קו רכבת חיפה - נצרת

מצב
הנושא נעול.
קו רכבת חיפה - נצרת

קו רכבת חיפה - נצרת
היי, ראיתם את זה -
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4745349,00.html
כנראה שזה יהיה הקו הראשון בישראל בו ישולבו רכבות קלות במסילות הרכבת הכבדה.
וזה מעלה מחשבה, אולי יש עוד רעיונות לקווים כאלו שיכולים לשלב את שני העולמות, יש לכם רעיונות אולי??
 
היכן בכתבה רשום שהרכבת הקלה תשולב במסילות הרכבת הכבדה?

קו רכבת חיפה - נצרת
היי, ראיתם את זה -
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4745349,00.html
כנראה שזה יהיה הקו הראשון בישראל בו ישולבו רכבות קלות במסילות הרכבת הכבדה.
וזה מעלה מחשבה, אולי יש עוד רעיונות לקווים כאלו שיכולים לשלב את שני העולמות, יש לכם רעיונות אולי??
היכן בכתבה רשום שהרכבת הקלה תשולב במסילות הרכבת הכבדה?
זה לא רשום בשום מקום בכתבה וזו גם לא התוכנית.
לרכבת הקלה חיפה-נצרת יהיו לכל האורך מלב המפרץ ועד נצרת מסילות נפרדות.
 
יש מצב שטעיתי

היכן בכתבה רשום שהרכבת הקלה תשולב במסילות הרכבת הכבדה?
זה לא רשום בשום מקום בכתבה וזו גם לא התוכנית.
לרכבת הקלה חיפה-נצרת יהיו לכל האורך מלב המפרץ ועד נצרת מסילות נפרדות.
יש מצב שטעיתי
אולי בגלל המשפט הזה -
"שימוש ברכבת משולבת המתאימה לקו עירוני אך גם בין עירוני"
או סתם בגלל המפה באזור לב המפרץ.
אולי יום אחד יאריכו את הקו לחוף הכרמל...
 

Rubim88

New member
איפה בדיוק הן ישולבו?

קו רכבת חיפה - נצרת
היי, ראיתם את זה -
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4745349,00.html
כנראה שזה יהיה הקו הראשון בישראל בו ישולבו רכבות קלות במסילות הרכבת הכבדה.
וזה מעלה מחשבה, אולי יש עוד רעיונות לקווים כאלו שיכולים לשלב את שני העולמות, יש לכם רעיונות אולי??
איפה בדיוק הן ישולבו?
לפי התוכנית הרק"ל תגיע למרכז התחבורה החדש בלב המפרץ על תוואי נפרד שיסתיים ברציפים נפרדים.
 
אמרתי, יום אחד...


איפה בדיוק הן ישולבו?
לפי התוכנית הרק"ל תגיע למרכז התחבורה החדש בלב המפרץ על תוואי נפרד שיסתיים ברציפים נפרדים.
אמרתי, יום אחד...
 

Rubim88

New member
זה גם בעייתי

אמרתי, יום אחד...
זה גם בעייתי
לכל היותר תהיה יכולת לנסוע על מסילות הרכבת הכבדה, הרציפים/מסילות הרציפים יהיו נפרדים בגלל הבדלי הגובה. כמובן שאפשר גם להזמין ציוד מיוחד(דו מערכתי עם כניסה גבוהה) אבל אז כל שאר תחנות הרק"ל חייבות להיות עם רציפים גבוהים. בכלל כל הרעיון של שילוב רק"ל במסילת רכבת כבדה מה שנקרא Tram-train, הוא כשמרכז המטרופולין מרושת ברק"ל כשמחוץ למרכז קיימת תשתית רכבת כבדה, כך ניתן להגיע מהפרברים ישירות לתוך העיר ללא החלפת רכבות. המקרה של הפרוייקט הזה הוא בדיוק הפוך.
 

amit1270

New member
מה גם שרשת המסילות עמוסה מספיק גם ככה

זה גם בעייתי
לכל היותר תהיה יכולת לנסוע על מסילות הרכבת הכבדה, הרציפים/מסילות הרציפים יהיו נפרדים בגלל הבדלי הגובה. כמובן שאפשר גם להזמין ציוד מיוחד(דו מערכתי עם כניסה גבוהה) אבל אז כל שאר תחנות הרק"ל חייבות להיות עם רציפים גבוהים. בכלל כל הרעיון של שילוב רק"ל במסילת רכבת כבדה מה שנקרא Tram-train, הוא כשמרכז המטרופולין מרושת ברק"ל כשמחוץ למרכז קיימת תשתית רכבת כבדה, כך ניתן להגיע מהפרברים ישירות לתוך העיר ללא החלפת רכבות. המקרה של הפרוייקט הזה הוא בדיוק הפוך.
מה גם שרשת המסילות עמוסה מספיק גם ככה
הרכבת הקלה תצטרך "להידחק" בין זמני המסילה של הרכבות האחרות, וזה ממש לא בריא לתפעול של הרשת.
&nbsp
אם כבר, אז היה עדיף להאריך את הרק"ל בתוואי המטרונית. גם זה בעייתי, אבל פחות.
 

Bus Nerd

Active member
רעיונות לשילובים אפשריים

קו רכבת חיפה - נצרת
היי, ראיתם את זה -
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4745349,00.html
כנראה שזה יהיה הקו הראשון בישראל בו ישולבו רכבות קלות במסילות הרכבת הכבדה.
וזה מעלה מחשבה, אולי יש עוד רעיונות לקווים כאלו שיכולים לשלב את שני העולמות, יש לכם רעיונות אולי??
רעיונות לשילובים אפשריים
אם היו בונים את הפרוייקט (המיותר והיקר) של הרכבת לאילת, היה אפשר למשל לשלב רכבת כבדה בקו המתוכנן של הרכבת הקלה בין אילת לשדה התעופה החדש שבונים שם באיזור - רכבת קלה תדירה מהשדה לאילת, ורכבת כבדה פחות תדירה מאיזור המרכז (ובאר שבע) לאילת דרך אותה מסילה שעוצרת גם בשדה התעופה. כך חוסכים תשתית של מסילות ותחנות.
&nbsp
כמובן שעדיף שהקו בין אילת לנמל התעופה החדש שלה יהיה רק"ל בלבד ושרכבת כבדה לא תגיע לשם לעולם - כי קו לאילת יהיה מאוד לא כלכלי.
&nbsp
במקרים אחרים בארץ קשה לי לחשוב על מצב שבו הגיוני (בעלויות סבירות) לשלב רכבת קלה עם רכבת כבדה, אבל כאן בפורום הועלו כבר חלומות של שילוב שתלוי גם במנהור ציר האיילון בת"א.
 
במסילה בתוך העיר חיפה יש הגיון לשלב רכבת קלה עם יותר תחנות

רעיונות לשילובים אפשריים
אם היו בונים את הפרוייקט (המיותר והיקר) של הרכבת לאילת, היה אפשר למשל לשלב רכבת כבדה בקו המתוכנן של הרכבת הקלה בין אילת לשדה התעופה החדש שבונים שם באיזור - רכבת קלה תדירה מהשדה לאילת, ורכבת כבדה פחות תדירה מאיזור המרכז (ובאר שבע) לאילת דרך אותה מסילה שעוצרת גם בשדה התעופה. כך חוסכים תשתית של מסילות ותחנות.
&nbsp
כמובן שעדיף שהקו בין אילת לנמל התעופה החדש שלה יהיה רק"ל בלבד ושרכבת כבדה לא תגיע לשם לעולם - כי קו לאילת יהיה מאוד לא כלכלי.
&nbsp
במקרים אחרים בארץ קשה לי לחשוב על מצב שבו הגיוני (בעלויות סבירות) לשלב רכבת קלה עם רכבת כבדה, אבל כאן בפורום הועלו כבר חלומות של שילוב שתלוי גם במנהור ציר האיילון בת"א.
במסילה בתוך העיר חיפה יש הגיון לשלב רכבת קלה עם יותר תחנות
מהרכבת הכבדה.
המסילה די חופפת למסלול של קו 1 של המטרונית ורכבת קלה בתוואי המסילה של הרכבת הכבדה הייתה מחליפה את קו 1 ואולי גם את קו 2.
גם בין בית שמש למלחה העלו כאן בפורום מספר פעמים אפשרות להשתמש במסילה עבור רכבת קלה.
 
בין ירושלים לבית שמש

במסילה בתוך העיר חיפה יש הגיון לשלב רכבת קלה עם יותר תחנות
מהרכבת הכבדה.
המסילה די חופפת למסלול של קו 1 של המטרונית ורכבת קלה בתוואי המסילה של הרכבת הכבדה הייתה מחליפה את קו 1 ואולי גם את קו 2.
גם בין בית שמש למלחה העלו כאן בפורום מספר פעמים אפשרות להשתמש במסילה עבור רכבת קלה.
בין ירושלים לבית שמש
כאשר תהיה רכבת קלה עד מלחה (הקו הירוק), וכאשר תהיה רכבת קלה בירושלים מדרום העיר ועד לאזור המסילה בצפון,
וכל אחד מהם ייסע בתדירות של כל 5 דקות.
יהיה הגיוני שאחת מכל כמה נסיעות (נניח אחת לחצי שעה), תסע מבית שמש דרום כל הדרך עד לצי רבר אילן דרך מסילת נחל שורק.
כמובן שבחזון הזה הרכבת הכבדה תסתיים בבית שמש. על המסילה של נחל שורק תפעל רק "רכבת קלה מיוחדת".
 

LG123456

New member
במידה ותופעל רק"ל בתוואי נחל שורק

בין ירושלים לבית שמש
כאשר תהיה רכבת קלה עד מלחה (הקו הירוק), וכאשר תהיה רכבת קלה בירושלים מדרום העיר ועד לאזור המסילה בצפון,
וכל אחד מהם ייסע בתדירות של כל 5 דקות.
יהיה הגיוני שאחת מכל כמה נסיעות (נניח אחת לחצי שעה), תסע מבית שמש דרום כל הדרך עד לצי רבר אילן דרך מסילת נחל שורק.
כמובן שבחזון הזה הרכבת הכבדה תסתיים בבית שמש. על המסילה של נחל שורק תפעל רק "רכבת קלה מיוחדת".
במידה ותופעל רק"ל בתוואי נחל שורק
מה יעלה בגורל תחנת מלחה? ובכלל- הרכבת לירושלים האומה תהיה כמובן אטרקטיבית ויעילה יותר ותשרת את האזור מסביב, אבל למה לחסל שוב את הרכבת באזור של מלחה, שנותנת מענה לנוסעים הקרובים אליה?
גם ככה הושקעו סכומי עתק בחידוש המסילה ובבניית תחנת מלחה וכן מתקיים בה שימוש שהולך וגדל, לכן אני חושב שזה לא חכם וחבל לבטל את המשך הרכבת למלחה.
 

amit1270

New member
איזה מענה תחנת מלחה תיתן כשייפתח A1?

במידה ותופעל רק"ל בתוואי נחל שורק
מה יעלה בגורל תחנת מלחה? ובכלל- הרכבת לירושלים האומה תהיה כמובן אטרקטיבית ויעילה יותר ותשרת את האזור מסביב, אבל למה לחסל שוב את הרכבת באזור של מלחה, שנותנת מענה לנוסעים הקרובים אליה?
גם ככה הושקעו סכומי עתק בחידוש המסילה ובבניית תחנת מלחה וכן מתקיים בה שימוש שהולך וגדל, לכן אני חושב שזה לא חכם וחבל לבטל את המשך הרכבת למלחה.
איזה מענה תחנת מלחה תיתן כשייפתח A1?
זמן נסיעה ארוך בשעה מהקו המהיר, תדירות של רכבת בשעה במקרה הטוב לעומת 3 ואולי אפילו 4 בשעה בתחנת האומה. "לא תחרותי" זה האנדרסטייטמנט של העשור.
&nbsp
אולי צריך להשאיר את הקו למלחה לצרכי תיירות ונסיעות בין בית שמש לאזור מלחה (אבל למטרה הזאת כבר עדיף רק"ל..). אולי גם למשחקי כדורגל...
 

LG123456

New member
לתושבים שגרים באזור מלחה וגם כמו שציינת למשחקים שמתקיימים לא

איזה מענה תחנת מלחה תיתן כשייפתח A1?
זמן נסיעה ארוך בשעה מהקו המהיר, תדירות של רכבת בשעה במקרה הטוב לעומת 3 ואולי אפילו 4 בשעה בתחנת האומה. "לא תחרותי" זה האנדרסטייטמנט של העשור.
&nbsp
אולי צריך להשאיר את הקו למלחה לצרכי תיירות ונסיעות בין בית שמש לאזור מלחה (אבל למטרה הזאת כבר עדיף רק"ל..). אולי גם למשחקי כדורגל...
לתושבים שגרים באזור מלחה וגם כמו שציינת למשחקים שמתקיימים לא
מעט. אני לא חושב שרכבת קלה יכולה להכיל כמות גדולה של אנשים כמו ש-5 מערכי IC3 יכולים להכיל (יכול להיות שאני טועה). A1 בהחלט יהיה האלטרנטיבה העיקרית והדי בלעדית. תחנת מלחה תאפשר להערכתי נסיעה פחות מסורבלת לרמלה, לוד ובאר שבע (עם החלפה ברמלה/לוד). אני לא אומר שהיא תהווה תחרות לירושלים האומה, להיפך, שתי התחנות יכולות לשרת את שני קצוות העיר. אגב, צריך לקחת בחשבון גם את מקור ההנעה של הרכבת הקלה אם תופעל כזו- יהיה קצת בעייתי לחשמל את תוואי נחל שורק הן מבחינה סביבתית והן מבחינה פיזית- התוואי צר ברובו.
 

amit1270

New member
א. גם לתושבי אזור מלחה התחנה לא ממש תעזור

לתושבים שגרים באזור מלחה וגם כמו שציינת למשחקים שמתקיימים לא
מעט. אני לא חושב שרכבת קלה יכולה להכיל כמות גדולה של אנשים כמו ש-5 מערכי IC3 יכולים להכיל (יכול להיות שאני טועה). A1 בהחלט יהיה האלטרנטיבה העיקרית והדי בלעדית. תחנת מלחה תאפשר להערכתי נסיעה פחות מסורבלת לרמלה, לוד ובאר שבע (עם החלפה ברמלה/לוד). אני לא אומר שהיא תהווה תחרות לירושלים האומה, להיפך, שתי התחנות יכולות לשרת את שני קצוות העיר. אגב, צריך לקחת בחשבון גם את מקור ההנעה של הרכבת הקלה אם תופעל כזו- יהיה קצת בעייתי לחשמל את תוואי נחל שורק הן מבחינה סביבתית והן מבחינה פיזית- התוואי צר ברובו.
א. גם לתושבי אזור מלחה התחנה לא ממש תעזור
ופירטתי למה בהודעה הקודמת.
ב. משחקי כדורגל (גם כדורסל!) ובעיקר משחקי הנבחרת יכולים להצדיק הפעלת רכבות מיוחדות, ואני אשמח אם זה יקרה. אגב, אאל"ט אי אפשר להפעיל רכבות של 5 מערכים בקו הזה.
ג. לרמלה אולי, ללוד לא ממש ובטח לא לבאר שבע.
ד. חשמול לא יוצר בעיה סביבתית ואני לא חושב שתהיה בעיה למצוא מקום לעמודים. מה שכן - יכול להיות שתהיה בעיה עם מתח ישר 750 וולט בתוואי ארוך כל כך.
 

נתנאל531

Well-known member
אפשר להפעיל IC3 בעל 5 מערכים בקו לירושלים

א. גם לתושבי אזור מלחה התחנה לא ממש תעזור
ופירטתי למה בהודעה הקודמת.
ב. משחקי כדורגל (גם כדורסל!) ובעיקר משחקי הנבחרת יכולים להצדיק הפעלת רכבות מיוחדות, ואני אשמח אם זה יקרה. אגב, אאל"ט אי אפשר להפעיל רכבות של 5 מערכים בקו הזה.
ג. לרמלה אולי, ללוד לא ממש ובטח לא לבאר שבע.
ד. חשמול לא יוצר בעיה סביבתית ואני לא חושב שתהיה בעיה למצוא מקום לעמודים. מה שכן - יכול להיות שתהיה בעיה עם מתח ישר 750 וולט בתוואי ארוך כל כך.
אפשר להפעיל IC3 בעל 5 מערכים בקו לירושלים
בעצמי נסעתי באחת כזו, עמוסה לחלוטין... (ביום ההלוויה של הרב עובדיה יוסף)
 
מתי פותחים את A1?

איזה מענה תחנת מלחה תיתן כשייפתח A1?
זמן נסיעה ארוך בשעה מהקו המהיר, תדירות של רכבת בשעה במקרה הטוב לעומת 3 ואולי אפילו 4 בשעה בתחנת האומה. "לא תחרותי" זה האנדרסטייטמנט של העשור.
&nbsp
אולי צריך להשאיר את הקו למלחה לצרכי תיירות ונסיעות בין בית שמש לאזור מלחה (אבל למטרה הזאת כבר עדיף רק"ל..). אולי גם למשחקי כדורגל...
מתי פותחים את A1?
כל הזמן מכריזים על מרץ-אפריל 2018, אבל מתי בדיוק?
הואיל וערב פסח תעש״ח נופל ביום ו׳ 30 למרץ 2018, אז כדאי לפתוח את הקו שבוע קודם לכן כדי שאלפים יוכלו לעלות לירושלים משעות הבוקר המוקדמות בחול המועד !!!
איזו חגיגה בדרך ואיזה טסט נהדר עבור הקטרים החשמליים שיגררו 10 קרונות DD מלאים עד אפס מקום בגלל החג ובגלל עצם החידוש.......יכול להיות אפילו שלא ישאר מקום בקרונות כדי להתפלל בדרך.
 

amit1270

New member
אתה רוצה שעה מדויקת?

מתי פותחים את A1?
כל הזמן מכריזים על מרץ-אפריל 2018, אבל מתי בדיוק?
הואיל וערב פסח תעש״ח נופל ביום ו׳ 30 למרץ 2018, אז כדאי לפתוח את הקו שבוע קודם לכן כדי שאלפים יוכלו לעלות לירושלים משעות הבוקר המוקדמות בחול המועד !!!
איזו חגיגה בדרך ואיזה טסט נהדר עבור הקטרים החשמליים שיגררו 10 קרונות DD מלאים עד אפס מקום בגלל החג ובגלל עצם החידוש.......יכול להיות אפילו שלא ישאר מקום בקרונות כדי להתפלל בדרך.
אתה רוצה שעה מדויקת?
קודם נראה איך מתקדם החשמול...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה