סיום התכנון המוקדם לקווים הירוק והסגול של הרק"ל

מצב
הנושא נעול.

yairp4

Active member
סיום התכנון המוקדם לקווים הירוק והסגול של הרק"ל

סיום התכנון המוקדם לקווים הירוק והסגול של הרק"ל
עיריית תל אביב פרסמה היום הודעה על סיום התכנון המוקדם של הקווים הירוק והסגול ע"י נת"ע.
המפה של הקו הסגול נותנת מעט מאוד מידע, אבל המפה של הקו הירוק מפורטת יותר ואפשר לראות את מיקום התחנות, הפורטלים ושיפועי הקו. למשל, בניגוד להשערה שהייתה כאן שהפורטל הצפוני באבן גבירול יהיה מצפון לכיכר מילאנו, הוא דווקא מתוכנן מעט מצפון לנורדאו.
[URL]http://www.tel-aviv.gov.il/Pages/ItemPage.aspx?ListID=221711a0-b1c1-4dbf-81b7-1d19e3952732&ItemID=60&WebID=4d9d31ab-8ad3-4315-82f1-1446f842aef9[/URL]
 
ויזניצ'ר בטלפון ממעשיהו:

סיום התכנון המוקדם לקווים הירוק והסגול של הרק"ל
עיריית תל אביב פרסמה היום הודעה על סיום התכנון המוקדם של הקווים הירוק והסגול ע"י נת"ע.
המפה של הקו הסגול נותנת מעט מאוד מידע, אבל המפה של הקו הירוק מפורטת יותר ואפשר לראות את מיקום התחנות, הפורטלים ושיפועי הקו. למשל, בניגוד להשערה שהייתה כאן שהפורטל הצפוני באבן גבירול יהיה מצפון לכיכר מילאנו, הוא דווקא מתוכנן מעט מצפון לנורדאו.
[URL]http://www.tel-aviv.gov.il/Pages/ItemPage.aspx?ListID=221711a0-b1c1-4dbf-81b7-1d19e3952732&ItemID=60&WebID=4d9d31ab-8ad3-4315-82f1-1446f842aef9[/URL]
ויזניצ'ר בטלפון ממעשיהו:
נבנה את כל 8 קווי נת"ע בו זמנית!
 

סנוי

New member
מישהו יודע מהו הקטע הקצר של הקו הסגול באלנבי לכיוון האופרה?

סיום התכנון המוקדם לקווים הירוק והסגול של הרק"ל
עיריית תל אביב פרסמה היום הודעה על סיום התכנון המוקדם של הקווים הירוק והסגול ע"י נת"ע.
המפה של הקו הסגול נותנת מעט מאוד מידע, אבל המפה של הקו הירוק מפורטת יותר ואפשר לראות את מיקום התחנות, הפורטלים ושיפועי הקו. למשל, בניגוד להשערה שהייתה כאן שהפורטל הצפוני באבן גבירול יהיה מצפון לכיכר מילאנו, הוא דווקא מתוכנן מעט מצפון לנורדאו.
[URL]http://www.tel-aviv.gov.il/Pages/ItemPage.aspx?ListID=221711a0-b1c1-4dbf-81b7-1d19e3952732&ItemID=60&WebID=4d9d31ab-8ad3-4315-82f1-1446f842aef9[/URL]
מישהו יודע מהו הקטע הקצר של הקו הסגול באלנבי לכיוון האופרה?
 

Rubim88

New member
אבל יש שם רציף, רואים את זה בתשריט

ואולי להוסיף שם רציף לא יהיה כל כך מסובך...
אבל יש שם רציף, רואים את זה בתשריט
לדעתי הכוונה שכן שתהיה שם תחנה, אמנם עם רציף יחיד אבל זה מספיק להוריד/להעלות נוסעים ולהחליף כיוון כשהתדירות לא גבוהה מדי.
 

סנוי

New member
תודה רבה, Rubim88! חשבתי שזה שלוחת דיור וצדקתי

והנה התשובה מתוך המסמכים
תודה רבה, Rubim88! חשבתי שזה שלוחת דיור וצדקתי
איפה מצאת את המסמך המלא והמפורט? מסמך ה-PDF שפורסם בשרשור זה מקשר לתשריטים מאוד פשטניים של הקו הסגול..
 

Rubim88

New member
זו לא בדיוק שלוחת דיור אלא היפוך כיוון

תודה רבה, Rubim88! חשבתי שזה שלוחת דיור וצדקתי
איפה מצאת את המסמך המלא והמפורט? מסמך ה-PDF שפורסם בשרשור זה מקשר לתשריטים מאוד פשטניים של הקו הסגול..
זו לא בדיוק שלוחת דיור אלא היפוך כיוון
לרכבות התגבור, בדרך כלל זה במקביל וצמוד למסילה אבל לפי מה שרשום זה היה צפוף מדי אז עשו מן שלוחה כזו. לגבי המסמך, אחד המסמכים בקישור הזה. לא זוכר מאיזה אחד בדיוק הוצאתי את זה.
 

Rubim88

New member
והקישור שהתפספס

תודה רבה, Rubim88! חשבתי שזה שלוחת דיור וצדקתי
איפה מצאת את המסמך המלא והמפורט? מסמך ה-PDF שפורסם בשרשור זה מקשר לתשריטים מאוד פשטניים של הקו הסגול..
והקישור שהתפספס
פה(לא ניתן לערוך הודעות).
 

Ynhockey

New member
שיפוע של 4.5%?

סיום התכנון המוקדם לקווים הירוק והסגול של הרק"ל
עיריית תל אביב פרסמה היום הודעה על סיום התכנון המוקדם של הקווים הירוק והסגול ע"י נת"ע.
המפה של הקו הסגול נותנת מעט מאוד מידע, אבל המפה של הקו הירוק מפורטת יותר ואפשר לראות את מיקום התחנות, הפורטלים ושיפועי הקו. למשל, בניגוד להשערה שהייתה כאן שהפורטל הצפוני באבן גבירול יהיה מצפון לכיכר מילאנו, הוא דווקא מתוכנן מעט מצפון לנורדאו.
[URL]http://www.tel-aviv.gov.il/Pages/ItemPage.aspx?ListID=221711a0-b1c1-4dbf-81b7-1d19e3952732&ItemID=60&WebID=4d9d31ab-8ad3-4315-82f1-1446f842aef9[/URL]
שיפוע של 4.5%?
תודה על העדכון!

יש שיפועים של מעל 4% בעליה וירידה מהגשר בשדרות רוקח (קו ירוק). כנ"ל בפורטל. לא ממש יקר להפעיל את הקרונות במצב כזה? האם מישהו יכול לשפוך אור על הסוגיה?
 

Rubim88

New member
מה זאת אומרת יקר להפעיל את הקרונות?

שיפוע של 4.5%?
תודה על העדכון!

יש שיפועים של מעל 4% בעליה וירידה מהגשר בשדרות רוקח (קו ירוק). כנ"ל בפורטל. לא ממש יקר להפעיל את הקרונות במצב כזה? האם מישהו יכול לשפוך אור על הסוגיה?
מה זאת אומרת יקר להפעיל את הקרונות?
שיפוע של 4.5 אחוז הוא לא משמעותי לרק"ל..
 

Ynhockey

New member
חשבתי שזה מאוד משמעותי

מה זאת אומרת יקר להפעיל את הקרונות?
שיפוע של 4.5 אחוז הוא לא משמעותי לרק"ל..
חשבתי שזה מאוד משמעותי
זה אמור להיות יקר כי צריך להחזיק מנועים חזקים יותר ולהפעיל אותם בעליה, קרי שימוש גבוה יותר בחשמל.
&nbsp
אבל הייתי בטוח שמעל 3% בערך זה שיפוע בעייתי לרכבת. האם רק"ל יכולה להגיע לשיפועים גבוהים יותר בגלל המשקל הנמוך לעומת רכבת כבדה?
&nbsp
ד"א, בפורטל הדרומי יש גם שיפוע של 5%.
 
אני לא יודע אם זה רלוונטי

חשבתי שזה מאוד משמעותי
זה אמור להיות יקר כי צריך להחזיק מנועים חזקים יותר ולהפעיל אותם בעליה, קרי שימוש גבוה יותר בחשמל.
&nbsp
אבל הייתי בטוח שמעל 3% בערך זה שיפוע בעייתי לרכבת. האם רק"ל יכולה להגיע לשיפועים גבוהים יותר בגלל המשקל הנמוך לעומת רכבת כבדה?
&nbsp
ד"א, בפורטל הדרומי יש גם שיפוע של 5%.
אני לא יודע אם זה רלוונטי
אבל על פי מה שמישהו כתב כאן, ברחוב Kruglouniversitetskaya בקייב היה בעבר קו טראמים בשיפוע של 20%, ומובאות דוגמאות נוספות מקייב עם שיפוע של 10% ומעלה:
http://forum.tr.ru/read.php?1,13908,page=all
&nbsp
 

Rubim88

New member
לרכבות קלות יש יחס הספק/משקל מספיק גדול ושיפועים כאלה

חשבתי שזה מאוד משמעותי
זה אמור להיות יקר כי צריך להחזיק מנועים חזקים יותר ולהפעיל אותם בעליה, קרי שימוש גבוה יותר בחשמל.
&nbsp
אבל הייתי בטוח שמעל 3% בערך זה שיפוע בעייתי לרכבת. האם רק"ל יכולה להגיע לשיפועים גבוהים יותר בגלל המשקל הנמוך לעומת רכבת כבדה?
&nbsp
ד"א, בפורטל הדרומי יש גם שיפוע של 5%.
לרכבות קלות יש יחס הספק/משקל מספיק גדול ושיפועים כאלה
לא מהווים הגבלה, רק שיפועים בסדר גודל כפול מזה(8-9 אחוז) דורשים שכל צירי הרכבת יהיו מונעים ושיחס ההספק/משקל יהיה גדול יחסית - כמו ב Citadis 302 הירושלמית, שם כל ששת הצירים מונעים(בניגוד לגרסה ה"רגילה" שרק 4 מתוך 6 מונעים) והיא מסוגלת לטפס שיפועים של 9 אחוז.

לגבי שימוש גבוה יותר בחשמל, אפשר לעשות חישוב בשביל הסדר גודל: הקטע עם השיפוע 4.5 אחוז הוא באורך 53 מטר, משמע טיפוס של 2.5 מטר. המסה של רק"ל מפוצצת נוסעים באורך 70 מטר שוקלת משהו כמו 120 טון, כדי להרים אותה לגובה של 2.5 מטר נדרשים 3 מיליון ג'אול(E=m*g*h) שזה 0.83 קילו-וואט שעה, עכשיו תבדוק בחשבון החשמל כמה אתה משלם על קילו-וואט שעה
. וכמובן זה בלי להתחשב בזה שהרכבת בכיוון השני צריכה פחות אנרגיה בירידה.

אגב שימוש גבוה יותר בחשמל, אנרגיה היא הספק כפול זמן, מנועים חזקים וחלשים יכולים לעשות את אותה עבודה, מה שמשתנה הוא משך הזמן. בדוגמא של שיפוע(בהנחה שהוא דורש את ההספק המקסימלי מהמנועים והתנאים שווים ואידאלים) אפשר לומר שמנוע בהספק גדול יטפס מהר יותר ולמנוע בהספק נמוך יותר יקח יותר זמן, בסופו של דבר צריכת האנרגיה שווה.

לגבי שיפועיים בעייתים לרכבת קלה/כבדה, צריך להבין מה בדיוק "קורה" בשיפוע. כשרכבת רוצה לטפס שיפוע היא צריכה להפעיל יותר כוח בהשוואה לנסיעה במישור, הכוח הזה פרופורציונלי למשקלה של הרכבת, ככל שהיא כבדה יותר כך נדרש כוח גדול יותר. אך המשקל עצמו הוא לא הפרמטר היחיד, אפשר לספק לרכבת כבדה כוח גדול כמו שנדרש על ידי מנועים חזקים, לכן הפרמטר שחשוב פה הוא היחס בניהם, יחס הספק/משקל. עניין נוסף הוא היכולת להעביר את הכוח הזה מגלגלי הרכבת למסילה, מכיוון שמקדם החיכוך בין בין מתכת למתכת נמוך יחסית יש הגבלה פיזית לכוח שניתן להעביר ע"י כל גלגל, לכן כדי להעביר כוח גדול יש "לפצל" את הספק המנועים לאורך מספר גדול של צירי הנעה. ועוד עניין פה הוא המהירות שניתן לטפס בשיפוע - הספק שווה למהירות כפול כוח(P=F*V), ההספק הוא פרמטר קבוע(תלוי בהספק המנועים בציוד) ולכן כשנדרש כוח גדול יותר(לדוגמא בשיפוע) זה בא על חשבון מהירות וההפך. בקיצור מה שחשוב בשביל לטפס שיפועים זה כמו שרשמתי בהתחלה, יחס הספק/משקל גדול וכמות גדולה של צירים מונעים, פרמטרים שבהם יש לרק"ל יתרון באופן "טבעי". אך זה עדיין לא אומר שרכבת כבדה לא יכולה לטפס שיפועים מכובדים, רק אתמול הובאה דוגמא(ההודעה וזו המשורשרת אליה) ליכולת כזו, מה שמגובל פה הוא משקל הרכבת והמהירות שלה כמו שהסברתי למעלה. אגב יש גם רכבות "כבדות" שמצטיינות בפרמטרים האלו, כמו קרונועים חשמליים פרבריים מודרניים, הם קלים יחסית, בעלי הספק גבוה והנעה מפוצלת לאורך המערך, דבר שמאפשר להם גם תאוצה גבוהה וגם יכולת לטפס בשיפועים ש"בעייתים" לרכבות מו-דו/נגררות בקלות.
 

amit1270

New member
הקטע המשופע קצר יותר מהרכבת עצמה


לרכבות קלות יש יחס הספק/משקל מספיק גדול ושיפועים כאלה
לא מהווים הגבלה, רק שיפועים בסדר גודל כפול מזה(8-9 אחוז) דורשים שכל צירי הרכבת יהיו מונעים ושיחס ההספק/משקל יהיה גדול יחסית - כמו ב Citadis 302 הירושלמית, שם כל ששת הצירים מונעים(בניגוד לגרסה ה"רגילה" שרק 4 מתוך 6 מונעים) והיא מסוגלת לטפס שיפועים של 9 אחוז.

לגבי שימוש גבוה יותר בחשמל, אפשר לעשות חישוב בשביל הסדר גודל: הקטע עם השיפוע 4.5 אחוז הוא באורך 53 מטר, משמע טיפוס של 2.5 מטר. המסה של רק"ל מפוצצת נוסעים באורך 70 מטר שוקלת משהו כמו 120 טון, כדי להרים אותה לגובה של 2.5 מטר נדרשים 3 מיליון ג'אול(E=m*g*h) שזה 0.83 קילו-וואט שעה, עכשיו תבדוק בחשבון החשמל כמה אתה משלם על קילו-וואט שעה
. וכמובן זה בלי להתחשב בזה שהרכבת בכיוון השני צריכה פחות אנרגיה בירידה.

אגב שימוש גבוה יותר בחשמל, אנרגיה היא הספק כפול זמן, מנועים חזקים וחלשים יכולים לעשות את אותה עבודה, מה שמשתנה הוא משך הזמן. בדוגמא של שיפוע(בהנחה שהוא דורש את ההספק המקסימלי מהמנועים והתנאים שווים ואידאלים) אפשר לומר שמנוע בהספק גדול יטפס מהר יותר ולמנוע בהספק נמוך יותר יקח יותר זמן, בסופו של דבר צריכת האנרגיה שווה.

לגבי שיפועיים בעייתים לרכבת קלה/כבדה, צריך להבין מה בדיוק "קורה" בשיפוע. כשרכבת רוצה לטפס שיפוע היא צריכה להפעיל יותר כוח בהשוואה לנסיעה במישור, הכוח הזה פרופורציונלי למשקלה של הרכבת, ככל שהיא כבדה יותר כך נדרש כוח גדול יותר. אך המשקל עצמו הוא לא הפרמטר היחיד, אפשר לספק לרכבת כבדה כוח גדול כמו שנדרש על ידי מנועים חזקים, לכן הפרמטר שחשוב פה הוא היחס בניהם, יחס הספק/משקל. עניין נוסף הוא היכולת להעביר את הכוח הזה מגלגלי הרכבת למסילה, מכיוון שמקדם החיכוך בין בין מתכת למתכת נמוך יחסית יש הגבלה פיזית לכוח שניתן להעביר ע"י כל גלגל, לכן כדי להעביר כוח גדול יש "לפצל" את הספק המנועים לאורך מספר גדול של צירי הנעה. ועוד עניין פה הוא המהירות שניתן לטפס בשיפוע - הספק שווה למהירות כפול כוח(P=F*V), ההספק הוא פרמטר קבוע(תלוי בהספק המנועים בציוד) ולכן כשנדרש כוח גדול יותר(לדוגמא בשיפוע) זה בא על חשבון מהירות וההפך. בקיצור מה שחשוב בשביל לטפס שיפועים זה כמו שרשמתי בהתחלה, יחס הספק/משקל גדול וכמות גדולה של צירים מונעים, פרמטרים שבהם יש לרק"ל יתרון באופן "טבעי". אך זה עדיין לא אומר שרכבת כבדה לא יכולה לטפס שיפועים מכובדים, רק אתמול הובאה דוגמא(ההודעה וזו המשורשרת אליה) ליכולת כזו, מה שמגובל פה הוא משקל הרכבת והמהירות שלה כמו שהסברתי למעלה. אגב יש גם רכבות "כבדות" שמצטיינות בפרמטרים האלו, כמו קרונועים חשמליים פרבריים מודרניים, הם קלים יחסית, בעלי הספק גבוה והנעה מפוצלת לאורך המערך, דבר שמאפשר להם גם תאוצה גבוהה וגם יכולת לטפס בשיפועים ש"בעייתים" לרכבות מו-דו/נגררות בקלות.
הקטע המשופע קצר יותר מהרכבת עצמה
 
עיריית תל אביב נתנה מפות חלקיות, הינה המידע המלא

סיום התכנון המוקדם לקווים הירוק והסגול של הרק"ל
עיריית תל אביב פרסמה היום הודעה על סיום התכנון המוקדם של הקווים הירוק והסגול ע"י נת"ע.
המפה של הקו הסגול נותנת מעט מאוד מידע, אבל המפה של הקו הירוק מפורטת יותר ואפשר לראות את מיקום התחנות, הפורטלים ושיפועי הקו. למשל, בניגוד להשערה שהייתה כאן שהפורטל הצפוני באבן גבירול יהיה מצפון לכיכר מילאנו, הוא דווקא מתוכנן מעט מצפון לנורדאו.
[URL]http://www.tel-aviv.gov.il/Pages/ItemPage.aspx?ListID=221711a0-b1c1-4dbf-81b7-1d19e3952732&ItemID=60&WebID=4d9d31ab-8ad3-4315-82f1-1446f842aef9[/URL]
עיריית תל אביב נתנה מפות חלקיות, הינה המידע המלא
הקו הירוק
http://www.nta.co.il/content/תתל-71-ב-קו-ירוק#
&nbsp
הקו הסגול
http://www.nta.co.il/content/תתל-70-א-הקו-הסגול#
 
מוזר שתחנת כיכר רבין כ"כ קרובה לתחנת ארלוזורוב.

סיום התכנון המוקדם לקווים הירוק והסגול של הרק"ל
עיריית תל אביב פרסמה היום הודעה על סיום התכנון המוקדם של הקווים הירוק והסגול ע"י נת"ע.
המפה של הקו הסגול נותנת מעט מאוד מידע, אבל המפה של הקו הירוק מפורטת יותר ואפשר לראות את מיקום התחנות, הפורטלים ושיפועי הקו. למשל, בניגוד להשערה שהייתה כאן שהפורטל הצפוני באבן גבירול יהיה מצפון לכיכר מילאנו, הוא דווקא מתוכנן מעט מצפון לנורדאו.
[URL]http://www.tel-aviv.gov.il/Pages/ItemPage.aspx?ListID=221711a0-b1c1-4dbf-81b7-1d19e3952732&ItemID=60&WebID=4d9d31ab-8ad3-4315-82f1-1446f842aef9[/URL]
מוזר שתחנת כיכר רבין כ"כ קרובה לתחנת ארלוזורוב.
המרחק ביניהן הוא כחצי ממרחק טיפוסי בין תחנות, אולי אפילו פחות מחצי. למה לא תיכננו את תחנת כיכר רבין במיקום דרומי יותר?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה