רב-קו חצי אנונימי - שקר מתמשך

מצב
הנושא נעול.

נתנאל531

Well-known member
רב-קו חצי אנונימי - שקר מתמשך

רב-קו חצי אנונימי - שקר מתמשך
באתר 'על הקו' מוצג כבר זמן רב מידע על קיומו של כרטיס בשם 'רב-קו חצי-אנונימי', שעליו תוטבע תמונה, 4 ספרות אחרונות של ת.ז., ומידע אודות הנסיעות בו לא ישמר (וגם לא יהיה ביטוח). על כרטיס זה ניתן יהיה לטעון חוזים מכל הסוגים, באופן ודמה לרב-קו אישי. את הכרטיס הזה ניתן להנפיק (לפי האתר) בכל עמדות 'על הקו'.

למעשה מדובר בעבודה בעיניים, מאחר ונציגים במוקדים השונים כלל לא שמעו על כרטיס זה, וכמובן שאינם יודעים כיצד להנפיק אותו...

בפועל נחסמה האפשרות להטענת 'חופשי-יומי' ברב-קו אנונימי (מסיבות לא ברורות השמורות עם משרד התחבורה), ורב-קו חצי-אנונימי כלל לא קיים!
 

נתנאל531

Well-known member
רבע-התנצלות
בפני משרד התחבורה

רב-קו חצי אנונימי - שקר מתמשך
באתר 'על הקו' מוצג כבר זמן רב מידע על קיומו של כרטיס בשם 'רב-קו חצי-אנונימי', שעליו תוטבע תמונה, 4 ספרות אחרונות של ת.ז., ומידע אודות הנסיעות בו לא ישמר (וגם לא יהיה ביטוח). על כרטיס זה ניתן יהיה לטעון חוזים מכל הסוגים, באופן ודמה לרב-קו אישי. את הכרטיס הזה ניתן להנפיק (לפי האתר) בכל עמדות 'על הקו'.

למעשה מדובר בעבודה בעיניים, מאחר ונציגים במוקדים השונים כלל לא שמעו על כרטיס זה, וכמובן שאינם יודעים כיצד להנפיק אותו...

בפועל נחסמה האפשרות להטענת 'חופשי-יומי' ברב-קו אנונימי (מסיבות לא ברורות השמורות עם משרד התחבורה), ורב-קו חצי-אנונימי כלל לא קיים!
רבע-התנצלות
בפני משרד התחבורה
מסתבר שכן ניתן להטעין חופשי-יומי על רב-קו אנונימי (בעקבות כתבה של עידן יוסף שטען שניתן גם להטעין חופשי-שבועי על אנונימי, מה שכנראה לא נכון, בדיקה הקודמת שערכתי הייתה כנראה לפני עדכון-תוכנה במכונות של המטרונית), אבל התגלתה בעיה חדשה:
&nbsp
לא ניתן להטעין חופשי-יומי מערך צבור שטעון בכרטיס!
&nbsp
המטרה בערך צבור היא להמעיט את השימוש במזומן, אך הרפורמה החדשה יצרה מצב הפוך לגמרי - בשביל להטעין חופשי יומי / שבועי ישנו צורך דווקא במזומן! (אשראי רק בקופות כרטיסים) ישנה בעיה טכנית קלה שהערך הצבור כולל תוספת 20%/33%/55% לפי הפרופיל, אבל לא מסובך מדי להגדיר שהמחיר ירד לפי הערך הכספי האמיתי הטעון (ללא גילום הנחה). המצב כעת נראה ממש מגוחך, ביחוד שהחופשי-יומי הופך למשתלם כמעט בכל מקרה של יותר מנסיעה יומית אחת, ומשרד התחבורה נמצא בטנגו של צעד קדימה-צעד אחורה בכל הנוגע לעידוד / צמצום השימוש במזומן (בדגש על כסף קטן) בתחבורה הציבורית...
 
אין שום חדש בכך שלא ניתן לרכוש חוזה חדש באמצעות ערך צבור

רבע-התנצלות
בפני משרד התחבורה
מסתבר שכן ניתן להטעין חופשי-יומי על רב-קו אנונימי (בעקבות כתבה של עידן יוסף שטען שניתן גם להטעין חופשי-שבועי על אנונימי, מה שכנראה לא נכון, בדיקה הקודמת שערכתי הייתה כנראה לפני עדכון-תוכנה במכונות של המטרונית), אבל התגלתה בעיה חדשה:
&nbsp
לא ניתן להטעין חופשי-יומי מערך צבור שטעון בכרטיס!
&nbsp
המטרה בערך צבור היא להמעיט את השימוש במזומן, אך הרפורמה החדשה יצרה מצב הפוך לגמרי - בשביל להטעין חופשי יומי / שבועי ישנו צורך דווקא במזומן! (אשראי רק בקופות כרטיסים) ישנה בעיה טכנית קלה שהערך הצבור כולל תוספת 20%/33%/55% לפי הפרופיל, אבל לא מסובך מדי להגדיר שהמחיר ירד לפי הערך הכספי האמיתי הטעון (ללא גילום הנחה). המצב כעת נראה ממש מגוחך, ביחוד שהחופשי-יומי הופך למשתלם כמעט בכל מקרה של יותר מנסיעה יומית אחת, ומשרד התחבורה נמצא בטנגו של צעד קדימה-צעד אחורה בכל הנוגע לעידוד / צמצום השימוש במזומן (בדגש על כסף קטן) בתחבורה הציבורית...
אין שום חדש בכך שלא ניתן לרכוש חוזה חדש באמצעות ערך צבור
מערך צבור אפשר רק לקזז ערך של נסיעה, לא ערך של חוזה אחר.
 

נתנאל531

Well-known member
ישנם מקומות בעולם שניתן לרכוש מוצרים באמצעות 'ערך צבור'

אין שום חדש בכך שלא ניתן לרכוש חוזה חדש באמצעות ערך צבור
מערך צבור אפשר רק לקזז ערך של נסיעה, לא ערך של חוזה אחר.
ישנם מקומות בעולם שניתן לרכוש מוצרים באמצעות 'ערך צבור'
ולאו דווקא מוצרי תחבורה ציבורית, לדוגמא מזון קל בקיוסקים. בישראל ניתן לפעול בצורה דומה, ובוודאי שאפשר לפעול כך לגבי מוצרי 'תחבורה ציבורית' שונים... קיזוזים בין חברות על בסיס שימוש ב'ערך צבור' קיים גם כך, אז מה זה משנה אם רוכשים נסיעה בודדת או חופשי-יומי? אין ספק שיש להתאים את המערכות מבחינה טכנית להפעלה כזו, אבל מבחינה עקרונית אין מניעה להתנהלות כזו.
 
זה לא אפשרי כי ההנחות שונות.

ישנם מקומות בעולם שניתן לרכוש מוצרים באמצעות 'ערך צבור'
ולאו דווקא מוצרי תחבורה ציבורית, לדוגמא מזון קל בקיוסקים. בישראל ניתן לפעול בצורה דומה, ובוודאי שאפשר לפעול כך לגבי מוצרי 'תחבורה ציבורית' שונים... קיזוזים בין חברות על בסיס שימוש ב'ערך צבור' קיים גם כך, אז מה זה משנה אם רוכשים נסיעה בודדת או חופשי-יומי? אין ספק שיש להתאים את המערכות מבחינה טכנית להפעלה כזו, אבל מבחינה עקרונית אין מניעה להתנהלות כזו.
זה לא אפשרי כי ההנחות שונות.
אם נוסע מתחת לגיל 18 מטעין 30 ש"ח, הערך הצבור שיש לו הוא 60 ש"ח.
בחופשי יומי אין את אותה הנחה, ולכן לא הגיוני לאפשר לרכוש חופשי יומי מערך צבור.
 

נתנאל531

Well-known member
אפשר לשנות מחיר בהתאם לפרופיל הטעון

זה לא אפשרי כי ההנחות שונות.
אם נוסע מתחת לגיל 18 מטעין 30 ש"ח, הערך הצבור שיש לו הוא 60 ש"ח.
בחופשי יומי אין את אותה הנחה, ולכן לא הגיוני לאפשר לרכוש חופשי יומי מערך צבור.
אפשר לשנות מחיר בהתאם לפרופיל הטעון
כאשר המערכת תזהה פרופיל נוער - המחיר יהיה כפול, בפרופיל רגיל - המחיר יהיה פי 1.2 וכן הלאה.
 

במודו

New member
זה נכון אבל לא כזה נורא

רבע-התנצלות
בפני משרד התחבורה
מסתבר שכן ניתן להטעין חופשי-יומי על רב-קו אנונימי (בעקבות כתבה של עידן יוסף שטען שניתן גם להטעין חופשי-שבועי על אנונימי, מה שכנראה לא נכון, בדיקה הקודמת שערכתי הייתה כנראה לפני עדכון-תוכנה במכונות של המטרונית), אבל התגלתה בעיה חדשה:
&nbsp
לא ניתן להטעין חופשי-יומי מערך צבור שטעון בכרטיס!
&nbsp
המטרה בערך צבור היא להמעיט את השימוש במזומן, אך הרפורמה החדשה יצרה מצב הפוך לגמרי - בשביל להטעין חופשי יומי / שבועי ישנו צורך דווקא במזומן! (אשראי רק בקופות כרטיסים) ישנה בעיה טכנית קלה שהערך הצבור כולל תוספת 20%/33%/55% לפי הפרופיל, אבל לא מסובך מדי להגדיר שהמחיר ירד לפי הערך הכספי האמיתי הטעון (ללא גילום הנחה). המצב כעת נראה ממש מגוחך, ביחוד שהחופשי-יומי הופך למשתלם כמעט בכל מקרה של יותר מנסיעה יומית אחת, ומשרד התחבורה נמצא בטנגו של צעד קדימה-צעד אחורה בכל הנוגע לעידוד / צמצום השימוש במזומן (בדגש על כסף קטן) בתחבורה הציבורית...
זה נכון אבל לא כזה נורא
חופשי יומי מותאם יותר לנוסע שאינו קבוע במטרופולין. שהרי אם אתה נוסע הרבה יותר אתה תקנה חופשי שבועי/חודשי, כאשר על חודשי שבוע תשלם פעם אחת ביום הראשון, וכנ"ל חופשי חודשי. כך שהארכת משך זמן ההתעסקות של הנהג עם מזומן לא מהותית. יתרה מזאת, גם כשאני מטעין ערך צבור אני מעכב את הנהג.
 

cesium

New member
איזה סוג רב-קו יש לי?

רב-קו חצי אנונימי - שקר מתמשך
באתר 'על הקו' מוצג כבר זמן רב מידע על קיומו של כרטיס בשם 'רב-קו חצי-אנונימי', שעליו תוטבע תמונה, 4 ספרות אחרונות של ת.ז., ומידע אודות הנסיעות בו לא ישמר (וגם לא יהיה ביטוח). על כרטיס זה ניתן יהיה לטעון חוזים מכל הסוגים, באופן ודמה לרב-קו אישי. את הכרטיס הזה ניתן להנפיק (לפי האתר) בכל עמדות 'על הקו'.

למעשה מדובר בעבודה בעיניים, מאחר ונציגים במוקדים השונים כלל לא שמעו על כרטיס זה, וכמובן שאינם יודעים כיצד להנפיק אותו...

בפועל נחסמה האפשרות להטענת 'חופשי-יומי' ברב-קו אנונימי (מסיבות לא ברורות השמורות עם משרד התחבורה), ורב-קו חצי-אנונימי כלל לא קיים!
איזה סוג רב-קו יש לי?
לאחרונה, הנפקתי כרטיס חדש בעמדת רב-קו. על הכרטיס מוטבעים שמי ותמונתי. אבל כשקוראים את הכרטיס עם NFC+תוכנה, רואים ששדה הת.ז. מאופס (ליתר דיוק "99999999"). כל שאר השדות כרגיל. בקודם ראיתי את הת.ז. המדויק. האם יש לי כרטיס אישי רגיל (אולי משרד התחבורה החליט לאסוף פחות נתונים?) או שקיבלתי חצי-אנונימי (ויש לציין שלא ביקשתי כרטיס כזה)?
 

נתנאל531

Well-known member
כל הכרטיסים כיום כאלו

איזה סוג רב-קו יש לי?
לאחרונה, הנפקתי כרטיס חדש בעמדת רב-קו. על הכרטיס מוטבעים שמי ותמונתי. אבל כשקוראים את הכרטיס עם NFC+תוכנה, רואים ששדה הת.ז. מאופס (ליתר דיוק "99999999"). כל שאר השדות כרגיל. בקודם ראיתי את הת.ז. המדויק. האם יש לי כרטיס אישי רגיל (אולי משרד התחבורה החליט לאסוף פחות נתונים?) או שקיבלתי חצי-אנונימי (ויש לציין שלא ביקשתי כרטיס כזה)?
כל הכרטיסים כיום כאלו
בזמנו עלתה טענה שניתן להשיג את מספר הת.ז. של כמעט כל נוסע באמצעות קירוב קורא NFC לכרטיס הרב-קו שלו (שבו היה שמור מספר הת.ז.), דבר שיצר בעית פרטיות, ולכן בוטל שדה זה והוא מוזן כיום כ־99999999. מספר הת.ז. מופיע מודפס על גבי הכרטיס, אך לא בתוכו.
&nbsp
כרטיס חצי-אנונימי אמור להיות כרטיס שבו מספר הת.ז. לא יוצג במלואו על גב הכרטיס, אלא רק 4 הספרות האחרונות, וכנראה גם לא השם.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
ה-NFC הזה כ"כ חלש שכל בעיות הפרטיות האלה מגוחכות בעיניי

כל הכרטיסים כיום כאלו
בזמנו עלתה טענה שניתן להשיג את מספר הת.ז. של כמעט כל נוסע באמצעות קירוב קורא NFC לכרטיס הרב-קו שלו (שבו היה שמור מספר הת.ז.), דבר שיצר בעית פרטיות, ולכן בוטל שדה זה והוא מוזן כיום כ־99999999. מספר הת.ז. מופיע מודפס על גבי הכרטיס, אך לא בתוכו.
&nbsp
כרטיס חצי-אנונימי אמור להיות כרטיס שבו מספר הת.ז. לא יוצג במלואו על גב הכרטיס, אלא רק 4 הספרות האחרונות, וכנראה גם לא השם.
ה-NFC הזה כ"כ חלש שכל בעיות הפרטיות האלה מגוחכות בעיניי
הכרטיס שלי נמצא בתוך הארנק (בפנים, בחוצצים לכרטיסים) וכדי שקוראי הכרטיסים (באוטובוסים, ברכבת וכו') יצליחו לקרוא את הכרטיס שלי אני צריכה לפתוח את הארנק וממש להצמיד את הכרטיס אחרת הם לא מצליחים לקרוא אותו בכלל. אם אני במרחק 2 ס"מ זה כבר לא קורא, אז כשהארנק שלי (שהנפח שלו הוא לפחות 2 ס"מ לכל כיוון) ונשלף לצורך התשלום ובשאר הזמן נמצא עמוק בתוך התיק או הכיס, זה לא כ"כ ריאלי.
 

myrath2

New member
אם הנפקת ברכבת אז ת.ז. שמור אצלם במערכת

איזה סוג רב-קו יש לי?
לאחרונה, הנפקתי כרטיס חדש בעמדת רב-קו. על הכרטיס מוטבעים שמי ותמונתי. אבל כשקוראים את הכרטיס עם NFC+תוכנה, רואים ששדה הת.ז. מאופס (ליתר דיוק "99999999"). כל שאר השדות כרגיל. בקודם ראיתי את הת.ז. המדויק. האם יש לי כרטיס אישי רגיל (אולי משרד התחבורה החליט לאסוף פחות נתונים?) או שקיבלתי חצי-אנונימי (ויש לציין שלא ביקשתי כרטיס כזה)?
אם הנפקת ברכבת אז ת.ז. שמור אצלם במערכת
ובאפליקציה או במכונות כירטוס כן מופיעה 9999999.
&nbsp
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה