מאחורי הקלעים של הכרמלית והחלפת הכבל - סקירה בתמונות

מצב
הנושא נעול.
יקיימו מכרז הפעלה

אפשר להגיע לפשרה יצירתית. שאלה של רצון
אני מניח גם שאין רווחיות רבה בהפעלת הכרמלית, כך שכל מי שיבחר להפעיל יזדקק לסובסידיה ממשלתית או עירונית, או שיהיה בעצמו חברה עירונית/ממשלתית.
&nbsp
לגבי הרק"ל בגוש דן - מי יהיה המפעיל אם לא נת"ע? לא נראה לי סביר שהפרט השולי הזה לא ידוע עדיין.
יקיימו מכרז הפעלה
לא מזמן אוהד הביא לכאן ראיון עם יו"ר דן שאמר שדן תתמודד על הפעלת הקו האדום.
נת"ע כבר הוציאה די מזמן RFI בקשר להפעלה.
אין לה את הידע ואת המשאבים להפעיל בעצמה.
גם תוכנית אב לתחבורה לא מפעילה את הרק"ל בירושלים ויפה נוף לא מפעילה את המטרונית בחיפה.
 

amit1270

New member
תכנית אב לתחבורה גם לא הקימה את הרק"ל בירושלים

יקיימו מכרז הפעלה
לא מזמן אוהד הביא לכאן ראיון עם יו"ר דן שאמר שדן תתמודד על הפעלת הקו האדום.
נת"ע כבר הוציאה די מזמן RFI בקשר להפעלה.
אין לה את הידע ואת המשאבים להפעיל בעצמה.
גם תוכנית אב לתחבורה לא מפעילה את הרק"ל בירושלים ויפה נוף לא מפעילה את המטרונית בחיפה.
תכנית אב לתחבורה גם לא הקימה את הרק"ל בירושלים
והיא לא זרוע ביצועית (בניגוד לנת"ע). אגב, המרורים שסיטיפס מאכילה את המדינה עד היום הם מהסיבות (גם אם לא באופן רשמי) להוצאת הרק"ל מידי MTS והעברתה לנת"ע.
 

אלעד4501

New member
סיטיפס- עד מתי?

תכנית אב לתחבורה גם לא הקימה את הרק"ל בירושלים
והיא לא זרוע ביצועית (בניגוד לנת"ע). אגב, המרורים שסיטיפס מאכילה את המדינה עד היום הם מהסיבות (גם אם לא באופן רשמי) להוצאת הרק"ל מידי MTS והעברתה לנת"ע.
סיטיפס- עד מתי?
ובאמת מתי תושבי ירושלים יפסיקו לסבול בגלל ההסכמים הגרועים שחתמו עם סיטיפס? במקרה קיצון יש אפשרות של הפרת חוזה איתם?
 

GLSRA

Active member
אני לא מומחה, אבל נדמה לי שמשרד התחבורנ צודק

נת"ע היא לא מפעילה וסביר להניח שגם לא תהיה
וגם "יפה נוף" אינה מפעילה. היא מתפקדת כרשות המטרופולינית שאחראית על תכנון התח"צ ואחראית למשל על הקמת מערכת המטרונית, אבל היא לא המפעילה.
משרד התחבורה רוצה שהפעלת הכרמלית תעבור למפעילה שפועלת תחת רשיון שלו ופיקוח שלו.
אני לא מומחה, אבל נדמה לי שמשרד התחבורנ צודק
למה שלא יפעילו את הכרמלית ע"י מפעיל שיזכה במכרז והמוצר יהיה מוכר ומוכרז כמוצר של תח"ץ לכל דבר ועניין.
זה יגביר באופן ניכר את השימוש ע"י התושבים המקומיים, בעיקר היומימים
 
מה הבעיה של משרד התחבורה להכיר בחברה העירונית שמפעילה

אני לא מומחה, אבל נדמה לי שמשרד התחבורנ צודק
למה שלא יפעילו את הכרמלית ע"י מפעיל שיזכה במכרז והמוצר יהיה מוכר ומוכרז כמוצר של תח"ץ לכל דבר ועניין.
זה יגביר באופן ניכר את השימוש ע"י התושבים המקומיים, בעיקר היומימים
מה הבעיה של משרד התחבורה להכיר בחברה העירונית שמפעילה
את הכרמלית מימים ימימה כמפעילת תח"צ?
משרד התחבורה מציג את הלו"ז של הכרמלית באתר כל-קו ומתייחס לכרמלית כתחבורה ציבורית במפות ומצגות של התחבורה עתירת הנוסעים במטרופולין חיפה, אז מה הבעיה שלו להתייחס לכרמלית ככזו גם בהקשר של כרטוס משותף?
עצם הבעלות על המפעילה זה מה שמשפיע על מידת השימוש?
אם רכבת ישראל הממשלתית מוכרת כתחבורה ציבורית לכל דבר ועניין, גם הכרמלית העירונית יכולה להיות מוכרת ככזו.
זה פשוט מאבק על כוח ושליטה.
 

GLSRA

Active member
מסכים לגמרי, אולי נדמה היה שאני נוקט עמדה

מה הבעיה של משרד התחבורה להכיר בחברה העירונית שמפעילה
את הכרמלית מימים ימימה כמפעילת תח"צ?
משרד התחבורה מציג את הלו"ז של הכרמלית באתר כל-קו ומתייחס לכרמלית כתחבורה ציבורית במפות ומצגות של התחבורה עתירת הנוסעים במטרופולין חיפה, אז מה הבעיה שלו להתייחס לכרמלית ככזו גם בהקשר של כרטוס משותף?
עצם הבעלות על המפעילה זה מה שמשפיע על מידת השימוש?
אם רכבת ישראל הממשלתית מוכרת כתחבורה ציבורית לכל דבר ועניין, גם הכרמלית העירונית יכולה להיות מוכרת ככזו.
זה פשוט מאבק על כוח ושליטה.
מסכים לגמרי, אולי נדמה היה שאני נוקט עמדה
אפשר להכיר בכרמלית גם אם היא מתופעלת על ידי העירייה וגם אם לא.
אני התייחסתי לכך שיהיו יותר נוסעים אם יהיה כרטוס משותף.
נדמה לי שהיה עדיף אם זה היה מתנהל כמו כל מפעיל אחר של תח"ץ ולא על ידי העירייה.
ברור שזה רק מאבקי כוח ושליטה ומי שסובל זה החיפאים שלא משתמשים מספיק בכרמלית בגלל המאבקים הללו.
לפני שנים, באר שבע היתה מפעילה את התחבורה הציבורית העירונית, האם לא יותר נכון מה שקורה היום בבאר שבע ?
העירייה שתתעסק במה שרשות מקומית צריכה לעשות, וחברה שעוסקת בתחבורה תתפעל את מערכת התחבורה, במקרה זה כרמלית.
 
במקרה של הכרמלית יש יתרון לכך שהעיריה היא האחראית

מסכים לגמרי, אולי נדמה היה שאני נוקט עמדה
אפשר להכיר בכרמלית גם אם היא מתופעלת על ידי העירייה וגם אם לא.
אני התייחסתי לכך שיהיו יותר נוסעים אם יהיה כרטוס משותף.
נדמה לי שהיה עדיף אם זה היה מתנהל כמו כל מפעיל אחר של תח"ץ ולא על ידי העירייה.
ברור שזה רק מאבקי כוח ושליטה ומי שסובל זה החיפאים שלא משתמשים מספיק בכרמלית בגלל המאבקים הללו.
לפני שנים, באר שבע היתה מפעילה את התחבורה הציבורית העירונית, האם לא יותר נכון מה שקורה היום בבאר שבע ?
העירייה שתתעסק במה שרשות מקומית צריכה לעשות, וחברה שעוסקת בתחבורה תתפעל את מערכת התחבורה, במקרה זה כרמלית.
במקרה של הכרמלית יש יתרון לכך שהעיריה היא האחראית
הכרמלית, בניגוד למערכות של קווי אוטובוס (כמו בבאר שבע או כמו קווי האוטובוס והמטרונית בחיפה), היא מערכת קבועה ללא שום גמישות. אין אפשרות לפתח את המערכת. לכן, המחוייבות והמוטיבציה של עיריית חיפה להפעלת הכרמלית תמיד תהיה גבוהה יותר משל מפעילה פרטית. הרשות המקומית עוסקת במה שהיא צריכה לעשות וחברה עירונית עוסקת בהפעלת הכרמלית. מה הבעיה עם זה? למה חברה ממשלתית זה בסדר וחברה עירונית לא? בעולם אין חברות עירוניות או מטרופוליניות שמפעילות תח"צ?
גם מדובר במערכת שמצריכה ידע ומומחיות מיוחדים. אין בישראל מפעילות שיש להן את הידע והמומחיות הללו. להפעיל ולתחזק אוטובוס בתל אביב, בירושלים, בחיפה או בבאר שבע זה כמעט אותו הדבר. להפעיל ולתחזק את הכרמלית זה דבר שונה לגמרי.
המומחיות הזו נמצאת רק בחברה שמפעילה את הכרמלית.
לכן במקרה הזה העמדה של משרד התחבורה די חסרת הגיון.
 

GLSRA

Active member
אני לא אמשיך בוויכוח כי אני באמת לא מבין ונראה שלך יש יותר

במקרה של הכרמלית יש יתרון לכך שהעיריה היא האחראית
הכרמלית, בניגוד למערכות של קווי אוטובוס (כמו בבאר שבע או כמו קווי האוטובוס והמטרונית בחיפה), היא מערכת קבועה ללא שום גמישות. אין אפשרות לפתח את המערכת. לכן, המחוייבות והמוטיבציה של עיריית חיפה להפעלת הכרמלית תמיד תהיה גבוהה יותר משל מפעילה פרטית. הרשות המקומית עוסקת במה שהיא צריכה לעשות וחברה עירונית עוסקת בהפעלת הכרמלית. מה הבעיה עם זה? למה חברה ממשלתית זה בסדר וחברה עירונית לא? בעולם אין חברות עירוניות או מטרופוליניות שמפעילות תח"צ?
גם מדובר במערכת שמצריכה ידע ומומחיות מיוחדים. אין בישראל מפעילות שיש להן את הידע והמומחיות הללו. להפעיל ולתחזק אוטובוס בתל אביב, בירושלים, בחיפה או בבאר שבע זה כמעט אותו הדבר. להפעיל ולתחזק את הכרמלית זה דבר שונה לגמרי.
המומחיות הזו נמצאת רק בחברה שמפעילה את הכרמלית.
לכן במקרה הזה העמדה של משרד התחבורה די חסרת הגיון.
אני לא אמשיך בוויכוח כי אני באמת לא מבין ונראה שלך יש יותר
ידע רלוונטי ממני וזה טוב.
אני רק מנסה למצוא דרך לטובת הנוסעים, אין לי דבר מעבר לנוסעים והרצון שלי שיהיו יותר משתמשים בתחבורה ציבורית באשר היא (כולל הכרמלית).
ולכן, נמאסו כל מאבקי הכוח והשליטה של כולם על גבם של האזרחים, התושבים והנוסעים שרוצים יעילות, לוחות זמנים מתואמים, מחירים סבירים והוגנים, והיגיון בריא (קרי כרטוס משותף ומעבר חופשי בין אוטובוסים לכרמלית והפוך)
 
הפתרון לטובת הנוסעים הוא שמשרד התחבורה ישנה את עמדתו

אני לא אמשיך בוויכוח כי אני באמת לא מבין ונראה שלך יש יותר
ידע רלוונטי ממני וזה טוב.
אני רק מנסה למצוא דרך לטובת הנוסעים, אין לי דבר מעבר לנוסעים והרצון שלי שיהיו יותר משתמשים בתחבורה ציבורית באשר היא (כולל הכרמלית).
ולכן, נמאסו כל מאבקי הכוח והשליטה של כולם על גבם של האזרחים, התושבים והנוסעים שרוצים יעילות, לוחות זמנים מתואמים, מחירים סבירים והוגנים, והיגיון בריא (קרי כרטוס משותף ומעבר חופשי בין אוטובוסים לכרמלית והפוך)
הפתרון לטובת הנוסעים הוא שמשרד התחבורה ישנה את עמדתו
ויכיר בחברה העירונית שמפעילה את הכרמלית כמפעילת תח"צ לכל דבר ועניין, כפי שמכיר ברכבת ישראל הממשלתית ככזו.
 

GLSRA

Active member


הפתרון לטובת הנוסעים הוא שמשרד התחבורה ישנה את עמדתו
ויכיר בחברה העירונית שמפעילה את הכרמלית כמפעילת תח"צ לכל דבר ועניין, כפי שמכיר ברכבת ישראל הממשלתית ככזו.
 

גיאש

New member
בדיוק - ויפה שעה אחת קודם- ראו השיפורים בלו"ז ולטובת הרוכבים

הפתרון לטובת הנוסעים הוא שמשרד התחבורה ישנה את עמדתו
ויכיר בחברה העירונית שמפעילה את הכרמלית כמפעילת תח"צ לכל דבר ועניין, כפי שמכיר ברכבת ישראל הממשלתית ככזו.
בדיוק - ויפה שעה אחת קודם- ראו השיפורים בלו"ז ולטובת הרוכבים
בזמנו פעלנו להעלאת אופניים לכרמלית ודי מהר נתנו פתרון נהדר עם מתקני אופניים בקרונות.
עכשיו עם השערים החדשים גם יש שער שנפתח אוטומטית עם הכרטיס כך שלא צריך להניף את האופניים מעל השער.
העירייה ראתה צורך בשיפור השירות לנוסעים בשעות מאוחרות ועידוד ההגעה לעיר תחתית, וההפעלה הוארכה עד חצות.
איפה מפעיל זכיין היה נענה כל כך מהר לדרישות עירוניות?
&nbsp
יש גבול לפגיעה בנוסעים, ואין כל הצדקה באי הכרה בחברה העירונית כמפעילת תח"ץ.
&nbsp
ואם כבר - הייתי מציע שהעירייה "תשתלט" גם על רכבל בת גלים ושיהפוך לחלק מהרשת העירונית.
 

amit1270

New member


מה הבעיה של משרד התחבורה להכיר בחברה העירונית שמפעילה
את הכרמלית מימים ימימה כמפעילת תח"צ?
משרד התחבורה מציג את הלו"ז של הכרמלית באתר כל-קו ומתייחס לכרמלית כתחבורה ציבורית במפות ומצגות של התחבורה עתירת הנוסעים במטרופולין חיפה, אז מה הבעיה שלו להתייחס לכרמלית ככזו גם בהקשר של כרטוס משותף?
עצם הבעלות על המפעילה זה מה שמשפיע על מידת השימוש?
אם רכבת ישראל הממשלתית מוכרת כתחבורה ציבורית לכל דבר ועניין, גם הכרמלית העירונית יכולה להיות מוכרת ככזו.
זה פשוט מאבק על כוח ושליטה.
 
באמת למה זה כל כך מסובך?

מאבק שליטה בין משרד התחבורה לעיריית חיפה
משרד התחבורה לא מכיר באופן רשמי בכרמלית כאמצעי תחבורה ציבורית ומשרד התחבורה הוא מונופול במדינת ישראל על רישוי אמצעי התחבורה הציבורית.
בשביל שילוב הכרמלית בכרטוס השותף יש צורך בהכרה ואישור של משרד התחבורה, אבל משרד התחבורה רוצה שעיריית חיפה תעביר את תפעול הכרמלית לחברה פרטית לפני שיכיר בה כאמצעי תח"צ ויאפשר את שילובה בכרטוס המשותף, על מנת שהוא יוכל להיות זה ששולט על אופן תפעולה.
כלומר: משרד התחבורה רוצה להעביר את השליטה על תפעול הכרמלית מעיריית חיפה לעצמו.
עיריית חיפה מצידה כמובן שלא מעוניינת לוותר על השליטה.
באמת למה זה כל כך מסובך?
להלן משהו מדו״ח מבקר עירית חיפה בו נאמר ש
״ החברה הכלכלית לחיפה בע״מ ״ היא חברה פרטית; אז איתה משרד התחבורה לא יכול ״לסגור״ את הענין לטובת הצבור?
אולי יש כרגע בעיה משפטית הואיל ומ 2014 פג זיכיונה של החברה?
לך תדע.......!

חברת "הכרמלית חיפה בע"מ" הוקמה עפ"י פקודת החברות (נוסח חדש), תשמ"ג- 1983 כחברה בע"מ, ונרשמה ב- 6 במאי 1990 כחברה פרטית של עיריית חיפה.
ב- 23.10.1990 נחתם הסכם בין עיריית חיפה (להלן-העירייה) ובין חברת "הכרמלית חיפה בע"מ" (להלן החברה) בדבר הפעלתה של הכרמלית.


5. זיכיון הפעלה
לחברה הוענק זיכיון להפעלתה המסחרית של הכרמלית למשך 22 שנים המסתיים ב- 2014.
 
כתבה של עידן יוסף בנושא מהיום:

מאבק שליטה בין משרד התחבורה לעיריית חיפה
משרד התחבורה לא מכיר באופן רשמי בכרמלית כאמצעי תחבורה ציבורית ומשרד התחבורה הוא מונופול במדינת ישראל על רישוי אמצעי התחבורה הציבורית.
בשביל שילוב הכרמלית בכרטוס השותף יש צורך בהכרה ואישור של משרד התחבורה, אבל משרד התחבורה רוצה שעיריית חיפה תעביר את תפעול הכרמלית לחברה פרטית לפני שיכיר בה כאמצעי תח"צ ויאפשר את שילובה בכרטוס המשותף, על מנת שהוא יוכל להיות זה ששולט על אופן תפעולה.
כלומר: משרד התחבורה רוצה להעביר את השליטה על תפעול הכרמלית מעיריית חיפה לעצמו.
עיריית חיפה מצידה כמובן שלא מעוניינת לוותר על השליטה.
כתבה של עידן יוסף בנושא מהיום:
[URL]http://www.news1.co.il/Archive/001-D-367270-00.html[/URL]

בכתבה מצויין איום מעניין של ראש עיריית חיפה:
"לאחרונה הביע ראש עיריית חיפה יונה יהב דרישה דומה ואיים למכור את הכרמלית, שהכנסותיה אינן עולות על הוצאותיה בשל חוסר הכדאיות להשתמש בה ככלי שאינו נהנה מיתרונות תחבורה ציבורית."
הרי זה בדיוק מה שמשרד התחבורה מעוניין בו...

כנראה בנושא הזה רק לחץ ציבורי חזק, כולל מצד התקשורת והכנסת, יזיז את משרד התחבורה מהתעקשותו הלא הגיונית.
 
גיא, תודה על הסיקור הנפלא במילים ובתמונות


מאחורי הקלעים של הכרמלית והחלפת הכבל - סקירה בתמונות
שלום לכולכם,
החלפת כבל הכרמלית היא הזדמנות מצוינת לתור את מאחורי הקלעים של הרכבל שלנו.
להלן סקירה עם תמונות:
http://guyshachar.com/content/heb/2015/carmelit-cable-replace-behind-scenes/
בתודה לאבישי וצוות הכרמלית.
אגב - מערכת הכרטוס החדשה כבר מוכנה, אבל משרד התחבורה מתעקש שלא לאפשר הכללת הנסיעה בכרמלית בהסדר המעבר החיפאי.
צרות אופקים שלא רואה את האינטרנס של הנוסעים החיפאים והפוטניאל לשפר את הנגישות בין הכרמל להדר, לעיר התחתית ולאמצעי תחבורה המשכיים.
גיא, תודה על הסיקור הנפלא במילים ובתמונות

קראתי הכל בשקיקה כבר אתמול לפנות בוקר ונהנתי מאוד.

זה המקום להודות לך גם על מצגות מופלאות שיצרת ושיתפת בהן רבים וגם אני הקטן זכיתי להיות אחד מהנהנים מהן.
 

גיאש

New member
לאור ההתעניינות - חלק ב' ובו עוד פרטים ופיקנטריה טכנית

מאחורי הקלעים של הכרמלית והחלפת הכבל - סקירה בתמונות
שלום לכולכם,
החלפת כבל הכרמלית היא הזדמנות מצוינת לתור את מאחורי הקלעים של הרכבל שלנו.
להלן סקירה עם תמונות:
http://guyshachar.com/content/heb/2015/carmelit-cable-replace-behind-scenes/
בתודה לאבישי וצוות הכרמלית.
אגב - מערכת הכרטוס החדשה כבר מוכנה, אבל משרד התחבורה מתעקש שלא לאפשר הכללת הנסיעה בכרמלית בהסדר המעבר החיפאי.
צרות אופקים שלא רואה את האינטרנס של הנוסעים החיפאים והפוטניאל לשפר את הנגישות בין הכרמל להדר, לעיר התחתית ולאמצעי תחבורה המשכיים.
לאור ההתעניינות - חלק ב' ובו עוד פרטים ופיקנטריה טכנית
לאור ההתעניינות - חלק ב' ובו עוד פרטים ופיקנטריה טכנית
http://guyshachar.com/content/heb/2015/carmelit-haifa-technical-issues/
ותודה לירון מצוות הכרמלית

 

גיאש

New member

ניקולאי

New member
תודות גיא על הסיקור המעניין!

מאחורי הקלעים של הכרמלית והחלפת הכבל - סקירה בתמונות
שלום לכולכם,
החלפת כבל הכרמלית היא הזדמנות מצוינת לתור את מאחורי הקלעים של הרכבל שלנו.
להלן סקירה עם תמונות:
http://guyshachar.com/content/heb/2015/carmelit-cable-replace-behind-scenes/
בתודה לאבישי וצוות הכרמלית.
אגב - מערכת הכרטוס החדשה כבר מוכנה, אבל משרד התחבורה מתעקש שלא לאפשר הכללת הנסיעה בכרמלית בהסדר המעבר החיפאי.
צרות אופקים שלא רואה את האינטרנס של הנוסעים החיפאים והפוטניאל לשפר את הנגישות בין הכרמל להדר, לעיר התחתית ולאמצעי תחבורה המשכיים.
תודות גיא על הסיקור המעניין!
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה