למה חברת דן בצפון מסתפקת רק בחיפה ולא בשאר הצפון ?

מצב
הנושא נעול.
גם במרכז יש מגבלות כאלה

למיטב זכרוני
נתיב התמודדה ולא זכתה.

אין מגבלה על כך שמפעיל יוצא יתמודד על המכרז החדש באותו אזור (אלא אם כן הוא הועף משם באמצעות ביטול ההסכם עקב חריגות חמורות במיוחד, דבר שעוד לא קרה מעולם).

יש מגבלות אזוריות, בשביל לא לייצר שליטה של חברה אחת על אזור גדול מדי.
ברגע שנתיב אקספרס זכתה בגליל, אסור היה לה לגשת לעמקים בגלל שהיה כתוב מראש (במכרז ה-PQ) שאסור שמפעיל אחד יזכה בשניהם.
גם בדרום יש מצב מעניין בו יש שלושה אזורים (צפון הנגב, הנגב ובאר שבע עירוני) ואסור שמפעיל אחד יזכה ביותר משניים מהם.
מטרופולין זכתה בנגב
דן בדרום זכתה בצפון הנגב
לכן לשתיהן מותר לגשת לבאר שבע עירוני (וכמובן גם לכל האחרות), יהיה מעניין.
גם במרכז יש מגבלות כאלה
אסור היה למפעילה אחת לזכות בשני המכרזים המקבילים: פ"ת - ראש העין ובקעת אונו - אלעד.
ובגלל שקווים זכתה בבקעת אונו ומחזיקה גם באשכול החשמונאים, אסור יהיה לה להתמודד במכרז העתידי על קווי אגד בשרון ובחולון.
 

אורי404

New member
תודה אמיר.

למיטב זכרוני
נתיב התמודדה ולא זכתה.

אין מגבלה על כך שמפעיל יוצא יתמודד על המכרז החדש באותו אזור (אלא אם כן הוא הועף משם באמצעות ביטול ההסכם עקב חריגות חמורות במיוחד, דבר שעוד לא קרה מעולם).

יש מגבלות אזוריות, בשביל לא לייצר שליטה של חברה אחת על אזור גדול מדי.
ברגע שנתיב אקספרס זכתה בגליל, אסור היה לה לגשת לעמקים בגלל שהיה כתוב מראש (במכרז ה-PQ) שאסור שמפעיל אחד יזכה בשניהם.
גם בדרום יש מצב מעניין בו יש שלושה אזורים (צפון הנגב, הנגב ובאר שבע עירוני) ואסור שמפעיל אחד יזכה ביותר משניים מהם.
מטרופולין זכתה בנגב
דן בדרום זכתה בצפון הנגב
לכן לשתיהן מותר לגשת לבאר שבע עירוני (וכמובן גם לכל האחרות), יהיה מעניין.
תודה אמיר.
מה, שחשבתי זה שאולי "נתיב אקספרס" לא ממש רצתה במכרז הזה והעדיפה את אשכול נהריה-צפת.
 

mister K

New member
באר שבע עירוני זה מכרז מעניין מאוד

למיטב זכרוני
נתיב התמודדה ולא זכתה.

אין מגבלה על כך שמפעיל יוצא יתמודד על המכרז החדש באותו אזור (אלא אם כן הוא הועף משם באמצעות ביטול ההסכם עקב חריגות חמורות במיוחד, דבר שעוד לא קרה מעולם).

יש מגבלות אזוריות, בשביל לא לייצר שליטה של חברה אחת על אזור גדול מדי.
ברגע שנתיב אקספרס זכתה בגליל, אסור היה לה לגשת לעמקים בגלל שהיה כתוב מראש (במכרז ה-PQ) שאסור שמפעיל אחד יזכה בשניהם.
גם בדרום יש מצב מעניין בו יש שלושה אזורים (צפון הנגב, הנגב ובאר שבע עירוני) ואסור שמפעיל אחד יזכה ביותר משניים מהם.
מטרופולין זכתה בנגב
דן בדרום זכתה בצפון הנגב
לכן לשתיהן מותר לגשת לבאר שבע עירוני (וכמובן גם לכל האחרות), יהיה מעניין.
באר שבע עירוני זה מכרז מעניין מאוד
מטרודן לא מתמודדת כי השותפות בין דן ומטרופולין למעשה פורקה.
אבל גם דן וגם מטרופולין רשאיות להתמודד במכרז ושתיהן מאוד רוצות לזכות בו.
בנוסף אליהן, גם אגד תעבורה רשאית להתמודד בבאר שבע וגם הם מאוד רוצים לזכות שם, לאחר שאיבדו הן את מערב הנגב והן את אלעד.
יש פה קרב משולש על באר שבע בין אגד, דן ומטרופולין וקרוב לוודאי שאחת מהן תהיה הזוכה.
 

אורי404

New member
בנוגע למכרזים בבאר שבע ובאשדוד

באר שבע עירוני זה מכרז מעניין מאוד
מטרודן לא מתמודדת כי השותפות בין דן ומטרופולין למעשה פורקה.
אבל גם דן וגם מטרופולין רשאיות להתמודד במכרז ושתיהן מאוד רוצות לזכות בו.
בנוסף אליהן, גם אגד תעבורה רשאית להתמודד בבאר שבע וגם הם מאוד רוצים לזכות שם, לאחר שאיבדו הן את מערב הנגב והן את אלעד.
יש פה קרב משולש על באר שבע בין אגד, דן ומטרופולין וקרוב לוודאי שאחת מהן תהיה הזוכה.
בנוגע למכרזים בבאר שבע ובאשדוד
הייתי מקווה, שבמידה ו"מטרופולין" או "דן דרום" יזכו באחד או יותר מהמכרזים האלה, יוכלו עובדי "מטרודן" להמשיך לעבוד בחברה הזו, כאשר הם צוברים את הוותק שלהם מקודם. לדעתי גם במכרזים היה צריך לכתוב את זה. זה אולי חוקי, שהם יעבדו בחברה חדשה מאפס וותק, אבל משהו כאן לדעתי לא במקום.

עוד לגבי המכרז - לא רחוק מאזור באר שבע וגם לא כל כך רחוק מאשדוד פועלת "גלים" באשכול רהט-באר שבע. אני לא חושב, שהחברה מתמודדת במכרזים האלה. מה הסיבה? הם לא מעוניינים? הם לא רשאים? גם במכרזים אחרים לא זכור לי, שראיתי אותם. אם הם התמודדו , בסופו של דברהם לא זכו.
 
לפני גל המכרזים הנוכחי

בנוגע למכרזים בבאר שבע ובאשדוד
הייתי מקווה, שבמידה ו"מטרופולין" או "דן דרום" יזכו באחד או יותר מהמכרזים האלה, יוכלו עובדי "מטרודן" להמשיך לעבוד בחברה הזו, כאשר הם צוברים את הוותק שלהם מקודם. לדעתי גם במכרזים היה צריך לכתוב את זה. זה אולי חוקי, שהם יעבדו בחברה חדשה מאפס וותק, אבל משהו כאן לדעתי לא במקום.

עוד לגבי המכרז - לא רחוק מאזור באר שבע וגם לא כל כך רחוק מאשדוד פועלת "גלים" באשכול רהט-באר שבע. אני לא חושב, שהחברה מתמודדת במכרזים האלה. מה הסיבה? הם לא מעוניינים? הם לא רשאים? גם במכרזים אחרים לא זכור לי, שראיתי אותם. אם הם התמודדו , בסופו של דברהם לא זכו.
לפני גל המכרזים הנוכחי
היה מכרז מקדים (PQ) שהגדיר את תנאי הסף הנדרשים כדי להצמודד במכרזים מבחינת איתנות פיננסית ויוכצא באלה. (כדי שלא יצטרכו לבדוק את זה אחר כך בכל מכרז מחדש).

רק מי שעבר את התנאים ב-PQ הורשה להתמודד במכרזים. זה למעשה כל החברות הגדולות הפעילות+מאיה טורס (בשיתוף אדוונזה הספרדית) שמעולם לא זכתה ולאחרונים גם לא ניגשה.
גלים לא היו חלק ממאגר ה-PQ, בעיקר בגלל שהם קטנים ולא עמדו בדרישות הסף לגודל צי ונפח פעילות. (הם יכלו לחבור לחברה אחרת כמו שמאיה טורס עשתה, אבל לא עשו זאת משיקוליהם שלהם).

ה-PQ הגדיר בדיוק את האשכולות שייצאו במסגרתו, ברגע שהם ייגמרו, או שיהיה PQ חדש או שלא (ייתכן וייצאו מכרזים ללא PQ) ובכל מקרה גלים תוכל אם תרצה "לחזור למשחק".

מעניין לציין שגם בסבב הקודם של המכרזים היה PQ, אבל מכרז רהט לא היה מתוכנן בזמן ה-PQ. לכן כשהוחלט לצאת עם מכרז רהט יכלו לגשת גם חברות שלא היו ב-PQ וגלים זכתה.
 

אורי404

New member
תודה אמיר על הסבר הרחב. עוד שאלה באותו עניין

לפני גל המכרזים הנוכחי
היה מכרז מקדים (PQ) שהגדיר את תנאי הסף הנדרשים כדי להצמודד במכרזים מבחינת איתנות פיננסית ויוכצא באלה. (כדי שלא יצטרכו לבדוק את זה אחר כך בכל מכרז מחדש).

רק מי שעבר את התנאים ב-PQ הורשה להתמודד במכרזים. זה למעשה כל החברות הגדולות הפעילות+מאיה טורס (בשיתוף אדוונזה הספרדית) שמעולם לא זכתה ולאחרונים גם לא ניגשה.
גלים לא היו חלק ממאגר ה-PQ, בעיקר בגלל שהם קטנים ולא עמדו בדרישות הסף לגודל צי ונפח פעילות. (הם יכלו לחבור לחברה אחרת כמו שמאיה טורס עשתה, אבל לא עשו זאת משיקוליהם שלהם).

ה-PQ הגדיר בדיוק את האשכולות שייצאו במסגרתו, ברגע שהם ייגמרו, או שיהיה PQ חדש או שלא (ייתכן וייצאו מכרזים ללא PQ) ובכל מקרה גלים תוכל אם תרצה "לחזור למשחק".

מעניין לציין שגם בסבב הקודם של המכרזים היה PQ, אבל מכרז רהט לא היה מתוכנן בזמן ה-PQ. לכן כשהוחלט לצאת עם מכרז רהט יכלו לגשת גם חברות שלא היו ב-PQ וגלים זכתה.
תודה אמיר על הסבר הרחב. עוד שאלה באותו עניין
מנצרת קבוצת עפיפי (בעיקר עם "נתיב אקספרס") מתמודדים וזוכים במכרזים. מה עם החברה השנייה GB טורס? לא מעוניינת? לא יכולה? אם אני מבין ממך היא לא עברה את תנאי PQ. אבל אולי היא הייתה מסוגלת לעמוד בזה לבדה או באמצעות חבירה לחברה נוספת.
במכרזים בעבר לפני דרישות PQ הם לא זכו או שאולי לא התמודדו.
 

mister K

New member
GB מעולם לא התמודדה במכרזים. גם לא בשלב א'.

תודה אמיר על הסבר הרחב. עוד שאלה באותו עניין
מנצרת קבוצת עפיפי (בעיקר עם "נתיב אקספרס") מתמודדים וזוכים במכרזים. מה עם החברה השנייה GB טורס? לא מעוניינת? לא יכולה? אם אני מבין ממך היא לא עברה את תנאי PQ. אבל אולי היא הייתה מסוגלת לעמוד בזה לבדה או באמצעות חבירה לחברה נוספת.
במכרזים בעבר לפני דרישות PQ הם לא זכו או שאולי לא התמודדו.
GB מעולם לא התמודדה במכרזים. גם לא בשלב א'.
כנראה הם מעדיפים להישאר קטנים. זכותם.
 

אורי404

New member
OK


GB מעולם לא התמודדה במכרזים. גם לא בשלב א'.
כנראה הם מעדיפים להישאר קטנים. זכותם.
OK
 
דווקא כן התמודדו

דווקא כן התמודדו
הם לא חלק מה-PQ (אני לא זוכר אם הם ניסו להיכנס ולא הצליחו או פשוט לא ניגשו)

אבל הם כן ניגשו בעבר למכרז יקנעם-טבעון שלא היה חלק מ-PQ (זה שבו זכו עפיפי עם אומני אקספרס).
הם הגישו הצעה בשיתוף עם אסיה טורס ולא זכו.
 

אורי404

New member
אמיר

דווקא כן התמודדו
הם לא חלק מה-PQ (אני לא זוכר אם הם ניסו להיכנס ולא הצליחו או פשוט לא ניגשו)

אבל הם כן ניגשו בעבר למכרז יקנעם-טבעון שלא היה חלק מ-PQ (זה שבו זכו עפיפי עם אומני אקספרס).
הם הגישו הצעה בשיתוף עם אסיה טורס ולא זכו.
אמיר
 

mister K

New member
במפעילים החדשים ותק לא מהווה פקטור כמו באגד ובדן

בנוגע למכרזים בבאר שבע ובאשדוד
הייתי מקווה, שבמידה ו"מטרופולין" או "דן דרום" יזכו באחד או יותר מהמכרזים האלה, יוכלו עובדי "מטרודן" להמשיך לעבוד בחברה הזו, כאשר הם צוברים את הוותק שלהם מקודם. לדעתי גם במכרזים היה צריך לכתוב את זה. זה אולי חוקי, שהם יעבדו בחברה חדשה מאפס וותק, אבל משהו כאן לדעתי לא במקום.

עוד לגבי המכרז - לא רחוק מאזור באר שבע וגם לא כל כך רחוק מאשדוד פועלת "גלים" באשכול רהט-באר שבע. אני לא חושב, שהחברה מתמודדת במכרזים האלה. מה הסיבה? הם לא מעוניינים? הם לא רשאים? גם במכרזים אחרים לא זכור לי, שראיתי אותם. אם הם התמודדו , בסופו של דברהם לא זכו.
במפעילים החדשים ותק לא מהווה פקטור כמו באגד ובדן
גם אם מטרופולין או נהור יזכו בבאר שבע, מדובר במפעיל חדש לחלוטין.
גם כיום עובדי מטרופולין משלמים במטרודן ולהיפך.
 

אורי404

New member
אני חושב, ששמעתי גרסה אחרת של מנהל אחת החברות

במפעילים החדשים ותק לא מהווה פקטור כמו באגד ובדן
גם אם מטרופולין או נהור יזכו בבאר שבע, מדובר במפעיל חדש לחלוטין.
גם כיום עובדי מטרופולין משלמים במטרודן ולהיפך.
אני חושב, ששמעתי גרסה אחרת של מנהל אחת החברות
בה הוא מצפה, שכאשר מפעיל מתחלף, יצטבר הוותק של העובד, גם אם הוא היה בחברה שונה. לא בטוח, האם הכוונה שלו היא, שזה על חשבון המפעיל החדש או סבסוד מהמדינה.
בדבר הזה המדיניות הזו, עד כמה שאני יודע היא שונה ב"אגד". עד כמה, שאני זוכר, כאשר נהגים מעל וותק מסויים עברו מ"אגד" לחברת הבת "אגד תעבורה" נשמר להם הוותק.
 

mister K

New member
לאף אחד לא נשמר הותק

אני חושב, ששמעתי גרסה אחרת של מנהל אחת החברות
בה הוא מצפה, שכאשר מפעיל מתחלף, יצטבר הוותק של העובד, גם אם הוא היה בחברה שונה. לא בטוח, האם הכוונה שלו היא, שזה על חשבון המפעיל החדש או סבסוד מהמדינה.
בדבר הזה המדיניות הזו, עד כמה שאני יודע היא שונה ב"אגד". עד כמה, שאני זוכר, כאשר נהגים מעל וותק מסויים עברו מ"אגד" לחברת הבת "אגד תעבורה" נשמר להם הוותק.
לאף אחד לא נשמר הותק
הנהגים שעברו מאגד לאגד תעבורה הם כנראה עובדי אגד מושאלים.
הם ממשיכים לקבל את המשכורת שלהם מאגד והותק שלהם נשמר.
 
עד עכשיו לא נשמר הותק

לאף אחד לא נשמר הותק
הנהגים שעברו מאגד לאגד תעבורה הם כנראה עובדי אגד מושאלים.
הם ממשיכים לקבל את המשכורת שלהם מאגד והותק שלהם נשמר.
עד עכשיו לא נשמר הותק
לפי מה ששמעתי מנהגים של קווים בפתח תקווה, חברת אפיקים (שאמורה להיכנס לפתח תקווה באוגוסט) הציעה להם לשמר את הותק כחלק מתנאי ההעסקה.
כנראה שמחסור בנהגים עושה את שלו מבחינת המפעילים.
 

אורי404

New member
אני מקווה, שכך זה יהיה

עד עכשיו לא נשמר הותק
לפי מה ששמעתי מנהגים של קווים בפתח תקווה, חברת אפיקים (שאמורה להיכנס לפתח תקווה באוגוסט) הציעה להם לשמר את הותק כחלק מתנאי ההעסקה.
כנראה שמחסור בנהגים עושה את שלו מבחינת המפעילים.
אני מקווה, שכך זה יהיה
במידה ואכן זה כך, אני מקווה, שאותו דבר יהיה בדרום עם "דן דרום" ועם "מטרופולין", במעבר של עובדים מ"מטרודן".
זה לא יהיה רק לטובת העובדים, אלא גם לטובת החברות השונות. לא רק עובדים רבים רוצים יציבות תעסוקתית, אלא גם חברות שונות יעדיפו לדעתי עובדים לאורך זמן.
בעבר כתבתי, שמוטב שהאשכולות יהיו קטנים יותר, כדי שלא ממש יורגש מעבר עובדים. מה שקרה זה שאחדו אשכולות לאשכול ענקי, כפי שזה קרה בעמקים או בחשמונאים. אני מקווה, שבמכרזים הבאים (שטרם יצאו) האשכולות יהיו קטנים ובטח שלא יאחדו לאשכולות רחבים.
 

Bus Nerd

Active member
אחד הדברים הכי גרועים בקווים זה הנהגים וההתנהגותם המגעילה

עד עכשיו לא נשמר הותק
לפי מה ששמעתי מנהגים של קווים בפתח תקווה, חברת אפיקים (שאמורה להיכנס לפתח תקווה באוגוסט) הציעה להם לשמר את הותק כחלק מתנאי ההעסקה.
כנראה שמחסור בנהגים עושה את שלו מבחינת המפעילים.
אחד הדברים הכי גרועים בקווים זה הנהגים וההתנהגותם המגעילה
מקווה שרוב המגעילים מהם לא יעברו לאפיקים.
 

WarDog

New member
וזו אחת מהבעיות במערכת הפנסיונית בארץ

במפעילים החדשים ותק לא מהווה פקטור כמו באגד ובדן
גם אם מטרופולין או נהור יזכו בבאר שבע, מדובר במפעיל חדש לחלוטין.
גם כיום עובדי מטרופולין משלמים במטרודן ולהיפך.
וזו אחת מהבעיות במערכת הפנסיונית בארץ
בארץ הוותק תמיד הוא פקטור של המקום עבודה, כלומר אם עברת ממקום X לY באותו המקצוע(נהגים לדוגמא) ה"ותק" מתאפס כאילו שמעולם לא עבדת במקצוע, גם אם עבדת פיזית באותו המקצוע 20 שנה.
אם ה"ותק" היה מבוסס באמת היה מבוסס על ותק במקצוע ולא על ותק במקום עבודה(או לפחות מופרד לשני חישובים לא תלוים אחד בשני) כל העובדים במשק היו מרויחים.
&nbsp
אבל זה כבר דיון שלא קשור לתח"צ.
 

אוהד1110

New member
במכרז אלעד-אונו נאסר על אגד תעבורה להשתתף

למיטב זכרוני
נתיב התמודדה ולא זכתה.

אין מגבלה על כך שמפעיל יוצא יתמודד על המכרז החדש באותו אזור (אלא אם כן הוא הועף משם באמצעות ביטול ההסכם עקב חריגות חמורות במיוחד, דבר שעוד לא קרה מעולם).

יש מגבלות אזוריות, בשביל לא לייצר שליטה של חברה אחת על אזור גדול מדי.
ברגע שנתיב אקספרס זכתה בגליל, אסור היה לה לגשת לעמקים בגלל שהיה כתוב מראש (במכרז ה-PQ) שאסור שמפעיל אחד יזכה בשניהם.
גם בדרום יש מצב מעניין בו יש שלושה אזורים (צפון הנגב, הנגב ובאר שבע עירוני) ואסור שמפעיל אחד יזכה ביותר משניים מהם.
מטרופולין זכתה בנגב
דן בדרום זכתה בצפון הנגב
לכן לשתיהן מותר לגשת לבאר שבע עירוני (וכמובן גם לכל האחרות), יהיה מעניין.
במכרז אלעד-אונו נאסר על אגד תעבורה להשתתף
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה