איפה כיום עובד ערך צבור?

מצב
הנושא נעול.
מספר האזור לא משנה, אלא קוד המחיר

נכון, אבל זה מצריך מערכת מספור אחידה.
אם גם תל אביב וגם ירושלים מוגדרות כאיזור 1, כל אחת במטרופולין שלה, ונניח שמודיעין היא איזור 33 בשני המטרופולינים, אז איך מבדילים בין כרטיס מודיעין-ת"א לכרטיס מודיעין-ירושלים?
פתרון אפשרי הוא שלאיזור 1 של גוש דן חייב להיות מספר שונה מאשר לאיזור 1 של ירושלים.
לדוגמה: תל אביב - 101, ירושלים - 201, חיפה - 301.
מספר האזור לא משנה, אלא קוד המחיר
לכרטיס מודיעין - תל אביב יהיה קוד מחיר שונה מלכרטיס מודיעין - ירושלים.
כבר כיום יש מערכת קודים שמבחינה בין מטרופולין גוש דן למטרופולין ירושלים. קודי 4X לגוש דן וקודי 6X למטרופולין ירושלים.
 

Ccyclist

Well-known member
חשבתי על מודל כזה, 12, 13, 14 או 02 03 04 כמו אזורי החיוג.

נכון, אבל זה מצריך מערכת מספור אחידה.
אם גם תל אביב וגם ירושלים מוגדרות כאיזור 1, כל אחת במטרופולין שלה, ונניח שמודיעין היא איזור 33 בשני המטרופולינים, אז איך מבדילים בין כרטיס מודיעין-ת"א לכרטיס מודיעין-ירושלים?
פתרון אפשרי הוא שלאיזור 1 של גוש דן חייב להיות מספר שונה מאשר לאיזור 1 של ירושלים.
לדוגמה: תל אביב - 101, ירושלים - 201, חיפה - 301.
חשבתי על מודל כזה, 12, 13, 14 או 02 03 04 כמו אזורי החיוג.
במצב כזה אפשר להצליב טבעות אבל יתכן שיצטרכו שיטה תלת ספרתית כדי שלא יהיו אזורי 2 בעלי קוד זהה.
&nbsp
(102 ירושלים, 103 תל אביב, 213 אזור 21 בגוש דן, 212 אזור 21 של מטרופולין ירושלים (מבשרת? מעלה אדומים?) 214 נשר או הקריות (אזור 21 של חיפה להבדיל מאזור 22 של חיפה) וכך הלאה.
 

DanBus43Maalit72

Active member
שיטה תלת ספרתית הינה טובה אך יש לי הצעה שונה.

חשבתי על מודל כזה, 12, 13, 14 או 02 03 04 כמו אזורי החיוג.
במצב כזה אפשר להצליב טבעות אבל יתכן שיצטרכו שיטה תלת ספרתית כדי שלא יהיו אזורי 2 בעלי קוד זהה.
&nbsp
(102 ירושלים, 103 תל אביב, 213 אזור 21 בגוש דן, 212 אזור 21 של מטרופולין ירושלים (מבשרת? מעלה אדומים?) 214 נשר או הקריות (אזור 21 של חיפה להבדיל מאזור 22 של חיפה) וכך הלאה.
שיטה תלת ספרתית הינה טובה אך יש לי הצעה שונה.
אפשר למספר לפי קידומת החיוג.

הספרה הראשונה תשמש כל מטרופולין.
2XX - ירושלים
3XX - תל אביב
4XX - חיפה

הספרה השנייה תשמש את המרחק של הטבעת מגלעין המטרופולין.
200(י-ם), 300(ת"א) ו 400(חיפה) ישמשו את הגלעין של כל מטרופולין.
הטבעת השנייה תהיה X1X. למשל 100 יהיה גלעין המטרופולין, אז 11X תהיה הערים של הטבעת הפנימית, אחרי זה הטבעת הבאה תהיה 12X לישובים של הטבעת שאחרי הטבעת הפנימית, אחר כך 13X לטבעת הבאה וכו'.

הספרה השלישית תשמש לחלוקה לאיזורים בתוך כל טבעת.
 
אתם מתמקדים במספור האזורים, כאשר מבחינה מעשית המספור הזה

שיטה תלת ספרתית הינה טובה אך יש לי הצעה שונה.
אפשר למספר לפי קידומת החיוג.

הספרה הראשונה תשמש כל מטרופולין.
2XX - ירושלים
3XX - תל אביב
4XX - חיפה

הספרה השנייה תשמש את המרחק של הטבעת מגלעין המטרופולין.
200(י-ם), 300(ת"א) ו 400(חיפה) ישמשו את הגלעין של כל מטרופולין.
הטבעת השנייה תהיה X1X. למשל 100 יהיה גלעין המטרופולין, אז 11X תהיה הערים של הטבעת הפנימית, אחרי זה הטבעת הבאה תהיה 12X לישובים של הטבעת שאחרי הטבעת הפנימית, אחר כך 13X לטבעת הבאה וכו'.

הספרה השלישית תשמש לחלוקה לאיזורים בתוך כל טבעת.
אתם מתמקדים במספור האזורים, כאשר מבחינה מעשית המספור הזה
כלל לא חשוב.
מבחינה מעשית קודי המחיר הם אלה שקובעים.
בקודי המחיר כנראה יהיה צורך במספרים תלת-ספרתיים, על מנת לייצג את כל הנסיעות האפשריות בין האזורים השונים.
במערכת עם שלוש טבעות, כאשר טבעות 2 ו-3 משתרעות על פני היקף רחב, יהיה צורך בקוד שונה לכמעט כל זוג בטבעות החיצוניות.
למשל לנסיעה בין נהריה (טבעת שלישית) לעכו (טבעת שניה) יהיה קוד שונה מאשר לנסיעה בין נהריה לעתלית שגם היא בטבעת השניה.
כנ"ל, לנסיעה בין מודיעין (טבעת שלישית) לשוהם (טבעת שניה) יהיה קוד שונה מאשר לנסיעה בין מודיעין לכפר סבא שגם היא בטבעת השניה.
או לנסיעה בין הוד השרון (טבעת שניה) לראש העין (אזור אחר בטבעת השניה) יהיה קוד שונה מלנסיעה בין הוד השרון לרחובות (אזור שלישי בטבעת השניה)
זה המספור המורכב באמת.
 

DanBus43Maalit72

Active member
בהתאם למספור אני בעד שתהיה מערכת תעריפים חדשה.

אתם מתמקדים במספור האזורים, כאשר מבחינה מעשית המספור הזה
כלל לא חשוב.
מבחינה מעשית קודי המחיר הם אלה שקובעים.
בקודי המחיר כנראה יהיה צורך במספרים תלת-ספרתיים, על מנת לייצג את כל הנסיעות האפשריות בין האזורים השונים.
במערכת עם שלוש טבעות, כאשר טבעות 2 ו-3 משתרעות על פני היקף רחב, יהיה צורך בקוד שונה לכמעט כל זוג בטבעות החיצוניות.
למשל לנסיעה בין נהריה (טבעת שלישית) לעכו (טבעת שניה) יהיה קוד שונה מאשר לנסיעה בין נהריה לעתלית שגם היא בטבעת השניה.
כנ"ל, לנסיעה בין מודיעין (טבעת שלישית) לשוהם (טבעת שניה) יהיה קוד שונה מאשר לנסיעה בין מודיעין לכפר סבא שגם היא בטבעת השניה.
או לנסיעה בין הוד השרון (טבעת שניה) לראש העין (אזור אחר בטבעת השניה) יהיה קוד שונה מלנסיעה בין הוד השרון לרחובות (אזור שלישי בטבעת השניה)
זה המספור המורכב באמת.
בהתאם למספור אני בעד שתהיה מערכת תעריפים חדשה.
לנסיעה בתוך חלקה(למשל נסיעה בתוך איזור 311) יהיה מחיר נמוך מאוד.
ליציאה מתוך האיזור לאיזור אחר בטבעת או מעבר בין טבעות צמודות(למשל מעבר בין איזור 311 ל 312 או מעבר בין איזור 311 ל איזור 300) יהיה המחיר משהו בסגנון של קוד 42(מחיר סטנדרטי).
לנסיעה במרחק של שלוש טבעות(למשל בין איזור 300 לאיזור 321 או בין איזור 311 לאיזור 331) המחיר יהיה גבוה יותר(משהו במחיר של קצת פחות מקוד 44). ככל שהמרחק גדול יותר המחיר עולה בקצת.
בסוף יהיה מחיר של מעבר בין מטרופולינים שיהיה מחיר גבוה יחסית.
במקרה חריג של העיר מודיעין אז לאיזור של העיר תהיה חריגה במחיר הנסיעה בין מטרופולינים ויחולו בה במקרים מסוימים תעריפים של שני מטרופולינים(אפשר לשייך את מודיעין למטרופולין תל אביב אך תהיה חריגה במחיר הנסיעה לירושלים).
בקווי החרדים לא יהיו הנחות במחיר!
 

DanBus43Maalit72

Active member
נ.ב. לגבי מעבר בין ערים שונות באותה הטבעת דרך טבעות אחרות.

בהתאם למספור אני בעד שתהיה מערכת תעריפים חדשה.
לנסיעה בתוך חלקה(למשל נסיעה בתוך איזור 311) יהיה מחיר נמוך מאוד.
ליציאה מתוך האיזור לאיזור אחר בטבעת או מעבר בין טבעות צמודות(למשל מעבר בין איזור 311 ל 312 או מעבר בין איזור 311 ל איזור 300) יהיה המחיר משהו בסגנון של קוד 42(מחיר סטנדרטי).
לנסיעה במרחק של שלוש טבעות(למשל בין איזור 300 לאיזור 321 או בין איזור 311 לאיזור 331) המחיר יהיה גבוה יותר(משהו במחיר של קצת פחות מקוד 44). ככל שהמרחק גדול יותר המחיר עולה בקצת.
בסוף יהיה מחיר של מעבר בין מטרופולינים שיהיה מחיר גבוה יחסית.
במקרה חריג של העיר מודיעין אז לאיזור של העיר תהיה חריגה במחיר הנסיעה בין מטרופולינים ויחולו בה במקרים מסוימים תעריפים של שני מטרופולינים(אפשר לשייך את מודיעין למטרופולין תל אביב אך תהיה חריגה במחיר הנסיעה לירושלים).
בקווי החרדים לא יהיו הנחות במחיר!
נ.ב. לגבי מעבר בין ערים שונות באותה הטבעת דרך טבעות אחרות.
במקרה והנסיעה בין שתי ערים שונות באותה הטבעת היא דרך טבעות אחרות אז המחיר יהיה בהתאם למרחק ודרך כמה טבעות עברת.
 

Ccyclist

Well-known member
בלונדון תחנת מעבר כזו תופיע במסגרת ותחשב כשני האזורים

נ.ב. לגבי מעבר בין ערים שונות באותה הטבעת דרך טבעות אחרות.
במקרה והנסיעה בין שתי ערים שונות באותה הטבעת היא דרך טבעות אחרות אז המחיר יהיה בהתאם למרחק ודרך כמה טבעות עברת.
בלונדון תחנת מעבר כזו תופיע במסגרת ותחשב כשני האזורים
יש הרבה תחנות כאלו בגבול אזורים 2-3, הנוסע שבא מאזור 2 נחשב כמי שיורד באזור 2 וזה שבא מאזור 3 נחשב כמי שבא מאזור 3. ההגדרה הכפולה הזו מאפשרת החלפה בתחנה ללא הסתבכות עם החלפה בטבעת אחרת. כך ניתן למשל להגדיר את התחנה הראשונה במזלג הקו הסגול כדו-אזורית ומי שנוסע דרכה בין שני ענפי הקו ישלם רק על נסיעה באזור 2 בעוד שמי שמגיע אליה ממרכז העיר ישלם רק על נסיעה באזור 1. (זו רק דוגמה, יתכן שגבול האזורים שונה אבל זה מסביר את העיקרון)
 
כשמדובר במערכת תעריפים לקווי אוטובוס, הגדרת הכפילות אינה

בלונדון תחנת מעבר כזו תופיע במסגרת ותחשב כשני האזורים
יש הרבה תחנות כאלו בגבול אזורים 2-3, הנוסע שבא מאזור 2 נחשב כמי שיורד באזור 2 וזה שבא מאזור 3 נחשב כמי שבא מאזור 3. ההגדרה הכפולה הזו מאפשרת החלפה בתחנה ללא הסתבכות עם החלפה בטבעת אחרת. כך ניתן למשל להגדיר את התחנה הראשונה במזלג הקו הסגול כדו-אזורית ומי שנוסע דרכה בין שני ענפי הקו ישלם רק על נסיעה באזור 2 בעוד שמי שמגיע אליה ממרכז העיר ישלם רק על נסיעה באזור 1. (זו רק דוגמה, יתכן שגבול האזורים שונה אבל זה מסביר את העיקרון)
כשמדובר במערכת תעריפים לקווי אוטובוס, הגדרת הכפילות אינה
רק לתחנות מסויימות אלא לאזור שלם שכלול בשני אזורי תעריף.
כך למשל כבר היום פתח תקוה כלולה גם באזור 1 וגם באזור 22.
כך מודיעין עשויה להיכלל בשני אזורים (של שני מטרופולינים שונים).

אתה מרבה להתמקד בתחנות של קווי רכבת (כבדה וקלה), אבל הבשר האמיתי של מערכת התעריפים בארץ היא של קווי האוטובוס. אזורי התעריף צריכים להיקבע לפי מערכת קווי האוטובוס, ותעריפי הרכבת הכבדה והרכבת הקלה צריכים להתיישר לפי החלוקה הזו.
 

Ccyclist

Well-known member
עד לנקודה מסויימת האזורים תפסו גם לאוטובוסים.

כשמדובר במערכת תעריפים לקווי אוטובוס, הגדרת הכפילות אינה
רק לתחנות מסויימות אלא לאזור שלם שכלול בשני אזורי תעריף.
כך למשל כבר היום פתח תקוה כלולה גם באזור 1 וגם באזור 22.
כך מודיעין עשויה להיכלל בשני אזורים (של שני מטרופולינים שונים).

אתה מרבה להתמקד בתחנות של קווי רכבת (כבדה וקלה), אבל הבשר האמיתי של מערכת התעריפים בארץ היא של קווי האוטובוס. אזורי התעריף צריכים להיקבע לפי מערכת קווי האוטובוס, ותעריפי הרכבת הכבדה והרכבת הקלה צריכים להתיישר לפי החלוקה הזו.
עד לנקודה מסויימת האזורים תפסו גם לאוטובוסים.
כיום ישנו מחיר אחיד לנסיעת אוטובוס בכל לונדון (רצון פוליטי להקל על המערכת המסילתית) אבל עד נקודה מסויימת בתחילת שנות האלפיים האזורים היו אותם אזורים ואי אפשר היה לעלות על אוטובוס באזור 4 עם כרטיס שבועי של אזורים 1-3 בלי לשלם תשלום נוסף. כיום אינני בטוח מה קורה במקרה כזה כיום.
&nbsp
ליצור אזורים לפי אוטובוסים זה בעייתי כי תמיד יש את הפיתוי למשוך את הקו עוד כמה תחנות למקומות חדשים.
&nbsp
בקנה המידה הלונדוני המסילה המזרחית תוחמת את אזור 6 וקצה הציביליזציה הידועה לתושבי העיר, קנה המידה של האזורים בארץ הוא הרבה יותר גדול ולכן החשיבה בקנה המידה הזה צריכה להיות כלל ארצית, ויש להבנתה כרשת אחת אחידה חשיבות בחלוקה לפי מספר מצומצם של פרמטרים מוכרים ולכן ההתמקדות במסילות, אזורי החיוג, ואולי מספרי הכבישים כסוג של קנה מידה ארצי שלפיו ניתן לחלק את טבעות המשנה או לזהות טבעות ממוקדים שונים.
 

olli3

New member
מנהל
יש ערך צבור. לא יודע מה התעריף אבל סביר שלא יותר מ10 ש"ח.

אשכול אשדוד-אשקלון
מישהוא יודע אם יש ערך צבור בקו?
ו מה המחיר? באתר של אפיקים אין מחירים
יש ערך צבור. לא יודע מה התעריף אבל סביר שלא יותר מ10 ש"ח.
נסיעה לת"א עולה פחות מ10 ש"ח...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה