מלונדון לישראל האוטובוס 2 קומות חוזר

Ccyclist

Well-known member
לונדון מלאה גשרי רכבת ויש בה גם ריבועי האטה שטניים

גשרים ומנהרות היו גם בתקופת האוטובוסים הדו-קומתיים של פעם.
גובה אוטובוס כזה הוא בערך 4.5 מטר, למיטב ידיעתי הוא יכול לעבור כמעט בכל כביש בארץ.
לונדון מלאה גשרי רכבת ויש בה גם ריבועי האטה שטניים
אני בסמארטפון אז יקח לי נצח לשים תמונה אבל סיקרתי את האוטובוסים האלו בשירשורי לונדון במרץ ואפריל.
&nbsp
המודל החדש היה פרויקט של בוריס ונוצר כהתנגדות להבאת מפרקיות לעיר ע"י קן. הקווים הראשונים שהוסבו קודם למפרקיות ואחר כך לרוטמאסטר החדש כללו את 73 ו 38 שעיקר תפקידם חיבור "קופסאת האקני" - חור ענק ברשת התחתית שאין בו רכבות ישירות למרכז העיר אך יש בו גשרי רכבת רבים של רכבות ארציות, וכבישים ראשיים רבים עוברים מתחת לגשרים אלו. כמו כן - כשמוסיפים את קו 25 למשוואה האזור כולל גם את הקטע הדרומי של ה A12 , לשעבר ה M102 (בעבר 4-5 קילומטרים שנחשהו כאוטוסטרדה למרות שלא התחברו לאף אוטוסטרדה אחרת) וזה אומר לא רק גשרים אלא גם מחלפים משנות השבעים. הדגם נהיה מאד נפוץ וכשביקרתי בעיר במרת הוא החליף כל מני קווים מכל מני אזורים בעיר.
&nbsp
הייחוד שלו הוא שיש בו שני גרמי מדרגות, שלושה דלתות, וזאת לעומת גרם מדרגות יחיד ושתי דלתות בלבד באוטובוסי קומותיים רגילים (בדגם ההיסטורי שהוא מחכה היה גרם מדרגות אחד וכניסה אחורית בלבד) וזה אמור לאפשר מעבר מהיר יותר של נוסעים.
&nbsp
מערכת המיזוג נמצאת מעל לגרם המדרגות האחורי, הדגם פותח כך ישינה גירסה היברידית אך אינני יודע היכן הסוללה או אם זה בא על חשבון המיזוג. בלונדון ישנם ימים מעל 30 מעלות ושיא כל הזמנים הוא 39 מעלות ויש גם לחות, אך בגלל ששיא החום בה הוא לשבועיים שלושה בשנה יתכן שהמיזוג נועד יותר ל 25-30 ולא ל 35-40 כפי שניתן לחוות בפרברים המזרחיים של גוש דן (במיוחד באזור לוד.. )
 

Ccyclist

Well-known member
ועוד קצת על ריבועי האטה

לונדון מלאה גשרי רכבת ויש בה גם ריבועי האטה שטניים
אני בסמארטפון אז יקח לי נצח לשים תמונה אבל סיקרתי את האוטובוסים האלו בשירשורי לונדון במרץ ואפריל.
&nbsp
המודל החדש היה פרויקט של בוריס ונוצר כהתנגדות להבאת מפרקיות לעיר ע"י קן. הקווים הראשונים שהוסבו קודם למפרקיות ואחר כך לרוטמאסטר החדש כללו את 73 ו 38 שעיקר תפקידם חיבור "קופסאת האקני" - חור ענק ברשת התחתית שאין בו רכבות ישירות למרכז העיר אך יש בו גשרי רכבת רבים של רכבות ארציות, וכבישים ראשיים רבים עוברים מתחת לגשרים אלו. כמו כן - כשמוסיפים את קו 25 למשוואה האזור כולל גם את הקטע הדרומי של ה A12 , לשעבר ה M102 (בעבר 4-5 קילומטרים שנחשהו כאוטוסטרדה למרות שלא התחברו לאף אוטוסטרדה אחרת) וזה אומר לא רק גשרים אלא גם מחלפים משנות השבעים. הדגם נהיה מאד נפוץ וכשביקרתי בעיר במרת הוא החליף כל מני קווים מכל מני אזורים בעיר.
&nbsp
הייחוד שלו הוא שיש בו שני גרמי מדרגות, שלושה דלתות, וזאת לעומת גרם מדרגות יחיד ושתי דלתות בלבד באוטובוסי קומותיים רגילים (בדגם ההיסטורי שהוא מחכה היה גרם מדרגות אחד וכניסה אחורית בלבד) וזה אמור לאפשר מעבר מהיר יותר של נוסעים.
&nbsp
מערכת המיזוג נמצאת מעל לגרם המדרגות האחורי, הדגם פותח כך ישינה גירסה היברידית אך אינני יודע היכן הסוללה או אם זה בא על חשבון המיזוג. בלונדון ישנם ימים מעל 30 מעלות ושיא כל הזמנים הוא 39 מעלות ויש גם לחות, אך בגלל ששיא החום בה הוא לשבועיים שלושה בשנה יתכן שהמיזוג נועד יותר ל 25-30 ולא ל 35-40 כפי שניתן לחוות בפרברים המזרחיים של גוש דן (במיוחד באזור לוד.. )
ועוד קצת על ריבועי האטה
אמנם אינני זוכר פסי האטה על רשת כבישי ה A אבל בכבישים הצדדיים יש המצאה שהופכת את פס ההאטה לגן עדן - ריבוע ההאטה. במקום שיהיה פס שלם יש "רק" ריבוע אחד באמצע הנתיב, וטכנית ניתן לעבור עם הגלגלים משני צידיו אם נמצאים במיקום הנכון במדוייק, אבל פספסו את הריבוע בקצת וצד אחד עולה מול צד שני שנדאר באותו המפלס. באופניים אפשר טכנית לרכב במפלס הכביש ולפספס את הריבוע לחלוטין.
&nbsp
כל זה נכון טכנית בלבד כי במציאות תמיד יש מכוניות חונות ולכן אי אפשר לשים את הגלגלים משני צידי הריבוע, במקרים רבים צריך לעלות על שני ריבועים מקבילים (של שני הכיוונים) ובאופניים או אופנוע מכונית חונה שחוסמת את המעבר השטוח ליד המדרכה מכריחה את הרוכב לרכב על פס הנפרדה שבמרכז הכביש.
&nbsp
ריבוע מסוכן שלא ברא השטן.
 

alantan

New member
לא יודע, אני מעדיף את הריבועים הללו על פני פסי האטה.

ועוד קצת על ריבועי האטה
אמנם אינני זוכר פסי האטה על רשת כבישי ה A אבל בכבישים הצדדיים יש המצאה שהופכת את פס ההאטה לגן עדן - ריבוע ההאטה. במקום שיהיה פס שלם יש "רק" ריבוע אחד באמצע הנתיב, וטכנית ניתן לעבור עם הגלגלים משני צידיו אם נמצאים במיקום הנכון במדוייק, אבל פספסו את הריבוע בקצת וצד אחד עולה מול צד שני שנדאר באותו המפלס. באופניים אפשר טכנית לרכב במפלס הכביש ולפספס את הריבוע לחלוטין.
&nbsp
כל זה נכון טכנית בלבד כי במציאות תמיד יש מכוניות חונות ולכן אי אפשר לשים את הגלגלים משני צידי הריבוע, במקרים רבים צריך לעלות על שני ריבועים מקבילים (של שני הכיוונים) ובאופניים או אופנוע מכונית חונה שחוסמת את המעבר השטוח ליד המדרכה מכריחה את הרוכב לרכב על פס הנפרדה שבמרכז הכביש.
&nbsp
ריבוע מסוכן שלא ברא השטן.
לא יודע, אני מעדיף את הריבועים הללו על פני פסי האטה.
במקרה של מכוניות חונות עוברים לנתיב הנגדי או כפי שציינת, עולים על שני ריבועים בו זמנית במהירות מעט נמוכה יותר.
 

olli3

New member
מנהל
הדבר שהכי הפריע להם בשנות ה-90 היו העצים.

איך האוטובוסים האלה יתמודדו עם פסי האטה המאוד נפוצים כאן?
ובמיוחד כאשר מהנדסי הרשויות לא יודעים בכלל להגדיר נכון את גובה הפסים ופשוט הקבלים זורקים מלט לכביש ובונים גבעה בשיפועים הזויים.
הדבר שהכי הפריע להם בשנות ה-90 היו העצים.
לשבת למלעלה ולראות איך ענף אחרי ענף נכנסים לך בשמשה הקדמית הייתה חוויה נפוצה בערים רבות.
 

alantan

New member
זה קורה כל הזמן בלונדון - לא נראה לי שאכפת למישהו

הדבר שהכי הפריע להם בשנות ה-90 היו העצים.
לשבת למלעלה ולראות איך ענף אחרי ענף נכנסים לך בשמשה הקדמית הייתה חוויה נפוצה בערים רבות.
זה קורה כל הזמן בלונדון - לא נראה לי שאכפת למישהו
 

yblumann

New member
trees pruning

זה קורה כל הזמן בלונדון - לא נראה לי שאכפת למישהו
trees pruning
Long standing issue with buses- not just d/d buses.

there is the natural adjustment of tree growth due to constant usage of buses- the tree adjust it's shape if you like.
then, there is the tree pruning done by the local council on a regular basis.

- In London, TfL liaise with local authorities re: cutting branches etc.

Usually the above two works well, and there is no serious damage to either trees or buses.

regards

Yoram
 
שוב זורקים כסף על אוטובוסי "גימיק" כמו הלונדוני המכוער הזה

מלונדון לישראל האוטובוס 2 קומות חוזר

כל הדרך מלונדון: האוטובוסים הדו-קומתיים בקרוב בישראל

בקרוב צפויים לנסוע על כבישי הארץ אוטובוסים משוכללים וחדישים בעלי שתי קומות - כחלק מפיילוט חדש של משרד התחבורה. "אגד" ו"דן" יבצעו ניסוי במספר אוטובוסים המזוהים כל כך עם הבירה הבריטית - ואם הניסוי יצלח, ייתכן ויימצא הפתרון לבעיית הצפיפות בתחבורה הציבורית בארץ
גלובס

התחנה הבאה - ישראל: בקרוב, ואם לא יהיו תקלות או שינויים של הרגע האחרון, צפויים להגיע לישראל האוטובוסים הדו-קומתיים המפורסמים של הבירה הבריטית.

כחלק מפיילוט של הרשות הארצית לתחבורה ציבורית שבמשרד התחבורה, יירכשו חמישה אוטובוסים דו-קומתיים. מדובר באוטובוסים חדישים במיוחד עם מערכות בידור ואלקטרוניקה מתקדמות, בעלי עיצוב 'חללי' וחדשני, בדומה לאוטובוסים בהם נעשה שימוש כיום בבירה הבריטית.

חברות "אגד" ו"דן" יתרגלו את השימוש באוטבוסים הבודדים שיירכשו בתחילה בקווים העירוניים - ואם הניסוי יצליח, יירכשו אוטובוסים נוספים בעלי שתי קומות. הניסוי החדש יכלול אוטובוסים המיועדים לעת עתה לשימוש עירוני בלבד. בין השאר נבחנות אופציות לאוטובוסים בעלי מערכת הנעה היברידית מתקדמת.


במשרד התחבורה מקווים שהמקום הרב באוטובוסים הללו יסייע בפתרון בעיית הצפיפות בתחבורה הציבורית בשעות העומס - זאת מכיוון שביכולתם להכיל קיבולת נוסעים כפולה.

האוטובוסים החדשים שבדרכם לארץ הם אמנם בשורה מרעננת, אולם לא מדובר בפעם הראשונה בה נוסעים אוטובוסים בעלי שתי קומות על כבישי הארץ. לפני יותר מעשור, עשתה "אגד" שימוש באוטובוסים כאלה של חברת "ניאופלן" בקווים בין עירוניים. עם זאת, בשל שורה של בעיות תפעוליות, נזנח הרעיון כליל.
שוב זורקים כסף על אוטובוסי "גימיק" כמו הלונדוני המכוער הזה
והפיליאס?
הרי יש למאן דו-קומתי מוגמר, המבוסס על זה שמופעל ממילא ע"י דן ואגד. כמובן שיש מרכבים כמו ה-Enviro שיודעים לבוא על שלדות של יצרנים גדולים אחרים כדוגמת וולבו, דניס, סקניה וכד'.
 

davidfainshtein

Member
מנהל


שוב זורקים כסף על אוטובוסי "גימיק" כמו הלונדוני המכוער הזה
והפיליאס?
הרי יש למאן דו-קומתי מוגמר, המבוסס על זה שמופעל ממילא ע"י דן ואגד. כמובן שיש מרכבים כמו ה-Enviro שיודעים לבוא על שלדות של יצרנים גדולים אחרים כדוגמת וולבו, דניס, סקניה וכד'.
 

איטלקי8

New member
יש בכלל תמונה או מידע על אוטובוסי הגימיק האלה?

שוב זורקים כסף על אוטובוסי "גימיק" כמו הלונדוני המכוער הזה
והפיליאס?
הרי יש למאן דו-קומתי מוגמר, המבוסס על זה שמופעל ממילא ע"י דן ואגד. כמובן שיש מרכבים כמו ה-Enviro שיודעים לבוא על שלדות של יצרנים גדולים אחרים כדוגמת וולבו, דניס, סקניה וכד'.
יש בכלל תמונה או מידע על אוטובוסי הגימיק האלה?
במידע שהובא רק נאמר שיגיעו קומותיים לא אמרו איזה
 

Ccyclist

Well-known member
תמונות של רוטמאסטרים חדשים...

יש בכלל תמונה או מידע על אוטובוסי הגימיק האלה?
במידע שהובא רק נאמר שיגיעו קומותיים לא אמרו איזה
תמונות של רוטמאסטרים חדשים...
המודלים שקדמו לרוטמאסטר החדש לא היו ממוזגים כי לא השקיעו כסף בבעיב שקיימת 2-3 שבועות בשנה. ברוטמאסטר ההיסטורי מערכת החימום היתה חלק ממערכת הצינון של המנוע ובימים חמים לא יכלו לכבות את ההסקות (חשיבה של שנות החמישים...)

אני בסמארטפון אז מה שאני מעלה מבוסס על אייקונים קטנים מאד (כלי ההעלה הוא "קבצים" ולא "גלריה" אז אני מתנצל אם התמונות שאצרף לא אידאליות או אם כמה מהן לא מסובבות נכון. צולם במרץ השנה.



 

yblumann

New member
It is not air conditioned, it is a cooling system

תמונות של רוטמאסטרים חדשים...
המודלים שקדמו לרוטמאסטר החדש לא היו ממוזגים כי לא השקיעו כסף בבעיב שקיימת 2-3 שבועות בשנה. ברוטמאסטר ההיסטורי מערכת החימום היתה חלק ממערכת הצינון של המנוע ובימים חמים לא יכלו לכבות את ההסקות (חשיבה של שנות החמישים...)

אני בסמארטפון אז מה שאני מעלה מבוסס על אייקונים קטנים מאד (כלי ההעלה הוא "קבצים" ולא "גלריה" אז אני מתנצל אם התמונות שאצרף לא אידאליות או אם כמה מהן לא מסובבות נכון. צולם במרץ השנה.
It is not air conditioned, it is a cooling system
Those buses do not carry an air cond unit but a cooling unit.
the reason? weight. please read my comment to Evyatar above.
 

alantan

New member
ועוד עם שלוש דלתות אמיתיות ולא דלת אחורית מזוייפת כמו

שוב זורקים כסף על אוטובוסי "גימיק" כמו הלונדוני המכוער הזה
והפיליאס?
הרי יש למאן דו-קומתי מוגמר, המבוסס על זה שמופעל ממילא ע"י דן ואגד. כמובן שיש מרכבים כמו ה-Enviro שיודעים לבוא על שלדות של יצרנים גדולים אחרים כדוגמת וולבו, דניס, סקניה וכד'.
ועוד עם שלוש דלתות אמיתיות ולא דלת אחורית מזוייפת כמו
המוקיון הלונדוני...
 

Ccyclist

Well-known member
זה מזוייף?

ועוד עם שלוש דלתות אמיתיות ולא דלת אחורית מזוייפת כמו
המוקיון הלונדוני...
זה מזוייף?
הדלת קיימת גם קיימת, מה שלא מאפשרים זה את פתיחת הפלטפורמה האחורית כולה כפי שהיה ברוטמאסטרים הקלאסיים.

בקומותיים מודרניים היו שתי דלתות - קדמית ואמצעית - עם (כמה מפתיע) דלתות .

 

alantan

New member
סליחה - טעות שלי, חשבתי שהדלת אינה מופעלת על ידי הנהג

זה מזוייף?
הדלת קיימת גם קיימת, מה שלא מאפשרים זה את פתיחת הפלטפורמה האחורית כולה כפי שהיה ברוטמאסטרים הקלאסיים.

בקומותיים מודרניים היו שתי דלתות - קדמית ואמצעית - עם (כמה מפתיע) דלתות .
סליחה - טעות שלי, חשבתי שהדלת אינה מופעלת על ידי הנהג
ושהכניסה והיציאה דרכה רק כאשר יש כרטיסן.
 

yblumann

New member
haven't you seen or been on one?

סליחה - טעות שלי, חשבתי שהדלת אינה מופעלת על ידי הנהג
ושהכניסה והיציאה דרכה רק כאשר יש כרטיסן.
haven't you seen or been on one?
the rear door is operated by the driver.

the assistant [not conductor] can not operate the rear door.
in fact, most of those buses are driver operated only, there is no assistant at the back.
the person at the back does not collect fares or check tickets/passes/oyster.
 

alantan

New member
הייתי רק פעם אחת והדלת הייתה פתוחה בזמן שהשתמשתי

haven't you seen or been on one?
the rear door is operated by the driver.

the assistant [not conductor] can not operate the rear door.
in fact, most of those buses are driver operated only, there is no assistant at the back.
the person at the back does not collect fares or check tickets/passes/oyster.
הייתי רק פעם אחת והדלת הייתה פתוחה בזמן שהשתמשתי
ראיתי כאלה עוברים עם דלת סגורה אבל לא שמתי לב לאחד שנמצא בתחנה. האמת המרה היא שהדגמים אינם מעניינים אותי מבחינה עיצובית או מכאנית, אני מהחובבים שמתעניינים במאפייני שירות, לוחות זמנים, גביה ותשתיות במובן מסויים אבל לא ממש מתעניין בדגמים חוץ מדגמים מאוד ספציפיים שאהבתי כגון ה-O305 או ה-38 stock של הטיוב.
 

yblumann

New member
I am not such an expert either

הייתי רק פעם אחת והדלת הייתה פתוחה בזמן שהשתמשתי
ראיתי כאלה עוברים עם דלת סגורה אבל לא שמתי לב לאחד שנמצא בתחנה. האמת המרה היא שהדגמים אינם מעניינים אותי מבחינה עיצובית או מכאנית, אני מהחובבים שמתעניינים במאפייני שירות, לוחות זמנים, גביה ותשתיות במובן מסויים אבל לא ממש מתעניין בדגמים חוץ מדגמים מאוד ספציפיים שאהבתי כגון ה-O305 או ה-38 stock של הטיוב.
I am not such an expert either
The bus route network , service requirement and how the system run is far more interesting to me than the actual models or the inside mechanics of the buses.

The whole issue of bus weight limitations came about because of TfL. they insist on their internal specifications- , and that cost a lot in terms of extra weight.
double deck buses were always heavier, , and there comes the point where those TfL requirements actually reduces the bus capacity in terms of number of passengers.
that's how we are aware of this issue. otherwise, like most bus neds- it is not something we would pay particular attention to.

It is interesting for me to follow what goes on in Isreal- bus industry wise- from the London point of view. in many cases, it is more of the 'how not to do things' aspect of what is being done in Israel [example: ticketing, service delivery quality control to name but two].

regards

Yoram
 

alantan

New member
לגבי הסיפא שלך, נראה לי שיש התקדמות בארץ בכיוון הנכון

I am not such an expert either
The bus route network , service requirement and how the system run is far more interesting to me than the actual models or the inside mechanics of the buses.

The whole issue of bus weight limitations came about because of TfL. they insist on their internal specifications- , and that cost a lot in terms of extra weight.
double deck buses were always heavier, , and there comes the point where those TfL requirements actually reduces the bus capacity in terms of number of passengers.
that's how we are aware of this issue. otherwise, like most bus neds- it is not something we would pay particular attention to.

It is interesting for me to follow what goes on in Isreal- bus industry wise- from the London point of view. in many cases, it is more of the 'how not to do things' aspect of what is being done in Israel [example: ticketing, service delivery quality control to name but two].

regards

Yoram
לגבי הסיפא שלך, נראה לי שיש התקדמות בארץ בכיוון הנכון
בשנתיים-שלוש האחרונות כאשר הדגש הוא יותר על עמידה בתנאי סף של מתן שירות איכותי ועל כרטוס משולב. עם זאת, עוד רחוקה הדרך למושלם...
 

yblumann

New member
ticketing: read this

לגבי הסיפא שלך, נראה לי שיש התקדמות בארץ בכיוון הנכון
בשנתיים-שלוש האחרונות כאשר הדגש הוא יותר על עמידה בתנאי סף של מתן שירות איכותי ועל כרטוס משולב. עם זאת, עוד רחוקה הדרך למושלם...
ticketing: read this
http://www.octopus.com.hk/home/en/index.html

introduced in 1996, this proceeds the Oyster Card in London,.
th Octopus is used in HK- and across the border in Shenzhen- dual currency use- not only to pay for transprot- including taxis- but as cash alternative.

Nowadays, I hardly use small change in HK- I load my original card -yes, it has lasted that long- next year it will 'celebrate' it's 20th anniversary of continious use- of the same card- and I use it to buy drinks, snacks, in the supermarket, convenience shops, even at Mcdonald's if you so wish..

One of the big advantage of the Octupus is that it pays for itself, and it reduced vastly the use of coinage in HK. in fact, in 1998, minting coins ceased as there were sufficent stocks, and only resumed in 2012.

regards

Yoram
 

alantan

New member
כן, השתמשתי ב-Octopus בעת שהייתי בה"ק בשנות ה-90

ticketing: read this
http://www.octopus.com.hk/home/en/index.html

introduced in 1996, this proceeds the Oyster Card in London,.
th Octopus is used in HK- and across the border in Shenzhen- dual currency use- not only to pay for transprot- including taxis- but as cash alternative.

Nowadays, I hardly use small change in HK- I load my original card -yes, it has lasted that long- next year it will 'celebrate' it's 20th anniversary of continious use- of the same card- and I use it to buy drinks, snacks, in the supermarket, convenience shops, even at Mcdonald's if you so wish..

One of the big advantage of the Octupus is that it pays for itself, and it reduced vastly the use of coinage in HK. in fact, in 1998, minting coins ceased as there were sufficent stocks, and only resumed in 2012.

regards

Yoram
כן, השתמשתי ב-Octopus בעת שהייתי בה"ק בשנות ה-90
 
למעלה