מחר יפתח בשעה טובה אצטדיון "טוטו-טרנר-באר שבע"

מצב
הנושא נעול.

zahipan10

New member
מחר יפתח בשעה טובה אצטדיון "טוטו-טרנר-באר שבע"

מחר יפתח בשעה טובה אצטדיון "טוטו-טרנר-באר שבע"
מעניין אם מחר תהיה שם קטסטרופה תחבורתית או לא. למרות שאת הכביש הראשי (הצדיק מירושלים) הם כן יסגרו עבור מכוניות פרטיות, כך שכן תהיה קטסטרופה מסוימת.
חבל שאין נת"צים בכבישים הראשיים בבאר שבע וחבל שאין מפרקיות עבור השאטלים שהעירייה מתכננת. בכל זאת, צריך לפזר 16,000 אנשים בעת ובעונה אחת.
אוהדים (בעיקר של מכבי חיפה) שמגיעים ברכבת לא יודעים כיצד להגיע לאצטדיון ולא ברור אם יש שאטלים מתחנות הרכבת אל האצטדיון.
מה שמחזיר אותי לתהייה של מדוע לא בנו תחנת רכבת צמוד לשכונת רמות? תחנת רכבת שם מרוחקת אומנם 1.7 ק"מ מהאצטדיון, אבל ניתן לבצע משם שאטלים בקלות יחסית אל האצטדיון וממנו, בשל המרחק הקצר עבור אוטובוס (2 דקות נסיעה בלבד).

וכמובן שרכבת ישראל הרקובה מצטרפת לחגיגה התחבורתית, שכן לא תהיה רכבת חזור עבור אוהדי מכבי חיפה. איך אוהדי מכבי חיפה שיסעו מחר ברכבת לבאר שבע יחזרו לביתם?

אצטדיון חדש

תחבורה ציבורית עירונית יעילה אל האצטדיון וממנו

רכבת ישראל
 

EHP12

Active member
דווקא במקרה של רוב האצטדיונים הם קרובים למסילות רכבת

מחר יפתח בשעה טובה אצטדיון "טוטו-טרנר-באר שבע"
מעניין אם מחר תהיה שם קטסטרופה תחבורתית או לא. למרות שאת הכביש הראשי (הצדיק מירושלים) הם כן יסגרו עבור מכוניות פרטיות, כך שכן תהיה קטסטרופה מסוימת.
חבל שאין נת"צים בכבישים הראשיים בבאר שבע וחבל שאין מפרקיות עבור השאטלים שהעירייה מתכננת. בכל זאת, צריך לפזר 16,000 אנשים בעת ובעונה אחת.
אוהדים (בעיקר של מכבי חיפה) שמגיעים ברכבת לא יודעים כיצד להגיע לאצטדיון ולא ברור אם יש שאטלים מתחנות הרכבת אל האצטדיון.
מה שמחזיר אותי לתהייה של מדוע לא בנו תחנת רכבת צמוד לשכונת רמות? תחנת רכבת שם מרוחקת אומנם 1.7 ק"מ מהאצטדיון, אבל ניתן לבצע משם שאטלים בקלות יחסית אל האצטדיון וממנו, בשל המרחק הקצר עבור אוטובוס (2 דקות נסיעה בלבד).

וכמובן שרכבת ישראל הרקובה מצטרפת לחגיגה התחבורתית, שכן לא תהיה רכבת חזור עבור אוהדי מכבי חיפה. איך אוהדי מכבי חיפה שיסעו מחר ברכבת לבאר שבע יחזרו לביתם?

אצטדיון חדש

תחבורה ציבורית עירונית יעילה אל האצטדיון וממנו

רכבת ישראל
דווקא במקרה של רוב האצטדיונים הם קרובים למסילות רכבת
המושבה-הדוגמה הטובה ביותר-ממקומת ממש על תחנת קריית אריה.
נתניה-היא על מסילת הרכבת. רק שאין תחנה ליד האצטדיון. וגם אני לא רואה הצדקה להקמת תחנה שתשרת רק את אזור התעשייה של נתניה ואוהדים פעם בשבועיים
סמי עופר-במרחק הליכה ממרכזית חוף הכרמל, ותחנת חוף הכרמל
טדי-ליד מסילת הרכבת ההיסטורית לי-ם שיש לה פוטנציאל לתגבורים, ולמסוף מלחה.
וכמובן יש את בלומפילד הותיק שמסתמך על התחבורה הציבורית הטובה מאוד בשדרות ירושלים, עוד לפני שדיברנו בכלל על הרכבת הקלה שאמורה להיות צמודה לאצטדיון.
ואם זכרוני אינו מטעה דווקא שכונת רמות קרובה לתחנת באר שבע צפון.
כך יש פוטנציאל לרוב האצטיונים החדשים מבחינת תחבורה ציבורית. והרכבת יכולה לעשות יותר מבחינת תגבורים.
 

zahipan10

New member
דיברתי אך ורק על באר שבע

דווקא במקרה של רוב האצטדיונים הם קרובים למסילות רכבת
המושבה-הדוגמה הטובה ביותר-ממקומת ממש על תחנת קריית אריה.
נתניה-היא על מסילת הרכבת. רק שאין תחנה ליד האצטדיון. וגם אני לא רואה הצדקה להקמת תחנה שתשרת רק את אזור התעשייה של נתניה ואוהדים פעם בשבועיים
סמי עופר-במרחק הליכה ממרכזית חוף הכרמל, ותחנת חוף הכרמל
טדי-ליד מסילת הרכבת ההיסטורית לי-ם שיש לה פוטנציאל לתגבורים, ולמסוף מלחה.
וכמובן יש את בלומפילד הותיק שמסתמך על התחבורה הציבורית הטובה מאוד בשדרות ירושלים, עוד לפני שדיברנו בכלל על הרכבת הקלה שאמורה להיות צמודה לאצטדיון.
ואם זכרוני אינו מטעה דווקא שכונת רמות קרובה לתחנת באר שבע צפון.
כך יש פוטנציאל לרוב האצטיונים החדשים מבחינת תחבורה ציבורית. והרכבת יכולה לעשות יותר מבחינת תגבורים.
דיברתי אך ורק על באר שבע
שכונת רמות אכן קרובה לתחנת ב"ש אוניברסיטה, אבל רמות היא שכונה גדולה, ואין שום קשר בין התחנה הזו לבין האצטדיון, גם בגלל המרחק וגם בגלל הפקקים.

אני מצרף צילום מסך מ-Google Earth.

 

zahipan10

New member
והנה מקום יותר הגיוני לבנות אצטדיון כדורגל בעיר באר שבע

דיברתי אך ורק על באר שבע
שכונת רמות אכן קרובה לתחנת ב"ש אוניברסיטה, אבל רמות היא שכונה גדולה, ואין שום קשר בין התחנה הזו לבין האצטדיון, גם בגלל המרחק וגם בגלל הפקקים.

אני מצרף צילום מסך מ-Google Earth.
והנה מקום יותר הגיוני לבנות אצטדיון כדורגל בעיר באר שבע

 

yossiwed

New member
אל דאגה רוביק יקים עוד 15 שנה אצטדיון על שמו

והנה מקום יותר הגיוני לבנות אצטדיון כדורגל בעיר באר שבע
אל דאגה רוביק יקים עוד 15 שנה אצטדיון על שמו
הקימו בב"ש אצטדיון קטן של 15 אלף מקומות , לב"ש יש כבר מעל

12 אלף מנויים , כלומר האצטדיון +קהל אורחים מלא בכל משחק ,

אפילו יווצר מצב שאין מקום ,

אוהדי חיפה -תל אביב-ירושלים -לא יכולו להכנס יותר מ 2,000 אורחים .

האצטדיון נבנה כך שהוא סופי ,לא יכול להשתדרג , אלא אם יהרסו אותו חלקית ,

לכן לי אין ספק בעוד 15 שנה יקום אצטדיון חדש על יד מסילת רכבת ששמו

אצטדיון רוביק עם 35 אלף צופים .
 

zahipan10

New member
חבל שלא בנו אצטדיון 16,000 בשני יציעים

אל דאגה רוביק יקים עוד 15 שנה אצטדיון על שמו
הקימו בב"ש אצטדיון קטן של 15 אלף מקומות , לב"ש יש כבר מעל

12 אלף מנויים , כלומר האצטדיון +קהל אורחים מלא בכל משחק ,

אפילו יווצר מצב שאין מקום ,

אוהדי חיפה -תל אביב-ירושלים -לא יכולו להכנס יותר מ 2,000 אורחים .

האצטדיון נבנה כך שהוא סופי ,לא יכול להשתדרג , אלא אם יהרסו אותו חלקית ,

לכן לי אין ספק בעוד 15 שנה יקום אצטדיון חדש על יד מסילת רכבת ששמו

אצטדיון רוביק עם 35 אלף צופים .
חבל שלא בנו אצטדיון 16,000 בשני יציעים
אם היו עושים את זה, בעוד 4 שנים היו בונים יציע דרומי, ובעוד 7 שנים היו בונים יציע צפוני, ואז האצטדיון היה מכיל 26,000 מקומות ישיבה (שבטווח הארוך גם זה קטן, אבל בטווח הקצר זה בסדר גמור).

אבל אם ירצו להרחיב את האצטדיון הנוכחי הפועל ב"ש תאלץ לנדוד לפתח תקווה או טדי למשך שנתיים לפחות.

ואגב:
האצטדיון מכיל 16,000 צופים, 14,000 אוהדי באר שבע, 1,600 אוהדי היריבה, ו-400 מקומות מתבזבזים בגלל הפרדת הקהלים.
 
אתה באמת מציע את כל האופרציה הזו בשביל שאטל "מבוסס רכבת"

והנה מקום יותר הגיוני לבנות אצטדיון כדורגל בעיר באר שבע
אתה באמת מציע את כל האופרציה הזו בשביל שאטל "מבוסס רכבת"
(כבדה) מתחנת באר שבע מרכז לאצטדיון כדורגל, פעם בשבוע-שבועיים במשך מספר חודשים בשנה?
באר שבע היא לא לונדון.
אוטובוסים יכולים לבצע את המשימה הזו ללא קושי.
בחיפה, אוטובוסי המטרונית עושים זאת.
באר שבע לא זקוקה ליותר מזה.

לרכבת הכבדה בישראל יש מטלות "קצת" יותר חשובות מלבצע שאטל של קילומטר או שניים ל/מ אצטדיון כדורגל.
 

zahipan10

New member
לא קשור לשאטל מבוסס רכבת, קשור בעיקר לכבישים

אתה באמת מציע את כל האופרציה הזו בשביל שאטל "מבוסס רכבת"
(כבדה) מתחנת באר שבע מרכז לאצטדיון כדורגל, פעם בשבוע-שבועיים במשך מספר חודשים בשנה?
באר שבע היא לא לונדון.
אוטובוסים יכולים לבצע את המשימה הזו ללא קושי.
בחיפה, אוטובוסי המטרונית עושים זאת.
באר שבע לא זקוקה ליותר מזה.

לרכבת הכבדה בישראל יש מטלות "קצת" יותר חשובות מלבצע שאטל של קילומטר או שניים ל/מ אצטדיון כדורגל.
לא קשור לשאטל מבוסס רכבת, קשור בעיקר לכבישים
בעוד שאת דרך "הצדיק מירושלים" סוגרים לתנועה בכל משחק כדורגל, כדורסל, פסטיגל, וכו', ונוצרים באזור פקקים אדירים, את הכבישים בדרום העיר לא יסגרו כי ניתן להרחיב אותם ל-3 ואפילו 4 נתיבים כי פשוט יש שם מקום. בנוסף לכך בצמוד לפארק נחל ב"ש יש כביש מהיר ומחלף, כך שהתשתיות שם הרבה יותר טובות ופחות מועדות לפורענות מאשר בצפון העיר. את דרך "הצדיק מירושלים" לא ניתן להרחיב בגלל שביל האופניים החדש.

בכל מקרה, זה כבר מאוחר וקריית הספורט כבר קיימת ולכן הדיון הזה לא כל כך רלוונטי, פשוט הרגשתי צורך להראות לחברי הפורום את המיקום היותר הגיוני של קריית ספורט שזה מיקום שיש בו תשתיות יותר הגיוניות. ותסלח לי שאני חולק עליך, אבל להגיד ש"באר שבע לא זקוקה ליותר מזה" או להגיד "באר שבע היא לא לונדון" זה פשוט לא רציני כי תחנת רכבת כבדה וכבישים רחבים ומהירים זה לא מותרות עבור קריית ספורט, זה דבר הכרחי איך שלא תסובב את זה כאשר 16,000 איש צריכים להתפזר בעת ובעונה אחת מבלי להעיק בצורה קיצונית כל כך על התנועה באזור. וכן אם האצטדיון היה מוקם בפארק נחל באר שבע, שאטל מבוסס רכבת מתחנת ב"ש מרכז זה היה דבר מאוד יעיל כי רבים היו משתמשים באופציה הזו וכך לא מעמיסים על הכבישים שליד האצטדיון.

ההצעה שלי עבור קריית הספורט הנוכחית היא: להקים תחנת רכבת שמרוחקת 1.7 ק"מ מהאצטדיון, לבטל את הכיכרות בכביש ולהחליף אותם ברמזורים, לבצע מתחנת הרכבת שאטלים עבור אוהדי היריבה ואוהדים מקומיים, בנוסף למפרקיות שיבצעו שאטלים מכל רחבי העיר אל תוך האצטדיון, ולאסור על כלי רכב להיכנס לחניית האצטדיון כך ש-100% מהאוהדים יגיעו באמצעות שאטל או ברגל והכביש ישמש אך ורק את האוטובוסים ואת שאר הנהגים שאינם מגיעים לאירוע. כך לא יחסמו את הכביש המרכזי הזה בכל פסטיגל, מופע, ומשחק כדורגל.
 

scooby5

Member
הפתרון הרבה יותר פשוט

לא קשור לשאטל מבוסס רכבת, קשור בעיקר לכבישים
בעוד שאת דרך "הצדיק מירושלים" סוגרים לתנועה בכל משחק כדורגל, כדורסל, פסטיגל, וכו', ונוצרים באזור פקקים אדירים, את הכבישים בדרום העיר לא יסגרו כי ניתן להרחיב אותם ל-3 ואפילו 4 נתיבים כי פשוט יש שם מקום. בנוסף לכך בצמוד לפארק נחל ב"ש יש כביש מהיר ומחלף, כך שהתשתיות שם הרבה יותר טובות ופחות מועדות לפורענות מאשר בצפון העיר. את דרך "הצדיק מירושלים" לא ניתן להרחיב בגלל שביל האופניים החדש.

בכל מקרה, זה כבר מאוחר וקריית הספורט כבר קיימת ולכן הדיון הזה לא כל כך רלוונטי, פשוט הרגשתי צורך להראות לחברי הפורום את המיקום היותר הגיוני של קריית ספורט שזה מיקום שיש בו תשתיות יותר הגיוניות. ותסלח לי שאני חולק עליך, אבל להגיד ש"באר שבע לא זקוקה ליותר מזה" או להגיד "באר שבע היא לא לונדון" זה פשוט לא רציני כי תחנת רכבת כבדה וכבישים רחבים ומהירים זה לא מותרות עבור קריית ספורט, זה דבר הכרחי איך שלא תסובב את זה כאשר 16,000 איש צריכים להתפזר בעת ובעונה אחת מבלי להעיק בצורה קיצונית כל כך על התנועה באזור. וכן אם האצטדיון היה מוקם בפארק נחל באר שבע, שאטל מבוסס רכבת מתחנת ב"ש מרכז זה היה דבר מאוד יעיל כי רבים היו משתמשים באופציה הזו וכך לא מעמיסים על הכבישים שליד האצטדיון.

ההצעה שלי עבור קריית הספורט הנוכחית היא: להקים תחנת רכבת שמרוחקת 1.7 ק"מ מהאצטדיון, לבטל את הכיכרות בכביש ולהחליף אותם ברמזורים, לבצע מתחנת הרכבת שאטלים עבור אוהדי היריבה ואוהדים מקומיים, בנוסף למפרקיות שיבצעו שאטלים מכל רחבי העיר אל תוך האצטדיון, ולאסור על כלי רכב להיכנס לחניית האצטדיון כך ש-100% מהאוהדים יגיעו באמצעות שאטל או ברגל והכביש ישמש אך ורק את האוטובוסים ואת שאר הנהגים שאינם מגיעים לאירוע. כך לא יחסמו את הכביש המרכזי הזה בכל פסטיגל, מופע, ומשחק כדורגל.
הפתרון הרבה יותר פשוט
כביש גישה ישיר מכביש 406 לחלק האחורי של האצטדיון, יחד עם כניסה עתידית לשכונות המתוכננות שם.
 

zahipan10

New member
דובר פעם על הקמת תחנת רכבת בעמק שרה

במקום הזה מתוכננת תחנת רכבת עתידית או שזו הצעה שלך?
דובר פעם על הקמת תחנת רכבת בעמק שרה
אני לא בטוח היכן בדיוק, אבל המיקום שהצעתי הוא הכי הגיוני בגלל הקרבה לפארק נחל באר שבע, לסינמה סיטי וליס פלאנט, ובגלל שתי שכונות חדשות שאמורות להיבנות לא רחוק משם - הראשונה היא הרחבה של שכונת נווה נוי; והשנייה היא שכונת ״פארק הנחל״ שעתידה להיבנות בצמוד למחלף שרה ומדרום לאגם המלאכותי.
 

danezeq

Member
אבל מה הטעם בתחנה שכ"כ קרובה לבאר שבע מרכז?

דובר פעם על הקמת תחנת רכבת בעמק שרה
אני לא בטוח היכן בדיוק, אבל המיקום שהצעתי הוא הכי הגיוני בגלל הקרבה לפארק נחל באר שבע, לסינמה סיטי וליס פלאנט, ובגלל שתי שכונות חדשות שאמורות להיבנות לא רחוק משם - הראשונה היא הרחבה של שכונת נווה נוי; והשנייה היא שכונת ״פארק הנחל״ שעתידה להיבנות בצמוד למחלף שרה ומדרום לאגם המלאכותי.
אבל מה הטעם בתחנה שכ"כ קרובה לבאר שבע מרכז?
 

zahipan10

New member
זה כמו שתשאל מה הטעם בתחנת ת״א השלום?

אבל מה הטעם בתחנה שכ"כ קרובה לבאר שבע מרכז?
זה כמו שתשאל מה הטעם בתחנת ת״א השלום?
כי היא קרובה לתחנת ת״א מרכז.
תחנה שם תהיה קרובה לכל כך הרבה אטרקציות, מקומות פנאי ותעסוקה במרחק הליכה כך שיהיה משתלם להקים אותה. מה גם שהיא לא כל כך קרובה לתחנת ב״ש מרכז, אולי בקו אווירי, אבל לא מבחינה תחבורתית.
ואל תשכח שאנחנו לא מדברים על הקמת תחנת הרכבת מחר בבוקר, אלא על העשור הבא שבו פארק נחל באר שבע יראה יותר כמו גני יהושע בתל אביב מאשר לפארק שהוא היום, ואלפי יחידות דיור יוקמו לא רחוק משם.
 
אבל אתה לא לוקח בחשבון שגם במקרה של באר שבע מרכז וגם

זה כמו שתשאל מה הטעם בתחנת ת״א השלום?
כי היא קרובה לתחנת ת״א מרכז.
תחנה שם תהיה קרובה לכל כך הרבה אטרקציות, מקומות פנאי ותעסוקה במרחק הליכה כך שיהיה משתלם להקים אותה. מה גם שהיא לא כל כך קרובה לתחנת ב״ש מרכז, אולי בקו אווירי, אבל לא מבחינה תחבורתית.
ואל תשכח שאנחנו לא מדברים על הקמת תחנת הרכבת מחר בבוקר, אלא על העשור הבא שבו פארק נחל באר שבע יראה יותר כמו גני יהושע בתל אביב מאשר לפארק שהוא היום, ואלפי יחידות דיור יוקמו לא רחוק משם.
אבל אתה לא לוקח בחשבון שגם במקרה של באר שבע מרכז וגם
במקרה של התחנה שאתה מציע מדובר בשתי תחנות טרמינל על שלוחות שונות.
ת"א מרכז ות"א השלום וכל ארבע תחנות תל אביב נמצאות כולן בפרוזדור המסילות הראשי ביותר של רכבת ישראל.
לכן, כן הגיוני להקים תחנת רכבת בצפון באר שבע על תוואי המסילה הראשית ולא הגיוני להקים תחנת רכבת היכן שאתה מציע.
איזה שירות התחנה הזו תקבל?
 

zahipan10

New member
רכבות מדימונה, ערד ואילת יכולות לעבור שם

אבל אתה לא לוקח בחשבון שגם במקרה של באר שבע מרכז וגם
במקרה של התחנה שאתה מציע מדובר בשתי תחנות טרמינל על שלוחות שונות.
ת"א מרכז ות"א השלום וכל ארבע תחנות תל אביב נמצאות כולן בפרוזדור המסילות הראשי ביותר של רכבת ישראל.
לכן, כן הגיוני להקים תחנת רכבת בצפון באר שבע על תוואי המסילה הראשית ולא הגיוני להקים תחנת רכבת היכן שאתה מציע.
איזה שירות התחנה הזו תקבל?
רכבות מדימונה, ערד ואילת יכולות לעבור שם
במקום להקים קשת מסילתית לרכבות מדימונה אל תחנת ב״ש מרכז, אפשר להקים מסילה חדשה בצמוד לכביש 25 ולהקים את תחנת הרכבת הזו כמה מאות מטרים יותר מזרחה בצמוד לכביש 25. משם הרכבות ימשיכו אל תחנת ב״ש מרכז ויסיימו את נסיעתן שם, ואולי אפילו יהיו רכבות מסוימות שיעקפו את תחנת ב״ש מרכז ויסעו ישירות לב״ש צפון (תלוי בדרישות שיהיו בעוד כמה שנים).
 

darkshadow1

New member
הקו לאילת אמור לעבור במסילה לדימונה,

זו תיהיה תחנת קצה או שמשם ימשיך הקו לאילת?
הקו לאילת אמור לעבור במסילה לדימונה,
כלומר סביר שהרכבות אפילו לא יעצרו בב"ש מרכז אלא רק באוניברסיטה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה