שינויים בחלק נכבד מקווי הדרום החל מה4.9, פתיחת כביש 6.

מצב
הנושא נעול.

olli3

New member
מנהל
לו"ז 389 ולו"ז 421>>>

שינויים בחלק נכבד מקווי הדרום החל מה4.9, פתיחת כביש 6.
ב4.9 יפתח חלק מכביש 6 דרומה בשני כיווני הנסיעה (כל כיוון יפתח עד איזור מסויים).

תחנות האוטובוס הנוכחיות על כביש 40 בצומת בית קמה - מבוטלות. התחנות עוברות לתחנה בה עוצר כיום קו 371 בכיוון הנסיעה לראשון לציון (ליד הכיכר). הקווים יעצרו בתחנה זו בשני כיווני הנסיעה (תהיה הפרדה בין כיוון צפון לכיוון דרום).

קווים שלא ירדו לבית קמה: 367,368 (כדי לשרת את קרית גת טוב יותר) והקווים המהירים ליעדים שונים ברחבי הארץ.

כמו שנכתב בפורום, יכול שינוי גם בקו 389 ובעתיד גם בקו 550. קו 389 לא יעצור יותר בכניסה ללהבים (עובר לכביש 6 שעוקף את להבים). 389 יעצור בצומת דבירה ומשם ימשיך ישירות לראשון לציון, ירד במחלף הראשונים ויחזור ל431 לתל אביב. יגיע אך ורק למסוף 2000.

תעריף הנסיעה ב389 ישאר באותו המצב (למרות העיוות שקיים בהגעה מערד לדבירה - 39.50 ש"ח, כמו לתל אביב... ולמרות שללהבים מדובר ב31.50). זה בטיפול.

צומת דבירה הופך להיות נקודת מעבר קווים, בעיקר עתידית. בעתיד ככל הנראה שיכול שיפור בהגעה מבית קמה לירושלים באמצעות קו 494.
לו"ז 389 ולו"ז 421>>>
ראשית, גם 389 וגם 421 יבצעו קישור בין תל אביב וראשון לציון לערד. לא זוכר אם 421 יבצע קישור גם בין ערד לים המלח ולהיפך, אם כי סביר לחלוטין שכן.
&nbsp
קו 389 מערד לתל אביב ביום חול: 6:15, 8:15.
קו 389 מערד לתל אביב ביום שישי: 6:15, 8:30, 12:30
קו 389 מערד לתל אביב ביום שבת: 18:00,21:00.
&nbsp
קו 389 מתל אביב לערד בימי חול: 18:00, 20:00.
קו 389 מתל אביב לערד בימי שישי: 12:00, 13:30, 15:00
קו 389 מתל אביב לערד בשבת: 21:30.
&nbsp
קו 421 לתל אביב בימי חול: ב13:30 (משוער) מים המלח וב16:30 (משוער מים המלח). לא זוכר אם הוא מתחיל בעין גדי או במקום אחר.
קו 421 לתל אביב ביום שישי: 13:30 (משוער מים המלח).
קו 421 לים המלח בימי חול: 9:00, 12:00.
קו 421 לים המלח ביום שישי: 9:00
 
מספר הנסיעות הכולל של שני הקווים יורד

לו"ז 389 ולו"ז 421>>>
ראשית, גם 389 וגם 421 יבצעו קישור בין תל אביב וראשון לציון לערד. לא זוכר אם 421 יבצע קישור גם בין ערד לים המלח ולהיפך, אם כי סביר לחלוטין שכן.
&nbsp
קו 389 מערד לתל אביב ביום חול: 6:15, 8:15.
קו 389 מערד לתל אביב ביום שישי: 6:15, 8:30, 12:30
קו 389 מערד לתל אביב ביום שבת: 18:00,21:00.
&nbsp
קו 389 מתל אביב לערד בימי חול: 18:00, 20:00.
קו 389 מתל אביב לערד בימי שישי: 12:00, 13:30, 15:00
קו 389 מתל אביב לערד בשבת: 21:30.
&nbsp
קו 421 לתל אביב בימי חול: ב13:30 (משוער) מים המלח וב16:30 (משוער מים המלח). לא זוכר אם הוא מתחיל בעין גדי או במקום אחר.
קו 421 לתל אביב ביום שישי: 13:30 (משוער מים המלח).
קו 421 לים המלח בימי חול: 9:00, 12:00.
קו 421 לים המלח ביום שישי: 9:00
מספר הנסיעות הכולל של שני הקווים יורד
 

olli3

New member
מנהל
איך הגעת למסקנה הזו?

מספר הנסיעות הכולל של שני הקווים יורד
איך הגעת למסקנה הזו?
כיום יש 4 נסיעות מערד לתל אביב. החל מה1.9 תהיינה גם 4 נסיעות מערד לתל אביב.
בכיוון ההפוך יש 4 נסיעות מתל אביב לערד וגם החל מה1.9 תהיינה 4 נסיעות מתל אביב לערד.
 
כיום יש בימי חול 4 נסיעות בכל כיוון ל-389 ונסיעה אחת בכל

איך הגעת למסקנה הזו?
כיום יש 4 נסיעות מערד לתל אביב. החל מה1.9 תהיינה גם 4 נסיעות מערד לתל אביב.
בכיוון ההפוך יש 4 נסיעות מתל אביב לערד וגם החל מה1.9 תהיינה 4 נסיעות מתל אביב לערד.
כיום יש בימי חול 4 נסיעות בכל כיוון ל-389 ונסיעה אחת בכל
כיוון ל-421.
לפי מה שרשמת, יהיו 4 נסיעות לכל כיוון לשני הקווים יחד.
גם ביום שישי יש צמצום.
למעשה מספר הנסיעות מערד לא גדל אלא מתפצל כעת לשני הקווים.
כלומר: מספר הנסיעות של 389 מתפצל ל389 ו 421 והנסיעות של 421 הישן נגנזות.
 

olli3

New member
מנהל
תסתכל על זה מהכיוון הזה:

כיום יש בימי חול 4 נסיעות בכל כיוון ל-389 ונסיעה אחת בכל
כיוון ל-421.
לפי מה שרשמת, יהיו 4 נסיעות לכל כיוון לשני הקווים יחד.
גם ביום שישי יש צמצום.
למעשה מספר הנסיעות מערד לא גדל אלא מתפצל כעת לשני הקווים.
כלומר: מספר הנסיעות של 389 מתפצל ל389 ו 421 והנסיעות של 421 הישן נגנזות.
תסתכל על זה מהכיוון הזה:
כפי שרשמת, השירות בין תל אביב לערד ובין ערד לתל אביב מסתמך כיום על קו 389 בלבד עם 4 הנסיעות היומיות. החל מה1.9 תהיינה שתי נסיעות בקו 389 ושתי נסיעות בקו 421.
&nbsp
בקו 421 יש כיום נסיעה בודדת לכל כיוון, החל מה1.9 תהיינה שתי נסיעות ביום.
&nbsp
השירות בין ים המלח לירושלים ישונה גם בקו 486 וגם ינתן שירות בקו 444 בין ירושלים לים המלח, אם הבנתי נכון ולא רק בכיוון הנסיעה מים המלח לירושלים.
&nbsp
אז הנסיעות של 421 הישן לא נגנזות, הן מועברות ל486 בעצם עם לו"ז חדש.
&nbsp
כמו כן, תושבי ערד ירוויחו (ככל שהבנתי נכון) קשור נוסף בין ערד לים המלח וגם תושבי באר שבע ודימונה ויישובים נוספים ירוויחו קישור נוסף (בהחלפה) בין באר שבע לים המלח.
&nbsp
בשישי אין צמצום נסיעות, יש לו"ז חדש. במקום 4 נסיעות בקו 389 הנוכחי, תהיינה 3 נסיעות בקו 389 החדש ונסיעה ב421 החדש.
&nbsp
בסך הכל, השירות באיזור ערד וים המלח רק משתפר. 421 הופך להיות חלופה של 389 וכמובן לנסוע במסלול הרבה יותר מהיר מאשר נסיעה דרך ירושלים לאיזור שאליו יש הכי הרבה ביקוש בקו זה, מלונות ים המלח. זה שינותק הקשר בין תל אביב לאיזורים הצפוניים של ים המלח (אם אני לא טועה 421 יתחיל ויסיים בעין גדי, אז מדובר רק על מה שמצפון לעין גדי), אז זה כבר לא פגיעה מטורפת בשירות.
&nbsp
יהיה ניתן לעלות על 421 גם בראשון לציון וזה שיפור אדיר לכל המבקשים להגיע מאיזור ראשון, נס ציונה וכו' לים המלח. כמובן שיכול להיות נחמד גם עבור החיילים לשפיפון ובא"ח נחל. ובכיוון ההפוך, 389/421 כמובן גם לצריפין עד שיפונה.
&nbsp
בשורה התחתונה, קו 389 עם ממוצע של 6 נוסעים, הופך להיות קו משודרג. במקום להוציא אוטובוסים שנוסעים ריקים בקו 389, 421 שהרבה יותר קל למלא אותו, יבצע את הקישור בשעות המתות בין תל אביב לערד ולהיפך. הפלוס היותר גדול הוא ש421 מותאם עכשיו גם ליוממים שנוסעים ליום בילוי בים המלח וחוזרים הביתה וגם לנופשים לתקופה.
 
גם ל 421 הישן היו נסיעות ביום שישי

תסתכל על זה מהכיוון הזה:
כפי שרשמת, השירות בין תל אביב לערד ובין ערד לתל אביב מסתמך כיום על קו 389 בלבד עם 4 הנסיעות היומיות. החל מה1.9 תהיינה שתי נסיעות בקו 389 ושתי נסיעות בקו 421.
&nbsp
בקו 421 יש כיום נסיעה בודדת לכל כיוון, החל מה1.9 תהיינה שתי נסיעות ביום.
&nbsp
השירות בין ים המלח לירושלים ישונה גם בקו 486 וגם ינתן שירות בקו 444 בין ירושלים לים המלח, אם הבנתי נכון ולא רק בכיוון הנסיעה מים המלח לירושלים.
&nbsp
אז הנסיעות של 421 הישן לא נגנזות, הן מועברות ל486 בעצם עם לו"ז חדש.
&nbsp
כמו כן, תושבי ערד ירוויחו (ככל שהבנתי נכון) קשור נוסף בין ערד לים המלח וגם תושבי באר שבע ודימונה ויישובים נוספים ירוויחו קישור נוסף (בהחלפה) בין באר שבע לים המלח.
&nbsp
בשישי אין צמצום נסיעות, יש לו"ז חדש. במקום 4 נסיעות בקו 389 הנוכחי, תהיינה 3 נסיעות בקו 389 החדש ונסיעה ב421 החדש.
&nbsp
בסך הכל, השירות באיזור ערד וים המלח רק משתפר. 421 הופך להיות חלופה של 389 וכמובן לנסוע במסלול הרבה יותר מהיר מאשר נסיעה דרך ירושלים לאיזור שאליו יש הכי הרבה ביקוש בקו זה, מלונות ים המלח. זה שינותק הקשר בין תל אביב לאיזורים הצפוניים של ים המלח (אם אני לא טועה 421 יתחיל ויסיים בעין גדי, אז מדובר רק על מה שמצפון לעין גדי), אז זה כבר לא פגיעה מטורפת בשירות.
&nbsp
יהיה ניתן לעלות על 421 גם בראשון לציון וזה שיפור אדיר לכל המבקשים להגיע מאיזור ראשון, נס ציונה וכו' לים המלח. כמובן שיכול להיות נחמד גם עבור החיילים לשפיפון ובא"ח נחל. ובכיוון ההפוך, 389/421 כמובן גם לצריפין עד שיפונה.
&nbsp
בשורה התחתונה, קו 389 עם ממוצע של 6 נוסעים, הופך להיות קו משודרג. במקום להוציא אוטובוסים שנוסעים ריקים בקו 389, 421 שהרבה יותר קל למלא אותו, יבצע את הקישור בשעות המתות בין תל אביב לערד ולהיפך. הפלוס היותר גדול הוא ש421 מותאם עכשיו גם ליוממים שנוסעים ליום בילוי בים המלח וחוזרים הביתה וגם לנופשים לתקופה.
גם ל 421 הישן היו נסיעות ביום שישי
אני לא קובע האם השירות משתפר או לא. כל מה שציינתי, לפי הנתונים של שני הקווים, שמספר הנסיעות הכולל בהם מצטמצם.
אם יש נתונים נוספים על העברת נסיעות מ-421 לקו אחר, זה עניין אחר.

ואגב, גם כיום יש ל-389 (הישן) חלופה שמגיעה לים המלח ויוצאת ממנו והחלופה הזו היא למעשה 421 החדש.
 

olli3

New member
מנהל
אבל איך? אין שום צמצום.

גם ל 421 הישן היו נסיעות ביום שישי
אני לא קובע האם השירות משתפר או לא. כל מה שציינתי, לפי הנתונים של שני הקווים, שמספר הנסיעות הכולל בהם מצטמצם.
אם יש נתונים נוספים על העברת נסיעות מ-421 לקו אחר, זה עניין אחר.

ואגב, גם כיום יש ל-389 (הישן) חלופה שמגיעה לים המלח ויוצאת ממנו והחלופה הזו היא למעשה 421 החדש.
אבל איך? אין שום צמצום.
אז 389 משנה את המספר בחלק מהנסיעות שלו ל421, זה צמצום? אז 444 ו486 (עם לו"ז אחר ל486) יחליפו את 421, זה צמצום? אני דיי בטוח ש444 מתחיל לבצע שירות בין ירושלים לים המלח אז על נסיעה עלובה אחת של 421 שינתן לה מענה בדמות 486, מתווספות עוד נסיעות של 444, זה צמצום?
&nbsp
זה כמו להגיד שיש צמצום בקו 189 דן כשהחלופה של רכבת האונ' עוברת לקו 8. אז הנסיעות מ389 עוברות ל421, ביג דיל.
&nbsp
ולגבי יעילות, ברור שאם הלו"ז לא תואם את זמנינו - זה לא עוזר שקיים קו. מי יסע ב7:45 מים המלח לתל אביב? יש יוממים מנווה זוהר לתל אביב? מי יסע בערב מתל אביב לים המלח ונווה זוהר? מי יסע ב10 בבוקר או 12 בצהרים מתל אביב לערד ב389?
&nbsp
אז לא רק שמספר הנסיעות לא יורד, השירות משתפר. להגיד כיום שיש 4 נסיעות בין תל אביב לערד ולהיפך זו בדיחה כי שתיים מהםן בכל יום, לא רלוונטיות לנוסעים ולכן הן נוסעות לא פעם עם נהג בלבד. זה שיש נסיעה בלו"ז והיא לא הגיונית הופך אותה מבחינתי לנסיעה לא קיימת. אוטובוס שנוסע בו רק הנהג היא נסיעה לא קיימת ועתידה להתבטל.
 

olli3

New member
מנהל
ואין לי סבלנות לדלות את הנתונים מגוגל מפות.

אבל איך? אין שום צמצום.
אז 389 משנה את המספר בחלק מהנסיעות שלו ל421, זה צמצום? אז 444 ו486 (עם לו"ז אחר ל486) יחליפו את 421, זה צמצום? אני דיי בטוח ש444 מתחיל לבצע שירות בין ירושלים לים המלח אז על נסיעה עלובה אחת של 421 שינתן לה מענה בדמות 486, מתווספות עוד נסיעות של 444, זה צמצום?
&nbsp
זה כמו להגיד שיש צמצום בקו 189 דן כשהחלופה של רכבת האונ' עוברת לקו 8. אז הנסיעות מ389 עוברות ל421, ביג דיל.
&nbsp
ולגבי יעילות, ברור שאם הלו"ז לא תואם את זמנינו - זה לא עוזר שקיים קו. מי יסע ב7:45 מים המלח לתל אביב? יש יוממים מנווה זוהר לתל אביב? מי יסע בערב מתל אביב לים המלח ונווה זוהר? מי יסע ב10 בבוקר או 12 בצהרים מתל אביב לערד ב389?
&nbsp
אז לא רק שמספר הנסיעות לא יורד, השירות משתפר. להגיד כיום שיש 4 נסיעות בין תל אביב לערד ולהיפך זו בדיחה כי שתיים מהםן בכל יום, לא רלוונטיות לנוסעים ולכן הן נוסעות לא פעם עם נהג בלבד. זה שיש נסיעה בלו"ז והיא לא הגיונית הופך אותה מבחינתי לנסיעה לא קיימת. אוטובוס שנוסע בו רק הנהג היא נסיעה לא קיימת ועתידה להתבטל.
ואין לי סבלנות לדלות את הנתונים מגוגל מפות.
מה שמעניין אותי זה איזור הדרום, לכן לא חיפשתי מה קורה עם 486 אבל יהיה בו שינוי בלו"ז ועוד יומיים תוכל להשוות בbus.gov.il או כבר עכשיו בגוגל מפות (לא אוהב את הממשק של גוגל מפות).
 
444 כבר כיום מבצע שירות בין ירושלים לים המלח

אבל איך? אין שום צמצום.
אז 389 משנה את המספר בחלק מהנסיעות שלו ל421, זה צמצום? אז 444 ו486 (עם לו"ז אחר ל486) יחליפו את 421, זה צמצום? אני דיי בטוח ש444 מתחיל לבצע שירות בין ירושלים לים המלח אז על נסיעה עלובה אחת של 421 שינתן לה מענה בדמות 486, מתווספות עוד נסיעות של 444, זה צמצום?
&nbsp
זה כמו להגיד שיש צמצום בקו 189 דן כשהחלופה של רכבת האונ' עוברת לקו 8. אז הנסיעות מ389 עוברות ל421, ביג דיל.
&nbsp
ולגבי יעילות, ברור שאם הלו"ז לא תואם את זמנינו - זה לא עוזר שקיים קו. מי יסע ב7:45 מים המלח לתל אביב? יש יוממים מנווה זוהר לתל אביב? מי יסע בערב מתל אביב לים המלח ונווה זוהר? מי יסע ב10 בבוקר או 12 בצהרים מתל אביב לערד ב389?
&nbsp
אז לא רק שמספר הנסיעות לא יורד, השירות משתפר. להגיד כיום שיש 4 נסיעות בין תל אביב לערד ולהיפך זו בדיחה כי שתיים מהםן בכל יום, לא רלוונטיות לנוסעים ולכן הן נוסעות לא פעם עם נהג בלבד. זה שיש נסיעה בלו"ז והיא לא הגיונית הופך אותה מבחינתי לנסיעה לא קיימת. אוטובוס שנוסע בו רק הנהג היא נסיעה לא קיימת ועתידה להתבטל.
444 כבר כיום מבצע שירות בין ירושלים לים המלח
אז אותו אתה יכול להוריד מהחשבון שלך.
 

olli3

New member
מנהל
יש לך מושג ממתי זה? לפני שנה העלתי את זה כשינוי חשוב.

444 כבר כיום מבצע שירות בין ירושלים לים המלח
אז אותו אתה יכול להוריד מהחשבון שלך.
יש לך מושג ממתי זה? לפני שנה העלתי את זה כשינוי חשוב.
 
לא יודע מתי זה בוצע.

יש לך מושג ממתי זה? לפני שנה העלתי את זה כשינוי חשוב.
לא יודע מתי זה בוצע.
אגב, ב-1.9 אין תוספת נסיעות ל-486. בכיוון מירושלים יש אפילו הורדה של נסיעה אחת, מ-9 נסיעות ביום ל-8. ב-487 אין שינוי.
כך שלפחות לפי מה שנראה כרגע, מספר הנסיעות הכולל יורד.
 
בערך כמו שחשבתי שיהיה

איך הגעת למסקנה הזו?
כיום יש 4 נסיעות מערד לתל אביב. החל מה1.9 תהיינה גם 4 נסיעות מערד לתל אביב.
בכיוון ההפוך יש 4 נסיעות מתל אביב לערד וגם החל מה1.9 תהיינה 4 נסיעות מתל אביב לערד.
בערך כמו שחשבתי שיהיה
מעשית, מעבירים נסיעות של 389 ל-421 בשעות השפל בעיקר.
החלופות של 389 שמתחילות/מסיימות בים-המלח (8:30 מעין-בוקק, 18:30 לעין-תמר) הופכות לחלופת הבסיס.

בעיני קצת טיפשי שחלק משעות הנסיעה השתנו בכמה דקות לכאן או לכאן. שלושים שנה האוטובוס הראשון לת"א יוצא ב-6:00, למה לאחר אותו ל-6:15 (שגם עשוי להיות מאוחר מדי בשביל חלק מהנוסעים)?
 

olli3

New member
מנהל
כי אין סיבה לצאת לפני, עוברים לכביש מהיר.

בערך כמו שחשבתי שיהיה
מעשית, מעבירים נסיעות של 389 ל-421 בשעות השפל בעיקר.
החלופות של 389 שמתחילות/מסיימות בים-המלח (8:30 מעין-בוקק, 18:30 לעין-תמר) הופכות לחלופת הבסיס.

בעיני קצת טיפשי שחלק משעות הנסיעה השתנו בכמה דקות לכאן או לכאן. שלושים שנה האוטובוס הראשון לת"א יוצא ב-6:00, למה לאחר אותו ל-6:15 (שגם עשוי להיות מאוחר מדי בשביל חלק מהנוסעים)?
כי אין סיבה לצאת לפני, עוברים לכביש מהיר.
לכן, זמן הנסיעה מתקצר.
 
הודעה של אגד בקשר לקווים 389 ו 421:

לו"ז 389 ולו"ז 421>>>
ראשית, גם 389 וגם 421 יבצעו קישור בין תל אביב וראשון לציון לערד. לא זוכר אם 421 יבצע קישור גם בין ערד לים המלח ולהיפך, אם כי סביר לחלוטין שכן.
&nbsp
קו 389 מערד לתל אביב ביום חול: 6:15, 8:15.
קו 389 מערד לתל אביב ביום שישי: 6:15, 8:30, 12:30
קו 389 מערד לתל אביב ביום שבת: 18:00,21:00.
&nbsp
קו 389 מתל אביב לערד בימי חול: 18:00, 20:00.
קו 389 מתל אביב לערד בימי שישי: 12:00, 13:30, 15:00
קו 389 מתל אביב לערד בשבת: 21:30.
&nbsp
קו 421 לתל אביב בימי חול: ב13:30 (משוער) מים המלח וב16:30 (משוער מים המלח). לא זוכר אם הוא מתחיל בעין גדי או במקום אחר.
קו 421 לתל אביב ביום שישי: 13:30 (משוער מים המלח).
קו 421 לים המלח בימי חול: 9:00, 12:00.
קו 421 לים המלח ביום שישי: 9:00
הודעה של אגד בקשר לקווים 389 ו 421:
"
25.08.2015 קו 389 לערד/ קו 421 לים המלח ומרחצאות עין גדי שינוי מסלול דרך כביש 6 ותחנת הרכבת "ראשונים"
החל מיום שלישי 01/09/2015 יחולו שינויים בקווים 389, 421:
מסלולי/ תחנות הנסיעה של הקווים 389, 421 יהיו זהים, בקטע: מסוף ארלוזורוב - תחנה מרכזית ערד, בשני הכיוונים.
שמירת מקום נסיעה בקו 421 - תתאפשר שמירת מקום למזמינים מראש מתחנות ממסוף ארלוזורוב בתל אביב ותחנת רכבת "ראשונים" בראשל"צ לתחנות מצומת חתרורים ועד מרחצאות עין גדי. בכיוון הנגדי תתאפשר שמירת מקום למזמינים מתחנת המוצא במרחצאות עין גדי ועד צומת חתרורים אל תחנת רכבת "ראשונים" בראשל"צ ומסוף ארלוזורוב בתל אביב (לא תתאפשר שמירת מקום מ/ אל ערד).

קווים 389, 421 ממסוף ארלוזורוב לערד/ מרחצאות עין גדי (דרך כביש 6)
יציאה ממסוף ארלוזורוב, נסיעה דרך כביש 20 (איילון דרום) וכביש 431, יציאה מכביש 431 לכיוון כביש 412 (לכיוון ראשל"צ), ימינה לשדרות נים, כניסה לתחנת רכבת "ראשונים" ( עצירה בתחנה/ סככה אמצעית) ויציאה מהתחנה שמאלה לשדרות נים, שמאלה לכביש 412 (לכיוון נס ציונה) ומיד שמאלה לכביש 431, יציאה ימינה לכביש 6 לדרום, המשך לכביש 40, שמאלה בצומת להבים לכביש 31, ימינה ומיד שמאלה בצומת שוקת להמשך כביש 31 לכיוון ערד (קו 389 מסיים את מסלולו בתחנה המרכזית בערד).
המשך מסלול קו 421 מערד (אחרי איסוף/ הורדה בתחנה המרכזית) – המשך בכביש 31 עד צומת זוהר, המשך לכביש 90, כניסה לנווה זוהר (מועצה אזורית) וחזרה, כניסה לכביש הפנימי של מלונות ים המלח, המשך בכביש 90, כניסה למצדה, המשך בכביש 90 וסיום במרחצאות עין גדי.

קו 421 (ממרחצאות עין גדי) וקו 389 (מערד) למסוף ארלוזורוב בתל אביב (דרך כביש 6)
קו 421 – יציאה ממרחצאות עין גדי לכביש 90, כניסה למצדה, המשך בכביש 90, שמאלה לכביש הפנימי של מלונות ים המלח, המשך בכביש 90, כניסה לנווה זוהר (מועצה אזורית), המשך בצומת נווה זוהר לכביש 31 עד ערד (תחנה מרכזית), יציאה חזרה לכביש 31, ימינה ומיד שמאלה בצומת שוקת להמשך כביש 31 עד צומת להבים, ימינה לכביש 40, המשך לכביש 6, יציאה במחלף נשרים לכביש 431, יציאה לראשון לציון מזרח/באר יעקב, ימינה ובהמשך שמאלה ברמזור לרחוב קלמן שור, המשך ישר לשדרות נים (הורדה נוסעים בשדרות נים - מול תחנת רכבת "ראשונים"), המשך ישר ברמזור חזרה לכביש 431, המשך לכביש 20 (איילון צפון) וסיום במסוף ארלוזורוב.
"

[URL]http://www.egged.co.il/%D7%A2%D7%93%D7%9B%D7%95%D7%A0%D7%99-%D7%AA%D7%A0%D7%95%D7%A2%D7%94.aspx[/URL]
 
תהייה לגבי המסלול באזור ראשון

הודעה של אגד בקשר לקווים 389 ו 421:
"
25.08.2015 קו 389 לערד/ קו 421 לים המלח ומרחצאות עין גדי שינוי מסלול דרך כביש 6 ותחנת הרכבת "ראשונים"
החל מיום שלישי 01/09/2015 יחולו שינויים בקווים 389, 421:
מסלולי/ תחנות הנסיעה של הקווים 389, 421 יהיו זהים, בקטע: מסוף ארלוזורוב - תחנה מרכזית ערד, בשני הכיוונים.
שמירת מקום נסיעה בקו 421 - תתאפשר שמירת מקום למזמינים מראש מתחנות ממסוף ארלוזורוב בתל אביב ותחנת רכבת "ראשונים" בראשל"צ לתחנות מצומת חתרורים ועד מרחצאות עין גדי. בכיוון הנגדי תתאפשר שמירת מקום למזמינים מתחנת המוצא במרחצאות עין גדי ועד צומת חתרורים אל תחנת רכבת "ראשונים" בראשל"צ ומסוף ארלוזורוב בתל אביב (לא תתאפשר שמירת מקום מ/ אל ערד).

קווים 389, 421 ממסוף ארלוזורוב לערד/ מרחצאות עין גדי (דרך כביש 6)
יציאה ממסוף ארלוזורוב, נסיעה דרך כביש 20 (איילון דרום) וכביש 431, יציאה מכביש 431 לכיוון כביש 412 (לכיוון ראשל"צ), ימינה לשדרות נים, כניסה לתחנת רכבת "ראשונים" ( עצירה בתחנה/ סככה אמצעית) ויציאה מהתחנה שמאלה לשדרות נים, שמאלה לכביש 412 (לכיוון נס ציונה) ומיד שמאלה לכביש 431, יציאה ימינה לכביש 6 לדרום, המשך לכביש 40, שמאלה בצומת להבים לכביש 31, ימינה ומיד שמאלה בצומת שוקת להמשך כביש 31 לכיוון ערד (קו 389 מסיים את מסלולו בתחנה המרכזית בערד).
המשך מסלול קו 421 מערד (אחרי איסוף/ הורדה בתחנה המרכזית) – המשך בכביש 31 עד צומת זוהר, המשך לכביש 90, כניסה לנווה זוהר (מועצה אזורית) וחזרה, כניסה לכביש הפנימי של מלונות ים המלח, המשך בכביש 90, כניסה למצדה, המשך בכביש 90 וסיום במרחצאות עין גדי.

קו 421 (ממרחצאות עין גדי) וקו 389 (מערד) למסוף ארלוזורוב בתל אביב (דרך כביש 6)
קו 421 – יציאה ממרחצאות עין גדי לכביש 90, כניסה למצדה, המשך בכביש 90, שמאלה לכביש הפנימי של מלונות ים המלח, המשך בכביש 90, כניסה לנווה זוהר (מועצה אזורית), המשך בצומת נווה זוהר לכביש 31 עד ערד (תחנה מרכזית), יציאה חזרה לכביש 31, ימינה ומיד שמאלה בצומת שוקת להמשך כביש 31 עד צומת להבים, ימינה לכביש 40, המשך לכביש 6, יציאה במחלף נשרים לכביש 431, יציאה לראשון לציון מזרח/באר יעקב, ימינה ובהמשך שמאלה ברמזור לרחוב קלמן שור, המשך ישר לשדרות נים (הורדה נוסעים בשדרות נים - מול תחנת רכבת "ראשונים"), המשך ישר ברמזור חזרה לכביש 431, המשך לכביש 20 (איילון צפון) וסיום במסוף ארלוזורוב.
"

[URL]http://www.egged.co.il/%D7%A2%D7%93%D7%9B%D7%95%D7%A0%D7%99-%D7%AA%D7%A0%D7%95%D7%A2%D7%94.aspx[/URL]
תהייה לגבי המסלול באזור ראשון
מדוע האוטובוסים צפונה נוסעים דרך רח' קלמן ושד' נים, במקום לרדת ולעלות במחלף ראשונים (כמו בכיוון השני)? האם זה נועד כדי להימנע מכניסה למסוף האוטובוסים של תחנת הרכבת? אם כן, האם לא היה הגיוני יותר שתחנת ההורדה תהיה בעלייה חזרה לכביש 431 (הרמפה מצפון למערב). הרי גם כך הקו נועד לספק קישור לקווים שעל כביש 412 יותר מאשר לתחנת הרכבת עצמה, והתחנה על הרמפה קרובה יותר ל-412 וגם קרובה למדי למסוף האוטובוסים של תחנת הרכבת.
 

אורי404

New member
לא רק שינויים בכביש 6

שינויים בחלק נכבד מקווי הדרום החל מה4.9, פתיחת כביש 6.
ב4.9 יפתח חלק מכביש 6 דרומה בשני כיווני הנסיעה (כל כיוון יפתח עד איזור מסויים).

תחנות האוטובוס הנוכחיות על כביש 40 בצומת בית קמה - מבוטלות. התחנות עוברות לתחנה בה עוצר כיום קו 371 בכיוון הנסיעה לראשון לציון (ליד הכיכר). הקווים יעצרו בתחנה זו בשני כיווני הנסיעה (תהיה הפרדה בין כיוון צפון לכיוון דרום).

קווים שלא ירדו לבית קמה: 367,368 (כדי לשרת את קרית גת טוב יותר) והקווים המהירים ליעדים שונים ברחבי הארץ.

כמו שנכתב בפורום, יכול שינוי גם בקו 389 ובעתיד גם בקו 550. קו 389 לא יעצור יותר בכניסה ללהבים (עובר לכביש 6 שעוקף את להבים). 389 יעצור בצומת דבירה ומשם ימשיך ישירות לראשון לציון, ירד במחלף הראשונים ויחזור ל431 לתל אביב. יגיע אך ורק למסוף 2000.

תעריף הנסיעה ב389 ישאר באותו המצב (למרות העיוות שקיים בהגעה מערד לדבירה - 39.50 ש"ח, כמו לתל אביב... ולמרות שללהבים מדובר ב31.50). זה בטיפול.

צומת דבירה הופך להיות נקודת מעבר קווים, בעיקר עתידית. בעתיד ככל הנראה שיכול שיפור בהגעה מבית קמה לירושלים באמצעות קו 494.
לא רק שינויים בכביש 6
לפני מספר חודשים נסעתי בכביש 31, שגם מוביל לערד. בו נוסעים גם קו 389 וקווים אחרים.
נכון ללפני כארבעה חודשים, חלו שיפורים, בהשוואה למה שהיה קודם לכן. חלק מהקטעים הורחבו. נקווה, שממשיכים בעבודות.
מקווה לנסוע שם בקרוב ואולי לראות דברים טובים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה