סיום התכנון המוקדם לקווים הירוק והסגול של הרק"ל

מצב
הנושא נעול.
שאלה על הקטע המקביל של הקו האדום והירוק

סיום התכנון המוקדם לקווים הירוק והסגול של הרק"ל
עיריית תל אביב פרסמה היום הודעה על סיום התכנון המוקדם של הקווים הירוק והסגול ע"י נת"ע.
המפה של הקו הסגול נותנת מעט מאוד מידע, אבל המפה של הקו הירוק מפורטת יותר ואפשר לראות את מיקום התחנות, הפורטלים ושיפועי הקו. למשל, בניגוד להשערה שהייתה כאן שהפורטל הצפוני באבן גבירול יהיה מצפון לכיכר מילאנו, הוא דווקא מתוכנן מעט מצפון לנורדאו.
[URL]http://www.tel-aviv.gov.il/Pages/ItemPage.aspx?ListID=221711a0-b1c1-4dbf-81b7-1d19e3952732&ItemID=60&WebID=4d9d31ab-8ad3-4315-82f1-1446f842aef9[/URL]
שאלה על הקטע המקביל של הקו האדום והירוק
בין צומת מעריב לרחוב הגליל:
אני מבין שמנהרת הקו הירוק תעבור במפלס גבוה יותר ממנהרת הקו האדום לאורך כ-800 מטר. האם בעבודות הנוכחיות מכינים את שתי המנהרות, או שבמהלך העבודות על הקו הירוק ייאלצו להשבית את הקו האדום ולעבור את הקטע הזה מחדש?
 
הקטע החופף חדש לי

שאלה על הקטע המקביל של הקו האדום והירוק
בין צומת מעריב לרחוב הגליל:
אני מבין שמנהרת הקו הירוק תעבור במפלס גבוה יותר ממנהרת הקו האדום לאורך כ-800 מטר. האם בעבודות הנוכחיות מכינים את שתי המנהרות, או שבמהלך העבודות על הקו הירוק ייאלצו להשבית את הקו האדום ולעבור את הקטע הזה מחדש?
הקטע החופף חדש לי
עד עכשיו הייתי בטוח שהירוק חוצה את האדום בקרליבך, וממשיך דרך מתחם חסן עראפה לרחוב המסגר. אבל אולי סתם דמיינתי.

הם כבר הודיעו שאת התחנה בקרליבך הם בונים מראש לשני הקווים, אני מנחש שגם חפירת המנהרות בקטע זה (בהנחה שיהיו שתי קומות של מנהרות, אחת לכל קו), תיעשה ביחד.
 

סנוי

New member
אמנם המנהרות עמוקות אך לא מספיק בשביל לעבור תחת חסן ערפה

הקטע החופף חדש לי
עד עכשיו הייתי בטוח שהירוק חוצה את האדום בקרליבך, וממשיך דרך מתחם חסן עראפה לרחוב המסגר. אבל אולי סתם דמיינתי.

הם כבר הודיעו שאת התחנה בקרליבך הם בונים מראש לשני הקווים, אני מנחש שגם חפירת המנהרות בקטע זה (בהנחה שיהיו שתי קומות של מנהרות, אחת לכל קו), תיעשה ביחד.
אמנם המנהרות עמוקות אך לא מספיק בשביל לעבור תחת חסן ערפה
ידעתי על התוואי המשותף אבל גם אני תוהה האם הם יכרו את שתי הקומות ביחד.
 
קטעים שתפסו לי את העין בנספח השילוב העירוני של הקו הסגול:

סיום התכנון המוקדם לקווים הירוק והסגול של הרק"ל
עיריית תל אביב פרסמה היום הודעה על סיום התכנון המוקדם של הקווים הירוק והסגול ע"י נת"ע.
המפה של הקו הסגול נותנת מעט מאוד מידע, אבל המפה של הקו הירוק מפורטת יותר ואפשר לראות את מיקום התחנות, הפורטלים ושיפועי הקו. למשל, בניגוד להשערה שהייתה כאן שהפורטל הצפוני באבן גבירול יהיה מצפון לכיכר מילאנו, הוא דווקא מתוכנן מעט מצפון לנורדאו.
[URL]http://www.tel-aviv.gov.il/Pages/ItemPage.aspx?ListID=221711a0-b1c1-4dbf-81b7-1d19e3952732&ItemID=60&WebID=4d9d31ab-8ad3-4315-82f1-1446f842aef9[/URL]
קטעים שתפסו לי את העין בנספח השילוב העירוני של הקו הסגול:
ההדגשות הן שלי.


ארלוזורוב:
התכנית מציעה להפוך את רחוב ארלוזורוב לציר פעילות עירוני מרכזי במלוא אורכו בכיוון מזרח מערב עד לחוף הים. רחוב ארלוזורוב כיום הוא בעיקרו ציר תחבורה עמוס תנועה, שומם כמעט מפעילות עירונית. תכנית המתאר החדשה של ת"א מציעה להפוך אותו לרחוב עירוני תוסס, תוך ניצול הקו הסגול של הרכבת הקלה. התכנית מציעה להרחיב את הרחוב עד לחזיתות המבנים בשני צידי הרחוב, ובאמצעות זאת לקבוע מדרכות רחבות יותר, לאפשר שבילי אופניים, להפוך את קומות הקרקע, המשמשות היום ברובן למגורים, לחזיתות מסחריות. באמצעות הרחבת המרחב הציבורי, והפעילויות העשויות להתווסף לרחוב, הוא יהפוך לציר ראשי המיועד לשרת את הולכי הרגל ורוכבי האופניים, המחבר את תחנת רכבת מרכז והמסוף התחבורתי הצמוד לו, לרחוב אבן גבירול ובהמשך לרחובות דיזנגוף ובן יהודה, עד לחוף הים. בצד הטיפול ברחוב עצמו, והפיכתו מציר שעיקרו תנועה ותחבורה, לציר הליכה מזמין ונעים, מציעה תכנית המתאר החדשה להגדיל את צפיפות הבניה לאורך הרחוב. ממזרח לרחוב אבן גבירול תאפשר התכנית לבנות 8 עד 10 קומות למגורים, למלונאות ולמשרדים. ממערב לאבן גבירול משתרע מתחם "העיר הלבנה" על מגבלות השימור שבו, אך גם בצד זה ניתן יהיה להוסיף שטחי מגורים מלונאות ומשרדים. הוסכם בין עיריית תל אביב וחברת נת"ע כי גבולות התכנון ברחוב ארלוזורוב יורחבו כך שתוואי המסילה ישולב במרחב המשתרע מבניין לבניין משני צידי הרחוב. הודות לכך, זכות הדרך המתקבלת הינה רחבה יותר באופן משמעותי.


תחנת ההגנה:
תחנת מיוחדת מסוג רציפים מקבילים, כאשר התחנה עצמה ממוקמת על גשר נוסף, שימוקם כהמשכו של הגשר הקיים ומצפון לו. הגישה לתחנה דרך המדרכה הצפונית של רחוב ההגנה וכן גישה לרציף הדרומי שממוקם במרכז הרחוב, באי תנועה רחב מאוד, על ידי מעברי חצייה. מדרום לתחנה ממוקמת תחנת ההגנה של רכבת ישראל שהקישוריות אליה יכולה להתבצע דרך מעברי חצייה במפלס הרחוב או דרך מעברים תת-גשריים המקשרים את הרציף הצפוני ישירות למבנה התחנה. קישוריות זו דורשת תכנון מחדש של תחנת ההגנה על מנת להתאים את שלל מערכות התחנה להקלה על המעבר בין שתי התחנות.


צומת אלוף שדה/רבין:
במפגש הרחובות אלוף שדה ודרך רבין תוכנן בעבר שיקוע לרכב הבא מצפון ופונה מזרחה )מחליף את הפניות בצומת בכיוון זה( על מנת לשפר את רמת השירות בצומת. למרות שתכנון זה הוקפא, חישוב קיבולת הצומת נעשה בהתחשב ששיקוע כזה אכן יהיה קיים במועד הפעלת הרק"ל. בהעדר שיקוע, ייכשל הצומת.


תחנת אלוף שדה:
ממוקמת על גשר נפרד המיועד לרק"ל בלבד. תחנה מסוג רציף מרכזי, דבר שיחסוך חציות מיותרות של הולכי רגל בשטח הגשר והתחנה. הקישור מערבה לכיוון רמת גן עבור הולכי הרגל יכול להתבצע באמצעות מעלית או מדרגות המובילות לאזור שתחת הגשר ומשם ניתן להמשיך רגלית לרחוב אלוף שדה או לגשר אלוף שדה. הקישור מזרחה מתאפשר באמצעות מדרכה על הגשר. כמו כן, מתוכננת בעתיד תחנת רכבת ישראל באזור מסוף האוטובוסים הקיים. קישור לתחנה יתאפשר דרך מעבר הולכי רגל שיעבור מתחת לגשר אלוף שדה הקיים, ויתחבר לרחבת הולכי הרגל שמתחת לגשר הרק"ל.

 

Ynhockey

New member
יש קישור לתרשים המלא?

קטעים שתפסו לי את העין בנספח השילוב העירוני של הקו הסגול:
ההדגשות הן שלי.


ארלוזורוב:
התכנית מציעה להפוך את רחוב ארלוזורוב לציר פעילות עירוני מרכזי במלוא אורכו בכיוון מזרח מערב עד לחוף הים. רחוב ארלוזורוב כיום הוא בעיקרו ציר תחבורה עמוס תנועה, שומם כמעט מפעילות עירונית. תכנית המתאר החדשה של ת"א מציעה להפוך אותו לרחוב עירוני תוסס, תוך ניצול הקו הסגול של הרכבת הקלה. התכנית מציעה להרחיב את הרחוב עד לחזיתות המבנים בשני צידי הרחוב, ובאמצעות זאת לקבוע מדרכות רחבות יותר, לאפשר שבילי אופניים, להפוך את קומות הקרקע, המשמשות היום ברובן למגורים, לחזיתות מסחריות. באמצעות הרחבת המרחב הציבורי, והפעילויות העשויות להתווסף לרחוב, הוא יהפוך לציר ראשי המיועד לשרת את הולכי הרגל ורוכבי האופניים, המחבר את תחנת רכבת מרכז והמסוף התחבורתי הצמוד לו, לרחוב אבן גבירול ובהמשך לרחובות דיזנגוף ובן יהודה, עד לחוף הים. בצד הטיפול ברחוב עצמו, והפיכתו מציר שעיקרו תנועה ותחבורה, לציר הליכה מזמין ונעים, מציעה תכנית המתאר החדשה להגדיל את צפיפות הבניה לאורך הרחוב. ממזרח לרחוב אבן גבירול תאפשר התכנית לבנות 8 עד 10 קומות למגורים, למלונאות ולמשרדים. ממערב לאבן גבירול משתרע מתחם "העיר הלבנה" על מגבלות השימור שבו, אך גם בצד זה ניתן יהיה להוסיף שטחי מגורים מלונאות ומשרדים. הוסכם בין עיריית תל אביב וחברת נת"ע כי גבולות התכנון ברחוב ארלוזורוב יורחבו כך שתוואי המסילה ישולב במרחב המשתרע מבניין לבניין משני צידי הרחוב. הודות לכך, זכות הדרך המתקבלת הינה רחבה יותר באופן משמעותי.


תחנת ההגנה:
תחנת מיוחדת מסוג רציפים מקבילים, כאשר התחנה עצמה ממוקמת על גשר נוסף, שימוקם כהמשכו של הגשר הקיים ומצפון לו. הגישה לתחנה דרך המדרכה הצפונית של רחוב ההגנה וכן גישה לרציף הדרומי שממוקם במרכז הרחוב, באי תנועה רחב מאוד, על ידי מעברי חצייה. מדרום לתחנה ממוקמת תחנת ההגנה של רכבת ישראל שהקישוריות אליה יכולה להתבצע דרך מעברי חצייה במפלס הרחוב או דרך מעברים תת-גשריים המקשרים את הרציף הצפוני ישירות למבנה התחנה. קישוריות זו דורשת תכנון מחדש של תחנת ההגנה על מנת להתאים את שלל מערכות התחנה להקלה על המעבר בין שתי התחנות.


צומת אלוף שדה/רבין:
במפגש הרחובות אלוף שדה ודרך רבין תוכנן בעבר שיקוע לרכב הבא מצפון ופונה מזרחה )מחליף את הפניות בצומת בכיוון זה( על מנת לשפר את רמת השירות בצומת. למרות שתכנון זה הוקפא, חישוב קיבולת הצומת נעשה בהתחשב ששיקוע כזה אכן יהיה קיים במועד הפעלת הרק"ל. בהעדר שיקוע, ייכשל הצומת.


תחנת אלוף שדה:
ממוקמת על גשר נפרד המיועד לרק"ל בלבד. תחנה מסוג רציף מרכזי, דבר שיחסוך חציות מיותרות של הולכי רגל בשטח הגשר והתחנה. הקישור מערבה לכיוון רמת גן עבור הולכי הרגל יכול להתבצע באמצעות מעלית או מדרגות המובילות לאזור שתחת הגשר ומשם ניתן להמשיך רגלית לרחוב אלוף שדה או לגשר אלוף שדה. הקישור מזרחה מתאפשר באמצעות מדרכה על הגשר. כמו כן, מתוכננת בעתיד תחנת רכבת ישראל באזור מסוף האוטובוסים הקיים. קישור לתחנה יתאפשר דרך מעבר הולכי רגל שיעבור מתחת לגשר אלוף שדה הקיים, ויתחבר לרחבת הולכי הרגל שמתחת לגשר הרק"ל.
יש קישור לתרשים המלא?
לפי הפוסט שלך יש אפשרות לראות את כל התרשימים של הקו הסגול (כולל מחוץ לת"א), אבל לא מצאתי. יש לך קישור?
&nbsp
תודה מראש!
 
הבאתי את הקישורים למעלה לפני שני תגובות

יש קישור לתרשים המלא?
לפי הפוסט שלך יש אפשרות לראות את כל התרשימים של הקו הסגול (כולל מחוץ לת"א), אבל לא מצאתי. יש לך קישור?
&nbsp
תודה מראש!
הבאתי את הקישורים למעלה לפני שני תגובות
 
כל מה שהבאתי הוא מתוך הקובץ "נספח שילוב עירוני".

יש קישור לתרשים המלא?
לפי הפוסט שלך יש אפשרות לראות את כל התרשימים של הקו הסגול (כולל מחוץ לת"א), אבל לא מצאתי. יש לך קישור?
&nbsp
תודה מראש!
כל מה שהבאתי הוא מתוך הקובץ "נספח שילוב עירוני".
 

סנוי

New member
הפרת זכויות יוצרים? מפת האוטובוסים של אלן במסמך של הקו הסגול

קטעים שתפסו לי את העין בנספח השילוב העירוני של הקו הסגול:
ההדגשות הן שלי.


ארלוזורוב:
התכנית מציעה להפוך את רחוב ארלוזורוב לציר פעילות עירוני מרכזי במלוא אורכו בכיוון מזרח מערב עד לחוף הים. רחוב ארלוזורוב כיום הוא בעיקרו ציר תחבורה עמוס תנועה, שומם כמעט מפעילות עירונית. תכנית המתאר החדשה של ת"א מציעה להפוך אותו לרחוב עירוני תוסס, תוך ניצול הקו הסגול של הרכבת הקלה. התכנית מציעה להרחיב את הרחוב עד לחזיתות המבנים בשני צידי הרחוב, ובאמצעות זאת לקבוע מדרכות רחבות יותר, לאפשר שבילי אופניים, להפוך את קומות הקרקע, המשמשות היום ברובן למגורים, לחזיתות מסחריות. באמצעות הרחבת המרחב הציבורי, והפעילויות העשויות להתווסף לרחוב, הוא יהפוך לציר ראשי המיועד לשרת את הולכי הרגל ורוכבי האופניים, המחבר את תחנת רכבת מרכז והמסוף התחבורתי הצמוד לו, לרחוב אבן גבירול ובהמשך לרחובות דיזנגוף ובן יהודה, עד לחוף הים. בצד הטיפול ברחוב עצמו, והפיכתו מציר שעיקרו תנועה ותחבורה, לציר הליכה מזמין ונעים, מציעה תכנית המתאר החדשה להגדיל את צפיפות הבניה לאורך הרחוב. ממזרח לרחוב אבן גבירול תאפשר התכנית לבנות 8 עד 10 קומות למגורים, למלונאות ולמשרדים. ממערב לאבן גבירול משתרע מתחם "העיר הלבנה" על מגבלות השימור שבו, אך גם בצד זה ניתן יהיה להוסיף שטחי מגורים מלונאות ומשרדים. הוסכם בין עיריית תל אביב וחברת נת"ע כי גבולות התכנון ברחוב ארלוזורוב יורחבו כך שתוואי המסילה ישולב במרחב המשתרע מבניין לבניין משני צידי הרחוב. הודות לכך, זכות הדרך המתקבלת הינה רחבה יותר באופן משמעותי.


תחנת ההגנה:
תחנת מיוחדת מסוג רציפים מקבילים, כאשר התחנה עצמה ממוקמת על גשר נוסף, שימוקם כהמשכו של הגשר הקיים ומצפון לו. הגישה לתחנה דרך המדרכה הצפונית של רחוב ההגנה וכן גישה לרציף הדרומי שממוקם במרכז הרחוב, באי תנועה רחב מאוד, על ידי מעברי חצייה. מדרום לתחנה ממוקמת תחנת ההגנה של רכבת ישראל שהקישוריות אליה יכולה להתבצע דרך מעברי חצייה במפלס הרחוב או דרך מעברים תת-גשריים המקשרים את הרציף הצפוני ישירות למבנה התחנה. קישוריות זו דורשת תכנון מחדש של תחנת ההגנה על מנת להתאים את שלל מערכות התחנה להקלה על המעבר בין שתי התחנות.


צומת אלוף שדה/רבין:
במפגש הרחובות אלוף שדה ודרך רבין תוכנן בעבר שיקוע לרכב הבא מצפון ופונה מזרחה )מחליף את הפניות בצומת בכיוון זה( על מנת לשפר את רמת השירות בצומת. למרות שתכנון זה הוקפא, חישוב קיבולת הצומת נעשה בהתחשב ששיקוע כזה אכן יהיה קיים במועד הפעלת הרק"ל. בהעדר שיקוע, ייכשל הצומת.


תחנת אלוף שדה:
ממוקמת על גשר נפרד המיועד לרק"ל בלבד. תחנה מסוג רציף מרכזי, דבר שיחסוך חציות מיותרות של הולכי רגל בשטח הגשר והתחנה. הקישור מערבה לכיוון רמת גן עבור הולכי הרגל יכול להתבצע באמצעות מעלית או מדרגות המובילות לאזור שתחת הגשר ומשם ניתן להמשיך רגלית לרחוב אלוף שדה או לגשר אלוף שדה. הקישור מזרחה מתאפשר באמצעות מדרכה על הגשר. כמו כן, מתוכננת בעתיד תחנת רכבת ישראל באזור מסוף האוטובוסים הקיים. קישור לתחנה יתאפשר דרך מעבר הולכי רגל שיעבור מתחת לגשר אלוף שדה הקיים, ויתחבר לרחבת הולכי הרגל שמתחת לגשר הרק"ל.
הפרת זכויות יוצרים? מפת האוטובוסים של אלן במסמך של הקו הסגול
http://www.nta.co.il/sites/default/files/msmk_3-_rpl_ytn.pdf
מסמך של נת"ע על "סתקיר של מקטע רפאל איתן". המפה של אלן, בעמוד 22.

 

סנוי

New member
מישהו יודע מי לעזאזל החליט להוציא את הקו הסגול מיהוד??

סיום התכנון המוקדם לקווים הירוק והסגול של הרק"ל
עיריית תל אביב פרסמה היום הודעה על סיום התכנון המוקדם של הקווים הירוק והסגול ע"י נת"ע.
המפה של הקו הסגול נותנת מעט מאוד מידע, אבל המפה של הקו הירוק מפורטת יותר ואפשר לראות את מיקום התחנות, הפורטלים ושיפועי הקו. למשל, בניגוד להשערה שהייתה כאן שהפורטל הצפוני באבן גבירול יהיה מצפון לכיכר מילאנו, הוא דווקא מתוכנן מעט מצפון לנורדאו.
[URL]http://www.tel-aviv.gov.il/Pages/ItemPage.aspx?ListID=221711a0-b1c1-4dbf-81b7-1d19e3952732&ItemID=60&WebID=4d9d31ab-8ad3-4315-82f1-1446f842aef9[/URL]
מישהו יודע מי לעזאזל החליט להוציא את הקו הסגול מיהוד??
כבר חלמתי שיום אחד עוד עשרים שנה אוכל להגיע עד הבית שלי (אם אהיה שם עד אז) ברכבת קלה! ועכשיו ניפצו לי את זה? (אני מקווה מאוד שזה לא מובטל אלא לכל הפחות שלב ב' - וגם אז זה מרגיז.)
אני מבואס קצת עכשיו, מרגיש מרומה...
 
מהמפה הזאת שבמסמכים אני מבין שהקו הסגול דווקא כן יגיע ליהוד

מישהו יודע מי לעזאזל החליט להוציא את הקו הסגול מיהוד??
כבר חלמתי שיום אחד עוד עשרים שנה אוכל להגיע עד הבית שלי (אם אהיה שם עד אז) ברכבת קלה! ועכשיו ניפצו לי את זה? (אני מקווה מאוד שזה לא מובטל אלא לכל הפחות שלב ב' - וגם אז זה מרגיז.)
אני מבואס קצת עכשיו, מרגיש מרומה...
מהמפה הזאת שבמסמכים אני מבין שהקו הסגול דווקא כן יגיע ליהוד
אבל לא ייכנס לרחוב העצמאות אלא יעבור בכביש העוקף עד צומת הטייסים.
המפה היא מתוך נספח השילוב העירוני.

 

סנוי

New member
הממ.. בדקתי טוב מאוד את המסמך ולא כתוב מתי ייבנה שלב ב'!


מהמפה הזאת שבמסמכים אני מבין שהקו הסגול דווקא כן יגיע ליהוד
אבל לא ייכנס לרחוב העצמאות אלא יעבור בכביש העוקף עד צומת הטייסים.
המפה היא מתוך נספח השילוב העירוני.
הממ.. בדקתי טוב מאוד את המסמך ולא כתוב מתי ייבנה שלב ב'!

וזה מאוד מאכזב שלא בונים את כל אורך הקו, לפחות לא לפי הכוונות הנוכחיות של נת"ע... מדובר אמנם על עוד כ-7 קילומטרים של מסילה, לא מיותר לבנות קו לא יעיל?
אנשים ימשיכו להשתמש בקווי האוטובוס שנוסעים מיהוד/אור יהודה דרך רחוב הטייסים, ולא יחליפו לרק"ל כדי לבצע עיקוף בדרך. אם כבר הרכבת היתה מגיעה ישירות לתוך הערים אז כן, אבל החלפה גוזלת זמן והרבה אנשים מפונקים. באמת שחבל.
הקו הירוק יבוצע כמעט במלואו. הקו האדום גם. למה שרוב האוכלוסייה של הקו הסגול תקבל קצה של קו באזור רמת פנקס? מאכזב.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה