אי האמת מאחורי ההנחות למוגבלים בתח"צ

מצב
הנושא נעול.
כתבתי כרטיסיות שתי נסיעות. כרטיסיות שתי נסיעות יש רק

גם על "הלוך ושוב" באוטובוסים זה לא תקף.
הייתי עד לנוסעת שהתעקשה שהנהג יטען לה "הלוך ושוב", למרות שזה הסביר לה שבהלוך ושוב היא תקבל רק 15% הנחה ואילו בערך צבור היא תקבל 33% הנחה. בסוף הוא טען לה הלוך ושוב כפי שביקשה כאמור בהנחה של 15%.
&nbsp
סטודנטים בעבר קיבלו 10% הנחה בלבד גם בנסיעה בודדת. כחלק מוועדת טרכטנברג הוחלט לתת הנחות גם לסטודנטים ומכיוון שסטודנטים עושים שימוש רב בנסיעות בין עירוניות, הוחלט שההנחות תהיינה גם על נסיעות בין עירוניות, הנחה של 30% לנסיעות ארוכות ברכישת הלוך ושוב והנחה של 33% לנסיעות עירוניות, פרבריות בכרטיסיה או ערך צבור.
&nbsp
באותם ימים לא חל שינוי בפרופיל זכאי ולכן גם על תעודת הזכאות נרשם, עד לקוד 12 בטעינת כרטיסיות או ערך צבור בלבד.
&nbsp
עכשיו, טכנית גם בעלי פרופיל זכאי יחלו להיות מחוייבים בערך צבור לפני שנה, יש נהגים שלא הקפידו על כך ונוסעים שהניחו רב קו במכונת הכרטוס והיה להם רק ערך צבור, היו נהגים שחייבו בערך צבור, הקנו להם הנחה של 33% ולא טענו להם "הלוך ושוב" כפי שנדרש בהנחה רגילה של 15%. משך כחודשיים עם הפעלת המכרז החדש של מטרופולין בנגב, רוב הנהגים חייבו בערך צבור בלי בעיה את כולם, גם נוער וכוונתי היא שבנסיעות בהן רשמית הותרה מכירת "הלוך ושוב" בלבד.
&nbsp
אז כפי שאז הייתה האופציה לנהג לחייב בערך צבור, כך גם כיום קיימת האופציה חייב "הלוך ושוב" ולקבל הנחה של 15%, גם אם מדובר בנער שיבוא לנהג ויבקש הלוך ושוב ויתעקש על כך, הוא יפסיד את ה50% הנחה שמגיעים לו ויקבל רק 15%.
כתבתי כרטיסיות שתי נסיעות. כרטיסיות שתי נסיעות יש רק
באוטובוסים, אין ברכבת.

אין הצדקה להפלות לטובה סטודנטים לעומת פרופילים אחרים שזכאים עקרונית לשיעורי הנחה זהים.

אגב, אין כבר ממש משמעות ל-30% לעומת 33%. ברגע שהערך הצבור תקף בנסיעות בינעירוניות ארוכות, ההבחנה הזו לא רלוונטית.
גם ברכבת כבר החודש ההנחה בכרטיסיות של נסיעות ארוכות לסטודנטים וזכאים היא 33% (בכרטיסי הלוך-חזור ההנחה לסטודנטים היא עדיין 30%, למרות שבנסיעות הקצרות השוו את שיעור ההנחה בין כרטיסיות לכרטיסי הלוך-חזור).
 

olli3

New member
מנהל
"הלוך ושוב" = כרטיסיית שתי נסיעות.

כתבתי כרטיסיות שתי נסיעות. כרטיסיות שתי נסיעות יש רק
באוטובוסים, אין ברכבת.

אין הצדקה להפלות לטובה סטודנטים לעומת פרופילים אחרים שזכאים עקרונית לשיעורי הנחה זהים.

אגב, אין כבר ממש משמעות ל-30% לעומת 33%. ברגע שהערך הצבור תקף בנסיעות בינעירוניות ארוכות, ההבחנה הזו לא רלוונטית.
גם ברכבת כבר החודש ההנחה בכרטיסיות של נסיעות ארוכות לסטודנטים וזכאים היא 33% (בכרטיסי הלוך-חזור ההנחה לסטודנטים היא עדיין 30%, למרות שבנסיעות הקצרות השוו את שיעור ההנחה בין כרטיסיות לכרטיסי הלוך-חזור).
"הלוך ושוב" = כרטיסיית שתי נסיעות.
בכוונה כתבתי "הלוך ושוב" כי רוב משתמשי האוטובוסים מכנים אותו הלוך ושוב ואל כרטיסיית שתי נסיעות, בדיוק כמו הגולש/ת שהציגו את הבעיה כאן.
&nbsp
אז תחליך את כל הפעמים שכתבתי "הלוך ושוב" ב"כרטיסיית שתי נסיעות" כי זו הייתה כוונתי. ניתן עדיין לטעון כרטיסיית שתי נסיעות באוטובוסים ולא לקבל בה את ההנחה החדשה. קרי נכה יקבל בטעינת כרטיסיית שתי נסיעות רק 15% הנחה.
 
זה בדיוק הנושא - שנכה לא מקבל על כרטיסיית שתי נסיעות

"הלוך ושוב" = כרטיסיית שתי נסיעות.
בכוונה כתבתי "הלוך ושוב" כי רוב משתמשי האוטובוסים מכנים אותו הלוך ושוב ואל כרטיסיית שתי נסיעות, בדיוק כמו הגולש/ת שהציגו את הבעיה כאן.
&nbsp
אז תחליך את כל הפעמים שכתבתי "הלוך ושוב" ב"כרטיסיית שתי נסיעות" כי זו הייתה כוונתי. ניתן עדיין לטעון כרטיסיית שתי נסיעות באוטובוסים ולא לקבל בה את ההנחה החדשה. קרי נכה יקבל בטעינת כרטיסיית שתי נסיעות רק 15% הנחה.
זה בדיוק הנושא - שנכה לא מקבל על כרטיסיית שתי נסיעות
באוטובוסים ועל כרטיסי הלוך-חזור ברכבת הנחה של 33%.
ואילו סטודנט כן מקבל.
 

olli3

New member
מנהל
ובמה זה היה שונה לפני כן?

זה בדיוק הנושא - שנכה לא מקבל על כרטיסיית שתי נסיעות
באוטובוסים ועל כרטיסי הלוך-חזור ברכבת הנחה של 33%.
ואילו סטודנט כן מקבל.
ובמה זה היה שונה לפני כן?
משרד התחבורה היה צריך להסיר לוסעים שההנחות תקפות אך ורק בערך צבור או בכרטיסיה ולא בהלוך ושוב בין אם הוא הלוך ושוב רכבתי ובין אם הוא כרטייית שתי נסיעות באוטובוס.
&nbsp
מכיוון שהשלב של החלת ערך צבור ברכבת טרם הגיע, נוצר מצב כלאיים בו נכה זכאי ל50% הנחה בכל נסיעה שיעשה באוטובוס בשימוש בערך צבור ואילו ברכבת לא.
 
לפני כן הנושא של ההנחות לנכים בכלל לא היה מוסדר והיה קיים

ובמה זה היה שונה לפני כן?
משרד התחבורה היה צריך להסיר לוסעים שההנחות תקפות אך ורק בערך צבור או בכרטיסיה ולא בהלוך ושוב בין אם הוא הלוך ושוב רכבתי ובין אם הוא כרטייית שתי נסיעות באוטובוס.
&nbsp
מכיוון שהשלב של החלת ערך צבור ברכבת טרם הגיע, נוצר מצב כלאיים בו נכה זכאי ל50% הנחה בכל נסיעה שיעשה באוטובוס בשימוש בערך צבור ואילו ברכבת לא.
לפני כן הנושא של ההנחות לנכים בכלל לא היה מוסדר והיה קיים
בדרך אגב, דרך פרופיל ה"זכאי" הכללי.
כעת משרד התחבורה יצא בהצהרות מפורשות לגבי הנחות לנכים ובקביעת ההנחות הללו יש שרירותיות.
נכה שצריך לנסוע פעם בשבוע מחיפה לירושלים לטיפול מיוחד לא צריך לקבל הנחה פחותה מסטודנט שנוסע פעם בשבוע מביתו בחיפה למקום לימודיו בירושלים.
אבל לסטודנט יש מאחוריו לובי חזק ומשפיע, ולנכה לא.
 

olli3

New member
מנהל
אבל זה כבר היסטורי ולא קשור לרפורמת התעריפים.

לפני כן הנושא של ההנחות לנכים בכלל לא היה מוסדר והיה קיים
בדרך אגב, דרך פרופיל ה"זכאי" הכללי.
כעת משרד התחבורה יצא בהצהרות מפורשות לגבי הנחות לנכים ובקביעת ההנחות הללו יש שרירותיות.
נכה שצריך לנסוע פעם בשבוע מחיפה לירושלים לטיפול מיוחד לא צריך לקבל הנחה פחותה מסטודנט שנוסע פעם בשבוע מביתו בחיפה למקום לימודיו בירושלים.
אבל לסטודנט יש מאחוריו לובי חזק ומשפיע, ולנכה לא.
אבל זה כבר היסטורי ולא קשור לרפורמת התעריפים.
אם הלובי המדובר לא היה דואג לסטודנטים, זה לא היה קורה. מנגד אם היה לובי ויכול להיות שקיים שהיה דואג לכך שנכים יקבלו הנחה של 30% גם בנסיעות של הלוך ושוב, אז כל הדיון הזה לא היה מגיע לכאן בכלל.
&nbsp
ההתרעמות היא בעיקר על כך שאפשר לנסוע מתל אביב לחיפה ולקבל 33% החה בקו 910 אבל ברכבת חובה לקנות כרטיסיה של 12 נסיעות.
&nbsp
רק כי הערך הצבור מחליף את הצורך הן בכרטיסיות והן בהלוך ושוב.
&nbsp
לכן, הראיה כללית היא שנכים יהנו מ33% הנחה גם ברכבת כשייושם המעבר של הרכבת לערך צבור.
&nbsp
עכשיו, השאלה היא מה היה עדיף שיקרה קודם? שיטפלו במעבר של הרכבת לערך צבור ולהמתין עם הרפורמה או לצאת עם הרפורמה באוטובוסים ולצרף את הרכבת לאחר מכן?
 
היה עדיף להחיל את הנחת ה-33% גם על כרטיסי הלוך-חזור

אבל זה כבר היסטורי ולא קשור לרפורמת התעריפים.
אם הלובי המדובר לא היה דואג לסטודנטים, זה לא היה קורה. מנגד אם היה לובי ויכול להיות שקיים שהיה דואג לכך שנכים יקבלו הנחה של 30% גם בנסיעות של הלוך ושוב, אז כל הדיון הזה לא היה מגיע לכאן בכלל.
&nbsp
ההתרעמות היא בעיקר על כך שאפשר לנסוע מתל אביב לחיפה ולקבל 33% החה בקו 910 אבל ברכבת חובה לקנות כרטיסיה של 12 נסיעות.
&nbsp
רק כי הערך הצבור מחליף את הצורך הן בכרטיסיות והן בהלוך ושוב.
&nbsp
לכן, הראיה כללית היא שנכים יהנו מ33% הנחה גם ברכבת כשייושם המעבר של הרכבת לערך צבור.
&nbsp
עכשיו, השאלה היא מה היה עדיף שיקרה קודם? שיטפלו במעבר של הרכבת לערך צבור ולהמתין עם הרפורמה או לצאת עם הרפורמה באוטובוסים ולצרף את הרכבת לאחר מכן?
היה עדיף להחיל את הנחת ה-33% גם על כרטיסי הלוך-חזור
וכרטיסיות שתי נסיעות, כפי שקיים בפרופיל סטודנט רגיל.
כאשר הערך הצבור ייושם באופן מלא בכלל התחבורה הציבורית במדינה, ממילא כל סוגי הכרטיסיות יבוטלו, אבל כל עוד זה לא המצב, החלוקה השרירותית הזו לא צודקת ולא נכונה.
 

indior

New member
זה בדיוק העניין

זה לא קשור, יש מפעילות אוטובוסים שאין בהן ערך צבור עדיין.
וגם בהן אתה נדרש לרכישת כרטיסיה של 6 או 15 נסיעות על מנת לקבל את ההנחה, וזו נקראת כרטיסיית זכאי.
&nbsp
עד לפני דצמבר, אגד לא כיבדו ערך צבור ברוב הארץ. מי שהיה לו פרופיל זכאי ברב קו יכל אך ורק לרכוש כרטיסיות על מנת לקבל את ההנחה המגיעה לו ולא היה יכול לעשות זאת בתשלום עבור נסיעה בודדת.
&nbsp
אותו הדבר גם נער, הזכאי ל50% הנחה, אם היה רוצה לנסוע באיזשהו יום מירושלים לת"א, היה נדרש לרכוד כרטיסיה על מנת לקבל את ההנחה שמגיעה לו, 50% גם אם זה ביקור חד פעמי ואין לו מה לעשות עם עוד נסיעות בין ירושלים לת"א.
&nbsp
אז הרכבת עדיין לא מכבדת ערך צבור, כמו שמפעילות אחרות עדיין לא מכבדות ערך צבור. בשורה התחתונה, כל המפעילות תכבדנה ערך צבור וכך גם רכבת ישראל. זה נעשה בשלבים, בדיוק פכי שאגד עד ה4.12.16 לא כיבדה ערך צבור ברוב אזורי הארץ.
זה בדיוק העניין
הרכבת חייה בעידן אחר , עידן שבו הנסיעות העירוניות קנו 12 כרטיסים לכל כיוון
אבל מי רכש 12 נסיעות בין עירוניות כפי שהם רוצים ?

הבעיה היא של משרד התחבורה שלא אוכף את הסמכות שלו , גם באגד ואו בכל חברה אחרת היו מקבלים הנחה בנסיעות בין עירוניות ולא היית צריך לקנות כרטיסיה
לנסיעות בין ת"א ירושלים ואו חיפה ת"א אבל קבלת הנחה
מצידי שלא יתנו הנחה אבל שלא יפרסמו בכל ערוץ תיקשורת כי יש הנחה לנכים ברכבת - כי זה גובל בשקר והונאה
לא זה יקדם אנשים לנסוע עם רב קו .
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה