נסיעות וירטואליות באפליקציות, כאשר הקו לא יצא

מצב
הנושא נעול.

Ofekalef1

New member
כן, גם לי


אם כבר אפליקציות
מה קרה לממשק הבסיסי של איפהבוס - bustime.efobus.com ?
לא פועל כבר כמה ימים.
כן, גם לי
 

Moshe Shitrit

New member
אז קצת סדר בעניין איפה בוס

נסיעות וירטואליות באפליקציות, כאשר הקו לא יצא
קורה לי פעם-פעמיים בחודש להתייבש בתחנה, לחכות לקו 39 של מטרופולין בשרון שיגיע, לראות באפליקציית תחנות או איפהבוס שהקו מתקרב ומתקרב ו… הופס, הוא עבר, ועכשיו כבר מתקרב לתחנה הבאה. שוב ושוב אני מרגיש שנפלתי בפח של מטרופולין ובזבזתי כעשרים דקות שיכולתי להמתין בהן לקו אחר בתחנה אחרת. נוסע לצידי התקשר למטרופולין ואמרו לו שלפי הלווין הקו כבר עבר. התעקשות נוספת שהנציגה תבדוק בבקרה, הביאה את התשובה- אתה צודק, הקו לא יצא. איך יתכן שאפליקציות זמן אמת מציגות נסיעות וירטואליות? האם מטרופולין מזייפת נתונים או שמשרד התחבורה מבשל את נתוני זמן האמת עם הנתונים המתוכננים? תודה
אז קצת סדר בעניין איפה בוס
1. לגבי הנסיעות הוירטואליות - משרד התחבורה משדר זמני אמת לגבי קו מסויים החל מהרגע שהסדרן בתחנה הראשונה מדווח שהאאוטובוס עומד לצאת בשעה ספציפית. החל מרגע זה הנסיעה מדווחת בזמני האמת כאשר יש נתון שאומר האם האוטובוס יצא מהתחנה או עדיין לא. ברוב האפליקציות, הן מציגות את זמני האמת כפי שמדווח משרד התחבורה, זה אומר שאם הוא אמור לצאת בעוד 5 דקות , אז הם משדרים את זה כזמן אמת. אך באותו זמן הם מציינים שהאוטובוס טרם יצא מהתחנה. אני באיפה בוס בודק האם מצויין שהאוטובוס יצא, אם לא, אני מתעלם לחלוטין מזמן האמת ששודר וממשיך להציג את הזמן המתוכנן לפי הלו"ז. מבחינתי , אוטובוס שלא יצא, כמוהו כזמן מתוכנן ולא מעניין אם הוא עם מנוע דלוק בתחנה. מסיבה זאת, באיפה בוס אין זמני אמת לתחנה הראשונה.

2. תומר מיסטר K - המידע באיפה בוס לגבי זמני היציאה הוא ממש לא שקרי. הוא שיקוף של אחד לאחד של הדיווחים של משרד התחבורה. כאשר כתוב שהאוטובוס לא יצא - זה אומר שמשרד התחבורה לא דיווח עליו, כשכתוב שהוא יצא באיחר , זה אומר שכאשר האוטובוס יצא ומסופק זמן יציאה מתוכן, אז מסופק זמן יציאה בפועל, וכך אני יודע אם זה איחור או הקדמה.

3. המסך שמדווח על איחורים והקדמות מתבסס בחלקו על דיווחי משתמשים, ליתר דיוק, רק מהתחנה השלישית ומעלה. ככל שמדובר בתחנה הראשונה והשניה, המערכת שלי דוגמת את כל הקווים במדינה שעומדים לצאת בזמן נתון לפי הלוז, והחל מ כמה דקות לפני הלוז ועד הלוז של האוטובוס הבא אני דוגם את קו כל 30 שניות בתקווה לקבל דיווח כאשר האוטובוס בדרכו לתחנה השנייה. זה תופס כמעט 95% מהיציאות. היציאות שלא נתפסות - כמו במקרה שהתחנה השניה היא במרחק מטרים ספורים מהתחנה הראשונה והאוטובוס עובר את זה בפחות מ 30 שניות, יציאות אלו מפוספסות, אך אם אחד המשתמשים באחת מהתחנות איפה שהוא בהמשך הדרך מפעיל את האפליקציה, אני יודע לזאות את היציאה החסרה ולהשלים את הנתונים.

אז תומר, האפליקציה לא משקרת, אבל רוב הסיכויים שהמידע של משרד התחבורה הוא לא מדוייק כי הם בעצמם מקבלים מידע לא מדויק מחברות האוטובוסים. לדוגמה , אני מקבל שהאוטובוס בדרכו לתחנה השניה , אך ה GPS שלו מצביע על מיקום שהוא במרחק 60 ק"מ משם, אז מי צודק? דווח הזמן או המיקום ? לי אין תשובה, אבל אני מציג את הזמן.

מושיקו
 

mister K

New member
קוראים לי רתם (רותם רק שאני כותב בלי ו'), לא תומר.

אז קצת סדר בעניין איפה בוס
1. לגבי הנסיעות הוירטואליות - משרד התחבורה משדר זמני אמת לגבי קו מסויים החל מהרגע שהסדרן בתחנה הראשונה מדווח שהאאוטובוס עומד לצאת בשעה ספציפית. החל מרגע זה הנסיעה מדווחת בזמני האמת כאשר יש נתון שאומר האם האוטובוס יצא מהתחנה או עדיין לא. ברוב האפליקציות, הן מציגות את זמני האמת כפי שמדווח משרד התחבורה, זה אומר שאם הוא אמור לצאת בעוד 5 דקות , אז הם משדרים את זה כזמן אמת. אך באותו זמן הם מציינים שהאוטובוס טרם יצא מהתחנה. אני באיפה בוס בודק האם מצויין שהאוטובוס יצא, אם לא, אני מתעלם לחלוטין מזמן האמת ששודר וממשיך להציג את הזמן המתוכנן לפי הלו"ז. מבחינתי , אוטובוס שלא יצא, כמוהו כזמן מתוכנן ולא מעניין אם הוא עם מנוע דלוק בתחנה. מסיבה זאת, באיפה בוס אין זמני אמת לתחנה הראשונה.

2. תומר מיסטר K - המידע באיפה בוס לגבי זמני היציאה הוא ממש לא שקרי. הוא שיקוף של אחד לאחד של הדיווחים של משרד התחבורה. כאשר כתוב שהאוטובוס לא יצא - זה אומר שמשרד התחבורה לא דיווח עליו, כשכתוב שהוא יצא באיחר , זה אומר שכאשר האוטובוס יצא ומסופק זמן יציאה מתוכן, אז מסופק זמן יציאה בפועל, וכך אני יודע אם זה איחור או הקדמה.

3. המסך שמדווח על איחורים והקדמות מתבסס בחלקו על דיווחי משתמשים, ליתר דיוק, רק מהתחנה השלישית ומעלה. ככל שמדובר בתחנה הראשונה והשניה, המערכת שלי דוגמת את כל הקווים במדינה שעומדים לצאת בזמן נתון לפי הלוז, והחל מ כמה דקות לפני הלוז ועד הלוז של האוטובוס הבא אני דוגם את קו כל 30 שניות בתקווה לקבל דיווח כאשר האוטובוס בדרכו לתחנה השנייה. זה תופס כמעט 95% מהיציאות. היציאות שלא נתפסות - כמו במקרה שהתחנה השניה היא במרחק מטרים ספורים מהתחנה הראשונה והאוטובוס עובר את זה בפחות מ 30 שניות, יציאות אלו מפוספסות, אך אם אחד המשתמשים באחת מהתחנות איפה שהוא בהמשך הדרך מפעיל את האפליקציה, אני יודע לזאות את היציאה החסרה ולהשלים את הנתונים.

אז תומר, האפליקציה לא משקרת, אבל רוב הסיכויים שהמידע של משרד התחבורה הוא לא מדוייק כי הם בעצמם מקבלים מידע לא מדויק מחברות האוטובוסים. לדוגמה , אני מקבל שהאוטובוס בדרכו לתחנה השניה , אך ה GPS שלו מצביע על מיקום שהוא במרחק 60 ק"מ משם, אז מי צודק? דווח הזמן או המיקום ? לי אין תשובה, אבל אני מציג את הזמן.

מושיקו
קוראים לי רתם (רותם רק שאני כותב בלי ו'), לא תומר.

בויכוח דומה כבר היינו לפני כמה שנים כשרק הוצאת את האפליקציה.
בשורה התחתונה, בתור נוסע/משתמש באפליקציה זה ממש לא מעניין אותי מה הסיבה או מי מוסר את הנתונים השקריים.
כשאוטובוס יוצא בזמן והאפליקציה רושמת שיצא באיחור, זה נתון שקרי.
גם אם השקרן הוא משרד התחבורה, או חברת האוטובוסים או המחשב של הסדרן ברציף, כאשר זה מוצג באפליקציה שלך היא הופכת ללא אמינה (וחבל, כי בנתונים אחרים היא אמינה מאוד).
אני יכול להביא לך גם דוגמאות ספציפיות אם אתה רוצה. היו פעמים שעמדתי ברציף, האוטובוס יצא בזמן והאפליקציה עשתה בלאגן שלם.
כל זמן שאין לך אפשרות להציג את נתוני היציאה בפועל, הזמן שהאוטובוס באמת יצא בו מתחנת המוצא, עדיף שתוריד את האופציה הזאת ותשאיר רק את נתוני זמן האמת לתחנות הביניים ואת המעקב אחר אוטובוסים במסלול.
כמות הטעויות גדולה מדי.
 

Ofekalef1

New member
או, שוב, לכתוב שהנתונים יכולים להיות שגויים.

קוראים לי רתם (רותם רק שאני כותב בלי ו'), לא תומר.

בויכוח דומה כבר היינו לפני כמה שנים כשרק הוצאת את האפליקציה.
בשורה התחתונה, בתור נוסע/משתמש באפליקציה זה ממש לא מעניין אותי מה הסיבה או מי מוסר את הנתונים השקריים.
כשאוטובוס יוצא בזמן והאפליקציה רושמת שיצא באיחור, זה נתון שקרי.
גם אם השקרן הוא משרד התחבורה, או חברת האוטובוסים או המחשב של הסדרן ברציף, כאשר זה מוצג באפליקציה שלך היא הופכת ללא אמינה (וחבל, כי בנתונים אחרים היא אמינה מאוד).
אני יכול להביא לך גם דוגמאות ספציפיות אם אתה רוצה. היו פעמים שעמדתי ברציף, האוטובוס יצא בזמן והאפליקציה עשתה בלאגן שלם.
כל זמן שאין לך אפשרות להציג את נתוני היציאה בפועל, הזמן שהאוטובוס באמת יצא בו מתחנת המוצא, עדיף שתוריד את האופציה הזאת ותשאיר רק את נתוני זמן האמת לתחנות הביניים ואת המעקב אחר אוטובוסים במסלול.
כמות הטעויות גדולה מדי.
או, שוב, לכתוב שהנתונים יכולים להיות שגויים.
זה שהם לא תמיד נכונים לא אומר שצריך להוריד אותם, והרבה מאוד פעמים הם עוזרים מאוד.
 

mister K

New member
כאשר כמות הטעויות כל כך גדולה, לא ניתן להסתמך על הנתונים

או, שוב, לכתוב שהנתונים יכולים להיות שגויים.
זה שהם לא תמיד נכונים לא אומר שצריך להוריד אותם, והרבה מאוד פעמים הם עוזרים מאוד.
כאשר כמות הטעויות כל כך גדולה, לא ניתן להסתמך על הנתונים
להערכתי ומהכירותי עם כמה מקווי התח"צ המדוברים, יותר מ-50% מזמני היציאה המצויינים הם זמנים שקריים.
סתם דוגמה אקראית שפתחתי הרגע באפליקציה: תסתכל על זמני היציאות של קו 370 היום מהתמח"ת, או קו 405... לא הגיוני בעליל.
ואלו רק שתי דוגמאות אקראיות לחלוטין.
 

Moshe Shitrit

New member
אז לא הבנתי

כאשר כמות הטעויות כל כך גדולה, לא ניתן להסתמך על הנתונים
להערכתי ומהכירותי עם כמה מקווי התח"צ המדוברים, יותר מ-50% מזמני היציאה המצויינים הם זמנים שקריים.
סתם דוגמה אקראית שפתחתי הרגע באפליקציה: תסתכל על זמני היציאות של קו 370 היום מהתמח"ת, או קו 405... לא הגיוני בעליל.
ואלו רק שתי דוגמאות אקראיות לחלוטין.
אז לא הבנתי
אתה מעדיף להסתיר את העובדה שכולם מדווחים דיווחים שיקריים רק בכדי שיהיה יותר נעים בעיניים. עד רבה, תשתמש בנתונים האלה להתלונן ולבקש שישפרו את המצב.
 

mister K

New member
בהחלט

אז לא הבנתי
אתה מעדיף להסתיר את העובדה שכולם מדווחים דיווחים שיקריים רק בכדי שיהיה יותר נעים בעיניים. עד רבה, תשתמש בנתונים האלה להתלונן ולבקש שישפרו את המצב.
בהחלט
את המשתמשים באפליקציה לא מעניין מי מוסר את המידע השקרי.
רובם לא מבינים לא בתח"צ ולא באפליקציות. הם רואים שאוטובוס יצא באיחור של 30 דקות ומאמינים שזה אמיתי, או לחילופין מטילים ספקות אחרי זמן מה כשהם מבינים שזה לא נכון. מי שמתחיל להטיל ספקות בדרך כלל מטיל ספקות באמינות של כל האפליקציה. ככה עובד הראש של רוב האנשים.
אני אומר את זה רק לטובתך. אתה כבר תחליט אם המטרה שלך היא לבקר את משרד התחבורה או למסור מידע אמין באמת למשתמשים.
 

Ofekalef1

New member
אני מנוע מלפרט, אבל המידע הזה עוזר לי המון.

כאשר כמות הטעויות כל כך גדולה, לא ניתן להסתמך על הנתונים
להערכתי ומהכירותי עם כמה מקווי התח"צ המדוברים, יותר מ-50% מזמני היציאה המצויינים הם זמנים שקריים.
סתם דוגמה אקראית שפתחתי הרגע באפליקציה: תסתכל על זמני היציאות של קו 370 היום מהתמח"ת, או קו 405... לא הגיוני בעליל.
ואלו רק שתי דוגמאות אקראיות לחלוטין.
אני מנוע מלפרט, אבל המידע הזה עוזר לי המון.
אפשר להשתמש בו אם יודעים איך, והוא נותן הרבה אינפורמציה.
 

Ofekalef1

New member
אהה עכשיו הבנתי למה בב"ש זה תלוי רק במשתמשים

אז קצת סדר בעניין איפה בוס
1. לגבי הנסיעות הוירטואליות - משרד התחבורה משדר זמני אמת לגבי קו מסויים החל מהרגע שהסדרן בתחנה הראשונה מדווח שהאאוטובוס עומד לצאת בשעה ספציפית. החל מרגע זה הנסיעה מדווחת בזמני האמת כאשר יש נתון שאומר האם האוטובוס יצא מהתחנה או עדיין לא. ברוב האפליקציות, הן מציגות את זמני האמת כפי שמדווח משרד התחבורה, זה אומר שאם הוא אמור לצאת בעוד 5 דקות , אז הם משדרים את זה כזמן אמת. אך באותו זמן הם מציינים שהאוטובוס טרם יצא מהתחנה. אני באיפה בוס בודק האם מצויין שהאוטובוס יצא, אם לא, אני מתעלם לחלוטין מזמן האמת ששודר וממשיך להציג את הזמן המתוכנן לפי הלו"ז. מבחינתי , אוטובוס שלא יצא, כמוהו כזמן מתוכנן ולא מעניין אם הוא עם מנוע דלוק בתחנה. מסיבה זאת, באיפה בוס אין זמני אמת לתחנה הראשונה.

2. תומר מיסטר K - המידע באיפה בוס לגבי זמני היציאה הוא ממש לא שקרי. הוא שיקוף של אחד לאחד של הדיווחים של משרד התחבורה. כאשר כתוב שהאוטובוס לא יצא - זה אומר שמשרד התחבורה לא דיווח עליו, כשכתוב שהוא יצא באיחר , זה אומר שכאשר האוטובוס יצא ומסופק זמן יציאה מתוכן, אז מסופק זמן יציאה בפועל, וכך אני יודע אם זה איחור או הקדמה.

3. המסך שמדווח על איחורים והקדמות מתבסס בחלקו על דיווחי משתמשים, ליתר דיוק, רק מהתחנה השלישית ומעלה. ככל שמדובר בתחנה הראשונה והשניה, המערכת שלי דוגמת את כל הקווים במדינה שעומדים לצאת בזמן נתון לפי הלוז, והחל מ כמה דקות לפני הלוז ועד הלוז של האוטובוס הבא אני דוגם את קו כל 30 שניות בתקווה לקבל דיווח כאשר האוטובוס בדרכו לתחנה השנייה. זה תופס כמעט 95% מהיציאות. היציאות שלא נתפסות - כמו במקרה שהתחנה השניה היא במרחק מטרים ספורים מהתחנה הראשונה והאוטובוס עובר את זה בפחות מ 30 שניות, יציאות אלו מפוספסות, אך אם אחד המשתמשים באחת מהתחנות איפה שהוא בהמשך הדרך מפעיל את האפליקציה, אני יודע לזאות את היציאה החסרה ולהשלים את הנתונים.

אז תומר, האפליקציה לא משקרת, אבל רוב הסיכויים שהמידע של משרד התחבורה הוא לא מדוייק כי הם בעצמם מקבלים מידע לא מדויק מחברות האוטובוסים. לדוגמה , אני מקבל שהאוטובוס בדרכו לתחנה השניה , אך ה GPS שלו מצביע על מיקום שהוא במרחק 60 ק"מ משם, אז מי צודק? דווח הזמן או המיקום ? לי אין תשובה, אבל אני מציג את הזמן.

מושיקו
אהה עכשיו הבנתי למה בב"ש זה תלוי רק במשתמשים
כי האוטובוסים יוצאים ללא יוצא מן הכלל דקה לפני הזמן, והתחנה השנייה שלהם היא בהרבה מקרים פחות מדקה נסיעה מתחנת המוצא. מסביר הרבה...
&nbsp
אגב, משה, אתה בטוח לגבי מה שכתוב כשכתוב "לא יצא"? יצא לי הרבה פעמים לראות אוטובוס שכתוב עליו שהוא לא יצא, ואז להיכנס לרשימת קווים שמתקרבים לתחנה, לראות שהוא מתקרב, לחזור למסך ההוא, ואז פתאום מופיע שהוא יצא באיחור (שעת היציאה - השעה שבה נכנסתי למסך הנ"ל).
&nbsp
אגב2, יכול להיות שבלילה ובשעות הבוקר המוקדמות, המערכת שבודקת באופן אוטומטי את הדיווחים בתחנות הראשונות לא עובדת? אני רואה המון אוטובוסים בשעות האלה שמדווחים שלא יצאו.
 

Moshe Shitrit

New member
לגבי הדיווחים

אז קצת סדר בעניין איפה בוס
1. לגבי הנסיעות הוירטואליות - משרד התחבורה משדר זמני אמת לגבי קו מסויים החל מהרגע שהסדרן בתחנה הראשונה מדווח שהאאוטובוס עומד לצאת בשעה ספציפית. החל מרגע זה הנסיעה מדווחת בזמני האמת כאשר יש נתון שאומר האם האוטובוס יצא מהתחנה או עדיין לא. ברוב האפליקציות, הן מציגות את זמני האמת כפי שמדווח משרד התחבורה, זה אומר שאם הוא אמור לצאת בעוד 5 דקות , אז הם משדרים את זה כזמן אמת. אך באותו זמן הם מציינים שהאוטובוס טרם יצא מהתחנה. אני באיפה בוס בודק האם מצויין שהאוטובוס יצא, אם לא, אני מתעלם לחלוטין מזמן האמת ששודר וממשיך להציג את הזמן המתוכנן לפי הלו"ז. מבחינתי , אוטובוס שלא יצא, כמוהו כזמן מתוכנן ולא מעניין אם הוא עם מנוע דלוק בתחנה. מסיבה זאת, באיפה בוס אין זמני אמת לתחנה הראשונה.

2. תומר מיסטר K - המידע באיפה בוס לגבי זמני היציאה הוא ממש לא שקרי. הוא שיקוף של אחד לאחד של הדיווחים של משרד התחבורה. כאשר כתוב שהאוטובוס לא יצא - זה אומר שמשרד התחבורה לא דיווח עליו, כשכתוב שהוא יצא באיחר , זה אומר שכאשר האוטובוס יצא ומסופק זמן יציאה מתוכן, אז מסופק זמן יציאה בפועל, וכך אני יודע אם זה איחור או הקדמה.

3. המסך שמדווח על איחורים והקדמות מתבסס בחלקו על דיווחי משתמשים, ליתר דיוק, רק מהתחנה השלישית ומעלה. ככל שמדובר בתחנה הראשונה והשניה, המערכת שלי דוגמת את כל הקווים במדינה שעומדים לצאת בזמן נתון לפי הלוז, והחל מ כמה דקות לפני הלוז ועד הלוז של האוטובוס הבא אני דוגם את קו כל 30 שניות בתקווה לקבל דיווח כאשר האוטובוס בדרכו לתחנה השנייה. זה תופס כמעט 95% מהיציאות. היציאות שלא נתפסות - כמו במקרה שהתחנה השניה היא במרחק מטרים ספורים מהתחנה הראשונה והאוטובוס עובר את זה בפחות מ 30 שניות, יציאות אלו מפוספסות, אך אם אחד המשתמשים באחת מהתחנות איפה שהוא בהמשך הדרך מפעיל את האפליקציה, אני יודע לזאות את היציאה החסרה ולהשלים את הנתונים.

אז תומר, האפליקציה לא משקרת, אבל רוב הסיכויים שהמידע של משרד התחבורה הוא לא מדוייק כי הם בעצמם מקבלים מידע לא מדויק מחברות האוטובוסים. לדוגמה , אני מקבל שהאוטובוס בדרכו לתחנה השניה , אך ה GPS שלו מצביע על מיקום שהוא במרחק 60 ק"מ משם, אז מי צודק? דווח הזמן או המיקום ? לי אין תשובה, אבל אני מציג את הזמן.

מושיקו
לגבי הדיווחים
רתם, כן צריך לעניין אותך איפה אי הדיוק, אני השליח בלבד. אם היית משלם על האפליקציה והייתי מתחייב לאמינות המידע, אולי היית צודק. אבל במקרה הנ"ל אני מציג את המידע לגבי היציאות בדיוק כפי שאני מציג את כל שאר המידע, והמידע על היציאות הוא אמין מבחינת המשתמש כמו האמינות של שאר המידע. אז אם להוריד את המידע הזה, צריך כבר להוריד את כל האפליקציה.

ורק שניתן יהיה להבין איך זה עובד:

בכל פעם שמשרד התחבורה מספק זמן אמת לתחנה מסויימת (וזו הדרך היחידה לקבל זמן אמת - זה תמיד לתחנה ספציפית) , המידע כולל : זמן הגעה צפוי לתחנה האמורה, זמן יציאה מתוכנן מהתחנה הראשונה וזמן יציאה בפועל מהתחנה הראשונה.

מה שזה אומר שלי אין יכולת לדעת אם זה אמיתי או לא, כאשר מרד התחבורה אומר לי שהאוטובוס של 10:00 יצא ב 10:05 אז מבחינתי הוא יצא באיחור, אני לא יכול לדעת אם זה נכון או לא.

כאשר בשעה 11:00 מדווח לי משרד התחבורה שהאוטובוס של 10:00 בדיוק יצא, אני לא יכול לדעת שהם מזייפים והם מתכוונים לאוטובוס של 11:00 כי יתכן שבעוד דקה הם ידווחו על האוטובוס של 11:00.

בכל פעם שאני מקבל דיווח, אני משווה אותו ללו"ז, ואם זמן היציאה המתוכננת שמתקבל לא נמצא ללו"ז, אז זו יציאה שהיא לא בלו"ז. לא אחת קורה שמדווחת יציאה כזו, לדוגמה הם מדווחים זמן יציאה מתוכנן 10:04 וזמן יציאה בפועל 10:04, אך זה לא בלו"ז, לעומת זאת האוטובוס של 10:00 לא מדווח כי למעשה הם שינו לו בזמן אמת את הלוז ל 10:04, אז נוצר שהאוטובוס של 10:00 כאילו לא יצא.

בשורה התחתונה, לא צריך לכעוס על האפליקציהף, נהפוך הוא, צריך להשתמש האפליקציה על מנת להתלונן במשרד התחבורה על הדיווחים הלא מדוייקים ואולי המטעים בכוונה.
הסיבה להוספת המסך הזה היא בדיוק על מנת שהנוסעים יוכלו לראות איפה הדיווחים שגויים ולא על מנת שיחליטו שהאפליקציה טועה.
 

mister K

New member
מושיקו, אני הדיוט בעולם פיתוח האפליקציות

לגבי הדיווחים
רתם, כן צריך לעניין אותך איפה אי הדיוק, אני השליח בלבד. אם היית משלם על האפליקציה והייתי מתחייב לאמינות המידע, אולי היית צודק. אבל במקרה הנ"ל אני מציג את המידע לגבי היציאות בדיוק כפי שאני מציג את כל שאר המידע, והמידע על היציאות הוא אמין מבחינת המשתמש כמו האמינות של שאר המידע. אז אם להוריד את המידע הזה, צריך כבר להוריד את כל האפליקציה.

ורק שניתן יהיה להבין איך זה עובד:

בכל פעם שמשרד התחבורה מספק זמן אמת לתחנה מסויימת (וזו הדרך היחידה לקבל זמן אמת - זה תמיד לתחנה ספציפית) , המידע כולל : זמן הגעה צפוי לתחנה האמורה, זמן יציאה מתוכנן מהתחנה הראשונה וזמן יציאה בפועל מהתחנה הראשונה.

מה שזה אומר שלי אין יכולת לדעת אם זה אמיתי או לא, כאשר מרד התחבורה אומר לי שהאוטובוס של 10:00 יצא ב 10:05 אז מבחינתי הוא יצא באיחור, אני לא יכול לדעת אם זה נכון או לא.

כאשר בשעה 11:00 מדווח לי משרד התחבורה שהאוטובוס של 10:00 בדיוק יצא, אני לא יכול לדעת שהם מזייפים והם מתכוונים לאוטובוס של 11:00 כי יתכן שבעוד דקה הם ידווחו על האוטובוס של 11:00.

בכל פעם שאני מקבל דיווח, אני משווה אותו ללו"ז, ואם זמן היציאה המתוכננת שמתקבל לא נמצא ללו"ז, אז זו יציאה שהיא לא בלו"ז. לא אחת קורה שמדווחת יציאה כזו, לדוגמה הם מדווחים זמן יציאה מתוכנן 10:04 וזמן יציאה בפועל 10:04, אך זה לא בלו"ז, לעומת זאת האוטובוס של 10:00 לא מדווח כי למעשה הם שינו לו בזמן אמת את הלוז ל 10:04, אז נוצר שהאוטובוס של 10:00 כאילו לא יצא.

בשורה התחתונה, לא צריך לכעוס על האפליקציהף, נהפוך הוא, צריך להשתמש האפליקציה על מנת להתלונן במשרד התחבורה על הדיווחים הלא מדוייקים ואולי המטעים בכוונה.
הסיבה להוספת המסך הזה היא בדיוק על מנת שהנוסעים יוכלו לראות איפה הדיווחים שגויים ולא על מנת שיחליטו שהאפליקציה טועה.
מושיקו, אני הדיוט בעולם פיתוח האפליקציות
לכל היותר אני יודע לתפעל את הסמארטפון שלי וזהו.
אני כן מכיר את עולם התח"צ ויודע מתי אוטובוסים יוצאים בפועל ומתי הם באמת מאחרים.
מבחינתך דיוק משמעותו הצגת נתוני משרד התחבורה באופן המדויק ביותר וייתכן שאת זה האפליקציה שלך עושה מצויין. מבחינתי דיוק זה לקבל מידע התואם את זמן היציאה של האוטובוס בשטח.
אני נותן לך ביקורת על מנת שתשתפר, אם ברצונך שהאפליקציה שלך תהיה מדוייקת. גם למשרד התחבורה אני נותן ביקורת וידוע שיש בלגאן בנתונים שלהם שרחוקים מלהיות מדוייקים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה