מערכת איתות ותקשורת

מצב
הנושא נעול.

tsd91

New member
מערכת איתות ותקשורת

מערכת איתות ותקשורת
בעוד שבישראל עובדים (או לא...) על שדרוג מערכת האיתות ל-ERTMS (או ETCS), הרי שבהודו קיימת מערכת משוכללת להפליא...

להנאתכם.
 

easylivin

New member
אגב, שיטת שרביטים התקיימה גם בישראל עד שנות ה-80

מערכת איתות ותקשורת
בעוד שבישראל עובדים (או לא...) על שדרוג מערכת האיתות ל-ERTMS (או ETCS), הרי שבהודו קיימת מערכת משוכללת להפליא...

להנאתכם.
אגב, שיטת שרביטים התקיימה גם בישראל עד שנות ה-80
על קווים מסויימים (קטע לוד-ירושלים בטוח, ואולי בקווים נוספים).
 

down und

New member
עד אמצע ה-90 גם הקטע

אגב, שיטת שרביטים התקיימה גם בישראל עד שנות ה-80
על קווים מסויימים (קטע לוד-ירושלים בטוח, ואולי בקווים נוספים).
עד אמצע ה-90 גם הקטע
שצפונית לקרית מוצקין עד נהריה היה עם עיתוק שרביטי.
אני כמעט בטוח.

הרכבת לבני ברק בשנות ה-90 גם היתה עם עיתוק שרביטי.
 

XrayCharlie

New member
אני ראיתי את זה קורה בסוף שנות ה-90 בקו ב"ש-ת"א

עד אמצע ה-90 גם הקטע
שצפונית לקרית מוצקין עד נהריה היה עם עיתוק שרביטי.
אני כמעט בטוח.

הרכבת לבני ברק בשנות ה-90 גם היתה עם עיתוק שרביטי.
אני ראיתי את זה קורה בסוף שנות ה-90 בקו ב"ש-ת"א
 

zvir1

New member
אני זוכר החלפת שרביטים בתחנת עכו

עד אמצע ה-90 גם הקטע
שצפונית לקרית מוצקין עד נהריה היה עם עיתוק שרביטי.
אני כמעט בטוח.

הרכבת לבני ברק בשנות ה-90 גם היתה עם עיתוק שרביטי.
אני זוכר החלפת שרביטים בתחנת עכו
בדרך לנהריה. היה אז רציף עץ צר מאוד והיינו צריכים להחליף רכבת.
 
לפחות עד שנת 2000

אגב, שיטת שרביטים התקיימה גם בישראל עד שנות ה-80
על קווים מסויימים (קטע לוד-ירושלים בטוח, ואולי בקווים נוספים).
לפחות עד שנת 2000
בקטע עכו-נהריה עוד היו משתמשים בשרביטים עד שנת 2000, כשהותקן גם שם איתות חשמלי.
 
עוד משהו מזמנים רחוקים מאוד

מערכת איתות ותקשורת
בעוד שבישראל עובדים (או לא...) על שדרוג מערכת האיתות ל-ERTMS (או ETCS), הרי שבהודו קיימת מערכת משוכללת להפליא...

להנאתכם.
עוד משהו מזמנים רחוקים מאוד
לי זכור שבארץ היו ווים ליד המסילות (יחסית קרובים לרכבת) וכאשר נהג הקטר היה מתקרב לאחד מהם, הוא התכופף(תוך נסיעה איטית) והשחיל עליו טבעת שנשא ״תלוש״ חתום על ידו בו צוינה שעת היציאה מ ה ״קטע״.
קצת יותר רחוק הוא לקח טבעת אחרת(או קיבל אותה ממנהל התחנה) כדי להכנס ל״קטע״ מסילה אחר.
הטבעת היתה השרביט נהוג.
סליחה על האי-דיוקים, לא נהגתי אף פעם קטר(מטרו כן, אבל שם זה אחרת).
 

down und

New member
זה לא תלוש אלא מעין מוט מתכת קטן

עוד משהו מזמנים רחוקים מאוד
לי זכור שבארץ היו ווים ליד המסילות (יחסית קרובים לרכבת) וכאשר נהג הקטר היה מתקרב לאחד מהם, הוא התכופף(תוך נסיעה איטית) והשחיל עליו טבעת שנשא ״תלוש״ חתום על ידו בו צוינה שעת היציאה מ ה ״קטע״.
קצת יותר רחוק הוא לקח טבעת אחרת(או קיבל אותה ממנהל התחנה) כדי להכנס ל״קטע״ מסילה אחר.
הטבעת היתה השרביט נהוג.
סליחה על האי-דיוקים, לא נהגתי אף פעם קטר(מטרו כן, אבל שם זה אחרת).
זה לא תלוש אלא מעין מוט מתכת קטן
שיצא מתוך מכונה גדולה אדומה (מתקופת המנדט או קצת אחרי).
המכונה הזו סגרה מעגל חשמלי ורק כשהרכבת נכנסה לתחילת הקטע
בתחנה שבצד השני נסגר מעגל ובתחנה היכן שהרכבת כעת המכונה
הצליחה לשחרר את המקל הזה.
המקל צורף לטבעת ענקית על מנת שיהיה קל לנהג הקטר לתת אותו לאיש האיתות
שממתין על הרציף.
כשהוא מגיע לצד השני (לתחנה בקצה השני של קטע העיתוק השרביטי) הוא
מוסר את השרביט לאיש האיתות אשר מחזיר אותו למכונה וכך שוב נסגר מעגל
ובתחנה אותה הוא עזב המכונה יכולה לשחרר שרביט חדש.


נניח שתי תחנות א' ו-ב'.
הרכבת נכנסת ל-א' היא מקבלת שרביט ובשתי התחנות אי אפשר לשחרר יותר
שום דבר, שום כלום, עד שהרכבת או תעשה רוורס ותחזור ל-א' או עד שהיא תגיע ל-ב'.
כשהיא מגיעה ל-ב' הנהג מחזיר לאיש האיתות את השרביט והוא מכניס אותה למכונה וכך משתחרר החשמל ובתחנה א' אפשר להוציא שוב שרביט ולתת לרכבת
להכנס למקטע הזה, או מנגד בתחנה ב' לתת לרכבת מהכוון ההפוך להכנס לקטע.
אחד משני אלו אבל לא שני אלו גם יחד (כי ישנה רק מסילה אחת בין א ל-ב, לא
מסילה כפולה).
 

alantan

New member
היו מספר שרביטים להוצאה בכל צד? כי אחרת איני מבין איך אפשר

זה לא תלוש אלא מעין מוט מתכת קטן
שיצא מתוך מכונה גדולה אדומה (מתקופת המנדט או קצת אחרי).
המכונה הזו סגרה מעגל חשמלי ורק כשהרכבת נכנסה לתחילת הקטע
בתחנה שבצד השני נסגר מעגל ובתחנה היכן שהרכבת כעת המכונה
הצליחה לשחרר את המקל הזה.
המקל צורף לטבעת ענקית על מנת שיהיה קל לנהג הקטר לתת אותו לאיש האיתות
שממתין על הרציף.
כשהוא מגיע לצד השני (לתחנה בקצה השני של קטע העיתוק השרביטי) הוא
מוסר את השרביט לאיש האיתות אשר מחזיר אותו למכונה וכך שוב נסגר מעגל
ובתחנה אותה הוא עזב המכונה יכולה לשחרר שרביט חדש.


נניח שתי תחנות א' ו-ב'.
הרכבת נכנסת ל-א' היא מקבלת שרביט ובשתי התחנות אי אפשר לשחרר יותר
שום דבר, שום כלום, עד שהרכבת או תעשה רוורס ותחזור ל-א' או עד שהיא תגיע ל-ב'.
כשהיא מגיעה ל-ב' הנהג מחזיר לאיש האיתות את השרביט והוא מכניס אותה למכונה וכך משתחרר החשמל ובתחנה א' אפשר להוציא שוב שרביט ולתת לרכבת
להכנס למקטע הזה, או מנגד בתחנה ב' לתת לרכבת מהכוון ההפוך להכנס לקטע.
אחד משני אלו אבל לא שני אלו גם יחד (כי ישנה רק מסילה אחת בין א ל-ב, לא
מסילה כפולה).
היו מספר שרביטים להוצאה בכל צד? כי אחרת איני מבין איך אפשר
ששתים או יותר רכבות תוכלנה להכנס לקטע באותו כיוון אחת אחרי השניה. הרי יעיל יותר ששיירה של רכבות תעבור באותו כיוון מאשר שכל פעם בתורה רכבת הלוך, רכבת חזור.
 

down und

New member
אין כזה דבר בארץ (ולא היה) שיירה של רכבות

היו מספר שרביטים להוצאה בכל צד? כי אחרת איני מבין איך אפשר
ששתים או יותר רכבות תוכלנה להכנס לקטע באותו כיוון אחת אחרי השניה. הרי יעיל יותר ששיירה של רכבות תעבור באותו כיוון מאשר שכל פעם בתורה רכבת הלוך, רכבת חזור.
אין כזה דבר בארץ (ולא היה) שיירה של רכבות
לכל היותר מחלקים את האזור לקטעים קצרים יחסית, נניח כל 5 עד 10
ק"מ יש תחנה תפועלית עם אתת שיכול לקבל/לתת שרביטים.

רכבות לא יכלו להכנס בזו אחר זו לאותו קטע ובאותו כוון. לא ולא.
 

alantan

New member
זה מעניין. זה אומר גם שבשעות מסויימות בהן היה צורך תפעולי

אין כזה דבר בארץ (ולא היה) שיירה של רכבות
לכל היותר מחלקים את האזור לקטעים קצרים יחסית, נניח כל 5 עד 10
ק"מ יש תחנה תפועלית עם אתת שיכול לקבל/לתת שרביטים.

רכבות לא יכלו להכנס בזו אחר זו לאותו קטע ובאותו כוון. לא ולא.
זה מעניין. זה אומר גם שבשעות מסויימות בהן היה צורך תפעולי
להוציא שתי רכבות בו זמנית לכיוון אי אפשר היה לעשות כן. למשל בשעות בהן רוב התנועה היא לכיוון מסויים.
 
הפעלת רכבות עם שרביטים

אין כזה דבר בארץ (ולא היה) שיירה של רכבות
לכל היותר מחלקים את האזור לקטעים קצרים יחסית, נניח כל 5 עד 10
ק"מ יש תחנה תפועלית עם אתת שיכול לקבל/לתת שרביטים.

רכבות לא יכלו להכנס בזו אחר זו לאותו קטע ובאותו כוון. לא ולא.
הפעלת רכבות עם שרביטים
ראשית אציין שהשרביט עצמו לא סוגר שום מעגל חשמלי במתקני השרביטים - הוצאתו מהנעילה אמנם מתאפשרת באמצעות זרם חשמלי, אבל זה זרם שהאתת בתחנה השנייה שולח באמצעות מחולל ידני.

שנית, היו בהחלט שרביטים שמתפרקים לשניים, כדי לאפשר לרכבת שנוסעת ב-'שני חלקים' לעבור את הקטע עם שרביט אחד.

בלי קשר, היו בכל מתקן שרביטים עותקים רבים (למשל 15) של אותו שרביט, כדי לאפשר נסיעה של מספר רכבות עוקבות באותו כיוון, אבל המערכת מופעל כך שלא יהיה יותר משרביט זהה אחד בחוץ ברגע נתון.
 

alantan

New member
תודה רבה לך פרופ' מלינג! הסבר מעניין והגיוני

הפעלת רכבות עם שרביטים
ראשית אציין שהשרביט עצמו לא סוגר שום מעגל חשמלי במתקני השרביטים - הוצאתו מהנעילה אמנם מתאפשרת באמצעות זרם חשמלי, אבל זה זרם שהאתת בתחנה השנייה שולח באמצעות מחולל ידני.

שנית, היו בהחלט שרביטים שמתפרקים לשניים, כדי לאפשר לרכבת שנוסעת ב-'שני חלקים' לעבור את הקטע עם שרביט אחד.

בלי קשר, היו בכל מתקן שרביטים עותקים רבים (למשל 15) של אותו שרביט, כדי לאפשר נסיעה של מספר רכבות עוקבות באותו כיוון, אבל המערכת מופעל כך שלא יהיה יותר משרביט זהה אחד בחוץ ברגע נתון.
תודה רבה לך פרופ' מלינג! הסבר מעניין והגיוני
 
אתה צודק, היתה אפשרות להעביר מספר רכבות עוקבות על מקטע

היו מספר שרביטים להוצאה בכל צד? כי אחרת איני מבין איך אפשר
ששתים או יותר רכבות תוכלנה להכנס לקטע באותו כיוון אחת אחרי השניה. הרי יעיל יותר ששיירה של רכבות תעבור באותו כיוון מאשר שכל פעם בתורה רכבת הלוך, רכבת חזור.
אתה צודק, היתה אפשרות להעביר מספר רכבות עוקבות על מקטע
(אבל לא על 100% בטוח כנראה?!!).
בויקיפדיה שלהלן יש תשובה לשאלתך; יש שם גם תמונה יפה של הטבעת שעליה כתבתי בהודעתי הקודמת. משם הבנתי גם שמה שתיארתי כ ״תלוש״ זה בעצם ״כרטיס״.
&nbsp
&nbsp
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Token_(railway_signalling)
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 
השלמת הודעה

אתה צודק, היתה אפשרות להעביר מספר רכבות עוקבות על מקטע
(אבל לא על 100% בטוח כנראה?!!).
בויקיפדיה שלהלן יש תשובה לשאלתך; יש שם גם תמונה יפה של הטבעת שעליה כתבתי בהודעתי הקודמת. משם הבנתי גם שמה שתיארתי כ ״תלוש״ זה בעצם ״כרטיס״.
&nbsp
&nbsp
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Token_(railway_signalling)
&nbsp
&nbsp
&nbsp
השלמת הודעה
&nbsp
&nbsp
&nbsp
(https://en.m.wikipedia.org/wiki/Token_(railway_signalling)
 

alantan

New member


 

davidfainshtein

Member
מנהל
קרה גם שמכונת השרביטים התקלקלה או שהייתה תקלת תקשורת

מערכת איתות ותקשורת
בעוד שבישראל עובדים (או לא...) על שדרוג מערכת האיתות ל-ERTMS (או ETCS), הרי שבהודו קיימת מערכת משוכללת להפליא...

להנאתכם.
קרה גם שמכונת השרביטים התקלקלה או שהייתה תקלת תקשורת
ואז היו משתמשים בתעודות נייר.
את התעודות האלה מצאתי בתחנת החאן, בשיטוטיי שם לפני בשנות העיזבון.

 

Ccyclist

Well-known member
נסעתי היום במסילה צרה של רוטשילד והיתה טבעת לקטע דו כיווני.

מערכת איתות ותקשורת
בעוד שבישראל עובדים (או לא...) על שדרוג מערכת האיתות ל-ERTMS (או ETCS), הרי שבהודו קיימת מערכת משוכללת להפליא...

להנאתכם.
נסעתי היום במסילה צרה של רוטשילד והיתה טבעת לקטע דו כיווני.
שירשור יהיה מתישהו בחורף, כי יש לי מספר שירשורים להעלות ותפוז מכריח הקטנת קבצים.
&nbsp
אם תפוז היה מאפשר להעלות 1.1 מגה (צילום ברזולוציה הנמוכה ביותר בסמארטפון שלי) הייתי מעלה עכשיו תמונה של הההגת תולה את הטבעת בכניסה לקטע.
&nbsp
המסילה היתה מטרת הטיול היום, אבל לא ידעתי שאני במקום השייך לענף הבריטי של משפחת רוטשילד עד שראיתי את סמל חמשת החיצים המפורסם על שלטי הפארק וכמובן שגם על הרכבת...
 

Ccyclist

Well-known member
שימוש ב Token ברכבת הקיטור במסילה הצרה של רוטשילד.

נסעתי היום במסילה צרה של רוטשילד והיתה טבעת לקטע דו כיווני.
שירשור יהיה מתישהו בחורף, כי יש לי מספר שירשורים להעלות ותפוז מכריח הקטנת קבצים.
&nbsp
אם תפוז היה מאפשר להעלות 1.1 מגה (צילום ברזולוציה הנמוכה ביותר בסמארטפון שלי) הייתי מעלה עכשיו תמונה של הההגת תולה את הטבעת בכניסה לקטע.
&nbsp
המסילה היתה מטרת הטיול היום, אבל לא ידעתי שאני במקום השייך לענף הבריטי של משפחת רוטשילד עד שראיתי את סמל חמשת החיצים המפורסם על שלטי הפארק וכמובן שגם על הרכבת...
שימוש ב Token ברכבת הקיטור במסילה הצרה של רוטשילד.

 
מצב
הנושא נעול.
למעלה