ירושלים תחבורה ציבורית סביב לה

מצב
הנושא נעול.

amit1270

New member
תודה, וסליחה שאני קצת נודניק, אבל...

תודה, עדכנתי ותיקנתי
תודה, וסליחה שאני קצת נודניק, אבל...
כתבת שמתחנת האומה ייצאו 3 רכבות בשעה, מהן 2 לתל אביב עם עצירה בנתב"ג ואחת "דרך מודיעין" (שזה ממש לא מובן לי). מה שאני זוכר ממצגות של רכבת ישראל זה 3-4 רכבות בשעת שיא לתל אביב (בשלב ראשון של החשמול עד הרצליה, אח"כ עד חיפה/כרמיאל), שרק אחת מהן ככל הנראה תעצור בנתב"ג, בנוסף לשתי רכבות למודיעין בשעת שיא (קו עצמאי ונפרד מהקו לתל אביב). מבחינת קיבולת (4 מסילות) אין לתחנת האומה שום בעיה להתמודד עם כמות כזאת של רכבות. מבחינת זמן הנסיעה, רק הרכבות הישירות ללא עצירה יצליחו לעשות את הדרך בפחות מחצי שעה, וקשה לי להאמין שיוותרו על רכבות כאלה אחרי שנים של הבטחות מפורשות ל-28 דקות.
 
עמית, אשמח לתקן לפי מקורות מוסמכים (בועז?)

תודה, וסליחה שאני קצת נודניק, אבל...
כתבת שמתחנת האומה ייצאו 3 רכבות בשעה, מהן 2 לתל אביב עם עצירה בנתב"ג ואחת "דרך מודיעין" (שזה ממש לא מובן לי). מה שאני זוכר ממצגות של רכבת ישראל זה 3-4 רכבות בשעת שיא לתל אביב (בשלב ראשון של החשמול עד הרצליה, אח"כ עד חיפה/כרמיאל), שרק אחת מהן ככל הנראה תעצור בנתב"ג, בנוסף לשתי רכבות למודיעין בשעת שיא (קו עצמאי ונפרד מהקו לתל אביב). מבחינת קיבולת (4 מסילות) אין לתחנת האומה שום בעיה להתמודד עם כמות כזאת של רכבות. מבחינת זמן הנסיעה, רק הרכבות הישירות ללא עצירה יצליחו לעשות את הדרך בפחות מחצי שעה, וקשה לי להאמין שיוותרו על רכבות כאלה אחרי שנים של הבטחות מפורשות ל-28 דקות.
עמית, אשמח לתקן לפי מקורות מוסמכים (בועז?)
 
לפי המפה המצורפת שפורסמה לפני מספר חודשים בפורום:

תודה, וסליחה שאני קצת נודניק, אבל...
כתבת שמתחנת האומה ייצאו 3 רכבות בשעה, מהן 2 לתל אביב עם עצירה בנתב"ג ואחת "דרך מודיעין" (שזה ממש לא מובן לי). מה שאני זוכר ממצגות של רכבת ישראל זה 3-4 רכבות בשעת שיא לתל אביב (בשלב ראשון של החשמול עד הרצליה, אח"כ עד חיפה/כרמיאל), שרק אחת מהן ככל הנראה תעצור בנתב"ג, בנוסף לשתי רכבות למודיעין בשעת שיא (קו עצמאי ונפרד מהקו לתל אביב). מבחינת קיבולת (4 מסילות) אין לתחנת האומה שום בעיה להתמודד עם כמות כזאת של רכבות. מבחינת זמן הנסיעה, רק הרכבות הישירות ללא עצירה יצליחו לעשות את הדרך בפחות מחצי שעה, וקשה לי להאמין שיוותרו על רכבות כאלה אחרי שנים של הבטחות מפורשות ל-28 דקות.
לפי המפה המצורפת שפורסמה לפני מספר חודשים בפורום:
2 רכבות בשעה בין כרמיאל לירושלים עם עצירה בנתב"ג
רכבת אחת בשעה בין הרצליה לירושלים ללא עצירה בנתב"ג
שתי רכבות בשעה בין מודיעין לירושלים

 

amit1270

New member
לא הייתי רחוק


לפי המפה המצורפת שפורסמה לפני מספר חודשים בפורום:
2 רכבות בשעה בין כרמיאל לירושלים עם עצירה בנתב"ג
רכבת אחת בשעה בין הרצליה לירושלים ללא עצירה בנתב"ג
שתי רכבות בשעה בין מודיעין לירושלים
לא הייתי רחוק
 

GLSRA

Active member
Hold your horses !!

לפי המפה המצורפת שפורסמה לפני מספר חודשים בפורום:
2 רכבות בשעה בין כרמיאל לירושלים עם עצירה בנתב"ג
רכבת אחת בשעה בין הרצליה לירושלים ללא עצירה בנתב"ג
שתי רכבות בשעה בין מודיעין לירושלים
Hold your horses !!
חברים, הרכבת תתחיל לנסוע מתל אביב (מקסימום הרצליה) לירושלים בתחילת 2018, ואולי אף מעט מאוחר יותר.
למודיעין, עוד חזון למועד. בטח רק כמה שנים מאוחר יותר. צריך להתחיל לעבוד על קשת מודיעין, פרויקט לא זול במיוחד, מה גם שלא ברורה עדיין ההצדקה הכלכלית שלו. מדובר בסיבוב לא קטן לאלו שיגיעו מהעיר לתחנת מודיעין מרכז, כדי לנסוע עד מחלף ענבה (קשת מודיעין) ורק אז להתחיל לטפס לירושלים. לי לא ברורה כל כך האטרקטיביות לקו הזה. אני לא רואה בדימיוני רכבות בין מודיעין לירושלים 6-7 שנים קדימה ואולי יותר. זה עניין של סדרי עדיפויות ואני אתפלא אם זה יהיה בעדיםות עליונה בתקציבי הפתוח של רכבת ישראל.
אולי אני טועה !!
 

amit1270

New member
אבל אתה תיעדת את תפיסת הקרקע במו מצלמתך!

Hold your horses !!
חברים, הרכבת תתחיל לנסוע מתל אביב (מקסימום הרצליה) לירושלים בתחילת 2018, ואולי אף מעט מאוחר יותר.
למודיעין, עוד חזון למועד. בטח רק כמה שנים מאוחר יותר. צריך להתחיל לעבוד על קשת מודיעין, פרויקט לא זול במיוחד, מה גם שלא ברורה עדיין ההצדקה הכלכלית שלו. מדובר בסיבוב לא קטן לאלו שיגיעו מהעיר לתחנת מודיעין מרכז, כדי לנסוע עד מחלף ענבה (קשת מודיעין) ורק אז להתחיל לטפס לירושלים. לי לא ברורה כל כך האטרקטיביות לקו הזה. אני לא רואה בדימיוני רכבות בין מודיעין לירושלים 6-7 שנים קדימה ואולי יותר. זה עניין של סדרי עדיפויות ואני אתפלא אם זה יהיה בעדיםות עליונה בתקציבי הפתוח של רכבת ישראל.
אולי אני טועה !!
אבל אתה תיעדת את תפיסת הקרקע במו מצלמתך!
לא יודע אם הקשת תוקם בטווח של 3 שנים, אבל אני די בטוח לגבי כלכליות הפרויקט שעלותו היא כ-3% מעלות קו A1. גם הארכת הנסיעה דרך הקשת היא לא מי יודע מה, בטח בהשוואה לכבישים פקוקים או מחסומים של הצבא. המרחק מתחנת מודיעין מרכז עד לקשת הוא 6-7 ק"מ, וממחלף ענבה עד ירושלים פחות מ-30 ק"מ. סך הכול כ-35 ק"מ. אפשר לעשות את זה בפחות מ-25 דקות, כולל עצירה בפאתי מודיעין.
 

GLSRA

Active member
ברור שמשהו החל, כפי שכתבת, היתה תפיסת קרקע.

אבל אתה תיעדת את תפיסת הקרקע במו מצלמתך!
לא יודע אם הקשת תוקם בטווח של 3 שנים, אבל אני די בטוח לגבי כלכליות הפרויקט שעלותו היא כ-3% מעלות קו A1. גם הארכת הנסיעה דרך הקשת היא לא מי יודע מה, בטח בהשוואה לכבישים פקוקים או מחסומים של הצבא. המרחק מתחנת מודיעין מרכז עד לקשת הוא 6-7 ק"מ, וממחלף ענבה עד ירושלים פחות מ-30 ק"מ. סך הכול כ-35 ק"מ. אפשר לעשות את זה בפחות מ-25 דקות, כולל עצירה בפאתי מודיעין.
ברור שמשהו החל, כפי שכתבת, היתה תפיסת קרקע.
אבל, מכאן, הדרך עוד ארוכה, יש שם חיבור לא פשוט עם מסילת מודיעין עם גשר די ארוך שלמיטב יגיעתי עוד לא התחילו לתכנן אפילו.
התכנון חייב לקחת בחשבון גם את החיבור העתידי עם מסילת 431 שיתחבר למסילת מודיעין באישור הזה גם כן.
אז תפיסת קרקע זה בהחלט אינדיקציה מעניינת אך להערכתי הסיכוי שקשת מודיעין תיפתח במקביל לקו A1 הוא לא ריאלי.
לכן כתבתי שזה ייקח מהיום עוד כמה שנים טובות - 2021 ? 2022 ?
אם אתה צודק לגבי הכדאיות הכלכלית, אז אדרבא, שיקדמו את זה הלוואי.
 

nitro11

New member
תתפלא (גם אני התפלאתי) קשת מודיעין נמצאה כדאית בצורה מובהקת.

Hold your horses !!
חברים, הרכבת תתחיל לנסוע מתל אביב (מקסימום הרצליה) לירושלים בתחילת 2018, ואולי אף מעט מאוחר יותר.
למודיעין, עוד חזון למועד. בטח רק כמה שנים מאוחר יותר. צריך להתחיל לעבוד על קשת מודיעין, פרויקט לא זול במיוחד, מה גם שלא ברורה עדיין ההצדקה הכלכלית שלו. מדובר בסיבוב לא קטן לאלו שיגיעו מהעיר לתחנת מודיעין מרכז, כדי לנסוע עד מחלף ענבה (קשת מודיעין) ורק אז להתחיל לטפס לירושלים. לי לא ברורה כל כך האטרקטיביות לקו הזה. אני לא רואה בדימיוני רכבות בין מודיעין לירושלים 6-7 שנים קדימה ואולי יותר. זה עניין של סדרי עדיפויות ואני אתפלא אם זה יהיה בעדיםות עליונה בתקציבי הפתוח של רכבת ישראל.
אולי אני טועה !!
תתפלא (גם אני התפלאתי) קשת מודיעין נמצאה כדאית בצורה מובהקת.
אין לי מושג איך הגיעו למסקנה הזאת,
זה לא יתן איזשהו יתרון משמעותי בזמן על האוטובוס, רכבת תהיה יקרה יותר
והתדירות שלה נמוכה יותר.
ותושבי מודיעין עילית כנראה לא ישתמשו ברכבת כדי להגיע לירושלים.
היתרון העיקרי הוא בזמן שיש פקקים.
המשתמשים העיקריים יהיו אנשים אשר לא מוכנים להניח את ישבנם על מושב של אוטובוס.

[URL]http://www.amymetom.co.il/?project=%D7%91%D7%93%D7%99%D7%A7%D7%AA-%D7%9B%D7%93%D7%90%D7%99%D7%95%D7%AA-%D7%9B%D7%9C%D7%9B%D7%9C%D7%99%D7%AA-%D7%AA%D7%97%D7%91%D7%95%D7%A8%D7%AA%D7%99%D7%AA-%D7%A9%D7%9C-%D7%9E%D7%A1%D7%99%D7%9C%D7%AA&cat=11[/URL]
 

Rubim88

New member
שלוחה לא אטרקטיבית ביחס לקישור ההגיוני כתחנה על מסילה

תתפלא (גם אני התפלאתי) קשת מודיעין נמצאה כדאית בצורה מובהקת.
אין לי מושג איך הגיעו למסקנה הזאת,
זה לא יתן איזשהו יתרון משמעותי בזמן על האוטובוס, רכבת תהיה יקרה יותר
והתדירות שלה נמוכה יותר.
ותושבי מודיעין עילית כנראה לא ישתמשו ברכבת כדי להגיע לירושלים.
היתרון העיקרי הוא בזמן שיש פקקים.
המשתמשים העיקריים יהיו אנשים אשר לא מוכנים להניח את ישבנם על מושב של אוטובוס.

[URL]http://www.amymetom.co.il/?project=%D7%91%D7%93%D7%99%D7%A7%D7%AA-%D7%9B%D7%93%D7%90%D7%99%D7%95%D7%AA-%D7%9B%D7%9C%D7%9B%D7%9C%D7%99%D7%AA-%D7%AA%D7%97%D7%91%D7%95%D7%A8%D7%AA%D7%99%D7%AA-%D7%A9%D7%9C-%D7%9E%D7%A1%D7%99%D7%9C%D7%AA&cat=11[/URL]
שלוחה לא אטרקטיבית ביחס לקישור ההגיוני כתחנה על מסילה
בין ת"א לי-ם והאשמים הם כמובן מי שתכננו את העיר ואת המסילה לירושלים בלי לחשוב קצת בראייה מערכתית.
 

amit1270

New member
יש לי הרגשה שהקו הזה יהיה די מצליח

תתפלא (גם אני התפלאתי) קשת מודיעין נמצאה כדאית בצורה מובהקת.
אין לי מושג איך הגיעו למסקנה הזאת,
זה לא יתן איזשהו יתרון משמעותי בזמן על האוטובוס, רכבת תהיה יקרה יותר
והתדירות שלה נמוכה יותר.
ותושבי מודיעין עילית כנראה לא ישתמשו ברכבת כדי להגיע לירושלים.
היתרון העיקרי הוא בזמן שיש פקקים.
המשתמשים העיקריים יהיו אנשים אשר לא מוכנים להניח את ישבנם על מושב של אוטובוס.

[URL]http://www.amymetom.co.il/?project=%D7%91%D7%93%D7%99%D7%A7%D7%AA-%D7%9B%D7%93%D7%90%D7%99%D7%95%D7%AA-%D7%9B%D7%9C%D7%9B%D7%9C%D7%99%D7%AA-%D7%AA%D7%97%D7%91%D7%95%D7%A8%D7%AA%D7%99%D7%AA-%D7%A9%D7%9C-%D7%9E%D7%A1%D7%99%D7%9C%D7%AA&cat=11[/URL]
יש לי הרגשה שהקו הזה יהיה די מצליח
 

alantan

New member
לקח קצת זמן לקרוא אבל היה שווה...


ירושלים תחבורה ציבורית סביב לה
פוסט חדש ברוכב לאוטובוסים שנראה לי יעניין אתכם במיוחד, מה גם שזה נושא די מסובך ולכן לא בטוח שדייקתי.

אלן, אני מתנצל על כך שלא ביקשתי מראש רשות להשתמש במפה שהעלית פה לפני כמה שבועות, אבל אני מקווה שציון המקור מספיק, אם תרצה אוריד אותה. אבל היה לי חשוב לפרסם את הפוסט היום.
לקח קצת זמן לקרוא אבל היה שווה...
 

davidfainshtein

Member
מנהל


ירושלים תחבורה ציבורית סביב לה
פוסט חדש ברוכב לאוטובוסים שנראה לי יעניין אתכם במיוחד, מה גם שזה נושא די מסובך ולכן לא בטוח שדייקתי.

אלן, אני מתנצל על כך שלא ביקשתי מראש רשות להשתמש במפה שהעלית פה לפני כמה שבועות, אבל אני מקווה שציון המקור מספיק, אם תרצה אוריד אותה. אבל היה לי חשוב לפרסם את הפוסט היום.
 

nitro11

New member
שאלה לגבי הטראם-טריין מבית שמש.

ירושלים תחבורה ציבורית סביב לה
פוסט חדש ברוכב לאוטובוסים שנראה לי יעניין אתכם במיוחד, מה גם שזה נושא די מסובך ולכן לא בטוח שדייקתי.

אלן, אני מתנצל על כך שלא ביקשתי מראש רשות להשתמש במפה שהעלית פה לפני כמה שבועות, אבל אני מקווה שציון המקור מספיק, אם תרצה אוריד אותה. אבל היה לי חשוב לפרסם את הפוסט היום.
שאלה לגבי הטראם-טריין מבית שמש.
הבנייה של הקו הירוק תסתיים כנראה בעוד הרבה שנים.
האם יש אפשרות לבנות קודם את החלק ממלחה לתחנה המרכזית?
וכך הפרוייקט של הטראם טריין יוכל להתקדם ללא קשר לקו הירוק.
 
אפשרות יש

שאלה לגבי הטראם-טריין מבית שמש.
הבנייה של הקו הירוק תסתיים כנראה בעוד הרבה שנים.
האם יש אפשרות לבנות קודם את החלק ממלחה לתחנה המרכזית?
וכך הפרוייקט של הטראם טריין יוכל להתקדם ללא קשר לקו הירוק.
אפשרות יש
ויכול להיות שזה יקרה.
בדרך כלל מה שקובע יותר מכל הוא המוכנות הסטטוטורית של השלבים השונים, לכן, אם בגלל רגישות אזור בר אילן ו/או התעכבות בהנמכת שז"ר, הקטע מגבעת רם למחה יהיה מאושר לביצוע לפניהם, יכול להיות שזה יקרה.
לגבי החיבור לבית שמש? כל עוד אין מסילת רק"ל גם בתוך בית שמש אני לא רואה את זה קורה.
 

darkshadow1

New member
הקו האדום, הירוק והכחול- על GE.

ירושלים תחבורה ציבורית סביב לה
פוסט חדש ברוכב לאוטובוסים שנראה לי יעניין אתכם במיוחד, מה גם שזה נושא די מסובך ולכן לא בטוח שדייקתי.

אלן, אני מתנצל על כך שלא ביקשתי מראש רשות להשתמש במפה שהעלית פה לפני כמה שבועות, אבל אני מקווה שציון המקור מספיק, אם תרצה אוריד אותה. אבל היה לי חשוב לפרסם את הפוסט היום.
הקו האדום, הירוק והכחול- על GE.

 

darkshadow1

New member
ומול גוש דן.

ירושלים תחבורה ציבורית סביב לה
פוסט חדש ברוכב לאוטובוסים שנראה לי יעניין אתכם במיוחד, מה גם שזה נושא די מסובך ולכן לא בטוח שדייקתי.

אלן, אני מתנצל על כך שלא ביקשתי מראש רשות להשתמש במפה שהעלית פה לפני כמה שבועות, אבל אני מקווה שציון המקור מספיק, אם תרצה אוריד אותה. אבל היה לי חשוב לפרסם את הפוסט היום.
ומול גוש דן.

 
מצב
הנושא נעול.
למעלה