כרגיל חברת אפיקים רק עושה נזק ואף אחד לא רוצה לתקן

מצב
הנושא נעול.

ronr0n

New member
כרגיל חברת אפיקים רק עושה נזק ואף אחד לא רוצה לתקן

כרגיל חברת אפיקים רק עושה נזק ואף אחד לא רוצה לתקן
הבעיה היא שמשרד התחבורה משתף אתם פעולה עם החברה הקלוקלת הזאת.
הנה הכתבה
http://www.yavnenet.co.il/article/47366
 
ציטוט מהכתבה על "אף אחד לא רוצה לתקן":

כרגיל חברת אפיקים רק עושה נזק ואף אחד לא רוצה לתקן
הבעיה היא שמשרד התחבורה משתף אתם פעולה עם החברה הקלוקלת הזאת.
הנה הכתבה
http://www.yavnenet.co.il/article/47366
ציטוט מהכתבה על "אף אחד לא רוצה לתקן":
"
במהלך השבוע הגיעו אלינו גם פנייתו של תושב יבנה ליאור יחיאל אשר נוסע באופן קבוע בקו 182, קו יבנה – ראשון לציון שגם בו נערכו שינויים. לאחר שפנה לחבר המועצה משה חזות, כתב יחיאל, הבעיות נפתרו והקו חזר להיות יעיל עבור נוסעיו הקבועים.
"שינו את כל הקווים ביבנה, ובניהם גם את מסלול קו 182 אבל לחלוטין, בלי לשאול את הלקוחות או לעשות חישובים נכונים, מה שגרם לנו לפעול. זה קו שנוסע לראשון לציון והאריכו לו את המסלול, פרסו את התחנות אחרת. בהתחלה צמצמו אותן ואח"כ הרחיבו, שזה בסדר להרחיב, אבל מצד שני לא שינו את מועד היציאה של הקו מה שגרם לזה שבמקום להגיע ב-08:05 לראשון מגיעים ב-08:30".
"אני הקמתי עצומה שקוראת לשינוי, לכך שאיננו יכולים להתרגל אחרי עשר שנים לאיחורים של חצי שעה. רתמתי לכך את כל נוסעי הקו הקבועים, החתמתי כ-30 איש ועם זה פנינו לחברת אפיקים, עיריית יבנה ומשרד התחבורה. היה תהליך ארוך בו עמדתי בקשר עם סגן ראש העיר משה חזות שהבטיח לעזור ולטפל וזה באמת טופל. חזות אמר שהוא מייצר פגישה מול משרד התחבורה ושהוא הכתובת לענייני תחבורה. לסוף קיבלתי מכתב ממשרד התחבורה וטלפון מחזות שהסכימו להקדים את הקו בעשר דקות, כשהקו ייצא ב-07:30 וכך הוא פחות נתקל בפקקים, יותר קשה לצאת מהעיר כי הכל פקוק והשינוי כבר נעשה בשטח, מה-6/10. חשוב לי להגיד שזה לא שעכשיו הכל גן עדן, ישנה אי הוצאת קווים או אי הוצאתם בזמן אבל חזות הבטיח לעזור גם בזה".
"

וקבל בונוס מדף הפייסבוק האהוב עליך של אפיקים:
"
אני רוצה להודות לחברת אפיקים על הפעלת הקו החדש 288 מת"א שמזמן לא הרגשתי/נו ככה בטוחים פשוט אין לי מילים אינני יודעת אם אתם פעלתם למען הקו הזה אבל זה לא חשוב. צריך לדעת גם לפרגן כשעושים משהו יוצא מהכלל ולא רק להתלונן תבורוכו על כך.
"
[URL]https://www.facebook.com/afikim.trasportation/posts/1716687005228933[/URL]
 

ronr0n

New member
אני מוכרח לומר שכולם ביבנה יודעים שאיפקים חברה גרועה

ציטוט מהכתבה על "אף אחד לא רוצה לתקן":
"
במהלך השבוע הגיעו אלינו גם פנייתו של תושב יבנה ליאור יחיאל אשר נוסע באופן קבוע בקו 182, קו יבנה – ראשון לציון שגם בו נערכו שינויים. לאחר שפנה לחבר המועצה משה חזות, כתב יחיאל, הבעיות נפתרו והקו חזר להיות יעיל עבור נוסעיו הקבועים.
"שינו את כל הקווים ביבנה, ובניהם גם את מסלול קו 182 אבל לחלוטין, בלי לשאול את הלקוחות או לעשות חישובים נכונים, מה שגרם לנו לפעול. זה קו שנוסע לראשון לציון והאריכו לו את המסלול, פרסו את התחנות אחרת. בהתחלה צמצמו אותן ואח"כ הרחיבו, שזה בסדר להרחיב, אבל מצד שני לא שינו את מועד היציאה של הקו מה שגרם לזה שבמקום להגיע ב-08:05 לראשון מגיעים ב-08:30".
"אני הקמתי עצומה שקוראת לשינוי, לכך שאיננו יכולים להתרגל אחרי עשר שנים לאיחורים של חצי שעה. רתמתי לכך את כל נוסעי הקו הקבועים, החתמתי כ-30 איש ועם זה פנינו לחברת אפיקים, עיריית יבנה ומשרד התחבורה. היה תהליך ארוך בו עמדתי בקשר עם סגן ראש העיר משה חזות שהבטיח לעזור ולטפל וזה באמת טופל. חזות אמר שהוא מייצר פגישה מול משרד התחבורה ושהוא הכתובת לענייני תחבורה. לסוף קיבלתי מכתב ממשרד התחבורה וטלפון מחזות שהסכימו להקדים את הקו בעשר דקות, כשהקו ייצא ב-07:30 וכך הוא פחות נתקל בפקקים, יותר קשה לצאת מהעיר כי הכל פקוק והשינוי כבר נעשה בשטח, מה-6/10. חשוב לי להגיד שזה לא שעכשיו הכל גן עדן, ישנה אי הוצאת קווים או אי הוצאתם בזמן אבל חזות הבטיח לעזור גם בזה".
"

וקבל בונוס מדף הפייסבוק האהוב עליך של אפיקים:
"
אני רוצה להודות לחברת אפיקים על הפעלת הקו החדש 288 מת"א שמזמן לא הרגשתי/נו ככה בטוחים פשוט אין לי מילים אינני יודעת אם אתם פעלתם למען הקו הזה אבל זה לא חשוב. צריך לדעת גם לפרגן כשעושים משהו יוצא מהכלל ולא רק להתלונן תבורוכו על כך.
"
[URL]https://www.facebook.com/afikim.trasportation/posts/1716687005228933[/URL]
אני מוכרח לומר שכולם ביבנה יודעים שאיפקים חברה גרועה
לכן תחנות הרכבת הם המוצלחת ביותר במדינה יחסית לגודל העיר ,

140 אלף נוסעים בחודש מול עיר של 40 אלף .

שאחד אומר לך שאתה יודע לרקוד תתעלם, ששתיים תתחיל לחשוד ,

אבל שכולם אומרים אפיקים לא טוב,אז תאמינו וכן למשרד התחבורה

חלק שווה בביזיון הזה.

ועוד משהו מי שייכנס לגולג סטריט יראה את הרציף של יבנה מערב שהוא

כפול מרכבת דאבל כלומר רואים רציף חצי ריק וחצי רכבת נוסעים.
 

ronr0n

New member
תשימו לב שהם מתעלמים מהעיתון ולא נותנים תגובה

אני מוכרח לומר שכולם ביבנה יודעים שאיפקים חברה גרועה
לכן תחנות הרכבת הם המוצלחת ביותר במדינה יחסית לגודל העיר ,

140 אלף נוסעים בחודש מול עיר של 40 אלף .

שאחד אומר לך שאתה יודע לרקוד תתעלם, ששתיים תתחיל לחשוד ,

אבל שכולם אומרים אפיקים לא טוב,אז תאמינו וכן למשרד התחבורה

חלק שווה בביזיון הזה.

ועוד משהו מי שייכנס לגולג סטריט יראה את הרציף של יבנה מערב שהוא

כפול מרכבת דאבל כלומר רואים רציף חצי ריק וחצי רכבת נוסעים.
תשימו לב שהם מתעלמים מהעיתון ולא נותנים תגובה
מה אכפת להם .

אין בכלל אתר חדש , אין קווים חדשים 8-9-32 ,הכל שקרים וככה זה

נראה .

ואתם מוכרחים לדעת את זה ויבנה זה לא פתח תקווה ,זה הרבה

הרבה יותר פשוט.
 
אני מאמין שלפתח תקוואים יהיה הרבה יותר פשוט

תשימו לב שהם מתעלמים מהעיתון ולא נותנים תגובה
מה אכפת להם .

אין בכלל אתר חדש , אין קווים חדשים 8-9-32 ,הכל שקרים וככה זה

נראה .

ואתם מוכרחים לדעת את זה ויבנה זה לא פתח תקווה ,זה הרבה

הרבה יותר פשוט.
אני מאמין שלפתח תקוואים יהיה הרבה יותר פשוט
בוודאי בהשוואה למטרופולין.
http://www.tapuz.co.il/Communa/ViewmsgCommuna.asp?Communaid=27657&msgid=56027699&archive=1
 

olli3

New member
מנהל
כרגיל חברת מטרופולין מוציאה נסיעות באיחור או לא מוציאה...

כרגיל חברת אפיקים רק עושה נזק ואף אחד לא רוצה לתקן
הבעיה היא שמשרד התחבורה משתף אתם פעולה עם החברה הקלוקלת הזאת.
הנה הכתבה
http://www.yavnenet.co.il/article/47366
כרגיל חברת מטרופולין מוציאה נסיעות באיחור או לא מוציאה...
http://www.local.co.il/ramat-hasharon/128919/article.htm
&nbsp
אין חדש תחת השמש ומי שפרסם את הכתבה ביבנה, עברית זה לא הצד החזק שלו. מעבר לזה שבכל הכתבה היו רק שני נוסעים שהתלוננו.
&nbsp
שירות עירוני צריך להתבצע על ידי קווים עירוניים ושירות בין עירוני צריך להתבצע על ידי קווים בין עירוניים. למה שנוסעי הקווים לת"א יצטרכו להתעכב בשל הגברת וילדיה שרוצים לנסוע בתוך העיר? ואני ממש לא מאמין לזה שהתחנה שהכי קרובה לביתה נמצאת במרחק הליכה של 20 דקות, ממש הגיוני...
&nbsp
ומשינויים במסלולים וכו' תמיד יהיו מי שידפקו, השאלה היא כמה אנשים מרוויחים שירות טוב יותר. בוא נגיד שאם השירות היה כל כך גרוע מבחינת מסלולים ולו"ז, זה היה מגיע ברמה הרבה יותר חזקה לגורמים הרלוונטיים.
 
השאלה מה זה שירות בינעירוני

כרגיל חברת מטרופולין מוציאה נסיעות באיחור או לא מוציאה...
http://www.local.co.il/ramat-hasharon/128919/article.htm
&nbsp
אין חדש תחת השמש ומי שפרסם את הכתבה ביבנה, עברית זה לא הצד החזק שלו. מעבר לזה שבכל הכתבה היו רק שני נוסעים שהתלוננו.
&nbsp
שירות עירוני צריך להתבצע על ידי קווים עירוניים ושירות בין עירוני צריך להתבצע על ידי קווים בין עירוניים. למה שנוסעי הקווים לת"א יצטרכו להתעכב בשל הגברת וילדיה שרוצים לנסוע בתוך העיר? ואני ממש לא מאמין לזה שהתחנה שהכי קרובה לביתה נמצאת במרחק הליכה של 20 דקות, ממש הגיוני...
&nbsp
ומשינויים במסלולים וכו' תמיד יהיו מי שידפקו, השאלה היא כמה אנשים מרוויחים שירות טוב יותר. בוא נגיד שאם השירות היה כל כך גרוע מבחינת מסלולים ולו"ז, זה היה מגיע ברמה הרבה יותר חזקה לגורמים הרלוונטיים.
השאלה מה זה שירות בינעירוני
הקווים בין יבנה לרחובות לא צריכים להיחשב כקווים בינעירוניים וזו טעות של משרד התחבורה להגדיר אותם כך.
 

olli3

New member
מנהל
זה מורכב לטעמי.

השאלה מה זה שירות בינעירוני
הקווים בין יבנה לרחובות לא צריכים להיחשב כקווים בינעירוניים וזו טעות של משרד התחבורה להגדיר אותם כך.
זה מורכב לטעמי.
הבעייתיות היא במספר מישורים:
&nbsp
1. למרות שמדובר בין שתי ערים קרובות, נסיעה באוטובוס עירוני פחות נוחה מנסיעה באוטובוס בין עירוני עבור הנוסעים (מבחינת מושבים, שקעי טעינה וכו').
&nbsp
2. אוטובוס עירוני נגיש ובין עירוני אינו נגיש.
&nbsp
3. באוטובוס עירוני לא ניתן להעלות אופניים, למעט אופניים מתקפלות.
&nbsp
4. אוטובוס עירוני מתעכב פחות בתחנות.
&nbsp
5. נתינת שירות עירוני בתוך העיר על ידי קו שמקשר בין שתי ערים גורם לו להיות איטי יותר. מנגד הפעלתו באוטובוס בין עירוני גם מאטה אותו....
&nbsp
עכשיו נשאלת השאלה, האם השירות העירוני ביבנה מספיק לכדי מצב שהקווים המקשרים בין יבנה לרחובות, לא יבצעו יותר שירות עירוני? אקח לדוגמא את רמלה עם קו 451 למשל, הוא מבצע שירות עירוני ברמלה ושירות עירוני בתל אביב וזה מעכב, אפילו מאד. ואתה רואה את ההבדל עם 475 למשל שמהיר יותר מ36/37 בקטע שבין מסובים למרכזית תל אביב. אם 451 היה מבצע איסוף בלבד ברמלה והורדה בלבד בתל אביב, הוא היה מהיר יותר. נסעתי עם 451 לא מעט כדי לשים לב למספר הנוסעים שמבצעים בו שירות עירוני הן ברמלה והן בתל אביב. עצירה בתחנות שאף אחד לא רוצה לרדת בהן אבל יש נוסע שרוצה לבצע עם 451 נסיעה עירונית... זה סתם מעכב.
&nbsp
אבל לא הייתי אומר שמרמלה לת"א צריכים לנסוע באוטובוס עירוני ואני לא בטוח שמיבנה לרחובות צריך להפעיל אוטובוסים עירוניים, למרות הקירבה בינהן. כי זה אומר שגם בין יבנה לאשדוד צריכים להפעיל אוטובוסים עירוניים...
 
יש הבדל בין קווי יבנה - אשדוד לקווי יבנה - רחובות

זה מורכב לטעמי.
הבעייתיות היא במספר מישורים:
&nbsp
1. למרות שמדובר בין שתי ערים קרובות, נסיעה באוטובוס עירוני פחות נוחה מנסיעה באוטובוס בין עירוני עבור הנוסעים (מבחינת מושבים, שקעי טעינה וכו').
&nbsp
2. אוטובוס עירוני נגיש ובין עירוני אינו נגיש.
&nbsp
3. באוטובוס עירוני לא ניתן להעלות אופניים, למעט אופניים מתקפלות.
&nbsp
4. אוטובוס עירוני מתעכב פחות בתחנות.
&nbsp
5. נתינת שירות עירוני בתוך העיר על ידי קו שמקשר בין שתי ערים גורם לו להיות איטי יותר. מנגד הפעלתו באוטובוס בין עירוני גם מאטה אותו....
&nbsp
עכשיו נשאלת השאלה, האם השירות העירוני ביבנה מספיק לכדי מצב שהקווים המקשרים בין יבנה לרחובות, לא יבצעו יותר שירות עירוני? אקח לדוגמא את רמלה עם קו 451 למשל, הוא מבצע שירות עירוני ברמלה ושירות עירוני בתל אביב וזה מעכב, אפילו מאד. ואתה רואה את ההבדל עם 475 למשל שמהיר יותר מ36/37 בקטע שבין מסובים למרכזית תל אביב. אם 451 היה מבצע איסוף בלבד ברמלה והורדה בלבד בתל אביב, הוא היה מהיר יותר. נסעתי עם 451 לא מעט כדי לשים לב למספר הנוסעים שמבצעים בו שירות עירוני הן ברמלה והן בתל אביב. עצירה בתחנות שאף אחד לא רוצה לרדת בהן אבל יש נוסע שרוצה לבצע עם 451 נסיעה עירונית... זה סתם מעכב.
&nbsp
אבל לא הייתי אומר שמרמלה לת"א צריכים לנסוע באוטובוס עירוני ואני לא בטוח שמיבנה לרחובות צריך להפעיל אוטובוסים עירוניים, למרות הקירבה בינהן. כי זה אומר שגם בין יבנה לאשדוד צריכים להפעיל אוטובוסים עירוניים...
יש הבדל בין קווי יבנה - אשדוד לקווי יבנה - רחובות
א. מרחק גדול יותר.
ב. נסיעה בכבישים בינעירוניים. כביש 410 אינו כביש בינעירוני וכבישים 4 ו 42 כן.

קווי יבנה - אשדוד לא צריכים להוות סיבה עבור קווי יבנה - רחובות.
קווי יבנה - רחובות, מלבד קו 51, הם קווים עירוניים מובהקים. לא פחות, למשל, מקווי ראש העין - פתח תקוה או מקו 49 של דן, שלא לדבר על קו כמו 164 או 274 או 145 החדש מיודענו.
וגם אין שום איסור על איסוף והורדה גם כשמדובר באוטובוסים בינעירוניים (אם זה אפשרי בקווים 641 ו 425, זה אפשרי גם בקווי יבנה - רחובות).

קווי יבנה-רחובות הם קווים קצרים שהשינוי מבחינת משך הנסיעה לא יהיה משמעותי עבורם.

אין שום מניעה שקווי יבנה - אשדוד, יבנה - ראשון לציון ויבנה - תל אביב יהיו בינעירוניים וקווי יבנה - רחובות עירוניים.
זה סתם קיבעון של משרד התחבורה ובקשר לקווים הללו משרד התחבורה צריך להקשיב לתושבי יבנה.
 

olli3

New member
מנהל
אז למה תושבי גן יבנה והמושבים לא מתלוננים?

יש הבדל בין קווי יבנה - אשדוד לקווי יבנה - רחובות
א. מרחק גדול יותר.
ב. נסיעה בכבישים בינעירוניים. כביש 410 אינו כביש בינעירוני וכבישים 4 ו 42 כן.

קווי יבנה - אשדוד לא צריכים להוות סיבה עבור קווי יבנה - רחובות.
קווי יבנה - רחובות, מלבד קו 51, הם קווים עירוניים מובהקים. לא פחות, למשל, מקווי ראש העין - פתח תקוה או מקו 49 של דן, שלא לדבר על קו כמו 164 או 274 או 145 החדש מיודענו.
וגם אין שום איסור על איסוף והורדה גם כשמדובר באוטובוסים בינעירוניים (אם זה אפשרי בקווים 641 ו 425, זה אפשרי גם בקווי יבנה - רחובות).

קווי יבנה-רחובות הם קווים קצרים שהשינוי מבחינת משך הנסיעה לא יהיה משמעותי עבורם.

אין שום מניעה שקווי יבנה - אשדוד, יבנה - ראשון לציון ויבנה - תל אביב יהיו בינעירוניים וקווי יבנה - רחובות עירוניים.
זה סתם קיבעון של משרד התחבורה ובקשר לקווים הללו משרד התחבורה צריך להקשיב לתושבי יבנה.
אז למה תושבי גן יבנה והמושבים לא מתלוננים?
אצלם האוטובוסים עובדים עם בין עירוניים ועבדו עם בין עירוניים גם לפני המכרז. גם בין עומר לבאר שבע, מאז שאני ילד תמיד הופעלו בבין עירוניים ואז עומר הייתה קטנה יותר והסיבוב היה קצר יותר. אפילו בין חצרים לבאר שבע ההפעלה מבוצעת על ידי בין עירוני והשירות העירוני בבאר שבע ניתן רק למקומות בהם אין קישור של תח"צ עירונית טובה כמו בית העלמין הישן.
&nbsp
למה תושבי אשדוד לא מתלוננים שלא ניתן לבצע יותר שירות עירוני בתוך אשדוד עם אפיקים למעט נסיעה אל ומתחנת הרכבת באשדוד? כי הם לא היו רגילים לנסוע עם אפיקים בתוך אשדוד גם ככה... בדיוק כמו שתושבי באר שבע לא יתלוננו אם השירות העירוני בקווי מטרופולין בתוך באר שבע יפסק, למרות שרק קו 388 לבדו הרבה יותר יעיל מ14 (בין הביג למרכזית, גם בשל תדירות, גם בשל שעות פעילות וגם בשל מסלול וגם בשל תעריף).
&nbsp
לעומת זאת, בין קרית גת לאשקלון, רוב האוטובוסים שמופעלים הם עירוניים. לא זוכר מה נקבע למכרז כי יהיו מספר קווים בין אשקלון לקרית גת אך נכון להיום הרוב מופעל על ידי עירוניים. נסעתי מספר פעמים, נוח זה לא, מרעיש כהוגן זה כן. והאבסורד שבין אשקלון לשדרות הקרובה יותר, השירות מבוצע על ידי אוטובוסים בין עירוניים (לא בקווים שנוסעים לבאר שבע אלא בקווים שמסיימים בשדרות).
&nbsp
אני הייתי מתפשר על אוטובוסים עירוניים עם מושבים של בין עירוני, כמו המרצדס O405 שהיו באגד עד לאחרונה ופעלו בפרוזדור ירושלים.
&nbsp
אז למה דווקא ביבנה, כן צריך להקשיב לתושבים? כי הם היו רגילים לנסוע בקווים בין עירוניים/פרבריים ואל מוכנים להתרגל לרעיון של המרכת החדשה? כנ"ל היה במודיעין, הרבה תושבים התלוננו שהם לא יכולים לעלות יותר על הקווים הבין עירוניים עבור שירות עירוני בתוך מודיעין (דבר שהתאפשר בעבר).
&nbsp
אינ לא חושב בכל מקרה שצריך לעכב את מי שרוצה לנסוע לרחובות כדי לאפשר למי שרוצה לנסוע בתוך יבנה לנסוע עם הקו הזה. כמו שאני לא מאמין שהקווים האלו צריכים לבצע שירות עירוני בתוך רחובות.
 
כי קווי יבנה - רחובות אינם קווים בינעירוניים

אז למה תושבי גן יבנה והמושבים לא מתלוננים?
אצלם האוטובוסים עובדים עם בין עירוניים ועבדו עם בין עירוניים גם לפני המכרז. גם בין עומר לבאר שבע, מאז שאני ילד תמיד הופעלו בבין עירוניים ואז עומר הייתה קטנה יותר והסיבוב היה קצר יותר. אפילו בין חצרים לבאר שבע ההפעלה מבוצעת על ידי בין עירוני והשירות העירוני בבאר שבע ניתן רק למקומות בהם אין קישור של תח"צ עירונית טובה כמו בית העלמין הישן.
&nbsp
למה תושבי אשדוד לא מתלוננים שלא ניתן לבצע יותר שירות עירוני בתוך אשדוד עם אפיקים למעט נסיעה אל ומתחנת הרכבת באשדוד? כי הם לא היו רגילים לנסוע עם אפיקים בתוך אשדוד גם ככה... בדיוק כמו שתושבי באר שבע לא יתלוננו אם השירות העירוני בקווי מטרופולין בתוך באר שבע יפסק, למרות שרק קו 388 לבדו הרבה יותר יעיל מ14 (בין הביג למרכזית, גם בשל תדירות, גם בשל שעות פעילות וגם בשל מסלול וגם בשל תעריף).
&nbsp
לעומת זאת, בין קרית גת לאשקלון, רוב האוטובוסים שמופעלים הם עירוניים. לא זוכר מה נקבע למכרז כי יהיו מספר קווים בין אשקלון לקרית גת אך נכון להיום הרוב מופעל על ידי עירוניים. נסעתי מספר פעמים, נוח זה לא, מרעיש כהוגן זה כן. והאבסורד שבין אשקלון לשדרות הקרובה יותר, השירות מבוצע על ידי אוטובוסים בין עירוניים (לא בקווים שנוסעים לבאר שבע אלא בקווים שמסיימים בשדרות).
&nbsp
אני הייתי מתפשר על אוטובוסים עירוניים עם מושבים של בין עירוני, כמו המרצדס O405 שהיו באגד עד לאחרונה ופעלו בפרוזדור ירושלים.
&nbsp
אז למה דווקא ביבנה, כן צריך להקשיב לתושבים? כי הם היו רגילים לנסוע בקווים בין עירוניים/פרבריים ואל מוכנים להתרגל לרעיון של המרכת החדשה? כנ"ל היה במודיעין, הרבה תושבים התלוננו שהם לא יכולים לעלות יותר על הקווים הבין עירוניים עבור שירות עירוני בתוך מודיעין (דבר שהתאפשר בעבר).
&nbsp
אינ לא חושב בכל מקרה שצריך לעכב את מי שרוצה לנסוע לרחובות כדי לאפשר למי שרוצה לנסוע בתוך יבנה לנסוע עם הקו הזה. כמו שאני לא מאמין שהקווים האלו צריכים לבצע שירות עירוני בתוך רחובות.
כי קווי יבנה - רחובות אינם קווים בינעירוניים
קו שמשך הנסיעה הכולל בו הוא כ-40 דקות מתוכם כ-35 דקות בתוך ערים ומשך הנסיעה בין התחנה האחרונה בעיר אחת לתחנה הראשונה בעיר השניה הוא כ-5 דקות, אינו קו בינעירוני.
אפילו לא קו פרברי.
זה קו עירוני מובהק.
אם רחובות ויבנה היו ישות מוניציפלית אחת, הרי ברור שהקווים הללו היו עירוניים עם איסוף והורדה בכל התחנות.
הקביעה שמדובר בקווים בינעירוניים היא שרירותית על סמך חלוקה מוניציפלית בלבד ולא על פי מאפייני הדרך, המרחק ואופי הנסיעה.

בקווי גן יבנה - אשדוד יש איסוף והורדה בכל התחנות בגן יבנה.
בקווים הבינעירוניים המקשרים בין עומר לבאר שבע יש איסוף והורדה בתחנות בעומר.
קרית גת - אשקלון אינה דוגמה מתאימה כי מדובר בנסיעה ארוכה יותר בכביש בינעירוני מובהק.

אבל השאלה המהותית אינה סוג האוטובוס, אלא סוג התחנות. אין שום הצדקה שהיא שבקווי יבנה - רחובות יהיו תחנות איסוף בלבד ותחנות הורדה בלבד.

בגוש דן פועלים קווים שההצדקה לקיום תחנות איסוף בלבד ותחנות הורדה בלבד בהם גדולה בהרבה ובכל זאת כל התחנות בקווים הללו הן גם לאיסוף וגם להורדה.
אז דווקא בקווי יבנה - רחובות הקצרים משרד התחבורה מתעקש?
מותר להודות בטעות ולתקן. זו לא בושה.
 

olli3

New member
מנהל
יש כמה הבדלים נוספים במה שהצגת>>>

כי קווי יבנה - רחובות אינם קווים בינעירוניים
קו שמשך הנסיעה הכולל בו הוא כ-40 דקות מתוכם כ-35 דקות בתוך ערים ומשך הנסיעה בין התחנה האחרונה בעיר אחת לתחנה הראשונה בעיר השניה הוא כ-5 דקות, אינו קו בינעירוני.
אפילו לא קו פרברי.
זה קו עירוני מובהק.
אם רחובות ויבנה היו ישות מוניציפלית אחת, הרי ברור שהקווים הללו היו עירוניים עם איסוף והורדה בכל התחנות.
הקביעה שמדובר בקווים בינעירוניים היא שרירותית על סמך חלוקה מוניציפלית בלבד ולא על פי מאפייני הדרך, המרחק ואופי הנסיעה.

בקווי גן יבנה - אשדוד יש איסוף והורדה בכל התחנות בגן יבנה.
בקווים הבינעירוניים המקשרים בין עומר לבאר שבע יש איסוף והורדה בתחנות בעומר.
קרית גת - אשקלון אינה דוגמה מתאימה כי מדובר בנסיעה ארוכה יותר בכביש בינעירוני מובהק.

אבל השאלה המהותית אינה סוג האוטובוס, אלא סוג התחנות. אין שום הצדקה שהיא שבקווי יבנה - רחובות יהיו תחנות איסוף בלבד ותחנות הורדה בלבד.

בגוש דן פועלים קווים שההצדקה לקיום תחנות איסוף בלבד ותחנות הורדה בלבד בהם גדולה בהרבה ובכל זאת כל התחנות בקווים הללו הן גם לאיסוף וגם להורדה.
אז דווקא בקווי יבנה - רחובות הקצרים משרד התחבורה מתעקש?
מותר להודות בטעות ולתקן. זו לא בושה.
יש כמה הבדלים נוספים במה שהצגת>>>
רחובות ויבנה הן ערים שיש בהם שירות עירוני. גן יבנה, עומר וכו' - אין בהן קווים עירוניים ולכן הם אלו שמבצעים שירות עירוני בתוך היישובים הללו.
&nbsp
קרית גת - אשקלון אינה דוגמא מתאימה ואני מסיכם על כך. רק נתתי דוגמא של מצב אבסורדי הפוך ואני לא יודע אם יצא לך לנסוע עם הגרוטאות האלו שפועלות בקו 25 (מלבד המרצדסים הישנים שמעולים), הנסיעה איתם בלתי נסבלת ועדיין משום מה דווקא בקו הזה במקום להפעיל בין עירוני, מפעילים בעיקר עירוניות.
&nbsp
אני מודע למרחק בין יבנה לרחובות. אבל אם רוצים להצדיק שירות עירוני ביבנה ולשמור על אמינות הקו, זה צריך להיעשות על ידי קווים עירוניים. אם תייצר מצב בו דווקא בקווים שנוסעים בין הערים תהיה תפוסה גדולה יותר, אתה תייתר את הצורך בקווים העירוניים ותחזור למצב של אי ודאות לגבי מתי האוטובוס יגיע.
&nbsp
לגבי גוש דן המצב פשוט שונה עקב מספר הנוסעים הגדול.
&nbsp
קו 145 נותן תגבור לקווים קיימים שגם ככה קורסים. קו 50 כנ"ל, גם 274 ו222 וכו' (צריך לא מעט קווים בין ציר המסגר, עזריאלי ונמיר לאונ' תל אביב). קו 641 הוא מאסף כללי והסיבה שהוא בכלל אוסף בין תל אביב לפתח תקווה שלא כבעבר היא על מנת להוריד מהעומס של 51 ושאר הקווים. וזאת גם עקב פתיחת קווים חדשים בין תל אביב להוד השרון שהם מהירים יותר ונוחים יותר לנוסעים.
&nbsp
לגבי 425 לא הבנתי, על איזה קישור אתה מדבר שמעכב?
&nbsp
זה ההבדל המהותי לטעמי.
 
425 הפך לקו מאסף מצומת רעננה ועד לצומת שילת

יש כמה הבדלים נוספים במה שהצגת>>>
רחובות ויבנה הן ערים שיש בהם שירות עירוני. גן יבנה, עומר וכו' - אין בהן קווים עירוניים ולכן הם אלו שמבצעים שירות עירוני בתוך היישובים הללו.
&nbsp
קרית גת - אשקלון אינה דוגמא מתאימה ואני מסיכם על כך. רק נתתי דוגמא של מצב אבסורדי הפוך ואני לא יודע אם יצא לך לנסוע עם הגרוטאות האלו שפועלות בקו 25 (מלבד המרצדסים הישנים שמעולים), הנסיעה איתם בלתי נסבלת ועדיין משום מה דווקא בקו הזה במקום להפעיל בין עירוני, מפעילים בעיקר עירוניות.
&nbsp
אני מודע למרחק בין יבנה לרחובות. אבל אם רוצים להצדיק שירות עירוני ביבנה ולשמור על אמינות הקו, זה צריך להיעשות על ידי קווים עירוניים. אם תייצר מצב בו דווקא בקווים שנוסעים בין הערים תהיה תפוסה גדולה יותר, אתה תייתר את הצורך בקווים העירוניים ותחזור למצב של אי ודאות לגבי מתי האוטובוס יגיע.
&nbsp
לגבי גוש דן המצב פשוט שונה עקב מספר הנוסעים הגדול.
&nbsp
קו 145 נותן תגבור לקווים קיימים שגם ככה קורסים. קו 50 כנ"ל, גם 274 ו222 וכו' (צריך לא מעט קווים בין ציר המסגר, עזריאלי ונמיר לאונ' תל אביב). קו 641 הוא מאסף כללי והסיבה שהוא בכלל אוסף בין תל אביב לפתח תקווה שלא כבעבר היא על מנת להוריד מהעומס של 51 ושאר הקווים. וזאת גם עקב פתיחת קווים חדשים בין תל אביב להוד השרון שהם מהירים יותר ונוחים יותר לנוסעים.
&nbsp
לגבי 425 לא הבנתי, על איזה קישור אתה מדבר שמעכב?
&nbsp
זה ההבדל המהותי לטעמי.
425 הפך לקו מאסף מצומת רעננה ועד לצומת שילת
ואפשר לומר שבין מחלף גהה לצומת אלעל הוא מבצע שירות עירוני.

גם בפרדס חנה (שלא לדבר על חדרה) יש קווים עירוניים. אפילו בזכרון יעקב יש 4 קווים עירוניים. בכל זאת הקווים האזוריים בין נתניה לחדרה ובין נתניה וחדרה לפרדס חנה/בנימינה/זכרון יעקב (שהם הרבה יותר ארוכים מקווי רחובות - יבנה) עוצרים לאיסוף והורדה בכל התחנות.
גם בראש העין (שלא לדבר על פתח תקוה) יש קווים עירוניים ובכל זאת קווי פתח תקוה - ראש העין אוספים ומורידים בכל התחנות.

אתה לא מצליח לשכנע בייחוד של מקרה יבנה - רחובות.
אין שום דוגמה אחרת לשתי ערים כה סמוכות או ליישובים עירוניים כה סמוכים שהשירות ביניהם מוגדר כבינעירוני.
פרדס חנה זה יישוב עירוני בסדר גודל של יבנה. ראש העין זו עיר בסדר גודל של יבנה. אני באמת לא מבין - מה כל כך מיוחד ביבנה מבחינת הצדקת שירות עירוני ואמינות הקווים?
 

olli3

New member
מנהל
אז ככה:

425 הפך לקו מאסף מצומת רעננה ועד לצומת שילת
ואפשר לומר שבין מחלף גהה לצומת אלעל הוא מבצע שירות עירוני.

גם בפרדס חנה (שלא לדבר על חדרה) יש קווים עירוניים. אפילו בזכרון יעקב יש 4 קווים עירוניים. בכל זאת הקווים האזוריים בין נתניה לחדרה ובין נתניה וחדרה לפרדס חנה/בנימינה/זכרון יעקב (שהם הרבה יותר ארוכים מקווי רחובות - יבנה) עוצרים לאיסוף והורדה בכל התחנות.
גם בראש העין (שלא לדבר על פתח תקוה) יש קווים עירוניים ובכל זאת קווי פתח תקוה - ראש העין אוספים ומורידים בכל התחנות.

אתה לא מצליח לשכנע בייחוד של מקרה יבנה - רחובות.
אין שום דוגמה אחרת לשתי ערים כה סמוכות או ליישובים עירוניים כה סמוכים שהשירות ביניהם מוגדר כבינעירוני.
פרדס חנה זה יישוב עירוני בסדר גודל של יבנה. ראש העין זו עיר בסדר גודל של יבנה. אני באמת לא מבין - מה כל כך מיוחד ביבנה מבחינת הצדקת שירות עירוני ואמינות הקווים?
אז ככה:
1. לגבי 425 הוא היה קו כושל בסך הכל. השינווי במסלול שלו נועד לקשר בין מספר מוקדים. בוא נגיד שאם היו רוצים לייצר לו את ההגבלות של אמי שעולה בנקודה איקס יכול לרדת רק אחרי נקודה Y, הוא היה הופך להיות מסורבל עבור הנוסעים להבנה היכן ניתן לעלות והיכן ניתן לרדת. אז אני עוד איכשהו מבין את ההחלטה להפוך את כל התחנות לאיסוף+הורדה. יחד עם זאת, אני בספק אם מישהו ישתמש בו להגעה יומיומית כי הוא לא כלול בחופשי חודשי/סמסטריאלי/שנתי. ואני בספק אם מישהו יחכה לו באור יהודה למשל כדי לנסוע לרעננה כשהקו יוצא מירושלים...
&nbsp
זה יותר ניסיון להחיות את הקו לפני המתת חסד.
&nbsp
2. פרדס חנה, חדרה - הקווים של אגד ושל קווים מבצעים קישורים שהקווים העירוניים לא מבצעים או מבצעים בתדירות מאד נמוכה. אני פחות בקיא בשירות שניתן אלך הדוגמא זהה למדיי ל451 ו461 שמוגדרים כמאסף כללי כי יש להם תפקיד לסגור חורים שמערכות עירוניות לא עושות היטב כמו שירות ישיר לאורך ציר הרצל ברמלה כמו שירות בדרום ת"א לתמח"ת שמתבסס עליהם ועל 163/201 אגד בעיקר. אז מההיכרות הלא כל כך גדולה שלי עם חדרה ופרדס חנה, גם שם השירות הבין עירוני מבצע קישורים שהשירות העירוני לא מספק היטב.
&nbsp
ביבנה המנטרה היא לבצע הפרדת שירות (בכל מכרז חדש זה כך). רוצים ליצור שירות עירוני בנפרד ושירות בין עירוני בנפרד למעט קווים שמוגדרים מאסף כללי (שברוב המקרים גם לא רוצים קווים כאלו במערכת אלא אם כן אין ברירה).
&nbsp
הרי גם קווי מטרופולין מבצעים שירות עירוני בקרית גת, גם קווי מטרופולין ואגד תעבורה בין עירוניים מבצעים שירות עירוני בנתיבות ובשדרות. הם נוסעים בצירים המרכזיים והוותיקים של הערים ומקשרים בין נקודות רחוקות בעיר בצורה הכי טובה ויש נוסעים שמשתמשים בהם לשם כך. הקווים העירוניים בערים קטנות מתפתלים להם, נכנסים לרחובות פחות מרכזיים, עושים סיבובים ופחות יעילים פשוט...
&nbsp
המסלול של 48 וחבריו דומה למסלולים של קווים עירוניים אחרים. במקרה הזה, לא נראה שיש סיבה שקו שיוצא לרחובות יבצע גם שירות עירוני ביבנה. פשוט התושבים לא התרגלו למסלולים החדשים של הקווים העירוניים ורוצים דווקא את 48. והאם 48 אמין בכלל בכיוון הנסיעה ליבנה? לא, הוא לא אמין ואני אומר את זה מניסיון. כי הנסיעה ברחובות יכולה להיות מהירה ויכולה להיות פקוקה. בדיוק כשם שקווים עירוניים בגוש דן והשרון אינם אמינים עקב מסלול ארוך ו/או מסלול עם היתכנות לפקקים מאשר קווים עירוניים שלא עוזבים את תל אביב למשל כמו קו 4 או 5 שכמעט תמיד מגיעים בהפרש תדירותי בין אחד לשני.
&nbsp
אם אני רוצה מערכת תח"צ יעילה שאני יודע לסמוך על התדירות שלה, הרי שזו מערכת עירונית. היא לא תלויה בפקק בעיר אחרת, תאונה בכביש בעיר אחרת וכו'... היא תלויה רק בתוך העיר וכתושב העיר אתה יודע היטב אם יש שעות פקוקות יותר בתוך העיר שלך ובאילו שעות האוטובוס תמיד יגיע תוך 8-9 דקות מהרגע שיצא מתחנת המוצא ועד לתחנה בה אתה ממתין.
&nbsp
זה מה שלטעמי הוא תח"צ יעילה. לנחש מתי יגיע אוטובוס מרחובות ובעבר גם מאשדוד, ראשון ותל אביב, זו לא תח"צ יעילה, זו תח"צ של יישוב כפרי, לא של עיר.
&nbsp
הרי בקלות אפשר פשוט לבטל את אחד הקווים החופפים של קו 48 ולהטיל את השירות העירוני ביבנה במקטע הזה על קו 48 (וחבריו) וזהו. וזה מה שיקרה בתכל'ס אם אנשים לא ישתמשו בשירות העירוני ויעברו ל48 המוכר. הרי אותה אישה שהתלוננה בכתבה התלוננה גם שהאוטובוס לתל אביב לא יכול לעזור לה יותר בנסיעה עירונית. היא פשוט לא מעוניינת בשינויים, היא רוצה את מה שהתרגלה אליו וזהו.
&nbsp
אתה חושב שתושבי אופקים אהבו את זה שקו 33 הפסיק לבצע שירות עירוני בתוך אופקים? עזוב את זה שנתנו להם במקום את קו 2 בתדירות טובה, הם עדיין התעקשו כש33 עבר ועצר בתחנה להעלות נוסעים לבאר שבע וגילת לריב עם הנהגים על זה שמגיע להם לנסוע עם 33 בתוך העיר. כשהפסיקו לריב, מה קרה? 33 נהיה ריק יותר ואפשר לנוסעים שרוצים להגיע לבאר שבע לעלות עליו ולא לחכות לבא והוא גם נהיה מהיר יותר, כי כל מי שהיה רגיל לעלות עליו בתוך אופקים עושה זאת עם קו 2.
&nbsp
זה שונה רק בכך שאופקים היא עיר עם המון משתמשי תח"צ לעומת יבנה שלא. אבל המודל של משרד התחבורה הוא לשכנע אנשים לעבור לתח"צ והוא לא יכול לעשות את זה על ידי כך שהוא נותן לקו שיוצא מעיר אחרת לתת שירות עירוני בתוך העיר, כי אז למה שאנשים יסעו בשירות העירוני כש48 מגיע? ואז מספר הנוסעים בקווים העירוניים יורד ולבסוף אחרי תקופת הרצה, מצמצים או מבטלים... ובעיר כמו יבנה שאין בה הרבה שימוש בתח"צ ושרוצים להגביר בה את השימוש בתח"צ - זה חיוני לשכנע את תושבי העיר ששירות עירוני יתבצע על ידי קו עירוני בלבד ושירות לערים אחרות יתבצע כשירות בין עירוני בלבד.
&nbsp
ורק כדי שזה יההי ברור יותר, היה הימור על התדירות הגבוהה והקווים העירוניים החדשים ביבנה. האם תדירות עירונית טובה יותר, תביא איתה גם יותר נוסעים או לפרוס את הנסיעות על פני תדירות נמוכה יותר עם הפעלה מאוחרת יותר בשעות הלילה + העברת שירות לקווים בין עירוניים. הוחלט לתת חיזוק לשירות העירוני במהלך היום מתוך רצון שיהיו יותר משתמשי תח"צ לנסיעות פנימיות ביבנה.
 
למה בקו 145 צריך לעכב את מי שרוצה להגיע מחולון לפ"ת או

אז למה תושבי גן יבנה והמושבים לא מתלוננים?
אצלם האוטובוסים עובדים עם בין עירוניים ועבדו עם בין עירוניים גם לפני המכרז. גם בין עומר לבאר שבע, מאז שאני ילד תמיד הופעלו בבין עירוניים ואז עומר הייתה קטנה יותר והסיבוב היה קצר יותר. אפילו בין חצרים לבאר שבע ההפעלה מבוצעת על ידי בין עירוני והשירות העירוני בבאר שבע ניתן רק למקומות בהם אין קישור של תח"צ עירונית טובה כמו בית העלמין הישן.
&nbsp
למה תושבי אשדוד לא מתלוננים שלא ניתן לבצע יותר שירות עירוני בתוך אשדוד עם אפיקים למעט נסיעה אל ומתחנת הרכבת באשדוד? כי הם לא היו רגילים לנסוע עם אפיקים בתוך אשדוד גם ככה... בדיוק כמו שתושבי באר שבע לא יתלוננו אם השירות העירוני בקווי מטרופולין בתוך באר שבע יפסק, למרות שרק קו 388 לבדו הרבה יותר יעיל מ14 (בין הביג למרכזית, גם בשל תדירות, גם בשל שעות פעילות וגם בשל מסלול וגם בשל תעריף).
&nbsp
לעומת זאת, בין קרית גת לאשקלון, רוב האוטובוסים שמופעלים הם עירוניים. לא זוכר מה נקבע למכרז כי יהיו מספר קווים בין אשקלון לקרית גת אך נכון להיום הרוב מופעל על ידי עירוניים. נסעתי מספר פעמים, נוח זה לא, מרעיש כהוגן זה כן. והאבסורד שבין אשקלון לשדרות הקרובה יותר, השירות מבוצע על ידי אוטובוסים בין עירוניים (לא בקווים שנוסעים לבאר שבע אלא בקווים שמסיימים בשדרות).
&nbsp
אני הייתי מתפשר על אוטובוסים עירוניים עם מושבים של בין עירוני, כמו המרצדס O405 שהיו באגד עד לאחרונה ופעלו בפרוזדור ירושלים.
&nbsp
אז למה דווקא ביבנה, כן צריך להקשיב לתושבים? כי הם היו רגילים לנסוע בקווים בין עירוניים/פרבריים ואל מוכנים להתרגל לרעיון של המרכת החדשה? כנ"ל היה במודיעין, הרבה תושבים התלוננו שהם לא יכולים לעלות יותר על הקווים הבין עירוניים עבור שירות עירוני בתוך מודיעין (דבר שהתאפשר בעבר).
&nbsp
אינ לא חושב בכל מקרה שצריך לעכב את מי שרוצה לנסוע לרחובות כדי לאפשר למי שרוצה לנסוע בתוך יבנה לנסוע עם הקו הזה. כמו שאני לא מאמין שהקווים האלו צריכים לבצע שירות עירוני בתוך רחובות.
למה בקו 145 צריך לעכב את מי שרוצה להגיע מחולון לפ"ת או
להיפך?
למה בקו 50 צריך לעכב את מי שרוצה להגיע מפ"ת לת"א או להיפך?
למה בקו 274 צריך לעכב את מי שרוצה להגיע מת"א לרחובות או להיפך?
למה בקו 641 צריך לעכב את מי שרוצה להגיע מנתניה לבילינסון או להיפך?
למה בקו 425 צריך לעכב את מי שרוצה להגיע מרעננה לירושלים?

בכל הקווים הללו אין בעיה עם עיכובים ודווקא בקווי יבנה - רחובות הקצרים יש?
 
עוד דוגמאות: קווים 70 ו-7XX למיניהם בין נתניה - חדרה - פרדס

למה בקו 145 צריך לעכב את מי שרוצה להגיע מחולון לפ"ת או
להיפך?
למה בקו 50 צריך לעכב את מי שרוצה להגיע מפ"ת לת"א או להיפך?
למה בקו 274 צריך לעכב את מי שרוצה להגיע מת"א לרחובות או להיפך?
למה בקו 641 צריך לעכב את מי שרוצה להגיע מנתניה לבילינסון או להיפך?
למה בקו 425 צריך לעכב את מי שרוצה להגיע מרעננה לירושלים?

בכל הקווים הללו אין בעיה עם עיכובים ודווקא בקווי יבנה - רחובות הקצרים יש?
עוד דוגמאות: קווים 70 ו-7XX למיניהם בין נתניה - חדרה - פרדס
חנה - בנימינה - זכרון יעקב.
בקווים הללו התחנות הן לאיסוף+הורדה ומדובר בקווים הרבה יותר ארוכים מקווי יבנה - רחובות, שחלקם גם נוסעים בכביש 2 המהיר.
אפילו בקווי 852/872 התחנות בין הרצליה לפרדס חנה / זכרון יעקב הן לאיסוף והורדה.

אבל קווי יבנה - רחובות צריכים להיות קווי אקספרס עם תחנות איסוף בלבד והורדה בלבד...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה