"מה יועיל מע"מ אפס לרמת השירות באוטובוסים? מעט מאוד"

מצב
הנושא נעול.
אני חושב שהוא בכלל לא תומך בביטול המע"מ

"מה יועיל מע"מ אפס לרמת השירות באוטובוסים? מעט מאוד"
נכון.
http://www.nrg.co.il/online/90/ART2/737/751.html?hp=90&loc=21
אני חושב שהוא בכלל לא תומך בביטול המע"מ
מפלגת שס ודרעי תמיד תמכו בהטבות לציבור החרדי, זה פשוט עז שהוא הכניס לרשימת הבקשות שלו והוא לא מתכוון להטבה הזאת ברצינות.
תמורת הביטול של הטבת המעמ יתקבלו ההטבות לחרדים שבהם הוא כן רוצה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
רמת התעריפים נמוכה יחסית למדינות מפותחות?


"מה יועיל מע"מ אפס לרמת השירות באוטובוסים? מעט מאוד"
נכון.
http://www.nrg.co.il/online/90/ART2/737/751.html?hp=90&loc=21
רמת התעריפים נמוכה יחסית למדינות מפותחות?

בשקלול יוקר המחיה והמשכורות? באמת?
&nbsp
כשתיירתי בערים גדולות יכולתי לקנות חופשי יומי / שבועי ולנסוע בכל אמצעי התחבורה הציבוריים, והיו כאלה בשפע, לא רק אוטובוסים אלא גם חשמליות, רכבות תחתיות ועוד, בתדירות מהירה ובהחלפות נוחות ויעילות, וגם אז זה לא עלה יותר.
&nbsp
כתושבת חיפה אני אפילו לא יכולה להתממשק לכרמלית בלי לשלם כפול על הנסיעה, מה שהופך את כל העניין לבלתי כדאי בעליל, אלא אם אני במקרה צריכה להגיע מנקודה לנקודה לאורך הקו הקצרצר שלה (נדיר).
&nbsp
אמנם מאז החלו לאפשר נסיעה חופשית במשך 90 דקות יש הקלה מסוימת, ועדיין, לא מספקת. בסופו של דבר למי שאינו זכאי להנחה מיוחדת של תלמיד / סטודנט / חייל / אזרח ותיק ולא נוסע בתדירות שמצדיקה חופשי-חודשי, הנסיעות לא זולות, וחוסר היעילות ובזבוז הזמן המשווע (שלא לדבר על היעדר תח"צ בחלק ניכר מימות השנה, וכאן בחיפה עוד יש לנו "מזל" חלקי בנושא) גורמים להעדפה ברורה לרכב פרטי, גם בגלל המחיר (פר נסיעה; נכון שלרכב יש גם עלויות נוספות, אבל אם בלאו הכי מחזיקים אחד כי קשה מאוד להסתדר בלי, הן כבר קיימות בלאו הכי).
 
נסיעה מפתח תקווה או ראשון לתל אביב

רמת התעריפים נמוכה יחסית למדינות מפותחות?

בשקלול יוקר המחיה והמשכורות? באמת?
&nbsp
כשתיירתי בערים גדולות יכולתי לקנות חופשי יומי / שבועי ולנסוע בכל אמצעי התחבורה הציבוריים, והיו כאלה בשפע, לא רק אוטובוסים אלא גם חשמליות, רכבות תחתיות ועוד, בתדירות מהירה ובהחלפות נוחות ויעילות, וגם אז זה לא עלה יותר.
&nbsp
כתושבת חיפה אני אפילו לא יכולה להתממשק לכרמלית בלי לשלם כפול על הנסיעה, מה שהופך את כל העניין לבלתי כדאי בעליל, אלא אם אני במקרה צריכה להגיע מנקודה לנקודה לאורך הקו הקצרצר שלה (נדיר).
&nbsp
אמנם מאז החלו לאפשר נסיעה חופשית במשך 90 דקות יש הקלה מסוימת, ועדיין, לא מספקת. בסופו של דבר למי שאינו זכאי להנחה מיוחדת של תלמיד / סטודנט / חייל / אזרח ותיק ולא נוסע בתדירות שמצדיקה חופשי-חודשי, הנסיעות לא זולות, וחוסר היעילות ובזבוז הזמן המשווע (שלא לדבר על היעדר תח"צ בחלק ניכר מימות השנה, וכאן בחיפה עוד יש לנו "מזל" חלקי בנושא) גורמים להעדפה ברורה לרכב פרטי, גם בגלל המחיר (פר נסיעה; נכון שלרכב יש גם עלויות נוספות, אבל אם בלאו הכי מחזיקים אחד כי קשה מאוד להסתדר בלי, הן כבר קיימות בלאו הכי).
נסיעה מפתח תקווה או ראשון לתל אביב
נסיעות מתל אביב לבאר שבע, ממעלה אדומים לירושלים ועוד נסיעות ארוכות
ומאחרי השינוי גם נסיעות ברכבת יותר זולים מנסיעות ברבות ממדינות המערב.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לא חכמה להשוות אנקדוטות

נסיעה מפתח תקווה או ראשון לתל אביב
נסיעות מתל אביב לבאר שבע, ממעלה אדומים לירושלים ועוד נסיעות ארוכות
ומאחרי השינוי גם נסיעות ברכבת יותר זולים מנסיעות ברבות ממדינות המערב.
לא חכמה להשוות אנקדוטות
בעבר נסעתי לבקר את אחי בב"ש והופתעתי לגלות שהאוטובוס מב"ש לת"א עולה בערך חצי ממחיר האוטובוס לת"א לחיפה, אף שמדובר במרחקים דומים... והרכבת עולה בערך אותו מחיר ויקרה יותר. יצא שבמקום לנסוע ברכבת ישירה מב"ש לחיפה, השתלם לי לנסוע באוטובוס לת"א ומשם להמשיך ברכבת.
 
לדעתי, החוסר שילוב של הכרמלית במערכת הרב קו זו אנקדוטה

לא חכמה להשוות אנקדוטות
בעבר נסעתי לבקר את אחי בב"ש והופתעתי לגלות שהאוטובוס מב"ש לת"א עולה בערך חצי ממחיר האוטובוס לת"א לחיפה, אף שמדובר במרחקים דומים... והרכבת עולה בערך אותו מחיר ויקרה יותר. יצא שבמקום לנסוע ברכבת ישירה מב"ש לחיפה, השתלם לי לנסוע באוטובוס לת"א ומשם להמשיך ברכבת.
לדעתי, החוסר שילוב של הכרמלית במערכת הרב קו זו אנקדוטה
כמובן שצריך לשלב גם אותה, אבל אפילו אם תחובר רוב השימוש התחבורה הציבורית במרחב חיפה קריות לא יהיה בכרמלית.
אני אף בעד לייקר את התחבורה הציבורית כאשר בחלק מההפרש יוסיפו אוטובוסים ויגדילו תדירויות.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
נכון, אבל היא דוגמה לדבר שלא קורה בחו"ל

לדעתי, החוסר שילוב של הכרמלית במערכת הרב קו זו אנקדוטה
כמובן שצריך לשלב גם אותה, אבל אפילו אם תחובר רוב השימוש התחבורה הציבורית במרחב חיפה קריות לא יהיה בכרמלית.
אני אף בעד לייקר את התחבורה הציבורית כאשר בחלק מההפרש יוסיפו אוטובוסים ויגדילו תדירויות.
נכון, אבל היא דוגמה לדבר שלא קורה בחו"ל
וזה נכון גם לאמצעי תחבורה אחרים.
 

Ccyclist

Well-known member
בלונדון כל קווי מעבורות הנהר אינם חלק מהתשלום.

נכון, אבל היא דוגמה לדבר שלא קורה בחו"ל
וזה נכון גם לאמצעי תחבורה אחרים.
בלונדון כל קווי מעבורות הנהר אינם חלק מהתשלום.
כל מה שהכרטיס השבועי או החודשי מקנה הוא הנחה של 33% ואפילו מי שזכאי לנסוע חינם בתח"צ כמו פנסיונרים חייב לשלם חצי מחיר.
&nbsp
https://tfl.gov.uk/fares-and-payments/fares/river?intcmp=14947#on-this-page-0
 

trilliane

Well-known member
מנהל
זה עדיין לא מתקרב למצב בישראל

בלונדון כל קווי מעבורות הנהר אינם חלק מהתשלום.
כל מה שהכרטיס השבועי או החודשי מקנה הוא הנחה של 33% ואפילו מי שזכאי לנסוע חינם בתח"צ כמו פנסיונרים חייב לשלם חצי מחיר.
&nbsp
https://tfl.gov.uk/fares-and-payments/fares/river?intcmp=14947#on-this-page-0
זה עדיין לא מתקרב למצב בישראל
 
זה הורס את התאוריה שבישראל הכל הכי גרוע.

בלונדון כל קווי מעבורות הנהר אינם חלק מהתשלום.
כל מה שהכרטיס השבועי או החודשי מקנה הוא הנחה של 33% ואפילו מי שזכאי לנסוע חינם בתח"צ כמו פנסיונרים חייב לשלם חצי מחיר.
&nbsp
https://tfl.gov.uk/fares-and-payments/fares/river?intcmp=14947#on-this-page-0
זה הורס את התאוריה שבישראל הכל הכי גרוע.
 

alantan

New member
לחלוטין יש פה דברים טובים, וצריך לפעמים פרספקטיבה

זה הורס את התאוריה שבישראל הכל הכי גרוע.
לחלוטין יש פה דברים טובים, וצריך לפעמים פרספקטיבה
למרות שבמקרה הזה אני לא ממש חושב שהמקרה של לונדון יותר גרוע. מדובר רק במעבורות נהר שמשמשים מספר קטן יחסית של נוסעי תחבורה ציבורית ומבחינת רוב האוכלוסייה הן קוריוז.
 

Ccyclist

Well-known member
אבל כשיוצאים את הM25 אין כירטוס חכם אחיד...

לחלוטין יש פה דברים טובים, וצריך לפעמים פרספקטיבה
למרות שבמקרה הזה אני לא ממש חושב שהמקרה של לונדון יותר גרוע. מדובר רק במעבורות נהר שמשמשים מספר קטן יחסית של נוסעי תחבורה ציבורית ומבחינת רוב האוכלוסייה הן קוריוז.
אבל כשיוצאים את הM25 אין כירטוס חכם אחיד...
הרב קו על הסיבוכים שלו הוא אמצעי תשלום אחד למדינה שלמה. כשחברת הרכבת האזורית שלי החלה לפרסם את הכרטיס החכם שלה שאלתי אם אפשר להטעין עליו את הנסיעה ללונדון שכוללת כרטיס יומי בתחומי העיר ומסתבר ששתי המערכות החכמות לא תואמות - אז בביקוריי בלונדון אני מסתובב כמו איש מערות עם כרטיס נייר מגנטי. על התאמה בין כרטיסי חברות אוטובוס שונות אין הרבה מה לדבר.
&nbsp
ולגבי פניקולרים או בשמם הבריטי "מעליות צוק" (לקוראינו - חוף הים הבריטי הוא שילוב של עמקי נחלים ומצוקים של עשרות מטרים) - למיטב ידיעתי הם נחשבים לאטרקציה תיירותית ולא לאמצעי תחבורה הנכלל בכירטוס התח"צי.
&nbsp
הפעם היחידה שהייתי על פניקולר שנכלל בכירטוס הרגיל היה בקומו שבאיטליה לפני שנה.
 

sweetums

New member
הפניקלור במונמרמטר מופעל ע"י RATP ומכבד את הכרטוס הרגיל

אבל כשיוצאים את הM25 אין כירטוס חכם אחיד...
הרב קו על הסיבוכים שלו הוא אמצעי תשלום אחד למדינה שלמה. כשחברת הרכבת האזורית שלי החלה לפרסם את הכרטיס החכם שלה שאלתי אם אפשר להטעין עליו את הנסיעה ללונדון שכוללת כרטיס יומי בתחומי העיר ומסתבר ששתי המערכות החכמות לא תואמות - אז בביקוריי בלונדון אני מסתובב כמו איש מערות עם כרטיס נייר מגנטי. על התאמה בין כרטיסי חברות אוטובוס שונות אין הרבה מה לדבר.
&nbsp
ולגבי פניקולרים או בשמם הבריטי "מעליות צוק" (לקוראינו - חוף הים הבריטי הוא שילוב של עמקי נחלים ומצוקים של עשרות מטרים) - למיטב ידיעתי הם נחשבים לאטרקציה תיירותית ולא לאמצעי תחבורה הנכלל בכירטוס התח"צי.
&nbsp
הפעם היחידה שהייתי על פניקולר שנכלל בכירטוס הרגיל היה בקומו שבאיטליה לפני שנה.
הפניקלור במונמרמטר מופעל ע"י RATP ומכבד את הכרטוס הרגיל
https://en.wikipedia.org/wiki/Montmartre_Funicular
לא ידעתי על זה לפני הביקור. כשהכנסתי כרטיס יומי לולידטור חשבתי שהכרטיס לא יעבור שם, אבל במפתיע השער נפתח.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אין תאוריה כזאת; בישראל לא *הכול* *הכי* גרוע

זה הורס את התאוריה שבישראל הכל הכי גרוע.
אין תאוריה כזאת; בישראל לא *הכול* *הכי* גרוע
אבל הרבה מאוד גרוע מספיק, בעיקר בין היתר גם במה שקשור לתחבורה ציבורית.
בכל נסיעה לעיר גדולה בחו"ל אפשר רק להתקנא באיכות התחבורה הציבורית, ובישראל כמה שלא משפרים, אנחנו עדיין לא מגיעים אפילו למצב שכבר היה שם לפני עשורים (וגם אחרי כל השיפורים, נמצא את עצמנו בעוצר שבתות וחגים
).
 
זה כמו להשוות אגסים לתפוחים

אין תאוריה כזאת; בישראל לא *הכול* *הכי* גרוע
אבל הרבה מאוד גרוע מספיק, בעיקר בין היתר גם במה שקשור לתחבורה ציבורית.
בכל נסיעה לעיר גדולה בחו"ל אפשר רק להתקנא באיכות התחבורה הציבורית, ובישראל כמה שלא משפרים, אנחנו עדיין לא מגיעים אפילו למצב שכבר היה שם לפני עשורים (וגם אחרי כל השיפורים, נמצא את עצמנו בעוצר שבתות וחגים
).
זה כמו להשוות אגסים לתפוחים
ערים באירופה תיירותיות שגדולות ברובם מהערים בארץ תהיה בהם תחבורה ציבורית טובה.
בייחוד כאשר התייר לא ממהר ונוסע במקומות מתוירייים.
בארץ כאשר נוסעים בדרכים פחות ראשיות וכאשר חייבים וממהרים הכל נראה אחרת.
לדוגמא תחץ בבאר שבע מול LEON בספרד לוקח בגדול (ערים דומות בגודלן)
 

trilliane

Well-known member
מנהל
זה ביטוי מטופש; אין בעיה להשוות בין שני פירות דומים

זה כמו להשוות אגסים לתפוחים
ערים באירופה תיירותיות שגדולות ברובם מהערים בארץ תהיה בהם תחבורה ציבורית טובה.
בייחוד כאשר התייר לא ממהר ונוסע במקומות מתוירייים.
בארץ כאשר נוסעים בדרכים פחות ראשיות וכאשר חייבים וממהרים הכל נראה אחרת.
לדוגמא תחץ בבאר שבע מול LEON בספרד לוקח בגדול (ערים דומות בגודלן)
זה ביטוי מטופש; אין בעיה להשוות בין שני פירות דומים
להפך, השוואה נעשית בד"כ בין דברים מאותו סוג (למשל פירות או תחבורה ציבורית בערים שונות) אך לא זהים. נכון, יש ערים גדולות מהערים בישראל, אבל השוני בתחבורה הציבורית אינו בגלל הגודל או כי מדובר בתיירים (גם תיירים ממהרים מאוד לא פעם) אלא בגלל תכנון טוב בהרבה שהחל שנים רבות מראש... ומכיוון שבישראל צריכה להיות בעיה מהותית במשך שנים עד שמשהו יזוז, ורק כשכבר אין בררה, שנים אחרי שהיה צריך להתחיל לטפל בבעיה, נזכרים לעשות זאת.
&nbsp
אז יש פה היסטוריה בעייתית, ויש שאריות מתקופת המנדט, ויש תכנון ערים לוקה בחסר ויש אין ספור סיבות ותירוצים... אבל התוצאה היא מציאות מייאשת של תחבורה ציבורית שבמקרים רבים (לא תמיד, נכון) אינה יעילה, לא נוחה, לא נעימה וגם לא ממש זולה, כך שאפילו אי אפשר להתנחם שזה לפחות פתרון זול.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה