עמוד השדרה
New member
כתבתי כרטיסיות שתי נסיעות. כרטיסיות שתי נסיעות יש רק
באוטובוסים, אין ברכבת.
אין הצדקה להפלות לטובה סטודנטים לעומת פרופילים אחרים שזכאים עקרונית לשיעורי הנחה זהים.
אגב, אין כבר ממש משמעות ל-30% לעומת 33%. ברגע שהערך הצבור תקף בנסיעות בינעירוניות ארוכות, ההבחנה הזו לא רלוונטית.
גם ברכבת כבר החודש ההנחה בכרטיסיות של נסיעות ארוכות לסטודנטים וזכאים היא 33% (בכרטיסי הלוך-חזור ההנחה לסטודנטים היא עדיין 30%, למרות שבנסיעות הקצרות השוו את שיעור ההנחה בין כרטיסיות לכרטיסי הלוך-חזור).
כתבתי כרטיסיות שתי נסיעות. כרטיסיות שתי נסיעות יש רקגם על "הלוך ושוב" באוטובוסים זה לא תקף.
הייתי עד לנוסעת שהתעקשה שהנהג יטען לה "הלוך ושוב", למרות שזה הסביר לה שבהלוך ושוב היא תקבל רק 15% הנחה ואילו בערך צבור היא תקבל 33% הנחה. בסוף הוא טען לה הלוך ושוב כפי שביקשה כאמור בהנחה של 15%.
 
סטודנטים בעבר קיבלו 10% הנחה בלבד גם בנסיעה בודדת. כחלק מוועדת טרכטנברג הוחלט לתת הנחות גם לסטודנטים ומכיוון שסטודנטים עושים שימוש רב בנסיעות בין עירוניות, הוחלט שההנחות תהיינה גם על נסיעות בין עירוניות, הנחה של 30% לנסיעות ארוכות ברכישת הלוך ושוב והנחה של 33% לנסיעות עירוניות, פרבריות בכרטיסיה או ערך צבור.
 
באותם ימים לא חל שינוי בפרופיל זכאי ולכן גם על תעודת הזכאות נרשם, עד לקוד 12 בטעינת כרטיסיות או ערך צבור בלבד.
 
עכשיו, טכנית גם בעלי פרופיל זכאי יחלו להיות מחוייבים בערך צבור לפני שנה, יש נהגים שלא הקפידו על כך ונוסעים שהניחו רב קו במכונת הכרטוס והיה להם רק ערך צבור, היו נהגים שחייבו בערך צבור, הקנו להם הנחה של 33% ולא טענו להם "הלוך ושוב" כפי שנדרש בהנחה רגילה של 15%. משך כחודשיים עם הפעלת המכרז החדש של מטרופולין בנגב, רוב הנהגים חייבו בערך צבור בלי בעיה את כולם, גם נוער וכוונתי היא שבנסיעות בהן רשמית הותרה מכירת "הלוך ושוב" בלבד.
 
אז כפי שאז הייתה האופציה לנהג לחייב בערך צבור, כך גם כיום קיימת האופציה חייב "הלוך ושוב" ולקבל הנחה של 15%, גם אם מדובר בנער שיבוא לנהג ויבקש הלוך ושוב ויתעקש על כך, הוא יפסיד את ה50% הנחה שמגיעים לו ויקבל רק 15%.
באוטובוסים, אין ברכבת.
אין הצדקה להפלות לטובה סטודנטים לעומת פרופילים אחרים שזכאים עקרונית לשיעורי הנחה זהים.
אגב, אין כבר ממש משמעות ל-30% לעומת 33%. ברגע שהערך הצבור תקף בנסיעות בינעירוניות ארוכות, ההבחנה הזו לא רלוונטית.
גם ברכבת כבר החודש ההנחה בכרטיסיות של נסיעות ארוכות לסטודנטים וזכאים היא 33% (בכרטיסי הלוך-חזור ההנחה לסטודנטים היא עדיין 30%, למרות שבנסיעות הקצרות השוו את שיעור ההנחה בין כרטיסיות לכרטיסי הלוך-חזור).