שיפור השירות הרכבתי לרחובות

מצב
הנושא נעול.

Ccyclist

Well-known member
לצערי רחובות נמצאת על קו חצי היקפי ללוד ולא קו ישיר לתל-אביב

שיפור השירות הרכבתי לרחובות
רחובות זוכה לשירות-בחסר מבחינה רכבתית: למרות שהיא מהתחנות הכי עמוסות בארץ (מיד לאחר תחנות ת"א ומרכזית חוף הכרמל) היא מקבלת שירות מקו אחד בלבד, וגם בתכנית הרכבת ל-2020 השירות לא משתפר: אף לא תחנה אחת נוספת מקבלת חיבור ישיר לעיר. כיצד ניתן לשפר את המצב?ההצעות שלי לכך מתחלקות לשניים: על גבי תשתית קיימת, ועל גבי תשתית חדשה.
על גבי תשתית קיימת: (1) ב-2020 יהיו שתי רכבות בשעה שיעשו את הסיבוב ראשל"צ - השרון - ראשל"צ. אפשר להעביר את אחת הרכבות האלו לסיבוב רחובות-השרון-רחובות (2) העברת חלק מהרכבות דרך נתב"ג במקום דרך גני-אביב/כבר חב"ד (3) הארכה פשוטה של הקו לחיפה.
על גבי תשתית חדשה (אבל לא מאסיבית): (1) הוספת קשת קטנה לחיבור רחובות למסילה ב-431 לכיוון מערב, וחיבור ראשל"צ הראשונים למסילות איילון (שוב, ב-431) - ויצירת החיבור הישיר בין רחובות לראשל"צ / חולון / בת-ים (2) הוספת קשת קטנה בין רחובות לרמלה מיד מדרום לתחנת לוד. הדבר יאפשר רכבות מרחובת לכל דרום הארץ וכן לבית שמש וירושלים-מלחה. (3) השמשה של המסילה המזרחית לנוסעים: קו אשקלון-רחובות-לוד-ראש העין-שרון למשל.

מה דעתכם? האם יש לכם הצעות נוספות?
לצערי רחובות נמצאת על קו חצי היקפי ללוד ולא קו ישיר לתל-אביב
הקו לרחובות בנוי על צומת המסילות הבריטי בלוד ולא על קו החוף הדרומי שמשרת את צרכי היוממות במדינת ישראל. עם צוואר הבקבוק באיילון אי אפשר להקצות עוד רכבטת לעוד סיבובים, והסיבוב ההגיוני ביותר - תוספת קשת למדולש פלשת - תאריך את הנסיעה עוד יותר מהקו הקיים ללוד.
&nbsp
לצערי אוטובוס יעיל לתחנות לולאת רשל"צ (או בימינו - לרשל"צ משה דיין) ולחץ להארכת אחד מקווי נת"ע העתידיים כך שיהיה במסלול הגיוני וישראלי מתל-אביב לרחובות דרך רשל"צ הגיוני יותר מניסיון לכופף את הקו הקיים ללוד.
&nbsp
יש גם תחנת רכבת רחובות בנמיביה... https://en.m.wikipedia.org/wiki/Rehoboth_Railway_Station
 

Rubim88

New member
תוספת קשת במשולש פלשת?

לצערי רחובות נמצאת על קו חצי היקפי ללוד ולא קו ישיר לתל-אביב
הקו לרחובות בנוי על צומת המסילות הבריטי בלוד ולא על קו החוף הדרומי שמשרת את צרכי היוממות במדינת ישראל. עם צוואר הבקבוק באיילון אי אפשר להקצות עוד רכבטת לעוד סיבובים, והסיבוב ההגיוני ביותר - תוספת קשת למדולש פלשת - תאריך את הנסיעה עוד יותר מהקו הקיים ללוד.
&nbsp
לצערי אוטובוס יעיל לתחנות לולאת רשל"צ (או בימינו - לרשל"צ משה דיין) ולחץ להארכת אחד מקווי נת"ע העתידיים כך שיהיה במסלול הגיוני וישראלי מתל-אביב לרחובות דרך רשל"צ הגיוני יותר מניסיון לכופף את הקו הקיים ללוד.
&nbsp
יש גם תחנת רכבת רחובות בנמיביה... https://en.m.wikipedia.org/wiki/Rehoboth_Railway_Station
תוספת קשת במשולש פלשת?
איפה ולמה?
 

Ccyclist

Well-known member
בשדה שבין קו רחובות וקו החוף הדרומי.

תוספת קשת במשולש פלשת?
איפה ולמה?
בשדה שבין קו רחובות וקו החוף הדרומי.
טכנית (וטכנית בלבד) זה פשוט בהרבה מכל מני חיבורים ללולאה שתצא מראשונים או למסילת 431. חיבורון פשוט יחסית באזור כפרי בכיוון אחד, וגשר או מפלגים בכיוון השני.
&nbsp
אבל - מבחינת התוצאה לנוסע זה לא יהיה מהיר יותר מנסיעה דרך לוד, ומבחינת הרשת זו הורדת תדירות בלולאת רשל"צ בגלל מגבלת האיילון.
&nbsp
מהיכרותי עם המערכת הבריטית הן כנוסע והן כרוכב אופניים על מסילות לשעבר שלולות קצרון לעולם מועדות לסגירה וייעול ולכן האופציה החצי ריאלית היחידה לשיפור רחובות היא חיבור סיבובי כלשהו בינה לקו אחר, וזה לא הכי מציאותי מהסיבה שכבר תיארתי.
 

Rubim88

New member
זה בדיוק ההפך מהגיוני

בשדה שבין קו רחובות וקו החוף הדרומי.
טכנית (וטכנית בלבד) זה פשוט בהרבה מכל מני חיבורים ללולאה שתצא מראשונים או למסילת 431. חיבורון פשוט יחסית באזור כפרי בכיוון אחד, וגשר או מפלגים בכיוון השני.
&nbsp
אבל - מבחינת התוצאה לנוסע זה לא יהיה מהיר יותר מנסיעה דרך לוד, ומבחינת הרשת זו הורדת תדירות בלולאת רשל"צ בגלל מגבלת האיילון.
&nbsp
מהיכרותי עם המערכת הבריטית הן כנוסע והן כרוכב אופניים על מסילות לשעבר שלולות קצרון לעולם מועדות לסגירה וייעול ולכן האופציה החצי ריאלית היחידה לשיפור רחובות היא חיבור סיבובי כלשהו בינה לקו אחר, וזה לא הכי מציאותי מהסיבה שכבר תיארתי.
זה בדיוק ההפך מהגיוני
בשביל להגיע לקשת הזו צריכים לנסוע 11 ק"מ דרומה מרחובות ואז שוב לחזור את כל הדרך לכיוון ראשון.
כשמתכננים ומפתחים מערכת צריך לחשוב לטווח הרחוק ולא על בעיה זמנית כמו המגבלה באיילון. לכן אין שום טעם להתייחס לנקודה הזו כשבאים לחשוב על פתרון לעניין הזה, צריך פשוט לחשוב מה הפתרון הכי פרקטי והכי זול שנותן מענה טוב לבעיה, בהתחשב במסילות עתידיות. לדעתי זה ברור שלהוסיף חיבור ל431 הוא הפתרון המנצח פה, כך שבעתיד יהיו רכבות מרחובות לכיוון ראשון ורכבות לכיוון לוד.
אגב סביר שהחיבור דרך לוד יהיה דווקא מהיר יותר בגלל מספר התחנות הקטן יותר.
 

Ccyclist

Well-known member
מבחינת מינימום השקעה ושימוש בקיים זה הגיוני.

זה בדיוק ההפך מהגיוני
בשביל להגיע לקשת הזו צריכים לנסוע 11 ק"מ דרומה מרחובות ואז שוב לחזור את כל הדרך לכיוון ראשון.
כשמתכננים ומפתחים מערכת צריך לחשוב לטווח הרחוק ולא על בעיה זמנית כמו המגבלה באיילון. לכן אין שום טעם להתייחס לנקודה הזו כשבאים לחשוב על פתרון לעניין הזה, צריך פשוט לחשוב מה הפתרון הכי פרקטי והכי זול שנותן מענה טוב לבעיה, בהתחשב במסילות עתידיות. לדעתי זה ברור שלהוסיף חיבור ל431 הוא הפתרון המנצח פה, כך שבעתיד יהיו רכבות מרחובות לכיוון ראשון ורכבות לכיוון לוד.
אגב סביר שהחיבור דרך לוד יהיה דווקא מהיר יותר בגלל מספר התחנות הקטן יותר.
מבחינת מינימום השקעה ושימוש בקיים זה הגיוני.
הבעיה היא שהמסילה כולה פונה ב90 מעלות לכיוון הרצוי, אי אפשר להטות אותה בכיוון הנכון ואם הפתרון אינו סיבובי אז תהיה התנגדות למסלול פתלתל חדש לקו אשדוד-לוד.
&nbsp
אמרתי שעדיף אוטובוס לתחנות לולאת רשל"צ.
&nbsp
לולאה בין רחובות לפלמחים או יבנה תהיה ארוכה ומסובכת, חיבור ל431 יצריך תכנון מחדש של הכביש, מבחינה מסילתית בלבד חיבור קטן באזור כפרי הגיוני יותר במחינת השקעה מינימלית בסיבוב כזה (כאמור - במסילה שממילא בכיוון הלא נכון)
 
התוכנית של מסילת הראשונים-ענבה (431) כבר כוללת קשת

מבחינת מינימום השקעה ושימוש בקיים זה הגיוני.
הבעיה היא שהמסילה כולה פונה ב90 מעלות לכיוון הרצוי, אי אפשר להטות אותה בכיוון הנכון ואם הפתרון אינו סיבובי אז תהיה התנגדות למסלול פתלתל חדש לקו אשדוד-לוד.
&nbsp
אמרתי שעדיף אוטובוס לתחנות לולאת רשל"צ.
&nbsp
לולאה בין רחובות לפלמחים או יבנה תהיה ארוכה ומסובכת, חיבור ל431 יצריך תכנון מחדש של הכביש, מבחינה מסילתית בלבד חיבור קטן באזור כפרי הגיוני יותר במחינת השקעה מינימלית בסיבוב כזה (כאמור - במסילה שממילא בכיוון הלא נכון)
התוכנית של מסילת הראשונים-ענבה (431) כבר כוללת קשת
מכיוון רחובות לכיוון ראשון לציון, לפני שלושה ימים הבאתי בשרשור הזה קישור לתוכנית הזו.
 

Rubim88

New member
שימוש בקיים לא אומר שצריך לעשות לולאה בכיוון המנוגד לכיוון

מבחינת מינימום השקעה ושימוש בקיים זה הגיוני.
הבעיה היא שהמסילה כולה פונה ב90 מעלות לכיוון הרצוי, אי אפשר להטות אותה בכיוון הנכון ואם הפתרון אינו סיבובי אז תהיה התנגדות למסלול פתלתל חדש לקו אשדוד-לוד.
&nbsp
אמרתי שעדיף אוטובוס לתחנות לולאת רשל"צ.
&nbsp
לולאה בין רחובות לפלמחים או יבנה תהיה ארוכה ומסובכת, חיבור ל431 יצריך תכנון מחדש של הכביש, מבחינה מסילתית בלבד חיבור קטן באזור כפרי הגיוני יותר במחינת השקעה מינימלית בסיבוב כזה (כאמור - במסילה שממילא בכיוון הלא נכון)
שימוש בקיים לא אומר שצריך לעשות לולאה בכיוון המנוגד לכיוון
הרצוי ולנסוע סתם 22 ק"מ, זה חסר כל הגיון. זה גם לא מינימום השקעה כי כן צריך להקים פה קשת. אם כבר מינימום השקעה, זה להשאיר את הקו לכיוון לוד ולתכנן כך את הלוז שתהיה החלפה נוחה בתחנת באר יעקב לכל מי שרוצה לנסוע לכיוון ראשון וההפך. זה גם פתרון סביר בגדר Low-cost בלי להקים תשתית חדשה.
לא ברור על איזה מסלול פתלתל אשדוד-לוד אתה מדבר, והחיבור ל431 לא דורש שום תכנון, כנראה שפספסת את הקישור שהביא עמוד שדרה..
 

Ccyclist

Well-known member
ומאיפה תגיע הרכבת שתיסע לחולון דרך 431?

שימוש בקיים לא אומר שצריך לעשות לולאה בכיוון המנוגד לכיוון
הרצוי ולנסוע סתם 22 ק"מ, זה חסר כל הגיון. זה גם לא מינימום השקעה כי כן צריך להקים פה קשת. אם כבר מינימום השקעה, זה להשאיר את הקו לכיוון לוד ולתכנן כך את הלוז שתהיה החלפה נוחה בתחנת באר יעקב לכל מי שרוצה לנסוע לכיוון ראשון וההפך. זה גם פתרון סביר בגדר Low-cost בלי להקים תשתית חדשה.
לא ברור על איזה מסלול פתלתל אשדוד-לוד אתה מדבר, והחיבור ל431 לא דורש שום תכנון, כנראה שפספסת את הקישור שהביא עמוד שדרה..
ומאיפה תגיע הרכבת שתיסע לחולון דרך 431?
בהנחה שלא יהפו את רחובות לתחנת מוצא לרכבת משלה אין קו קיים או קו עתידי שהגיוני להעביר אותו לתל אביב דרך רחובות וקשת כלשהי.
&nbsp
אפילו קו עתידי ירושלים-אשקלון / מודיעין-אשקלון יהיה שימושי יותר אם יעבור בכל 431 עד רשל"צ ויספק גישה לדרום גוש דן לפני שימשיך בקו החוף.
&nbsp
אי אפשר להסיט לשם את קו אשקלון-לוד, תושבי בית שמש אולי יעריכו קו לרשל"צ אבל זה יהיה מהיר יותר דרך הראשונים או 431 ללא חיבור חדש שיוסיף את רחובות, ולתושבי באר שבע יש כבר חיבור ישיר לדרום גוש דן.
&nbsp
מטרת פותח השירשור היא רכבת מתחנת רחובות הקיימת לאיילון ללא לוד. לצערי הרב זה פרקטי כמו חיבור רכבתי ישיר לתחנת Rehoboth שבנמיביה.
 
גם היום רחובות היא תחנת קצה לרוב הרכבות שנוסעות בה

ומאיפה תגיע הרכבת שתיסע לחולון דרך 431?
בהנחה שלא יהפו את רחובות לתחנת מוצא לרכבת משלה אין קו קיים או קו עתידי שהגיוני להעביר אותו לתל אביב דרך רחובות וקשת כלשהי.
&nbsp
אפילו קו עתידי ירושלים-אשקלון / מודיעין-אשקלון יהיה שימושי יותר אם יעבור בכל 431 עד רשל"צ ויספק גישה לדרום גוש דן לפני שימשיך בקו החוף.
&nbsp
אי אפשר להסיט לשם את קו אשקלון-לוד, תושבי בית שמש אולי יעריכו קו לרשל"צ אבל זה יהיה מהיר יותר דרך הראשונים או 431 ללא חיבור חדש שיוסיף את רחובות, ולתושבי באר שבע יש כבר חיבור ישיר לדרום גוש דן.
&nbsp
מטרת פותח השירשור היא רכבת מתחנת רחובות הקיימת לאיילון ללא לוד. לצערי הרב זה פרקטי כמו חיבור רכבתי ישיר לתחנת Rehoboth שבנמיביה.
גם היום רחובות היא תחנת קצה לרוב הרכבות שנוסעות בה
רוב הרכבות בין רחובות לבנימינה מתחילות ומסתיימות ברחובות.
ורוב הרכבות מ/ל אשקלון דרך רחובות מסתיימות ומתחילות בנתניה.
רכבות מרחובות דרך ראשון לציון, בת ים וחולון לת"א והמשך מזרחה או צפונה תהיינה מאוד פרקטיות.
כפי שרכבות יכולות לנסוע מרחובות לבנימינה דרך לוד, הן יוכלו לנסוע לבנימינה או נתניה או מסילות הירקון והשרון דרך ראשון לציון, בת ים וחולון.
 

Rubim88

New member
למה בהנחה שלא יהפכו את רחובות לתחנת מוצא?

ומאיפה תגיע הרכבת שתיסע לחולון דרך 431?
בהנחה שלא יהפו את רחובות לתחנת מוצא לרכבת משלה אין קו קיים או קו עתידי שהגיוני להעביר אותו לתל אביב דרך רחובות וקשת כלשהי.
&nbsp
אפילו קו עתידי ירושלים-אשקלון / מודיעין-אשקלון יהיה שימושי יותר אם יעבור בכל 431 עד רשל"צ ויספק גישה לדרום גוש דן לפני שימשיך בקו החוף.
&nbsp
אי אפשר להסיט לשם את קו אשקלון-לוד, תושבי בית שמש אולי יעריכו קו לרשל"צ אבל זה יהיה מהיר יותר דרך הראשונים או 431 ללא חיבור חדש שיוסיף את רחובות, ולתושבי באר שבע יש כבר חיבור ישיר לדרום גוש דן.
&nbsp
מטרת פותח השירשור היא רכבת מתחנת רחובות הקיימת לאיילון ללא לוד. לצערי הרב זה פרקטי כמו חיבור רכבתי ישיר לתחנת Rehoboth שבנמיביה.
למה בהנחה שלא יהפכו את רחובות לתחנת מוצא?
זו בדיוק נקודת הההתחלה הכי הגיונית לקו שכזה, מדובר בקו פרברי שיש לו 3 תפקידים:
1. לחבר את רחובות לחלק הדרומי מערבי של גוש דן(ראשון, בת ים, חולון) באופן ישיר בלי סיבובים הזויים.
2. ולהגדיל את התדירות המשולבת של הרכבות מרחובות לכיוון ת"א.
3.להגדיל את התדירות המשולבת של הרכבות בקטע הראשונים-צומת חולון(המינימום במסילה כזו זה 6 רכבות בשעות השיא).
 
הקו הכחול של נת"ע זה קו בין רחובות לת"א דרך ראשון לציון

לצערי רחובות נמצאת על קו חצי היקפי ללוד ולא קו ישיר לתל-אביב
הקו לרחובות בנוי על צומת המסילות הבריטי בלוד ולא על קו החוף הדרומי שמשרת את צרכי היוממות במדינת ישראל. עם צוואר הבקבוק באיילון אי אפשר להקצות עוד רכבטת לעוד סיבובים, והסיבוב ההגיוני ביותר - תוספת קשת למדולש פלשת - תאריך את הנסיעה עוד יותר מהקו הקיים ללוד.
&nbsp
לצערי אוטובוס יעיל לתחנות לולאת רשל"צ (או בימינו - לרשל"צ משה דיין) ולחץ להארכת אחד מקווי נת"ע העתידיים כך שיהיה במסלול הגיוני וישראלי מתל-אביב לרחובות דרך רשל"צ הגיוני יותר מניסיון לכופף את הקו הקיים ללוד.
&nbsp
יש גם תחנת רכבת רחובות בנמיביה... https://en.m.wikipedia.org/wiki/Rehoboth_Railway_Station
הקו הכחול של נת"ע זה קו בין רחובות לת"א דרך ראשון לציון
איזה קו עתידי אחר של נת"ע צריך להאריך לרחובות?
הקו הכחול
 

Ccyclist

Well-known member
יתכן שריאלי יותר לדבר על הארכת הירוק לטווח הבינוני.

הקו הכחול של נת"ע זה קו בין רחובות לת"א דרך ראשון לציון
איזה קו עתידי אחר של נת"ע צריך להאריך לרחובות?
הקו הכחול
יתכן שריאלי יותר לדבר על הארכת הירוק לטווח הבינוני.
לי נראה שיבנו את הקווים הירוק והסגול בעתיד הקרוב אך ידחו את כל שאר צבעי הקשת למיניהם, במיוחד הפריפריאליים כמו הוורוד, החום, הכחול וכו'. מה גם שלקו שאינו חוצה את לב המטרופולין אין עתיד טוב כל-כך כי עיריית ת"א לא תקדם אותו כאמצעי תחבורה בתחומה.
 
הכחול יתקדם הרבה יותר מהר מהירוק והסגול, כי הוא BRT

יתכן שריאלי יותר לדבר על הארכת הירוק לטווח הבינוני.
לי נראה שיבנו את הקווים הירוק והסגול בעתיד הקרוב אך ידחו את כל שאר צבעי הקשת למיניהם, במיוחד הפריפריאליים כמו הוורוד, החום, הכחול וכו'. מה גם שלקו שאינו חוצה את לב המטרופולין אין עתיד טוב כל-כך כי עיריית ת"א לא תקדם אותו כאמצעי תחבורה בתחומה.
הכחול יתקדם הרבה יותר מהר מהירוק והסגול, כי הוא BRT
לקו הכחול כבר יש תקציב (שהועבר מהקו הורוד) ומכיוון שמדובר ב BRT הוא לא מצריך שינוי תב"ע.
והקידום של הקו הכחול לא תלוי בעיריית תל אביב, אלא בעיריות רחובות, נס ציונה וראשון לציון.
 

Bus Nerd

Active member
הקו הכחול והקווים האחרים

יתכן שריאלי יותר לדבר על הארכת הירוק לטווח הבינוני.
לי נראה שיבנו את הקווים הירוק והסגול בעתיד הקרוב אך ידחו את כל שאר צבעי הקשת למיניהם, במיוחד הפריפריאליים כמו הוורוד, החום, הכחול וכו'. מה גם שלקו שאינו חוצה את לב המטרופולין אין עתיד טוב כל-כך כי עיריית ת"א לא תקדם אותו כאמצעי תחבורה בתחומה.
הקו הכחול והקווים האחרים
הקו הכחול מתוכנן להיות קו BRT - שהרבה יותר קל וזול להקמה מקו רכבת קלה... אז לא הייתי ממהר להספיד אותו.
&nbsp
אם היו מתחילים לעבוד עליו עכשיו היה אפשר לסיים אותו הרבה לפני הקו האדום.
&nbsp
הוא גם לא עובר בתחומי ת"א אם אינני טועה, אז אני לא רואה מה רלוונטית עיריית ת"א לקו הזה.
&nbsp
בקשר לקווים האחרים, יש לי הרגשה שיתקצבו את הצהוב לפני שיגיעו לחום. וגם החום לא עובר בת"א אז שוב ההערה על עיריית ת"א לא רלוונטית. הקו הורוד (למיטב ידיעתי) סוכל ע"י ראשי העיריות השונים בשרון.
&nbsp
אבל אני לא חושב שיתחילו לעבוד על הצהוב לפני שייפתח הקו האדום
 

סנוי

New member
הדיון פה מאוד מעניין, אבל שוכחים שראשל"צ מתנגדת למסילת 431..

שיפור השירות הרכבתי לרחובות
רחובות זוכה לשירות-בחסר מבחינה רכבתית: למרות שהיא מהתחנות הכי עמוסות בארץ (מיד לאחר תחנות ת"א ומרכזית חוף הכרמל) היא מקבלת שירות מקו אחד בלבד, וגם בתכנית הרכבת ל-2020 השירות לא משתפר: אף לא תחנה אחת נוספת מקבלת חיבור ישיר לעיר. כיצד ניתן לשפר את המצב?ההצעות שלי לכך מתחלקות לשניים: על גבי תשתית קיימת, ועל גבי תשתית חדשה.
על גבי תשתית קיימת: (1) ב-2020 יהיו שתי רכבות בשעה שיעשו את הסיבוב ראשל"צ - השרון - ראשל"צ. אפשר להעביר את אחת הרכבות האלו לסיבוב רחובות-השרון-רחובות (2) העברת חלק מהרכבות דרך נתב"ג במקום דרך גני-אביב/כבר חב"ד (3) הארכה פשוטה של הקו לחיפה.
על גבי תשתית חדשה (אבל לא מאסיבית): (1) הוספת קשת קטנה לחיבור רחובות למסילה ב-431 לכיוון מערב, וחיבור ראשל"צ הראשונים למסילות איילון (שוב, ב-431) - ויצירת החיבור הישיר בין רחובות לראשל"צ / חולון / בת-ים (2) הוספת קשת קטנה בין רחובות לרמלה מיד מדרום לתחנת לוד. הדבר יאפשר רכבות מרחובת לכל דרום הארץ וכן לבית שמש וירושלים-מלחה. (3) השמשה של המסילה המזרחית לנוסעים: קו אשקלון-רחובות-לוד-ראש העין-שרון למשל.

מה דעתכם? האם יש לכם הצעות נוספות?
הדיון פה מאוד מעניין, אבל שוכחים שראשל"צ מתנגדת למסילת 431..
 
ראשון לציון לא מתנגדת למסילת 431, היא תומכת במסילה לכל אורך

הדיון פה מאוד מעניין, אבל שוכחים שראשל"צ מתנגדת למסילת 431..
ראשון לציון לא מתנגדת למסילת 431, היא תומכת במסילה לכל אורך
431, ללא סטיות מהכביש לתוך שכונות מערב העיר.
עיריית ראשון לציון דווקא מאוד רוצה את מסילת 431.
[URL]http://www.rishonlezion.muni.il/Articals/Pages/rakevet_kveda21.1.aspx[/URL]
 

סנוי

New member
צודק, התכוונתי לתוכנית המקורית דרך מערב ראשון.

ראשון לציון לא מתנגדת למסילת 431, היא תומכת במסילה לכל אורך
431, ללא סטיות מהכביש לתוך שכונות מערב העיר.
עיריית ראשון לציון דווקא מאוד רוצה את מסילת 431.
[URL]http://www.rishonlezion.muni.il/Articals/Pages/rakevet_kveda21.1.aspx[/URL]
צודק, התכוונתי לתוכנית המקורית דרך מערב ראשון.
ובנוגע למה שכתבו שם, זה ממש אבל ממש הצחיק אותי כמה פופוליסטי הפסקה הזו נשמעת:
"בשורה לתושבי ראשון לציון: מאבק של שנים הגיע להכרעה * בקרוב ראשון לציון תהפוך לצומת מרכזי בתנועת הרכבות בישראל ותחבר את מרבית תנועת הרכבות בשני הצירים המרכזיים – ממזרח המדינה לקו החוף, מהנגב ועד הגליל * בכך הופכת ראשון לציון למרכז החדש של ישראל"
 

Rubim88

New member
הדבר היחיד שמצחיק בסיפור הזה..

צודק, התכוונתי לתוכנית המקורית דרך מערב ראשון.
ובנוגע למה שכתבו שם, זה ממש אבל ממש הצחיק אותי כמה פופוליסטי הפסקה הזו נשמעת:
"בשורה לתושבי ראשון לציון: מאבק של שנים הגיע להכרעה * בקרוב ראשון לציון תהפוך לצומת מרכזי בתנועת הרכבות בישראל ותחבר את מרבית תנועת הרכבות בשני הצירים המרכזיים – ממזרח המדינה לקו החוף, מהנגב ועד הגליל * בכך הופכת ראשון לציון למרכז החדש של ישראל"
הדבר היחיד שמצחיק בסיפור הזה..
עצוב שאם השינוי ייצא אל הפועל, אף אחד מהאחראים אליו לא ישלם על הטעות - רק התושבים. ולא רק זה, במקרה דומה במדינה נורמלית התושבים היו נלחמים כדי שתהיה מסילה פרברית בעיר, לעניין הזה יש לשלום חנוך הסבר.
 

luckydude

Active member
היא ״שכחה״ לתמוך בתוואי לאורך 431

ראשון לציון לא מתנגדת למסילת 431, היא תומכת במסילה לכל אורך
431, ללא סטיות מהכביש לתוך שכונות מערב העיר.
עיריית ראשון לציון דווקא מאוד רוצה את מסילת 431.
[URL]http://www.rishonlezion.muni.il/Articals/Pages/rakevet_kveda21.1.aspx[/URL]
היא ״שכחה״ לתמוך בתוואי לאורך 431
כשאושרה התוכנית המקורית, שלאחריה נבנה 431 ללא רצועת רכבת מעין הקורא לאיילון.
 
ראשי עיריות ואנשי מקצוע בעיריות מתחלפים ויחד איתם מתחלפת גם

היא ״שכחה״ לתמוך בתוואי לאורך 431
כשאושרה התוכנית המקורית, שלאחריה נבנה 431 ללא רצועת רכבת מעין הקורא לאיילון.
ראשי עיריות ואנשי מקצוע בעיריות מתחלפים ויחד איתם מתחלפת גם
המדיניות. בראשון לציון היה פער זמן של לא מעט שנים בין אישור התוכנית המקורית לבין העמדה של העיריה והעומד בראשה שמתנגדים לתוואי בתוך מערב העיר.

ברעננה, למשל, חלפו רק שנתיים - שלוש שנים מאז שהעיריה חתמה על הסכם עם המדינה לגבי הקו הורוד ועד ששינתה את עמדתה (בעקבות חילופי גברי בראשות העיריה) ב-180 מעלות וגרמה לביטול דה-פאקטו של הקו הורוד.

לכן, כאשר מאשרים תוכנית תשתיתית בסדר גודל כזה, רצוי מאוד להעביר את הפרויקט משלב התכנון לשלב הביצוע כמה שיותר מהר. תוכנית מאושרת שנשארת על הנייר שנים ארוכות למעשה כתובה על הקרח.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה