מחר יפתח בשעה טובה אצטדיון "טוטו-טרנר-באר שבע"

מצב
הנושא נעול.
לא, אבל אם יהיו שתי מסילות שונות שישמשו רכבות נוסעים לעיר

גם היא מתחברת לרמת חובב
פעם ראשונה שאתה רואה שתי מסילות שמגיעות לאותו מקום?
לא, אבל אם יהיו שתי מסילות שונות שישמשו רכבות נוסעים לעיר
הבה"דים, איזה טיב שירות יהיה בכל אחת מהן?
גם כך עיר הבה"דים זה יעד בעיקר לימי ראשון וחמישי.
אז איזה מן שירות יהיה לתחנה כזו שתהיה על מסילה, שהיא אפילו לו בלבדית, לעיר הבה"דים? שירות "דימונאי"?
כמה אפשר לפצל את שירות הרכבות באיזור שאינו איזור עתיר אוכלוסיה?

עדיף שכל תחנה נוספת בעיר באר שבע תהיה על תוואי המסילה הראשית ולא על שלוחה נידחת עם רכבות בודדות ביום, במקרה הטוב ביותר.
 

amit1270

New member
אתה צודק.


לא, אבל אם יהיו שתי מסילות שונות שישמשו רכבות נוסעים לעיר
הבה"דים, איזה טיב שירות יהיה בכל אחת מהן?
גם כך עיר הבה"דים זה יעד בעיקר לימי ראשון וחמישי.
אז איזה מן שירות יהיה לתחנה כזו שתהיה על מסילה, שהיא אפילו לו בלבדית, לעיר הבה"דים? שירות "דימונאי"?
כמה אפשר לפצל את שירות הרכבות באיזור שאינו איזור עתיר אוכלוסיה?

עדיף שכל תחנה נוספת בעיר באר שבע תהיה על תוואי המסילה הראשית ולא על שלוחה נידחת עם רכבות בודדות ביום, במקרה הטוב ביותר.
אתה צודק.

המיקום ההגיוני לתחנה נוספת הוא כמובן הכניסה הצפונית לעיר, שיכולה להיות נקודת מוצא להסעות לאיצטדיון...
 

GLSRA

Active member
אני כמובן מסכים שלפני כל פיתוח נוסף חשוב לבנות תחנה נוספת

אתה צודק.

המיקום ההגיוני לתחנה נוספת הוא כמובן הכניסה הצפונית לעיר, שיכולה להיות נקודת מוצא להסעות לאיצטדיון...
אני כמובן מסכים שלפני כל פיתוח נוסף חשוב לבנות תחנה נוספת
בצפון העיר ובכך לשרת נוסעים מהשכונות הצפוניות (רמות ושכונות צפוניות אחרות) ואנשים שיגיעו ממערב העיר (אם בתחבורה ציבורית ואם ברכב פרטי) ויעלו משם לרכבת צפונה. לדעתי, לכל תושבי מערב העיר מאוד לא נוח להגיע לתחנת האוניברסיטה ולכן הפוטנציאל לא ממומש במקסימום.
השאלה הנשאלת, היא למה לא חשבו להקים את מרכז הספורט בקרבת מסילת הרכבת, ולא הפוך לשאול היום איך להביא אלפי צופים לאיצטדיון ?
באירופה לא עולה על בדעת איצטדיון מבלי שיהיה פתרון תחצ"י לשרת את המשמתמשים במתקן, ודווקא כאן, שהקימו מתקן חדש וחדיש, התעלמו מהצורך הזה.
אגב, באיצטדיון טדי, יש גם פתרון (חלקי) עם רכבת וגם פתרון (עתידי) עם רק"ל.
 

אבישי ק

New member
בונים בנתניה עכשיו את תחנת פולג

דווקא במקרה של רוב האצטדיונים הם קרובים למסילות רכבת
המושבה-הדוגמה הטובה ביותר-ממקומת ממש על תחנת קריית אריה.
נתניה-היא על מסילת הרכבת. רק שאין תחנה ליד האצטדיון. וגם אני לא רואה הצדקה להקמת תחנה שתשרת רק את אזור התעשייה של נתניה ואוהדים פעם בשבועיים
סמי עופר-במרחק הליכה ממרכזית חוף הכרמל, ותחנת חוף הכרמל
טדי-ליד מסילת הרכבת ההיסטורית לי-ם שיש לה פוטנציאל לתגבורים, ולמסוף מלחה.
וכמובן יש את בלומפילד הותיק שמסתמך על התחבורה הציבורית הטובה מאוד בשדרות ירושלים, עוד לפני שדיברנו בכלל על הרכבת הקלה שאמורה להיות צמודה לאצטדיון.
ואם זכרוני אינו מטעה דווקא שכונת רמות קרובה לתחנת באר שבע צפון.
כך יש פוטנציאל לרוב האצטיונים החדשים מבחינת תחבורה ציבורית. והרכבת יכולה לעשות יותר מבחינת תגבורים.
בונים בנתניה עכשיו את תחנת פולג
אם אני לא טועה בשם
והיא תשרת את אזור התעשייה והאצטדיון
 

olli3

New member
מנהל
אתה סתם מגזים, השאטלים של העיריה מבורכים מאד.

מחר יפתח בשעה טובה אצטדיון "טוטו-טרנר-באר שבע"
מעניין אם מחר תהיה שם קטסטרופה תחבורתית או לא. למרות שאת הכביש הראשי (הצדיק מירושלים) הם כן יסגרו עבור מכוניות פרטיות, כך שכן תהיה קטסטרופה מסוימת.
חבל שאין נת"צים בכבישים הראשיים בבאר שבע וחבל שאין מפרקיות עבור השאטלים שהעירייה מתכננת. בכל זאת, צריך לפזר 16,000 אנשים בעת ובעונה אחת.
אוהדים (בעיקר של מכבי חיפה) שמגיעים ברכבת לא יודעים כיצד להגיע לאצטדיון ולא ברור אם יש שאטלים מתחנות הרכבת אל האצטדיון.
מה שמחזיר אותי לתהייה של מדוע לא בנו תחנת רכבת צמוד לשכונת רמות? תחנת רכבת שם מרוחקת אומנם 1.7 ק"מ מהאצטדיון, אבל ניתן לבצע משם שאטלים בקלות יחסית אל האצטדיון וממנו, בשל המרחק הקצר עבור אוטובוס (2 דקות נסיעה בלבד).

וכמובן שרכבת ישראל הרקובה מצטרפת לחגיגה התחבורתית, שכן לא תהיה רכבת חזור עבור אוהדי מכבי חיפה. איך אוהדי מכבי חיפה שיסעו מחר ברכבת לבאר שבע יחזרו לביתם?

אצטדיון חדש

תחבורה ציבורית עירונית יעילה אל האצטדיון וממנו

רכבת ישראל
אתה סתם מגזים, השאטלים של העיריה מבורכים מאד.
אם אוהדי חיפה מעוניינים להגיע ישירות לאיצטדיון שיואילו בטובם לארגן הסעות כמו שאוהדי הפועל באר שבע מארגנים הסעות באוטובוסים.
&nbsp
דבר שני, אתה לא באמת מצפה שאוהדים של שתי קבוצות שונות יסעו יחדיו בהסעה, כן? במשחקים רגישים המשטרה מורה לפנות רק את היציע של האורחים או משאירה את האורחים עד ששאר היציעים של המקומית מתפנים.
&nbsp
האיצטדיון נפתח ביום רביעי האחרון במשחק האימון של הפועל באר שבע והגיעו לא מעט אוהדים, ממש לא מעט. אומנם ההגעה והפיזור נפרסו יותר אבל מערך ההסעות עבד היטב וזה מעולה.
&nbsp
אז תחבורה ציבורית עירונית ויעילה למקום יש מ4 מוקדים בעיר כהסעות של העיריה + שני קווי אוטובוס המגיעים למקום, קווים 6 ו22 ששניהם פעילים עד לאחר סיום המשחק.
&nbsp
בעוד כשנה למסוף האיצטדיון יגיעו קווים 6,7,8 במסגרת המכרז, כאשר יכול להיות שתחנת המוצא והסיום של קו 6 תועתק לאיצטדיון בעוד זמן לא רב, הדבר דרוש בדיקה.
 

zahipan10

New member
השאטלים של העירייה אכן מבורכים, אבל הם לא מספיקים

אתה סתם מגזים, השאטלים של העיריה מבורכים מאד.
אם אוהדי חיפה מעוניינים להגיע ישירות לאיצטדיון שיואילו בטובם לארגן הסעות כמו שאוהדי הפועל באר שבע מארגנים הסעות באוטובוסים.
&nbsp
דבר שני, אתה לא באמת מצפה שאוהדים של שתי קבוצות שונות יסעו יחדיו בהסעה, כן? במשחקים רגישים המשטרה מורה לפנות רק את היציע של האורחים או משאירה את האורחים עד ששאר היציעים של המקומית מתפנים.
&nbsp
האיצטדיון נפתח ביום רביעי האחרון במשחק האימון של הפועל באר שבע והגיעו לא מעט אוהדים, ממש לא מעט. אומנם ההגעה והפיזור נפרסו יותר אבל מערך ההסעות עבד היטב וזה מעולה.
&nbsp
אז תחבורה ציבורית עירונית ויעילה למקום יש מ4 מוקדים בעיר כהסעות של העיריה + שני קווי אוטובוס המגיעים למקום, קווים 6 ו22 ששניהם פעילים עד לאחר סיום המשחק.
&nbsp
בעוד כשנה למסוף האיצטדיון יגיעו קווים 6,7,8 במסגרת המכרז, כאשר יכול להיות שתחנת המוצא והסיום של קו 6 תועתק לאיצטדיון בעוד זמן לא רב, הדבר דרוש בדיקה.
השאטלים של העירייה אכן מבורכים, אבל הם לא מספיקים
כיוון שאוטובוסים רגילים לא מסוגלים לשנע מסה כל כך גדולה של נוסעים ולכן רבים יעשו את דרכם במכוניות הפרטיות ויפקקו את כל האזור ובגלל זה יצטרכו לחסום את הכביש הראשי שם.
אין מנוס מהקמת BRT/רכבת קלה בבאר שבע, אוטובוסים רגילים לא מסוגלים לתת שירות אמין בשעה שיש לחץ עליהם. הגיע הזמן אחרי שלכל המטרופולינים האחרים כבר יש תחבורת המונים או שהם בבנייה שגם לנו יבנו וכך לא נהיה בפיגור תשתיתי מתמיד מול ערים אחרות בארץ.
 
בבאר שבע הצפיפות נמוכה בהרבה מבשאר הערים הגדולות.

השאטלים של העירייה אכן מבורכים, אבל הם לא מספיקים
כיוון שאוטובוסים רגילים לא מסוגלים לשנע מסה כל כך גדולה של נוסעים ולכן רבים יעשו את דרכם במכוניות הפרטיות ויפקקו את כל האזור ובגלל זה יצטרכו לחסום את הכביש הראשי שם.
אין מנוס מהקמת BRT/רכבת קלה בבאר שבע, אוטובוסים רגילים לא מסוגלים לתת שירות אמין בשעה שיש לחץ עליהם. הגיע הזמן אחרי שלכל המטרופולינים האחרים כבר יש תחבורת המונים או שהם בבנייה שגם לנו יבנו וכך לא נהיה בפיגור תשתיתי מתמיד מול ערים אחרות בארץ.
בבאר שבע הצפיפות נמוכה בהרבה מבשאר הערים הגדולות.
 

olli3

New member
מנהל
טוב, אז זה לא קרה והייתי שם.

השאטלים של העירייה אכן מבורכים, אבל הם לא מספיקים
כיוון שאוטובוסים רגילים לא מסוגלים לשנע מסה כל כך גדולה של נוסעים ולכן רבים יעשו את דרכם במכוניות הפרטיות ויפקקו את כל האזור ובגלל זה יצטרכו לחסום את הכביש הראשי שם.
אין מנוס מהקמת BRT/רכבת קלה בבאר שבע, אוטובוסים רגילים לא מסוגלים לתת שירות אמין בשעה שיש לחץ עליהם. הגיע הזמן אחרי שלכל המטרופולינים האחרים כבר יש תחבורת המונים או שהם בבנייה שגם לנו יבנו וכך לא נהיה בפיגור תשתיתי מתמיד מול ערים אחרות בארץ.
טוב, אז זה לא קרה והייתי שם.
האוטובוסים עבדו במלוא המרץ, חזיתי בכ-50 אוטובוסים עם הכוונות טובות ובהמון ממתינים לאוטובוסים הבאים וזה היה לאחר 20 דקות מסיום המשחק כאשר אוטובוסים אחרים כבר יצאו לדרך דקות ספורות לאחר תום המשחק.
&nbsp
בעיות תנועה לא היו כל כך באיזור כי החסימות היו מאד נרחבות ואנשים הבינו היטב שכדאי להם לפרסס ולחנות בנקודות האיסוף של ההסעות וכך היה. מי שבכל זאת התעקש להגיע עם רכב פרטי נדרש להליכה של כ-10 דקות לפחות לאיזור האיצטדיון ולא היו רבים שעשו את זה כי בסיום המשחק לא היה פקוק, לא בשכונה ד', לא בנחל עשן ולא בשכונה ו'.
&nbsp
הייתה גם שיירה ארוכה שפשוט הלכה לרמות וזה לא שונה מהשיירות שהיו הולכות לאחר סיום משחקים בוסרמיל בדרך שמשון, בדרך המשחררים (הן לכיוון העיריה והן לכיוון נווה זאב) וביהודה הלוי.
&nbsp
האוטובוסים היו של המוביל הדרומי צביקה ומטרופולין והסיעו גם בעמידה כפי שמותר (10 בעמידה).
&nbsp
אז מה שחזית התברר כבדיוק ההיפך, מערך ההסעות תפקד דיי טוב. גם אם זמן ההמתנה להסעה עומד על רבע שעה, זמן הנסיעה בפקקים היה 45 דקות אם היו מאפשירם לכלי רכב להגיע לאיזור ואנשים היו מודעים לכך והמתינו דיי בסבלנות להסעות.
 

DRORIKO8

New member
יריבה הולמת


מחר יפתח בשעה טובה אצטדיון "טוטו-טרנר-באר שבע"
מעניין אם מחר תהיה שם קטסטרופה תחבורתית או לא. למרות שאת הכביש הראשי (הצדיק מירושלים) הם כן יסגרו עבור מכוניות פרטיות, כך שכן תהיה קטסטרופה מסוימת.
חבל שאין נת"צים בכבישים הראשיים בבאר שבע וחבל שאין מפרקיות עבור השאטלים שהעירייה מתכננת. בכל זאת, צריך לפזר 16,000 אנשים בעת ובעונה אחת.
אוהדים (בעיקר של מכבי חיפה) שמגיעים ברכבת לא יודעים כיצד להגיע לאצטדיון ולא ברור אם יש שאטלים מתחנות הרכבת אל האצטדיון.
מה שמחזיר אותי לתהייה של מדוע לא בנו תחנת רכבת צמוד לשכונת רמות? תחנת רכבת שם מרוחקת אומנם 1.7 ק"מ מהאצטדיון, אבל ניתן לבצע משם שאטלים בקלות יחסית אל האצטדיון וממנו, בשל המרחק הקצר עבור אוטובוס (2 דקות נסיעה בלבד).

וכמובן שרכבת ישראל הרקובה מצטרפת לחגיגה התחבורתית, שכן לא תהיה רכבת חזור עבור אוהדי מכבי חיפה. איך אוהדי מכבי חיפה שיסעו מחר ברכבת לבאר שבע יחזרו לביתם?

אצטדיון חדש

תחבורה ציבורית עירונית יעילה אל האצטדיון וממנו

רכבת ישראל
יריבה הולמת
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה