השביתה בתחתית של לונדון גרמה לנוסעים לשפר את מסלוליהם
השביתה בתחתית של לונדון גרמה לנוסעים לשפר את מסלוליהם
כתבה מהאקונומיסט מתורגמת בדה-מארקר
בתמצית: חוקרים בחנו את התנהגות הנוסעים לפני, אחרי ובזמן שיבושי עבודה ברכבת התחתית של לונדון בפברואר אשתקד (שביתה חלקית - בחלק מן התחנות) באמצעות מידע שנאסף מכרטיסים אלקטרונים.
נוסעים רבים נאלצו לשנות מסלול בגלל שהתחנה הרגילה שלהם הושבתה. נמצא במפתיע, ש-5% מן הנוסעים לא חזרו למסלול הקודם. נטען שרבים נוסעים במסלול לא-אופטימאלי. האשמה נופלת בחלקה על המפה המפורסמת של התחתית, שהמרחקים בה אינם גיאוגרפיים, ועל הבדלי מהירות בין הקווים.
כקוריוז, הגיעו החוקרים למסקנה שהרווח שהפיקו מקצת הנוסעים משיפור המסלול עולה, בטווח 4 שנים, על הזמן שאבד לרוב הנוסעים בשביתה עצמה. (תחת ההנחה המפוקפקת שהנוסעים לא היו משפרים מיוזמתם את המסלול בשנים אלה).
השביתה בתחתית של לונדון גרמה לנוסעים לשפר את מסלוליהם
כתבה מהאקונומיסט מתורגמת בדה-מארקר
בתמצית: חוקרים בחנו את התנהגות הנוסעים לפני, אחרי ובזמן שיבושי עבודה ברכבת התחתית של לונדון בפברואר אשתקד (שביתה חלקית - בחלק מן התחנות) באמצעות מידע שנאסף מכרטיסים אלקטרונים.
נוסעים רבים נאלצו לשנות מסלול בגלל שהתחנה הרגילה שלהם הושבתה. נמצא במפתיע, ש-5% מן הנוסעים לא חזרו למסלול הקודם. נטען שרבים נוסעים במסלול לא-אופטימאלי. האשמה נופלת בחלקה על המפה המפורסמת של התחתית, שהמרחקים בה אינם גיאוגרפיים, ועל הבדלי מהירות בין הקווים.
כקוריוז, הגיעו החוקרים למסקנה שהרווח שהפיקו מקצת הנוסעים משיפור המסלול עולה, בטווח 4 שנים, על הזמן שאבד לרוב הנוסעים בשביתה עצמה. (תחת ההנחה המפוקפקת שהנוסעים לא היו משפרים מיוזמתם את המסלול בשנים אלה).