"הרפורמה" החדשה : "חבלי לידה",עדיין ללא תפקוד מלא...!!!

מצב
הנושא נעול.

אלון 58

New member
לא מובנת לי הפּסקה האחרונה בדבריך...,

ברביעי הטענתי דרך רב קו אוליין ולהפתעתי לא נתקלתי בבעיות*
מיוחדות- המחסומים ברכבת נפתחו ב3 תחנות, אפיקים ומטרופולין זיהו אותו בלי בעיה.
*אגד- הכרטיס זוהה, נדלק אור ירוק אבל פעמיים נהגים התעקשו לשאול איזה כרטיס נרכש ודרשו לתקף שוב.
החסרון העיקרי- לא ניתן לקנות בלילה כרטיס ליום המחרת. לדג' עכשיו (02:00) ניתן לקנות את הכרטיס שפג תוקף ב04:00.
לא מובנת לי הפּסקה האחרונה בדבריך...,
לדג'...,02:00...,04:00 ???
 

אלון 58

New member


הוא מתכוון לחופשי יומי, שתקף עד 4:00 בבוקר
 

sweetums

New member
אם אתה קונה את הכרטיס ב02:00 הוא יפוג ב04:00

לא מובנת לי הפּסקה האחרונה בדבריך...,
לדג'...,02:00...,04:00 ???
אם אתה קונה את הכרטיס ב02:00 הוא יפוג ב04:00
רק מ04:01 ניתן לקנות כרטיס שיפוג ב04:00 למחרת- כלומר האתר מאלץ אותך לטעון בבוקר את כרטיס הנסיעה ולא מאפשר לרכוש אותו מראש.
 

אלון 58

New member
תודה,מובן.

אם אתה קונה את הכרטיס ב02:00 הוא יפוג ב04:00
רק מ04:01 ניתן לקנות כרטיס שיפוג ב04:00 למחרת- כלומר האתר מאלץ אותך לטעון בבוקר את כרטיס הנסיעה ולא מאפשר לרכוש אותו מראש.
תודה,מובן.
 
סיכום ראשון עם חופשי חודשי

"הרפורמה" החדשה : "חבלי לידה",עדיין ללא תפקוד מלא...!!!
יצאתי אתמול ל"יום טיול" עם מטרה לבדוק את תוצאות השינויים בכרטוסים והתוספות שהחיל עלינו משרד התחבורה,דרך המפעילים השונים,ולפחות בשלב הזה,התוצאות עדיין מאכזבות,לפחות לפי מה שאני הספקתי לגלות.
לשם כך עשיתי נסיעה במסלול קצת מוזר אבל לא הצטערתי לרגע.
נותרה עדיין תקוה שעם הזמן הענינים יסתדרו.
סיכום ראשון עם חופשי חודשי
חישוב פשוט שלי העלה שמכיוון שאני נוסע מערד לב"ש בכל יום, חופשי חודשי יחסוך לי אי אילו ש"חים, וכמובן שנוסף לו הערך המוסף של נסיעות בתוך ערד (חשוב בחורף הבא עלינו לטובה) ובתוך ב"ש וכן הגמישות הכללית שהכרטיס מקנה. מהירתי להצטייד בחופשי חודשי מ"דגם 174" של ב"ש ודרום ומזרח הנגב.

הכרטיס עובר טוב בכל האוטבוסים של מטרופולין. את מטרודן או אגד תעבורה טרם בדקתי. מה שכן הספקתי לעשות, הוא לתפוס את קו 384 מב"ש לעין-גדי. במקור התכוונתי להגיע לקו 386 שיוצא מהמרכזית לערד ב-15:40, אבל בדיוק הגיע ה-384 של 15:35. אוטובוס מוקדם יותר וכמעט ריק, והמחיר לא פונקציה. לנהג לקח שניה וחצי לאתר את החוזה במכשיר הכירטוס, אבל עבר בלי בעיה. בפעם השניה שעליתי על הקו (אותה שעה, אותו נהג, אותו אוטובוס), המכשיר כבר זיהה את החופשי-חודשי באופן אוטומטי.

זו הזדמנות מעניינת לדבר על שתי הנסיעות הצמודות שיוצאות מב"ש לערד באותו המסלול (למעט ההמשך של 384 לים-המלח): קו 384 כמעט ריק, 4-5 נוסעים. קו 386 גם כן לא מפוצץ בשעה הזו (35 נוסעים בערך). קיומן של שתי נסיעות אלה במקביל הוא בזבוז שנובע מחד מהצורך לספק שירות לים-המלח (מנדט של אגד) ומאידך מההעדפה של תושבי ערד לקו 386 המופרט והזול יותר. אם וכאשר יהיה תעריף אחיד בשתי החברות, מן הראוי יהיה לבטל את הנסיעה של 386. כמובן שהדבר נכון גם לגבי חלק מהנסיעות המקבילות האחרות של קווים אלו.

ועכשיו לבעיה המטרידה באמת- הסברה לקויה מאוד של פרטי הרפורמה. בשבוע שלפני הרפורמה הניחו פרוספקטים ליד הדלתות הקדמיות באוטובוסים של חברת מטרופולין. חלק מהאנשים לא שמו לב אליהם. בתחנה המרכזית של ערד אין שום הודעה על הרפורמה (בכל אופן לא אחת בולטת). התוצאה היא שחלק לא קטן מעבודת ההסברה נופלת על הנהגים, ובעיקר הנהגים שמזהים נוסעים קבועים ומציעים להם לטעון חופשי-חודשי. רוב הנוסעים שומעים על האופציה הזו בפעם הראשונה. האם הם לא רואים את הפרסומות בעיתונות ובטלוויזיה, או שמניחים מיד שכל רפורמה טובה פוסחת על אזור הדרום?
הבעיה החמורה יותר היא שגם ההדרכה לנהגים לוקה בחסר. נהג הציע לנוסעת קבועה על קו ערד-ב"ש כרטיס חופשי-חודשי שאינו כולל את ב"ש (קוד 176) מכיוון שמה שהוא הבין מההדרכה זה שכרטיס כזה אינו כולל נסיעות עירוניות בב"ש וערד (שלנוסעת אין צורך בהן). הנקודה המרכזית ברפורמה, זו שחוזרת בכל מקום, היא שהגישה אינה "קו-יעד" אלא גישה של "מטרופולין-אזור". נראה שלא מסבירים זאת לנהגים כפי שצריך. העובדה היא שהנהג ראה בקוד 176 כקווי ערד-ב"ש-דימונה הבין-עירוניים בלי קווים פנימיים בב"ש וערד, ולא כרטיס שמוגדר על-פי אזור גאוגרפי. מזל שהייתי לידו כדי להעיר על כך, מה שגרם לו לוודא עם המוקד של החברה ולהימנע מהטעיה וטעינת חוזים שגויים.

אגב, גם אני עדיין לא יודע בוודאות אם החוזה שלי כולל את אזור 2.1 (להבים/רהט) כפי שמצויין בפרוספקטים המודפסים או את אזור 2.2 (אופקים) כפי שמופיע באתר של הרפורמה...
 
לא כולל 2.2

סיכום ראשון עם חופשי חודשי
חישוב פשוט שלי העלה שמכיוון שאני נוסע מערד לב"ש בכל יום, חופשי חודשי יחסוך לי אי אילו ש"חים, וכמובן שנוסף לו הערך המוסף של נסיעות בתוך ערד (חשוב בחורף הבא עלינו לטובה) ובתוך ב"ש וכן הגמישות הכללית שהכרטיס מקנה. מהירתי להצטייד בחופשי חודשי מ"דגם 174" של ב"ש ודרום ומזרח הנגב.

הכרטיס עובר טוב בכל האוטבוסים של מטרופולין. את מטרודן או אגד תעבורה טרם בדקתי. מה שכן הספקתי לעשות, הוא לתפוס את קו 384 מב"ש לעין-גדי. במקור התכוונתי להגיע לקו 386 שיוצא מהמרכזית לערד ב-15:40, אבל בדיוק הגיע ה-384 של 15:35. אוטובוס מוקדם יותר וכמעט ריק, והמחיר לא פונקציה. לנהג לקח שניה וחצי לאתר את החוזה במכשיר הכירטוס, אבל עבר בלי בעיה. בפעם השניה שעליתי על הקו (אותה שעה, אותו נהג, אותו אוטובוס), המכשיר כבר זיהה את החופשי-חודשי באופן אוטומטי.

זו הזדמנות מעניינת לדבר על שתי הנסיעות הצמודות שיוצאות מב"ש לערד באותו המסלול (למעט ההמשך של 384 לים-המלח): קו 384 כמעט ריק, 4-5 נוסעים. קו 386 גם כן לא מפוצץ בשעה הזו (35 נוסעים בערך). קיומן של שתי נסיעות אלה במקביל הוא בזבוז שנובע מחד מהצורך לספק שירות לים-המלח (מנדט של אגד) ומאידך מההעדפה של תושבי ערד לקו 386 המופרט והזול יותר. אם וכאשר יהיה תעריף אחיד בשתי החברות, מן הראוי יהיה לבטל את הנסיעה של 386. כמובן שהדבר נכון גם לגבי חלק מהנסיעות המקבילות האחרות של קווים אלו.

ועכשיו לבעיה המטרידה באמת- הסברה לקויה מאוד של פרטי הרפורמה. בשבוע שלפני הרפורמה הניחו פרוספקטים ליד הדלתות הקדמיות באוטובוסים של חברת מטרופולין. חלק מהאנשים לא שמו לב אליהם. בתחנה המרכזית של ערד אין שום הודעה על הרפורמה (בכל אופן לא אחת בולטת). התוצאה היא שחלק לא קטן מעבודת ההסברה נופלת על הנהגים, ובעיקר הנהגים שמזהים נוסעים קבועים ומציעים להם לטעון חופשי-חודשי. רוב הנוסעים שומעים על האופציה הזו בפעם הראשונה. האם הם לא רואים את הפרסומות בעיתונות ובטלוויזיה, או שמניחים מיד שכל רפורמה טובה פוסחת על אזור הדרום?
הבעיה החמורה יותר היא שגם ההדרכה לנהגים לוקה בחסר. נהג הציע לנוסעת קבועה על קו ערד-ב"ש כרטיס חופשי-חודשי שאינו כולל את ב"ש (קוד 176) מכיוון שמה שהוא הבין מההדרכה זה שכרטיס כזה אינו כולל נסיעות עירוניות בב"ש וערד (שלנוסעת אין צורך בהן). הנקודה המרכזית ברפורמה, זו שחוזרת בכל מקום, היא שהגישה אינה "קו-יעד" אלא גישה של "מטרופולין-אזור". נראה שלא מסבירים זאת לנהגים כפי שצריך. העובדה היא שהנהג ראה בקוד 176 כקווי ערד-ב"ש-דימונה הבין-עירוניים בלי קווים פנימיים בב"ש וערד, ולא כרטיס שמוגדר על-פי אזור גאוגרפי. מזל שהייתי לידו כדי להעיר על כך, מה שגרם לו לוודא עם המוקד של החברה ולהימנע מהטעיה וטעינת חוזים שגויים.

אגב, גם אני עדיין לא יודע בוודאות אם החוזה שלי כולל את אזור 2.1 (להבים/רהט) כפי שמצויין בפרוספקטים המודפסים או את אזור 2.2 (אופקים) כפי שמופיע באתר של הרפורמה...
לא כולל 2.2
כולל 3.3 2.3 2.1 3.2 3.4 1
בהתאם לצו הפיקוח
 

WarDog

New member
מניסיון אישי קוד 174 עובד מעולה ב"עירוני ב"ש"

סיכום ראשון עם חופשי חודשי
חישוב פשוט שלי העלה שמכיוון שאני נוסע מערד לב"ש בכל יום, חופשי חודשי יחסוך לי אי אילו ש"חים, וכמובן שנוסף לו הערך המוסף של נסיעות בתוך ערד (חשוב בחורף הבא עלינו לטובה) ובתוך ב"ש וכן הגמישות הכללית שהכרטיס מקנה. מהירתי להצטייד בחופשי חודשי מ"דגם 174" של ב"ש ודרום ומזרח הנגב.

הכרטיס עובר טוב בכל האוטבוסים של מטרופולין. את מטרודן או אגד תעבורה טרם בדקתי. מה שכן הספקתי לעשות, הוא לתפוס את קו 384 מב"ש לעין-גדי. במקור התכוונתי להגיע לקו 386 שיוצא מהמרכזית לערד ב-15:40, אבל בדיוק הגיע ה-384 של 15:35. אוטובוס מוקדם יותר וכמעט ריק, והמחיר לא פונקציה. לנהג לקח שניה וחצי לאתר את החוזה במכשיר הכירטוס, אבל עבר בלי בעיה. בפעם השניה שעליתי על הקו (אותה שעה, אותו נהג, אותו אוטובוס), המכשיר כבר זיהה את החופשי-חודשי באופן אוטומטי.

זו הזדמנות מעניינת לדבר על שתי הנסיעות הצמודות שיוצאות מב"ש לערד באותו המסלול (למעט ההמשך של 384 לים-המלח): קו 384 כמעט ריק, 4-5 נוסעים. קו 386 גם כן לא מפוצץ בשעה הזו (35 נוסעים בערך). קיומן של שתי נסיעות אלה במקביל הוא בזבוז שנובע מחד מהצורך לספק שירות לים-המלח (מנדט של אגד) ומאידך מההעדפה של תושבי ערד לקו 386 המופרט והזול יותר. אם וכאשר יהיה תעריף אחיד בשתי החברות, מן הראוי יהיה לבטל את הנסיעה של 386. כמובן שהדבר נכון גם לגבי חלק מהנסיעות המקבילות האחרות של קווים אלו.

ועכשיו לבעיה המטרידה באמת- הסברה לקויה מאוד של פרטי הרפורמה. בשבוע שלפני הרפורמה הניחו פרוספקטים ליד הדלתות הקדמיות באוטובוסים של חברת מטרופולין. חלק מהאנשים לא שמו לב אליהם. בתחנה המרכזית של ערד אין שום הודעה על הרפורמה (בכל אופן לא אחת בולטת). התוצאה היא שחלק לא קטן מעבודת ההסברה נופלת על הנהגים, ובעיקר הנהגים שמזהים נוסעים קבועים ומציעים להם לטעון חופשי-חודשי. רוב הנוסעים שומעים על האופציה הזו בפעם הראשונה. האם הם לא רואים את הפרסומות בעיתונות ובטלוויזיה, או שמניחים מיד שכל רפורמה טובה פוסחת על אזור הדרום?
הבעיה החמורה יותר היא שגם ההדרכה לנהגים לוקה בחסר. נהג הציע לנוסעת קבועה על קו ערד-ב"ש כרטיס חופשי-חודשי שאינו כולל את ב"ש (קוד 176) מכיוון שמה שהוא הבין מההדרכה זה שכרטיס כזה אינו כולל נסיעות עירוניות בב"ש וערד (שלנוסעת אין צורך בהן). הנקודה המרכזית ברפורמה, זו שחוזרת בכל מקום, היא שהגישה אינה "קו-יעד" אלא גישה של "מטרופולין-אזור". נראה שלא מסבירים זאת לנהגים כפי שצריך. העובדה היא שהנהג ראה בקוד 176 כקווי ערד-ב"ש-דימונה הבין-עירוניים בלי קווים פנימיים בב"ש וערד, ולא כרטיס שמוגדר על-פי אזור גאוגרפי. מזל שהייתי לידו כדי להעיר על כך, מה שגרם לו לוודא עם המוקד של החברה ולהימנע מהטעיה וטעינת חוזים שגויים.

אגב, גם אני עדיין לא יודע בוודאות אם החוזה שלי כולל את אזור 2.1 (להבים/רהט) כפי שמצויין בפרוספקטים המודפסים או את אזור 2.2 (אופקים) כפי שמופיע באתר של הרפורמה...
מניסיון אישי קוד 174 עובד מעולה ב"עירוני ב"ש"
טענתי חופשי חודשי 174 ביום ראשון(אצל נהג בקו 58) ונכון לאתמול בצהוריים הכרטיס לא נדחה בכלל לא בפנים עירוני(קוים 3 ו9 לפחות) וגם לא בבין עירוני.
&nbsp
אבל יש בעיה אחרת, הסידור של רשימת הקודים במכונה אצל הנהגים לא ממש מתאים לאופי הקו המבוצע בפועל, כלומר הם מסודרים לפי הסדר של הקוד(וזה הגיוני) אך אם האזור השכן הוא כבר בקוד אחר הנהג עלול לפספס אותו.
לדוגמא ירוחם מופיעה גם 173 וגם ב174, ואילו דימונה רק ב174 אז אם מישהו נוסע ירוחם-ב"ש ולפעמים ירוחם-דימונה עלול לגלות שהוטען לו קוד לא מתאים כי 174 נמצא ב"עמוד הבא" במכונה והנהג עלול לטעות ולטעון 173.
 

אלון 58

New member
לך אופיר...,

סיכום ראשון עם חופשי חודשי
חישוב פשוט שלי העלה שמכיוון שאני נוסע מערד לב"ש בכל יום, חופשי חודשי יחסוך לי אי אילו ש"חים, וכמובן שנוסף לו הערך המוסף של נסיעות בתוך ערד (חשוב בחורף הבא עלינו לטובה) ובתוך ב"ש וכן הגמישות הכללית שהכרטיס מקנה. מהירתי להצטייד בחופשי חודשי מ"דגם 174" של ב"ש ודרום ומזרח הנגב.

הכרטיס עובר טוב בכל האוטבוסים של מטרופולין. את מטרודן או אגד תעבורה טרם בדקתי. מה שכן הספקתי לעשות, הוא לתפוס את קו 384 מב"ש לעין-גדי. במקור התכוונתי להגיע לקו 386 שיוצא מהמרכזית לערד ב-15:40, אבל בדיוק הגיע ה-384 של 15:35. אוטובוס מוקדם יותר וכמעט ריק, והמחיר לא פונקציה. לנהג לקח שניה וחצי לאתר את החוזה במכשיר הכירטוס, אבל עבר בלי בעיה. בפעם השניה שעליתי על הקו (אותה שעה, אותו נהג, אותו אוטובוס), המכשיר כבר זיהה את החופשי-חודשי באופן אוטומטי.

זו הזדמנות מעניינת לדבר על שתי הנסיעות הצמודות שיוצאות מב"ש לערד באותו המסלול (למעט ההמשך של 384 לים-המלח): קו 384 כמעט ריק, 4-5 נוסעים. קו 386 גם כן לא מפוצץ בשעה הזו (35 נוסעים בערך). קיומן של שתי נסיעות אלה במקביל הוא בזבוז שנובע מחד מהצורך לספק שירות לים-המלח (מנדט של אגד) ומאידך מההעדפה של תושבי ערד לקו 386 המופרט והזול יותר. אם וכאשר יהיה תעריף אחיד בשתי החברות, מן הראוי יהיה לבטל את הנסיעה של 386. כמובן שהדבר נכון גם לגבי חלק מהנסיעות המקבילות האחרות של קווים אלו.

ועכשיו לבעיה המטרידה באמת- הסברה לקויה מאוד של פרטי הרפורמה. בשבוע שלפני הרפורמה הניחו פרוספקטים ליד הדלתות הקדמיות באוטובוסים של חברת מטרופולין. חלק מהאנשים לא שמו לב אליהם. בתחנה המרכזית של ערד אין שום הודעה על הרפורמה (בכל אופן לא אחת בולטת). התוצאה היא שחלק לא קטן מעבודת ההסברה נופלת על הנהגים, ובעיקר הנהגים שמזהים נוסעים קבועים ומציעים להם לטעון חופשי-חודשי. רוב הנוסעים שומעים על האופציה הזו בפעם הראשונה. האם הם לא רואים את הפרסומות בעיתונות ובטלוויזיה, או שמניחים מיד שכל רפורמה טובה פוסחת על אזור הדרום?
הבעיה החמורה יותר היא שגם ההדרכה לנהגים לוקה בחסר. נהג הציע לנוסעת קבועה על קו ערד-ב"ש כרטיס חופשי-חודשי שאינו כולל את ב"ש (קוד 176) מכיוון שמה שהוא הבין מההדרכה זה שכרטיס כזה אינו כולל נסיעות עירוניות בב"ש וערד (שלנוסעת אין צורך בהן). הנקודה המרכזית ברפורמה, זו שחוזרת בכל מקום, היא שהגישה אינה "קו-יעד" אלא גישה של "מטרופולין-אזור". נראה שלא מסבירים זאת לנהגים כפי שצריך. העובדה היא שהנהג ראה בקוד 176 כקווי ערד-ב"ש-דימונה הבין-עירוניים בלי קווים פנימיים בב"ש וערד, ולא כרטיס שמוגדר על-פי אזור גאוגרפי. מזל שהייתי לידו כדי להעיר על כך, מה שגרם לו לוודא עם המוקד של החברה ולהימנע מהטעיה וטעינת חוזים שגויים.

אגב, גם אני עדיין לא יודע בוודאות אם החוזה שלי כולל את אזור 2.1 (להבים/רהט) כפי שמצויין בפרוספקטים המודפסים או את אזור 2.2 (אופקים) כפי שמופיע באתר של הרפורמה...
לך אופיר...,
וכמובן שמצבך שונה משלי,יחסית אני כן מרבה להשתמש בתחבורה ציבורית בנסיעותיי כשאני לבד (למרות שיש ברשותי רכב חדיש למדי...,משיקולים אישיים),אבל לרוב זה לא יומיומי ולפעמים לא צפוי,כך שלדעתי בשלב זה גם חופשי-שבועי לא בהכרח מתאים לי,אבל כתבתך נותנת תקוה שאולי בהמשך הדברים יסתדרו ומה שקרה אצלי אלה באמת "חבלי-לידה".
דרך-אגב,עלוני-מידע על המנויים האזוריים כן מצאתי בתחנת ערד,השאלה מי באמת מעיין בהם וכמה הם יהיו ברורים לציבור,כולל כאלה שאינם קוראים כראוי עברית או לא קוראים בכלל. ניתן לומר שעדיין רב הנסתר על הגלוי בנושא זה,והמקרה שלי עם נהג מטרופולין בחזרה לערד בערב,גם מוכיח את זה.
 

Citizen Y

New member
החופשי חודשי החדש לא עובר בולידאטורים של מטרופולין...

"הרפורמה" החדשה : "חבלי לידה",עדיין ללא תפקוד מלא...!!!
יצאתי אתמול ל"יום טיול" עם מטרה לבדוק את תוצאות השינויים בכרטוסים והתוספות שהחיל עלינו משרד התחבורה,דרך המפעילים השונים,ולפחות בשלב הזה,התוצאות עדיין מאכזבות,לפחות לפי מה שאני הספקתי לגלות.
לשם כך עשיתי נסיעה במסלול קצת מוזר אבל לא הצטערתי לרגע.
נותרה עדיין תקוה שעם הזמן הענינים יסתדרו.
החופשי חודשי החדש לא עובר בולידאטורים של מטרופולין...
טענתי חופשי חודשי לאזור השרון, אם אני לא טועה באגד, מאז אני צריך לעשות ולידציה אצל הנהג (שם זה עובר חלק) כי הולידאטורים שבתוך האוטובוסים של מטרופולין (דלת אחורית וכו) כותבים שאין לי מנוי בתוקף או משהו בסגנון.
 

אלון 58

New member
אז זה כנראה חלק מ"חבלי הלידה" של כל הדבר הזה...,

החופשי חודשי החדש לא עובר בולידאטורים של מטרופולין...
טענתי חופשי חודשי לאזור השרון, אם אני לא טועה באגד, מאז אני צריך לעשות ולידציה אצל הנהג (שם זה עובר חלק) כי הולידאטורים שבתוך האוטובוסים של מטרופולין (דלת אחורית וכו) כותבים שאין לי מנוי בתוקף או משהו בסגנון.
אז זה כנראה חלק מ"חבלי הלידה" של כל הדבר הזה...,
וזה מצטרף למה שקרה לי ברכבת ובמטרופולין,ביום רביעי בשבוע שעבר.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה