רכבות בשלג

מצב
הנושא נעול.

novarex

New member
רכבות בשלג

רכבות בשלג
הנה אוסף מדהים של קטעי נסיעת רכבות בשלג: https://youtu.be/hzZk1cZGQZs

חשבתי לתומי שרכבת הנוסעת בשלג עמוק תישמט מהמסילה. אומנם חלק מהקטרים בסרט הינם קטרים מפלסים אבל נדמה לי שלא כולם.
 
אם שלג היה מפריע לרכבות לנסוע, רוב רוסיה היתה מבודדת חצי שנה

רכבות בשלג
הנה אוסף מדהים של קטעי נסיעת רכבות בשלג: https://youtu.be/hzZk1cZGQZs

חשבתי לתומי שרכבת הנוסעת בשלג עמוק תישמט מהמסילה. אומנם חלק מהקטרים בסרט הינם קטרים מפלסים אבל נדמה לי שלא כולם.
אם שלג היה מפריע לרכבות לנסוע, רוב רוסיה היתה מבודדת חצי שנה
 
למיטב זכרוני בסופה הגדולה לפני שנה או שנתיים

מענין מדוע מפסיקים את פעולת הרק"ל הירושלמית לאחר ירידת שלג
למיטב זכרוני בסופה הגדולה לפני שנה או שנתיים
דווקא הרק"ל המשיכה לעבוד כשכל הכבישים היו חסומים והיוותה את אמצעי התחבורה היחיד בעיר שפעל בצורה סדירה. אני טועה?
 

davidfainshtein

Member
מנהל
אתה טועה.

למיטב זכרוני בסופה הגדולה לפני שנה או שנתיים
דווקא הרק"ל המשיכה לעבוד כשכל הכבישים היו חסומים והיוותה את אמצעי התחבורה היחיד בעיר שפעל בצורה סדירה. אני טועה?
אתה טועה.
הבעיה עם הרכבת הקלה בירושלים היא הרצון לחסוך כמה פרוטות וראש קטן בתכנון המערכת.
בירושלים הותקנו מפלגים זולים ובלתי מחוממים, מה שאומר שכמות קטנה של שלג או אפילו גשם עם קצת קרה בבוקר שהופכת לקרח - משביתה את המפלגים שקופאים תחת מעטה הקרח ןמרכז הבקרה מאבד אינדיקציה לגבי מצב הנעילה שלהם.
לרכבות עצמן אין שום בעיה לנוע בשלג עד עומק מסוים ובכל מקרה יש לסיטיפס הציוד הנדרש לפילוס השלג. הבעיה היא, כאמור, במפלגים הזולים.
 

נתנאל531

Well-known member
הבעיה היותר קשה הייתה רכבת שלמה שירדה מהפסים

אתה טועה.
הבעיה עם הרכבת הקלה בירושלים היא הרצון לחסוך כמה פרוטות וראש קטן בתכנון המערכת.
בירושלים הותקנו מפלגים זולים ובלתי מחוממים, מה שאומר שכמות קטנה של שלג או אפילו גשם עם קצת קרה בבוקר שהופכת לקרח - משביתה את המפלגים שקופאים תחת מעטה הקרח ןמרכז הבקרה מאבד אינדיקציה לגבי מצב הנעילה שלהם.
לרכבות עצמן אין שום בעיה לנוע בשלג עד עומק מסוים ובכל מקרה יש לסיטיפס הציוד הנדרש לפילוס השלג. הבעיה היא, כאמור, במפלגים הזולים.
הבעיה היותר קשה הייתה רכבת שלמה שירדה מהפסים
ובנוסף כבל חשמל שנקרע מנפילת עץ. להוסיף עוד צרה לרשימה, הסתבר שקשה מאוד לפנות שלג שהצטבר על גשר המיתרים, מה שגרם להפעלת הרכבת עד התחנה המרכזית לזמן מה, עד שהצליחו לפלס את הציר שעל הגשר והרכבת חזרה לפעילות מלאה.
&nbsp
באותה תקופה גם שירות האוטובוסים היה חלקי ביותר, בגלל אוטובוסים שהחליקו חופשי על ימין ועל שמאל על הקרח שהצטבר, לצד עומסי תנועה כבדים בגלל שהכבישים נחסמו חלקית בגלל ערמות שלג שפולסו / רכבים תקועים / חלקי עצים שנפלו.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
כל הבעיות האלו הן בעיות בסיסיות

הבעיה היותר קשה הייתה רכבת שלמה שירדה מהפסים
ובנוסף כבל חשמל שנקרע מנפילת עץ. להוסיף עוד צרה לרשימה, הסתבר שקשה מאוד לפנות שלג שהצטבר על גשר המיתרים, מה שגרם להפעלת הרכבת עד התחנה המרכזית לזמן מה, עד שהצליחו לפלס את הציר שעל הגשר והרכבת חזרה לפעילות מלאה.
&nbsp
באותה תקופה גם שירות האוטובוסים היה חלקי ביותר, בגלל אוטובוסים שהחליקו חופשי על ימין ועל שמאל על הקרח שהצטבר, לצד עומסי תנועה כבדים בגלל שהכבישים נחסמו חלקית בגלל ערמות שלג שפולסו / רכבים תקועים / חלקי עצים שנפלו.
כל הבעיות האלו הן בעיות בסיסיות
של חוסר ידע בתפעול המערכת בתנאים כאלה.
 
איפה שנוגעים מגלים זילזול וראש קטן

אתה טועה.
הבעיה עם הרכבת הקלה בירושלים היא הרצון לחסוך כמה פרוטות וראש קטן בתכנון המערכת.
בירושלים הותקנו מפלגים זולים ובלתי מחוממים, מה שאומר שכמות קטנה של שלג או אפילו גשם עם קצת קרה בבוקר שהופכת לקרח - משביתה את המפלגים שקופאים תחת מעטה הקרח ןמרכז הבקרה מאבד אינדיקציה לגבי מצב הנעילה שלהם.
לרכבות עצמן אין שום בעיה לנוע בשלג עד עומק מסוים ובכל מקרה יש לסיטיפס הציוד הנדרש לפילוס השלג. הבעיה היא, כאמור, במפלגים הזולים.
איפה שנוגעים מגלים זילזול וראש קטן
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה