הנה באה הרכבת, לוואדי מילק.

מצב
הנושא נעול.

nitro11

New member
הנה באה הרכבת, לוואדי מילק.

הנה באה הרכבת, לוואדי מילק.
[URL]http://www.magazin.org.il/inner.asp?page=182530[/URL]
בקצרה, נתניהו מספר לראש העיר של עפולה
שבעתיד כדי להגיע למרכז עם הרכבת לא יהיה צורך לעבור בחיפה
ותהיה מסילה דרך ואדי-מילק.
"אחר כך הפתיע. "ראש העיר שאל אותי, ביקש ממני ונעניתי לו, אבל לפני שהוא ידע אפילו", אמר, "אנחנו לא נעשה את סיבוב הברך של הרכבת לחיפה. אנחנו נחתוך את זה בוואדי מילק, ויהיה כאן חיבור מהיר מאוד. המרכז יוכל להגיע הנה מהר מאוד ולהיפך".
ברכבת ישראל לא מכירים תכנית כזו, אבל כל תכנית צריכה קודם כל חזון. לא סוד הוא שבישובים על ציר רכבת העמק, שתתחיל לפעול בסוף 2016, היו מתענינים יותר בפוטנציאל ברכבת אם יכולים היו להגיע מבית שאן או עפולה לתל אביב, מבלי שיצטרכו לעבור בחיפה. זה יכול לקרות למשל אם מאזור כפר יהושע שם עובר תואי רכבת העמק, יצא קו מעמק יזרעאל למרגלות הכרמל דרך יקנעם ומשם לוואדי מילק ולמסילת החוף או ממחלף עין תות דרומה על תואי כביש 6, עד כביש 65 למפגש שם עם תואי המסילה המזרחית המתוכננת לצאת מחדרה לדרום הארץ, תוך עיקוף של גוש דן. כאמור, ברכבת ישראל טרם נדרשו לתכנון כזה."

עד היום היה עיקר המחשבה הייתה שתעבור מסילה דרך ואדי-ערה
והנה ביבי אומר שזה יהיה דרך ואדי-מילק.
לי זה נראה רעיון גרוע, לא נותן שום יתרון על פני מעבר בואדי-ערה.
מעניין מה יהיה התג מחיר.
 

mister K

New member
זה כמו המסילה לצומת תפוח ואלון מורה שהבטיח כץ

הנה באה הרכבת, לוואדי מילק.
[URL]http://www.magazin.org.il/inner.asp?page=182530[/URL]
בקצרה, נתניהו מספר לראש העיר של עפולה
שבעתיד כדי להגיע למרכז עם הרכבת לא יהיה צורך לעבור בחיפה
ותהיה מסילה דרך ואדי-מילק.
"אחר כך הפתיע. "ראש העיר שאל אותי, ביקש ממני ונעניתי לו, אבל לפני שהוא ידע אפילו", אמר, "אנחנו לא נעשה את סיבוב הברך של הרכבת לחיפה. אנחנו נחתוך את זה בוואדי מילק, ויהיה כאן חיבור מהיר מאוד. המרכז יוכל להגיע הנה מהר מאוד ולהיפך".
ברכבת ישראל לא מכירים תכנית כזו, אבל כל תכנית צריכה קודם כל חזון. לא סוד הוא שבישובים על ציר רכבת העמק, שתתחיל לפעול בסוף 2016, היו מתענינים יותר בפוטנציאל ברכבת אם יכולים היו להגיע מבית שאן או עפולה לתל אביב, מבלי שיצטרכו לעבור בחיפה. זה יכול לקרות למשל אם מאזור כפר יהושע שם עובר תואי רכבת העמק, יצא קו מעמק יזרעאל למרגלות הכרמל דרך יקנעם ומשם לוואדי מילק ולמסילת החוף או ממחלף עין תות דרומה על תואי כביש 6, עד כביש 65 למפגש שם עם תואי המסילה המזרחית המתוכננת לצאת מחדרה לדרום הארץ, תוך עיקוף של גוש דן. כאמור, ברכבת ישראל טרם נדרשו לתכנון כזה."

עד היום היה עיקר המחשבה הייתה שתעבור מסילה דרך ואדי-ערה
והנה ביבי אומר שזה יהיה דרך ואדי-מילק.
לי זה נראה רעיון גרוע, לא נותן שום יתרון על פני מעבר בואדי-ערה.
מעניין מה יהיה התג מחיר.
זה כמו המסילה לצומת תפוח ואלון מורה שהבטיח כץ
 

alantan

New member
לדעתי הוא התכוון למסילה המתוכננת (לעוד הרבה שנים מעכשיו)

הנה באה הרכבת, לוואדי מילק.
[URL]http://www.magazin.org.il/inner.asp?page=182530[/URL]
בקצרה, נתניהו מספר לראש העיר של עפולה
שבעתיד כדי להגיע למרכז עם הרכבת לא יהיה צורך לעבור בחיפה
ותהיה מסילה דרך ואדי-מילק.
"אחר כך הפתיע. "ראש העיר שאל אותי, ביקש ממני ונעניתי לו, אבל לפני שהוא ידע אפילו", אמר, "אנחנו לא נעשה את סיבוב הברך של הרכבת לחיפה. אנחנו נחתוך את זה בוואדי מילק, ויהיה כאן חיבור מהיר מאוד. המרכז יוכל להגיע הנה מהר מאוד ולהיפך".
ברכבת ישראל לא מכירים תכנית כזו, אבל כל תכנית צריכה קודם כל חזון. לא סוד הוא שבישובים על ציר רכבת העמק, שתתחיל לפעול בסוף 2016, היו מתענינים יותר בפוטנציאל ברכבת אם יכולים היו להגיע מבית שאן או עפולה לתל אביב, מבלי שיצטרכו לעבור בחיפה. זה יכול לקרות למשל אם מאזור כפר יהושע שם עובר תואי רכבת העמק, יצא קו מעמק יזרעאל למרגלות הכרמל דרך יקנעם ומשם לוואדי מילק ולמסילת החוף או ממחלף עין תות דרומה על תואי כביש 6, עד כביש 65 למפגש שם עם תואי המסילה המזרחית המתוכננת לצאת מחדרה לדרום הארץ, תוך עיקוף של גוש דן. כאמור, ברכבת ישראל טרם נדרשו לתכנון כזה."

עד היום היה עיקר המחשבה הייתה שתעבור מסילה דרך ואדי-ערה
והנה ביבי אומר שזה יהיה דרך ואדי-מילק.
לי זה נראה רעיון גרוע, לא נותן שום יתרון על פני מעבר בואדי-ערה.
מעניין מה יהיה התג מחיר.
לדעתי הוא התכוון למסילה המתוכננת (לעוד הרבה שנים מעכשיו)
דרך ואדי ערה. אני מניח שמדובר בפליטת פה ושהכוונה לא לתכנית חדשה דרך ואדי מילק.
 
זה לא חדש - יש הרבה מחשבות על חיבור מסילת העמק למרכז המדינה

הנה באה הרכבת, לוואדי מילק.
[URL]http://www.magazin.org.il/inner.asp?page=182530[/URL]
בקצרה, נתניהו מספר לראש העיר של עפולה
שבעתיד כדי להגיע למרכז עם הרכבת לא יהיה צורך לעבור בחיפה
ותהיה מסילה דרך ואדי-מילק.
"אחר כך הפתיע. "ראש העיר שאל אותי, ביקש ממני ונעניתי לו, אבל לפני שהוא ידע אפילו", אמר, "אנחנו לא נעשה את סיבוב הברך של הרכבת לחיפה. אנחנו נחתוך את זה בוואדי מילק, ויהיה כאן חיבור מהיר מאוד. המרכז יוכל להגיע הנה מהר מאוד ולהיפך".
ברכבת ישראל לא מכירים תכנית כזו, אבל כל תכנית צריכה קודם כל חזון. לא סוד הוא שבישובים על ציר רכבת העמק, שתתחיל לפעול בסוף 2016, היו מתענינים יותר בפוטנציאל ברכבת אם יכולים היו להגיע מבית שאן או עפולה לתל אביב, מבלי שיצטרכו לעבור בחיפה. זה יכול לקרות למשל אם מאזור כפר יהושע שם עובר תואי רכבת העמק, יצא קו מעמק יזרעאל למרגלות הכרמל דרך יקנעם ומשם לוואדי מילק ולמסילת החוף או ממחלף עין תות דרומה על תואי כביש 6, עד כביש 65 למפגש שם עם תואי המסילה המזרחית המתוכננת לצאת מחדרה לדרום הארץ, תוך עיקוף של גוש דן. כאמור, ברכבת ישראל טרם נדרשו לתכנון כזה."

עד היום היה עיקר המחשבה הייתה שתעבור מסילה דרך ואדי-ערה
והנה ביבי אומר שזה יהיה דרך ואדי-מילק.
לי זה נראה רעיון גרוע, לא נותן שום יתרון על פני מעבר בואדי-ערה.
מעניין מה יהיה התג מחיר.
זה לא חדש - יש הרבה מחשבות על חיבור מסילת העמק למרכז המדינה
ואין קביעה על שום תוואי.
במגירות של חברת כביש חוצה ישראל המחשבות הללו קיימות כבר הרבה זמן.
"
המרכיבים המשלימים הם חיבור המשכי למסילה המזרחית, מאזור חדרה-מזרח דרך מרחב עירון-מנשה ועד חיבור למסילת העמק, בין כפר ברוך לכפר יהושע.
"
[URL]http://www.hozeisrael.co.il/template/default.aspx?PageId=124[/URL]

התוואי הצפוני במפה שבקישור עובר בואדי מילק. כל שאר התוואים עוברים בין ואדי מילק לואדי ערה.
[URL]http://www.hozeisrael.co.il/download/pictures/%D7%9E%D7%A1%D7%99%D7%9C%D7%94%20%D7%9E%D7%A7%D7%A9%D7%A8%D7%AA%20%D7%9E%D7%96%D7%A8%D7%97%D7%99%D7%AA%20-%20%D7%94%D7%A2%D7%9E%D7%A7_1.jpg[/URL]

יש חלוקת עבודה - נתיבי ישראל אחראית על מסילת עירון. חוצה ישראל אחראית על הרעיונות לתוואים הצפוניים יותר.

גם זו וגם אלה בינתיים לא יוצאים מתחומי המגירות בהן הם נמצאים.
 

luckydude

Active member
למסילת עירון יש תוכנית מתאר ארצית (תמ״א) מאושרת.

זה לא חדש - יש הרבה מחשבות על חיבור מסילת העמק למרכז המדינה
ואין קביעה על שום תוואי.
במגירות של חברת כביש חוצה ישראל המחשבות הללו קיימות כבר הרבה זמן.
"
המרכיבים המשלימים הם חיבור המשכי למסילה המזרחית, מאזור חדרה-מזרח דרך מרחב עירון-מנשה ועד חיבור למסילת העמק, בין כפר ברוך לכפר יהושע.
"
[URL]http://www.hozeisrael.co.il/template/default.aspx?PageId=124[/URL]

התוואי הצפוני במפה שבקישור עובר בואדי מילק. כל שאר התוואים עוברים בין ואדי מילק לואדי ערה.
[URL]http://www.hozeisrael.co.il/download/pictures/%D7%9E%D7%A1%D7%99%D7%9C%D7%94%20%D7%9E%D7%A7%D7%A9%D7%A8%D7%AA%20%D7%9E%D7%96%D7%A8%D7%97%D7%99%D7%AA%20-%20%D7%94%D7%A2%D7%9E%D7%A7_1.jpg[/URL]

יש חלוקת עבודה - נתיבי ישראל אחראית על מסילת עירון. חוצה ישראל אחראית על הרעיונות לתוואים הצפוניים יותר.

גם זו וגם אלה בינתיים לא יוצאים מתחומי המגירות בהן הם נמצאים.
למסילת עירון יש תוכנית מתאר ארצית (תמ״א) מאושרת.
 
בקצב הזה המנהרה היחידה שתכרה תהיה החור במגירה מרוב מסמכים

זה לא חדש - יש הרבה מחשבות על חיבור מסילת העמק למרכז המדינה
ואין קביעה על שום תוואי.
במגירות של חברת כביש חוצה ישראל המחשבות הללו קיימות כבר הרבה זמן.
"
המרכיבים המשלימים הם חיבור המשכי למסילה המזרחית, מאזור חדרה-מזרח דרך מרחב עירון-מנשה ועד חיבור למסילת העמק, בין כפר ברוך לכפר יהושע.
"
[URL]http://www.hozeisrael.co.il/template/default.aspx?PageId=124[/URL]

התוואי הצפוני במפה שבקישור עובר בואדי מילק. כל שאר התוואים עוברים בין ואדי מילק לואדי ערה.
[URL]http://www.hozeisrael.co.il/download/pictures/%D7%9E%D7%A1%D7%99%D7%9C%D7%94%20%D7%9E%D7%A7%D7%A9%D7%A8%D7%AA%20%D7%9E%D7%96%D7%A8%D7%97%D7%99%D7%AA%20-%20%D7%94%D7%A2%D7%9E%D7%A7_1.jpg[/URL]

יש חלוקת עבודה - נתיבי ישראל אחראית על מסילת עירון. חוצה ישראל אחראית על הרעיונות לתוואים הצפוניים יותר.

גם זו וגם אלה בינתיים לא יוצאים מתחומי המגירות בהן הם נמצאים.
בקצב הזה המנהרה היחידה שתכרה תהיה החור במגירה מרוב מסמכים
 
השם הרשמי "מסילת מנשה"

זה לא חדש - יש הרבה מחשבות על חיבור מסילת העמק למרכז המדינה
ואין קביעה על שום תוואי.
במגירות של חברת כביש חוצה ישראל המחשבות הללו קיימות כבר הרבה זמן.
"
המרכיבים המשלימים הם חיבור המשכי למסילה המזרחית, מאזור חדרה-מזרח דרך מרחב עירון-מנשה ועד חיבור למסילת העמק, בין כפר ברוך לכפר יהושע.
"
[URL]http://www.hozeisrael.co.il/template/default.aspx?PageId=124[/URL]

התוואי הצפוני במפה שבקישור עובר בואדי מילק. כל שאר התוואים עוברים בין ואדי מילק לואדי ערה.
[URL]http://www.hozeisrael.co.il/download/pictures/%D7%9E%D7%A1%D7%99%D7%9C%D7%94%20%D7%9E%D7%A7%D7%A9%D7%A8%D7%AA%20%D7%9E%D7%96%D7%A8%D7%97%D7%99%D7%AA%20-%20%D7%94%D7%A2%D7%9E%D7%A7_1.jpg[/URL]

יש חלוקת עבודה - נתיבי ישראל אחראית על מסילת עירון. חוצה ישראל אחראית על הרעיונות לתוואים הצפוניים יותר.

גם זו וגם אלה בינתיים לא יוצאים מתחומי המגירות בהן הם נמצאים.
השם הרשמי "מסילת מנשה"
בהתחלה דובר על מסילת עירון, שתקשר בין המסילה המזרחית (פיצול איפשהו בין חדרה מזרח לאחיטוב) למסילת העמק באזור עפולה.
עוד לפני שהועלו הבעיות הפוליטיות, נתקל התוואי בבעיה הנדסית חמורה, כאשר מתחת לאום אל פאחם המסילה היתה צריכה לעבור במסילה בעומק של כ-100 מ' בגלל הפרשי הגבהים. מאחר ואום אל פאחם היא לא ירושלים, זה אומר שלעיר המרכזית לאורך התוואי לא תהיה תחנה. ושגם בלי התחנה זה רעיון כמעט מופרך למסילה שמיועדת בעיקר למשא ורק קצת לנוסעים (לדעת אנשי הרכבת, לא לדעתי).
אז חיפשו תוואי אחר וישים יותר, וזו מפת החלופות שהוצגה למעלה, החלופה המקובלת היא דווקא שילוב בין התכלת לכתומה במפה והיא קיבלה את השם "מסילת מנשה", שתעקוף את ואדי ערה. אבך גם לא ממש תיסע דרך ואדי מילק.
מאחר והחזון הוא בעיקר משא, היא מקושרת היטב למסילה המזרחית, אך לא ממש ברור איך יהיה חיבור שלה למסילת החוף (דמיינו מעין זיגזג שבו המסילה מתחברת למסילה המזרחית כמעט כהמשך טבעי שלה,, פונה בקשת צפון מערבה לכיוון חדרה מזרח ואז מתחברת בקשת כלשהי בין חדרה לפרדס חנה חזרה דרומה) אין ספק שעפולה תקבל קישור איכותי יותר לתל אביב מאשר דרך מפרץ חיפה, אך זה לא באמת יהיה חיבור איכותי. יותר סביר שרכבות הנוסעים המעטות ימשיכו על המסילה המזרחית דרך 6 תחנות חדשות לפחות עד לוד, ומי שרוצה לתל אביב יצרף להחליף רכבת בקסם. החיבורים לנתניה וחדרה לא יהיו ובכל מקרה תדירות רכבות הנוסעים תהיה נמוכה.
 

luckydude

Active member
אז מה אם המנהרה תעבור בעומק של 100מ'

השם הרשמי "מסילת מנשה"
בהתחלה דובר על מסילת עירון, שתקשר בין המסילה המזרחית (פיצול איפשהו בין חדרה מזרח לאחיטוב) למסילת העמק באזור עפולה.
עוד לפני שהועלו הבעיות הפוליטיות, נתקל התוואי בבעיה הנדסית חמורה, כאשר מתחת לאום אל פאחם המסילה היתה צריכה לעבור במסילה בעומק של כ-100 מ' בגלל הפרשי הגבהים. מאחר ואום אל פאחם היא לא ירושלים, זה אומר שלעיר המרכזית לאורך התוואי לא תהיה תחנה. ושגם בלי התחנה זה רעיון כמעט מופרך למסילה שמיועדת בעיקר למשא ורק קצת לנוסעים (לדעת אנשי הרכבת, לא לדעתי).
אז חיפשו תוואי אחר וישים יותר, וזו מפת החלופות שהוצגה למעלה, החלופה המקובלת היא דווקא שילוב בין התכלת לכתומה במפה והיא קיבלה את השם "מסילת מנשה", שתעקוף את ואדי ערה. אבך גם לא ממש תיסע דרך ואדי מילק.
מאחר והחזון הוא בעיקר משא, היא מקושרת היטב למסילה המזרחית, אך לא ממש ברור איך יהיה חיבור שלה למסילת החוף (דמיינו מעין זיגזג שבו המסילה מתחברת למסילה המזרחית כמעט כהמשך טבעי שלה,, פונה בקשת צפון מערבה לכיוון חדרה מזרח ואז מתחברת בקשת כלשהי בין חדרה לפרדס חנה חזרה דרומה) אין ספק שעפולה תקבל קישור איכותי יותר לתל אביב מאשר דרך מפרץ חיפה, אך זה לא באמת יהיה חיבור איכותי. יותר סביר שרכבות הנוסעים המעטות ימשיכו על המסילה המזרחית דרך 6 תחנות חדשות לפחות עד לוד, ומי שרוצה לתל אביב יצרף להחליף רכבת בקסם. החיבורים לנתניה וחדרה לא יהיו ובכל מקרה תדירות רכבות הנוסעים תהיה נמוכה.
אז מה אם המנהרה תעבור בעומק של 100מ'
היעוד שלה הוא בראש ובראשונה לקצר את הדרך למרכז העמק ולגליל.
&nbsp
בנוסף, כל עוד השיפועים לא יהיו משמעותיים אז מה הבעייה להעביר רכבות משא?
 
רק שבדרך נמצאת עיר של כ-50 אלף תושבים

אז מה אם המנהרה תעבור בעומק של 100מ'
היעוד שלה הוא בראש ובראשונה לקצר את הדרך למרכז העמק ולגליל.
&nbsp
בנוסף, כל עוד השיפועים לא יהיו משמעותיים אז מה הבעייה להעביר רכבות משא?
רק שבדרך נמצאת עיר של כ-50 אלף תושבים
(יותר גדולה מעפולה)
עיר בגודל כזה לא ראויה לתחנת רכבת?
 

nitro11

New member
מסילת עירון זאת שאלה אחת ותחנה באום אל פחם זאת שאלה אחרת.

רק שבדרך נמצאת עיר של כ-50 אלף תושבים
(יותר גדולה מעפולה)
עיר בגודל כזה לא ראויה לתחנת רכבת?
מסילת עירון זאת שאלה אחת ותחנה באום אל פחם זאת שאלה אחרת.
הצורך במסילת עירון הוא ברור גם בלי תחנה באום אל פחם.
מסילת עירון תשרת עוד ערים מעבר לעפולה.
&nbsp
עכשיו השאלה האם שווה לבנות תחנה באום אל פחם זה כדאי?
&nbsp
אני בכלל לא בטוח שעפולה קטנה מאום אל פחם,
כבר איזה 15 שנה עפולה "תקועה" על 40-50 אלף תושבים
וזה לא נראה לי נכון, עם כל הבנייה שיש שם עפולה בטוח עברה את החמישים אלף.
 
ללא תחנה באום אל פחם, אין צורך בהכרח שהתוואי יהיה בעירון

מסילת עירון זאת שאלה אחת ותחנה באום אל פחם זאת שאלה אחרת.
הצורך במסילת עירון הוא ברור גם בלי תחנה באום אל פחם.
מסילת עירון תשרת עוד ערים מעבר לעפולה.
&nbsp
עכשיו השאלה האם שווה לבנות תחנה באום אל פחם זה כדאי?
&nbsp
אני בכלל לא בטוח שעפולה קטנה מאום אל פחם,
כבר איזה 15 שנה עפולה "תקועה" על 40-50 אלף תושבים
וזה לא נראה לי נכון, עם כל הבנייה שיש שם עפולה בטוח עברה את החמישים אלף.
ללא תחנה באום אל פחם, אין צורך בהכרח שהתוואי יהיה בעירון
בהחלט יתכן שהתוואים המופיעים במפה של חברת כביש חוצה ישראל עדיפים.
ללא תחנה באום אל פחם ובואדי ערה בכלל גם אין הצדקה (מבחינת רכבות נוסעים, אלא רק מבחינת רכבות משא) לחבר את מסילת עירון דווקא למסילה המזרחית. אם מדלגים על האוכלוסיה הערבית ולא סבורים שהיא זקוקה לרכבת כבדה (ואום אל פחם אינה הדוגמה הגדולה ביותר להתייחסות הזאת, יש עיר הרבה יותר גדולה שזו ההתייחסות לגביה, גם היא לא ממש רחוקה מעפולה הקטנה יותר), כבר עדיף לחבר את רכבות הנוסעים של מסילת העמק למסילת החוף.
בקה אל ערביה וטייבה אינן בדיוק יעדים רלוונטים לתושבי עפולה.
חדרה, נתניה והרצליה יותר רלוונטיות.
 

nitro11

New member
מסילת עירון צפויה להתחבר גם למסילת החוף וגם למזרחית.

ללא תחנה באום אל פחם, אין צורך בהכרח שהתוואי יהיה בעירון
בהחלט יתכן שהתוואים המופיעים במפה של חברת כביש חוצה ישראל עדיפים.
ללא תחנה באום אל פחם ובואדי ערה בכלל גם אין הצדקה (מבחינת רכבות נוסעים, אלא רק מבחינת רכבות משא) לחבר את מסילת עירון דווקא למסילה המזרחית. אם מדלגים על האוכלוסיה הערבית ולא סבורים שהיא זקוקה לרכבת כבדה (ואום אל פחם אינה הדוגמה הגדולה ביותר להתייחסות הזאת, יש עיר הרבה יותר גדולה שזו ההתייחסות לגביה, גם היא לא ממש רחוקה מעפולה הקטנה יותר), כבר עדיף לחבר את רכבות הנוסעים של מסילת העמק למסילת החוף.
בקה אל ערביה וטייבה אינן בדיוק יעדים רלוונטים לתושבי עפולה.
חדרה, נתניה והרצליה יותר רלוונטיות.
מסילת עירון צפויה להתחבר גם למסילת החוף וגם למזרחית.
החיבור למסילה המזרחית נועד לאפשר קישור בין הצפון לדרום וירושלים,
כך שאני לא מבין מאיפה הקביעה שלך שאין הצדקה לרכבות נוסעים במסילה המזרחית.
&nbsp
גם הערים שלאורך המסילה המזרחית ירוויחו מכך ואני אסביר.
הבעיה היא שאתה לוקח את המצב המוצע ומשווה אותו למצב מושלם שלא קיים,
במקום להשוות אותו למצב הנוכחי.
הבה נקח לדוגמה את טייבה, כיום כמעט ואין אוטובוסים ממנה לירושלים,חיפה, תל אביב
או איזושהי עיר ערבית בצפון, בשביל להגיע צריך לקחת שני אוטובוסים או יותר,
ובכללי הנסיעה לוקחת זמן רב.
עם מסילה מזרחית+עירון+טבריה+גליל מערבי, יהיה הרבה יותר קל להגיע ליעדים
המוזכרים,נכון התחנה מחוץ לעיר כך שיהיה צורך בנסיעה אליה.
לדוגמה מי שרוצה להגיע מטייבה לטמרה יצטרך לקחת אוטובס לתחנה ואז רכבת ואז עוד אוטובוס.
זה לא מושלם אבל זה עדיף על המצב הנוכחי.
&nbsp
 
כי הקישור בין הצפון לדרום ולירושלים באמצעות המסילה המזרחית

מסילת עירון צפויה להתחבר גם למסילת החוף וגם למזרחית.
החיבור למסילה המזרחית נועד לאפשר קישור בין הצפון לדרום וירושלים,
כך שאני לא מבין מאיפה הקביעה שלך שאין הצדקה לרכבות נוסעים במסילה המזרחית.
&nbsp
גם הערים שלאורך המסילה המזרחית ירוויחו מכך ואני אסביר.
הבעיה היא שאתה לוקח את המצב המוצע ומשווה אותו למצב מושלם שלא קיים,
במקום להשוות אותו למצב הנוכחי.
הבה נקח לדוגמה את טייבה, כיום כמעט ואין אוטובוסים ממנה לירושלים,חיפה, תל אביב
או איזושהי עיר ערבית בצפון, בשביל להגיע צריך לקחת שני אוטובוסים או יותר,
ובכללי הנסיעה לוקחת זמן רב.
עם מסילה מזרחית+עירון+טבריה+גליל מערבי, יהיה הרבה יותר קל להגיע ליעדים
המוזכרים,נכון התחנה מחוץ לעיר כך שיהיה צורך בנסיעה אליה.
לדוגמה מי שרוצה להגיע מטייבה לטמרה יצטרך לקחת אוטובס לתחנה ואז רכבת ואז עוד אוטובוס.
זה לא מושלם אבל זה עדיף על המצב הנוכחי.
&nbsp
כי הקישור בין הצפון לדרום ולירושלים באמצעות המסילה המזרחית
זה עורבא פרח.
החלומות שרכבות מהירות מהצפון לירושלים ולדרום ישעטו במסילה המזרחית בתדירות סבירה זה חלום באספמיה.
תדירות רכבות הנוסעים בין הצפון לדרום במסילה המזרחית תהיה כל כך נמוכה, שממילא מסילות החוף, האיילון ומסילות ת"א-לוד-באר שבע ות"א-נתב"ג-ירושלים יהוו את הנתיב העיקרי לתנועה בין הצפון לירושלים ולדרום.
כבר יהיה יותר יעיל לנסוע מעפולה באוטובוס לתחנת הרכבת של חדרה (שבסמוך לה מתוכנן מרכז תחבורתי חדש) ומשם ברכבות לירושלים ולדרום.
תסתכל מה תדירות קו 870 של אגד כיום בימי ב'-ד'.
האזור המאוכלס ביותר בצפון (מטרופולין חיפה והגליל המערבי) ממילא יסעו לדרום ולירושלים דרך חיפה ומסילת החוף.
לא צריך לעשות מפוטנציאל הקישור בין העמקים והגליל המזרחי לבין ירושלים והדרום יותר ממה שהוא. פוטנציאל יוממי אין שם ולא יהיה.

ובמה שכתבת עדיין יש התעלמות מאוכלוסיה של כמאה אלף תושבים שאתה לא רואה שום בעיה לדלג עליה.

אני נשאר בדעתי, שללא תחנה בואדי ערה לטובת אוכלוסיה של כמאה אלף תושבים, אין שום הכרח שהמסילה תהיה בתוואי של ואדי ערה. אם כבר מדלגים על ואדי ערה, אז שיעשו את זה בתוואי הפשוט והזול ביותר.
(אגב, תוואי כזה, שיהיה צפוני יותר, גם יקשר מהר יותר בין טייבה לטמרה, הדוגמה שנתת).
 

nitro11

New member
מי אמר שמסילה דרך יקנעם תהיה פשוטה יותר

כי הקישור בין הצפון לדרום ולירושלים באמצעות המסילה המזרחית
זה עורבא פרח.
החלומות שרכבות מהירות מהצפון לירושלים ולדרום ישעטו במסילה המזרחית בתדירות סבירה זה חלום באספמיה.
תדירות רכבות הנוסעים בין הצפון לדרום במסילה המזרחית תהיה כל כך נמוכה, שממילא מסילות החוף, האיילון ומסילות ת"א-לוד-באר שבע ות"א-נתב"ג-ירושלים יהוו את הנתיב העיקרי לתנועה בין הצפון לירושלים ולדרום.
כבר יהיה יותר יעיל לנסוע מעפולה באוטובוס לתחנת הרכבת של חדרה (שבסמוך לה מתוכנן מרכז תחבורתי חדש) ומשם ברכבות לירושלים ולדרום.
תסתכל מה תדירות קו 870 של אגד כיום בימי ב'-ד'.
האזור המאוכלס ביותר בצפון (מטרופולין חיפה והגליל המערבי) ממילא יסעו לדרום ולירושלים דרך חיפה ומסילת החוף.
לא צריך לעשות מפוטנציאל הקישור בין העמקים והגליל המזרחי לבין ירושלים והדרום יותר ממה שהוא. פוטנציאל יוממי אין שם ולא יהיה.

ובמה שכתבת עדיין יש התעלמות מאוכלוסיה של כמאה אלף תושבים שאתה לא רואה שום בעיה לדלג עליה.

אני נשאר בדעתי, שללא תחנה בואדי ערה לטובת אוכלוסיה של כמאה אלף תושבים, אין שום הכרח שהמסילה תהיה בתוואי של ואדי ערה. אם כבר מדלגים על ואדי ערה, אז שיעשו את זה בתוואי הפשוט והזול ביותר.
(אגב, תוואי כזה, שיהיה צפוני יותר, גם יקשר מהר יותר בין טייבה לטמרה, הדוגמה שנתת).
מי אמר שמסילה דרך יקנעם תהיה פשוטה יותר
מאשר דרך ואדי-ערה.
אם באים לחבר את הצד המזרחי של הצפון עדיף לעשות
את זה דרך ואדי ערה כי דרך ואדי מילק זה עדיין עיקוף קטן,
רלוונטי בעיקר בנסיעה לירושלים, ובכלל ליקנעם יש את כביש 6
הם לא צריכים גם מסילה ראשית.

לגבי חיבור בין הצפון לירושלים,
זה לא עניין של יוממות, זה עניין של כמות אוכלוסייה ומרחק.
כיום גרים בצפון שני מיליון איש, בגוש גן כשלוש מיליון.
מתוכננות 4 רכבות בשעה בין ירושלים לתל אביב.
לפי חישוב פשוט אמורות להיות 2-3 בין הצפון לירושלים.

אבל יש כמה הבדלים בין המקומות, אציין אותם.
נגיד שבין גוש דן לירושלים יש יותר נסיעות לנוסע בשנה
מאשר בין ירושלים לצפון, לא יודע בדיוק כמה, אז אני אשאיר את זה פה בינתיים.
יש לשים לב שהקו שנבנה בין ירושלים למרכז לא יהיה רלוונטי לערים
רחובות, ראשון לציון,ראש העין, חלק מפתח תקווה ואולי עוד מקומות,
בעתיד תהיה מסילה דרך כביש 431 יהיה רלוונטי לראשון ותושלם המסילה דרך 531
אז זה יהיה רלוונטי, אבל זאת אומרת עוד רכבות בין גוש דן לירושלים.

עוד נושא שהרבה לא מתייחסים זה משך זמן הנסיעה
או ההפרש בזמן בין האלטרנטיבות,רכבת ואוטובוס(יש גם מוניות אבל אני לא אחשיב אותן),
בין גוש דן לירושלים הרכבת תחסוך 20 דקות בערך,
במקרה של נסיעה מהצפון ברכבת דרך המסילה המזרחית יחסכו 40 דקות אולי יותר, תלוי מאיפה יוצאים.

המספרים בטח שונים אבל העיקרון ברור, נוסע בין הצפון לירושלים
שווה לשני נוסעים בין ירושלים למרכז.
ולא החשבתי את הערים לאורך המסילה המזרחית, ואת האפשרות
שתהיינה רכבות ב-250 קמ"ש בין הצפון לירושלים, מה שאי אפשר לעשות בין המרכז לירושלים כי המרחק קטן.
 
הרכבות בין הצפון לירושלים יסעו דרך מסילת החוף

מי אמר שמסילה דרך יקנעם תהיה פשוטה יותר
מאשר דרך ואדי-ערה.
אם באים לחבר את הצד המזרחי של הצפון עדיף לעשות
את זה דרך ואדי ערה כי דרך ואדי מילק זה עדיין עיקוף קטן,
רלוונטי בעיקר בנסיעה לירושלים, ובכלל ליקנעם יש את כביש 6
הם לא צריכים גם מסילה ראשית.

לגבי חיבור בין הצפון לירושלים,
זה לא עניין של יוממות, זה עניין של כמות אוכלוסייה ומרחק.
כיום גרים בצפון שני מיליון איש, בגוש גן כשלוש מיליון.
מתוכננות 4 רכבות בשעה בין ירושלים לתל אביב.
לפי חישוב פשוט אמורות להיות 2-3 בין הצפון לירושלים.

אבל יש כמה הבדלים בין המקומות, אציין אותם.
נגיד שבין גוש דן לירושלים יש יותר נסיעות לנוסע בשנה
מאשר בין ירושלים לצפון, לא יודע בדיוק כמה, אז אני אשאיר את זה פה בינתיים.
יש לשים לב שהקו שנבנה בין ירושלים למרכז לא יהיה רלוונטי לערים
רחובות, ראשון לציון,ראש העין, חלק מפתח תקווה ואולי עוד מקומות,
בעתיד תהיה מסילה דרך כביש 431 יהיה רלוונטי לראשון ותושלם המסילה דרך 531
אז זה יהיה רלוונטי, אבל זאת אומרת עוד רכבות בין גוש דן לירושלים.

עוד נושא שהרבה לא מתייחסים זה משך זמן הנסיעה
או ההפרש בזמן בין האלטרנטיבות,רכבת ואוטובוס(יש גם מוניות אבל אני לא אחשיב אותן),
בין גוש דן לירושלים הרכבת תחסוך 20 דקות בערך,
במקרה של נסיעה מהצפון ברכבת דרך המסילה המזרחית יחסכו 40 דקות אולי יותר, תלוי מאיפה יוצאים.

המספרים בטח שונים אבל העיקרון ברור, נוסע בין הצפון לירושלים
שווה לשני נוסעים בין ירושלים למרכז.
ולא החשבתי את הערים לאורך המסילה המזרחית, ואת האפשרות
שתהיינה רכבות ב-250 קמ"ש בין הצפון לירושלים, מה שאי אפשר לעשות בין המרכז לירושלים כי המרחק קטן.
הרכבות בין הצפון לירושלים יסעו דרך מסילת החוף
כרמיאל-קריות-חיפה-תל אביב-נתב"ג-ירושלים
גם החיבור של אצבע הגליל לרשת הרכבות יהיה על ידי הארכת מסילת כרמיאל ולא על ידי חיבור לעפולה.
למשל, מצפת (נקודת המוצא העיקרית בגליל לנוסעים לירושלים) לירושלים יסעו דרך כרמיאל ולא דרך עפולה.
מהגליל המערבי ומטרופולין חיפה על אחת כמה וכמה יסעו לירושלים דרך מסילת החוף.

בתוכניות של המסילה המזרחית נכון להיום אפילו אין קשת המחברת אותה למסילה לירושלים.

ואגב, הקו המהיר בין ת"א לירושלים כן יהיה רלוונטי לפ"ת ולראש העין, כי בכל מקרה זמן הנסיעה ברכבת דרך תל אביב (שלא לדבר על עליה על הרכבת לירושלים בתחנת נתב"ג) יהיה קצר יותר מנסיעה באוטובוס לירושלים.

איך שלא תסובב את זה, בעתיד הנראה לעין הקישור הרכבתי בין הצפון לירושלים יהיה דרך תל אביב.
אתה תולה במסילה המזרחית תקוות רבות מדי בקשר לרכבות נוסעים. המסילה המזרחית תשמש בעיקר לרכבות משא. אם תהיה לה תכלית עבור רכבות נוסעים בינעירוניות, זה יהיה בעיקר בימי א' ו-ה'. אל תצפה ל 2-3 רכבות נוסעים בשעה במסילה המזרחית בין הצפון לירושלים ולדרום, אני מטיל ספק גדול באפשרות שתהיה רכבת אחת כזו בשעה.
רכבת אחת בשעה זה מה שיש היום בין באר שבע לתל אביב במסילה הראשית בשעות השפל.
בין חיפה לתל אביב בשעות השפל יש שתי רכבות בשעה.
אז אל תצפה לרכבת אחת בשעה בין עפולה לירושלים דרך המסילה המזרחית בעוד עשור.
זה פשוט לא יקרה.
על מנת שהרכבות יהיו בתדירות נורמלית ועם תפוסה מספיקה, הקישור הרכבתי בין כל הצפון לכל הדרום ולירושלים יתבסס על מסילת החוף ועל פרוזדור האיילון.
 
למעט חופשות וחגים אין ביקוש גדול לנסיעות מהצפון לירושלים

מי אמר שמסילה דרך יקנעם תהיה פשוטה יותר
מאשר דרך ואדי-ערה.
אם באים לחבר את הצד המזרחי של הצפון עדיף לעשות
את זה דרך ואדי ערה כי דרך ואדי מילק זה עדיין עיקוף קטן,
רלוונטי בעיקר בנסיעה לירושלים, ובכלל ליקנעם יש את כביש 6
הם לא צריכים גם מסילה ראשית.

לגבי חיבור בין הצפון לירושלים,
זה לא עניין של יוממות, זה עניין של כמות אוכלוסייה ומרחק.
כיום גרים בצפון שני מיליון איש, בגוש גן כשלוש מיליון.
מתוכננות 4 רכבות בשעה בין ירושלים לתל אביב.
לפי חישוב פשוט אמורות להיות 2-3 בין הצפון לירושלים.

אבל יש כמה הבדלים בין המקומות, אציין אותם.
נגיד שבין גוש דן לירושלים יש יותר נסיעות לנוסע בשנה
מאשר בין ירושלים לצפון, לא יודע בדיוק כמה, אז אני אשאיר את זה פה בינתיים.
יש לשים לב שהקו שנבנה בין ירושלים למרכז לא יהיה רלוונטי לערים
רחובות, ראשון לציון,ראש העין, חלק מפתח תקווה ואולי עוד מקומות,
בעתיד תהיה מסילה דרך כביש 431 יהיה רלוונטי לראשון ותושלם המסילה דרך 531
אז זה יהיה רלוונטי, אבל זאת אומרת עוד רכבות בין גוש דן לירושלים.

עוד נושא שהרבה לא מתייחסים זה משך זמן הנסיעה
או ההפרש בזמן בין האלטרנטיבות,רכבת ואוטובוס(יש גם מוניות אבל אני לא אחשיב אותן),
בין גוש דן לירושלים הרכבת תחסוך 20 דקות בערך,
במקרה של נסיעה מהצפון ברכבת דרך המסילה המזרחית יחסכו 40 דקות אולי יותר, תלוי מאיפה יוצאים.

המספרים בטח שונים אבל העיקרון ברור, נוסע בין הצפון לירושלים
שווה לשני נוסעים בין ירושלים למרכז.
ולא החשבתי את הערים לאורך המסילה המזרחית, ואת האפשרות
שתהיינה רכבות ב-250 קמ"ש בין הצפון לירושלים, מה שאי אפשר לעשות בין המרכז לירושלים כי המרחק קטן.
למעט חופשות וחגים אין ביקוש גדול לנסיעות מהצפון לירושלים
אוטובוס בשעה ליעד דרך כביש 6, ונחל עירון\תות מספק בהחלט.
 
הייתי מציע 2 תחנות, אחת בכניסה לאום אל פחם

כי הקישור בין הצפון לדרום ולירושלים באמצעות המסילה המזרחית
זה עורבא פרח.
החלומות שרכבות מהירות מהצפון לירושלים ולדרום ישעטו במסילה המזרחית בתדירות סבירה זה חלום באספמיה.
תדירות רכבות הנוסעים בין הצפון לדרום במסילה המזרחית תהיה כל כך נמוכה, שממילא מסילות החוף, האיילון ומסילות ת"א-לוד-באר שבע ות"א-נתב"ג-ירושלים יהוו את הנתיב העיקרי לתנועה בין הצפון לירושלים ולדרום.
כבר יהיה יותר יעיל לנסוע מעפולה באוטובוס לתחנת הרכבת של חדרה (שבסמוך לה מתוכנן מרכז תחבורתי חדש) ומשם ברכבות לירושלים ולדרום.
תסתכל מה תדירות קו 870 של אגד כיום בימי ב'-ד'.
האזור המאוכלס ביותר בצפון (מטרופולין חיפה והגליל המערבי) ממילא יסעו לדרום ולירושלים דרך חיפה ומסילת החוף.
לא צריך לעשות מפוטנציאל הקישור בין העמקים והגליל המזרחי לבין ירושלים והדרום יותר ממה שהוא. פוטנציאל יוממי אין שם ולא יהיה.

ובמה שכתבת עדיין יש התעלמות מאוכלוסיה של כמאה אלף תושבים שאתה לא רואה שום בעיה לדלג עליה.

אני נשאר בדעתי, שללא תחנה בואדי ערה לטובת אוכלוסיה של כמאה אלף תושבים, אין שום הכרח שהמסילה תהיה בתוואי של ואדי ערה. אם כבר מדלגים על ואדי ערה, אז שיעשו את זה בתוואי הפשוט והזול ביותר.
(אגב, תוואי כזה, שיהיה צפוני יותר, גם יקשר מהר יותר בין טייבה לטמרה, הדוגמה שנתת).
הייתי מציע 2 תחנות, אחת בכניסה לאום אל פחם
והשנייה ליד הכניסות לערערה וכפר קרע.
 
אגב, גם תחנה באום אל פחם, או במקום אחר בואדי ערה, לא תשרת

מסילת עירון זאת שאלה אחת ותחנה באום אל פחם זאת שאלה אחרת.
הצורך במסילת עירון הוא ברור גם בלי תחנה באום אל פחם.
מסילת עירון תשרת עוד ערים מעבר לעפולה.
&nbsp
עכשיו השאלה האם שווה לבנות תחנה באום אל פחם זה כדאי?
&nbsp
אני בכלל לא בטוח שעפולה קטנה מאום אל פחם,
כבר איזה 15 שנה עפולה "תקועה" על 40-50 אלף תושבים
וזה לא נראה לי נכון, עם כל הבנייה שיש שם עפולה בטוח עברה את החמישים אלף.
אגב, גם תחנה באום אל פחם, או במקום אחר בואדי ערה, לא תשרת
רק את תושבי אום אל פחם.
באום אל פחם, ערערה וכפר קרע יחד מתגוררים יותר מ-90 אלף תושבים ויש בואדי ערה עוד ישובים קטנים יותר.
האם אזור של כמאה אלף תושבים לא ראוי לתחנת רכבת כבדה?
 
לדעתי ראוי

אגב, גם תחנה באום אל פחם, או במקום אחר בואדי ערה, לא תשרת
רק את תושבי אום אל פחם.
באום אל פחם, ערערה וכפר קרע יחד מתגוררים יותר מ-90 אלף תושבים ויש בואדי ערה עוד ישובים קטנים יותר.
האם אזור של כמאה אלף תושבים לא ראוי לתחנת רכבת כבדה?
לדעתי ראוי
אבל כנראה לא לדעת כולם (ושוב משום מה הם רואים במסילה כמשמשת בעיקר משא כשלדעתי יש לה פוטנציאל נוסעים אדיר).
בתוואי "מנשה" תוקם תחנה סמוך לצומת מג"ב של היום, שלכאורה אמורה לשרת את כל תושבי ואדי ערה., בתוואי כביש 65 מקדמים בעצלתיים פתרון אחר של BRT/רכבת קלה (באותו מתווה שמתוכנן לחיבור נצרת עילית לחיפה, כלומר מסלול תח"צ במרכז הכביש). לא הייתי בונה על זה לעתיד הקרוב....
 
אתה בטוח הכניסה המערבית לאום אל פחם בגובה 205-210 מטרים

השם הרשמי "מסילת מנשה"
בהתחלה דובר על מסילת עירון, שתקשר בין המסילה המזרחית (פיצול איפשהו בין חדרה מזרח לאחיטוב) למסילת העמק באזור עפולה.
עוד לפני שהועלו הבעיות הפוליטיות, נתקל התוואי בבעיה הנדסית חמורה, כאשר מתחת לאום אל פאחם המסילה היתה צריכה לעבור במסילה בעומק של כ-100 מ' בגלל הפרשי הגבהים. מאחר ואום אל פאחם היא לא ירושלים, זה אומר שלעיר המרכזית לאורך התוואי לא תהיה תחנה. ושגם בלי התחנה זה רעיון כמעט מופרך למסילה שמיועדת בעיקר למשא ורק קצת לנוסעים (לדעת אנשי הרכבת, לא לדעתי).
אז חיפשו תוואי אחר וישים יותר, וזו מפת החלופות שהוצגה למעלה, החלופה המקובלת היא דווקא שילוב בין התכלת לכתומה במפה והיא קיבלה את השם "מסילת מנשה", שתעקוף את ואדי ערה. אבך גם לא ממש תיסע דרך ואדי מילק.
מאחר והחזון הוא בעיקר משא, היא מקושרת היטב למסילה המזרחית, אך לא ממש ברור איך יהיה חיבור שלה למסילת החוף (דמיינו מעין זיגזג שבו המסילה מתחברת למסילה המזרחית כמעט כהמשך טבעי שלה,, פונה בקשת צפון מערבה לכיוון חדרה מזרח ואז מתחברת בקשת כלשהי בין חדרה לפרדס חנה חזרה דרומה) אין ספק שעפולה תקבל קישור איכותי יותר לתל אביב מאשר דרך מפרץ חיפה, אך זה לא באמת יהיה חיבור איכותי. יותר סביר שרכבות הנוסעים המעטות ימשיכו על המסילה המזרחית דרך 6 תחנות חדשות לפחות עד לוד, ומי שרוצה לתל אביב יצרף להחליף רכבת בקסם. החיבורים לנתניה וחדרה לא יהיו ובכל מקרה תדירות רכבות הנוסעים תהיה נמוכה.
אתה בטוח הכניסה המערבית לאום אל פחם בגובה 205-210 מטרים
והשיפוע עד אליה הוא מתון אפשר לבנות את התחנה בעומק של 20 מטרים ומכניסה לבנות מנהרה של 5.5 ק"מ עד לפני צומת מגידו יציאה בגובה של 150~ מטרים.
במקרה כזה לא צריך תחנה עמוקה במיוחד מנהרה ארוכה יצטרכו.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה