שבתשתית בקטנה - עדכון מס' 21 - פרויקט A1 מקטע א'

מצב
הנושא נעול.

GLSRA

Active member
שבתשתית בקטנה - עדכון מס' 21 - פרויקט A1 מקטע א'

שבתשתית בקטנה - עדכון מס' 21 - פרויקט A1 מקטע א'
שלום קוראים יקרים,
עדכון טרי מהשטח, נכון לתאריך 12 לדצמבר 2015

כרגיל, למעוניינים בקריאה של עדכונים קודמים, להלן הקישור לעדכון הקודם
http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?ForumId=394&MessageId=179661835
 

GLSRA

Active member
סיכום מצב - חלק המזרחי של מקטע א'

שבתשתית בקטנה - עדכון מס' 21 - פרויקט A1 מקטע א'
שלום קוראים יקרים,
עדכון טרי מהשטח, נכון לתאריך 12 לדצמבר 2015

כרגיל, למעוניינים בקריאה של עדכונים קודמים, להלן הקישור לעדכון הקודם
http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?ForumId=394&MessageId=179661835
סיכום מצב - חלק המזרחי של מקטע א'
אם כך, כפי שדיווחתי בעדכון הקודם, מזרחית לגשר 4, ישנן כבר שתי מסילות לכל אורך התוואי עד לגשר 6. כמו כן, עובדים על המסילה השלישית, של התחנה התפעולית, חיבור המפלגים למסילה שלישית.
מבנה התחנה התפעולית הסתיים, עובדים בימים אלו על החניה וניקיון האתר. הותקנו דלתות הפלדלת והמקום נראה מוכן למסירה לקראת התקנת מערכות החשמל, התקשורת והבקרה לכשיהיה טעם להתחיל בכך.





 

GLSRA

Active member
בחלק המערבי - התקדמות עצומה

שבתשתית בקטנה - עדכון מס' 21 - פרויקט A1 מקטע א'
שלום קוראים יקרים,
עדכון טרי מהשטח, נכון לתאריך 12 לדצמבר 2015

כרגיל, למעוניינים בקריאה של עדכונים קודמים, להלן הקישור לעדכון הקודם
http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?ForumId=394&MessageId=179661835
בחלק המערבי - התקדמות עצומה
ראשית, כנראה מסיבות תפעוליות, נוחות נסיעת כלי הרכב על הגשר, עדיין לא סללו על גשר 4 את המסילה השניה.
אם נתעלם מכמה עשרות מטרים אלו, המסילה השניה נסללה לכל אורך התוואי מגשר 4 ועד (כמעט) לגשר 1.
Woaaaaah - התקדמות מאוד מהירה בשבועיים האחרונים.

איכות התמונות לא משהו - אך המראה בשטח, ביום חורף שמשי, מ ל ב ב





 

GLSRA

Active member
מדלגים לגשר 1

שבתשתית בקטנה - עדכון מס' 21 - פרויקט A1 מקטע א'
שלום קוראים יקרים,
עדכון טרי מהשטח, נכון לתאריך 12 לדצמבר 2015

כרגיל, למעוניינים בקריאה של עדכונים קודמים, להלן הקישור לעדכון הקודם
http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?ForumId=394&MessageId=179661835
מדלגים לגשר 1
הפתעה נעימה - כפי שראיתי במהלך השבוע תוך כדי נסיעה בכביש 431, עבדו שם במרץ. ובכן, על גשר מספר אחד, סללו את המסילה הדרומית (ירושלים תל-אביב) עד לשער הכניסה למחלף הרכבות - מחלף ענבה.
על גבי הפסים, הונחו כל האדנים למסילה השניה, כמו כן פרסו לאורך הגשר את הפסים החסרים.
במקביל, רכבת ישראל, פרסה את המבנה התחתון של אותה מסילה עד לשער מן הצד השני (קשה לראות את זה בתמונה, עליכם להאמין לעבדכם הנאמן).

בקצב הזה, תוך שבוע שבועיים, המסילות החדשות לאורך מקטע א' (לפחות אחת מהן) יחוברו למסילת נתב"ג מודיעין. בהחלט ייתכן שזה מה שמתכננים לעשות בסוף השבוע הבא - אעדכן כמיטב יכולתי המוגבלת. אם לא אצליח, ניעזר כרגיל בקשריו הטובים ובמקורותיו המוסמכים של בועז.







 

GLSRA

Active member
תיקון ושיפוץ תעלות התקשורת

שבתשתית בקטנה - עדכון מס' 21 - פרויקט A1 מקטע א'
שלום קוראים יקרים,
עדכון טרי מהשטח, נכון לתאריך 12 לדצמבר 2015

כרגיל, למעוניינים בקריאה של עדכונים קודמים, להלן הקישור לעדכון הקודם
http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?ForumId=394&MessageId=179661835
תיקון ושיפוץ תעלות התקשורת
לכל אורך המקטע, ובפרט באתר הבניה (לשעבר) של מבנה 2A, מתקנים, מנקים ומשפצים את תעלות התקשורת.

אשמח להבין מדוע הקבלן ושלוחיו, הורסים ופוגעים בתעלות התקשורת, מרסקים מכסים, עולים עם רכבים מכל הסוגים והמינים, וממלאים בעפר ובחצץ את אותן תעלות.
כעת נדרשים לשקם את כל זאת. מן הרגל מגונה שכזה, לא להתאמץ ולשמור על הקיים, "להרוס" ו"להחריב" מכל הבא ליד וכעת לעבוד קשה, לתקן ולשפץ.
אני מנחש, שמסתתר כאן הר של כסף שמשפר את רווחיות הקבלן, כי אחרת אין לי הסבר לכך שמבצעים את אותה עבודה כמעט פעמיים.
למעט איזור העבודות על מבנה 2A שבהחלט חייב הריסה ובניה מחדש, אין הסבר לוגי מניח את הדעת למה שקרה בשטח והעלויות הגבוהות הכרוכות בכך.



 

בועז ל

New member
לי דווקא יש הסבר.

תיקון ושיפוץ תעלות התקשורת
לכל אורך המקטע, ובפרט באתר הבניה (לשעבר) של מבנה 2A, מתקנים, מנקים ומשפצים את תעלות התקשורת.

אשמח להבין מדוע הקבלן ושלוחיו, הורסים ופוגעים בתעלות התקשורת, מרסקים מכסים, עולים עם רכבים מכל הסוגים והמינים, וממלאים בעפר ובחצץ את אותן תעלות.
כעת נדרשים לשקם את כל זאת. מן הרגל מגונה שכזה, לא להתאמץ ולשמור על הקיים, "להרוס" ו"להחריב" מכל הבא ליד וכעת לעבוד קשה, לתקן ולשפץ.
אני מנחש, שמסתתר כאן הר של כסף שמשפר את רווחיות הקבלן, כי אחרת אין לי הסבר לכך שמבצעים את אותה עבודה כמעט פעמיים.
למעט איזור העבודות על מבנה 2A שבהחלט חייב הריסה ובניה מחדש, אין הסבר לוגי מניח את הדעת למה שקרה בשטח והעלויות הגבוהות הכרוכות בכך.
לי דווקא יש הסבר.
ראשית, עוד בטרם נכנס הקבלן הנוכחי הוכנה עבורו מראש רשימה של כל המכסים השבורים שנדרש תיקון עבורם. תעלות שנפגעו ע"י הקבלן (ויש מעט כאלו) מתוקנות על חשבונו. במהלך ששת השנים בהן ננטש קטע א' (בעיקר הודות לנערי האוצר), נותר התוואי חשוף ופתוח לכל דכפין. בין היתר בוצעו בו מדי פעם גם עבודות קטנות. מרבית הפגיעות בתעלות התקשורת נוצרו בתקופה זו ולא לחינם שמו הרשמי של מכרז קטע א' הוא "מכרז השלמות ותיקונים".
 

GLSRA

Active member
זה הרבה מעבר למה שהיה הרוס קודם

לי דווקא יש הסבר.
ראשית, עוד בטרם נכנס הקבלן הנוכחי הוכנה עבורו מראש רשימה של כל המכסים השבורים שנדרש תיקון עבורם. תעלות שנפגעו ע"י הקבלן (ויש מעט כאלו) מתוקנות על חשבונו. במהלך ששת השנים בהן ננטש קטע א' (בעיקר הודות לנערי האוצר), נותר התוואי חשוף ופתוח לכל דכפין. בין היתר בוצעו בו מדי פעם גם עבודות קטנות. מרבית הפגיעות בתעלות התקשורת נוצרו בתקופה זו ולא לחינם שמו הרשמי של מכרז קטע א' הוא "מכרז השלמות ותיקונים".
זה הרבה מעבר למה שהיה הרוס קודם
נכון שהאתר היה "מופקר" מספר שנים, אבל מצד שני, אף אחד לא הסתובב שם. אני הסתובבתי שם לעיתים והיה נזק מועט מאוד. בשבתות נסעו שם אנשים באופני שטח.
מצד שני, בחודשים האחרונים, במהלך העבודות, נהרסו עוד ועוד מכסים, בכל פעם שעבר שם שופל לפיזור חצץ, להידוק המבנה התחתון, לפיזור אדנים, להנחת המסילות, בכל פעם מחדש הרסו חלקים מהתעלות.
אין להשוות בין כמות ואורך התעלות שנהרסו במשך שש שנים, למה שהרסו מחוסר תשומת לב ומחוסר אכפתיות במשך ששת החודשים האחרונים.
כך שאני עדיין טוען שיש משהו שמרוויח שמהנזק ה"חדש" .....
בעיניי זה מאוד מוזר
 

בועז ל

New member
אני מבין שספרת מכסים שבורים לפני תחילת המכרז...

זה הרבה מעבר למה שהיה הרוס קודם
נכון שהאתר היה "מופקר" מספר שנים, אבל מצד שני, אף אחד לא הסתובב שם. אני הסתובבתי שם לעיתים והיה נזק מועט מאוד. בשבתות נסעו שם אנשים באופני שטח.
מצד שני, בחודשים האחרונים, במהלך העבודות, נהרסו עוד ועוד מכסים, בכל פעם שעבר שם שופל לפיזור חצץ, להידוק המבנה התחתון, לפיזור אדנים, להנחת המסילות, בכל פעם מחדש הרסו חלקים מהתעלות.
אין להשוות בין כמות ואורך התעלות שנהרסו במשך שש שנים, למה שהרסו מחוסר תשומת לב ומחוסר אכפתיות במשך ששת החודשים האחרונים.
כך שאני עדיין טוען שיש משהו שמרוויח שמהנזק ה"חדש" .....
בעיניי זה מאוד מוזר
אני מבין שספרת מכסים שבורים לפני תחילת המכרז...
עזוב, אין שום בסיס להשערה שלך. הקבלן רק מפסיד מנזקים שנגרמים ע"י הכלים שלו. ואת זה אני כותב מידיעה.
 

GLSRA

Active member
אמנם הציוד עדיין לא פעיל, אך זז בימים האחרונים מערבה .......

שבתשתית בקטנה - עדכון מס' 21 - פרויקט A1 מקטע א'
שלום קוראים יקרים,
עדכון טרי מהשטח, נכון לתאריך 12 לדצמבר 2015

כרגיל, למעוניינים בקריאה של עדכונים קודמים, להלן הקישור לעדכון הקודם
http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?ForumId=394&MessageId=179661835
אמנם הציוד עדיין לא פעיל, אך זז בימים האחרונים מערבה .......
הקרונות וה"קטר" של לסיקו, זז מערבה, ו"נפרד" מגשר 4.
צילום מרחוק על הנוף הקסום של איזור מחלף ענבה והקרונות באופק.

 

GLSRA

Active member
עדכון על קשת מודיעין - מאוחר יותר - חייב להמשיך את היום

שבתשתית בקטנה - עדכון מס' 21 - פרויקט A1 מקטע א'
שלום קוראים יקרים,
עדכון טרי מהשטח, נכון לתאריך 12 לדצמבר 2015

כרגיל, למעוניינים בקריאה של עדכונים קודמים, להלן הקישור לעדכון הקודם
http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?ForumId=394&MessageId=179661835
עדכון על קשת מודיעין - מאוחר יותר - חייב להמשיך את היום
 

GLSRA

Active member
חיבור מסילה A1 עם קשת מודיעין

שבתשתית בקטנה - עדכון מס' 21 - פרויקט A1 מקטע א'
שלום קוראים יקרים,
עדכון טרי מהשטח, נכון לתאריך 12 לדצמבר 2015

כרגיל, למעוניינים בקריאה של עדכונים קודמים, להלן הקישור לעדכון הקודם
http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?ForumId=394&MessageId=179661835
חיבור מסילה A1 עם קשת מודיעין
אם כך, את הכל ניתן לזהות בשטח.
שני מפלגים הורכבו לחיבור קשת מודיעין עם המסילה.
מפלג אחד מאפשר ירידה מהמסילה המגיעה מירושלים לכיוון הרמפה אל תוך מבנה 2B, במקביל, מפלג נוסף המאפשר לרכבות שיגיעו מתחנת פאתי מודיעין לכיוון ירושלים.
מהירות הרכבות שיגיעו ממודיעין או לכיוון מודיעין תהיה גבוהה יחסית, ועל כן המפלגים הם מסוג המתאים. במקרה זה 1:20.
בתמונות המצורפות, אחד מאדני העץ עם הרישום 1:20, תמונה אחת שבה רואים בבירור את הפיצול משתי המסילות, אחד ימינה ואחד שמאלה (תמונה במבט מערבה). בתמונה הראשונה, מספר מטרים של מסילה חסרים להשלמת איזור המפלגים





 

GLSRA

Active member
חיבור קשת מודיעין - חזון או מציאות ?

שבתשתית בקטנה - עדכון מס' 21 - פרויקט A1 מקטע א'
שלום קוראים יקרים,
עדכון טרי מהשטח, נכון לתאריך 12 לדצמבר 2015

כרגיל, למעוניינים בקריאה של עדכונים קודמים, להלן הקישור לעדכון הקודם
http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?ForumId=394&MessageId=179661835
חיבור קשת מודיעין - חזון או מציאות ?
בשתי התמונות הבאות ניתן לראות בבירור את המסילה המתפצלת מהמסילה הראשית ונסללת לכיוון רמפת הירידה אל עבר מבנה 2B (המכונה לעיתים מנהרת העטלפים). ניתן לראות היטב את המסילה השלישית היורדת אל עבר פתח המנהרה.
כמו כן אפשר להבחין במערומי האדנים המוכנים לסלילת המסילה המתפצלת מצפון ל A1 לטובת הרכבות שיגיעו ממודיעין. מסילה זו (רביעית במספר) באתר זה עדיין לא הונחה, למעט הכנות מתבקשות - חצץ מפוזר ומהודק, פסים פרוסים לצידי התוואי ואדנים.



 

סנוי

New member
וואלה. המסילה לא תפריע בעת העבודות להמשך חפירת המנהרה?

חיבור קשת מודיעין - חזון או מציאות ?
בשתי התמונות הבאות ניתן לראות בבירור את המסילה המתפצלת מהמסילה הראשית ונסללת לכיוון רמפת הירידה אל עבר מבנה 2B (המכונה לעיתים מנהרת העטלפים). ניתן לראות היטב את המסילה השלישית היורדת אל עבר פתח המנהרה.
כמו כן אפשר להבחין במערומי האדנים המוכנים לסלילת המסילה המתפצלת מצפון ל A1 לטובת הרכבות שיגיעו ממודיעין. מסילה זו (רביעית במספר) באתר זה עדיין לא הונחה, למעט הכנות מתבקשות - חצץ מפוזר ומהודק, פסים פרוסים לצידי התוואי ואדנים.
וואלה. המסילה לא תפריע בעת העבודות להמשך חפירת המנהרה?
ברכבת ישראל לא סוללים מסילה סתם, שנים לפני שהיא תפעל. במידה ומקדמים את הפרוייקט, בטח יצטרכו להעביר כלים כבדים באזור המנהרה, או לפחות להעביר בה כבלי תקשורת וכו' במקרה שלא צריך כל כך לשפץ שם אחרי שנים של נטישה.
עבודות שכאלה לא פוגעות במסילה? עד איפה הפיצול מגיע? כמה קרוב למנהרה?
 

GLSRA

Active member
יש לזכור שמדובר במפלג 1:20 כך שנדרש מרחק די גדול עד אשר

וואלה. המסילה לא תפריע בעת העבודות להמשך חפירת המנהרה?
ברכבת ישראל לא סוללים מסילה סתם, שנים לפני שהיא תפעל. במידה ומקדמים את הפרוייקט, בטח יצטרכו להעביר כלים כבדים באזור המנהרה, או לפחות להעביר בה כבלי תקשורת וכו' במקרה שלא צריך כל כך לשפץ שם אחרי שנים של נטישה.
עבודות שכאלה לא פוגעות במסילה? עד איפה הפיצול מגיע? כמה קרוב למנהרה?
יש לזכור שמדובר במפלג 1:20 כך שנדרש מרחק די גדול עד אשר
המסילות נפרדות זו מזו לחלוטין. מרחק המסילה כמה עשרות מטרים. אם זה מעניין אותך, אוכל למדוד ולעדכן. די לראות בתמונה כדי להתרשם (מצרף את התמונות שוב לנוחותכם) שהמסילה נפרדת לחלוטין ומגיעה ממש לתחילת הירידה של הרמפה אל עבר פתח המנהרה. לאורך הרמפה פיזרו שכבת חצץ (35-40 ס"מ עוביה) והידקו אותה. היה נדמה לי שיסללו גם את הרמפה אך באחד השרשורים בועז עדכן שאין כוונה לסלול את הרמפה בשלב זה.
מן העבר השני, לא ברור לאורך איזה מרחק יסללו את המסילה הרביעית, אך נראה שמדובר לפחות בשלוש מאות מטר. אדווח ברגע שזה יהיה ברור בשטח.



 

GLSRA

Active member
זה בדיוק הרעיון

וואלה. המסילה לא תפריע בעת העבודות להמשך חפירת המנהרה?
ברכבת ישראל לא סוללים מסילה סתם, שנים לפני שהיא תפעל. במידה ומקדמים את הפרוייקט, בטח יצטרכו להעביר כלים כבדים באזור המנהרה, או לפחות להעביר בה כבלי תקשורת וכו' במקרה שלא צריך כל כך לשפץ שם אחרי שנים של נטישה.
עבודות שכאלה לא פוגעות במסילה? עד איפה הפיצול מגיע? כמה קרוב למנהרה?
זה בדיוק הרעיון
אפשר יהיה לסיים את כלל העבודות על קשת מודיעין מבלי להפריע כלל לתנועת הרכבות תל אביב ירושלים.
&nbsp
מרגע שהמפלגים מונחים והאריכו את ההסתעפויות כמה עשרות/מאות מטרים, ניתן להמשיך לעבוד בשקט על המשך המסילות לעבר מודיעין. גם המנהרה (מבנה 2B) מוכן פחות או יותר למעט הצורך בפתיחת הקצה הצפוני של המנהרה החסום בשלב זה.
 

סנוי

New member


זה בדיוק הרעיון
אפשר יהיה לסיים את כלל העבודות על קשת מודיעין מבלי להפריע כלל לתנועת הרכבות תל אביב ירושלים.
&nbsp
מרגע שהמפלגים מונחים והאריכו את ההסתעפויות כמה עשרות/מאות מטרים, ניתן להמשיך לעבוד בשקט על המשך המסילות לעבר מודיעין. גם המנהרה (מבנה 2B) מוכן פחות או יותר למעט הצורך בפתיחת הקצה הצפוני של המנהרה החסום בשלב זה.
 

amit1270

New member
תודה רבה על הדיווחים והתמונות מהשטח

שבתשתית בקטנה - עדכון מס' 21 - פרויקט A1 מקטע א'
שלום קוראים יקרים,
עדכון טרי מהשטח, נכון לתאריך 12 לדצמבר 2015

כרגיל, למעוניינים בקריאה של עדכונים קודמים, להלן הקישור לעדכון הקודם
http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?ForumId=394&MessageId=179661835
תודה רבה על הדיווחים והתמונות מהשטח
התקדמות מרשימה בהחלט
 

alantan

New member
תודה רבה לך! נהנה תמיד לראות את ההתקדמות בחלק ה"עילי" של הקו

שבתשתית בקטנה - עדכון מס' 21 - פרויקט A1 מקטע א'
שלום קוראים יקרים,
עדכון טרי מהשטח, נכון לתאריך 12 לדצמבר 2015

כרגיל, למעוניינים בקריאה של עדכונים קודמים, להלן הקישור לעדכון הקודם
http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?ForumId=394&MessageId=179661835
תודה רבה לך! נהנה תמיד לראות את ההתקדמות בחלק ה"עילי" של הקו
 

סנוי

New member
כיף לראות עוד עדכון שכזה! בקרוב כבר לא תישאר לך ולטופי עבודה

שבתשתית בקטנה - עדכון מס' 21 - פרויקט A1 מקטע א'
שלום קוראים יקרים,
עדכון טרי מהשטח, נכון לתאריך 12 לדצמבר 2015

כרגיל, למעוניינים בקריאה של עדכונים קודמים, להלן הקישור לעדכון הקודם
http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?ForumId=394&MessageId=179661835
כיף לראות עוד עדכון שכזה! בקרוב כבר לא תישאר לך ולטופי עבודה
בקרוב מאוד הנחת המסילות תתבצע רק במנהרות...
הממ... בעצם אתם תהיו שם בשביל תיעוד התקנת החשמולת! (מקוה שזה המונח הנכון ל-Catenary)
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה