אי האמת מאחורי ההנחות למוגבלים בתח"צ

מצב
הנושא נעול.

indior

New member
אי האמת מאחורי ההנחות למוגבלים בתח"צ

אי האמת מאחורי ההנחות למוגבלים בתח"צ
משום מה מפרסם לו משרד התחבורה בתקשורת ובעיתונות הכתובה כי מוגבלים אשר יש בידם תעודת נכה ותעודה ממשרד התחבורה זכאים להנחה בנסיעות
משום מה המשרד הזה שכח לספר כי
באם רוצים לנסוע ברכבת חובה לרכוש 12 כרטיסים לאותו כיוון אחרת לא תינתן הנחה ולהשתמש עם רב קו , דבר אשר הופך למשל ושנינה שלא לומר שקר את אותה הודעת משרד התחבורה
בשאר התחבורה באמת מקבלים את ההנחה המובטחת כאשר טוענים לרב קו סכום כסף מעניין מדוע ברכבת דורשים זאת ,או האם יש להחליף את השיטה וגם ברכבת לרכוש
ערך צבור שישמש לנסיעות כפי שעושים באוטובוסים .
הגיע הזמן כי משרד התחבורה יתערב בפארסה זאת ויפה שעה אחת קודם
 
לדעתי זה יתוקן כאשר הרכבת תתחיל לקבל ערך צבור,

אי האמת מאחורי ההנחות למוגבלים בתח"צ
משום מה מפרסם לו משרד התחבורה בתקשורת ובעיתונות הכתובה כי מוגבלים אשר יש בידם תעודת נכה ותעודה ממשרד התחבורה זכאים להנחה בנסיעות
משום מה המשרד הזה שכח לספר כי
באם רוצים לנסוע ברכבת חובה לרכוש 12 כרטיסים לאותו כיוון אחרת לא תינתן הנחה ולהשתמש עם רב קו , דבר אשר הופך למשל ושנינה שלא לומר שקר את אותה הודעת משרד התחבורה
בשאר התחבורה באמת מקבלים את ההנחה המובטחת כאשר טוענים לרב קו סכום כסף מעניין מדוע ברכבת דורשים זאת ,או האם יש להחליף את השיטה וגם ברכבת לרכוש
ערך צבור שישמש לנסיעות כפי שעושים באוטובוסים .
הגיע הזמן כי משרד התחבורה יתערב בפארסה זאת ויפה שעה אחת קודם
לדעתי זה יתוקן כאשר הרכבת תתחיל לקבל ערך צבור,
וזה משהו שיקרה בשלב הבא של הרופרמה הנוכחית בתעריפים. קצת סבלנות וזה יסודר, זאת לא פארסה אלא עבודה בשלבים.
 

indior

New member
כאשר משרד התחבורה

לדעתי זה יתוקן כאשר הרכבת תתחיל לקבל ערך צבור,
וזה משהו שיקרה בשלב הבא של הרופרמה הנוכחית בתעריפים. קצת סבלנות וזה יסודר, זאת לא פארסה אלא עבודה בשלבים.
כאשר משרד התחבורה
מפרסם דברים שיקריים אז זה לא משנה אם הרכבת יכולה לקבל ערך צבור ואו לא
הנחות באוטובוסים היו גם בעידן הכרטיסיות
תסביר לי מדוע אני לא יכול לקבל את ההנחה המגיעה לי מתוקף החוק (לא גחמה ואו רצון ) בגלל התנהלות עקומה של גוף אשר מפוקח על ידיי משרד התחבורה ?
פשוט צריך להוריד להם הוראה וזהו .
מדוע אני צריך לרכוש 12 כרטיסים הלול וחזור לנתב"ג רק כדי לקבל את ה-33% הנחה המגיעה לי לפי חוק !
 
שאלת תם: מתוקף איזה חוק מגיעה ההנחה? אפשר ציטוט?

כאשר משרד התחבורה
מפרסם דברים שיקריים אז זה לא משנה אם הרכבת יכולה לקבל ערך צבור ואו לא
הנחות באוטובוסים היו גם בעידן הכרטיסיות
תסביר לי מדוע אני לא יכול לקבל את ההנחה המגיעה לי מתוקף החוק (לא גחמה ואו רצון ) בגלל התנהלות עקומה של גוף אשר מפוקח על ידיי משרד התחבורה ?
פשוט צריך להוריד להם הוראה וזהו .
מדוע אני צריך לרכוש 12 כרטיסים הלול וחזור לנתב"ג רק כדי לקבל את ה-33% הנחה המגיעה לי לפי חוק !
שאלת תם: מתוקף איזה חוק מגיעה ההנחה? אפשר ציטוט?
 
ומה אומר הצו? האם הוא אומר שחובה לתת הנחה

ציטוט המופיע על
התעודה שמשרד התחבורה מנפק
"לפי צו פיקוח על מחירי מצרכים ושירותים -התשע"ד 2014 "
ומה אומר הצו? האם הוא אומר שחובה לתת הנחה
בנסיעה בודדת בכל אמצעי התחבורה?
 

indior

New member
הוא אומר כי

ומה אומר הצו? האם הוא אומר שחובה לתת הנחה
בנסיעה בודדת בכל אמצעי התחבורה?
הוא אומר כי
צריך לתת הנחה
ובכל מקרה רכישת 12 כרטיסים חיפה - נתב"ג זאת דרישה לא סבירה
אבל במדינה שלנו הכל יכול להיות בסביר כאשר "נבחרי העם" מרשים לעצמם העלאת שכר לשכר של 44.000 ש"ח לחודש בעוד הם מפילים הצעה להשוות את שכר המוגבלים לשכר מינימום . לבכות במשכן על הבלוף עם הביטוח הסיעודי זה מצטלם היטב אבל להקל במעט על חיי המוגבלים זה לא .
 
אז קיבלת הנחה, שום דבר פה הוא לא בניגוד לחוק.

הוא אומר כי
צריך לתת הנחה
ובכל מקרה רכישת 12 כרטיסים חיפה - נתב"ג זאת דרישה לא סבירה
אבל במדינה שלנו הכל יכול להיות בסביר כאשר "נבחרי העם" מרשים לעצמם העלאת שכר לשכר של 44.000 ש"ח לחודש בעוד הם מפילים הצעה להשוות את שכר המוגבלים לשכר מינימום . לבכות במשכן על הבלוף עם הביטוח הסיעודי זה מצטלם היטב אבל להקל במעט על חיי המוגבלים זה לא .
אז קיבלת הנחה, שום דבר פה הוא לא בניגוד לחוק.
 

olli3

New member
מנהל
זה לא קשור, יש מפעילות אוטובוסים שאין בהן ערך צבור עדיין.

איך קבלתי הנחה
כאשר אני רוצה לרכוש כרטיס אחד הלוך וחזור ולא 12 ולא מקבל את ההנחה ?
זה לא קשור, יש מפעילות אוטובוסים שאין בהן ערך צבור עדיין.
וגם בהן אתה נדרש לרכישת כרטיסיה של 6 או 15 נסיעות על מנת לקבל את ההנחה, וזו נקראת כרטיסיית זכאי.
&nbsp
עד לפני דצמבר, אגד לא כיבדו ערך צבור ברוב הארץ. מי שהיה לו פרופיל זכאי ברב קו יכל אך ורק לרכוש כרטיסיות על מנת לקבל את ההנחה המגיעה לו ולא היה יכול לעשות זאת בתשלום עבור נסיעה בודדת.
&nbsp
אותו הדבר גם נער, הזכאי ל50% הנחה, אם היה רוצה לנסוע באיזשהו יום מירושלים לת"א, היה נדרש לרכוד כרטיסיה על מנת לקבל את ההנחה שמגיעה לו, 50% גם אם זה ביקור חד פעמי ואין לו מה לעשות עם עוד נסיעות בין ירושלים לת"א.
&nbsp
אז הרכבת עדיין לא מכבדת ערך צבור, כמו שמפעילות אחרות עדיין לא מכבדות ערך צבור. בשורה התחתונה, כל המפעילות תכבדנה ערך צבור וכך גם רכבת ישראל. זה נעשה בשלבים, בדיוק פכי שאגד עד ה4.12.16 לא כיבדה ערך צבור ברוב אזורי הארץ.
 
זה עדיין לא מסביר מדוע ההנחה הזו לא חלה על כרטיסיות שתי

זה לא קשור, יש מפעילות אוטובוסים שאין בהן ערך צבור עדיין.
וגם בהן אתה נדרש לרכישת כרטיסיה של 6 או 15 נסיעות על מנת לקבל את ההנחה, וזו נקראת כרטיסיית זכאי.
&nbsp
עד לפני דצמבר, אגד לא כיבדו ערך צבור ברוב הארץ. מי שהיה לו פרופיל זכאי ברב קו יכל אך ורק לרכוש כרטיסיות על מנת לקבל את ההנחה המגיעה לו ולא היה יכול לעשות זאת בתשלום עבור נסיעה בודדת.
&nbsp
אותו הדבר גם נער, הזכאי ל50% הנחה, אם היה רוצה לנסוע באיזשהו יום מירושלים לת"א, היה נדרש לרכוד כרטיסיה על מנת לקבל את ההנחה שמגיעה לו, 50% גם אם זה ביקור חד פעמי ואין לו מה לעשות עם עוד נסיעות בין ירושלים לת"א.
&nbsp
אז הרכבת עדיין לא מכבדת ערך צבור, כמו שמפעילות אחרות עדיין לא מכבדות ערך צבור. בשורה התחתונה, כל המפעילות תכבדנה ערך צבור וכך גם רכבת ישראל. זה נעשה בשלבים, בדיוק פכי שאגד עד ה4.12.16 לא כיבדה ערך צבור ברוב אזורי הארץ.
זה עדיין לא מסביר מדוע ההנחה הזו לא חלה על כרטיסיות שתי
נסיעות ועל כרטיסי הלוך-חזור ברכבת.
זו נראית הגדרה שרירותית.
סטודנטים בפרופיל סטודנט רגיל, למשל, כן מקבלים הנחה של 33% על כרטיסיות שתי נסיעות ועל כרטיסי הלוך-חזור.
 

benshap2

New member
זו הגדרה שנועדה לחסוך לאוצר כסף, ותו לא

זה עדיין לא מסביר מדוע ההנחה הזו לא חלה על כרטיסיות שתי
נסיעות ועל כרטיסי הלוך-חזור ברכבת.
זו נראית הגדרה שרירותית.
סטודנטים בפרופיל סטודנט רגיל, למשל, כן מקבלים הנחה של 33% על כרטיסיות שתי נסיעות ועל כרטיסי הלוך-חזור.
זו הגדרה שנועדה לחסוך לאוצר כסף, ותו לא
תחשוב על האפליה בין סטודנטים שרכשו חופשי סימסטריאלי, ואלו שלא.
לפני שאני בכלל מתחיל את ההשוואה - תזכור שי הרבה אנשים, כמוני למשל, שכשהם היו סטודנטים באזור שלהם לא היה בכלל חופשי סימסטריאלי, כך שזה לא שהייתה להם בחירה לרכוש או לא לרכוש.
&nbsp
סטודנט שרכש חופשי סטודנטיאלי, הוא סטודנט שחזקה עליו שאת מרבית נסיעותיו (כנראה לפחות 2 ביום במשך ימי השבוע), עושה עם אותו חופשי סטודנטיאלי ובתחומים המוגדרים בו.
הוא בקושי צריך נסיעות נוספות. אולי פעם בשבוע שבועיים הלוך חזור להורים. ופעם בהרבה זמן סידורים במקום אחר. או איזה רכבת כשהוא קנה רק לאוטובוסים.
על אותן מעט מאוד נסיעות, הוא מקבל 50% הנחה, על כל סוגי הכרטיסים, כולל כרטיס בודד.
&nbsp
לעומתו בוא ניקח את הסטודנט שאין לו חופשי סימסטריאלי.
סביר שהוא עושה לקמפוס +- את אותו מספר נסיעות שסטודנט מקביל לו לאותו תואר עושה (מביתו).
אבל הסטודנט הזה - או שיקנה חופשי חודשי (בלי שום הנחה מעבר לאזרח רגיל), או שיקנה כרטיסיות למיניהן.
בכרטיסיות האלה הוא יקבל הנחה של 33%. ההנחה הזו היא 13% בלבד ממה שכל הציבור מקבל על כרטיסיות.
וזה יהיה הרוב המאוד מכריע של נסיעותיו של אותו סטודנט!
&nbsp
אם הוא רוצה נסיעות נוספות, הוא לא יקבל עליהן אגורה אחת הנחה, אלא אם כן גם להן הוא רוכש כרטיסיה מסוגים שונים (לרבות אלו שאתה ציינת של ההלוך חזור. שאגב לא היתה כשאני הייתי סטודנט, וכנ"ל ערך צבור שעובד בהרבה חברות).
&nbsp
החריג היחיד שאכתוב פה הוא הערך הצבור, שנכנס לשימוש אחרי שכבר לא הייתי סטודנט, כך שאני לא בטוח אם על טעינה סטודנט מקבל יותר ערך או לא, אני מניח שכן.
&nbsp
&nbsp
בקיצור - האוצר נותן הנחה מינימלית, אם בכלל, לסטודנטים שצריכים את ההנחה לנסיעות רבות.
והנחה משמעותית לסטודנטים שבין כה וכה לא זקוקים לה כמעט.
&nbsp
האין זה שרירותי?
במה מגיע לסטודנט עם חופשי סימסטריאלי הנחה נוספת גבוהה יותר מאשר סטודנט רגיל? תזכור שוב שלא בהכרח זה סטודנט שיש חושי סימסטריאלי שרלוונטי לו (למשל יבנה - תל אביב, יבנה - רחובות).
&nbsp
האוצר חוסך כסף באמצעות פרמטרים שרירותיים מבחינת הזכאות להנחה והגורמים לה, אבל לא שרירותיים בכלל מבחינת אחוז האנשים שלא יוכלו לנצל את ההטבה המקסימלית בגללם...
 

olli3

New member
מנהל
תתסתכל על זה מכיוון אחר לגמרי.

זו הגדרה שנועדה לחסוך לאוצר כסף, ותו לא
תחשוב על האפליה בין סטודנטים שרכשו חופשי סימסטריאלי, ואלו שלא.
לפני שאני בכלל מתחיל את ההשוואה - תזכור שי הרבה אנשים, כמוני למשל, שכשהם היו סטודנטים באזור שלהם לא היה בכלל חופשי סימסטריאלי, כך שזה לא שהייתה להם בחירה לרכוש או לא לרכוש.
&nbsp
סטודנט שרכש חופשי סטודנטיאלי, הוא סטודנט שחזקה עליו שאת מרבית נסיעותיו (כנראה לפחות 2 ביום במשך ימי השבוע), עושה עם אותו חופשי סטודנטיאלי ובתחומים המוגדרים בו.
הוא בקושי צריך נסיעות נוספות. אולי פעם בשבוע שבועיים הלוך חזור להורים. ופעם בהרבה זמן סידורים במקום אחר. או איזה רכבת כשהוא קנה רק לאוטובוסים.
על אותן מעט מאוד נסיעות, הוא מקבל 50% הנחה, על כל סוגי הכרטיסים, כולל כרטיס בודד.
&nbsp
לעומתו בוא ניקח את הסטודנט שאין לו חופשי סימסטריאלי.
סביר שהוא עושה לקמפוס +- את אותו מספר נסיעות שסטודנט מקביל לו לאותו תואר עושה (מביתו).
אבל הסטודנט הזה - או שיקנה חופשי חודשי (בלי שום הנחה מעבר לאזרח רגיל), או שיקנה כרטיסיות למיניהן.
בכרטיסיות האלה הוא יקבל הנחה של 33%. ההנחה הזו היא 13% בלבד ממה שכל הציבור מקבל על כרטיסיות.
וזה יהיה הרוב המאוד מכריע של נסיעותיו של אותו סטודנט!
&nbsp
אם הוא רוצה נסיעות נוספות, הוא לא יקבל עליהן אגורה אחת הנחה, אלא אם כן גם להן הוא רוכש כרטיסיה מסוגים שונים (לרבות אלו שאתה ציינת של ההלוך חזור. שאגב לא היתה כשאני הייתי סטודנט, וכנ"ל ערך צבור שעובד בהרבה חברות).
&nbsp
החריג היחיד שאכתוב פה הוא הערך הצבור, שנכנס לשימוש אחרי שכבר לא הייתי סטודנט, כך שאני לא בטוח אם על טעינה סטודנט מקבל יותר ערך או לא, אני מניח שכן.
&nbsp
&nbsp
בקיצור - האוצר נותן הנחה מינימלית, אם בכלל, לסטודנטים שצריכים את ההנחה לנסיעות רבות.
והנחה משמעותית לסטודנטים שבין כה וכה לא זקוקים לה כמעט.
&nbsp
האין זה שרירותי?
במה מגיע לסטודנט עם חופשי סימסטריאלי הנחה נוספת גבוהה יותר מאשר סטודנט רגיל? תזכור שוב שלא בהכרח זה סטודנט שיש חושי סימסטריאלי שרלוונטי לו (למשל יבנה - תל אביב, יבנה - רחובות).
&nbsp
האוצר חוסך כסף באמצעות פרמטרים שרירותיים מבחינת הזכאות להנחה והגורמים לה, אבל לא שרירותיים בכלל מבחינת אחוז האנשים שלא יוכלו לנצל את ההטבה המקסימלית בגללם...
תתסתכל על זה מכיוון אחר לגמרי.
בבאר שבע למשל, רוב הסטודנטים מתגוררים מסביב למוסדות הלימוד בדירות שכורות. לא רק באונ' בן גוריון, גם במכללות שבבאר שבע, נהוג לגור מסביב למכללות.
&nbsp
יתרה מכך, גם תושבי העיר, רבים מהם בוחרים לגור מסביב למוסד האקדמאי בו הם לומיםד וככל שמדובר על אונ' בן גוריון, כך עולה הרצון לגור בסמיכות לאונ'. הסיבה היא בעיקר חברתית וקהילתית, מי שלא גר בסביבת האונ' מפסיד את רוב ההווי החברתי.
&nbsp
כך יצא שרבים מהסטודנטים בבאר שבע כלל לא צריכים תח"צ על מנת להגיע יום יום ללימודים. מתי הם צריכים תח"צ? כשהם נוסעים לעבודה (ורובם לא עובדים כל יום) וכשהם נוסעים חזרה למשפחה פעם בשבוע-שבועיים ואף לעיתים רחוקות יותר.
&nbsp
עבורם אין כל יעילות בחופשי סמסטריאלי או שנתי.
&nbsp
המצב הזה קיים בעוד איזורים בארץ, מגורים בסמיכות לטכניון למשל, מגורים בסמיכות למכללות שונות וכו'. אבל לסטודנט השוכר דירה בחיפה שאינה קרובה לטכניון ועליו להגיע יום יום לטכניון, החופשי סמסטריאלי משתלם ובמידה הוא גם נשאר לסמסטר קיץ, חופשי שנתי גם כן.
&nbsp
זה הכל עניין של שיקול כדאיות. אם אתה ידע שיותר כדאי לך לרכוש חופשי סמסטריאלי או שנתי, למה שלא תרכוש אותו ואם אתה יודע שאתה לומד פעמיים-שלוש בשבוע, יהיה לך יותר כלכלי להסתפק בערך צבור וכרטיסיות ב33% הנחה.
 

benshap2

New member
זה דווקא מאוד דומה בשורה התחתונה למה שאני העליתי

תתסתכל על זה מכיוון אחר לגמרי.
בבאר שבע למשל, רוב הסטודנטים מתגוררים מסביב למוסדות הלימוד בדירות שכורות. לא רק באונ' בן גוריון, גם במכללות שבבאר שבע, נהוג לגור מסביב למכללות.
&nbsp
יתרה מכך, גם תושבי העיר, רבים מהם בוחרים לגור מסביב למוסד האקדמאי בו הם לומיםד וככל שמדובר על אונ' בן גוריון, כך עולה הרצון לגור בסמיכות לאונ'. הסיבה היא בעיקר חברתית וקהילתית, מי שלא גר בסביבת האונ' מפסיד את רוב ההווי החברתי.
&nbsp
כך יצא שרבים מהסטודנטים בבאר שבע כלל לא צריכים תח"צ על מנת להגיע יום יום ללימודים. מתי הם צריכים תח"צ? כשהם נוסעים לעבודה (ורובם לא עובדים כל יום) וכשהם נוסעים חזרה למשפחה פעם בשבוע-שבועיים ואף לעיתים רחוקות יותר.
&nbsp
עבורם אין כל יעילות בחופשי סמסטריאלי או שנתי.
&nbsp
המצב הזה קיים בעוד איזורים בארץ, מגורים בסמיכות לטכניון למשל, מגורים בסמיכות למכללות שונות וכו'. אבל לסטודנט השוכר דירה בחיפה שאינה קרובה לטכניון ועליו להגיע יום יום לטכניון, החופשי סמסטריאלי משתלם ובמידה הוא גם נשאר לסמסטר קיץ, חופשי שנתי גם כן.
&nbsp
זה הכל עניין של שיקול כדאיות. אם אתה ידע שיותר כדאי לך לרכוש חופשי סמסטריאלי או שנתי, למה שלא תרכוש אותו ואם אתה יודע שאתה לומד פעמיים-שלוש בשבוע, יהיה לך יותר כלכלי להסתפק בערך צבור וכרטיסיות ב33% הנחה.
זה דווקא מאוד דומה בשורה התחתונה למה שאני העליתי
דווקא מי שנזקק הכי הרבה להנחה ברכישת כרטיסי נסיעה, באחוזים מסך נסיעותיו, לא מקבל אותה.
מי שגם ככה יש לו סימסטריאלי חזקה עליו שכמעט כל נסיעותיו הן חלק ממנו.
אז הבודדות שלא לתת לו הנחה גדולה יותר ממי שרוכש הרבה יותר כרטיסים ולכן יותר זקוק להנחה?
 
כן מקבל אותה, אבל לא 50% אלא 33%

זה דווקא מאוד דומה בשורה התחתונה למה שאני העליתי
דווקא מי שנזקק הכי הרבה להנחה ברכישת כרטיסי נסיעה, באחוזים מסך נסיעותיו, לא מקבל אותה.
מי שגם ככה יש לו סימסטריאלי חזקה עליו שכמעט כל נסיעותיו הן חלק ממנו.
אז הבודדות שלא לתת לו הנחה גדולה יותר ממי שרוכש הרבה יותר כרטיסים ולכן יותר זקוק להנחה?
כן מקבל אותה, אבל לא 50% אלא 33%
אם פרופיל סטודנט רגיל היה זכאי ל-50% הנחה ובכל נסיעה, אז לא היה שום תמריץ לרכוש מראש כרטיס חופשי סמסטריאלי או שנתי.
מי שמשלם מראש מאות או אלפי שקלים ובכך מביע מחוייבות לשימוש רחב בתח"צ, בהחלט מגיע לו תגמול על כך.
גם אם רוב נסיעותיו מתבצעות באמצעות החופשי הסמסטריאלי או השנתי ורק פעם או פעמיים בשבוע הוא מבצע נסיעות אחרות, למשל נסיעות בינעירוניות ארוכות, התגמול בדמות ההנחה הגבוהה יותר וגם על נסיעות בודדות, מגיע לו לעומת סטודנט עם פרופיל רגיל, שיכול להיות שמשתמש בתח"צ כל יום ויכול להיות שמשתמש בו פעם בשבוע או חודש.

לכן הקביעה שלך שמי שלא רכש חופשי סמסטריאלי או שנתי, רוכש הרבה יותר כרטיסים לא בהכרח נכונה.
סטודנט שלומד רק יומיים בשבוע או סטודנט שלומד ארבעה ימים בשבוע אבל בשלושה מתוכם נוסע עם רכב פרטי, לא רוכש יותר כרטיסים.

וכבר היו מקרים של סטודנטים שלא היה חוזה סמסטריאלי או שנתי מתאים עבורם ומשתמשים בתח"צ יומיום שעל מנת לקבל את ההנחה של 50% רכשו חופשי סמסטריאלי זול רק בשביל לקבל את ההנחה הזו.

זה הגיוני וצודק לתת הנחה גדולה יותר למי שמביע מחוייבות גדולה יותר לשימוש קבוע בתח"צ וגם מוציא הוצאה כספית גדולה לשם כך.
 
יש בכך הגיון, כי סטודנט שרכש כרטיס חופשי תקופתי שילם מאות או

זו הגדרה שנועדה לחסוך לאוצר כסף, ותו לא
תחשוב על האפליה בין סטודנטים שרכשו חופשי סימסטריאלי, ואלו שלא.
לפני שאני בכלל מתחיל את ההשוואה - תזכור שי הרבה אנשים, כמוני למשל, שכשהם היו סטודנטים באזור שלהם לא היה בכלל חופשי סימסטריאלי, כך שזה לא שהייתה להם בחירה לרכוש או לא לרכוש.
&nbsp
סטודנט שרכש חופשי סטודנטיאלי, הוא סטודנט שחזקה עליו שאת מרבית נסיעותיו (כנראה לפחות 2 ביום במשך ימי השבוע), עושה עם אותו חופשי סטודנטיאלי ובתחומים המוגדרים בו.
הוא בקושי צריך נסיעות נוספות. אולי פעם בשבוע שבועיים הלוך חזור להורים. ופעם בהרבה זמן סידורים במקום אחר. או איזה רכבת כשהוא קנה רק לאוטובוסים.
על אותן מעט מאוד נסיעות, הוא מקבל 50% הנחה, על כל סוגי הכרטיסים, כולל כרטיס בודד.
&nbsp
לעומתו בוא ניקח את הסטודנט שאין לו חופשי סימסטריאלי.
סביר שהוא עושה לקמפוס +- את אותו מספר נסיעות שסטודנט מקביל לו לאותו תואר עושה (מביתו).
אבל הסטודנט הזה - או שיקנה חופשי חודשי (בלי שום הנחה מעבר לאזרח רגיל), או שיקנה כרטיסיות למיניהן.
בכרטיסיות האלה הוא יקבל הנחה של 33%. ההנחה הזו היא 13% בלבד ממה שכל הציבור מקבל על כרטיסיות.
וזה יהיה הרוב המאוד מכריע של נסיעותיו של אותו סטודנט!
&nbsp
אם הוא רוצה נסיעות נוספות, הוא לא יקבל עליהן אגורה אחת הנחה, אלא אם כן גם להן הוא רוכש כרטיסיה מסוגים שונים (לרבות אלו שאתה ציינת של ההלוך חזור. שאגב לא היתה כשאני הייתי סטודנט, וכנ"ל ערך צבור שעובד בהרבה חברות).
&nbsp
החריג היחיד שאכתוב פה הוא הערך הצבור, שנכנס לשימוש אחרי שכבר לא הייתי סטודנט, כך שאני לא בטוח אם על טעינה סטודנט מקבל יותר ערך או לא, אני מניח שכן.
&nbsp
&nbsp
בקיצור - האוצר נותן הנחה מינימלית, אם בכלל, לסטודנטים שצריכים את ההנחה לנסיעות רבות.
והנחה משמעותית לסטודנטים שבין כה וכה לא זקוקים לה כמעט.
&nbsp
האין זה שרירותי?
במה מגיע לסטודנט עם חופשי סימסטריאלי הנחה נוספת גבוהה יותר מאשר סטודנט רגיל? תזכור שוב שלא בהכרח זה סטודנט שיש חושי סימסטריאלי שרלוונטי לו (למשל יבנה - תל אביב, יבנה - רחובות).
&nbsp
האוצר חוסך כסף באמצעות פרמטרים שרירותיים מבחינת הזכאות להנחה והגורמים לה, אבל לא שרירותיים בכלל מבחינת אחוז האנשים שלא יוכלו לנצל את ההטבה המקסימלית בגללם...
יש בכך הגיון, כי סטודנט שרכש כרטיס חופשי תקופתי שילם מאות או
אף אלפי שקלים ומראש הזיקה שלו והמחוייבות שלו להשתמש בתחבורה ציבורית גבוהים יותר מסטודנט שלא עשה כן.
זו לא אפליה אלא תגמול באמצעות שיעור הנחה גבוה יותר בנסיעות מזדמנות.

אבל כשסטודנט בפרופיל סטודנט רגיל מקבל הנחה מסויימת על חוזה מסויים ונכה שבעקרון זכאי לשיעור הנחה זהה לא מקבל אותה על אותו חוזה, זו אפליה שרירותית.
 

olli3

New member
מנהל
למה? מה ההבדל בין נוער לאזרח וותיק?

יש בכך הגיון, כי סטודנט שרכש כרטיס חופשי תקופתי שילם מאות או
אף אלפי שקלים ומראש הזיקה שלו והמחוייבות שלו להשתמש בתחבורה ציבורית גבוהים יותר מסטודנט שלא עשה כן.
זו לא אפליה אלא תגמול באמצעות שיעור הנחה גבוה יותר בנסיעות מזדמנות.

אבל כשסטודנט בפרופיל סטודנט רגיל מקבל הנחה מסויימת על חוזה מסויים ונכה שבעקרון זכאי לשיעור הנחה זהה לא מקבל אותה על אותו חוזה, זו אפליה שרירותית.
למה? מה ההבדל בין נוער לאזרח וותיק?
שניהם זכאים ל50% הנחה וברכבת ישראל גם ידרשו נוער לרכוש כרטיסיה של 12 נסיעות על מנת לקבל את ההנחה.
&nbsp
אולי כי בני נוער לא עושים שימוש יום יומי ברכבת לנסיעות בין עירוניות של ממש או בכלל, זה לא עולה לדיון. אבל גם כאן זה אותו המקרה.
 
נכון, זה מקרה דומה וזה שרירותי.

למה? מה ההבדל בין נוער לאזרח וותיק?
שניהם זכאים ל50% הנחה וברכבת ישראל גם ידרשו נוער לרכוש כרטיסיה של 12 נסיעות על מנת לקבל את ההנחה.
&nbsp
אולי כי בני נוער לא עושים שימוש יום יומי ברכבת לנסיעות בין עירוניות של ממש או בכלל, זה לא עולה לדיון. אבל גם כאן זה אותו המקרה.
נכון, זה מקרה דומה וזה שרירותי.
זה לא היה שרירותי, אם הבחינה לגבי שיעור ההנחה הייתה אישית.
למשל, נער שחי בפנימיה שרחוקה מבית הוריו הגיוני שיהיה זכאי להנחה בנסיעות בין הפנימיה לבין בית הוריו או בית קרובי משפחה אחרים, לפחות כמו אזרחים ותיקים (כולל כאלה עם שתי מכוניות) שזכאים באופן גורף להנחה של 50% כמעט מכל מקום לכל מקום.
אלה הגדרות שרירותיות, שלרוב נובעות ממידת הלובי שיש לציבורים השונים במסדרונות הכנסת והשלטון.
לאזרחים הוותיקים יש משרד ממשלתי מיוחד עבורם (בשנה האחרונה המשרד הזה קצת התרחב בנושאי הטיפול שלו). לסטודנטים יש לובי חזק. לנכים לא.
 

benshap2

New member
אתה נופל בפח שמשרד האוצר טמן

יש בכך הגיון, כי סטודנט שרכש כרטיס חופשי תקופתי שילם מאות או
אף אלפי שקלים ומראש הזיקה שלו והמחוייבות שלו להשתמש בתחבורה ציבורית גבוהים יותר מסטודנט שלא עשה כן.
זו לא אפליה אלא תגמול באמצעות שיעור הנחה גבוה יותר בנסיעות מזדמנות.

אבל כשסטודנט בפרופיל סטודנט רגיל מקבל הנחה מסויימת על חוזה מסויים ונכה שבעקרון זכאי לשיעור הנחה זהה לא מקבל אותה על אותו חוזה, זו אפליה שרירותית.
אתה נופל בפח שמשרד האוצר טמן
אני הייתי חוסך כסטודנט אלפי שקלים בשנה, אם רק היה חופשי סימסטריאלי באזור שלי.
הייתי מחכה עם שטרות בידיים מחוץ לקופה לפנות בוקר כדי לשלם את מאות השקלים הללו, ולקבל כרטיס משתלם כל כך.
&nbsp
אבל לא.
אני לא הייתי מאלו שמזלם שפר עליהם ושיכלו בכלל לרכוש כרטיס חופשי סימסטריאלי.
אז לא מספיק שאני לא מקבל את ההנחה הכי גדולה שיש בישראל לתח"צ (=חופשי סימסטריאלי. זה יוצא כמעט חצי מחופשי חודשי!), אני עוד צריך על כל הנסיעות שלי לשלם מחיר גבוה יותר מסטודנט שהיה לו מזל גדול והוא התברך באפשרות לרכוש את אותו כרטיס תקופתי מיוחל???
&nbsp
מי שרכש חופשי סימסטריאלי בקושי ישתמש בנסיעות מחוץ למנוי שהוא רכש. אם היה צריך הרבה נסיעות מחוץ למנוי, כנראה שהמנוי לא היה רלוונטי לו.
למי שהכי רלוונטית ההנחה - מי שאין לו מנוי סימסטריאלי בהישג יד - הוא לא מקבל אותה.
&nbsp
זה סתם גועל נפש.
 

olli3

New member
מנהל
גם על "הלוך ושוב" באוטובוסים זה לא תקף.

זה עדיין לא מסביר מדוע ההנחה הזו לא חלה על כרטיסיות שתי
נסיעות ועל כרטיסי הלוך-חזור ברכבת.
זו נראית הגדרה שרירותית.
סטודנטים בפרופיל סטודנט רגיל, למשל, כן מקבלים הנחה של 33% על כרטיסיות שתי נסיעות ועל כרטיסי הלוך-חזור.
גם על "הלוך ושוב" באוטובוסים זה לא תקף.
הייתי עד לנוסעת שהתעקשה שהנהג יטען לה "הלוך ושוב", למרות שזה הסביר לה שבהלוך ושוב היא תקבל רק 15% הנחה ואילו בערך צבור היא תקבל 33% הנחה. בסוף הוא טען לה הלוך ושוב כפי שביקשה כאמור בהנחה של 15%.
&nbsp
סטודנטים בעבר קיבלו 10% הנחה בלבד גם בנסיעה בודדת. כחלק מוועדת טרכטנברג הוחלט לתת הנחות גם לסטודנטים ומכיוון שסטודנטים עושים שימוש רב בנסיעות בין עירוניות, הוחלט שההנחות תהיינה גם על נסיעות בין עירוניות, הנחה של 30% לנסיעות ארוכות ברכישת הלוך ושוב והנחה של 33% לנסיעות עירוניות, פרבריות בכרטיסיה או ערך צבור.
&nbsp
באותם ימים לא חל שינוי בפרופיל זכאי ולכן גם על תעודת הזכאות נרשם, עד לקוד 12 בטעינת כרטיסיות או ערך צבור בלבד.
&nbsp
עכשיו, טכנית גם בעלי פרופיל זכאי יחלו להיות מחוייבים בערך צבור לפני שנה, יש נהגים שלא הקפידו על כך ונוסעים שהניחו רב קו במכונת הכרטוס והיה להם רק ערך צבור, היו נהגים שחייבו בערך צבור, הקנו להם הנחה של 33% ולא טענו להם "הלוך ושוב" כפי שנדרש בהנחה רגילה של 15%. משך כחודשיים עם הפעלת המכרז החדש של מטרופולין בנגב, רוב הנהגים חייבו בערך צבור בלי בעיה את כולם, גם נוער וכוונתי היא שבנסיעות בהן רשמית הותרה מכירת "הלוך ושוב" בלבד.
&nbsp
אז כפי שאז הייתה האופציה לנהג לחייב בערך צבור, כך גם כיום קיימת האופציה חייב "הלוך ושוב" ולקבל הנחה של 15%, גם אם מדובר בנער שיבוא לנהג ויבקש הלוך ושוב ויתעקש על כך, הוא יפסיד את ה50% הנחה שמגיעים לו ויקבל רק 15%.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה