אגב, שיטת שרביטים התקיימה גם בישראל עד שנות ה-80מערכת איתות ותקשורת
בעוד שבישראל עובדים (או לא...) על שדרוג מערכת האיתות ל-ERTMS (או ETCS), הרי שבהודו קיימת מערכת משוכללת להפליא...
להנאתכם.
עד אמצע ה-90 גם הקטעאגב, שיטת שרביטים התקיימה גם בישראל עד שנות ה-80
על קווים מסויימים (קטע לוד-ירושלים בטוח, ואולי בקווים נוספים).
אני ראיתי את זה קורה בסוף שנות ה-90 בקו ב"ש-ת"אעד אמצע ה-90 גם הקטע
שצפונית לקרית מוצקין עד נהריה היה עם עיתוק שרביטי.
אני כמעט בטוח.
הרכבת לבני ברק בשנות ה-90 גם היתה עם עיתוק שרביטי.
אני זוכר החלפת שרביטים בתחנת עכועד אמצע ה-90 גם הקטע
שצפונית לקרית מוצקין עד נהריה היה עם עיתוק שרביטי.
אני כמעט בטוח.
הרכבת לבני ברק בשנות ה-90 גם היתה עם עיתוק שרביטי.
לפחות עד שנת 2000אגב, שיטת שרביטים התקיימה גם בישראל עד שנות ה-80
על קווים מסויימים (קטע לוד-ירושלים בטוח, ואולי בקווים נוספים).
עוד משהו מזמנים רחוקים מאודמערכת איתות ותקשורת
בעוד שבישראל עובדים (או לא...) על שדרוג מערכת האיתות ל-ERTMS (או ETCS), הרי שבהודו קיימת מערכת משוכללת להפליא...
להנאתכם.
זה לא תלוש אלא מעין מוט מתכת קטןעוד משהו מזמנים רחוקים מאוד
לי זכור שבארץ היו ווים ליד המסילות (יחסית קרובים לרכבת) וכאשר נהג הקטר היה מתקרב לאחד מהם, הוא התכופף(תוך נסיעה איטית) והשחיל עליו טבעת שנשא ״תלוש״ חתום על ידו בו צוינה שעת היציאה מ ה ״קטע״.
קצת יותר רחוק הוא לקח טבעת אחרת(או קיבל אותה ממנהל התחנה) כדי להכנס ל״קטע״ מסילה אחר.
הטבעת היתה השרביט נהוג.
סליחה על האי-דיוקים, לא נהגתי אף פעם קטר(מטרו כן, אבל שם זה אחרת).
היו מספר שרביטים להוצאה בכל צד? כי אחרת איני מבין איך אפשרזה לא תלוש אלא מעין מוט מתכת קטן
שיצא מתוך מכונה גדולה אדומה (מתקופת המנדט או קצת אחרי).
המכונה הזו סגרה מעגל חשמלי ורק כשהרכבת נכנסה לתחילת הקטע
בתחנה שבצד השני נסגר מעגל ובתחנה היכן שהרכבת כעת המכונה
הצליחה לשחרר את המקל הזה.
המקל צורף לטבעת ענקית על מנת שיהיה קל לנהג הקטר לתת אותו לאיש האיתות
שממתין על הרציף.
כשהוא מגיע לצד השני (לתחנה בקצה השני של קטע העיתוק השרביטי) הוא
מוסר את השרביט לאיש האיתות אשר מחזיר אותו למכונה וכך שוב נסגר מעגל
ובתחנה אותה הוא עזב המכונה יכולה לשחרר שרביט חדש.
נניח שתי תחנות א' ו-ב'.
הרכבת נכנסת ל-א' היא מקבלת שרביט ובשתי התחנות אי אפשר לשחרר יותר
שום דבר, שום כלום, עד שהרכבת או תעשה רוורס ותחזור ל-א' או עד שהיא תגיע ל-ב'.
כשהיא מגיעה ל-ב' הנהג מחזיר לאיש האיתות את השרביט והוא מכניס אותה למכונה וכך משתחרר החשמל ובתחנה א' אפשר להוציא שוב שרביט ולתת לרכבת
להכנס למקטע הזה, או מנגד בתחנה ב' לתת לרכבת מהכוון ההפוך להכנס לקטע.
אחד משני אלו אבל לא שני אלו גם יחד (כי ישנה רק מסילה אחת בין א ל-ב, לא
מסילה כפולה).
אין כזה דבר בארץ (ולא היה) שיירה של רכבותהיו מספר שרביטים להוצאה בכל צד? כי אחרת איני מבין איך אפשר
ששתים או יותר רכבות תוכלנה להכנס לקטע באותו כיוון אחת אחרי השניה. הרי יעיל יותר ששיירה של רכבות תעבור באותו כיוון מאשר שכל פעם בתורה רכבת הלוך, רכבת חזור.
זה מעניין. זה אומר גם שבשעות מסויימות בהן היה צורך תפעוליאין כזה דבר בארץ (ולא היה) שיירה של רכבות
לכל היותר מחלקים את האזור לקטעים קצרים יחסית, נניח כל 5 עד 10
ק"מ יש תחנה תפועלית עם אתת שיכול לקבל/לתת שרביטים.
רכבות לא יכלו להכנס בזו אחר זו לאותו קטע ובאותו כוון. לא ולא.
הפעלת רכבות עם שרביטיםאין כזה דבר בארץ (ולא היה) שיירה של רכבות
לכל היותר מחלקים את האזור לקטעים קצרים יחסית, נניח כל 5 עד 10
ק"מ יש תחנה תפועלית עם אתת שיכול לקבל/לתת שרביטים.
רכבות לא יכלו להכנס בזו אחר זו לאותו קטע ובאותו כוון. לא ולא.
תודה רבה לך פרופ' מלינג! הסבר מעניין והגיוניהפעלת רכבות עם שרביטים
ראשית אציין שהשרביט עצמו לא סוגר שום מעגל חשמלי במתקני השרביטים - הוצאתו מהנעילה אמנם מתאפשרת באמצעות זרם חשמלי, אבל זה זרם שהאתת בתחנה השנייה שולח באמצעות מחולל ידני.
שנית, היו בהחלט שרביטים שמתפרקים לשניים, כדי לאפשר לרכבת שנוסעת ב-'שני חלקים' לעבור את הקטע עם שרביט אחד.
בלי קשר, היו בכל מתקן שרביטים עותקים רבים (למשל 15) של אותו שרביט, כדי לאפשר נסיעה של מספר רכבות עוקבות באותו כיוון, אבל המערכת מופעל כך שלא יהיה יותר משרביט זהה אחד בחוץ ברגע נתון.
אתה צודק, היתה אפשרות להעביר מספר רכבות עוקבות על מקטעהיו מספר שרביטים להוצאה בכל צד? כי אחרת איני מבין איך אפשר
ששתים או יותר רכבות תוכלנה להכנס לקטע באותו כיוון אחת אחרי השניה. הרי יעיל יותר ששיירה של רכבות תעבור באותו כיוון מאשר שכל פעם בתורה רכבת הלוך, רכבת חזור.
השלמת הודעהאתה צודק, היתה אפשרות להעביר מספר רכבות עוקבות על מקטע
(אבל לא על 100% בטוח כנראה?!!).
בויקיפדיה שלהלן יש תשובה לשאלתך; יש שם גם תמונה יפה של הטבעת שעליה כתבתי בהודעתי הקודמת. משם הבנתי גם שמה שתיארתי כ ״תלוש״ זה בעצם ״כרטיס״.
 
 
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Token_(railway_signalling)
 
 
 
אבל חשמל יש להם!מערכת איתות ותקשורת
בעוד שבישראל עובדים (או לא...) על שדרוג מערכת האיתות ל-ERTMS (או ETCS), הרי שבהודו קיימת מערכת משוכללת להפליא...
להנאתכם.
קרה גם שמכונת השרביטים התקלקלה או שהייתה תקלת תקשורתמערכת איתות ותקשורת
בעוד שבישראל עובדים (או לא...) על שדרוג מערכת האיתות ל-ERTMS (או ETCS), הרי שבהודו קיימת מערכת משוכללת להפליא...
להנאתכם.
נסעתי היום במסילה צרה של רוטשילד והיתה טבעת לקטע דו כיווני.מערכת איתות ותקשורת
בעוד שבישראל עובדים (או לא...) על שדרוג מערכת האיתות ל-ERTMS (או ETCS), הרי שבהודו קיימת מערכת משוכללת להפליא...
להנאתכם.
שימוש ב Token ברכבת הקיטור במסילה הצרה של רוטשילד.נסעתי היום במסילה צרה של רוטשילד והיתה טבעת לקטע דו כיווני.
שירשור יהיה מתישהו בחורף, כי יש לי מספר שירשורים להעלות ותפוז מכריח הקטנת קבצים.
 
אם תפוז היה מאפשר להעלות 1.1 מגה (צילום ברזולוציה הנמוכה ביותר בסמארטפון שלי) הייתי מעלה עכשיו תמונה של הההגת תולה את הטבעת בכניסה לקטע.
 
המסילה היתה מטרת הטיול היום, אבל לא ידעתי שאני במקום השייך לענף הבריטי של משפחת רוטשילד עד שראיתי את סמל חמשת החיצים המפורסם על שלטי הפארק וכמובן שגם על הרכבת...
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.