מלונדון לישראל האוטובוס 2 קומות חוזר

670 אוטובוסים נעים בכבישי קפריסין כיום, מרביתם חדישים

אך עם כמעט אפס תחבורה ציבורית...
670 אוטובוסים נעים בכבישי קפריסין כיום, מרביתם חדישים
75 אחוז מהם ממודל 2010 וצפונה. כמעט כל האוטובוסים הישנים מדגמי BEDFORD השונים (4) שהיו בקפריסין במהלך שנות ה-90, הועברו להתכה ביוון. התח"צ בקפריסין היוונית מאוד השתנה. גם בחלק התורכי נעים אוטובוסים חדישים ואיכותיים מדגמי מרצדס טראווגו (55 חתיכות) שהורכבו באישור מרצדס על אדמת תורכיה. ביוונית נוסעים 485 אוטובוסים ובתורכית 185 בסך הכל. המספרים הללו כוללים 250 מידיבוסים.
 

alantan

New member
טוב לשמוע - כשהייתי שם לפני כ-15 שנה אי אפשר היה לנוע בלי

670 אוטובוסים נעים בכבישי קפריסין כיום, מרביתם חדישים
75 אחוז מהם ממודל 2010 וצפונה. כמעט כל האוטובוסים הישנים מדגמי BEDFORD השונים (4) שהיו בקפריסין במהלך שנות ה-90, הועברו להתכה ביוון. התח"צ בקפריסין היוונית מאוד השתנה. גם בחלק התורכי נעים אוטובוסים חדישים ואיכותיים מדגמי מרצדס טראווגו (55 חתיכות) שהורכבו באישור מרצדס על אדמת תורכיה. ביוונית נוסעים 485 אוטובוסים ובתורכית 185 בסך הכל. המספרים הללו כוללים 250 מידיבוסים.
טוב לשמוע - כשהייתי שם לפני כ-15 שנה אי אפשר היה לנוע בלי
מכונית.
 

Rubim88

New member
תכפיל את המספר ביוונית פי 8.

670 אוטובוסים נעים בכבישי קפריסין כיום, מרביתם חדישים
75 אחוז מהם ממודל 2010 וצפונה. כמעט כל האוטובוסים הישנים מדגמי BEDFORD השונים (4) שהיו בקפריסין במהלך שנות ה-90, הועברו להתכה ביוון. התח"צ בקפריסין היוונית מאוד השתנה. גם בחלק התורכי נעים אוטובוסים חדישים ואיכותיים מדגמי מרצדס טראווגו (55 חתיכות) שהורכבו באישור מרצדס על אדמת תורכיה. ביוונית נוסעים 485 אוטובוסים ובתורכית 185 בסך הכל. המספרים הללו כוללים 250 מידיבוסים.
תכפיל את המספר ביוונית פי 8.
כש71 אחוז מהם בני 10 ומעלה, אלו הנתונים לשנת 2013 מלשכת הסטטיסטיקה של קפריסין.
 
אין בקפריסין היוונית 3880 אוטובוסים ומידיבוסים !

תכפיל את המספר ביוונית פי 8.
כש71 אחוז מהם בני 10 ומעלה, אלו הנתונים לשנת 2013 מלשכת הסטטיסטיקה של קפריסין.
אין בקפריסין היוונית 3880 אוטובוסים ומידיבוסים !
עשיתי "קצת" מחקר בדקות האחרונות והתחברתי לרשות הרישוי הכלל אירופית ששולחת לי גם עידכונים על בסיס דו שבועי פלוס מינוס. הלמ"ס הקפריסאי צריך קצת להתעדכן בהנחה שאתה מסתמך עליו והוא כולל מאות אוטובוסים ומידיבוסים שאינם פעילים ואשר מופיעים בו כפעילים.....הורדו מהכביש זה מכבר אך טרם החזירו את הרישוי למשרד הרישוי בניקוסיה. כנראה שלא ממש אוהבים שם לעבוד......השמש קופחת בקפריסין לא פחות מפה...
הנתונים הקפריסאים כוללים מיניבוסים ומוניות שרות יחד עם אוטובוסים. אין לי הסבר אחר אך 3880 אוטובוסים היו מציפים את כל החלק היווני ומדובר במספר לא יתכן בהתחשב בתנאי השטח ובגודל הערים. מספר זה כולל מוניות שרות-טרנזיטים - מיניבוסים עד 11 מקומות ישיבה. לא בהם עסקינן. יש לי רשימות מעודכנות של הרישוי בכל אירופה כולל קפריסין כמובן ובהן מופיע שבחלק היווני נעים 485 (כולל מספרי רישוי ונתוני שלדה ועוד) אוטובוסים ומידיבוסים שמספר הכסאות בהם גדל מ-11.
ברור שאתה תבין ש-71% משנת 2010 ומטה כאשר מדובר בכלי רכב ממודל 1955 נניח שהושבתו בשלהי שנות ה-90 ומשום מה מופיעים עדיין כפעילים בשירות למרבה התמיהה. ביקרתי בקפריסין למעלה מ-10 פעמים בעשור וחצי האחרונים. צילמתי שם המון. הייתי במכרשי חניית האוטובוסים כמעט בכל עיר. לא צריך להיות מומחה גדול כדי להבין שאין שם 3880 אוטובוסים גם אם יתהפך העולם. לא צריך שם כל כך הרבה אוטובוסים ! אין מה לעשות שם עם 3880 אוטובוסים ! עיר הבירה ניקוסייה מסתפקת ב-120 אוטובוסים כאשר חלק ניכר מהם עומד רוב הזמן כי פשוט לא צריך !!! מוניות שרות מאוד פופלריות באי וברור לי שהמספר העצום שהבאת כולל גם אותן כרכב ציבורי. ישבתי בלרנקה שבוע וצילמתי בלי סוף. מה אומר לך? מקסימום שבמקסימום פועלים שם 80 אוטובוסים עד הגג. לא צריך יותר. בלימסול שהיא העיר האהובה עלי בקפריסין מופעלים בקושי רב 70 אוטובוסים שסותמים לא מעט כבישים. רוב הנסיעות מלימסול הן לפאפוס הנמאת גם היא בחלק הדרומי של האי. נסיעות להרי הטרודוס ולאקמאס? אין צורך ביותר מ-50 אוטובוסים גג. מי יחזיק בקפריסין 3880 אוטובוסים????????? הרי אפילו לאגד הגדולה בכל מדינת ישראל אין 3880 אוטובוסים ופה מדובר בהרבה יותר אוכלוסייה, כבישים וישובים.... אתה רוצה לדעת כמה כלי רכב יש לאגד, אגד מחלקת התיור ואגד תעבורה ביחד? הנה הנתון המדוייק: 3953 כלי רכב בשלושת החברות גם יחד, כולל מידיבוסים, מיניבוסים, מוניות ועשרות כלי רכב פרטיים וכלי שירות. נכון ליום 28.01.2015.
הנה קטע קטן מהקובץ המראה את הנתון המדוייק:
(ברשותי קבצים מלאים של כל החברות בכל אירופה וארה"ב, קנדה, אוסטרליה ויפן, דרך אגב. וכולם מעודכנים רשמית על בסיס קבוע).

 

Rubim88

New member
קונספירציה..


אין בקפריסין היוונית 3880 אוטובוסים ומידיבוסים !
עשיתי "קצת" מחקר בדקות האחרונות והתחברתי לרשות הרישוי הכלל אירופית ששולחת לי גם עידכונים על בסיס דו שבועי פלוס מינוס. הלמ"ס הקפריסאי צריך קצת להתעדכן בהנחה שאתה מסתמך עליו והוא כולל מאות אוטובוסים ומידיבוסים שאינם פעילים ואשר מופיעים בו כפעילים.....הורדו מהכביש זה מכבר אך טרם החזירו את הרישוי למשרד הרישוי בניקוסיה. כנראה שלא ממש אוהבים שם לעבוד......השמש קופחת בקפריסין לא פחות מפה...
הנתונים הקפריסאים כוללים מיניבוסים ומוניות שרות יחד עם אוטובוסים. אין לי הסבר אחר אך 3880 אוטובוסים היו מציפים את כל החלק היווני ומדובר במספר לא יתכן בהתחשב בתנאי השטח ובגודל הערים. מספר זה כולל מוניות שרות-טרנזיטים - מיניבוסים עד 11 מקומות ישיבה. לא בהם עסקינן. יש לי רשימות מעודכנות של הרישוי בכל אירופה כולל קפריסין כמובן ובהן מופיע שבחלק היווני נעים 485 (כולל מספרי רישוי ונתוני שלדה ועוד) אוטובוסים ומידיבוסים שמספר הכסאות בהם גדל מ-11.
ברור שאתה תבין ש-71% משנת 2010 ומטה כאשר מדובר בכלי רכב ממודל 1955 נניח שהושבתו בשלהי שנות ה-90 ומשום מה מופיעים עדיין כפעילים בשירות למרבה התמיהה. ביקרתי בקפריסין למעלה מ-10 פעמים בעשור וחצי האחרונים. צילמתי שם המון. הייתי במכרשי חניית האוטובוסים כמעט בכל עיר. לא צריך להיות מומחה גדול כדי להבין שאין שם 3880 אוטובוסים גם אם יתהפך העולם. לא צריך שם כל כך הרבה אוטובוסים ! אין מה לעשות שם עם 3880 אוטובוסים ! עיר הבירה ניקוסייה מסתפקת ב-120 אוטובוסים כאשר חלק ניכר מהם עומד רוב הזמן כי פשוט לא צריך !!! מוניות שרות מאוד פופלריות באי וברור לי שהמספר העצום שהבאת כולל גם אותן כרכב ציבורי. ישבתי בלרנקה שבוע וצילמתי בלי סוף. מה אומר לך? מקסימום שבמקסימום פועלים שם 80 אוטובוסים עד הגג. לא צריך יותר. בלימסול שהיא העיר האהובה עלי בקפריסין מופעלים בקושי רב 70 אוטובוסים שסותמים לא מעט כבישים. רוב הנסיעות מלימסול הן לפאפוס הנמאת גם היא בחלק הדרומי של האי. נסיעות להרי הטרודוס ולאקמאס? אין צורך ביותר מ-50 אוטובוסים גג. מי יחזיק בקפריסין 3880 אוטובוסים????????? הרי אפילו לאגד הגדולה בכל מדינת ישראל אין 3880 אוטובוסים ופה מדובר בהרבה יותר אוכלוסייה, כבישים וישובים.... אתה רוצה לדעת כמה כלי רכב יש לאגד, אגד מחלקת התיור ואגד תעבורה ביחד? הנה הנתון המדוייק: 3953 כלי רכב בשלושת החברות גם יחד, כולל מידיבוסים, מיניבוסים, מוניות ועשרות כלי רכב פרטיים וכלי שירות. נכון ליום 28.01.2015.
הנה קטע קטן מהקובץ המראה את הנתון המדוייק:
(ברשותי קבצים מלאים של כל החברות בכל אירופה וארה"ב, קנדה, אוסטרליה ויפן, דרך אגב. וכולם מעודכנים רשמית על בסיס קבוע).
קונספירציה..

כמה נקודות לסטט':
המספר כולל כלים לא פעילים(127) וכאלו שמשמשים למגורים(273), מספר הכלים הפעילים הוא 3495.
ב2012 היו רשומים 4123 כלים.
רק ב2012 ו2013 נרשמו 183 כלים חדשים.
מן הסתם שהסטטיסטיקה מכילה יותר מאוטובוסים ומידיבוסים, המספר כולל גם מיניבוסים עם מעל 10 מקומות ישיבה, ועדיין 55 אחוז מהכלים הפעילים הם בעלי נפח מנוע גדול מ4 ליטר(מה שניתן להגדיר בתכלס כמידיבוסים ומעלה).
אגד היא לא פרמטר, לפי הלמ"ס בישראל נכון ל2013 היו 26281 אוטובוסים ואוטובוסים זעירים(מעל 9 מקומות), לפי יחסי האוכלוסיה בין ישראל לקפריסין מקבלים באופן פלא 4000~ כלים. 13467 מהם בעלי 21 מקומות ויותר(מידיבוסים ומעלה) יוצא 51 אחוז. משום מה הכל תואם.
אתה מוזמן להעלות את הרשימות המעודכנות..
 
אכן קונספירציה....של הקפריסאים כמובן!

קונספירציה..

כמה נקודות לסטט':
המספר כולל כלים לא פעילים(127) וכאלו שמשמשים למגורים(273), מספר הכלים הפעילים הוא 3495.
ב2012 היו רשומים 4123 כלים.
רק ב2012 ו2013 נרשמו 183 כלים חדשים.
מן הסתם שהסטטיסטיקה מכילה יותר מאוטובוסים ומידיבוסים, המספר כולל גם מיניבוסים עם מעל 10 מקומות ישיבה, ועדיין 55 אחוז מהכלים הפעילים הם בעלי נפח מנוע גדול מ4 ליטר(מה שניתן להגדיר בתכלס כמידיבוסים ומעלה).
אגד היא לא פרמטר, לפי הלמ"ס בישראל נכון ל2013 היו 26281 אוטובוסים ואוטובוסים זעירים(מעל 9 מקומות), לפי יחסי האוכלוסיה בין ישראל לקפריסין מקבלים באופן פלא 4000~ כלים. 13467 מהם בעלי 21 מקומות ויותר(מידיבוסים ומעלה) יוצא 51 אחוז. משום מה הכל תואם.
אתה מוזמן להעלות את הרשימות המעודכנות..
אכן קונספירציה....של הקפריסאים כמובן!
את הדו"ח הזה אני מכיר ועותק קודם שלו פורסם בשעתו בפורום או בקומונה (2011).
אני מסתמך על נתון של משרד התחבורה הכלל אירופי של הנציבות וברור לחלוטין מהדוח הקפריסאי שהוא כולל גם מוניות שרות.
לא נעים לומר, אך קפריסין היא מקלט מס ידוע ואף באופן כמעט רשמי... ידוע ואין חדש בכך שנהגים יוונים ותורכים מעדיפים רישוי קפריסאי מסיבות מובנות. יוצא מכך שמספר כלי הרכב מוגזם באופן פרוע. נתקלתי ביוון עצמה ברישוי קפריסאי ומעניין מדוע...
הרישוי היה קפריסאי אבל ההגה היה בצד שמאל.....מעניין...

אני נוטה להאמין לנתון "מערבי" מהימן ולא לנתון "ים תיכוני" נקרא לו כך, מסיבות ברורות. לדעתי קיים שוני ברישום קפריסאי ביוון או בתורכיה עצמן ולכן הרישום לא כולל קפריסאים בהן.
3495 אוטובוסים ומידיבוסים היו מציפים את קפריסין וסותמים אותה לחלוטין. אין לי ספק שהנתונים כוללים גם כלי רכב מושבתים, יתכן שלא דווחו, או יתכן שבכוונה מדווחים כפעילים וסיבתם עימם. כך אפשר לקבל עוד הקלות מס גם כשלא מגיע כחוק, דרך אגב. זה יכול לבוא לידי ביטוי גם ברצון להחזיק רישוי קפריסאי על אדמת אירופה - שוב נקשר לתשלום מיסים. זו אכן שאלה מעניינת ואנסה לבדוק מדוע קיים שוני בין נתונים מקפריסין לבין נתונים מהאיחוד האירופי. באיחוד האירופי יש גם נתונים על ישראל למרות שאנו לא שייכים להם. הזמנתי אותם כבר בפברואר ומקווה לקבלם. שלח לי את כתובת הדוא"ל שלך ואשלח לך כמה דברים מענינים בסוגיה.
 

yblumann

New member
Please do ask them

אני מסתמך על שיחה עם חברי מזכירות שנסעו לבריטניה ביחד עם
שני נציגים ממשרד התחבורה. העברתי פחות או יותר את תוכן דברייהם. לא שאלתי באיזה מפעל הרכבה הם היו. הם ציינו במפורש שההתאמה לישראל הרבה פחות בעייתית ממה שחשבו כי כל התשתיות קיימות וכל החלפים ההפוכים קיימים במלאי כך שממש אין בעיה במיוחד כאשר הדגם נבנה מראש באופן כזה שההתאמה תהיה פשוטה בהסתמך על רוב המכירות ליצוא. לונדון היא שוק קטן מדי כדי להחזיר את ההוצאה של הפיתוח והקמת קווי היצור. מה שקסם להם במיוחד היא העובדה שהייצור מהיר, הגימור מצויין והנסיעה חלקה ואף מותאמת לכבישים עם עליות וירידות. ממה שהבנתי מהם הניסיון בלונדון מוכיח את עצמו והרכב החדיש מופעל בהצלחה במרבית המקומות. הבנתי גם שבגלל המודולריות, האחזקה יחסית פשוטה והנהיגה ברכב כזה מהווה חוויה לנהג ולנוסעים. אם יש עוד שאלות, אוכל לשאול אותם ביום ראשון או שני, רצוי ביום שלישי לאחר בחינת הבגרות בהיסטוריה שבגללה אני לא ישן כבר ימים רבים כי יש לי המון תלמידים.
Please do ask them
There are two busbody makers: Wright's in Northern Ireland and ADL in Scotland. ask them where did they go.
I doubt it very much if the double decker would be the horrible new bus for London.
This new bus for London is a bus designed for a politician- - i.e. it is not a very good product. forget about the look and the official spin - of how wonderful it is. in reality, it is nothing like it. it is an underpowered and underwhelming bus in every way- including service speed, the lack of proper ventilation and the severe limit on the number of passengers due to it's heavy wieght. only 800 of them would ever be built for TfL- and it is a very expensive bus.
Wright - the NbFL for Lodnon- offer other d/d buses, but none were ever made for export to right hand side export.

ADL offers the E500 and E400 model for export- having made them in Canada for the USA market for some years. in the USA, you can find the largest number of double deck buses in Las Vegas- and they are all ADL products.
ADL also exported d/d buses to Korea, so they are keen to market their products in right hand driving countries.
regards

Yoram
 
בשמחה. אני מתרשם מהם שהרכב דווקא עומד

Please do ask them
There are two busbody makers: Wright's in Northern Ireland and ADL in Scotland. ask them where did they go.
I doubt it very much if the double decker would be the horrible new bus for London.
This new bus for London is a bus designed for a politician- - i.e. it is not a very good product. forget about the look and the official spin - of how wonderful it is. in reality, it is nothing like it. it is an underpowered and underwhelming bus in every way- including service speed, the lack of proper ventilation and the severe limit on the number of passengers due to it's heavy wieght. only 800 of them would ever be built for TfL- and it is a very expensive bus.
Wright - the NbFL for Lodnon- offer other d/d buses, but none were ever made for export to right hand side export.

ADL offers the E500 and E400 model for export- having made them in Canada for the USA market for some years. in the USA, you can find the largest number of double deck buses in Las Vegas- and they are all ADL products.
ADL also exported d/d buses to Korea, so they are keen to market their products in right hand driving countries.
regards

Yoram
בשמחה. אני מתרשם מהם שהרכב דווקא עומד
בדרישות. נראה לי שחובבי אוטובוסים פשוט לא אוהבים אותו או שקשה להם להתרגל אל משהו חדשני אחרי שישה עשורים בהם שלט בלונדון הרוטמאסטר המקורי. ברור שיהיו לו משמיצים. ברור שפוליטיקאים מקומיים בוחשים בקדרה, יש להם משהו אחר לעשות?? אתה מרבה לתת לרכב חסרונות: אוטובוס חלש ומשעמם לדעתך, כולל מהירות שירות נמוכה, עם חוסר אוורור נאות ומוגבל במספר הנוסעים, על פי דבריך. יכול להיות שיש צדק בדבריך אך אין לי ספק שהרכב יעבור שינויים, גם אצלכם וגם למודל ליצוא. בישראל הוא ייסע עם מזגן מותאם לאקלים הישראלי, בעיית האיוורור יכולה להיפתר ע"י המזגן החזק או באמצעות שינוי מיפתח חלונות. לא התרשמו ממנו שהוא חלש. אם הוא חלש, אפשר להחליף מיכלולים רבים ואפילו מנועים. השאלה היא רק כדאיות. עובדתית הוחלט להביאו לישראל, אין לי מושג עם איזה מנוע אך זה זניח. כלומר שהרכב וביצועיו נבדקו והוחלט אפילו לרכוש חמישה עותקים, לא להשכיר. אני משוכנע שבאגד ובדן יש מספיק אנשי מקצוע שבחנו אותו מכל היבט והיכולים להחליט אם הרכב מתאים להם אם לאו.
לדעתי, גם אם יימצא לא מתאים, אפשר תמיד לקנות דגמים אחרים מיצרנים אחרים כמו מאן הגרמני שלו מוצר מדף מוגמר ומוכן למכירה.
עקרונית - אני מניח שבישראל הרוטמאסטר החדש שלכם יעבור מקצה שיפורים ולא מעט שינויים אם יוחלט לרכוש ממנו כמויות.
 

yblumann

New member
This bus has a fundamental weakness

בשמחה. אני מתרשם מהם שהרכב דווקא עומד
בדרישות. נראה לי שחובבי אוטובוסים פשוט לא אוהבים אותו או שקשה להם להתרגל אל משהו חדשני אחרי שישה עשורים בהם שלט בלונדון הרוטמאסטר המקורי. ברור שיהיו לו משמיצים. ברור שפוליטיקאים מקומיים בוחשים בקדרה, יש להם משהו אחר לעשות?? אתה מרבה לתת לרכב חסרונות: אוטובוס חלש ומשעמם לדעתך, כולל מהירות שירות נמוכה, עם חוסר אוורור נאות ומוגבל במספר הנוסעים, על פי דבריך. יכול להיות שיש צדק בדבריך אך אין לי ספק שהרכב יעבור שינויים, גם אצלכם וגם למודל ליצוא. בישראל הוא ייסע עם מזגן מותאם לאקלים הישראלי, בעיית האיוורור יכולה להיפתר ע"י המזגן החזק או באמצעות שינוי מיפתח חלונות. לא התרשמו ממנו שהוא חלש. אם הוא חלש, אפשר להחליף מיכלולים רבים ואפילו מנועים. השאלה היא רק כדאיות. עובדתית הוחלט להביאו לישראל, אין לי מושג עם איזה מנוע אך זה זניח. כלומר שהרכב וביצועיו נבדקו והוחלט אפילו לרכוש חמישה עותקים, לא להשכיר. אני משוכנע שבאגד ובדן יש מספיק אנשי מקצוע שבחנו אותו מכל היבט והיכולים להחליט אם הרכב מתאים להם אם לאו.
לדעתי, גם אם יימצא לא מתאים, אפשר תמיד לקנות דגמים אחרים מיצרנים אחרים כמו מאן הגרמני שלו מוצר מדף מוגמר ומוכן למכירה.
עקרונית - אני מניח שבישראל הרוטמאסטר החדש שלכם יעבור מקצה שיפורים ולא מעט שינויים אם יוחלט לרכוש ממנו כמויות.
This bus has a fundamental weakness
It is not my like or dislike of the bus- yes, I actually don't like the exterior design, I think it's crap, and it very expensive to fix. my main issue is with the bus being 2 axle chassis. let me explain.
the maximum weight of a 2 axle bus [single or double deck] is 18,000kg.
thid bus- code LT- is 11.3m long, with a weight of 12,600 kg-. that leaves 5400 kg for passengers; - so the maximum number of passengers the bus can carry is 80 passengers.
this is very poor- a normal 10.2m d/d 2 axle bus in london can carry 87 passengers at least.
so here you have a big heavy bus with two staircases, carrying less passengers than a shorter normal d/d bus/ this is a flop.
ADL makes a 11.3m long bus, but with 3 axle- and it is fully air cond. the max wieght for this is 23,000, so it can carry 120 passengers.
so you tell me what is more efficient

as for ventilation on the LT:
well, the reason the LT does not have opening windows has to do with weight. yes, hoppa windows unit weigh quite a bit, and 20 windows would wieght more than the cooling unit installed in the LT.
so if you want to fit opening windows or a proper air cond unit, this comes at the expense of total maximum passenger capacity.
The LT does not have air cond unit but a much weaker [and lighter] air cooling system.
That is one of the reasons Hong Kong would NEVER buy those buses.
then there is the engine- it is 5.3 litre engine; yes, the bus is hybrid, but with 5.3 diesel engine you can see that this bus is not going to be very fast. in fact, it will not be able to serve in Haifa or Jerusalem due to the hills.
In London, it is being used on route serving flat terrain, along very congested roads. route 24 takes 3 hours for a round trip of 10km each way, so speed does not matter.
Short of fitting 3 axle instead of 2 axle- a radical design change- there is not much scope for improving on performance, due to weight restrictions.
That is a very serious issue. that is why this bus has been examined by many operators but no body except London will buy it. I hope that Dan or egged would not buy such a flop.

Ask your contacts about the weight limit- it is a real safety issue- this is universal not just in Europe but in the USA. Canada, Australia, far east, china, india, south africa... Turkey etc.

What I say above comes via some bus engineers- the ones that work in bus companies and make decisions on what bus models to buy.

regards

Yoram
 

yblumann

New member
and the rubbish design

This bus has a fundamental weakness
It is not my like or dislike of the bus- yes, I actually don't like the exterior design, I think it's crap, and it very expensive to fix. my main issue is with the bus being 2 axle chassis. let me explain.
the maximum weight of a 2 axle bus [single or double deck] is 18,000kg.
thid bus- code LT- is 11.3m long, with a weight of 12,600 kg-. that leaves 5400 kg for passengers; - so the maximum number of passengers the bus can carry is 80 passengers.
this is very poor- a normal 10.2m d/d 2 axle bus in london can carry 87 passengers at least.
so here you have a big heavy bus with two staircases, carrying less passengers than a shorter normal d/d bus/ this is a flop.
ADL makes a 11.3m long bus, but with 3 axle- and it is fully air cond. the max wieght for this is 23,000, so it can carry 120 passengers.
so you tell me what is more efficient

as for ventilation on the LT:
well, the reason the LT does not have opening windows has to do with weight. yes, hoppa windows unit weigh quite a bit, and 20 windows would wieght more than the cooling unit installed in the LT.
so if you want to fit opening windows or a proper air cond unit, this comes at the expense of total maximum passenger capacity.
The LT does not have air cond unit but a much weaker [and lighter] air cooling system.
That is one of the reasons Hong Kong would NEVER buy those buses.
then there is the engine- it is 5.3 litre engine; yes, the bus is hybrid, but with 5.3 diesel engine you can see that this bus is not going to be very fast. in fact, it will not be able to serve in Haifa or Jerusalem due to the hills.
In London, it is being used on route serving flat terrain, along very congested roads. route 24 takes 3 hours for a round trip of 10km each way, so speed does not matter.
Short of fitting 3 axle instead of 2 axle- a radical design change- there is not much scope for improving on performance, due to weight restrictions.
That is a very serious issue. that is why this bus has been examined by many operators but no body except London will buy it. I hope that Dan or egged would not buy such a flop.

Ask your contacts about the weight limit- it is a real safety issue- this is universal not just in Europe but in the USA. Canada, Australia, far east, china, india, south africa... Turkey etc.

What I say above comes via some bus engineers- the ones that work in bus companies and make decisions on what bus models to buy.

regards

Yoram
and the rubbish design
the body is built from 3 major composite components.
this means that if one of them is damaged, you have to replace the whole component.

There is also a curious design fault with the pedestals- it is the wrong way round.
so, when an experienced driver starts driving the bus, he or she has to remember that on the LT, the break and acceleration pedestals normal position has been reversed.
the real test comes when there is a sudden need to break.
this leads to the 'first week syndrome'- what happens is that ,drivers used the 'wrong' pedestal.
so far, this has been recorded on 36 instances.
here is a photo of the a result= the bus was working route 73 on it's first day.
 

yblumann

New member
photo attached

and the rubbish design
the body is built from 3 major composite components.
this means that if one of them is damaged, you have to replace the whole component.

There is also a curious design fault with the pedestals- it is the wrong way round.
so, when an experienced driver starts driving the bus, he or she has to remember that on the LT, the break and acceleration pedestals normal position has been reversed.
the real test comes when there is a sudden need to break.
this leads to the 'first week syndrome'- what happens is that ,drivers used the 'wrong' pedestal.
so far, this has been recorded on 36 instances.
here is a photo of the a result= the bus was working route 73 on it's first day.
photo attached
recorded 23 may

see the severe damage to the front. all of this has to be replaced. takes between 2-4 weeks.

 
נזק כזה בהחלט יתכן בארץ ! בשבוע שעבר ניזוק

photo attached
recorded 23 may

see the severe damage to the front. all of this has to be replaced. takes between 2-4 weeks.
נזק כזה בהחלט יתכן בארץ ! בשבוע שעבר ניזוק
דו מפרקי 75-191-69 בצורה ממש דומה בירושלים כאשר הוא נכנס בעוצמה ב- 75-235-69 שגם הוא דו מפרקי.
אם צריך להחליף חלק גדול שעשוי להוות שליש מהרכב - לא כדאי לרוכשו. בענין הזה יש לך ולי אחדות דעים מוחלטת !
 

alantan

New member
pedals לא? לפי מה שאני קורא, הסדר של הדוושות אינו הפוך אלא

and the rubbish design
the body is built from 3 major composite components.
this means that if one of them is damaged, you have to replace the whole component.

There is also a curious design fault with the pedestals- it is the wrong way round.
so, when an experienced driver starts driving the bus, he or she has to remember that on the LT, the break and acceleration pedestals normal position has been reversed.
the real test comes when there is a sudden need to break.
this leads to the 'first week syndrome'- what happens is that ,drivers used the 'wrong' pedestal.
so far, this has been recorded on 36 instances.
here is a photo of the a result= the bus was working route 73 on it's first day.
pedals לא? לפי מה שאני קורא, הסדר של הדוושות אינו הפוך אלא
פשוט שתיהן ממוקמות מימין למוט ההיגוי ולכן אי אפשר להשתמש בשתי הרגליים. נהגי אוטובוס רבים משתמשים ברגל שמאל כדי לבלום במקום להשתמש רק ברגל ימין כפי שעושים למשל במכונית. כאן זה אינו אפשרי כי אי אפשר לשים את שתי הרגליים מימין להגה. הדוושות עדיין נמצאות בסדרן המקובל כאשר הימני מאיץ והשמאלי בולם.
 

yblumann

New member
yes, it's pedals

pedals לא? לפי מה שאני קורא, הסדר של הדוושות אינו הפוך אלא
פשוט שתיהן ממוקמות מימין למוט ההיגוי ולכן אי אפשר להשתמש בשתי הרגליים. נהגי אוטובוס רבים משתמשים ברגל שמאל כדי לבלום במקום להשתמש רק ברגל ימין כפי שעושים למשל במכונית. כאן זה אינו אפשרי כי אי אפשר לשים את שתי הרגליים מימין להגה. הדוושות עדיין נמצאות בסדרן המקובל כאשר הימני מאיץ והשמאלי בולם.
yes, it's pedals
and the pedals syndrome is certainly there!

regards
 
אם כך ולאחר שקראתי באדיקות את דבריך -

This bus has a fundamental weakness
It is not my like or dislike of the bus- yes, I actually don't like the exterior design, I think it's crap, and it very expensive to fix. my main issue is with the bus being 2 axle chassis. let me explain.
the maximum weight of a 2 axle bus [single or double deck] is 18,000kg.
thid bus- code LT- is 11.3m long, with a weight of 12,600 kg-. that leaves 5400 kg for passengers; - so the maximum number of passengers the bus can carry is 80 passengers.
this is very poor- a normal 10.2m d/d 2 axle bus in london can carry 87 passengers at least.
so here you have a big heavy bus with two staircases, carrying less passengers than a shorter normal d/d bus/ this is a flop.
ADL makes a 11.3m long bus, but with 3 axle- and it is fully air cond. the max wieght for this is 23,000, so it can carry 120 passengers.
so you tell me what is more efficient

as for ventilation on the LT:
well, the reason the LT does not have opening windows has to do with weight. yes, hoppa windows unit weigh quite a bit, and 20 windows would wieght more than the cooling unit installed in the LT.
so if you want to fit opening windows or a proper air cond unit, this comes at the expense of total maximum passenger capacity.
The LT does not have air cond unit but a much weaker [and lighter] air cooling system.
That is one of the reasons Hong Kong would NEVER buy those buses.
then there is the engine- it is 5.3 litre engine; yes, the bus is hybrid, but with 5.3 diesel engine you can see that this bus is not going to be very fast. in fact, it will not be able to serve in Haifa or Jerusalem due to the hills.
In London, it is being used on route serving flat terrain, along very congested roads. route 24 takes 3 hours for a round trip of 10km each way, so speed does not matter.
Short of fitting 3 axle instead of 2 axle- a radical design change- there is not much scope for improving on performance, due to weight restrictions.
That is a very serious issue. that is why this bus has been examined by many operators but no body except London will buy it. I hope that Dan or egged would not buy such a flop.

Ask your contacts about the weight limit- it is a real safety issue- this is universal not just in Europe but in the USA. Canada, Australia, far east, china, india, south africa... Turkey etc.

What I say above comes via some bus engineers- the ones that work in bus companies and make decisions on what bus models to buy.

regards

Yoram
אם כך ולאחר שקראתי באדיקות את דבריך -
מה הסיבה שבכל זאת הוחלט לרכוש חמישה כאלה לישראל? אני שמעתי שמדובר על התאמות לארץ אך אבדוק שוב את הדברים עם האנשים שלי. מודה לך על ההערות החשובות. אם יש אמת בדברים, הרי על פניו עדיף לרכוש משהו שכבר הוכיח את עצמו ונוסע כמה שנים בכבישי אירופה.
זכור לי שקראתי בזמנו מאמר שראה אור בשנות ה-40 או ה-50 וקטל באופן דומה את הרוטמאסטר המיתולוגי. אני יודע שהרוטמאסטר של שנות ה-50 אינו הרוטמאסטר של שנות ה-80 או ה-90. סביר להניח שיש הרבה "מחלות ילדות" לכל דגם חדש באשר הוא כפי שסביר להניח שרובן או כולן תיפתרנה. כך קרה כאשר הגיעו בשנת 1998 קטרי הבו-בו הראשונים לארץ. חוסר שביעות הרצון מקטרים 731 עד 740 היה עצום. כבר בסדרה הבאה שהחלה ב-741 נערכו שיפורים רבים וגם בזו שלאחריה. כיום הקטר נחשב לאמין בדרך-כלל ומספר התלונות ירד דרמטית. אני מניח שאם יוחלט להכניס בלונדון את האוטובוס לשרות מלא, הדגם של 2020 יהיה הרבה יותר אמין ושונה מהותית מהדגם של 2015. עם הזמן לומדים יותר ומתקנים טעויות שהופיעו בסדרות קודמות. לדעתי מוקדם מדי לאגד ולדן לרכוש עותקים אם עדיין ידוע שיש הרבה בעיות עם הרכב, אך הם נחושים בדעתם והם כנראה יודעים למה. השבוע אברר עוד פרטים ואשמח לפרסם במידת האפשר.
אביה.
 

yblumann

New member
It is politics

אם כך ולאחר שקראתי באדיקות את דבריך -
מה הסיבה שבכל זאת הוחלט לרכוש חמישה כאלה לישראל? אני שמעתי שמדובר על התאמות לארץ אך אבדוק שוב את הדברים עם האנשים שלי. מודה לך על ההערות החשובות. אם יש אמת בדברים, הרי על פניו עדיף לרכוש משהו שכבר הוכיח את עצמו ונוסע כמה שנים בכבישי אירופה.
זכור לי שקראתי בזמנו מאמר שראה אור בשנות ה-40 או ה-50 וקטל באופן דומה את הרוטמאסטר המיתולוגי. אני יודע שהרוטמאסטר של שנות ה-50 אינו הרוטמאסטר של שנות ה-80 או ה-90. סביר להניח שיש הרבה "מחלות ילדות" לכל דגם חדש באשר הוא כפי שסביר להניח שרובן או כולן תיפתרנה. כך קרה כאשר הגיעו בשנת 1998 קטרי הבו-בו הראשונים לארץ. חוסר שביעות הרצון מקטרים 731 עד 740 היה עצום. כבר בסדרה הבאה שהחלה ב-741 נערכו שיפורים רבים וגם בזו שלאחריה. כיום הקטר נחשב לאמין בדרך-כלל ומספר התלונות ירד דרמטית. אני מניח שאם יוחלט להכניס בלונדון את האוטובוס לשרות מלא, הדגם של 2020 יהיה הרבה יותר אמין ושונה מהותית מהדגם של 2015. עם הזמן לומדים יותר ומתקנים טעויות שהופיעו בסדרות קודמות. לדעתי מוקדם מדי לאגד ולדן לרכוש עותקים אם עדיין ידוע שיש הרבה בעיות עם הרכב, אך הם נחושים בדעתם והם כנראה יודעים למה. השבוע אברר עוד פרטים ואשמח לפרסם במידת האפשר.
אביה.
It is politics
The routemaster first appeared as a prototype in 1954, and it was not before late 1959 that it went into full production. it was not before the early 60s that the design settled down to it's ledgendary long life of at least 40 years- and still going strong.

the new bus for london is a political project- because that is what the mayor of London promised. his term of office runs out in May 2016, so TfL is determined to have all 800 buses in service by that time. that meant rush production, and not enough operational experience, and no time for much else.

There will be a new Mayor in 2016, so it will be up to him/her , but we think it is not very likely that this bus would be produced in large numbers.
one of the important issues is money- TfL had to buy and lease all 808 of them- no bus company would agree to buy them as it is not practical to use them outside of London, on account of their high cost and operational costs.
Normally TfL do not own buses- the operating bus companies lease buses.

Regards

Yoram
 

yblumann

New member
"London Bus"

אם כך ולאחר שקראתי באדיקות את דבריך -
מה הסיבה שבכל זאת הוחלט לרכוש חמישה כאלה לישראל? אני שמעתי שמדובר על התאמות לארץ אך אבדוק שוב את הדברים עם האנשים שלי. מודה לך על ההערות החשובות. אם יש אמת בדברים, הרי על פניו עדיף לרכוש משהו שכבר הוכיח את עצמו ונוסע כמה שנים בכבישי אירופה.
זכור לי שקראתי בזמנו מאמר שראה אור בשנות ה-40 או ה-50 וקטל באופן דומה את הרוטמאסטר המיתולוגי. אני יודע שהרוטמאסטר של שנות ה-50 אינו הרוטמאסטר של שנות ה-80 או ה-90. סביר להניח שיש הרבה "מחלות ילדות" לכל דגם חדש באשר הוא כפי שסביר להניח שרובן או כולן תיפתרנה. כך קרה כאשר הגיעו בשנת 1998 קטרי הבו-בו הראשונים לארץ. חוסר שביעות הרצון מקטרים 731 עד 740 היה עצום. כבר בסדרה הבאה שהחלה ב-741 נערכו שיפורים רבים וגם בזו שלאחריה. כיום הקטר נחשב לאמין בדרך-כלל ומספר התלונות ירד דרמטית. אני מניח שאם יוחלט להכניס בלונדון את האוטובוס לשרות מלא, הדגם של 2020 יהיה הרבה יותר אמין ושונה מהותית מהדגם של 2015. עם הזמן לומדים יותר ומתקנים טעויות שהופיעו בסדרות קודמות. לדעתי מוקדם מדי לאגד ולדן לרכוש עותקים אם עדיין ידוע שיש הרבה בעיות עם הרכב, אך הם נחושים בדעתם והם כנראה יודעים למה. השבוע אברר עוד פרטים ואשמח לפרסם במידת האפשר.
אביה.
"London Bus"
What do people mean when they say "London Bus"- outside London?
on so many occasions, they think that any double deck bus painted in red is a London Bus, and this amuses us- London bus enthusiasts' -very much.

Maybe this is the case yet again?
 

yblumann

New member
More updates

אם כך ולאחר שקראתי באדיקות את דבריך -
מה הסיבה שבכל זאת הוחלט לרכוש חמישה כאלה לישראל? אני שמעתי שמדובר על התאמות לארץ אך אבדוק שוב את הדברים עם האנשים שלי. מודה לך על ההערות החשובות. אם יש אמת בדברים, הרי על פניו עדיף לרכוש משהו שכבר הוכיח את עצמו ונוסע כמה שנים בכבישי אירופה.
זכור לי שקראתי בזמנו מאמר שראה אור בשנות ה-40 או ה-50 וקטל באופן דומה את הרוטמאסטר המיתולוגי. אני יודע שהרוטמאסטר של שנות ה-50 אינו הרוטמאסטר של שנות ה-80 או ה-90. סביר להניח שיש הרבה "מחלות ילדות" לכל דגם חדש באשר הוא כפי שסביר להניח שרובן או כולן תיפתרנה. כך קרה כאשר הגיעו בשנת 1998 קטרי הבו-בו הראשונים לארץ. חוסר שביעות הרצון מקטרים 731 עד 740 היה עצום. כבר בסדרה הבאה שהחלה ב-741 נערכו שיפורים רבים וגם בזו שלאחריה. כיום הקטר נחשב לאמין בדרך-כלל ומספר התלונות ירד דרמטית. אני מניח שאם יוחלט להכניס בלונדון את האוטובוס לשרות מלא, הדגם של 2020 יהיה הרבה יותר אמין ושונה מהותית מהדגם של 2015. עם הזמן לומדים יותר ומתקנים טעויות שהופיעו בסדרות קודמות. לדעתי מוקדם מדי לאגד ולדן לרכוש עותקים אם עדיין ידוע שיש הרבה בעיות עם הרכב, אך הם נחושים בדעתם והם כנראה יודעים למה. השבוע אברר עוד פרטים ואשמח לפרסם במידת האפשר.
אביה.
More updates
OK, I spoke to our bus expert- the editor of our bus society magazine- with over 30 years experience. He talked to our engineering expert- who used to be involved with the LTs and Wrights a couple of years ago.

Wrights of Ballemena in Northern Ireland build the LTs.
Their normal double deck range [with their own distinct bodywork] has so far been sold for left hand drive only,
. iand as far as we know,they have never made the effort to build a right hand side model for export
their website is here
http://www.wrightsgroup.com/Divisions/Wrightbus

ADL Dennis are based in Guildford.
their website is here
http://www.alexander-dennis.com/
They offer the E400 and E500 models, hybrid and diesel.
they already export right hand drive models- to South Korea, USA and Canada.
see this in particular
http://www.alexander-dennis.com/gallery/enviro500-north-america-exterior/

so, ask your people where did they go: if it is northern Ireland- it will be Wright, if it Guildford, or Scotland it will be Alexandre Dennis -or ADL as they are also known.

The E500H are nice buses, and if you want hybrid and air cond bus [with windows fitted- as in the USA- ]- they will do it for you.

We think the order would come from ADL- and it will be either E400 - the shorter 2 axle version, or E500- the longer version on 3 axle.

regards

Yoram
 
כיף לקרוא את הדברים! תמשיך לעדכן וכנ"ל אני:

More updates
OK, I spoke to our bus expert- the editor of our bus society magazine- with over 30 years experience. He talked to our engineering expert- who used to be involved with the LTs and Wrights a couple of years ago.

Wrights of Ballemena in Northern Ireland build the LTs.
Their normal double deck range [with their own distinct bodywork] has so far been sold for left hand drive only,
. iand as far as we know,they have never made the effort to build a right hand side model for export
their website is here
http://www.wrightsgroup.com/Divisions/Wrightbus

ADL Dennis are based in Guildford.
their website is here
http://www.alexander-dennis.com/
They offer the E400 and E500 models, hybrid and diesel.
they already export right hand drive models- to South Korea, USA and Canada.
see this in particular
http://www.alexander-dennis.com/gallery/enviro500-north-america-exterior/

so, ask your people where did they go: if it is northern Ireland- it will be Wright, if it Guildford, or Scotland it will be Alexandre Dennis -or ADL as they are also known.

The E500H are nice buses, and if you want hybrid and air cond bus [with windows fitted- as in the USA- ]- they will do it for you.

We think the order would come from ADL- and it will be either E400 - the shorter 2 axle version, or E500- the longer version on 3 axle.

regards

Yoram
כיף לקרוא את הדברים! תמשיך לעדכן וכנ"ל אני:
אפשר להסיק דבר אחד: מישהו בישראל עושה פוליטיקה לא קטנה מהרכישה של חמשת העותקים... מעניין מה עומד מאחורי הדברים...
 

alantan

New member
ה-E500H באמת נראה מתאים, אבל חסרה דלת שלישית

More updates
OK, I spoke to our bus expert- the editor of our bus society magazine- with over 30 years experience. He talked to our engineering expert- who used to be involved with the LTs and Wrights a couple of years ago.

Wrights of Ballemena in Northern Ireland build the LTs.
Their normal double deck range [with their own distinct bodywork] has so far been sold for left hand drive only,
. iand as far as we know,they have never made the effort to build a right hand side model for export
their website is here
http://www.wrightsgroup.com/Divisions/Wrightbus

ADL Dennis are based in Guildford.
their website is here
http://www.alexander-dennis.com/
They offer the E400 and E500 models, hybrid and diesel.
they already export right hand drive models- to South Korea, USA and Canada.
see this in particular
http://www.alexander-dennis.com/gallery/enviro500-north-america-exterior/

so, ask your people where did they go: if it is northern Ireland- it will be Wright, if it Guildford, or Scotland it will be Alexandre Dennis -or ADL as they are also known.

The E500H are nice buses, and if you want hybrid and air cond bus [with windows fitted- as in the USA- ]- they will do it for you.

We think the order would come from ADL- and it will be either E400 - the shorter 2 axle version, or E500- the longer version on 3 axle.

regards

Yoram
ה-E500H באמת נראה מתאים, אבל חסרה דלת שלישית
אני באמת חושב שזו בעיה עם DD בקווים עתירי נוסעים - חייבים שלוש דלתות כאשר אחת מהן משמשת (בעיקר, אבל לא רק) לנוסעים שיורדים מלמעלה. אחרת יש עומס בירידה כאשר היורדים במדרגות מתעכבים בגלל זרם הנוסעים מהקומה התחתונה שיורדים גם הם.
 
למעלה