רעש חיתוך האוויר ברכבות

מצב
הנושא נעול.
שאלה טובה.....אין לי תשובה.

תודה על התיקון, לא הייתי מודע לכך, אבל אני
התכוונתי כמובן למסילה החדשה.
האם בעתיד לאחר פתיחת המסילה המחושמלת המהירה ימשיכו לתחזק את המסילה הנוכחית ? האם יהיו בכלל נוסעים במסילה הזו ?
שאלה טובה.....אין לי תשובה.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
רכבות משא לירושלים

לא נראה שיש בכלל אופציה לרכבות משא לירושלים.
המסילה מגיעה לתחנה ואין, למיטב ידיעתי, שום היערכות או תכנון לפרוק מכולות בירושלים
רכבות משא לירושלים
כמו שאביתר אמר ישנו תכנון מפ]ורט למסוף מטענים במלחה וכבר שנים אני כותב בפורום שיש לקדם את האופציה הנ"ל.
לצערי הרב, בפגישתנו האחרונה במשוא"ה נאמר לנו שבש פרופיל המסילה, רק קטרי G26 מסוגלים לסחוב משאות לירושלים והם מוגבלים ל- 500 טון, מה שהופך את כל הרעיון ללא כלכלי.
לא יודע האם זה אכן כך או לא ועל מה מבוסס התחשיב אבל זה מה שנאמר לנו.
 

Rubim88

New member
המספר הזה הגיוני

רכבות משא לירושלים
כמו שאביתר אמר ישנו תכנון מפ]ורט למסוף מטענים במלחה וכבר שנים אני כותב בפורום שיש לקדם את האופציה הנ"ל.
לצערי הרב, בפגישתנו האחרונה במשוא"ה נאמר לנו שבש פרופיל המסילה, רק קטרי G26 מסוגלים לסחוב משאות לירושלים והם מוגבלים ל- 500 טון, מה שהופך את כל הרעיון ללא כלכלי.
לא יודע האם זה אכן כך או לא ועל מה מבוסס התחשיב אבל זה מה שנאמר לנו.
המספר הזה הגיוני
אם נקח את תרחיש המקסימום - כשרכבת משא עומדת בשיפוע וצריכה להאיץ: במסילה למלחה יש 57 עיקולים עם רדיוסים של 141-200 מ', מה שאומר התנגדות עיקול יחסית של 4-6N/kN . שיפוע ממוצע בקטע ההררי של 15~ פרומיל ושיפוע מקסימלי של 21 פרומיל, כלומר התנגדות שיפוע יחסית מקסימלית של 21N/kN. הכוח היחסי הנדרש בשביל להאיץ נניח ב0.1 m/s^2 הוא בסביבות 11 N/kN. התנגדות גלגול במהירות נמוכה אפשר להעריך בעוד 2-3 N/kN. בסה"כ התנגדות נסיעה מוערכת של 38-41 N/kN, שזה אומר שבשביל רכבת של 600 טון(500 קרונות ו100 טון קטר - נניח G26 שכנראה הוא הקטר החזק ביותר של הרכבת שרשאי לנסוע בעיקולים בתוואי הזה) נדרש כוח של 220-240kN שזה פחות או יותר הכוח המקסימלי של קטר כזה בטווח המהירות התחתון(0-20 קמ"ש).

השיפועים בקו הזה אמנם קטנים מאלו של A1 אך העיקולים החדים מביאים לזה שההתנגדות העיקולים והשיפוע המשולבת אמנם מעט נמוכה יותר אך לא רחוקה בהרבה מזו שבA1, בשילוב העובדה שבA1 ניתן להפעיל קטרים חשמליים עם כוח התחלתי של 300kN(וכמובן הספק גדול פי 4 שמשפיע על המהירות המרבית בהתאם) אפשר לומר שהגבלת המשקל של רכבות משא עם קטר יחיד תהיה דומה - כל זאת כמובן בלי להכנס להאם בכלל זה יקרה במציאות בגלל סיבות שונות.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
סר אינשטיין!!!

המספר הזה הגיוני
אם נקח את תרחיש המקסימום - כשרכבת משא עומדת בשיפוע וצריכה להאיץ: במסילה למלחה יש 57 עיקולים עם רדיוסים של 141-200 מ', מה שאומר התנגדות עיקול יחסית של 4-6N/kN . שיפוע ממוצע בקטע ההררי של 15~ פרומיל ושיפוע מקסימלי של 21 פרומיל, כלומר התנגדות שיפוע יחסית מקסימלית של 21N/kN. הכוח היחסי הנדרש בשביל להאיץ נניח ב0.1 m/s^2 הוא בסביבות 11 N/kN. התנגדות גלגול במהירות נמוכה אפשר להעריך בעוד 2-3 N/kN. בסה"כ התנגדות נסיעה מוערכת של 38-41 N/kN, שזה אומר שבשביל רכבת של 600 טון(500 קרונות ו100 טון קטר - נניח G26 שכנראה הוא הקטר החזק ביותר של הרכבת שרשאי לנסוע בעיקולים בתוואי הזה) נדרש כוח של 220-240kN שזה פחות או יותר הכוח המקסימלי של קטר כזה בטווח המהירות התחתון(0-20 קמ"ש).

השיפועים בקו הזה אמנם קטנים מאלו של A1 אך העיקולים החדים מביאים לזה שההתנגדות העיקולים והשיפוע המשולבת אמנם מעט נמוכה יותר אך לא רחוקה בהרבה מזו שבA1, בשילוב העובדה שבA1 ניתן להפעיל קטרים חשמליים עם כוח התחלתי של 300kN(וכמובן הספק גדול פי 4 שמשפיע על המהירות המרבית בהתאם) אפשר לומר שהגבלת המשקל של רכבות משא עם קטר יחיד תהיה דומה - כל זאת כמובן בלי להכנס להאם בכלל זה יקרה במציאות בגלל סיבות שונות.
סר אינשטיין!!!
 

Rubim88

New member
הבעיה האמיתית היא רכבות משא

................
דווקא רכבות נוסעים לא עושות רעש.הרכבות הרועשות יותר היו רכבות המשא הארוכות ורעש קטר הדיזל.
הרעש הכי משמעותי זכור לי היה בזמן שרכבות המשא היו צריכות לבלום (משהו כמו חצי דקה - דקה של חריקת בלימה כפול הקרונות).
הבעיה האמיתית היא רכבות משא
כשהחל ממהירויות מסויימות בסוגי קרונות מסויימים אפילו רעש הקטר נבלע ברעש הקרונות. כשמערכת הבלמים היא האחראית העיקרית לרעש של הקרונות, הן באופן ישיר(חריקה בבלימה) והן באופן עקיף(בקרונות משא גשישי בלם פועלים ישירות על הגלגל - דבר שגורם לפגמים בו ולרעש הגלגול הגדול). הפתרון המקובל היום הוא להחליף את גשישי הברזל בגשישי בלם מחומרים מרוכבים, דבר שמקטין את עוצמת הרעש בערך בחצי. פתרונות נוספים שחלקם נמצאים בפיתוח ומחקר הם חוגונים מתקדמים עם בלמי דיסק.
 
על קטע המסילה הזה

הבעיה האמיתית היא רכבות משא
כשהחל ממהירויות מסויימות בסוגי קרונות מסויימים אפילו רעש הקטר נבלע ברעש הקרונות. כשמערכת הבלמים היא האחראית העיקרית לרעש של הקרונות, הן באופן ישיר(חריקה בבלימה) והן באופן עקיף(בקרונות משא גשישי בלם פועלים ישירות על הגלגל - דבר שגורם לפגמים בו ולרעש הגלגול הגדול). הפתרון המקובל היום הוא להחליף את גשישי הברזל בגשישי בלם מחומרים מרוכבים, דבר שמקטין את עוצמת הרעש בערך בחצי. פתרונות נוספים שחלקם נמצאים בפיתוח ומחקר הם חוגונים מתקדמים עם בלמי דיסק.
על קטע המסילה הזה
לא מתוכננות כלל רכבות משא (כי זו המסילה שמגיעה לירושלים דרך המנהרות ולעומק 80 מ').
וגם לא מתוכננים קטרי דיזל (בגלל המנהרות הארוכות אסור בתכלית האיסור להפעיל דיזל, רק חשמלי).

חברת שפיר הציגה בזמנו תוכנית לנצל את מפעל הסגמנטים שהקימה בשער הגיא כדי לשנע סגמנטים גם לפרויקט הרכבת הקלה התל אביבי, מה שהיה מביא באופן זמני לשימוש במסילות לרכבות משא דיזל בקטע הפתוח שלהן, אך התוכנית שלה נדחתה.
 

Rubim88

New member
למקרה שזה לא היה ברור מהתוכן

על קטע המסילה הזה
לא מתוכננות כלל רכבות משא (כי זו המסילה שמגיעה לירושלים דרך המנהרות ולעומק 80 מ').
וגם לא מתוכננים קטרי דיזל (בגלל המנהרות הארוכות אסור בתכלית האיסור להפעיל דיזל, רק חשמלי).

חברת שפיר הציגה בזמנו תוכנית לנצל את מפעל הסגמנטים שהקימה בשער הגיא כדי לשנע סגמנטים גם לפרויקט הרכבת הקלה התל אביבי, מה שהיה מביא באופן זמני לשימוש במסילות לרכבות משא דיזל בקטע הפתוח שלהן, אך התוכנית שלה נדחתה.
למקרה שזה לא היה ברור מהתוכן
או מההודעה שאליה הגבתי, אני לא מדבר על המקרה הספציפי אלא באופן כללי.
 

GLSRA

Active member
האם ידוע למה התוכנית נדחתה ?

על קטע המסילה הזה
לא מתוכננות כלל רכבות משא (כי זו המסילה שמגיעה לירושלים דרך המנהרות ולעומק 80 מ').
וגם לא מתוכננים קטרי דיזל (בגלל המנהרות הארוכות אסור בתכלית האיסור להפעיל דיזל, רק חשמלי).

חברת שפיר הציגה בזמנו תוכנית לנצל את מפעל הסגמנטים שהקימה בשער הגיא כדי לשנע סגמנטים גם לפרויקט הרכבת הקלה התל אביבי, מה שהיה מביא באופן זמני לשימוש במסילות לרכבות משא דיזל בקטע הפתוח שלהן, אך התוכנית שלה נדחתה.
האם ידוע למה התוכנית נדחתה ?
מה יותר זול ? להקים מפעל חדש לסגמנטים הללו במרכז גוש דן ?
זה נשמע דווקא רעיון מאוד אטרקטיבי וחסכוני
 

davidfainshtein

Member
מנהל
אתה יודע בוודאות שהתכנית הזו כבר נדחתה?

על קטע המסילה הזה
לא מתוכננות כלל רכבות משא (כי זו המסילה שמגיעה לירושלים דרך המנהרות ולעומק 80 מ').
וגם לא מתוכננים קטרי דיזל (בגלל המנהרות הארוכות אסור בתכלית האיסור להפעיל דיזל, רק חשמלי).

חברת שפיר הציגה בזמנו תוכנית לנצל את מפעל הסגמנטים שהקימה בשער הגיא כדי לשנע סגמנטים גם לפרויקט הרכבת הקלה התל אביבי, מה שהיה מביא באופן זמני לשימוש במסילות לרכבות משא דיזל בקטע הפתוח שלהן, אך התוכנית שלה נדחתה.
אתה יודע בוודאות שהתכנית הזו כבר נדחתה?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה