הפרק הבא במאבק חיפה-רכבת: הכפלת (ריבוע) מסילות החוף

מצב
הנושא נעול.
פארק הכט נמצא מזרחית למסילות הקיימות ובינן לבין הכביש

באיזור פארק הכט יש הגיון בהסטת המסילה הקיימת והצמדתה לכביש
דבר שנידון כאן בעבר.
פארק הכט נמצא מזרחית למסילות הקיימות ובינן לבין הכביש
למה הכוונה הצמדתן לכביש? על חשבון הפארק?
 

alantan

New member
כן, על חשבון הפארק אבל את השטח שיתפנה מהמסילות "להחזיר"

פארק הכט נמצא מזרחית למסילות הקיימות ובינן לבין הכביש
למה הכוונה הצמדתן לכביש? על חשבון הפארק?
כן, על חשבון הפארק אבל את השטח שיתפנה מהמסילות "להחזיר"
לפארק, כך שלפארק יהיה רצף עם חוף הים.
 

amit1270

New member


כן, על חשבון הפארק אבל את השטח שיתפנה מהמסילות "להחזיר"
לפארק, כך שלפארק יהיה רצף עם חוף הים.
 
אבל איזה שטח יתפנה אם מוסיפים עוד שתי מסילות?

כן, על חשבון הפארק אבל את השטח שיתפנה מהמסילות "להחזיר"
לפארק, כך שלפארק יהיה רצף עם חוף הים.
אבל איזה שטח יתפנה אם מוסיפים עוד שתי מסילות?
השטח ש"יתפנה" יתפס על ידי שתי המסילות הנוספות.
מעשית זה יהיה כמו להוסיף את שתי המסילות הנוספות בשטח של פארק הכט. אז במקום צמצום רצועת החוף יבוטל פארק הכט.
השאלה כרגע אינה מה לעשות במצב של שתי מסילות, אלא מה לעשות במצב של 4 מסילות.
 

amit1270

New member
רוחב צמד מסילות - כ-15 מטר

אבל איזה שטח יתפנה אם מוסיפים עוד שתי מסילות?
השטח ש"יתפנה" יתפס על ידי שתי המסילות הנוספות.
מעשית זה יהיה כמו להוסיף את שתי המסילות הנוספות בשטח של פארק הכט. אז במקום צמצום רצועת החוף יבוטל פארק הכט.
השאלה כרגע אינה מה לעשות במצב של שתי מסילות, אלא מה לעשות במצב של 4 מסילות.
רוחב צמד מסילות - כ-15 מטר
רוחב פארק הכט - 80-100 מטר. הוספת זוג מסילות תקטין את הפארק אבל לא תעלים אותו.
 
הוספת שתי מסילות מזרחית לקיימות ללא הזזת הקיימות תקטין את

רוחב צמד מסילות - כ-15 מטר
רוחב פארק הכט - 80-100 מטר. הוספת זוג מסילות תקטין את הפארק אבל לא תעלים אותו.
הוספת שתי מסילות מזרחית לקיימות ללא הזזת הקיימות תקטין את
הפארק, אבל אז לא יווצר הרצף בין הפארק לרצועת החוף והפארק לא יקבל שום שטח חליפי.
הצמדת ארבע מסילות לכביש על חשבון הפארק כן תעלים את הפארק מכיוון שמה שיישאר כבר לא יישאר פארק במבנה הקיים שלו. אולי יהיה אפשר להקים פארק אחר חדש מערבית למסילות, אבל זה כבר לא היה אותו פארק. והפארק החדש יהיה על חשבון רצועת החוף.
כלומר מה שאתם מציעים לחיפה זה או לוותר על רצועת החוף הצרה ממילא, או לוותר על פארק הכט או על חלק ממנו.
 

amit1270

New member
הפארק החדש לא יהיה על חשבון רצועת החוף

הוספת שתי מסילות מזרחית לקיימות ללא הזזת הקיימות תקטין את
הפארק, אבל אז לא יווצר הרצף בין הפארק לרצועת החוף והפארק לא יקבל שום שטח חליפי.
הצמדת ארבע מסילות לכביש על חשבון הפארק כן תעלים את הפארק מכיוון שמה שיישאר כבר לא יישאר פארק במבנה הקיים שלו. אולי יהיה אפשר להקים פארק אחר חדש מערבית למסילות, אבל זה כבר לא היה אותו פארק. והפארק החדש יהיה על חשבון רצועת החוף.
כלומר מה שאתם מציעים לחיפה זה או לוותר על רצועת החוף הצרה ממילא, או לוותר על פארק הכט או על חלק ממנו.
הפארק החדש לא יהיה על חשבון רצועת החוף
הוא יהיה על חשבון שטח המסילות שיפונו.
 
בשורה התחתונה בכל חלוקה של הרוחב בין הכביש לים

הפארק החדש לא יהיה על חשבון רצועת החוף
הוא יהיה על חשבון שטח המסילות שיפונו.
בשורה התחתונה בכל חלוקה של הרוחב בין הכביש לים
הוספת שתי מסילות תקטין את הרוחב הנותר לפארק+רצועת חוף.
כך שאו שפארק באותו רוחב יהיה על חשבון רצועת חוף, או שהפארק יהיה צר יותר.
ארבע מסילות בכל מקרה יתפסו יותר רוחב משתי מסילות.
ולכן במקרה כזה בכל תצורה שלא תהיה ברוחב שבין הכביש לים, חיפה מוותרת או על חלק מפארק או על חלק מרצועת חוף.
 

amit1270

New member
אי אפשר לוותר על חלק מרצועת החוף

בשורה התחתונה בכל חלוקה של הרוחב בין הכביש לים
הוספת שתי מסילות תקטין את הרוחב הנותר לפארק+רצועת חוף.
כך שאו שפארק באותו רוחב יהיה על חשבון רצועת חוף, או שהפארק יהיה צר יותר.
ארבע מסילות בכל מקרה יתפסו יותר רוחב משתי מסילות.
ולכן במקרה כזה בכל תצורה שלא תהיה ברוחב שבין הכביש לים, חיפה מוותרת או על חלק מפארק או על חלק מרצועת חוף.
אי אפשר לוותר על חלק מרצועת החוף
כי החלק הזה כבר תפוס ע"י המסילות. במקרה הכי "גרוע" תיעשה שם עבודת שיקום, אבל זה לא יהיה חוף טבעי.
 

Rubim88

New member
12~ מטר

רוחב צמד מסילות - כ-15 מטר
רוחב פארק הכט - 80-100 מטר. הוספת זוג מסילות תקטין את הפארק אבל לא תעלים אותו.
12~ מטר
יכול להיות גם 10.6-11 אם ברכבת יפסיקו להשתמש במרחקי בטיחות של מסילות מהירות(250-300 קמ"ש) במסילות של 160 קמ"ש.
 

alantan

New member
דעתי כדעתך - את שתי המסילות הנוספות רצוי להעביר בתוואי חלופי

אבל איזה שטח יתפנה אם מוסיפים עוד שתי מסילות?
השטח ש"יתפנה" יתפס על ידי שתי המסילות הנוספות.
מעשית זה יהיה כמו להוסיף את שתי המסילות הנוספות בשטח של פארק הכט. אז במקום צמצום רצועת החוף יבוטל פארק הכט.
השאלה כרגע אינה מה לעשות במצב של שתי מסילות, אלא מה לעשות במצב של 4 מסילות.
דעתי כדעתך - את שתי המסילות הנוספות רצוי להעביר בתוואי חלופי
ממונהר, ישיר ומהיר יותר. אני התייחסתי לשתי המסילות הקיימות שיש מקום להשאירן עם הסטה קטנה באיזור הפארק, לטובת הפארק שלא יהיה כלוא בין המסילה לכביש.
 
אם כך דעתך אפילו יותר מחמירה מדעתי

דעתי כדעתך - את שתי המסילות הנוספות רצוי להעביר בתוואי חלופי
ממונהר, ישיר ומהיר יותר. אני התייחסתי לשתי המסילות הקיימות שיש מקום להשאירן עם הסטה קטנה באיזור הפארק, לטובת הפארק שלא יהיה כלוא בין המסילה לכביש.
אם כך דעתך אפילו יותר מחמירה מדעתי
אני מקבל את המצב הקיים כיום כפי שהוא.
אני רק סבור שההתנגדות להוספת שתי מסילות נוספות בתוואי הקיים מוצדקת.
 

סנוי

New member
פתרון כזה מצריך מנהרה מאיפה לאיפה? ממרכז חיפה ועד חוף הכרמל?

דעתי כדעתך - את שתי המסילות הנוספות רצוי להעביר בתוואי חלופי
ממונהר, ישיר ומהיר יותר. אני התייחסתי לשתי המסילות הקיימות שיש מקום להשאירן עם הסטה קטנה באיזור הפארק, לטובת הפארק שלא יהיה כלוא בין המסילה לכביש.
פתרון כזה מצריך מנהרה מאיפה לאיפה? ממרכז חיפה ועד חוף הכרמל?
 

alantan

New member
אני מנסה להבין איך אפשר להקים תחנה במיקום האופטימלי

מהעיר התחתית עד לחוף הכרמל
אני מנסה להבין איך אפשר להקים תחנה במיקום האופטימלי
במקום חיפה מרכז השמונה שיאפשר מעבר נוח ומהיר לכרמלית.
&nbsp
בית המכס נמצא קצת מזרחה מידי לכרמלית ואילו מיקום שבין בית המכס למיקום הקיים בעייתי מבחינת הפיצול של הקו התת-קרקעי המוצע. אולי תוואי תת-קרקעי קצר יחסית מתחת לדרך העצמאות לארבע מסילות ואז פיצול באיזור ככר פריז ממערב לתחנה החדשה? שתי המסילות הקיימות תעלנה לקרקע וחזרה לתוואי הקיים באיזור התחנה הקיימת.
 
אתה מתכוון לבניית תחנה תת-קרקעית לרכבת באזור ככר פריז?

אני מנסה להבין איך אפשר להקים תחנה במיקום האופטימלי
במקום חיפה מרכז השמונה שיאפשר מעבר נוח ומהיר לכרמלית.
&nbsp
בית המכס נמצא קצת מזרחה מידי לכרמלית ואילו מיקום שבין בית המכס למיקום הקיים בעייתי מבחינת הפיצול של הקו התת-קרקעי המוצע. אולי תוואי תת-קרקעי קצר יחסית מתחת לדרך העצמאות לארבע מסילות ואז פיצול באיזור ככר פריז ממערב לתחנה החדשה? שתי המסילות הקיימות תעלנה לקרקע וחזרה לתוואי הקיים באיזור התחנה הקיימת.
אתה מתכוון לבניית תחנה תת-קרקעית לרכבת באזור ככר פריז?
רק בשביל לחסוך נסיעה קצרה במטרונית או באוטובוס מתחנת הרכבת לכרמלית?
ונדמה לי שאזור בית המכס קרוב יותר לתחנת הכרמלית מתחנת חיפה מרכז השמונה.
האם באמת יש צורך בהשקעה מיוחדת בשביל לקרב עוד קצת את תחנת הרכבת לתחנת הכרמלית?
כמה נוסעים ביומיום זה ישרת?
 

alantan

New member
האמת שאני לא יודע את הפרטים וכמה זה עשוי להיות שימושי

אתה מתכוון לבניית תחנה תת-קרקעית לרכבת באזור ככר פריז?
רק בשביל לחסוך נסיעה קצרה במטרונית או באוטובוס מתחנת הרכבת לכרמלית?
ונדמה לי שאזור בית המכס קרוב יותר לתחנת הכרמלית מתחנת חיפה מרכז השמונה.
האם באמת יש צורך בהשקעה מיוחדת בשביל לקרב עוד קצת את תחנת הרכבת לתחנת הכרמלית?
כמה נוסעים ביומיום זה ישרת?
האמת שאני לא יודע את הפרטים וכמה זה עשוי להיות שימושי
יש לי תחושה שזה ישרת הרבה יותר נוסעים ממה שחושבים. היום אין סיבה לעבור מהרכבת לכרמלית כי המעבר הוא ארוך, כ-10 דקות הליכה. אם הנוסע יאלץ לעבור למטרונית ורק אז לכרמלית אז מעט מאוד יעשו זאת, כמו שלא עושים זאת היום.
&nbsp
אני לא יודע אם יש איזושהי אפשרות אחרת שמקרבת את תחנת הרכבת ללא בנייתה מתחת לפני הקרקע. אולי לחיפאים יש רעיון...
 
חיפה כיום שונה לחלוטין מחיפה בתקופת הקמת הכרמלית

האמת שאני לא יודע את הפרטים וכמה זה עשוי להיות שימושי
יש לי תחושה שזה ישרת הרבה יותר נוסעים ממה שחושבים. היום אין סיבה לעבור מהרכבת לכרמלית כי המעבר הוא ארוך, כ-10 דקות הליכה. אם הנוסע יאלץ לעבור למטרונית ורק אז לכרמלית אז מעט מאוד יעשו זאת, כמו שלא עושים זאת היום.
&nbsp
אני לא יודע אם יש איזושהי אפשרות אחרת שמקרבת את תחנת הרכבת ללא בנייתה מתחת לפני הקרקע. אולי לחיפאים יש רעיון...
חיפה כיום שונה לחלוטין מחיפה בתקופת הקמת הכרמלית
אז מרכז הכרמל, הדר והעיר התחתית היו מרכזי העניין בחיפה. היום כבר לא.
אז תחנת חיפה מרכז השמונה הייתה תחנת הרכבת העיקרית בעיר. היום לא.
היום תחנות הרכבת המרכזיות הן חוף הכרמל ולב המפרץ .
נוסעים מרכס הכרמל (כולל מרכז הכרמל) ליעד דרומית לחיפה, לא יסעו בכרמלית לחיפה מרכז, אלא באוטובוס לחוף הכרמל. וכך גם בכיוון ההפוך.
נוסעים מרכס הכרמל או מהדר ליעדים צפונית או מזרחית לחיפה, בדרך כלל יסעו ללב המפרץ.
וגם נוסעים רבים מהדר ליעד שנמצא דרומית לחיפה במקרים רבים יעדיפו לנסוע באוטובוס מאשר בכרמלית כי קווי האוטובוס מכסים את הדר באופן הרבה יותר נרחב מהכרמלית.
מעטים יחסית הנוסעים שגרים או עובדים בסמוך לתחנת כרמלית. ואם צריך אוטובוס על מנת להגיע לכרמלית או ממנה, אז כבר יעדיפו לדלג על השימוש בכרמלית.
ולכן לא באמת כדאי לבצע השקעה מיוחדת רק כדי לחסוך מספר דקות הליכה או נסיעה קצרצרה באוטובוס לכרמלית או ממנה, עבור המעטים שירצו לעבור מכרמלית לרכבת והפוך.

אם הכרמלית הייתה מערכת גמישה, אז היה הגיוני לקרב תחנה שלה לרכבת ולא הפוך, אבל מכיוון שהיא אינה מערכת גמישה, צריך להתפשר.
פרויקט של מינהור הרכבת בחיפה יהיה מספיק מסובך ויקר, הכרמלית לא מצדיקה לסבך ולייקר אותו עוד יותר.

יש כאן גם טרייד-אוף. ככל שתקרב את התחנה לתחנת הכרמלית בככר פריז, כך תרחיק אותה מקריית הממשלה. מה יהיה יותר נוח ליוממים? קרבה לכרמלית או לקריית הממשלה?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה