ככל הנראה כלכלית- שכן אוטובוס שמגיע לגיל 15 משנה מעמדו ל 'רכב מיושן', מה שגורר חידוש רישוי פעמיים בשנה+בדיקות מעבדה מוסמכת בדבר כשירות הרכב לתנועה.

וזה עוד בלי לדבר על הבלאי המואץ בתנאי העבודה הלבנטיניים...
 

orensaab

New member
מספר תיקונים

צי האוטבווסים של ישראל
מקווה שיעניין אתכם
מספר תיקונים
שלדות מרצדס OC500 מעולם לא יוצרו בגרמניה, והן מיוצרות בספרד. ישראל היא השוק הגדול ביותר לשלדות OC500RF.
מרצדס הוא גם לא היקר בשוק, ושלדת OC500RF היא דווקא מהזולות שבאירופיות. במידה כזו או אחרת גם לא הכי טוב. ברשותי מידע רב שאינני רשאי לפרסם ברבים אודות פשלות מביכות מאוד של מרצדס, דווקא באחד מדגמי הדגל שלהם בארץ ובעולם.

העירוני המוך רצפה של מ.א.ן. לא מיוצר בגרמניה גם כמוגמר וגם כמודול שלדה מזה שנים, אלא בפולין. הבעלים של סולאריס היה הסוכן של מ.א.ן. בפולין, ואפילו שותף עסקי במפעל האוטובוסים של מ.א.ן. בפולין לפני הקמת סולאריס.

לכתוב שנוחות הנסיעה בוולוו ובסקניה נופל מהגרמניות, זה ממש לא נכון.

DAF אינו מייצר אוטובוסים כמעט שני עשורים.
VDL הוא קונצרן ענק ובו מעל 100 חברות בתחומי תעשייה, חקלאות ורכב. השם הוא ראשי התיבות של משפחת הבעלים: ואן דר לייכטה (Van Der Leegte).
VDL נכנסו לתחום האוטובוסים כאשר רכשו את BOVA ממשפחת BOTS, ואת BERKHOF, שניהם אגב במרחק של מאות מטרים זה מזה. BERKHOF עוד הספיקו לפני כן לרכוש JONCKHEERE מבלגיה.
כך נוצרה חברת VDL Bus and Coach.
בהמשך נרכש מפעל שלדות האוטובוסים של חברת DAF, ונרכשו מפעלים נוספים.
VDL Bus and Coach רכשו את NEDCAR, המפעל שייצר בעבר מכוניות וולוו ומיצובישי בהולנד, וכיום מייצר את המיני עבור BMW.
הלוגו DAF ממשיך להופיע על האוטובוסים בארץ משום החלטה שיווקית של תשתית, רק שלצערם הרב של החברים בתשתית, אוטובוסים ושלדות יורו 6 מתוצרת VDL מונעים במנועי איווקו.

איווקו מייצר מעט אוטובוסים באיטליה. הרוב הגדול, כולל חלק ניכר מאלו שבארץ מגיעים מצרפת ומצ'כיה.

יוטונג הוא יצרן האוטובוסים הגדול ביותר בעולם ! בניגוד ליצרנים אירופיים המייצרים במקומות רבים ובישבות שונות, כל האוטובוסים של יוטונג מיוצרים במפעל אחד.

BMC מוקמת בימים אלו מחדש, אחרי שהחברה נרכשה מכונס הנכסים. לא ברור כעת האם היא תחזור לייצור אוטובוסים, שכן אותו משקיע נכנס להשקעה עצומה ביחד עם ממשלת טורקיה בפיתוח "המכונית הלאומית הטורקית," כזו שתיוצר בגרסאות מרכב שונות, עם מנועי בנזין, דיזל, היבריד וחשמלי מלא.

מפעילי האוטובוסים מחויבים על ידי הממשלה להצטייד באוטובוסים מיצרנים שונים במקביל, לפחות שני יצרנים בכל שנה.
במכרזים האחרונים, גיל האוטובוס מוגבל לשמונה שנים או 800,000 ק"מ - המוקדם מהשניים. מחד הדבר אמור להצעיר את גיל האוטובוסים בתחבורה הציבורית בשנים הקרובות, ומנגד המפעילים "יאלצו" לבחור באוטובוסים זולים לרכישה. זו החלטה פוליטית המיועדת לעודד ספקים מסוימים, ובעיקר ספק אחד מסוים מאוד, והכל על חשבון יצרני האוטובוסים המקומיים.

בהצלחה בבלוג היפה והחשוב,

אורן
 

mister K

New member
מעניין אם דני נוימן מבין באוטובוסים

מספר תיקונים
שלדות מרצדס OC500 מעולם לא יוצרו בגרמניה, והן מיוצרות בספרד. ישראל היא השוק הגדול ביותר לשלדות OC500RF.
מרצדס הוא גם לא היקר בשוק, ושלדת OC500RF היא דווקא מהזולות שבאירופיות. במידה כזו או אחרת גם לא הכי טוב. ברשותי מידע רב שאינני רשאי לפרסם ברבים אודות פשלות מביכות מאוד של מרצדס, דווקא באחד מדגמי הדגל שלהם בארץ ובעולם.

העירוני המוך רצפה של מ.א.ן. לא מיוצר בגרמניה גם כמוגמר וגם כמודול שלדה מזה שנים, אלא בפולין. הבעלים של סולאריס היה הסוכן של מ.א.ן. בפולין, ואפילו שותף עסקי במפעל האוטובוסים של מ.א.ן. בפולין לפני הקמת סולאריס.

לכתוב שנוחות הנסיעה בוולוו ובסקניה נופל מהגרמניות, זה ממש לא נכון.

DAF אינו מייצר אוטובוסים כמעט שני עשורים.
VDL הוא קונצרן ענק ובו מעל 100 חברות בתחומי תעשייה, חקלאות ורכב. השם הוא ראשי התיבות של משפחת הבעלים: ואן דר לייכטה (Van Der Leegte).
VDL נכנסו לתחום האוטובוסים כאשר רכשו את BOVA ממשפחת BOTS, ואת BERKHOF, שניהם אגב במרחק של מאות מטרים זה מזה. BERKHOF עוד הספיקו לפני כן לרכוש JONCKHEERE מבלגיה.
כך נוצרה חברת VDL Bus and Coach.
בהמשך נרכש מפעל שלדות האוטובוסים של חברת DAF, ונרכשו מפעלים נוספים.
VDL Bus and Coach רכשו את NEDCAR, המפעל שייצר בעבר מכוניות וולוו ומיצובישי בהולנד, וכיום מייצר את המיני עבור BMW.
הלוגו DAF ממשיך להופיע על האוטובוסים בארץ משום החלטה שיווקית של תשתית, רק שלצערם הרב של החברים בתשתית, אוטובוסים ושלדות יורו 6 מתוצרת VDL מונעים במנועי איווקו.

איווקו מייצר מעט אוטובוסים באיטליה. הרוב הגדול, כולל חלק ניכר מאלו שבארץ מגיעים מצרפת ומצ'כיה.

יוטונג הוא יצרן האוטובוסים הגדול ביותר בעולם ! בניגוד ליצרנים אירופיים המייצרים במקומות רבים ובישבות שונות, כל האוטובוסים של יוטונג מיוצרים במפעל אחד.

BMC מוקמת בימים אלו מחדש, אחרי שהחברה נרכשה מכונס הנכסים. לא ברור כעת האם היא תחזור לייצור אוטובוסים, שכן אותו משקיע נכנס להשקעה עצומה ביחד עם ממשלת טורקיה בפיתוח "המכונית הלאומית הטורקית," כזו שתיוצר בגרסאות מרכב שונות, עם מנועי בנזין, דיזל, היבריד וחשמלי מלא.

מפעילי האוטובוסים מחויבים על ידי הממשלה להצטייד באוטובוסים מיצרנים שונים במקביל, לפחות שני יצרנים בכל שנה.
במכרזים האחרונים, גיל האוטובוס מוגבל לשמונה שנים או 800,000 ק"מ - המוקדם מהשניים. מחד הדבר אמור להצעיר את גיל האוטובוסים בתחבורה הציבורית בשנים הקרובות, ומנגד המפעילים "יאלצו" לבחור באוטובוסים זולים לרכישה. זו החלטה פוליטית המיועדת לעודד ספקים מסוימים, ובעיקר ספק אחד מסוים מאוד, והכל על חשבון יצרני האוטובוסים המקומיים.

בהצלחה בבלוג היפה והחשוב,

אורן
מעניין אם דני נוימן מבין באוטובוסים
 

orensaab

New member
במקרה שלפנינו אין צורך בו...

מעניין אם דני נוימן מבין באוטובוסים
במקרה שלפנינו אין צורך בו...
הקשר הוא קשר ישיר, עד כדי כך שפרסונות פרלמנטריות בישראל הפכו לסוכני מכירות...
 

dvir54

New member
מה שדני ניומן אמר זה לא סתם !!!

מעניין אם דני נוימן מבין באוטובוסים
מה שדני ניומן אמר זה לא סתם !!!
אכן בכל מכרז יש כאלה שמנסים בדרכים אחרות להשפיע ,

ראיתם בתחקיר של דני ניומן את עוזי יצחקי? מנכ"ל משרד התחבורה ,

ראיתם נכון.
 

Bus Nerd

Active member
למה בעצם אין הרבה מפרקיות?

צי האוטבווסים של ישראל
מקווה שיעניין אתכם
למה בעצם אין הרבה מפרקיות?
יש הרבה קווים בת"א שפועלים בד"כ עם אוטובוסים רגילים ובשעות השיא עמוסים עד אפס מקום, ובהם מפרקיות היו עוזרות מאוד לנוסעים. אני מבין שמפרקיות יקרות יותר לחברות השונות, אבל למה משרד התחבורה לא משנה את המכרזים כדי לתמרץ את המפעילות לרכוש עוד מפרקיות לקווים העמוסים?
&nbsp
בעיקר קווים שבהם באופן קבוע נדחסים כל כך הרבה אנשים על אוטובוס אחד שאין באמת מקום להכניס עוד (104, 204, 16, ו־304 בין אלנבי לרכבת ההגנה בשעות הערב בד"כ עמוסים בצורה כזו).
 
אנסה לענות

למה בעצם אין הרבה מפרקיות?
יש הרבה קווים בת"א שפועלים בד"כ עם אוטובוסים רגילים ובשעות השיא עמוסים עד אפס מקום, ובהם מפרקיות היו עוזרות מאוד לנוסעים. אני מבין שמפרקיות יקרות יותר לחברות השונות, אבל למה משרד התחבורה לא משנה את המכרזים כדי לתמרץ את המפעילות לרכוש עוד מפרקיות לקווים העמוסים?
&nbsp
בעיקר קווים שבהם באופן קבוע נדחסים כל כך הרבה אנשים על אוטובוס אחד שאין באמת מקום להכניס עוד (104, 204, 16, ו־304 בין אלנבי לרכבת ההגנה בשעות הערב בד"כ עמוסים בצורה כזו).
אנסה לענות
א. - למעט רגרסיה שהיתה בזמנו כשחולדאי הכריז שמפרקיות לא יסעו במרכז תל אביב (קו 25 בעיקר), באופן עקרוני לדעתי יש עליה מידתית וקבועה במספר המפרקיות ובמספר הקווים בהם עובדות מפרקיות. השיאנית היא ירושלים בעיקר מאחר ובירושלים אין כמעט מושגים של שיא ושפל (הכל שיא חוץ מ-10:00-12:00) ואז המפרקית מצדיקה עצמה לאורך כל היום.
ב. יש לנו בעיה חמורה של מעט מדי קווים בתדירות טובה, ולכן בדרך כלל הפתרון הנכון לצפיפות קיימת היא להגדיל את התדירות. זה נעשה לא רלוונטי רק כשהתדירות בשעת שיא (בד"כ בבוקר) כבר יורדת לבסביבות ה-5 דקות ואז הדרך הנכונה לטפל בצפיפות היא להפוך את הקו לקו מפרקיות.
ג. אוטובוס מפרקי יכול לעבור כמעט בכל מקום שעובר אוטובוס רגיל, אבל פה ושם יש מקומות שלא ואז אי אפשר. הבעיה היא דווקא לא סיבובים כשלעצמם (מפרקית לוקחת סיבובים יפה) אלא סיבובים+תנועה שבאה ממול ברחוב צר (למפרקית מאד קשה לקחת רוורס קטן אם צריך).
ד. בקרוב יוציא משרד התחבורה את המכרז הראשון שכולל מפרקיות (ביתר עילית) וסביר שגם מכרז בית שמש שייצא בעוד שנתיים יכלול מפרקיות, במקביל מקדם משרד התחבורה עם המפעילים בגוש דן עוד קווים "מקדימים" כמו קו 1 שיופעלו במפרקיות וכמובן BRT הקו הכחול יופעל במפרקית (כבר היום 274 פועל במפרקית, אבל התדירות תהיה גדולה יותר). בנוסף מתוכננים למטרונית בחיפה עוד קווים, אחד מהם (מהקריות לחוף הכרמל דרך מנהרות הכרמל) נמצא ממש מעבר לפינה.
 

mister K

New member
האגד הסעים הוא מאן ולא דאף

תאומים שהופרדו בלידתם
שני אוטובוסים זהים רק הלוגו שונה(מרצדס וDAF).
מה שמו של המרכב?
&nbsp
מצטער על האיכות, צולם תוך כדי נסיעה.
האגד הסעים הוא מאן ולא דאף
 

mister K

New member
זה מאן. לדעתי 88-402-01 אם אני מזהה את הרישוי

היה כתוב עליו DAF
זה מאן. לדעתי 88-402-01 אם אני מזהה את הרישוי
שני חלונות אחוריים שלא נפתחים, סוג המזגן ומיקומו על הגג והיעדר שילוט קו, מעידים על אוטובוס שהיה באגד הסעים (לשעבר אגד תיור ונופש) מהיום הראשון על הכביש.
כל הדאפים שלהם היו באגד לפני כן והועברו. כל החלונות שלהם נפתחים ויש להם מזגן שממוקם אחורנית יותר. האוטובוס שבתמונה הוא מאן.
 

WarDog

New member
סומך על הידע שלך, אבל היה כתוב עליו DAF

זה מאן. לדעתי 88-402-01 אם אני מזהה את הרישוי
שני חלונות אחוריים שלא נפתחים, סוג המזגן ומיקומו על הגג והיעדר שילוט קו, מעידים על אוטובוס שהיה באגד הסעים (לשעבר אגד תיור ונופש) מהיום הראשון על הכביש.
כל הדאפים שלהם היו באגד לפני כן והועברו. כל החלונות שלהם נפתחים ויש להם מזגן שממוקם אחורנית יותר. האוטובוס שבתמונה הוא מאן.
סומך על הידע שלך, אבל היה כתוב עליו DAF
אולי סתם הדביקו DAF כדי להסתיר שאריות מלוגו שנגנב או משהו, אבל בוודאות היה כתוב עליו DAF.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה