חופשי חודשי ונסיעה ברכבת מחוץ לגבולות הכרטיס

מצב
הנושא נעול.

cwen

New member
חופשי חודשי ונסיעה ברכבת מחוץ לגבולות הכרטיס

חופשי חודשי ונסיעה ברכבת מחוץ לגבולות הכרטיס
נניח אני קונה חופשי חודשי איזור 1 ורוצה לנסוע ברכבת מתל אביב להוד השרון.
איך זה יתבצע? ביציאה הוולידטור יוריד לי אוטומטית מהערך הצבור כדי להשלים את הנסיעה מפתח תקווה להוד השרון או שאני צריכה לרכוש מראש כרטיס מתאים? והאם הוא יהיה זול יותר?
 
אני רק יודעת שאין ערך צבור ברכבת

חופשי חודשי ונסיעה ברכבת מחוץ לגבולות הכרטיס
נניח אני קונה חופשי חודשי איזור 1 ורוצה לנסוע ברכבת מתל אביב להוד השרון.
איך זה יתבצע? ביציאה הוולידטור יוריד לי אוטומטית מהערך הצבור כדי להשלים את הנסיעה מפתח תקווה להוד השרון או שאני צריכה לרכוש מראש כרטיס מתאים? והאם הוא יהיה זול יותר?
אני רק יודעת שאין ערך צבור ברכבת
כנראה שאת צריכה לקנות מראש כרטיס מתאים (אם זה לכווול האזור או רק לרכבת זה כבר שיקול שלך).
 

cwen

New member
אבל כמה יעלה הכרטיס המתאים?

אני רק יודעת שאין ערך צבור ברכבת
כנראה שאת צריכה לקנות מראש כרטיס מתאים (אם זה לכווול האזור או רק לרכבת זה כבר שיקול שלך).
אבל כמה יעלה הכרטיס המתאים?
כמו תל אביב - הוד השרון או שתהיה התחשבות בגבולות של איזור 1 שעליהם כבר שילמתי בחופשי חודשי?
 

orchilit

New member
לפי מה שהבנתי פה באיזה שרשור, החיוב של הרב קו ברכבת

אבל כמה יעלה הכרטיס המתאים?
כמו תל אביב - הוד השרון או שתהיה התחשבות בגבולות של איזור 1 שעליהם כבר שילמתי בחופשי חודשי?
לפי מה שהבנתי פה באיזה שרשור, החיוב של הרב קו ברכבת
נעשה בדיעבד (כלומר רק כאשר את יוצאת מיעדך הסופי, הוא מחשב את מה שצריך לחשב), כך בהחלט יכול להיות (לא יודע, ואני עכשיו אהיה שבועיים בברלין במקום לנסות את הניסוי המעניין הזה [הדלקת אותי, מה לעשות :) ]) שהרב קו יחייב אותך רק על המרחק שמחוץ לאזור 1 (נניח מראש העין עד הוד השרון).
 

cwen

New member
אבל זה מתבצע על ידי בחירה מכרטיסיות.

לפי מה שהבנתי פה באיזה שרשור, החיוב של הרב קו ברכבת
נעשה בדיעבד (כלומר רק כאשר את יוצאת מיעדך הסופי, הוא מחשב את מה שצריך לחשב), כך בהחלט יכול להיות (לא יודע, ואני עכשיו אהיה שבועיים בברלין במקום לנסות את הניסוי המעניין הזה [הדלקת אותי, מה לעשות :) ]) שהרב קו יחייב אותך רק על המרחק שמחוץ לאזור 1 (נניח מראש העין עד הוד השרון).
אבל זה מתבצע על ידי בחירה מכרטיסיות.
ולי אין שום כרטיסיה. אם ארצה לנסוע להוד השרון יהיה לי מוטען רק החופשי חודשי של איזור 1.
 
אם תרצי לנסוע להוד השרון, תצטרכי כרטיס שמתאים להוד השרון

אבל זה מתבצע על ידי בחירה מכרטיסיות.
ולי אין שום כרטיסיה. אם ארצה לנסוע להוד השרון יהיה לי מוטען רק החופשי חודשי של איזור 1.
אם תרצי לנסוע להוד השרון, תצטרכי כרטיס שמתאים להוד השרון
כפי שאם תרצי לנסוע לנהריה, תצטרכי כרטיס שמתאים לנסיעה לנהריה.
החופשי חודשי של אזור 1 בגוש דן לא מתאים לא להוד השרון ולא לנהריה.
 

Bus Nerd

Active member
"הניסוי המעניין" משמעו נסיעה ללא כרטיס נסיעה מתאים

לפי מה שהבנתי פה באיזה שרשור, החיוב של הרב קו ברכבת
נעשה בדיעבד (כלומר רק כאשר את יוצאת מיעדך הסופי, הוא מחשב את מה שצריך לחשב), כך בהחלט יכול להיות (לא יודע, ואני עכשיו אהיה שבועיים בברלין במקום לנסות את הניסוי המעניין הזה [הדלקת אותי, מה לעשות :) ]) שהרב קו יחייב אותך רק על המרחק שמחוץ לאזור 1 (נניח מראש העין עד הוד השרון).
"הניסוי המעניין" משמעו נסיעה ללא כרטיס נסיעה מתאים
אם פקח תופס אותך מנסה את הניסוי הזה, אתה תקבל קנס על נסיעה ללא כרטיס. רכבת ישראל עדיין לא מקבלת ערך צבור ועדיין לא יכולה לחייב אותך בצורה דינאמית כזו - ואני לא בטוח שזה אי פעם יקרה.
&nbsp
אין מה לנסות, זה פשוט לא יעבוד.
 
זה לא עובד כך. הרב-קו מחוייב רק בחוזה שמוטען בו.

לפי מה שהבנתי פה באיזה שרשור, החיוב של הרב קו ברכבת
נעשה בדיעבד (כלומר רק כאשר את יוצאת מיעדך הסופי, הוא מחשב את מה שצריך לחשב), כך בהחלט יכול להיות (לא יודע, ואני עכשיו אהיה שבועיים בברלין במקום לנסות את הניסוי המעניין הזה [הדלקת אותי, מה לעשות :) ]) שהרב קו יחייב אותך רק על המרחק שמחוץ לאזור 1 (נניח מראש העין עד הוד השרון).
זה לא עובד כך. הרב-קו מחוייב רק בחוזה שמוטען בו.
המערכות לא מבצעות חיובים "על עיוור" לפי חישובים מורכבים.
אם אין חוזה מתאים, הנסיעה בוצעה ללא תשלום על כל המשמעויות.
ברכבת, במקרים כאלה, הולידטור לא יפתח את השער ואם, כפי שכבר נכתב, פקח מבצע ביקורת, המשמעות היא תשלום פי 3 ממחיר הנסיעה.

גם באוטובוסים המערכות לא מבצעות באופן אוטומטי חיובים מורכבים של חופשי-תקופתי + ערך צבור או כרטיסיה. וברכבת זה לא רלוונטי בכלל כי אין ערך צבור.
 

orchilit

New member
חבל שזה לא עובד כך. (לא ידעתי שאין ערך צבור ברכבת)

זה לא עובד כך. הרב-קו מחוייב רק בחוזה שמוטען בו.
המערכות לא מבצעות חיובים "על עיוור" לפי חישובים מורכבים.
אם אין חוזה מתאים, הנסיעה בוצעה ללא תשלום על כל המשמעויות.
ברכבת, במקרים כאלה, הולידטור לא יפתח את השער ואם, כפי שכבר נכתב, פקח מבצע ביקורת, המשמעות היא תשלום פי 3 ממחיר הנסיעה.

גם באוטובוסים המערכות לא מבצעות באופן אוטומטי חיובים מורכבים של חופשי-תקופתי + ערך צבור או כרטיסיה. וברכבת זה לא רלוונטי בכלל כי אין ערך צבור.
חבל שזה לא עובד כך. (לא ידעתי שאין ערך צבור ברכבת)
באמסטרדם למשל, כל הנסיעה דרך כרטיס ה OK Chipkaart עובד בתיקוף הן בכניסה והן ביציאה ואז יודע לחשב את המחיר.
אני בטוח שגם ברכבת יכלו/יכולים/יוכלו לעשות משהו כזה.
איך בקו 1 עכשיו זה עובד בשיטה כזו של השלמת חיוב (במקרה שמישהו חורג לאזור 21/22 הנוכחים?)
 
אם נגיד יש לך כרטיס אחר ברכבת

חבל שזה לא עובד כך. (לא ידעתי שאין ערך צבור ברכבת)
באמסטרדם למשל, כל הנסיעה דרך כרטיס ה OK Chipkaart עובד בתיקוף הן בכניסה והן ביציאה ואז יודע לחשב את המחיר.
אני בטוח שגם ברכבת יכלו/יכולים/יוכלו לעשות משהו כזה.
איך בקו 1 עכשיו זה עובד בשיטה כזו של השלמת חיוב (במקרה שמישהו חורג לאזור 21/22 הנוכחים?)
אם נגיד יש לך כרטיס אחר ברכבת
אבל לא כרטיס ליעד שאת נוסעת אליו-תחוייבי הכרטיס שיש לך , גם אם הוא יותר יקר. (לא זוכרת מה קורה אם זה כרטיס יותר זול, כנראה שתחוייבי בו בכל מקרה.)
אבל כמו שכבר רשמו פה לא מומלץ לעשות את "הניסוי" הזה וכו
 

Bus Nerd

Active member
כרגע אין שינוי במחיר הכרטיסים הבודדים

אבל כמה יעלה הכרטיס המתאים?
כמו תל אביב - הוד השרון או שתהיה התחשבות בגבולות של איזור 1 שעליהם כבר שילמתי בחופשי חודשי?
כרגע אין שינוי במחיר הכרטיסים הבודדים
זה קצת טיפשי, אבל בשלב הראשון של הרפורמה מחיר כרטיסים של נסיעות בודדות או הלוך-חזור ישארו כמו שהם היום.
&nbsp
בקשר לאינטראקציה של זה עם כרטיס חופשי חודשי - גם לפני הרפורמה אם היה לי חופשי חודשי מפ"ת לת"א, הוא לא היה מפחית את העלות של (למשל) נסיעה להרצליה. מהבחינה הזו אין שינוי כלל.
&nbsp
ייתכן שניתן לחסוך כמה שקלים עם טריק כגון נסיעה לתחנה הקרובה ביותר ליעד שהחופשי חודשי מאפשר לך (במקרה הזה: פתח תקווה סגולה), ירידה מהרכבת, ורכישת כרטיס רכבת בודד משם להוד השרון. כמובן שזה טריק מטופש שאף אחד לא יעשה, כי הוא מאפשר לחסוך כמה שקלים אבל עולה בהמון זמן מבוזבז.
&nbsp
למרות זאת, הטריק הזה כן יכול להשתלם בחלק מהמקרים לבעלי חופשי חודשי אם הם במילא צריכים להחליף רכבת כדי להגיע ליעדם, למשל אם יש לי חופשי חודשי מפ"ת לת"א, ואני במקרה צריך להגיע להרצליה, אני יכול להשתמש בחופשי חודשי כדי להגיע לת"א אוניברסיטה, לצאת עם החופשי חודשי, ואז לקנות כרטיס חד פעמי להרצליה ולהשתמש בו לחלק הבא של הנסיעה, בלי לבזבז יותר מדי זמן נוסף (כי במילא צריך לחכות לרכבת שמחליפים אליה).
&nbsp
כמובן שהטריק הזה מסורבל ואני לא ממליץ לאף אחד להשתמש בו, ואף אחד לא מבטיח שהוא יוצא זול יותר מכרטיס חופשי יומי.
&nbsp
לחלק מהנסיעות (בעיקר אם את מתכוונת לעשות נסיעות המשך באוטובוסים לאחר ההגעה ליעד) ישתלם יותר כרטיס חופשי יומי, שכמובן לא חייב להיות באותו איזור של כרטיס החופשי חודשי. במקרה הספציפי של ת"א-הוד השרון, כרטיס חופשי יומי יהיה "גוש דן מורחב" של טבעות 1+2 ויעלה 25 ש"ח.
 
אם את רוצה לנסוע מתל אביב להוד השרון עם כרטיס חופשי חודשי של

אבל כמה יעלה הכרטיס המתאים?
כמו תל אביב - הוד השרון או שתהיה התחשבות בגבולות של איזור 1 שעליהם כבר שילמתי בחופשי חודשי?
אם את רוצה לנסוע מתל אביב להוד השרון עם כרטיס חופשי חודשי של
טבעת 1 בלבד, את צריכה לצאת מהולידטורים בתחנת סגולה, לקנות כרטיס נסיעה חד-פעמי, סגולה-הוד השרון ולעלות על הרכבת הבאה.
אם את רוצה הלוך -חזור תל אביב - הוד השרון ולהשתמש בחופשי חודשי של טבעת 1 בלבד, את צריכה לעשות אותו דבר, אבל לבדוק מה יותר זול, כרטיס הלוך-חזור סגולה - הוד השרון או חופשי יומי.
או בקיצור, על מנת לא להסתבך, פשוט לקנות חופשי-יומי שמתאים לנסיעה תל אביב-הוד השרון מבלי לעשות אקרובטיקה (חופשי יומי שכולל את טבעת 1 ואת טבעת 2, במחיר 25 ש"ח).

אם את נוסעת הרבה בין תל אביב להוד השרון, תקני מראש חופשי חודשי של טבעת 1 + טבעת 2 במחיר 285 ש"ח.

אין דבר כזה ברכבת השלמות מחיר. רוצה השלמה? תפצלי את הנסיעה כפי שתיארתי קודם.
גם לא ממש אפשר לקנות מראש כרטיס סגולה - הוד השרון בתל אביב, כי צריך איפשהו להעביר אותו בולידטור לפני שאת מגיעה לקטע שלא כלול בטבעת 1. אחרת פקח של הרכבת עלול לקנוס אותך.
 
אפשר לקנות את הכרטיס מהבית, ולבצע רק יציאה וכניסה.

אם את רוצה לנסוע מתל אביב להוד השרון עם כרטיס חופשי חודשי של
טבעת 1 בלבד, את צריכה לצאת מהולידטורים בתחנת סגולה, לקנות כרטיס נסיעה חד-פעמי, סגולה-הוד השרון ולעלות על הרכבת הבאה.
אם את רוצה הלוך -חזור תל אביב - הוד השרון ולהשתמש בחופשי חודשי של טבעת 1 בלבד, את צריכה לעשות אותו דבר, אבל לבדוק מה יותר זול, כרטיס הלוך-חזור סגולה - הוד השרון או חופשי יומי.
או בקיצור, על מנת לא להסתבך, פשוט לקנות חופשי-יומי שמתאים לנסיעה תל אביב-הוד השרון מבלי לעשות אקרובטיקה (חופשי יומי שכולל את טבעת 1 ואת טבעת 2, במחיר 25 ש"ח).

אם את נוסעת הרבה בין תל אביב להוד השרון, תקני מראש חופשי חודשי של טבעת 1 + טבעת 2 במחיר 285 ש"ח.

אין דבר כזה ברכבת השלמות מחיר. רוצה השלמה? תפצלי את הנסיעה כפי שתיארתי קודם.
גם לא ממש אפשר לקנות מראש כרטיס סגולה - הוד השרון בתל אביב, כי צריך איפשהו להעביר אותו בולידטור לפני שאת מגיעה לקטע שלא כלול בטבעת 1. אחרת פקח של הרכבת עלול לקנוס אותך.
אפשר לקנות את הכרטיס מהבית, ולבצע רק יציאה וכניסה.
 
זה עדיין במקרים רבים יגרום לפספוס הרכבת, במיוחד אם צריך

אפשר לקנות את הכרטיס מהבית, ולבצע רק יציאה וכניסה.
זה עדיין במקרים רבים יגרום לפספוס הרכבת, במיוחד אם צריך
לעלות ולרדת בשביל להגיע לולידטורים.
מערכת השלמות אמיתית ברכבת יכולה להתקיים רק אם יהיו מכשירי תיקוף בתוך הרכבות עצמן וזה לא ממש הולך לקרות.
 
בשביל זה צריך לחכות עוד שנה,

זה עדיין במקרים רבים יגרום לפספוס הרכבת, במיוחד אם צריך
לעלות ולרדת בשביל להגיע לולידטורים.
מערכת השלמות אמיתית ברכבת יכולה להתקיים רק אם יהיו מכשירי תיקוף בתוך הרכבות עצמן וזה לא ממש הולך לקרות.
בשביל זה צריך לחכות עוד שנה,
בתחילת 2017 אמור להכנס ערך צבור לרכבת
 
עכשיו זה כבר תחילת 2017? מה קרה לרבעון השני של 2016?

בשביל זה צריך לחכות עוד שנה,
בתחילת 2017 אמור להכנס ערך צבור לרכבת
עכשיו זה כבר תחילת 2017? מה קרה לרבעון השני של 2016?
הרי מסבירים שעדכון תעריפי הבסיס יהיה כשיהיה ערך צבור ברכבת.
אז עכשיו זה עוד שנה?

מה עוד משרד התחבורה לא מגלה לנו בקשר לרפורמת מערכת התעריפים הכפולה הזו?
 
אני דווקא שמעתי שמדובר בשני מועדים שונים

עכשיו זה כבר תחילת 2017? מה קרה לרבעון השני של 2016?
הרי מסבירים שעדכון תעריפי הבסיס יהיה כשיהיה ערך צבור ברכבת.
אז עכשיו זה עוד שנה?

מה עוד משרד התחבורה לא מגלה לנו בקשר לרפורמת מערכת התעריפים הכפולה הזו?
אני דווקא שמעתי שמדובר בשני מועדים שונים
עדכון תעריפים ברבעון השני של 2016.
והכנסת ערך צבור בינואר 2017
&nbsp
 
כלומר אין תלות בין החלת ערך צבור לבין עדכון תעריפי הבסיס

אני דווקא שמעתי שמדובר בשני מועדים שונים
עדכון תעריפים ברבעון השני של 2016.
והכנסת ערך צבור בינואר 2017
&nbsp
כלומר אין תלות בין החלת ערך צבור לבין עדכון תעריפי הבסיס
כפי שאני טענתי כל הזמן.
אז אם כך מה התירוץ של משרד התחבורה לא לעדכן את תעריפי הבסיס כבר בינואר 2016?
למה לקיים מערכת תעריפים כפולה, מבלבלת, מטעה, מסבכת ובמקרים לא מעטים גם גוזלת כספי ציבור במשך 3-4-5-6 חודשים?
 
את זה תצטרך להפנות אליהם

כלומר אין תלות בין החלת ערך צבור לבין עדכון תעריפי הבסיס
כפי שאני טענתי כל הזמן.
אז אם כך מה התירוץ של משרד התחבורה לא לעדכן את תעריפי הבסיס כבר בינואר 2016?
למה לקיים מערכת תעריפים כפולה, מבלבלת, מטעה, מסבכת ובמקרים לא מעטים גם גוזלת כספי ציבור במשך 3-4-5-6 חודשים?
את זה תצטרך להפנות אליהם
בכל מקרה מצאתי היכן רשום ינואר2017
בפרסום ברשומות של עדכון המחירים שהיה בתחילת דצמבר פורסם .
שתחילתם של המחירים לעניין ערך צבור 1 בינואר 2017
עמוד 214 סעיף 3(א)
http://index.justice.gov.il/SitePages/OpenFile.aspx?d=WGyXSB4vwr6uBxhkUHekXywQu2LjkF1eTG8UeU698g8=
 

orchilit

New member
כי אז אפשר להתהדר בשתי רפורמות !


כלומר אין תלות בין החלת ערך צבור לבין עדכון תעריפי הבסיס
כפי שאני טענתי כל הזמן.
אז אם כך מה התירוץ של משרד התחבורה לא לעדכן את תעריפי הבסיס כבר בינואר 2016?
למה לקיים מערכת תעריפים כפולה, מבלבלת, מטעה, מסבכת ובמקרים לא מעטים גם גוזלת כספי ציבור במשך 3-4-5-6 חודשים?
כי אז אפשר להתהדר בשתי רפורמות !
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה