אחד המאמרים הכי מטופשים שנתקלתי בהם

מצב
הנושא נעול.

DRORIKO8

New member
אחד המאמרים הכי מטופשים שנתקלתי בהם

אחד המאמרים הכי מטופשים שנתקלתי בהם
[URL]http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001087759[/URL]
הגאונה יושבת באמבטיה וצועקת "יוריקה!". היא הגיע למסקנה שלא צריך בכלל אוטובוסים אלא אפשר להחליף אותם במכוניות. וואו! איך לא חשבו על זה קודם? בעצם כן חשבו, ואחרי שניה הבינו שזה מטומטם להחריד אז עברו לעניין הבא.

למה זה מטומטם? מכמה סיבות:
1.בדיוק כמו עם מוניות שירות,גם כאן מי שגר במקום מבוקש או שרוצה להגיע לאחד כזה ירוויח, ומי שגר במקום יותר דליל באוכלוסיה או רוצה להגיע לאחד יאכל לקרדה.
2.מכוניות תופסות יותר שטח. קחו נניח 50 איש. אפשר לאכלס איתם מפרקית ועוד נשארו כמה מקומות ספייר. עם זאת אפשר לאכלס איתם מינימום 10 מכוניות שזה תופס יותר שטח ממפרקית(אלא אם הגברת כוללת בתוכנית שלה גם לדחוס אנשים בבגאז') ובגלל שזה תופס יותר שטח זה צור יותר פקקים.
3.ובגלל שזה תופס יותר שטח גם צריך יותר חניונים, בטח אם לשיטתה של מורן יותר אנשים יעברו לתחבורה ציבורית(הם לא,אבל לא משנה) והרי כבר היום יש מצוקה בנושא החניונים אז מורן רוצה להכביד על כך עוד?
4.לא צריך להיות החשב הכללי באוצר כדי לדעת ששיטתה של מורן תצריך הרבה הרבה(הרבה) יותר נהגים, ונהגים עולים כסף. לזה צריך להוסיף את הנושא של דלק ותחזוקה של המכוניות(הרבות מאד גם הן) . למרות דבריה של מורן זה לא נשמע כמו משהו חסכני במיוחד. ואני כבר לא מדבר על השלכות כלכליות עקיפות(למשל אנשים שיאחרו לעבודה בגלל הפקקים שאותן מכוניות ייצרו)
 

טשאפק 2

New member
היא טוענת שעלות אחזקה חודשית של אוטובוס

אחד המאמרים הכי מטופשים שנתקלתי בהם
[URL]http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001087759[/URL]
הגאונה יושבת באמבטיה וצועקת "יוריקה!". היא הגיע למסקנה שלא צריך בכלל אוטובוסים אלא אפשר להחליף אותם במכוניות. וואו! איך לא חשבו על זה קודם? בעצם כן חשבו, ואחרי שניה הבינו שזה מטומטם להחריד אז עברו לעניין הבא.

למה זה מטומטם? מכמה סיבות:
1.בדיוק כמו עם מוניות שירות,גם כאן מי שגר במקום מבוקש או שרוצה להגיע לאחד כזה ירוויח, ומי שגר במקום יותר דליל באוכלוסיה או רוצה להגיע לאחד יאכל לקרדה.
2.מכוניות תופסות יותר שטח. קחו נניח 50 איש. אפשר לאכלס איתם מפרקית ועוד נשארו כמה מקומות ספייר. עם זאת אפשר לאכלס איתם מינימום 10 מכוניות שזה תופס יותר שטח ממפרקית(אלא אם הגברת כוללת בתוכנית שלה גם לדחוס אנשים בבגאז') ובגלל שזה תופס יותר שטח זה צור יותר פקקים.
3.ובגלל שזה תופס יותר שטח גם צריך יותר חניונים, בטח אם לשיטתה של מורן יותר אנשים יעברו לתחבורה ציבורית(הם לא,אבל לא משנה) והרי כבר היום יש מצוקה בנושא החניונים אז מורן רוצה להכביד על כך עוד?
4.לא צריך להיות החשב הכללי באוצר כדי לדעת ששיטתה של מורן תצריך הרבה הרבה(הרבה) יותר נהגים, ונהגים עולים כסף. לזה צריך להוסיף את הנושא של דלק ותחזוקה של המכוניות(הרבות מאד גם הן) . למרות דבריה של מורן זה לא נשמע כמו משהו חסכני במיוחד. ואני כבר לא מדבר על השלכות כלכליות עקיפות(למשל אנשים שיאחרו לעבודה בגלל הפקקים שאותן מכוניות ייצרו)
היא טוענת שעלות אחזקה חודשית של אוטובוס
מגיעה לעשרות אלפי שקלים. למישהו יש מושג מה העלות הממשית?
 
שים לב, היא לא כתבה שם דבר על מכוניות פרטיות.

אחד המאמרים הכי מטופשים שנתקלתי בהם
[URL]http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001087759[/URL]
הגאונה יושבת באמבטיה וצועקת "יוריקה!". היא הגיע למסקנה שלא צריך בכלל אוטובוסים אלא אפשר להחליף אותם במכוניות. וואו! איך לא חשבו על זה קודם? בעצם כן חשבו, ואחרי שניה הבינו שזה מטומטם להחריד אז עברו לעניין הבא.

למה זה מטומטם? מכמה סיבות:
1.בדיוק כמו עם מוניות שירות,גם כאן מי שגר במקום מבוקש או שרוצה להגיע לאחד כזה ירוויח, ומי שגר במקום יותר דליל באוכלוסיה או רוצה להגיע לאחד יאכל לקרדה.
2.מכוניות תופסות יותר שטח. קחו נניח 50 איש. אפשר לאכלס איתם מפרקית ועוד נשארו כמה מקומות ספייר. עם זאת אפשר לאכלס איתם מינימום 10 מכוניות שזה תופס יותר שטח ממפרקית(אלא אם הגברת כוללת בתוכנית שלה גם לדחוס אנשים בבגאז') ובגלל שזה תופס יותר שטח זה צור יותר פקקים.
3.ובגלל שזה תופס יותר שטח גם צריך יותר חניונים, בטח אם לשיטתה של מורן יותר אנשים יעברו לתחבורה ציבורית(הם לא,אבל לא משנה) והרי כבר היום יש מצוקה בנושא החניונים אז מורן רוצה להכביד על כך עוד?
4.לא צריך להיות החשב הכללי באוצר כדי לדעת ששיטתה של מורן תצריך הרבה הרבה(הרבה) יותר נהגים, ונהגים עולים כסף. לזה צריך להוסיף את הנושא של דלק ותחזוקה של המכוניות(הרבות מאד גם הן) . למרות דבריה של מורן זה לא נשמע כמו משהו חסכני במיוחד. ואני כבר לא מדבר על השלכות כלכליות עקיפות(למשל אנשים שיאחרו לעבודה בגלל הפקקים שאותן מכוניות ייצרו)
שים לב, היא לא כתבה שם דבר על מכוניות פרטיות.
בסה"כ מה שכותבת הגברת שם איננו דבר לא הגיוני, למעשה, מנסיוני האישי ראיתי איך דבר כזה קורה לנגד עיניי והוכיח את עצמו יפה.
שים לב:
מדובר בקו 184(ז"ל) שנולד בימי 'אגד' וחיבר בין יישובי רמות מנשה ליקנעם וחיפה.
הקו היה מסורבל ומוגזם, ונסע במשך 80-100 דקות בממוצע, והיו לו מספר נסיעות מצומצם ביותר של כ-4 או 6 נסיעות ביום בלבד;
מסלול הנסיעה היה כלהלן:
יוצא מחיפה, עובר בנשר, צומת יגור, מסוף יקנעם, מטפס ביקנעם עילית תוך פיזור בחלק מהעיר, יוצא משם למחלף אליקים ואז נכנס בשרשת המושבים והקיבוצים בסדר הזה: אליקים, עין העמק, רמות מנשה, רמת השופט, עין השופט, דליה ומסיים בקיבוץ גלעד. (יש כוכבית ענקית שתיכף ניגע בה).

בשנת 2011 'אגד' סיימה את פעילותה באשכול זה, והחליפה אותה אומני/נתיב אקספרס- ולא נגעה במפות התנועה באיזור כמעט בכלל, וקו 184 נשאר כשהיה בימי 'אגד' למעט הבדל אחד עקרוני ומהותי: כש'אגד' ביצעה קו זה- כל הכניסות ליישובים במסלול הקו שמגיע מחיפה היו כניסות לפי צורך בלבד, ואילו נתיב אקספרס שינתה זאת וחייבה את הנהגים להכנס לכל היישובים ללא קשר למצב הנוסעים באוטובוס או לשעה ביום, ואכפה זאת די ברצינות.

ואז קרה דבר גדול בתחילת השנה הנוכחית: נתיב אקספרס פינתה מקומה לטובת חברת 'סופרבוס' באשכול יקנעם/טבעון (ובהמשך לעוד חלקים של איזור עמק יזרעאל).

ב'סופרבוס' כבר קרה הדבר הבא:
קו 184 בוטל במתכונתו ההיסטורית, ופוצל לשני קווים איזוריים היוצאים ממסוף יקנעם אל יישובי רמות מנשה, האחד נכנס לחצי מהיישובים (בתוספת כניסה תדירה ומחייבת למחנה אליקים), והשני לחצי השני של היישובים; הקווים מופעלים בעזרת שני מיניבוסים מפוארים, ותדירות הנסיעות קפצה מ-4-6 נסיעות של קו 184 היסטורי ללא פחות מ-16(!) נסיעות לכל אחד משני הקווים המקוצרים (184 ו-185).

הביקוש עלה באופן מידי, גם אם המיניבוסים עדיין לא נוסעים מלאים לגמרי.

שים לב: נהגתי בין השנים 2006 ל-2015 גם ב'אגד', גם ב'אומני/נתיב אקספרס' וגם ב'סופרבוס', ודברי נכתבו מנסיוני האישי ולא ממקור שני.







 
סידור דומה קיים גם עם קווי 69X של קווים בחוף הכרמל

שים לב, היא לא כתבה שם דבר על מכוניות פרטיות.
בסה"כ מה שכותבת הגברת שם איננו דבר לא הגיוני, למעשה, מנסיוני האישי ראיתי איך דבר כזה קורה לנגד עיניי והוכיח את עצמו יפה.
שים לב:
מדובר בקו 184(ז"ל) שנולד בימי 'אגד' וחיבר בין יישובי רמות מנשה ליקנעם וחיפה.
הקו היה מסורבל ומוגזם, ונסע במשך 80-100 דקות בממוצע, והיו לו מספר נסיעות מצומצם ביותר של כ-4 או 6 נסיעות ביום בלבד;
מסלול הנסיעה היה כלהלן:
יוצא מחיפה, עובר בנשר, צומת יגור, מסוף יקנעם, מטפס ביקנעם עילית תוך פיזור בחלק מהעיר, יוצא משם למחלף אליקים ואז נכנס בשרשת המושבים והקיבוצים בסדר הזה: אליקים, עין העמק, רמות מנשה, רמת השופט, עין השופט, דליה ומסיים בקיבוץ גלעד. (יש כוכבית ענקית שתיכף ניגע בה).

בשנת 2011 'אגד' סיימה את פעילותה באשכול זה, והחליפה אותה אומני/נתיב אקספרס- ולא נגעה במפות התנועה באיזור כמעט בכלל, וקו 184 נשאר כשהיה בימי 'אגד' למעט הבדל אחד עקרוני ומהותי: כש'אגד' ביצעה קו זה- כל הכניסות ליישובים במסלול הקו שמגיע מחיפה היו כניסות לפי צורך בלבד, ואילו נתיב אקספרס שינתה זאת וחייבה את הנהגים להכנס לכל היישובים ללא קשר למצב הנוסעים באוטובוס או לשעה ביום, ואכפה זאת די ברצינות.

ואז קרה דבר גדול בתחילת השנה הנוכחית: נתיב אקספרס פינתה מקומה לטובת חברת 'סופרבוס' באשכול יקנעם/טבעון (ובהמשך לעוד חלקים של איזור עמק יזרעאל).

ב'סופרבוס' כבר קרה הדבר הבא:
קו 184 בוטל במתכונתו ההיסטורית, ופוצל לשני קווים איזוריים היוצאים ממסוף יקנעם אל יישובי רמות מנשה, האחד נכנס לחצי מהיישובים (בתוספת כניסה תדירה ומחייבת למחנה אליקים), והשני לחצי השני של היישובים; הקווים מופעלים בעזרת שני מיניבוסים מפוארים, ותדירות הנסיעות קפצה מ-4-6 נסיעות של קו 184 היסטורי ללא פחות מ-16(!) נסיעות לכל אחד משני הקווים המקוצרים (184 ו-185).

הביקוש עלה באופן מידי, גם אם המיניבוסים עדיין לא נוסעים מלאים לגמרי.

שים לב: נהגתי בין השנים 2006 ל-2015 גם ב'אגד', גם ב'אומני/נתיב אקספרס' וגם ב'סופרבוס', ודברי נכתבו מנסיוני האישי ולא ממקור שני.
סידור דומה קיים גם עם קווי 69X של קווים בחוף הכרמל
אבל זה לא מה שהיא התייחסה אליו. היא רוצה שהתחבורה "הציבורית" תתבסס על אמצעים שפועלים לפי דרישה.
הדוגמאות שאתה נתת אלה עדיין דוגמאות לקווי תח"צ סדירים עם לו"ז קבוע ותחנות קבועות.
זה לא העניין של אוטובוס או מיניבוס.
הבעיה שלה היא עם ההשקעה של משרד התחבורה בקווי תח"צ קבועים וסדירים שמופעלים על ידי מפעילות קבועות ומסובסדים על ידי משרד התחבורה.
 
לטעמי פיספסת כאן פעמיים:

סידור דומה קיים גם עם קווי 69X של קווים בחוף הכרמל
אבל זה לא מה שהיא התייחסה אליו. היא רוצה שהתחבורה "הציבורית" תתבסס על אמצעים שפועלים לפי דרישה.
הדוגמאות שאתה נתת אלה עדיין דוגמאות לקווי תח"צ סדירים עם לו"ז קבוע ותחנות קבועות.
זה לא העניין של אוטובוס או מיניבוס.
הבעיה שלה היא עם ההשקעה של משרד התחבורה בקווי תח"צ קבועים וסדירים שמופעלים על ידי מפעילות קבועות ומסובסדים על ידי משרד התחבורה.
לטעמי פיספסת כאן פעמיים:
1. קוים 691 ו-692 בישובי חוף הכרמל נותנים שירות שלא היה מעולם קודם לכן- שירות תח"צ מלב הישובים החוצה לציר 4 ומשם גם לחיפה (מ. חוף הכרמל).

2. כשהכותבת כותבת (ציטוט: "מועדי נסיעה ומסלול המוכתבים מדרישה, הרבה יותר נוחים לנוסעים, כי הם עונים ביתר דיוק לצורכיהם, מקצרים את ההמתנה וזמן הנסיעה. שירות כזה ימשוך לקוחות, וכך, בנוסף לחיסכון בתפעול, יתפנה כסף לקווים נוספים, להגברת תדירות, ולשיפור השירות."), היא לחלוטין מתכוונת להתאמת סוג הרכב שיבצע את השירות ולהתאמת אופי הקו ומסלולו, וזו בהחלט לא דרישה מגונה מתחבורה ציבורית.

תחבורה ציבורית צריכה לשרת את משתמשיה ולא את מפעילות התח"צ, ואת זה אנחנו חייבים לזכור כל הזמן.
 

iritilan

New member
אבל תחבורה ציבורית צריכה להיות קיימת גם בקווים לא עמוסים

לטעמי פיספסת כאן פעמיים:
1. קוים 691 ו-692 בישובי חוף הכרמל נותנים שירות שלא היה מעולם קודם לכן- שירות תח"צ מלב הישובים החוצה לציר 4 ומשם גם לחיפה (מ. חוף הכרמל).

2. כשהכותבת כותבת (ציטוט: "מועדי נסיעה ומסלול המוכתבים מדרישה, הרבה יותר נוחים לנוסעים, כי הם עונים ביתר דיוק לצורכיהם, מקצרים את ההמתנה וזמן הנסיעה. שירות כזה ימשוך לקוחות, וכך, בנוסף לחיסכון בתפעול, יתפנה כסף לקווים נוספים, להגברת תדירות, ולשיפור השירות."), היא לחלוטין מתכוונת להתאמת סוג הרכב שיבצע את השירות ולהתאמת אופי הקו ומסלולו, וזו בהחלט לא דרישה מגונה מתחבורה ציבורית.

תחבורה ציבורית צריכה לשרת את משתמשיה ולא את מפעילות התח"צ, ואת זה אנחנו חייבים לזכור כל הזמן.
אבל תחבורה ציבורית צריכה להיות קיימת גם בקווים לא עמוסים
מה זה אומר בפועל התאמת אופי הקו ומסלולו (היא הרי לא מתכוונת, למיטב הבתני, להתאמה מראש, אלא להתאמה 'אונליין'), לגבי נוסעים שבמקרה צריכים תחנה שלא הרבה צריכים באותו יום או שממתינים בתחנה לשווא והאוטובוס לא יגיע כי לא התמלא מספיק או כי מישהו יחליט שהתחנה הזו לא מספיק חשובה על פי הדרישות באותו יום?
&nbsp
בנוסף, אם רוצים באמת שהתחבורה הציבורית תאפשר הפחתה משמעותית של התלות ברכב פרטי, הוא חייב לשרת גם אזורים פחות עמוסים ושעות פחות עמוסות, אחרת לא שרוב האנשים שיכולים להחזיק רכב פרטי לא יוותרו עליו, אלא כל מי שאין לו רכב פרטי תיפגע יכולתו לעבוד/ללמוד ועוד.
שיפור של שירות התחבורה הציבורית לא ייעשה על ידי הפיכתו למשהו בין מוניות שירות למוניות ספיישל.
&nbsp
 

DRORIKO8

New member
מיניבוסים יש גם היום

שים לב, היא לא כתבה שם דבר על מכוניות פרטיות.
בסה"כ מה שכותבת הגברת שם איננו דבר לא הגיוני, למעשה, מנסיוני האישי ראיתי איך דבר כזה קורה לנגד עיניי והוכיח את עצמו יפה.
שים לב:
מדובר בקו 184(ז"ל) שנולד בימי 'אגד' וחיבר בין יישובי רמות מנשה ליקנעם וחיפה.
הקו היה מסורבל ומוגזם, ונסע במשך 80-100 דקות בממוצע, והיו לו מספר נסיעות מצומצם ביותר של כ-4 או 6 נסיעות ביום בלבד;
מסלול הנסיעה היה כלהלן:
יוצא מחיפה, עובר בנשר, צומת יגור, מסוף יקנעם, מטפס ביקנעם עילית תוך פיזור בחלק מהעיר, יוצא משם למחלף אליקים ואז נכנס בשרשת המושבים והקיבוצים בסדר הזה: אליקים, עין העמק, רמות מנשה, רמת השופט, עין השופט, דליה ומסיים בקיבוץ גלעד. (יש כוכבית ענקית שתיכף ניגע בה).

בשנת 2011 'אגד' סיימה את פעילותה באשכול זה, והחליפה אותה אומני/נתיב אקספרס- ולא נגעה במפות התנועה באיזור כמעט בכלל, וקו 184 נשאר כשהיה בימי 'אגד' למעט הבדל אחד עקרוני ומהותי: כש'אגד' ביצעה קו זה- כל הכניסות ליישובים במסלול הקו שמגיע מחיפה היו כניסות לפי צורך בלבד, ואילו נתיב אקספרס שינתה זאת וחייבה את הנהגים להכנס לכל היישובים ללא קשר למצב הנוסעים באוטובוס או לשעה ביום, ואכפה זאת די ברצינות.

ואז קרה דבר גדול בתחילת השנה הנוכחית: נתיב אקספרס פינתה מקומה לטובת חברת 'סופרבוס' באשכול יקנעם/טבעון (ובהמשך לעוד חלקים של איזור עמק יזרעאל).

ב'סופרבוס' כבר קרה הדבר הבא:
קו 184 בוטל במתכונתו ההיסטורית, ופוצל לשני קווים איזוריים היוצאים ממסוף יקנעם אל יישובי רמות מנשה, האחד נכנס לחצי מהיישובים (בתוספת כניסה תדירה ומחייבת למחנה אליקים), והשני לחצי השני של היישובים; הקווים מופעלים בעזרת שני מיניבוסים מפוארים, ותדירות הנסיעות קפצה מ-4-6 נסיעות של קו 184 היסטורי ללא פחות מ-16(!) נסיעות לכל אחד משני הקווים המקוצרים (184 ו-185).

הביקוש עלה באופן מידי, גם אם המיניבוסים עדיין לא נוסעים מלאים לגמרי.

שים לב: נהגתי בין השנים 2006 ל-2015 גם ב'אגד', גם ב'אומני/נתיב אקספרס' וגם ב'סופרבוס', ודברי נכתבו מנסיוני האישי ולא ממקור שני.
מיניבוסים יש גם היום
וכמו שעמוד אמר לך זה תחבורה ציבורית לכל דבר
 

טשאפק 2

New member
יש מקום למיניבוסים פה ושם

שים לב, היא לא כתבה שם דבר על מכוניות פרטיות.
בסה"כ מה שכותבת הגברת שם איננו דבר לא הגיוני, למעשה, מנסיוני האישי ראיתי איך דבר כזה קורה לנגד עיניי והוכיח את עצמו יפה.
שים לב:
מדובר בקו 184(ז"ל) שנולד בימי 'אגד' וחיבר בין יישובי רמות מנשה ליקנעם וחיפה.
הקו היה מסורבל ומוגזם, ונסע במשך 80-100 דקות בממוצע, והיו לו מספר נסיעות מצומצם ביותר של כ-4 או 6 נסיעות ביום בלבד;
מסלול הנסיעה היה כלהלן:
יוצא מחיפה, עובר בנשר, צומת יגור, מסוף יקנעם, מטפס ביקנעם עילית תוך פיזור בחלק מהעיר, יוצא משם למחלף אליקים ואז נכנס בשרשת המושבים והקיבוצים בסדר הזה: אליקים, עין העמק, רמות מנשה, רמת השופט, עין השופט, דליה ומסיים בקיבוץ גלעד. (יש כוכבית ענקית שתיכף ניגע בה).

בשנת 2011 'אגד' סיימה את פעילותה באשכול זה, והחליפה אותה אומני/נתיב אקספרס- ולא נגעה במפות התנועה באיזור כמעט בכלל, וקו 184 נשאר כשהיה בימי 'אגד' למעט הבדל אחד עקרוני ומהותי: כש'אגד' ביצעה קו זה- כל הכניסות ליישובים במסלול הקו שמגיע מחיפה היו כניסות לפי צורך בלבד, ואילו נתיב אקספרס שינתה זאת וחייבה את הנהגים להכנס לכל היישובים ללא קשר למצב הנוסעים באוטובוס או לשעה ביום, ואכפה זאת די ברצינות.

ואז קרה דבר גדול בתחילת השנה הנוכחית: נתיב אקספרס פינתה מקומה לטובת חברת 'סופרבוס' באשכול יקנעם/טבעון (ובהמשך לעוד חלקים של איזור עמק יזרעאל).

ב'סופרבוס' כבר קרה הדבר הבא:
קו 184 בוטל במתכונתו ההיסטורית, ופוצל לשני קווים איזוריים היוצאים ממסוף יקנעם אל יישובי רמות מנשה, האחד נכנס לחצי מהיישובים (בתוספת כניסה תדירה ומחייבת למחנה אליקים), והשני לחצי השני של היישובים; הקווים מופעלים בעזרת שני מיניבוסים מפוארים, ותדירות הנסיעות קפצה מ-4-6 נסיעות של קו 184 היסטורי ללא פחות מ-16(!) נסיעות לכל אחד משני הקווים המקוצרים (184 ו-185).

הביקוש עלה באופן מידי, גם אם המיניבוסים עדיין לא נוסעים מלאים לגמרי.

שים לב: נהגתי בין השנים 2006 ל-2015 גם ב'אגד', גם ב'אומני/נתיב אקספרס' וגם ב'סופרבוס', ודברי נכתבו מנסיוני האישי ולא ממקור שני.
יש מקום למיניבוסים פה ושם
באיזורים דלילי אוכלוסייה.

אבל כדי להסיע את המסות הגדולות של הציבור, בשעות העומס, חייבים אוטובוסים, ואם כבר אז מפרקיות.

אין שום דרך לענות על הביקושים בתוך המטרופולינים הגדולים או ביניהם באמצעות מיניבוסים. כמה מיניבוסים וכמה נהגים תצטרך בשביל קווי ת"א-ירושלים או ת"א-בת-ים? (קו עירוני רב-ביקוש אחד שמופעל במיניבוסים, קו 23 בת"א, עובד גרוע מאד בשעות העומס).

כיוון שאתה חייב אוטובוסים לשעות העומס, אין היגיון רב לתת להם לנוח בשעות שפל ולהחזיק צי נפרד של מיניבוסים לשעות אלה. החיסכון בדלק לא מצדיק את העלות הנוספת של כלי הרכב.

כך שההצעה הגאונית שלה רלוונטית לציבור קטן. בכל היישובים שתיארת גם יחד חיים פחות אנשים מבשכונה חדשה אחת בפתח-תקווה ועובדים פחות אנשים מאשר בשני מגדלי משרדים בבורסה בר"ג.
 

Yarenn

New member
חשבתי שמשרד התחבורה מחליט על הקווים.

שים לב, היא לא כתבה שם דבר על מכוניות פרטיות.
בסה"כ מה שכותבת הגברת שם איננו דבר לא הגיוני, למעשה, מנסיוני האישי ראיתי איך דבר כזה קורה לנגד עיניי והוכיח את עצמו יפה.
שים לב:
מדובר בקו 184(ז"ל) שנולד בימי 'אגד' וחיבר בין יישובי רמות מנשה ליקנעם וחיפה.
הקו היה מסורבל ומוגזם, ונסע במשך 80-100 דקות בממוצע, והיו לו מספר נסיעות מצומצם ביותר של כ-4 או 6 נסיעות ביום בלבד;
מסלול הנסיעה היה כלהלן:
יוצא מחיפה, עובר בנשר, צומת יגור, מסוף יקנעם, מטפס ביקנעם עילית תוך פיזור בחלק מהעיר, יוצא משם למחלף אליקים ואז נכנס בשרשת המושבים והקיבוצים בסדר הזה: אליקים, עין העמק, רמות מנשה, רמת השופט, עין השופט, דליה ומסיים בקיבוץ גלעד. (יש כוכבית ענקית שתיכף ניגע בה).

בשנת 2011 'אגד' סיימה את פעילותה באשכול זה, והחליפה אותה אומני/נתיב אקספרס- ולא נגעה במפות התנועה באיזור כמעט בכלל, וקו 184 נשאר כשהיה בימי 'אגד' למעט הבדל אחד עקרוני ומהותי: כש'אגד' ביצעה קו זה- כל הכניסות ליישובים במסלול הקו שמגיע מחיפה היו כניסות לפי צורך בלבד, ואילו נתיב אקספרס שינתה זאת וחייבה את הנהגים להכנס לכל היישובים ללא קשר למצב הנוסעים באוטובוס או לשעה ביום, ואכפה זאת די ברצינות.

ואז קרה דבר גדול בתחילת השנה הנוכחית: נתיב אקספרס פינתה מקומה לטובת חברת 'סופרבוס' באשכול יקנעם/טבעון (ובהמשך לעוד חלקים של איזור עמק יזרעאל).

ב'סופרבוס' כבר קרה הדבר הבא:
קו 184 בוטל במתכונתו ההיסטורית, ופוצל לשני קווים איזוריים היוצאים ממסוף יקנעם אל יישובי רמות מנשה, האחד נכנס לחצי מהיישובים (בתוספת כניסה תדירה ומחייבת למחנה אליקים), והשני לחצי השני של היישובים; הקווים מופעלים בעזרת שני מיניבוסים מפוארים, ותדירות הנסיעות קפצה מ-4-6 נסיעות של קו 184 היסטורי ללא פחות מ-16(!) נסיעות לכל אחד משני הקווים המקוצרים (184 ו-185).

הביקוש עלה באופן מידי, גם אם המיניבוסים עדיין לא נוסעים מלאים לגמרי.

שים לב: נהגתי בין השנים 2006 ל-2015 גם ב'אגד', גם ב'אומני/נתיב אקספרס' וגם ב'סופרבוס', ודברי נכתבו מנסיוני האישי ולא ממקור שני.
חשבתי שמשרד התחבורה מחליט על הקווים.
 

סנוי

New member
זאת לא אותה הכתבת מלפני חודשיים שקראה לבטל את הקו האדום?

אחד המאמרים הכי מטופשים שנתקלתי בהם
[URL]http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001087759[/URL]
הגאונה יושבת באמבטיה וצועקת "יוריקה!". היא הגיע למסקנה שלא צריך בכלל אוטובוסים אלא אפשר להחליף אותם במכוניות. וואו! איך לא חשבו על זה קודם? בעצם כן חשבו, ואחרי שניה הבינו שזה מטומטם להחריד אז עברו לעניין הבא.

למה זה מטומטם? מכמה סיבות:
1.בדיוק כמו עם מוניות שירות,גם כאן מי שגר במקום מבוקש או שרוצה להגיע לאחד כזה ירוויח, ומי שגר במקום יותר דליל באוכלוסיה או רוצה להגיע לאחד יאכל לקרדה.
2.מכוניות תופסות יותר שטח. קחו נניח 50 איש. אפשר לאכלס איתם מפרקית ועוד נשארו כמה מקומות ספייר. עם זאת אפשר לאכלס איתם מינימום 10 מכוניות שזה תופס יותר שטח ממפרקית(אלא אם הגברת כוללת בתוכנית שלה גם לדחוס אנשים בבגאז') ובגלל שזה תופס יותר שטח זה צור יותר פקקים.
3.ובגלל שזה תופס יותר שטח גם צריך יותר חניונים, בטח אם לשיטתה של מורן יותר אנשים יעברו לתחבורה ציבורית(הם לא,אבל לא משנה) והרי כבר היום יש מצוקה בנושא החניונים אז מורן רוצה להכביד על כך עוד?
4.לא צריך להיות החשב הכללי באוצר כדי לדעת ששיטתה של מורן תצריך הרבה הרבה(הרבה) יותר נהגים, ונהגים עולים כסף. לזה צריך להוסיף את הנושא של דלק ותחזוקה של המכוניות(הרבות מאד גם הן) . למרות דבריה של מורן זה לא נשמע כמו משהו חסכני במיוחד. ואני כבר לא מדבר על השלכות כלכליות עקיפות(למשל אנשים שיאחרו לעבודה בגלל הפקקים שאותן מכוניות ייצרו)
זאת לא אותה הכתבת מלפני חודשיים שקראה לבטל את הקו האדום?
לא מצאתי את הכתבה שאני מדבר עליה, אבל מקריאת הכתבה הזאת עושה רושם שהיא לא מומחית תחבורה גדולה. מצאתי גם כתבה שלה מלפני חצי שנה: "לא קלה ולא נחוצה", שבה כתוב בין היתר: "שש שנים ו-15 מיליארד שקל הם הרבה זמן והון עתק, וזו רק ההתחלה. לפרויקטים כאלה יש נטייה להתארך ולהתייקר...כך המצב בלונדון, ב"קרוס-ליין" שהעבודות עליו בקושי התחילו." הממ. קו קרוסרייל נמצא בשלבים מתקדמים, גברת know-it-all.
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001047617
 

iritilan

New member
זו אותה כתבת שכתבה נגד תחבורה ציבורית בעבר

אחד המאמרים הכי מטופשים שנתקלתי בהם
[URL]http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001087759[/URL]
הגאונה יושבת באמבטיה וצועקת "יוריקה!". היא הגיע למסקנה שלא צריך בכלל אוטובוסים אלא אפשר להחליף אותם במכוניות. וואו! איך לא חשבו על זה קודם? בעצם כן חשבו, ואחרי שניה הבינו שזה מטומטם להחריד אז עברו לעניין הבא.

למה זה מטומטם? מכמה סיבות:
1.בדיוק כמו עם מוניות שירות,גם כאן מי שגר במקום מבוקש או שרוצה להגיע לאחד כזה ירוויח, ומי שגר במקום יותר דליל באוכלוסיה או רוצה להגיע לאחד יאכל לקרדה.
2.מכוניות תופסות יותר שטח. קחו נניח 50 איש. אפשר לאכלס איתם מפרקית ועוד נשארו כמה מקומות ספייר. עם זאת אפשר לאכלס איתם מינימום 10 מכוניות שזה תופס יותר שטח ממפרקית(אלא אם הגברת כוללת בתוכנית שלה גם לדחוס אנשים בבגאז') ובגלל שזה תופס יותר שטח זה צור יותר פקקים.
3.ובגלל שזה תופס יותר שטח גם צריך יותר חניונים, בטח אם לשיטתה של מורן יותר אנשים יעברו לתחבורה ציבורית(הם לא,אבל לא משנה) והרי כבר היום יש מצוקה בנושא החניונים אז מורן רוצה להכביד על כך עוד?
4.לא צריך להיות החשב הכללי באוצר כדי לדעת ששיטתה של מורן תצריך הרבה הרבה(הרבה) יותר נהגים, ונהגים עולים כסף. לזה צריך להוסיף את הנושא של דלק ותחזוקה של המכוניות(הרבות מאד גם הן) . למרות דבריה של מורן זה לא נשמע כמו משהו חסכני במיוחד. ואני כבר לא מדבר על השלכות כלכליות עקיפות(למשל אנשים שיאחרו לעבודה בגלל הפקקים שאותן מכוניות ייצרו)
זו אותה כתבת שכתבה נגד תחבורה ציבורית בעבר
נדמה לי שזו הייתה היא שכתבה שאנשים לא נוסעים באוטובוסים ולא צריך להשקיע בהם.
נראה שהיא בכלל לא נוסעת בתחבורה ציבורית...
מה שמשנה לא באילו אמצעים זה ייעשה, אין שום בעיה שבקווים קצרים ולא עמוסים ישתמשו במיניבוסים או שיפצלו קווים ארוכים ומפותלים לכמה קווים קצרים ויעילים יותר, אבל הנקודה העיקרית היא שתחבורה ציבורית חייבת להיות אמינה כלומר לפעול לפי שעות קבועות ומסלולים קבועים. היא ניסתה פעם לעמוד בתחנה ולחכות לאוטובוס שלא מגיע? זה לא מה שייקרה לפי הרעיון שלה אם איתרע מזלו של נוסע להיות היחיד שממתין בתחנה ברגע נתון? בשיטה שלה לא יידעו מתי האוטובוס יגיע לאן מראש!
לצרכים של מי תענה התוכנית הזאת? הרי לנוסעים באוטובוסים אין צרכים אחידים, כאשר המסלול והשעות ידועים מראש, כל נוסע יכול להחליט מראש אם מתאים לו או לא ולנסות למצא חלופה אחרת אם לא. זה לא אומר כמובן שהמצב טוב מושלם היום, רחוק מזה, אבל, הרס של התחבורה הציבורית ולא שיפור שלה.
לסיכום הייתי מציעה שלכל מי שיש רעיונות גאוניים על מה צריכה להיות תחבורה ציבורית להיות שייסע במשך כמה שבועות בחבורה ציבורית בלבד. פשוט יעמיד פנים שאין לו רכב פרטי ושמוניות אינן אופציה.
 

bralor4247

New member
כנראה היא קשורה לבזן או ליבואני המכוניות

זו אותה כתבת שכתבה נגד תחבורה ציבורית בעבר
נדמה לי שזו הייתה היא שכתבה שאנשים לא נוסעים באוטובוסים ולא צריך להשקיע בהם.
נראה שהיא בכלל לא נוסעת בתחבורה ציבורית...
מה שמשנה לא באילו אמצעים זה ייעשה, אין שום בעיה שבקווים קצרים ולא עמוסים ישתמשו במיניבוסים או שיפצלו קווים ארוכים ומפותלים לכמה קווים קצרים ויעילים יותר, אבל הנקודה העיקרית היא שתחבורה ציבורית חייבת להיות אמינה כלומר לפעול לפי שעות קבועות ומסלולים קבועים. היא ניסתה פעם לעמוד בתחנה ולחכות לאוטובוס שלא מגיע? זה לא מה שייקרה לפי הרעיון שלה אם איתרע מזלו של נוסע להיות היחיד שממתין בתחנה ברגע נתון? בשיטה שלה לא יידעו מתי האוטובוס יגיע לאן מראש!
לצרכים של מי תענה התוכנית הזאת? הרי לנוסעים באוטובוסים אין צרכים אחידים, כאשר המסלול והשעות ידועים מראש, כל נוסע יכול להחליט מראש אם מתאים לו או לא ולנסות למצא חלופה אחרת אם לא. זה לא אומר כמובן שהמצב טוב מושלם היום, רחוק מזה, אבל, הרס של התחבורה הציבורית ולא שיפור שלה.
לסיכום הייתי מציעה שלכל מי שיש רעיונות גאוניים על מה צריכה להיות תחבורה ציבורית להיות שייסע במשך כמה שבועות בחבורה ציבורית בלבד. פשוט יעמיד פנים שאין לו רכב פרטי ושמוניות אינן אופציה.
כנראה היא קשורה לבזן או ליבואני המכוניות
 
ממש לא

כנראה היא קשורה לבזן או ליבואני המכוניות
ממש לא
מירב מורן כותבת תמיד בצורה נחרצת נגד מכוניות ונגד שלטון המכוניות, (היא קוראת להן בדרך כלל "פחיות"). היא יורדת על הנהגים שתקועים בפקקים בפחיות שלהם.
לרוב היא מתניידת באופניים, וכמובן שלפעמים גם בתחבורה ציבורית והיא מכירה אותה כמשתמשת לכל דבר ועניין.
אמנם נכון שחסר לה הרקע המקצועי שנמצא אצל כל מי שמבקר קבוע בפורום הנהדר הזה וחבל שהיא כותבת בצורה כל כך דעתנית ללא הרקע המקצועי הזה, אך מבין מביעי הדיעה על התחבורה הציבורית היא לחלוטין מ"אנשי שלומנו".
 

amit1270

New member
כדאי לתת לה לקרוא את ג'ארט ווקר


ממש לא
מירב מורן כותבת תמיד בצורה נחרצת נגד מכוניות ונגד שלטון המכוניות, (היא קוראת להן בדרך כלל "פחיות"). היא יורדת על הנהגים שתקועים בפקקים בפחיות שלהם.
לרוב היא מתניידת באופניים, וכמובן שלפעמים גם בתחבורה ציבורית והיא מכירה אותה כמשתמשת לכל דבר ועניין.
אמנם נכון שחסר לה הרקע המקצועי שנמצא אצל כל מי שמבקר קבוע בפורום הנהדר הזה וחבל שהיא כותבת בצורה כל כך דעתנית ללא הרקע המקצועי הזה, אך מבין מביעי הדיעה על התחבורה הציבורית היא לחלוטין מ"אנשי שלומנו".
כדאי לתת לה לקרוא את ג'ארט ווקר
 

EHP12

Active member
דוגמה זכורה לי לדעה שמסבירה את חוסר הבנתה בתחב"צ ברמת המיקרו

זו אותה כתבת שכתבה נגד תחבורה ציבורית בעבר
נדמה לי שזו הייתה היא שכתבה שאנשים לא נוסעים באוטובוסים ולא צריך להשקיע בהם.
נראה שהיא בכלל לא נוסעת בתחבורה ציבורית...
מה שמשנה לא באילו אמצעים זה ייעשה, אין שום בעיה שבקווים קצרים ולא עמוסים ישתמשו במיניבוסים או שיפצלו קווים ארוכים ומפותלים לכמה קווים קצרים ויעילים יותר, אבל הנקודה העיקרית היא שתחבורה ציבורית חייבת להיות אמינה כלומר לפעול לפי שעות קבועות ומסלולים קבועים. היא ניסתה פעם לעמוד בתחנה ולחכות לאוטובוס שלא מגיע? זה לא מה שייקרה לפי הרעיון שלה אם איתרע מזלו של נוסע להיות היחיד שממתין בתחנה ברגע נתון? בשיטה שלה לא יידעו מתי האוטובוס יגיע לאן מראש!
לצרכים של מי תענה התוכנית הזאת? הרי לנוסעים באוטובוסים אין צרכים אחידים, כאשר המסלול והשעות ידועים מראש, כל נוסע יכול להחליט מראש אם מתאים לו או לא ולנסות למצא חלופה אחרת אם לא. זה לא אומר כמובן שהמצב טוב מושלם היום, רחוק מזה, אבל, הרס של התחבורה הציבורית ולא שיפור שלה.
לסיכום הייתי מציעה שלכל מי שיש רעיונות גאוניים על מה צריכה להיות תחבורה ציבורית להיות שייסע במשך כמה שבועות בחבורה ציבורית בלבד. פשוט יעמיד פנים שאין לו רכב פרטי ושמוניות אינן אופציה.
דוגמה זכורה לי לדעה שמסבירה את חוסר הבנתה בתחב"צ ברמת המיקרו
היא הדעה הנחרצת שלה נגד תחנת האוטובוסים במחלף הראל, שבה כל הקווים לירושלים, כולל הישירים שבהם עוצרים בה. היא טענה שהעלייה למחלף מבזבזת כרבע שעה לפחות, והיא מיותרת, כיוון שהתושבים במבשרת הם ממעמד סוציואקונומי גבוה שלא נוסעים באוטובוסים.
אבל אם אני לא טועה (תקנו אותי במקרה הצורך) ההפך הוא הנכון
א. העיכוב הוא לא כזה משמעותי כמו שחושבים
ב. המצב שבו כל הקווים לירושלים עוצרים במחלף הראל, הגיע ממאבק של תושבי מבשרת. וגם העובדה שגם היום יש מאבק להקמת תחנת רכבת במבשרת על תוואי הקו המהיר, מראה שהתושבים שם בעד תחבורה ציבורית
 

Ccyclist

Well-known member
בעבר היתה תחנה קצת חאפרית מתחת לגשר מחלף הראל.

דוגמה זכורה לי לדעה שמסבירה את חוסר הבנתה בתחב"צ ברמת המיקרו
היא הדעה הנחרצת שלה נגד תחנת האוטובוסים במחלף הראל, שבה כל הקווים לירושלים, כולל הישירים שבהם עוצרים בה. היא טענה שהעלייה למחלף מבזבזת כרבע שעה לפחות, והיא מיותרת, כיוון שהתושבים במבשרת הם ממעמד סוציואקונומי גבוה שלא נוסעים באוטובוסים.
אבל אם אני לא טועה (תקנו אותי במקרה הצורך) ההפך הוא הנכון
א. העיכוב הוא לא כזה משמעותי כמו שחושבים
ב. המצב שבו כל הקווים לירושלים עוצרים במחלף הראל, הגיע ממאבק של תושבי מבשרת. וגם העובדה שגם היום יש מאבק להקמת תחנת רכבת במבשרת על תוואי הקו המהיר, מראה שהתושבים שם בעד תחבורה ציבורית
בעבר היתה תחנה קצת חאפרית מתחת לגשר מחלף הראל.
בשנות התשעים העצירה היתה של דקה או שתיים, לא בכל הקווים, ואם הייתי בטיול שנתי שחזר ממערב היו עוצרים לתלמידים ממבשרת כדי לחסוך להם טיול לירושלים וממנה. יש לציין שרבים מהירושלמים שהתברגנו ועברו למבשרת המשיכו לשלוח את ילדיהם בגיל החטיבה והתיכון לבתי ספר נחשבים יותר בירושלים.
&nbsp
אני מחזק את הקביעה שהתחנה והעצירה במחלף הראל התפתחו מדרישה של תושבי מבשרת ציון.
 
היא עדיין שם.

בעבר היתה תחנה קצת חאפרית מתחת לגשר מחלף הראל.
בשנות התשעים העצירה היתה של דקה או שתיים, לא בכל הקווים, ואם הייתי בטיול שנתי שחזר ממערב היו עוצרים לתלמידים ממבשרת כדי לחסוך להם טיול לירושלים וממנה. יש לציין שרבים מהירושלמים שהתברגנו ועברו למבשרת המשיכו לשלוח את ילדיהם בגיל החטיבה והתיכון לבתי ספר נחשבים יותר בירושלים.
&nbsp
אני מחזק את הקביעה שהתחנה והעצירה במחלף הראל התפתחו מדרישה של תושבי מבשרת ציון.
היא עדיין שם.
 

ציוניסט

New member
האמת שהעיכוב כן משמעותי

דוגמה זכורה לי לדעה שמסבירה את חוסר הבנתה בתחב"צ ברמת המיקרו
היא הדעה הנחרצת שלה נגד תחנת האוטובוסים במחלף הראל, שבה כל הקווים לירושלים, כולל הישירים שבהם עוצרים בה. היא טענה שהעלייה למחלף מבזבזת כרבע שעה לפחות, והיא מיותרת, כיוון שהתושבים במבשרת הם ממעמד סוציואקונומי גבוה שלא נוסעים באוטובוסים.
אבל אם אני לא טועה (תקנו אותי במקרה הצורך) ההפך הוא הנכון
א. העיכוב הוא לא כזה משמעותי כמו שחושבים
ב. המצב שבו כל הקווים לירושלים עוצרים במחלף הראל, הגיע ממאבק של תושבי מבשרת. וגם העובדה שגם היום יש מאבק להקמת תחנת רכבת במבשרת על תוואי הקו המהיר, מראה שהתושבים שם בעד תחבורה ציבורית
האמת שהעיכוב כן משמעותי
בשעות העומס, זה אפילו ממש מאט את זמני הנסיעה.
 
נכון חלקית

דוגמה זכורה לי לדעה שמסבירה את חוסר הבנתה בתחב"צ ברמת המיקרו
היא הדעה הנחרצת שלה נגד תחנת האוטובוסים במחלף הראל, שבה כל הקווים לירושלים, כולל הישירים שבהם עוצרים בה. היא טענה שהעלייה למחלף מבזבזת כרבע שעה לפחות, והיא מיותרת, כיוון שהתושבים במבשרת הם ממעמד סוציואקונומי גבוה שלא נוסעים באוטובוסים.
אבל אם אני לא טועה (תקנו אותי במקרה הצורך) ההפך הוא הנכון
א. העיכוב הוא לא כזה משמעותי כמו שחושבים
ב. המצב שבו כל הקווים לירושלים עוצרים במחלף הראל, הגיע ממאבק של תושבי מבשרת. וגם העובדה שגם היום יש מאבק להקמת תחנת רכבת במבשרת על תוואי הקו המהיר, מראה שהתושבים שם בעד תחבורה ציבורית
נכון חלקית
העליה בכיוון למרכז היא 5-10 דקות תלוי בעיקר בפקקים לפני הרמזור, נתץ בשעות העומס יפתור את הבעייה.
רבים מתושבי מבשרת נוסעים ברכב עדיין יש מספיק אנשים ללא רכב וצעירים שכן צריכים את התחבורה הציבורית. גם בערים במעמד סוציואקונומי גבוה יש דרישה לתחץ.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה