יום ג' דיון בועדת המדע על הרב קו-פניותיכם יועברו לועדה

מצב
הנושא נעול.
יום ג' דיון בועדת המדע על הרב קו-פניותיכם יועברו לועדה

יום ג' דיון בועדת המדע על הרב קו-פניותיכם יועברו לועדה
ועדת המדע והטכנולוגיה תתכנס ביום שלישי הקרוב י"ד חשוון תשע"ו 27/10/2015 לדיון בבעיות ואתגרים טכנולוגיים בשימוש בכרטיס חכם (רב-קו) לתחבורה הציבורית.

לדיון מוזמנים נציגי הגופים העוסקים בתחבורה הציבורית מהצד העסקי מהצד החברתי ומהצד העסקי ועוד נציגים שונים וכמובן בעלי תפקידים בתחום.


הערות ופניות בעניין הרב קו על כל הבטיו שיועלו כאן, יתקבלו לדיון ע"י חברי הועדה תוך שימת לב ודגש על נקודות פרקטיות בהם נתקלים המשתמשים בתחבורה הציבורית.

נשמח אם תשתפו פעולה ותכתבו בתגובות על בעיות ותקלות לסוגיהן שנתקלתם בהם.
(כמובן שהודעה מפורטת ומוסברת תקל על העלאתה בדיון).
 

Bus Nerd

Active member
טיפול בתקלות

יום ג' דיון בועדת המדע על הרב קו-פניותיכם יועברו לועדה
ועדת המדע והטכנולוגיה תתכנס ביום שלישי הקרוב י"ד חשוון תשע"ו 27/10/2015 לדיון בבעיות ואתגרים טכנולוגיים בשימוש בכרטיס חכם (רב-קו) לתחבורה הציבורית.

לדיון מוזמנים נציגי הגופים העוסקים בתחבורה הציבורית מהצד העסקי מהצד החברתי ומהצד העסקי ועוד נציגים שונים וכמובן בעלי תפקידים בתחום.


הערות ופניות בעניין הרב קו על כל הבטיו שיועלו כאן, יתקבלו לדיון ע"י חברי הועדה תוך שימת לב ודגש על נקודות פרקטיות בהם נתקלים המשתמשים בתחבורה הציבורית.

נשמח אם תשתפו פעולה ותכתבו בתגובות על בעיות ותקלות לסוגיהן שנתקלתם בהם.
(כמובן שהודעה מפורטת ומוסברת תקל על העלאתה בדיון).
טיפול בתקלות
הבעיה הגדולה ביותר היא טיפול בתקלות בכרטיס. משרד התחבורה הבטיח שיהיה אפשר לעשות את זה בכל מקום בלי קשר לחברה שבה הונפק הכרטיס, אבל בפועל זה לא המצב.

כתבתי על זה בעבר כאן:
http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?forumid=394&messageid=179277109

וגם רבים אחרים בפורום כתבו.
העניין הוא שאם מישהו למשל התגורר במרכז ועשה רב קו ב"קווים", ועכשיו גר בדרום, הוא חייב לנסוע כל הדרך למרכז כדי להגיע לעמדת שירות של קווים כדי לתקן תקלה בכרטיס. זה פשוט לא הגיוני לחלוטין.
 

נתנאל531

Well-known member
טיפול ברב-קו אנונימי

יום ג' דיון בועדת המדע על הרב קו-פניותיכם יועברו לועדה
ועדת המדע והטכנולוגיה תתכנס ביום שלישי הקרוב י"ד חשוון תשע"ו 27/10/2015 לדיון בבעיות ואתגרים טכנולוגיים בשימוש בכרטיס חכם (רב-קו) לתחבורה הציבורית.

לדיון מוזמנים נציגי הגופים העוסקים בתחבורה הציבורית מהצד העסקי מהצד החברתי ומהצד העסקי ועוד נציגים שונים וכמובן בעלי תפקידים בתחום.


הערות ופניות בעניין הרב קו על כל הבטיו שיועלו כאן, יתקבלו לדיון ע"י חברי הועדה תוך שימת לב ודגש על נקודות פרקטיות בהם נתקלים המשתמשים בתחבורה הציבורית.

נשמח אם תשתפו פעולה ותכתבו בתגובות על בעיות ותקלות לסוגיהן שנתקלתם בהם.
(כמובן שהודעה מפורטת ומוסברת תקל על העלאתה בדיון).
טיפול ברב-קו אנונימי
בביקור אחרון בעמדת של 'על הקו' הנציגה טענה שהם לא נותנים כל שירות לרב-קו אנונימי, גם אם מדובר בדברים טכניים, כדוגמת פדיית חוזים של מפעילים שכבר לא פועלים באזור.
&nbsp
יש להגדיר כי כשם שרב-קו אנונימי משמש אמצעי תשלום, כך יוענק לו טיפול סביר - כדוגמת החלפת כרטיסים תקולים ופדיית חוזים. אין הגיון בכך שכרטיס ניתן לשימוש בנסיעה, אך במידה ונדרשת פדיית חוזה - ישנה התעלמות.
&nbsp
יש להבדיל בין ביטוח אובדן ושחזור חוזים של כרטיס שאבד, לבין טיפול בבעיות של כרטיס פעיל, ולהבהיר שינתן שירות לכל כרטיס פעיל ללא הבחנה בפרופיל שלו.
 

נתנאל531

Well-known member
חופשי יומי ברב-קו אנונימי

יום ג' דיון בועדת המדע על הרב קו-פניותיכם יועברו לועדה
ועדת המדע והטכנולוגיה תתכנס ביום שלישי הקרוב י"ד חשוון תשע"ו 27/10/2015 לדיון בבעיות ואתגרים טכנולוגיים בשימוש בכרטיס חכם (רב-קו) לתחבורה הציבורית.

לדיון מוזמנים נציגי הגופים העוסקים בתחבורה הציבורית מהצד העסקי מהצד החברתי ומהצד העסקי ועוד נציגים שונים וכמובן בעלי תפקידים בתחום.


הערות ופניות בעניין הרב קו על כל הבטיו שיועלו כאן, יתקבלו לדיון ע"י חברי הועדה תוך שימת לב ודגש על נקודות פרקטיות בהם נתקלים המשתמשים בתחבורה הציבורית.

נשמח אם תשתפו פעולה ותכתבו בתגובות על בעיות ותקלות לסוגיהן שנתקלתם בהם.
(כמובן שהודעה מפורטת ומוסברת תקל על העלאתה בדיון).
חופשי יומי ברב-קו אנונימי
בעבר ניתן היה להטעין חופשי-יומי ברב-קו אנונימי, אך כעת הדבר אינו אפשרי עוד.
&nbsp
מדובר בפגיעה בזכויות הנוסעים, מאחר וכעת נוסע מזדמן (שלא הנפיק רב קו אישי, או שאיבד אותו) אינו יכול להנות מסוג נסיעה זה.
&nbsp
הסיכון לרמאות בשימוש בחופשי-יומי הינו זניח למדי (וגם רב-קו אישיים נבדקים לפרטים אישיים באופן נדיר מאוד, כך שרמאות תתכן גם שם וקשה לתפוס אותה), ואין סיבה סבירה להרעת התנאים הזו.
&nbsp
יש לאפשר שוב טעינת חופשי יומי לרב-קו אנונימי.
 

ניוטראל

Active member
היכן אי אפשר!?!

חופשי יומי ברב-קו אנונימי
בעבר ניתן היה להטעין חופשי-יומי ברב-קו אנונימי, אך כעת הדבר אינו אפשרי עוד.
&nbsp
מדובר בפגיעה בזכויות הנוסעים, מאחר וכעת נוסע מזדמן (שלא הנפיק רב קו אישי, או שאיבד אותו) אינו יכול להנות מסוג נסיעה זה.
&nbsp
הסיכון לרמאות בשימוש בחופשי-יומי הינו זניח למדי (וגם רב-קו אישיים נבדקים לפרטים אישיים באופן נדיר מאוד, כך שרמאות תתכן גם שם וקשה לתפוס אותה), ואין סיבה סבירה להרעת התנאים הזו.
&nbsp
יש לאפשר שוב טעינת חופשי יומי לרב-קו אנונימי.
היכן אי אפשר!?!
שבוע שעבר ביום חמישי
הטענתי את 1 מרבי הקו האנונימיים שברשותי (באוטובוס דן)
ועשיתי איתו כמה נסיעות טובות..
 

נתנאל531

Well-known member
ברכבת ישראל

היכן אי אפשר!?!
שבוע שעבר ביום חמישי
הטענתי את 1 מרבי הקו האנונימיים שברשותי (באוטובוס דן)
ועשיתי איתו כמה נסיעות טובות..
ברכבת ישראל
לא ניתן לטעון נסיעת הלוך-חזור+חופשי יומי על אנונימי.
&nbsp
בנוסף באתר של משרד התחבורה הוסרה האפשרות של 'חופשי יומי' מרב-קו אנונימי.
http://alhakav.mot.gov.il/
 

נתנאל531

Well-known member
החזרת כרטיסים שמתקרב מועד פגות תוקף שלהם

יום ג' דיון בועדת המדע על הרב קו-פניותיכם יועברו לועדה
ועדת המדע והטכנולוגיה תתכנס ביום שלישי הקרוב י"ד חשוון תשע"ו 27/10/2015 לדיון בבעיות ואתגרים טכנולוגיים בשימוש בכרטיס חכם (רב-קו) לתחבורה הציבורית.

לדיון מוזמנים נציגי הגופים העוסקים בתחבורה הציבורית מהצד העסקי מהצד החברתי ומהצד העסקי ועוד נציגים שונים וכמובן בעלי תפקידים בתחום.


הערות ופניות בעניין הרב קו על כל הבטיו שיועלו כאן, יתקבלו לדיון ע"י חברי הועדה תוך שימת לב ודגש על נקודות פרקטיות בהם נתקלים המשתמשים בתחבורה הציבורית.

נשמח אם תשתפו פעולה ותכתבו בתגובות על בעיות ותקלות לסוגיהן שנתקלתם בהם.
(כמובן שהודעה מפורטת ומוסברת תקל על העלאתה בדיון).
החזרת כרטיסים שמתקרב מועד פגות תוקף שלהם
כל כרטיס רב-קו מוגבל ל־8 שנים, ולאחר מכן ידרש להחליפו.

טרם עברו 8 שנים מהנפקת כרטיסי הרב-קו הראשונים, אך יש להבטיח כבר כעת שניתן יהיה להחזיר כרטיסים כבר שנה-חצי שנה קודם לפגות התוקף שלהם, שמחזיקיהם יהיו זכאים לפדיון חוזי נסיעה שונים שנותרו עליהם, ויקבלו רב-קו חדש תמורת הישן ללא תשלום נוסף.

יש להבהיר שהאמור הוא בין לרב-קו אישי, ובין לרב-קו אנונימי.
 

benshap2

New member
מספר בעיות בכרטיס הרב קו

יום ג' דיון בועדת המדע על הרב קו-פניותיכם יועברו לועדה
ועדת המדע והטכנולוגיה תתכנס ביום שלישי הקרוב י"ד חשוון תשע"ו 27/10/2015 לדיון בבעיות ואתגרים טכנולוגיים בשימוש בכרטיס חכם (רב-קו) לתחבורה הציבורית.

לדיון מוזמנים נציגי הגופים העוסקים בתחבורה הציבורית מהצד העסקי מהצד החברתי ומהצד העסקי ועוד נציגים שונים וכמובן בעלי תפקידים בתחום.


הערות ופניות בעניין הרב קו על כל הבטיו שיועלו כאן, יתקבלו לדיון ע"י חברי הועדה תוך שימת לב ודגש על נקודות פרקטיות בהם נתקלים המשתמשים בתחבורה הציבורית.

נשמח אם תשתפו פעולה ותכתבו בתגובות על בעיות ותקלות לסוגיהן שנתקלתם בהם.
(כמובן שהודעה מפורטת ומוסברת תקל על העלאתה בדיון).
מספר בעיות בכרטיס הרב קו
* פעמים רבות כרטיס, אפילו יחסית חדש, הו]ך ל"לא קריא" מאוד מהר. זה קורה בעיקר בולידטורים החדשים של הרכבת, אבל לפעמים גם באוטובוס.
משהו עובד מאוד לא טוב בכרטיסים האלה...בכל מקום שביקרתי בו בעולם לא ראיתי דבר כזה, שחצי מהאנשים בתור שמים כרטיס שוב ושוב. בטח שלא נאלצים לשלם למרות שהם קנו מנוי שבועי או חודשי, רק כי הכרטיס או הולידטור בעייתיים (ואז הנהג דורש מזומן!)

* כמו שכתבו לפניי - טיפול בתקלות. צריכים יותר עמדות רב קו, יותר עובדים בכל עמדה, ושכולם יוכלו לטפל בהכל. כולל כספים.

* הטענה מסודרת באינטרנט, של כל סוגי הכרטיסים, בכל חברה. (לא יכול להיות, למשל, שברכבת מנוי משולב עם אוטובוס ל 30 יום אפשר לרכוש רק מהקופה, אפילו לא במכונה ובטח שלא באינטרנט).

* ההגבלה ל 6 חוזים מעצבנת.

* יש לאפשר הטענה של כל סכום. למה אדם שצריך נסיעה אחת עם החלפה בודדת צריך לשים 30 ש"ח ומעלה בערך הצבור?
 

נתנאל531

Well-known member
טיפ לשמירת רב-קו

מספר בעיות בכרטיס הרב קו
* פעמים רבות כרטיס, אפילו יחסית חדש, הו]ך ל"לא קריא" מאוד מהר. זה קורה בעיקר בולידטורים החדשים של הרכבת, אבל לפעמים גם באוטובוס.
משהו עובד מאוד לא טוב בכרטיסים האלה...בכל מקום שביקרתי בו בעולם לא ראיתי דבר כזה, שחצי מהאנשים בתור שמים כרטיס שוב ושוב. בטח שלא נאלצים לשלם למרות שהם קנו מנוי שבועי או חודשי, רק כי הכרטיס או הולידטור בעייתיים (ואז הנהג דורש מזומן!)

* כמו שכתבו לפניי - טיפול בתקלות. צריכים יותר עמדות רב קו, יותר עובדים בכל עמדה, ושכולם יוכלו לטפל בהכל. כולל כספים.

* הטענה מסודרת באינטרנט, של כל סוגי הכרטיסים, בכל חברה. (לא יכול להיות, למשל, שברכבת מנוי משולב עם אוטובוס ל 30 יום אפשר לרכוש רק מהקופה, אפילו לא במכונה ובטח שלא באינטרנט).

* ההגבלה ל 6 חוזים מעצבנת.

* יש לאפשר הטענה של כל סכום. למה אדם שצריך נסיעה אחת עם החלפה בודדת צריך לשים 30 ש"ח ומעלה בערך הצבור?
טיפ לשמירת רב-קו
כל הרב-קוים שאצלי ארוזים בתוך נרתיק הכרטיסים של הרכבת, זה מסייע ככל הנראה למניעת פגיעות ונזקים לכרטיס.
 

benshap2

New member
גם שלי

טיפ לשמירת רב-קו
כל הרב-קוים שאצלי ארוזים בתוך נרתיק הכרטיסים של הרכבת, זה מסייע ככל הנראה למניעת פגיעות ונזקים לכרטיס.
גם שלי
הזה שקיבלו פעם עם כרטיסיות הנייר. זה לא עובד לטווח הרחוק.
 

raya

Well-known member
טעינה של רב קו (אזרח ותיק)

יום ג' דיון בועדת המדע על הרב קו-פניותיכם יועברו לועדה
ועדת המדע והטכנולוגיה תתכנס ביום שלישי הקרוב י"ד חשוון תשע"ו 27/10/2015 לדיון בבעיות ואתגרים טכנולוגיים בשימוש בכרטיס חכם (רב-קו) לתחבורה הציבורית.

לדיון מוזמנים נציגי הגופים העוסקים בתחבורה הציבורית מהצד העסקי מהצד החברתי ומהצד העסקי ועוד נציגים שונים וכמובן בעלי תפקידים בתחום.


הערות ופניות בעניין הרב קו על כל הבטיו שיועלו כאן, יתקבלו לדיון ע"י חברי הועדה תוך שימת לב ודגש על נקודות פרקטיות בהם נתקלים המשתמשים בתחבורה הציבורית.

נשמח אם תשתפו פעולה ותכתבו בתגובות על בעיות ותקלות לסוגיהן שנתקלתם בהם.
(כמובן שהודעה מפורטת ומוסברת תקל על העלאתה בדיון).
טעינה של רב קו (אזרח ותיק)
לא ברור לי מדוע אין שום אפשרות להטעין 10 (או כל מספר אחר) של נסיעות בקו 370 או 380 למשל (באר שבע - תל אביב).
ברכבת הקלה בירושלים ניתן לטעון 2 או 10 נסיעות.
במטרודן - אני טוענת 20 נסיעות בכל פעם.
ברכבת ישראל - ניתן להטעין כל כמות רצויה של נסיעות, ומאוד נוח שניתן לשלם בכרטיס אשראי (כולל רכבת קלה).
רעיה
 

קובי221

New member
פרופיל סטודנט

יום ג' דיון בועדת המדע על הרב קו-פניותיכם יועברו לועדה
ועדת המדע והטכנולוגיה תתכנס ביום שלישי הקרוב י"ד חשוון תשע"ו 27/10/2015 לדיון בבעיות ואתגרים טכנולוגיים בשימוש בכרטיס חכם (רב-קו) לתחבורה הציבורית.

לדיון מוזמנים נציגי הגופים העוסקים בתחבורה הציבורית מהצד העסקי מהצד החברתי ומהצד העסקי ועוד נציגים שונים וכמובן בעלי תפקידים בתחום.


הערות ופניות בעניין הרב קו על כל הבטיו שיועלו כאן, יתקבלו לדיון ע"י חברי הועדה תוך שימת לב ודגש על נקודות פרקטיות בהם נתקלים המשתמשים בתחבורה הציבורית.

נשמח אם תשתפו פעולה ותכתבו בתגובות על בעיות ותקלות לסוגיהן שנתקלתם בהם.
(כמובן שהודעה מפורטת ומוסברת תקל על העלאתה בדיון).
פרופיל סטודנט
ניתן לעדכן פרופיל סטודנט רק בחברה שבה הוצא הכרטיס.
ערך צבור עדיין לא מונהג בכל הארץ.
 

cwen

New member
צריך לעשות משהו עם מכשירי הכרטוס באוטובוסים

יום ג' דיון בועדת המדע על הרב קו-פניותיכם יועברו לועדה
ועדת המדע והטכנולוגיה תתכנס ביום שלישי הקרוב י"ד חשוון תשע"ו 27/10/2015 לדיון בבעיות ואתגרים טכנולוגיים בשימוש בכרטיס חכם (רב-קו) לתחבורה הציבורית.

לדיון מוזמנים נציגי הגופים העוסקים בתחבורה הציבורית מהצד העסקי מהצד החברתי ומהצד העסקי ועוד נציגים שונים וכמובן בעלי תפקידים בתחום.


הערות ופניות בעניין הרב קו על כל הבטיו שיועלו כאן, יתקבלו לדיון ע"י חברי הועדה תוך שימת לב ודגש על נקודות פרקטיות בהם נתקלים המשתמשים בתחבורה הציבורית.

נשמח אם תשתפו פעולה ותכתבו בתגובות על בעיות ותקלות לסוגיהן שנתקלתם בהם.
(כמובן שהודעה מפורטת ומוסברת תקל על העלאתה בדיון).
צריך לעשות משהו עם מכשירי הכרטוס באוטובוסים
בדן למשל העברת הכרטיס מאוד מהירה, אבל אם זקוקים לנסיעה בקוד אחר מהרגיל, עלולות להיות צרות בחיוב. כמו כן, אם נוסעים עם כרטיסיה/ערך צבור ומרימים מהר מדי את הכרטיס, אז בהחלפה לפעמים מתבצע חיוב נוסף למרות שטרם חלפו 90 דקות.
&nbsp
בקווים העברת הכרטיס במכשיר של הנהג מאוד מאוד מאוד איטית. לוקח כמה שניות עד שהמכשיר מזהה את הכרטיס. אם צריך לחייב ערך צבור או כרטיסיה ההדפסה של הכרטיס איטית מאוד, ואז הנהג צריך לקרוע אותו ולתת לנוסע. בדן זה נשלף מיד החוצה והנוסע לוקח לבד - פחות התעסקות לנהג.
כל זה גורם לכך שהעליה לאוטובוס בקווים מאוד מאוד איטית, וזה מאריך מאוד את זמן הנסיעה. כל העיכובים האלה מצטברים לדקות ארוכות שמעכבים את הנוסעים ונוגסים בזמן ההפסקה של הנהג לפני הנסיעה הבאה.
אם אני צריכה לבחור בין נסיעה עם קווים לנסיעה עם דן, אני תמיד אעדיף את דן - בעיקר מהסיבה הזו. (וגם כי האוטובוסים שלהם לא גרוטאות, אבל זה נושא אחר).
&nbsp
באגד יש משהו באמצע. העברת הכרטיס יחסית איטית, אבל פחות מאשר בקווים, אז העליה לאוטובוס נסבלת.
&nbsp
הכי טוב יהיה אם יכניסו מכשירי כרטוס נוספים לכל האוטובוסים ליד כל הדלתות. ב 189 זה שיפר מאוד מאוד את זמן הנסיעה.
&nbsp
אם יש אפשרות להוסיף מכונות לטעינת רב קו מחוץ לאוטובוסים ליד התחנות, גם זה יוכל להוריד עומס מהנהג ולשפר את זמן העליה לאוטובוס.
 
במטרופולין מתקינים עמדות לטעינת רב-קו בתוך האוטובוסים

צריך לעשות משהו עם מכשירי הכרטוס באוטובוסים
בדן למשל העברת הכרטיס מאוד מהירה, אבל אם זקוקים לנסיעה בקוד אחר מהרגיל, עלולות להיות צרות בחיוב. כמו כן, אם נוסעים עם כרטיסיה/ערך צבור ומרימים מהר מדי את הכרטיס, אז בהחלפה לפעמים מתבצע חיוב נוסף למרות שטרם חלפו 90 דקות.
&nbsp
בקווים העברת הכרטיס במכשיר של הנהג מאוד מאוד מאוד איטית. לוקח כמה שניות עד שהמכשיר מזהה את הכרטיס. אם צריך לחייב ערך צבור או כרטיסיה ההדפסה של הכרטיס איטית מאוד, ואז הנהג צריך לקרוע אותו ולתת לנוסע. בדן זה נשלף מיד החוצה והנוסע לוקח לבד - פחות התעסקות לנהג.
כל זה גורם לכך שהעליה לאוטובוס בקווים מאוד מאוד איטית, וזה מאריך מאוד את זמן הנסיעה. כל העיכובים האלה מצטברים לדקות ארוכות שמעכבים את הנוסעים ונוגסים בזמן ההפסקה של הנהג לפני הנסיעה הבאה.
אם אני צריכה לבחור בין נסיעה עם קווים לנסיעה עם דן, אני תמיד אעדיף את דן - בעיקר מהסיבה הזו. (וגם כי האוטובוסים שלהם לא גרוטאות, אבל זה נושא אחר).
&nbsp
באגד יש משהו באמצע. העברת הכרטיס יחסית איטית, אבל פחות מאשר בקווים, אז העליה לאוטובוס נסבלת.
&nbsp
הכי טוב יהיה אם יכניסו מכשירי כרטוס נוספים לכל האוטובוסים ליד כל הדלתות. ב 189 זה שיפר מאוד מאוד את זמן הנסיעה.
&nbsp
אם יש אפשרות להוסיף מכונות לטעינת רב קו מחוץ לאוטובוסים ליד התחנות, גם זה יוכל להוריד עומס מהנהג ולשפר את זמן העליה לאוטובוס.
במטרופולין מתקינים עמדות לטעינת רב-קו בתוך האוטובוסים
[URL]http://www.metropoline.com/files/clm.pdf[/URL]
 

Ofekalef1

New member
דווקא נראה לי שמכונת הכרטוס של אגד מהירה

צריך לעשות משהו עם מכשירי הכרטוס באוטובוסים
בדן למשל העברת הכרטיס מאוד מהירה, אבל אם זקוקים לנסיעה בקוד אחר מהרגיל, עלולות להיות צרות בחיוב. כמו כן, אם נוסעים עם כרטיסיה/ערך צבור ומרימים מהר מדי את הכרטיס, אז בהחלפה לפעמים מתבצע חיוב נוסף למרות שטרם חלפו 90 דקות.
&nbsp
בקווים העברת הכרטיס במכשיר של הנהג מאוד מאוד מאוד איטית. לוקח כמה שניות עד שהמכשיר מזהה את הכרטיס. אם צריך לחייב ערך צבור או כרטיסיה ההדפסה של הכרטיס איטית מאוד, ואז הנהג צריך לקרוע אותו ולתת לנוסע. בדן זה נשלף מיד החוצה והנוסע לוקח לבד - פחות התעסקות לנהג.
כל זה גורם לכך שהעליה לאוטובוס בקווים מאוד מאוד איטית, וזה מאריך מאוד את זמן הנסיעה. כל העיכובים האלה מצטברים לדקות ארוכות שמעכבים את הנוסעים ונוגסים בזמן ההפסקה של הנהג לפני הנסיעה הבאה.
אם אני צריכה לבחור בין נסיעה עם קווים לנסיעה עם דן, אני תמיד אעדיף את דן - בעיקר מהסיבה הזו. (וגם כי האוטובוסים שלהם לא גרוטאות, אבל זה נושא אחר).
&nbsp
באגד יש משהו באמצע. העברת הכרטיס יחסית איטית, אבל פחות מאשר בקווים, אז העליה לאוטובוס נסבלת.
&nbsp
הכי טוב יהיה אם יכניסו מכשירי כרטוס נוספים לכל האוטובוסים ליד כל הדלתות. ב 189 זה שיפר מאוד מאוד את זמן הנסיעה.
&nbsp
אם יש אפשרות להוסיף מכונות לטעינת רב קו מחוץ לאוטובוסים ליד התחנות, גם זה יוכל להוריד עומס מהנהג ולשפר את זמן העליה לאוטובוס.
דווקא נראה לי שמכונת הכרטוס של אגד מהירה
כמעט כמו של דן. כשאני עושה החלפה, אני שם את הכרטיס ומיד מקבל אור ירוק.
הבעיה היא כשהנהג צריך לבחור מאיזה חוזה לחייב גם כשאין אפשרויות... או משהו שלא כל כך הבנתי. ואז הוא צריך ללחוץ על כמה כפתורים וזה מעכב.
 

svety

New member
בקווים גם אין נורית חיווי לנוסע,

צריך לעשות משהו עם מכשירי הכרטוס באוטובוסים
בדן למשל העברת הכרטיס מאוד מהירה, אבל אם זקוקים לנסיעה בקוד אחר מהרגיל, עלולות להיות צרות בחיוב. כמו כן, אם נוסעים עם כרטיסיה/ערך צבור ומרימים מהר מדי את הכרטיס, אז בהחלפה לפעמים מתבצע חיוב נוסף למרות שטרם חלפו 90 דקות.
&nbsp
בקווים העברת הכרטיס במכשיר של הנהג מאוד מאוד מאוד איטית. לוקח כמה שניות עד שהמכשיר מזהה את הכרטיס. אם צריך לחייב ערך צבור או כרטיסיה ההדפסה של הכרטיס איטית מאוד, ואז הנהג צריך לקרוע אותו ולתת לנוסע. בדן זה נשלף מיד החוצה והנוסע לוקח לבד - פחות התעסקות לנהג.
כל זה גורם לכך שהעליה לאוטובוס בקווים מאוד מאוד איטית, וזה מאריך מאוד את זמן הנסיעה. כל העיכובים האלה מצטברים לדקות ארוכות שמעכבים את הנוסעים ונוגסים בזמן ההפסקה של הנהג לפני הנסיעה הבאה.
אם אני צריכה לבחור בין נסיעה עם קווים לנסיעה עם דן, אני תמיד אעדיף את דן - בעיקר מהסיבה הזו. (וגם כי האוטובוסים שלהם לא גרוטאות, אבל זה נושא אחר).
&nbsp
באגד יש משהו באמצע. העברת הכרטיס יחסית איטית, אבל פחות מאשר בקווים, אז העליה לאוטובוס נסבלת.
&nbsp
הכי טוב יהיה אם יכניסו מכשירי כרטוס נוספים לכל האוטובוסים ליד כל הדלתות. ב 189 זה שיפר מאוד מאוד את זמן הנסיעה.
&nbsp
אם יש אפשרות להוסיף מכונות לטעינת רב קו מחוץ לאוטובוסים ליד התחנות, גם זה יוכל להוריד עומס מהנהג ולשפר את זמן העליה לאוטובוס.
בקווים גם אין נורית חיווי לנוסע,
המכשיר מצפצף, ולכן אין לך דרך לדעת אם הכרטיס עבר בצורה תקינה או לא אם יש רעש באוטובוס, או אם הנוסע עם אוזניות/לקוי שמיעה.
&nbsp
בדן [לא נוסעת בקביעות בחברות אחרות ולכן לא שמתי לב] יש נורית חיווי לנוסע [ולדעתי גם יש צפצוף, למרות שלא התעמקתי בנושא כי יש חיווי] וכך העליה לאוטובוס נוחה יותר.
&nbsp
זה יחסית מינורי אבל זה מוציא אותי מדעתי.
 

נתנאל531

Well-known member
גם בסופרבוס אין אינדיקצייה טובה לנוסע

בקווים גם אין נורית חיווי לנוסע,
המכשיר מצפצף, ולכן אין לך דרך לדעת אם הכרטיס עבר בצורה תקינה או לא אם יש רעש באוטובוס, או אם הנוסע עם אוזניות/לקוי שמיעה.
&nbsp
בדן [לא נוסעת בקביעות בחברות אחרות ולכן לא שמתי לב] יש נורית חיווי לנוסע [ולדעתי גם יש צפצוף, למרות שלא התעמקתי בנושא כי יש חיווי] וכך העליה לאוטובוס נוחה יותר.
&nbsp
זה יחסית מינורי אבל זה מוציא אותי מדעתי.
גם בסופרבוס אין אינדיקצייה טובה לנוסע
יש להגדיר בנוהל פלט קבוע כל שהוא למשתמש, באגד זה צבע נורה וצפצוף, וזו אינדיקציה די טובה.
 

amit1270

New member
פשוט מאוד: להפריד את הרב-קו מהמפעילים

יום ג' דיון בועדת המדע על הרב קו-פניותיכם יועברו לועדה
ועדת המדע והטכנולוגיה תתכנס ביום שלישי הקרוב י"ד חשוון תשע"ו 27/10/2015 לדיון בבעיות ואתגרים טכנולוגיים בשימוש בכרטיס חכם (רב-קו) לתחבורה הציבורית.

לדיון מוזמנים נציגי הגופים העוסקים בתחבורה הציבורית מהצד העסקי מהצד החברתי ומהצד העסקי ועוד נציגים שונים וכמובן בעלי תפקידים בתחום.


הערות ופניות בעניין הרב קו על כל הבטיו שיועלו כאן, יתקבלו לדיון ע"י חברי הועדה תוך שימת לב ודגש על נקודות פרקטיות בהם נתקלים המשתמשים בתחבורה הציבורית.

נשמח אם תשתפו פעולה ותכתבו בתגובות על בעיות ותקלות לסוגיהן שנתקלתם בהם.
(כמובן שהודעה מפורטת ומוסברת תקל על העלאתה בדיון).
פשוט מאוד: להפריד את הרב-קו מהמפעילים
 

cwen

New member
חופשי חודשי ברב קו אנונימי

יום ג' דיון בועדת המדע על הרב קו-פניותיכם יועברו לועדה
ועדת המדע והטכנולוגיה תתכנס ביום שלישי הקרוב י"ד חשוון תשע"ו 27/10/2015 לדיון בבעיות ואתגרים טכנולוגיים בשימוש בכרטיס חכם (רב-קו) לתחבורה הציבורית.

לדיון מוזמנים נציגי הגופים העוסקים בתחבורה הציבורית מהצד העסקי מהצד החברתי ומהצד העסקי ועוד נציגים שונים וכמובן בעלי תפקידים בתחום.


הערות ופניות בעניין הרב קו על כל הבטיו שיועלו כאן, יתקבלו לדיון ע"י חברי הועדה תוך שימת לב ודגש על נקודות פרקטיות בהם נתקלים המשתמשים בתחבורה הציבורית.

נשמח אם תשתפו פעולה ותכתבו בתגובות על בעיות ותקלות לסוגיהן שנתקלתם בהם.
(כמובן שהודעה מפורטת ומוסברת תקל על העלאתה בדיון).
חופשי חודשי ברב קו אנונימי
אולי כדאי לשקול אפשרות להטעין רב קו אנונימי בחופשי חודשי שיהיה יקר יותר מהרגיל, אבל יוכל לשמש יותר מאדם אחד (לא בו זמנית כמובן).
נניח בן זוג אחד קונה חופשי חודשי כי הוא נוסע יום יום באוטובוס לעבודה, ובן הזוג השני נוסע רק באופן מזדמן ולא באותן שעות של בן הזוג הראשון. אז ישתלם להם לרכוש את היקר יותר, וזה יחסוך מכוניות על הכביש.
זה גם יהיה פתרון לאלה שחרדים לפרטיות שלהם ובכל זאת רוצים להנות מיתרונות של חופשי חודשי, כשהם לוקחים על עצמם את הסיכון במקרה של אובדן.

דבר נוסף שחסר - אפשרות לקנות כרטיס חופשי לתקופה ארוכה יותר מחודש. למה רק סטודנטים יכולים לרכוש כרטיס לתקופה ארוכה? שיתנו גם לאנשים רגילים לרכוש כרטיס לתקופה ארוכה בהנחה גדולה יותר מזו של חופשי חודשי. כמובן לא להטריד את הנהגים בזה, אלא רק במרכזי השירות, והסיכון לאי ניצול על האדם עצמו. אם הוא חולה, הוא לא יכול להזדכות על התקופה שבה לא ניצל את הכרטיס.
בכלל הייתי מכניסה במרכזי השירות אפשרות לקנות חוזה חופשי לכל תקופה גם ברב קו אנונימי (בתוספת תשלום) - החל משבוע ועד כמה חודשים. זה יהיה מעולה לתיירים ואנשים שבאים לתקופה מוגדרת לאיזור מסוים. באים למרכז השירות, מטעינים את הכרטיס מראש לכל התקופה ונוסעים בראש שקט. יש את זה בז'נבה בשוויץ וזה ממש נוח, ולא נראה לי שצריכה להיות סיבה טכנולוגית לא להכניס את זה גם בארץ.
שוב, רק במרכזי שירות כמובן. לא לבלבל לנהגים את המוח עם אפשרויות מיוחדות כאלה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה