האם שבילי אופניים נחשבים תח"צ או תחבורה פרטית

מצב
הנושא נעול.

Ccyclist

Well-known member
זו כבר שאלה של אמצעי תשלום. לו שולבה ברב קו...

תל אופן לא הופך אופניים לתחבורה ציבורית כפי שאויס, הרץ ושאר
חברות ההשכרה לא הופכות רכב שכור לתחבורה ציבורית.
יש הבדל בין תחבורה ציבורית לתחבורה בת-קיימא.
בנת"צים לעיתים מאפשרים גם לתחבורה בת-קיימא שאינה ציבורית לנסוע.

אופניים הם תחבורה בת-קיימא אבל לא תחבורה ציבורית.
זו כבר שאלה של אמצעי תשלום. לו שולבה ברב קו...
אז היה מדובר באמצעי ציבורי לכל דבר.
&nbsp
&nbsp
 
ואם חברות השכרת רכב היו משולבות ברב-קו אז היה מדובר באמצעי

זו כבר שאלה של אמצעי תשלום. לו שולבה ברב קו...
אז היה מדובר באמצעי ציבורי לכל דבר.
&nbsp
&nbsp
ואם חברות השכרת רכב היו משולבות ברב-קו אז היה מדובר באמצעי
תחבורה ציבורית?
מיזם כמו Car2Go יהיה אמצעי תחבורה ציבורית אם ישולב ברב-קו?
[URL]https://www.car2go.co.il/[/URL]
מה זה משנה כיצד משלמים?
אוטובוס בקו שירות הוא אמצעי תתבורה ציבורית גם ללא תשלום ברב-קו, ואופניים אינם אמצעי תחבורה ציבורית גם אם תשלום על שימוש בהן יהיה באמצעות רב-קו.
 

עלה13

New member
כר טו גו היא חברה מסחרית לא מסופסדת

ואם חברות השכרת רכב היו משולבות ברב-קו אז היה מדובר באמצעי
תחבורה ציבורית?
מיזם כמו Car2Go יהיה אמצעי תחבורה ציבורית אם ישולב ברב-קו?
[URL]https://www.car2go.co.il/[/URL]
מה זה משנה כיצד משלמים?
אוטובוס בקו שירות הוא אמצעי תתבורה ציבורית גם ללא תשלום ברב-קו, ואופניים אינם אמצעי תחבורה ציבורית גם אם תשלום על שימוש בהן יהיה באמצעות רב-קו.
כר טו גו היא חברה מסחרית לא מסופסדת
 

עלה13

New member
תחבורה לא מסובסדת, אינה נגישה, לכן...

יש גם חברות תח"צ מסחריות ולא מסובסדות (בהונג קונג למשל)
זה לא הקריטריון.
תחבורה לא מסובסדת, אינה נגישה, לכן...
יש בעיה להגדיר אותה כתחבורה ציבורית, מונית שרות קרובה במחיר לתחבורה ציבורית ורכבת, עדיין יש לה אפקט של תחבורה ציבורית, גם מונית רגילה אומנם אינה מסובסדת אך היא מפוקחת, מטוס לא הייתי מגדיר כתחבורה ציבורית יומית בקטגוריה של אוטובוס, תחתית, מונית שרות, רכבת כבדה, מפני שטיסה יקרה לתחבורה יוממית גם ליעדים קרובים כתל אביב אילת.
אני חושב שהנגישות הכלכלית אמורה להיות קריטריון
 

amit1270

New member
היית בהונג קונג? אתה יודע כמה עולה שם נסיעה?

תחבורה לא מסובסדת, אינה נגישה, לכן...
יש בעיה להגדיר אותה כתחבורה ציבורית, מונית שרות קרובה במחיר לתחבורה ציבורית ורכבת, עדיין יש לה אפקט של תחבורה ציבורית, גם מונית רגילה אומנם אינה מסובסדת אך היא מפוקחת, מטוס לא הייתי מגדיר כתחבורה ציבורית יומית בקטגוריה של אוטובוס, תחתית, מונית שרות, רכבת כבדה, מפני שטיסה יקרה לתחבורה יוממית גם ליעדים קרובים כתל אביב אילת.
אני חושב שהנגישות הכלכלית אמורה להיות קריטריון
היית בהונג קונג? אתה יודע כמה עולה שם נסיעה?
התחבורה הציבורית שם נגישה הרבה יותר מכאן והמחירים ממש לא יקרים.
&nbsp
העניין הוא פשוט - בערים צפופות (כמו הונג קונג, וגם בערים הגדולות ביפן ככל הידוע לי) התפוסה גבוהה מספיק כדי להפוך את הפעלת התחבורה הציבורית לעסק רווחי שלא זקוק לסבסוד.
&nbsp
 

Ccyclist

Well-known member
מכונית מצריכה רישיון נהיגה. אופניים פתוחות לכל מי שיכול לרכב

ואם חברות השכרת רכב היו משולבות ברב-קו אז היה מדובר באמצעי
תחבורה ציבורית?
מיזם כמו Car2Go יהיה אמצעי תחבורה ציבורית אם ישולב ברב-קו?
[URL]https://www.car2go.co.il/[/URL]
מה זה משנה כיצד משלמים?
אוטובוס בקו שירות הוא אמצעי תתבורה ציבורית גם ללא תשלום ברב-קו, ואופניים אינם אמצעי תחבורה ציבורית גם אם תשלום על שימוש בהן יהיה באמצעות רב-קו.
מכונית מצריכה רישיון נהיגה. אופניים פתוחות לכל מי שיכול לרכב
כמו כן כל השכרת רכב כוללת מרכיב של ביטוח.
&nbsp
האופניים, כמו תחנת רכבת עם מדרגות, נגישות לכל מי שיכול להשתמש בהן. נכון שזו אינה נגישות מוחלטת אבל זו נגישות גבוהה יותר מהרכב הפרטי.
&nbsp
כמו כן - מערכות השכרת האופניים העירוניות הן מונופול של חברה עירונית אחת (שת"פ רשמי מול העירייה המקצה את מקומות הקשירה) ופריסה של מספר תחנות רב.
&nbsp
זה מאד ציבורי כי התיכנון בא מאותם גורמי תיכנון עירוניים והמערכת תמיד מעודדת את הרוכבים לעבור למערכת התח"צ למרחקים גדולים יותר בכך שיש לה תחנות קשירה ליד תחנות רכבת עיקריות. התיכנון הוא שהרוכבים יקלו על העומס באמצעים עירוניים אחרים כמו התחתית או האוטובוסים, והפרס המוצע להם הוא שמסלולם יהיה ישיר יותר או יגיע קרוב יותר מאמצעי התחבורה הממונעים. (לדוגמה: תחנת הקשירה במוזיאון הבריטי נמצאת על גדר המתחם בעוד תחנת הרכבת התחתית נמצאת כ5 דק הליכה ממנו, קווי האוטובוס עוברים רחוב או שניים ממנו)
&nbsp
&nbsp
 

עלה13

New member
אני לא חושב שאפשר להשוות בין...

תל אופן לא הופך אופניים לתחבורה ציבורית כפי שאויס, הרץ ושאר
חברות ההשכרה לא הופכות רכב שכור לתחבורה ציבורית.
יש הבדל בין תחבורה ציבורית לתחבורה בת-קיימא.
בנת"צים לעיתים מאפשרים גם לתחבורה בת-קיימא שאינה ציבורית לנסוע.

אופניים הם תחבורה בת-קיימא אבל לא תחבורה ציבורית.
אני לא חושב שאפשר להשוות בין...
תל אופן לחברת השכרת רכב, תל אופן הוא שירות עירוני מסובסד שאתה משתמש בו לחצי שעה ובהפרש של עשר דקות, פזורות תחנות לאורך כל העיר, הפרויקט מתנהל בעיקרון שדומה לתחבורה ציבורית, שהיא זמינה 24 שעות, שבעה ימים, השיטה גם דומה לתחבורה ציבורית, כמו רכבת ואוטובוס השימוש באמצעי שהוא או באמצעות ציפ שזה כמו רב קו, או בכרטיס נייר, או באשראי
 

amit1270

New member
זה עדיין לא הופך את השירות לתחבורה ציבורית

אני לא חושב שאפשר להשוות בין...
תל אופן לחברת השכרת רכב, תל אופן הוא שירות עירוני מסובסד שאתה משתמש בו לחצי שעה ובהפרש של עשר דקות, פזורות תחנות לאורך כל העיר, הפרויקט מתנהל בעיקרון שדומה לתחבורה ציבורית, שהיא זמינה 24 שעות, שבעה ימים, השיטה גם דומה לתחבורה ציבורית, כמו רכבת ואוטובוס השימוש באמצעי שהוא או באמצעות ציפ שזה כמו רב קו, או בכרטיס נייר, או באשראי
זה עדיין לא הופך את השירות לתחבורה ציבורית
בוא נראה מה אומר מילון אוקספורד:
Buses, trains, and other forms of transport that are available to the public, charge set fares, and run on fixed routes

תרגום: "אוטובוסים, רכבות, ואמצעי תחבורה אחרים העומדים לרשות הציבור, גובים תעריפים קבועים ונוסעים במסלולים קבועים." (הייתי מוסיף גם שלרוב גם בזמנים קבועים, אבל יש גם יוצאים מכלל זה.)

תל-אופן הוא אמנם אמצעי העומד לרשות הציבור ויש לו גם תעריף (שנקבע לפי זמן שימוש, אני מניח), אבל הוא נכשל במבחן ה"מסלולים קבועים".
 
האופניים של תל-אופן (שהם אמצעי התחבורה) לא מקיימים גם

זה עדיין לא הופך את השירות לתחבורה ציבורית
בוא נראה מה אומר מילון אוקספורד:
Buses, trains, and other forms of transport that are available to the public, charge set fares, and run on fixed routes

תרגום: "אוטובוסים, רכבות, ואמצעי תחבורה אחרים העומדים לרשות הציבור, גובים תעריפים קבועים ונוסעים במסלולים קבועים." (הייתי מוסיף גם שלרוב גם בזמנים קבועים, אבל יש גם יוצאים מכלל זה.)

תל-אופן הוא אמנם אמצעי העומד לרשות הציבור ויש לו גם תעריף (שנקבע לפי זמן שימוש, אני מניח), אבל הוא נכשל במבחן ה"מסלולים קבועים".
האופניים של תל-אופן (שהם אמצעי התחבורה) לא מקיימים גם
את התנאי של זמינות לציבור, כי מרגע שהם נשכרים הם לא זמינים לציבור.
תל-אופן זה לא שירות תחבורה, זה שירות השכרת אופניים שהם אמצעי התחבורה שמרגע שנשכר הוא לא ציבורי לכל משך זמן השכירות.
ולכן תל-אופן הוא בהחלט שירות ציבורי אבל ממש לא שירות תחבורה ציבורית.
 

amit1270

New member
גם אוטובוס מלא לא "זמין לציבור"...

האופניים של תל-אופן (שהם אמצעי התחבורה) לא מקיימים גם
את התנאי של זמינות לציבור, כי מרגע שהם נשכרים הם לא זמינים לציבור.
תל-אופן זה לא שירות תחבורה, זה שירות השכרת אופניים שהם אמצעי התחבורה שמרגע שנשכר הוא לא ציבורי לכל משך זמן השכירות.
ולכן תל-אופן הוא בהחלט שירות ציבורי אבל ממש לא שירות תחבורה ציבורית.
גם אוטובוס מלא לא "זמין לציבור"...
 
הוא זמין לציבור שבתוכו. לרוכב אופניים יחיד אי אפשר לקרוא

גם אוטובוס מלא לא "זמין לציבור"...
הוא זמין לציבור שבתוכו. לרוכב אופניים יחיד אי אפשר לקרוא
"ציבור".
והקיבולת הזמינה של אוטובוס משתנה תוך כדי ביצוע השירות. הזמינות של אופניים שכורים לציבור לא קיימת עד אשר האופניים מוחזרים והשימוש בהם בכל משך ההשכרה הוא שימוש פרטי.
 

amit1270

New member
זאת כבר התפלפלות...


הוא זמין לציבור שבתוכו. לרוכב אופניים יחיד אי אפשר לקרוא
"ציבור".
והקיבולת הזמינה של אוטובוס משתנה תוך כדי ביצוע השירות. הזמינות של אופניים שכורים לציבור לא קיימת עד אשר האופניים מוחזרים והשימוש בהם בכל משך ההשכרה הוא שימוש פרטי.
זאת כבר התפלפלות...
 

עלה13

New member
תתיחס לתחנת ההשכרה כאל אוטובוס, אתה מגיע...

הוא זמין לציבור שבתוכו. לרוכב אופניים יחיד אי אפשר לקרוא
"ציבור".
והקיבולת הזמינה של אוטובוס משתנה תוך כדי ביצוע השירות. הזמינות של אופניים שכורים לציבור לא קיימת עד אשר האופניים מוחזרים והשימוש בהם בכל משך ההשכרה הוא שימוש פרטי.
תתיחס לתחנת ההשכרה כאל אוטובוס, אתה מגיע...
לתחנה ויש לך עשרים מקומות, פנויים, חמש מקומות פנויים, או שאין מקום, לא קורה שאוטובוס מלא ממשיך בלי לעצור, זה אמנם לא תקין, כנ"ל תחנה ריקה, כל זוג אופניים בתחנה הוא ספסל פנוי באוטובוס, כשם שהאוטובוס מתרוקן ומתמלה, כך התחנה, לתל אופן קייס להקרא תחבורה ציבורית, היא זמינה, היא מסובסדת, יש לה כרטיס (נייר, ציפ שזה מקביל לרב קו) היא במרחק סביר בין אחת לשניה, לעיתים תמצא יותר משני תחנות השכרה ביחס לבין תחנה לתחנה של אוטובוס.
 
אולי אוטובוס שכל זוג גלגלים שלו נוסע למקום אחר עם נהג אחר...

תתיחס לתחנת ההשכרה כאל אוטובוס, אתה מגיע...
לתחנה ויש לך עשרים מקומות, פנויים, חמש מקומות פנויים, או שאין מקום, לא קורה שאוטובוס מלא ממשיך בלי לעצור, זה אמנם לא תקין, כנ"ל תחנה ריקה, כל זוג אופניים בתחנה הוא ספסל פנוי באוטובוס, כשם שהאוטובוס מתרוקן ומתמלה, כך התחנה, לתל אופן קייס להקרא תחבורה ציבורית, היא זמינה, היא מסובסדת, יש לה כרטיס (נייר, ציפ שזה מקביל לרב קו) היא במרחק סביר בין אחת לשניה, לעיתים תמצא יותר משני תחנות השכרה ביחס לבין תחנה לתחנה של אוטובוס.
אולי אוטובוס שכל זוג גלגלים שלו נוסע למקום אחר עם נהג אחר...
 

amit1270

New member
למה שלא תכתוב מילון משלך עם הגדרות חדשות למושגים ידועים?

תתיחס לתחנת ההשכרה כאל אוטובוס, אתה מגיע...
לתחנה ויש לך עשרים מקומות, פנויים, חמש מקומות פנויים, או שאין מקום, לא קורה שאוטובוס מלא ממשיך בלי לעצור, זה אמנם לא תקין, כנ"ל תחנה ריקה, כל זוג אופניים בתחנה הוא ספסל פנוי באוטובוס, כשם שהאוטובוס מתרוקן ומתמלה, כך התחנה, לתל אופן קייס להקרא תחבורה ציבורית, היא זמינה, היא מסובסדת, יש לה כרטיס (נייר, ציפ שזה מקביל לרב קו) היא במרחק סביר בין אחת לשניה, לעיתים תמצא יותר משני תחנות השכרה ביחס לבין תחנה לתחנה של אוטובוס.
למה שלא תכתוב מילון משלך עם הגדרות חדשות למושגים ידועים?
 

פנחס25

New member
לא חיפשתי הגדרה למילון

האם שבילי אופניים נחשבים תח"צ או תחבורה פרטית
שלום.
במסגרת עבודתי טיפלתי לאחרונה בתשתיות אופניים. האם מבחינת הפורום אופניים נחשבים כתח"צ או תחבורה פרטית ?
אשמח לשמוע האם אפשר לפתוח דיונים בנושא.
לא חיפשתי הגדרה למילון
השאלה שלי הייתה האם זה מעניין את החברים כאן בפורום. זה הכל.
 

amit1270

New member
אז למה לא אמרת קודם?

לא חיפשתי הגדרה למילון
השאלה שלי הייתה האם זה מעניין את החברים כאן בפורום. זה הכל.
אז למה לא אמרת קודם?
כל נושא תחבורתי יכול לעניין את החברים כאן. חלק יותר וחלק פחות. אמנם שם הפורום הוא "תחבורה ציבורית" אבל זה לא אומר שאי אפשר להעלות כאן נושאים אחרים, בוודאי כאלה שנכללים יחד עם תח"צ בתחום הרחב של "תחבורה בת קיימא".
 


אז למה לא אמרת קודם?
כל נושא תחבורתי יכול לעניין את החברים כאן. חלק יותר וחלק פחות. אמנם שם הפורום הוא "תחבורה ציבורית" אבל זה לא אומר שאי אפשר להעלות כאן נושאים אחרים, בוודאי כאלה שנכללים יחד עם תח"צ בתחום הרחב של "תחבורה בת קיימא".
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה