צריך לעשות משהו עם מכשירי הכרטוס באוטובוסים
יום ג' דיון בועדת המדע על הרב קו-פניותיכם יועברו לועדה
ועדת המדע והטכנולוגיה תתכנס ביום שלישי הקרוב י"ד חשוון תשע"ו 27/10/2015 לדיון בבעיות ואתגרים טכנולוגיים בשימוש בכרטיס חכם (רב-קו) לתחבורה הציבורית.
לדיון מוזמנים נציגי הגופים העוסקים בתחבורה הציבורית מהצד העסקי מהצד החברתי ומהצד העסקי ועוד נציגים שונים וכמובן בעלי תפקידים בתחום.
הערות ופניות בעניין הרב קו על כל הבטיו שיועלו כאן, יתקבלו לדיון ע"י חברי הועדה תוך שימת לב ודגש על נקודות פרקטיות בהם נתקלים המשתמשים בתחבורה הציבורית.
נשמח אם תשתפו פעולה ותכתבו בתגובות על בעיות ותקלות לסוגיהן שנתקלתם בהם.
(כמובן שהודעה מפורטת ומוסברת תקל על העלאתה בדיון).
צריך לעשות משהו עם מכשירי הכרטוס באוטובוסים
בדן למשל העברת הכרטיס מאוד מהירה, אבל אם זקוקים לנסיעה בקוד אחר מהרגיל, עלולות להיות צרות בחיוב. כמו כן, אם נוסעים עם כרטיסיה/ערך צבור ומרימים מהר מדי את הכרטיס, אז בהחלפה לפעמים מתבצע חיוב נוסף למרות שטרם חלפו 90 דקות.
 
בקווים העברת הכרטיס במכשיר של הנהג מאוד מאוד מאוד איטית. לוקח כמה שניות עד שהמכשיר מזהה את הכרטיס. אם צריך לחייב ערך צבור או כרטיסיה ההדפסה של הכרטיס איטית מאוד, ואז הנהג צריך לקרוע אותו ולתת לנוסע. בדן זה נשלף מיד החוצה והנוסע לוקח לבד - פחות התעסקות לנהג.
כל זה גורם לכך שהעליה לאוטובוס בקווים מאוד מאוד איטית, וזה מאריך מאוד את זמן הנסיעה. כל העיכובים האלה מצטברים לדקות ארוכות שמעכבים את הנוסעים ונוגסים בזמן ההפסקה של הנהג לפני הנסיעה הבאה.
אם אני צריכה לבחור בין נסיעה עם קווים לנסיעה עם דן, אני תמיד אעדיף את דן - בעיקר מהסיבה הזו. (וגם כי האוטובוסים שלהם לא גרוטאות, אבל זה נושא אחר).
 
באגד יש משהו באמצע. העברת הכרטיס יחסית איטית, אבל פחות מאשר בקווים, אז העליה לאוטובוס נסבלת.
 
הכי טוב יהיה אם יכניסו מכשירי כרטוס נוספים לכל האוטובוסים ליד כל הדלתות. ב 189 זה שיפר מאוד מאוד את זמן הנסיעה.
 
אם יש אפשרות להוסיף מכונות לטעינת רב קו מחוץ לאוטובוסים ליד התחנות, גם זה יוכל להוריד עומס מהנהג ולשפר את זמן העליה לאוטובוס.