אחד המאמרים הכי מטופשים שנתקלתי בהם
אחד המאמרים הכי מטופשים שנתקלתי בהם
[URL]http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001087759[/URL]
הגאונה יושבת באמבטיה וצועקת "יוריקה!". היא הגיע למסקנה שלא צריך בכלל אוטובוסים אלא אפשר להחליף אותם במכוניות. וואו! איך לא חשבו על זה קודם? בעצם כן חשבו, ואחרי שניה הבינו שזה מטומטם להחריד אז עברו לעניין הבא.
למה זה מטומטם? מכמה סיבות:
1.בדיוק כמו עם מוניות שירות,גם כאן מי שגר במקום מבוקש או שרוצה להגיע לאחד כזה ירוויח, ומי שגר במקום יותר דליל באוכלוסיה או רוצה להגיע לאחד יאכל לקרדה.
2.מכוניות תופסות יותר שטח. קחו נניח 50 איש. אפשר לאכלס איתם מפרקית ועוד נשארו כמה מקומות ספייר. עם זאת אפשר לאכלס איתם מינימום 10 מכוניות שזה תופס יותר שטח ממפרקית(אלא אם הגברת כוללת בתוכנית שלה גם לדחוס אנשים בבגאז') ובגלל שזה תופס יותר שטח זה צור יותר פקקים.
3.ובגלל שזה תופס יותר שטח גם צריך יותר חניונים, בטח אם לשיטתה של מורן יותר אנשים יעברו לתחבורה ציבורית(הם לא,אבל לא משנה) והרי כבר היום יש מצוקה בנושא החניונים אז מורן רוצה להכביד על כך עוד?
4.לא צריך להיות החשב הכללי באוצר כדי לדעת ששיטתה של מורן תצריך הרבה הרבה(הרבה) יותר נהגים, ונהגים עולים כסף. לזה צריך להוסיף את הנושא של דלק ותחזוקה של המכוניות(הרבות מאד גם הן) . למרות דבריה של מורן זה לא נשמע כמו משהו חסכני במיוחד. ואני כבר לא מדבר על השלכות כלכליות עקיפות(למשל אנשים שיאחרו לעבודה בגלל הפקקים שאותן מכוניות ייצרו)
אחד המאמרים הכי מטופשים שנתקלתי בהם
[URL]http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001087759[/URL]
הגאונה יושבת באמבטיה וצועקת "יוריקה!". היא הגיע למסקנה שלא צריך בכלל אוטובוסים אלא אפשר להחליף אותם במכוניות. וואו! איך לא חשבו על זה קודם? בעצם כן חשבו, ואחרי שניה הבינו שזה מטומטם להחריד אז עברו לעניין הבא.
למה זה מטומטם? מכמה סיבות:
1.בדיוק כמו עם מוניות שירות,גם כאן מי שגר במקום מבוקש או שרוצה להגיע לאחד כזה ירוויח, ומי שגר במקום יותר דליל באוכלוסיה או רוצה להגיע לאחד יאכל לקרדה.
2.מכוניות תופסות יותר שטח. קחו נניח 50 איש. אפשר לאכלס איתם מפרקית ועוד נשארו כמה מקומות ספייר. עם זאת אפשר לאכלס איתם מינימום 10 מכוניות שזה תופס יותר שטח ממפרקית(אלא אם הגברת כוללת בתוכנית שלה גם לדחוס אנשים בבגאז') ובגלל שזה תופס יותר שטח זה צור יותר פקקים.
3.ובגלל שזה תופס יותר שטח גם צריך יותר חניונים, בטח אם לשיטתה של מורן יותר אנשים יעברו לתחבורה ציבורית(הם לא,אבל לא משנה) והרי כבר היום יש מצוקה בנושא החניונים אז מורן רוצה להכביד על כך עוד?
4.לא צריך להיות החשב הכללי באוצר כדי לדעת ששיטתה של מורן תצריך הרבה הרבה(הרבה) יותר נהגים, ונהגים עולים כסף. לזה צריך להוסיף את הנושא של דלק ותחזוקה של המכוניות(הרבות מאד גם הן) . למרות דבריה של מורן זה לא נשמע כמו משהו חסכני במיוחד. ואני כבר לא מדבר על השלכות כלכליות עקיפות(למשל אנשים שיאחרו לעבודה בגלל הפקקים שאותן מכוניות ייצרו)