אחד המאמרים הכי מטופשים שנתקלתי בהם

מצב
הנושא נעול.

Ccyclist

Well-known member
עדיף שיהיה כביש שירות לפני המחלף ותחנה למספר אוטובוסים.

נכון חלקית
העליה בכיוון למרכז היא 5-10 דקות תלוי בעיקר בפקקים לפני הרמזור, נתץ בשעות העומס יפתור את הבעייה.
רבים מתושבי מבשרת נוסעים ברכב עדיין יש מספיק אנשים ללא רכב וצעירים שכן צריכים את התחבורה הציבורית. גם בערים במעמד סוציואקונומי גבוה יש דרישה לתחץ.
עדיף שיהיה כביש שירות לפני המחלף ותחנה למספר אוטובוסים.
בצורה כזו העצירה מצטמצמת לדקה או שתיים לפני המחלף בצורה אחראית יותר מעצירה מתחת לגשר שמגבילה את מספר האוטובוסים שיכולים לעצור בקטע קצר כל-כך.
&nbsp
את הקווים הפנימיים של מבשרת אפשר לעצור לפני הגשר בשני צידי הכביש ומי שצריך להמשיך בתוך הישוב יוכל לעשות זאת עם הפרעה מינימלית לנוסעים הבינעירוניים.
&nbsp
 

cwen

New member
המחלף הולך להתבטל בקרוב ממילא.

עדיף שיהיה כביש שירות לפני המחלף ותחנה למספר אוטובוסים.
בצורה כזו העצירה מצטמצמת לדקה או שתיים לפני המחלף בצורה אחראית יותר מעצירה מתחת לגשר שמגבילה את מספר האוטובוסים שיכולים לעצור בקטע קצר כל-כך.
&nbsp
את הקווים הפנימיים של מבשרת אפשר לעצור לפני הגשר בשני צידי הכביש ומי שצריך להמשיך בתוך הישוב יוכל לעשות זאת עם הפרעה מינימלית לנוסעים הבינעירוניים.
&nbsp
המחלף הולך להתבטל בקרוב ממילא.
 

Ccyclist

Well-known member
ועדיין - היא מתארת בעיה שמרחיקה משתמשי תח"צ כפריים ופרבריים

אחד המאמרים הכי מטופשים שנתקלתי בהם
[URL]http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001087759[/URL]
הגאונה יושבת באמבטיה וצועקת "יוריקה!". היא הגיע למסקנה שלא צריך בכלל אוטובוסים אלא אפשר להחליף אותם במכוניות. וואו! איך לא חשבו על זה קודם? בעצם כן חשבו, ואחרי שניה הבינו שזה מטומטם להחריד אז עברו לעניין הבא.

למה זה מטומטם? מכמה סיבות:
1.בדיוק כמו עם מוניות שירות,גם כאן מי שגר במקום מבוקש או שרוצה להגיע לאחד כזה ירוויח, ומי שגר במקום יותר דליל באוכלוסיה או רוצה להגיע לאחד יאכל לקרדה.
2.מכוניות תופסות יותר שטח. קחו נניח 50 איש. אפשר לאכלס איתם מפרקית ועוד נשארו כמה מקומות ספייר. עם זאת אפשר לאכלס איתם מינימום 10 מכוניות שזה תופס יותר שטח ממפרקית(אלא אם הגברת כוללת בתוכנית שלה גם לדחוס אנשים בבגאז') ובגלל שזה תופס יותר שטח זה צור יותר פקקים.
3.ובגלל שזה תופס יותר שטח גם צריך יותר חניונים, בטח אם לשיטתה של מורן יותר אנשים יעברו לתחבורה ציבורית(הם לא,אבל לא משנה) והרי כבר היום יש מצוקה בנושא החניונים אז מורן רוצה להכביד על כך עוד?
4.לא צריך להיות החשב הכללי באוצר כדי לדעת ששיטתה של מורן תצריך הרבה הרבה(הרבה) יותר נהגים, ונהגים עולים כסף. לזה צריך להוסיף את הנושא של דלק ותחזוקה של המכוניות(הרבות מאד גם הן) . למרות דבריה של מורן זה לא נשמע כמו משהו חסכני במיוחד. ואני כבר לא מדבר על השלכות כלכליות עקיפות(למשל אנשים שיאחרו לעבודה בגלל הפקקים שאותן מכוניות ייצרו)
ועדיין - היא מתארת בעיה שמרחיקה משתמשי תח"צ כפריים ופרבריים
זו אותה האחת שחושבת שלא צריך מערכת מסילתית תת-קרקעית בגוש דן, אז מושג בהסעת המונים אין לה (כרטיס על חשבונה לכל בירה אירופאית ומלון לשבוע ואני מניח שזה ישתנה).
&nbsp
כמו כן, השימוש שלה בעפולה כדוגמה אינו נכון כי וודאי יש צורך באוטובוסים מעפולה לחיפה ומעפולה למרכז (ע"ע הכוונות הצפון דרך עפולה בפורום).
&nbsp
אבל מה לעשות שהקווים הארוכים והמסורבלים שהיא מתארת בדוגמאות הפרבריות שלה, שסובלים גם מבעיות תדירות, הם בעיה רצינית מהסוג שמדיר מתשתמשים פוטנציאלים.
&nbsp
מצד שני הפתרון שלה אינו פתרון בשלב זה בגלל עלות הנהגים והעובדה שהפתרון אינו מוצע כפתרון ל2 הקילומטר האחרונים אלא כפתרון "מדלת לדלת". אם לשם הוויכוח הדוגמה היא מעמק יזרעאל אז הפתרון שלה רלוונטי להקפצה לתחנות רכבת העמק או לצמתים העיקריים של כבישי העמק.
&nbsp
לטעמי חייבת להיות אפליקציה שבה הציבור יוכל להגדיר למשרד התחבורה את יעדיו כדי שהתיכנון יבוא מלמטה למעלה ולא להיפך. בעידן אזורי התעשייה שבשולי הערים מערכת שמכבדת גבולות מוניציפליים ומסיעה בעיקר למרכזי הערים די מפספסת את הנוסע הפרברי והכפרי.
 

סנוי

New member
נשמע מעניין הרעיון שלך לאפליקציה. תוכל להרחיב על כך?

ועדיין - היא מתארת בעיה שמרחיקה משתמשי תח"צ כפריים ופרבריים
זו אותה האחת שחושבת שלא צריך מערכת מסילתית תת-קרקעית בגוש דן, אז מושג בהסעת המונים אין לה (כרטיס על חשבונה לכל בירה אירופאית ומלון לשבוע ואני מניח שזה ישתנה).
&nbsp
כמו כן, השימוש שלה בעפולה כדוגמה אינו נכון כי וודאי יש צורך באוטובוסים מעפולה לחיפה ומעפולה למרכז (ע"ע הכוונות הצפון דרך עפולה בפורום).
&nbsp
אבל מה לעשות שהקווים הארוכים והמסורבלים שהיא מתארת בדוגמאות הפרבריות שלה, שסובלים גם מבעיות תדירות, הם בעיה רצינית מהסוג שמדיר מתשתמשים פוטנציאלים.
&nbsp
מצד שני הפתרון שלה אינו פתרון בשלב זה בגלל עלות הנהגים והעובדה שהפתרון אינו מוצע כפתרון ל2 הקילומטר האחרונים אלא כפתרון "מדלת לדלת". אם לשם הוויכוח הדוגמה היא מעמק יזרעאל אז הפתרון שלה רלוונטי להקפצה לתחנות רכבת העמק או לצמתים העיקריים של כבישי העמק.
&nbsp
לטעמי חייבת להיות אפליקציה שבה הציבור יוכל להגדיר למשרד התחבורה את יעדיו כדי שהתיכנון יבוא מלמטה למעלה ולא להיפך. בעידן אזורי התעשייה שבשולי הערים מערכת שמכבדת גבולות מוניציפליים ומסיעה בעיקר למרכזי הערים די מפספסת את הנוסע הפרברי והכפרי.
נשמע מעניין הרעיון שלך לאפליקציה. תוכל להרחיב על כך?
 

Ccyclist

Well-known member
בשלב הזה: סוג של סקר תואם אובר.

נשמע מעניין הרעיון שלך לאפליקציה. תוכל להרחיב על כך?
בשלב הזה: סוג של סקר תואם אובר.
השיטה הפולשנית ביותר היא אולי "עקוב אחרי" לחודש-חודשיים שתשדר את המיקומים הגאוגרפיים האמיתיים של כמה עשרות אלפי אם לא מאות אלפי נוסעים בתח"צ ושלא בתח"צ. השיטה הפולשנית פחות היא למלא סקר לכל מספר פלאפון שישתתף. בגלל שאין ברב קו נתונים על תחנת יציאה למעט ברכבת הוא לא יכול להיות בסיס לסקר כזה.
&nbsp
מטרת הסקר היא להגדיר לכל נוסע (אנונימי אך עם פרופיל רלוונטי כלשהו מבחינת גיל וכו') מספר מוקדים גאוגרפיים עיקריים: בית, עבודה/לימודים, משפחה/חברים, מוקדי בילוי וקניות, יעדים ארציים בתדירות של פעם בחודש-חודשיים, ואולי גם יעד שהנוסע היה רוצה להגיע אליו אך נמנע ממנו (ניקוד נמוך יותר ליעד הזה, אבל התייחסות אם זה מסתמן כיעד פופולרי). אם אפשר - זמני נסיעות וסדרי נסיעות מהאחד לשני (למשל - בילוי/קניות אחרי העבודה/לימודים שמצריכים נסיעה מב' לג' וחזרה לא' במקום התייחסות לנקודה א' כנקודת מוצא בלעדית).
&nbsp
עם מסה קריטית גדולה מספיק אפשר להגיע לדפוסי נסיעה ודרישה אמיתיים שאמנם יבטאו את האילוצים הקיימים בתח"צ ובמערכת הכבישים, אך יתיחסו יותר ליעד ופחות לאמצעי התחבורה. בצורה כזו יהיה אפשר לראות דרישה אמיתית בין יעדים ולתכנן לפיה קווים חזקים, לגלות חורים רבי דרישה ברשת, וסוגי דרישה שלא נענים ברשת הקיימת מסיבות של חוסר יעילות / תדירות / סירבול מסלולים / התמקדות במרכזי הערים.
 

Ccyclist

Well-known member
מבחינת דרישה של נהגים וויז יכולה לספק אספקט מסויים של המידע.

בשלב הזה: סוג של סקר תואם אובר.
השיטה הפולשנית ביותר היא אולי "עקוב אחרי" לחודש-חודשיים שתשדר את המיקומים הגאוגרפיים האמיתיים של כמה עשרות אלפי אם לא מאות אלפי נוסעים בתח"צ ושלא בתח"צ. השיטה הפולשנית פחות היא למלא סקר לכל מספר פלאפון שישתתף. בגלל שאין ברב קו נתונים על תחנת יציאה למעט ברכבת הוא לא יכול להיות בסיס לסקר כזה.
&nbsp
מטרת הסקר היא להגדיר לכל נוסע (אנונימי אך עם פרופיל רלוונטי כלשהו מבחינת גיל וכו') מספר מוקדים גאוגרפיים עיקריים: בית, עבודה/לימודים, משפחה/חברים, מוקדי בילוי וקניות, יעדים ארציים בתדירות של פעם בחודש-חודשיים, ואולי גם יעד שהנוסע היה רוצה להגיע אליו אך נמנע ממנו (ניקוד נמוך יותר ליעד הזה, אבל התייחסות אם זה מסתמן כיעד פופולרי). אם אפשר - זמני נסיעות וסדרי נסיעות מהאחד לשני (למשל - בילוי/קניות אחרי העבודה/לימודים שמצריכים נסיעה מב' לג' וחזרה לא' במקום התייחסות לנקודה א' כנקודת מוצא בלעדית).
&nbsp
עם מסה קריטית גדולה מספיק אפשר להגיע לדפוסי נסיעה ודרישה אמיתיים שאמנם יבטאו את האילוצים הקיימים בתח"צ ובמערכת הכבישים, אך יתיחסו יותר ליעד ופחות לאמצעי התחבורה. בצורה כזו יהיה אפשר לראות דרישה אמיתית בין יעדים ולתכנן לפיה קווים חזקים, לגלות חורים רבי דרישה ברשת, וסוגי דרישה שלא נענים ברשת הקיימת מסיבות של חוסר יעילות / תדירות / סירבול מסלולים / התמקדות במרכזי הערים.
מבחינת דרישה של נהגים וויז יכולה לספק אספקט מסויים של המידע.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה