אין הנחה אמיתית ומשמעותית לנכים בתחבו"צ ברכבת ישראל

מצב
הנושא נעול.

Bakbook1

New member
אין הנחה אמיתית ומשמעותית לנכים בתחבו"צ ברכבת ישראל

אין הנחה אמיתית ומשמעותית לנכים בתחבו"צ ברכבת ישראל
נוסע לעבודה קבוע בקו נתניה - הרצליה ברכבת.
עלות לכרטיס חופשי חודשי לאזרח רגיל של קו כזה הינו 299 ש"ח.
הנחת נכה מקנה 33% הנחה על רכישה/טעינה של 12 נסיעות מראש.
בפועל כל כרטיסייה כזו עולה מחיר רגיל : 125 ש"ח
מחיר כרטיסייה 12 לנכה לאחר בדיקה טלפונית:
104 ש"ח.


אני עובד 5 ימים בשבוע ולחודש ימים (כולל נסיעות הלוך חזור) אני זקוק ל- 4 כרטיסיות כאלה.
בחישוב פשוט:
104 כפול 4 = 416 ש"ח.
יותר משתלם לי כרגע לרכוש חופשי חודשי ב- 299 ש"ח.
ההנחה הזו משתלמת רק לנסיעות מזדמנות ולא יותר מזה.

עובדים על כולנו בעיניים.
איפה ההנחה פה?
 

olli3

New member
מנהל
מה זה משנה? מי שעובד מקבל החזרי נסיעות.

אין הנחה אמיתית ומשמעותית לנכים בתחבו"צ ברכבת ישראל
נוסע לעבודה קבוע בקו נתניה - הרצליה ברכבת.
עלות לכרטיס חופשי חודשי לאזרח רגיל של קו כזה הינו 299 ש"ח.
הנחת נכה מקנה 33% הנחה על רכישה/טעינה של 12 נסיעות מראש.
בפועל כל כרטיסייה כזו עולה מחיר רגיל : 125 ש"ח
מחיר כרטיסייה 12 לנכה לאחר בדיקה טלפונית:
104 ש"ח.


אני עובד 5 ימים בשבוע ולחודש ימים (כולל נסיעות הלוך חזור) אני זקוק ל- 4 כרטיסיות כאלה.
בחישוב פשוט:
104 כפול 4 = 416 ש"ח.
יותר משתלם לי כרגע לרכוש חופשי חודשי ב- 299 ש"ח.
ההנחה הזו משתלמת רק לנסיעות מזדמנות ולא יותר מזה.

עובדים על כולנו בעיניים.
איפה ההנחה פה?
מה זה משנה? מי שעובד מקבל החזרי נסיעות.
ההנחה מגיעה למי שאינו עובד בעצם או שעובד במשרה מצומצמת.
 

Bakbook1

New member
זה משנה זה אמור להקל על ציבור הנכים.

מה זה משנה? מי שעובד מקבל החזרי נסיעות.
ההנחה מגיעה למי שאינו עובד בעצם או שעובד במשרה מצומצמת.
זה משנה זה אמור להקל על ציבור הנכים.
את יכולה להגיד אותו הדבר לגבי אזרחים ותיקים.
חלקם עדיין עובד והם מקבלים את ההנחה במלואה (50%) , ללא טריקים וללא שטיקים.
&nbsp
 

olli3

New member
מנהל
איך בדיוק? המעסיק משלם את עלות החופשי חודשי.

זה משנה זה אמור להקל על ציבור הנכים.
את יכולה להגיד אותו הדבר לגבי אזרחים ותיקים.
חלקם עדיין עובד והם מקבלים את ההנחה במלואה (50%) , ללא טריקים וללא שטיקים.
&nbsp
איך בדיוק? המעסיק משלם את עלות החופשי חודשי.
מה זה משנה לך כעובד אם הוא משלם 299 או 150 או סכום אחר? איך זה פוגע בך מבחינה כספית?
 

Bakbook1

New member
יש תקרה מסויימת של תשלום

איך בדיוק? המעסיק משלם את עלות החופשי חודשי.
מה זה משנה לך כעובד אם הוא משלם 299 או 150 או סכום אחר? איך זה פוגע בך מבחינה כספית?
יש תקרה מסויימת של תשלום
היו עבודות שכיסו רק 60% וחלקן פחות.
&nbsp
 

olli3

New member
מנהל
26.40 ש"ח זו העלות המקסמיאלית ליום עבודה - 580 לחודש.

יש תקרה מסויימת של תשלום
היו עבודות שכיסו רק 60% וחלקן פחות.
&nbsp
26.40 ש"ח זו העלות המקסמיאלית ליום עבודה - 580 לחודש.
580 לחודש בו עובדים 5 ימים בשבוע.
&nbsp
אם צריך יותר מזה, כנראה שזו עבודה ששווה גם לעובד וגם למעסיק וברוב המקרים המעסיק גם ישלם לעובד את הוצאות הנסיעה במלואן כי העובד שווה לו יותר.
&nbsp
ובכל מקרה, מספר העובדים הזקוקים להחזרי נסיעות של מעל ל580 ש"ח לא נראה לי שהינו גדול למדיי.
&nbsp
כך שאם הייתה לך עבודה בה עלויות הנסיעה הסתכמו ב1000 ש"ח, כנראה שהיה לך שווה לנסוע מרחק כזה גדול. כך גם נוסעים אחרים שאלו עלויות הנסיעה שלהם בתחבורה ציבורית לחודש.
 

Bakbook1

New member
הייתה עבודה שפחות או יותר זה היה סדר הגודל שאני צריך

26.40 ש"ח זו העלות המקסמיאלית ליום עבודה - 580 לחודש.
580 לחודש בו עובדים 5 ימים בשבוע.
&nbsp
אם צריך יותר מזה, כנראה שזו עבודה ששווה גם לעובד וגם למעסיק וברוב המקרים המעסיק גם ישלם לעובד את הוצאות הנסיעה במלואן כי העובד שווה לו יותר.
&nbsp
ובכל מקרה, מספר העובדים הזקוקים להחזרי נסיעות של מעל ל580 ש"ח לא נראה לי שהינו גדול למדיי.
&nbsp
כך שאם הייתה לך עבודה בה עלויות הנסיעה הסתכמו ב1000 ש"ח, כנראה שהיה לך שווה לנסוע מרחק כזה גדול. כך גם נוסעים אחרים שאלו עלויות הנסיעה שלהם בתחבורה ציבורית לחודש.
הייתה עבודה שפחות או יותר זה היה סדר הגודל שאני צריך
וסירבו לתת לי אותה.
(אין החזר הוצאות לאיזור שלך וכל מיני תירוצים)
 

טשאפק 2

New member
בהרבה מקומות עבודה

מה זה משנה? מי שעובד מקבל החזרי נסיעות.
ההנחה מגיעה למי שאינו עובד בעצם או שעובד במשרה מצומצמת.
בהרבה מקומות עבודה
התשלום על נסיעות אינו קשור כלל לעלות בפועל, כך זה אצלנו למשל. אם אין לך רכב בליסינג מהעבודה, אתה מקבל סכום מסוים קבוע מהעבודה ולא משנה איפה אתה גר ואיך אתה מגיע.
 

cesium

New member
הסיבה היא שלנכים אין הנחה על "חופשי חודשי"

אין הנחה אמיתית ומשמעותית לנכים בתחבו"צ ברכבת ישראל
נוסע לעבודה קבוע בקו נתניה - הרצליה ברכבת.
עלות לכרטיס חופשי חודשי לאזרח רגיל של קו כזה הינו 299 ש"ח.
הנחת נכה מקנה 33% הנחה על רכישה/טעינה של 12 נסיעות מראש.
בפועל כל כרטיסייה כזו עולה מחיר רגיל : 125 ש"ח
מחיר כרטיסייה 12 לנכה לאחר בדיקה טלפונית:
104 ש"ח.


אני עובד 5 ימים בשבוע ולחודש ימים (כולל נסיעות הלוך חזור) אני זקוק ל- 4 כרטיסיות כאלה.
בחישוב פשוט:
104 כפול 4 = 416 ש"ח.
יותר משתלם לי כרגע לרכוש חופשי חודשי ב- 299 ש"ח.
ההנחה הזו משתלמת רק לנסיעות מזדמנות ולא יותר מזה.

עובדים על כולנו בעיניים.
איפה ההנחה פה?
הסיבה היא שלנכים אין הנחה על "חופשי חודשי"
אין זו בעיה שהכרטיסיות יקרות יותר מ"חופשי חודשי" - אחרי הכל, המטרה מאחורי חופשי חודשי היא הסדר זול יותר לאלו שנוסעים כל הזמן. כרטיסיות לא נועדו לאלו שנוסעים כל יום הלוך-חזור. אבל משום מה נכים לא מקבלים הנחה על חופשי חודשי, ולכן יש עיוותים כמו שתיארת. עוד ב2004 הנושא עלה בכנסת ומאז לא השתנה דבר.
 
רק לאזרחים ותיקים יש כפל הנחה ברכישת חופשי חודשי

הסיבה היא שלנכים אין הנחה על "חופשי חודשי"
אין זו בעיה שהכרטיסיות יקרות יותר מ"חופשי חודשי" - אחרי הכל, המטרה מאחורי חופשי חודשי היא הסדר זול יותר לאלו שנוסעים כל הזמן. כרטיסיות לא נועדו לאלו שנוסעים כל יום הלוך-חזור. אבל משום מה נכים לא מקבלים הנחה על חופשי חודשי, ולכן יש עיוותים כמו שתיארת. עוד ב2004 הנושא עלה בכנסת ומאז לא השתנה דבר.
רק לאזרחים ותיקים יש כפל הנחה ברכישת חופשי חודשי
 

cesium

New member
וזה חסר כל הגיון

רק לאזרחים ותיקים יש כפל הנחה ברכישת חופשי חודשי
וזה חסר כל הגיון
ברגע שנותנים לאוכלוסיה כה גדולה כמו "אזרחים ותיקים" הנחה גורפת עולה השאלה מדוע אי אפשר היה לתת הנחה דומה לקבוצה חלשה יותר וקטנה יותר. כמעט כל ההצדקות להנחה לאזרחים ותיקים תקפות גם לנכים (אלו הזכאים כבר להנחה) צעירים יותר.
 

olli3

New member
מנהל
לא נכון בעליל. אזרחים וותיקים ברובם המוחלט לא עובדים.

וזה חסר כל הגיון
ברגע שנותנים לאוכלוסיה כה גדולה כמו "אזרחים ותיקים" הנחה גורפת עולה השאלה מדוע אי אפשר היה לתת הנחה דומה לקבוצה חלשה יותר וקטנה יותר. כמעט כל ההצדקות להנחה לאזרחים ותיקים תקפות גם לנכים (אלו הזכאים כבר להנחה) צעירים יותר.
לא נכון בעליל. אזרחים וותיקים ברובם המוחלט לא עובדים.
נכים הזקוקים לחופשי חודשי יהיו לרוב אנשים עובדים ואת עלות החופשי חודשי הם מקבלים כהחזרי נסיעות מהמעסיק שלהם. אז למה זה צריך לשנות להם כמה הם משלמים על חופשי חודשי?
&nbsp
אזרחים וותיקים לעומת זאת המשתמשים יום יום בתחבורה ציבורית הם אנשים שלא אוהבים להיתקע בבית בלית ברירה. מעדיפים לטייל, לבקר את המשפחה, ללכת לבילוי, לקניות וכו'. אבל אף אחד לא מחזיר להם את עלות החופשי חודשי כי לרוב הם לא עובדים.
 

cesium

New member
הדבר נכון גם לנכים הזכאים להנחה

לא נכון בעליל. אזרחים וותיקים ברובם המוחלט לא עובדים.
נכים הזקוקים לחופשי חודשי יהיו לרוב אנשים עובדים ואת עלות החופשי חודשי הם מקבלים כהחזרי נסיעות מהמעסיק שלהם. אז למה זה צריך לשנות להם כמה הם משלמים על חופשי חודשי?
&nbsp
אזרחים וותיקים לעומת זאת המשתמשים יום יום בתחבורה ציבורית הם אנשים שלא אוהבים להיתקע בבית בלית ברירה. מעדיפים לטייל, לבקר את המשפחה, ללכת לבילוי, לקניות וכו'. אבל אף אחד לא מחזיר להם את עלות החופשי חודשי כי לרוב הם לא עובדים.
הדבר נכון גם לנכים הזכאים להנחה
רוב מכריע מהנכים אינו מועסק, וסביר מאוד להניח שהדבר נכון עוד יותר גם לאלו הזכאים להנחה (לא כל נכה - אלא רק בדרגה 75% ומעלה או על הזכאים ממילא להבטחת הכנסה). אם איננו שוללים הנחה לקשישים על בסיס המיעוט שממשיך לעבוד - הדבר אמור להיות נכון גם לנכים בדרגה הזו. מה גם שלמדינה יש אינטרס לעודד העסקת נכים מסיבות ברורות (כמו הקטנת קצבאות).

נ.ב. אחרי כמה תקריות גיליתי שזכות תאורטית לקבלת דברים ממעסיק אינה מתרגמת בקלות או אפילו בהכרח לזכות מעשית, ומאז למדתי לא כל כך לסמוך על החזרי מעסיק (טוב, לפחות למדתי גם לעמוד קצת יותר על שלי).
 

olli3

New member
מנהל
וכמה נכים עם 75% נכות ומעלה משתמשים בתח"צ?

הדבר נכון גם לנכים הזכאים להנחה
רוב מכריע מהנכים אינו מועסק, וסביר מאוד להניח שהדבר נכון עוד יותר גם לאלו הזכאים להנחה (לא כל נכה - אלא רק בדרגה 75% ומעלה או על הזכאים ממילא להבטחת הכנסה). אם איננו שוללים הנחה לקשישים על בסיס המיעוט שממשיך לעבוד - הדבר אמור להיות נכון גם לנכים בדרגה הזו. מה גם שלמדינה יש אינטרס לעודד העסקת נכים מסיבות ברורות (כמו הקטנת קצבאות).

נ.ב. אחרי כמה תקריות גיליתי שזכות תאורטית לקבלת דברים ממעסיק אינה מתרגמת בקלות או אפילו בהכרח לזכות מעשית, ומאז למדתי לא כל כך לסמוך על החזרי מעסיק (טוב, לפחות למדתי גם לעמוד קצת יותר על שלי).
וכמה נכים עם 75% נכות ומעלה משתמשים בתח"צ?
והתח"צ בישראל גם ככה זולה. אז זה לא נשמע לי כמו רצון כל כך מטורף של ציבור הנכים להנחות של 33% גם בחופשי חודשי.
&nbsp
אבל זה לא משנה לדיון, אם נניח ומדובר בנכים שלא עובדים ורק רוצים לנסוע יום יום לבילויים, קניות, טיולים וכו' - ניחא.
&nbsp
בכל מקרה, אני רוצה לראות את המוני הנכים זועקים עבור הנחות גם בחופשי חודשי, העלות היא לא מה שהורגת כאן את האנשים, השירות צריך להיות משופר יותר, העלות גם ככה דיי נמוכה.
 

cesium

New member
לא יודע. כנראה מספיק כדי שמישהו יחשוב לתת להם הנחה?

וכמה נכים עם 75% נכות ומעלה משתמשים בתח"צ?
והתח"צ בישראל גם ככה זולה. אז זה לא נשמע לי כמו רצון כל כך מטורף של ציבור הנכים להנחות של 33% גם בחופשי חודשי.
&nbsp
אבל זה לא משנה לדיון, אם נניח ומדובר בנכים שלא עובדים ורק רוצים לנסוע יום יום לבילויים, קניות, טיולים וכו' - ניחא.
&nbsp
בכל מקרה, אני רוצה לראות את המוני הנכים זועקים עבור הנחות גם בחופשי חודשי, העלות היא לא מה שהורגת כאן את האנשים, השירות צריך להיות משופר יותר, העלות גם ככה דיי נמוכה.
לא יודע. כנראה מספיק כדי שמישהו יחשוב לתת להם הנחה?
עדיף לדון בשאלה מהי ההנחה הרציונלית ביותר בלי זעקות. לדעתי הנחה גם בחופשי-חודשי ראויה, והקבוצה קטנה מכדי שיהיה לכך השפעה כוללת.

מכל מקום, אני מסכים שבעית התח"צ בארץ היא השירות ולא המחיר, ומעבר לרמה מסוימת (שכנראה נגיע אליה ברב האיזורים ברפורמה הבאה), הוזלות נהיות counterproductive.
 
יש נכים רבים שלא עובדים וגם לא נוסעים בתחבורה ציבורית

וכמה נכים עם 75% נכות ומעלה משתמשים בתח"צ?
והתח"צ בישראל גם ככה זולה. אז זה לא נשמע לי כמו רצון כל כך מטורף של ציבור הנכים להנחות של 33% גם בחופשי חודשי.
&nbsp
אבל זה לא משנה לדיון, אם נניח ומדובר בנכים שלא עובדים ורק רוצים לנסוע יום יום לבילויים, קניות, טיולים וכו' - ניחא.
&nbsp
בכל מקרה, אני רוצה לראות את המוני הנכים זועקים עבור הנחות גם בחופשי חודשי, העלות היא לא מה שהורגת כאן את האנשים, השירות צריך להיות משופר יותר, העלות גם ככה דיי נמוכה.
יש נכים רבים שלא עובדים וגם לא נוסעים בתחבורה ציבורית
כיוון שביטוח לאומי מחייב בוועדת רכב את חלקם לרכוש רכב,והם לא משלמים את המיסים על הרכב הזה (כך שהקנייה יוצאת זולה יותר,ולעיתים מאוד משתלמת,כיוון שהנחות יש גם בביטוח,בתחנת דלק אתה משלם על שירות מלא כמו שירות עצמי וכו'),כך שהם בקושי משתמשים בתחבורה הציבורית,אם בכלל.
נכים רבים גם לא עובדים מכיוון שהם מפחדים שהעבודה יכולה להוריד אחוזים רבים מהקצבה שנותן להם הביטוח הלאומי.
כך שאני חושב שאתה צודק. הרי אם יגידו "אוקיי,נוריד את המחירים-אבל תצטרכו לשלם יותר מס כשאתם קונים רכב במסגרת וועדת רכב" תקום כאן זעקה גדולה של ארגוני הנכים,ובצדק-הרכב משמש לרובם רגליים ממש (ולעיתים מתאפשר לו גם לנסוע בנת"צ,כך שהם "מדלגים" על הפקק ממש כאוטובוס). יש נכים שלא יכולים לנוע בדרך אחרת מלבד רכב,למרות המאמץ הגדול להנגיש את התחבורה הציבורית,ויש נכים שנוסעים (גם אם לא תמיד) באוטובוס,ולא שמעתי מהם תלונה על המחירים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה