לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
2240922,409 עוקבים אודות עסקים

פורום תחבורה ציבורית

ברוכים הבאים לפורום תחבורה ציבורית!
הפורום עוסק בכל הרבדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: ציוד נייד (רכבות, רכבות קלות, אוטובוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד). מסלולי נסיעה וקווים, מדיניות תעריפים, רב-קו, תכנון נסיעות, מפעילות (אגד, דן, רכבת ישראל, סיטיפס, קווים וכו' וכו')
אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה בנוחות המושב באוטובוס הספציפי שבו נסעתם הבוקר...
*מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.
 

הנהלת הפורום:

אודות הפורום תחבורה ציבורית

ברוכים הבאים לפורום תחבורה ציבורית!
הפורום עוסק בכל הרבדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: ציוד נייד (רכבות, רכבות קלות, אוטובוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד). מסלולי נסיעה וקווים, מדיניות תעריפים, רב-קו, תכנון נסיעות, מפעילות (אגד, דן, רכבת ישראל, סיטיפס, קווים וכו' וכו')
אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה בנוחות המושב באוטובוס הספציפי שבו נסעתם הבוקר...
*מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.
 
x
הודעה מהנהלת הפורום
נא לכתוב שאלות הכוונה ומודיעין תחת השירשור היומי בלבד.  נא לשים לב לתאריך השרשור!
 שאלות הכוונה שלא תשורשרנה כהלכה, תימחקנה ללא התראה מוקדמת.
 
המשך >>

לצפיה ב-'"לקידמה יש עוד קומה" - שרשור מאוחד.'
"לקידמה יש עוד קומה" - שרשור מאוחד.
11/06/2015 | 22:55
86
743
לצפיה ב-'יירכשו כחמישה אוטובוסים דו-קומתיים לצורך ניסוי בקווים עירוני'
יירכשו כחמישה אוטובוסים דו-קומתיים לצורך ניסוי בקווים עירוני
11/06/2015 | 18:59
360
לצפיה ב-'מלונדון לישראל האוטובוס 2 קומות חוזר '
מלונדון לישראל האוטובוס 2 קומות חוזר
11/06/2015 | 18:55
82
366
 
כל הדרך מלונדון: האוטובוסים הדו-קומתיים בקרוב בישראל
 
בקרוב צפויים לנסוע על כבישי הארץ אוטובוסים משוכללים וחדישים בעלי שתי קומות - כחלק מפיילוט חדש של משרד התחבורה. "אגד" ו"דן" יבצעו ניסוי במספר אוטובוסים המזוהים כל כך עם הבירה הבריטית - ואם הניסוי יצלח, ייתכן ויימצא הפתרון לבעיית הצפיפות בתחבורה הציבורית בארץ
גלובס
 
התחנה הבאה - ישראל: בקרוב, ואם לא יהיו תקלות או שינויים של הרגע האחרון, צפויים להגיע לישראל האוטובוסים הדו-קומתיים המפורסמים של הבירה הבריטית.
 
כחלק מפיילוט של הרשות הארצית לתחבורה ציבורית שבמשרד התחבורה, יירכשו חמישה אוטובוסים דו-קומתיים. מדובר באוטובוסים חדישים במיוחד עם מערכות בידור ואלקטרוניקה מתקדמות, בעלי עיצוב 'חללי' וחדשני, בדומה לאוטובוסים בהם נעשה שימוש כיום בבירה הבריטית.
 
חברות "אגד" ו"דן" יתרגלו את השימוש באוטבוסים הבודדים שיירכשו בתחילה בקווים העירוניים - ואם הניסוי יצליח, יירכשו אוטובוסים נוספים בעלי שתי קומות. הניסוי החדש יכלול אוטובוסים המיועדים לעת עתה לשימוש עירוני בלבד. בין השאר נבחנות אופציות לאוטובוסים בעלי מערכת הנעה היברידית מתקדמת.
 
 
במשרד התחבורה מקווים שהמקום הרב באוטובוסים הללו יסייע בפתרון בעיית הצפיפות בתחבורה הציבורית בשעות העומס - זאת מכיוון שביכולתם להכיל קיבולת נוסעים כפולה.
 
האוטובוסים החדשים שבדרכם לארץ הם אמנם בשורה מרעננת, אולם לא מדובר בפעם הראשונה בה נוסעים אוטובוסים בעלי שתי קומות על כבישי הארץ. לפני יותר מעשור, עשתה "אגד" שימוש באוטובוסים כאלה של חברת "ניאופלן" בקווים בין עירוניים. עם זאת, בשל שורה של בעיות תפעוליות, נזנח הרעיון כליל.
 
 
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'שאלות:'
שאלות:
11/06/2015 | 18:59
9
275
האם לא משקיעים מליונים ברכבת הקלה בירושלים ותל אביב ?
יכול להיות שבאמת נכשלו עם הרכבת הקלה וכעת מנסים תחלופה ?
לפני מס' שנים אגד הביא אוטובוס מיוחד בעלי 3 מפרקיות והיה התנגדות לאוטובוס בטענה שצריך לבנות מסלול מיוחד הרי אוטובוס כזה יכל לפתור את הצפיפות, ובסוף השקיעו פי כמה וכמה בעלויות לרכבת קלה שרק מאכזבת
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'הרכבת הקלה בירושלים מאכזבת ?'
הרכבת הקלה בירושלים מאכזבת ?
11/06/2015 | 23:00
8
223
אתה חי על הפלנטה הזו ?
איפה אתה חי ?
הרכבת הקלה מצליחה הרבה מעבר לכל הציפיות המוקדמות !!
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'הצלחה'
הצלחה
12/06/2015 | 08:12
7
190
כתושב ירושלים אספר לך:
1) כפו עלינו לנסוע איתה ע"י ביטול קווים ושינוי מסלולים של האוטובוסים אחרת לא היו נוסעים בה.
2) צפיפות נוראה.
3) זמנים דובר על דקות כיום יש לפעמים קרובות המתנה של 15-20 דקות.
4) כל דבר קטן חפץ חשוד ותוקעים את הרכבת לזמן רב.
5) רק השבוע פורסם פה ובעוד מקומות כמה היא מסורבלת ובגלל זה אי אפשר להתקדם עם צורת התשלום (ערך צבור וכד')
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אין קשר בין הבעיות של מערכת הכרטוס של סיטיפס לבין'
אין קשר בין הבעיות של מערכת הכרטוס של סיטיפס לבין
12/06/2015 | 12:45
4
152
העובדה שמדובר ברכבת קלה. הבעיות הללו היו יכולות להיות גם עם סיטיפס הייתה מפעילה אוטבוסי BRT והיו יכולות לא להיות עם מפעילה אחרת לא הייתה מפעילה את הרכבת הקלה או אם סיטיפס הייתה מחליפה את המערכת.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'ומה עם '
ומה עם
12/06/2015 | 12:54
3
108
הצפיפות ולו"ז ?
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'צפיפות ולו"ז ....'
צפיפות ולו"ז ....
12/06/2015 | 13:52
1
112
צפיפות - זה מצד אחד מתסכל ובהחלט בעייתי אך מצד שני מצביע על הצלחה וביקוש רב מצד הנוסעים (תושבי ירושלים ומבקרים בבירה)
לו"ז - אני לא ירושלמי, אך אני מסכים שהתדירות לא הגיעה לאופטימום למרות שהחברה טוענת שבשעות השיא הרכבות יוצאות כל שש דקות (שמעתי גם גרסה של כל 5 וחצי דקות)
הרכבת היא מושא ההתקפה של ביריונים ותושבים שרואים בה את השלטונות ועל כן לעיתים קרובות פוגעים ברכבת הקלה.  אני לא בקיא בפרטים אך אני מניח שזה משבית את חלק מהצי לשיפוצים ולתיקונים.
בכל מקרה, חייבים לסיים את כל נושא המעבר הרציף ברמזורים ולהמשיך ברכש ציוד נוסף.  חייבים לנסות להתמודד עם הצפיפות ולהוסיף רכבות למקסימום האפשרי כדי לתת מענה.
עדיין אני חושב שזו הצלחה וחבל שאין יותר קווים פעילים הן בירושלים ובוודאי בת"א רבתי.
מבחינתי - רכבת צפופה היא הצלחה.
כי אם השיקול היא רכבת לא צפופה, אזי הרכבת לדימונה היא הצלחה היסטרית
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'תוצאות, לא תירוצים'
תוצאות, לא תירוצים
13/06/2015 | 22:09
43
את המשתמשים לא מעניין שיש בריונים שמתנכלים לרק"ל, שמערכות הכרטוס אנרוכיסטיות בגלל התנהלות גורמים שונים (לו יצוייר שכך הוא, ואין זה אשמת סיטיפס), או שאחרי הרכבת המלאה תגיע אחת ריקה.
 
מבחינתם הם צריכים אמצעי תחבורה, ולא משנה מהו, שיביא אותם במהירות ובנוחות ליעדם. הם לא צריכים תירוצים, אלא תוצאות. במבחן הזה הרק"ל מקבלת ציון בינוני - לא ניתן לקבל עיכובים תדירים של 15-20 דקות בגלל חפץ חשוד, רכבות עמוסות באופן תדיר וכדומה. אם ישנה בעית צפיפות, יש צורך לבזר את עומס הנוסעים באמצעות ציר נסיעה מקביל, דהיינו קו נסיעה מקביל חלקית לתנועת הרכבת, דוגמא תיאורטית - קו מהיר פסגת זאב (דרך ציר בר אילן ללא עצירה בתחנות) - תחנה מרכזית / בנייני האומה - הר הרצל, כחלופה למעבר דרך רחוב יפו.
 
במקום כל זה נעשה מהלך מכוון להעמיס כמה שיותר נוסעים על הרק"ל ועל ציר יפו, ללא התחשבות בצפיפות הנוסעים שתגרם עקב כך. בנוסף, יש לנו עסק עם זכיין (סיטיפס) שנראה שלא סופר את הנוסעים ממטר, אחרת כבר מזמן היה מחליף את מערכות הכרטוס במערכות ידידותיות ויעילות יותר, ועושה מגוון פעולות אחרות לשיפור חווית הנסיעה.
 
בהשוואה בין הרק"ל למטרונית, נשמעות הרבה פחות תלונות על המטרונית מאשר על הרק"ל, ולא קורים בה אירועים של עצירת רכבות בגלל חפץ חשוד או קושי תפעולי אחר. נכון שלהפעלת המטרונית נדרשים יותר נהגים, קיבולת הרכב הבודד קטנה יותר, ועד שאוטובוס חשמלי מונע סוללה יכנס לפעילות מבצעית עולמית ישנו חסרון של זיהום + מחיר דלק יקר (בהשוואה לחשמל), אבל חשוב יותר להעמיד בראש את רווחתם של הנוסעים, לכל השאר אפשר למצוא פתרונות כאלו ואחרים עם הזמן.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'תשובות:'
תשובות:
13/06/2015 | 00:00
70
צפיפות כי לרקלת יש סף קיבולת בנוסף אם רכבת קצת צפופה אז היא מתעכבת ונהיית יותר ויותר צפופה, והרכבת שאחריה בד"כ תגיעה די ריקה.
לגבי הלוז, הוא סביר חוץ מבלילה שהתדירות לדעתי נמוכה מידי, עדיף שיהיה כל 7-8 דקות עד 10 בלילה ואח"כ כל 10 דקות.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'נדיר להמתין מעל 12 דקות כולל בשעות הערב'
נדיר להמתין מעל 12 דקות כולל בשעות הערב
12/06/2015 | 23:51
87
ולגבי צפיפות, פשוט מחכים לרכבת שתבוא אחרי הרכבת העמוסה.
והכי חשוב בזכות הרקלת התפנו משאבים להוספת קווי אוטובוס חדשים ושיפור הקיימים.
לדוגמא קו 15 ישיר מתלפיות לתחנה מרכזית דרך טשרניחובסקי.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'היה אפשר להפחית את האזכורים על לונדון'
היה אפשר להפחית את האזכורים על לונדון
11/06/2015 | 19:22
44
270
בעבר יוצרו בכלל Routemaster שמיועדים לנסיעה בצד ימין?
 
הכתבה בגלובס
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'יוצרו מאות עם הגה בצד שמאל למטרות יצוא. '
יוצרו מאות עם הגה בצד שמאל למטרות יצוא.
11/06/2015 | 20:11
43
126
לצפיה ב-'תמיד דיברו על יצוא, אבל כל האוטובוס צריך להיות במראה'
תמיד דיברו על יצוא, אבל כל האוטובוס צריך להיות במראה
12/06/2015 | 13:33
42
129
לא מספיק לשנות את צד ההגה - מה שהכי מסובך הוא שצריך לבנות את שני גרמי המדרגות (קדמי ואחורי) בתמונת מראה כדי שיהיה אפשר להעביר את הדלתות לצד השני וזה אומר ששני החללים מעל ומתחת למדרגות האחוריות (חללים משולשים ייחודיים) שבהם נמצאות מערכות ייחודיות כמו המיזוג והמנוע או ה ערכת ההיברידית גם הם בתמונת מראה כך שאת כל מה שבתוכם צריך להפוך איכשהו.
 
הפרוייקט שהיה אחד מפרוייקטי הדגל של בוריס ג'ונסון סוקר בצורה נרחבת בחדשות המקומיות של לונדון וחלק מההצדקה למחקר היתה היכולת לייצא כך שוודאי שחשבו על כך, אבל אם יש דברים שלא נבנו באוריינטציה מקדימה לאחורה עם חיבורים שניתן לשנות את צידם אלא נבנו הצידה למקור הנוסע  בצד שמאל ההסבה לצד ימין תהיה מאד מסובכת ותתבסס על פתרונות גרועים ל"סיבוב" מערכות אלו ב180 מעלות או לחיבורן ההפוך.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אב טיפוס לייצוא קיים משנה שעברה ואנשי אגד וכנראה דן'
אב טיפוס לייצוא קיים משנה שעברה ואנשי אגד וכנראה דן
12/06/2015 | 16:14
41
122
כבר זכו לערוך בו סיבוב. אין כמעט בעיות התאמת מראה וחשבו על הכל מראש. המזגן מודולרי, הכל נוסע על מסילות פנימיות מתחת לרצפה וסימטרי כך שכמעט אין משמעות לשמאל או ימין בהרכבה. בשני צידי המרכב יש תעלות זהות לחשמל. צריך רק להעביר את החיווט מהצד הרצוי. אני מניח שאם הרכב יצליח, מרבית המכונות מדגם זה תיסענה מחוץ לבריטניה. ההתאמות בנוסח מראה דרושות רק לגרמי המדרגות ואין שום בעיה לייצר ימין או שמאל. החוכמה הגדולה היתה שלמן ההתחלה חשבו על הכל ובנו על רוב פס הייצור ליצוא כך שכדי להוזיל עלויות בנו פשוט הכל כפול משני צידי המרכב באופן כזה שקל באופן יחסי להתאים את הרכב לנסיעה בארה"ב או ישראל או WHAT EVER.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אתה מדבר על מפעל wrightbus או שיש מפעל אחר בשביל נהיגת ימין?'
אתה מדבר על מפעל wrightbus או שיש מפעל אחר בשביל נהיגת ימין?
12/06/2015 | 18:53
40
44
לצפיה ב-'אני מסתמך על שיחה עם חברי מזכירות שנסעו לבריטניה ביחד עם'
אני מסתמך על שיחה עם חברי מזכירות שנסעו לבריטניה ביחד עם
12/06/2015 | 19:33
39
99
שני נציגים ממשרד התחבורה. העברתי פחות או יותר את תוכן דברייהם. לא שאלתי באיזה מפעל הרכבה הם היו. הם ציינו במפורש שההתאמה לישראל הרבה פחות בעייתית ממה שחשבו כי כל התשתיות קיימות וכל החלפים ההפוכים קיימים במלאי כך שממש אין בעיה במיוחד כאשר הדגם נבנה מראש באופן כזה שההתאמה תהיה פשוטה בהסתמך על רוב המכירות ליצוא. לונדון היא שוק קטן מדי כדי להחזיר את ההוצאה של הפיתוח והקמת קווי היצור. מה שקסם להם במיוחד היא העובדה שהייצור מהיר, הגימור מצויין והנסיעה חלקה ואף מותאמת לכבישים עם עליות וירידות. ממה שהבנתי מהם הניסיון בלונדון מוכיח את עצמו והרכב החדיש מופעל בהצלחה במרבית המקומות. הבנתי גם שבגלל המודולריות, האחזקה יחסית פשוטה והנהיגה ברכב כזה מהווה חוויה לנהג ולנוסעים. אם יש עוד שאלות, אוכל לשאול אותם ביום ראשון או שני, רצוי ביום שלישי לאחר בחינת הבגרות בהיסטוריה שבגללה אני לא ישן כבר ימים רבים כי יש לי המון תלמידים.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'מעניין מאוד - נחכה ונראה מה ילד יום ומה בדיוק יגיע לארץ'
מעניין מאוד - נחכה ונראה מה ילד יום ומה בדיוק יגיע לארץ
12/06/2015 | 21:22
8
100
יש לא מעט מדינות בעולם שנוהגות בצד שמאל ואשר יכולות לקנות תוצרת בריטית ללא שום הסבה (הונג קונג, סינגפור, הודו, יפן, אוסטרליה וניו זילנד הן הידועות בהן). אם הם תכננו מראש הסבה קלה לצד ימין, אז הכל טוב.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'גם קפריסין הקטנטונת....'
גם קפריסין הקטנטונת....
12/06/2015 | 21:36
7
54
לצפיה ב-' אך עם כמעט אפס תחבורה ציבורית...'
אך עם כמעט אפס תחבורה ציבורית...
12/06/2015 | 23:02
6
43
לצפיה ב-'670 אוטובוסים נעים בכבישי קפריסין כיום, מרביתם חדישים'
670 אוטובוסים נעים בכבישי קפריסין כיום, מרביתם חדישים
13/06/2015 | 09:11
5
98
75 אחוז מהם ממודל 2010 וצפונה. כמעט כל האוטובוסים הישנים מדגמי BEDFORD השונים (4) שהיו בקפריסין במהלך שנות ה-90, הועברו להתכה ביוון. התח"צ בקפריסין היוונית מאוד השתנה. גם בחלק התורכי נעים אוטובוסים חדישים ואיכותיים מדגמי מרצדס טראווגו (55 חתיכות) שהורכבו באישור מרצדס על אדמת תורכיה. ביוונית נוסעים 485 אוטובוסים ובתורכית 185 בסך הכל. המספרים הללו כוללים 250 מידיבוסים.  
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'טוב לשמוע - כשהייתי שם לפני כ-15 שנה אי אפשר היה לנוע בלי'
טוב לשמוע - כשהייתי שם לפני כ-15 שנה אי אפשר היה לנוע בלי
13/06/2015 | 10:11
71
לצפיה ב-'תכפיל את המספר ביוונית פי 8.'
תכפיל את המספר ביוונית פי 8.
13/06/2015 | 11:47
3
75
כש71 אחוז מהם בני 10 ומעלה, אלו הנתונים לשנת 2013 מלשכת הסטטיסטיקה של קפריסין.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אין בקפריסין היוונית 3880 אוטובוסים ומידיבוסים ! '
אין בקפריסין היוונית 3880 אוטובוסים ומידיבוסים !
13/06/2015 | 12:50
2
140
עשיתי "קצת" מחקר בדקות האחרונות והתחברתי לרשות הרישוי הכלל אירופית ששולחת לי גם עידכונים על בסיס דו שבועי פלוס מינוס. הלמ"ס הקפריסאי צריך קצת להתעדכן בהנחה שאתה מסתמך עליו והוא כולל מאות אוטובוסים ומידיבוסים שאינם פעילים ואשר מופיעים בו כפעילים.....הורדו מהכביש זה מכבר אך טרם החזירו את הרישוי למשרד הרישוי בניקוסיה. כנראה שלא ממש אוהבים שם לעבוד......השמש קופחת בקפריסין לא פחות מפה...
הנתונים הקפריסאים כוללים מיניבוסים ומוניות שרות יחד עם אוטובוסים. אין לי הסבר אחר אך 3880 אוטובוסים היו מציפים את כל החלק היווני ומדובר במספר לא יתכן בהתחשב בתנאי השטח ובגודל הערים. מספר זה כולל מוניות שרות-טרנזיטים - מיניבוסים עד 11 מקומות ישיבה. לא בהם עסקינן. יש לי רשימות מעודכנות של הרישוי בכל אירופה כולל קפריסין כמובן ובהן מופיע שבחלק היווני נעים 485 (כולל מספרי רישוי ונתוני שלדה ועוד) אוטובוסים ומידיבוסים שמספר הכסאות בהם גדל מ-11.
ברור שאתה תבין ש-71% משנת 2010 ומטה כאשר מדובר בכלי רכב ממודל 1955 נניח שהושבתו בשלהי שנות ה-90 ומשום מה מופיעים עדיין כפעילים בשירות למרבה התמיהה. ביקרתי בקפריסין למעלה מ-10 פעמים בעשור וחצי האחרונים. צילמתי שם המון. הייתי במכרשי חניית האוטובוסים כמעט בכל עיר. לא צריך להיות מומחה גדול כדי להבין שאין שם 3880 אוטובוסים גם אם יתהפך העולם. לא צריך שם כל כך הרבה אוטובוסים ! אין מה לעשות שם עם 3880 אוטובוסים ! עיר הבירה ניקוסייה מסתפקת ב-120 אוטובוסים כאשר חלק ניכר מהם עומד רוב הזמן כי פשוט לא צריך !!! מוניות שרות מאוד פופלריות באי וברור לי שהמספר העצום שהבאת כולל גם אותן כרכב ציבורי. ישבתי בלרנקה שבוע וצילמתי בלי סוף. מה אומר לך? מקסימום שבמקסימום פועלים שם 80 אוטובוסים עד הגג. לא צריך יותר. בלימסול שהיא העיר האהובה עלי בקפריסין מופעלים בקושי רב 70 אוטובוסים שסותמים לא מעט כבישים. רוב הנסיעות מלימסול הן לפאפוס הנמאת גם היא בחלק הדרומי של האי. נסיעות להרי הטרודוס ולאקמאס? אין צורך ביותר מ-50 אוטובוסים גג. מי יחזיק בקפריסין 3880 אוטובוסים????????? הרי אפילו לאגד הגדולה בכל מדינת ישראל אין 3880 אוטובוסים ופה מדובר בהרבה יותר אוכלוסייה, כבישים וישובים.... אתה רוצה לדעת כמה כלי רכב יש לאגד, אגד מחלקת התיור ואגד תעבורה ביחד? הנה הנתון המדוייק: 3953 כלי רכב בשלושת החברות גם יחד, כולל מידיבוסים, מיניבוסים, מוניות ועשרות כלי רכב פרטיים וכלי שירות. נכון ליום 28.01.2015.
הנה קטע קטן מהקובץ המראה את הנתון המדוייק:
(ברשותי קבצים מלאים של כל החברות בכל אירופה וארה"ב, קנדה, אוסטרליה ויפן, דרך אגב. וכולם מעודכנים רשמית על בסיס קבוע).
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'קונספירציה..'
קונספירציה..
14/06/2015 | 14:01
1
41
כמה נקודות לסטט':
המספר כולל כלים לא פעילים(127) וכאלו שמשמשים למגורים(273), מספר הכלים הפעילים הוא 3495.
ב2012 היו רשומים 4123 כלים.
רק ב2012 ו2013 נרשמו 183 כלים חדשים.
מן הסתם שהסטטיסטיקה מכילה יותר מאוטובוסים ומידיבוסים, המספר כולל גם מיניבוסים עם מעל 10 מקומות ישיבה, ועדיין 55 אחוז מהכלים הפעילים הם בעלי נפח מנוע גדול מ4 ליטר(מה שניתן להגדיר בתכלס כמידיבוסים ומעלה).
אגד היא לא פרמטר, לפי הלמ"ס בישראל נכון ל2013 היו 26281 אוטובוסים ואוטובוסים זעירים(מעל 9 מקומות), לפי יחסי האוכלוסיה בין ישראל לקפריסין מקבלים באופן פלא 4000~ כלים. 13467 מהם בעלי 21 מקומות ויותר(מידיבוסים ומעלה) יוצא 51 אחוז. משום מה הכל תואם.
אתה מוזמן להעלות את הרשימות המעודכנות..

 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אכן קונספירציה....של הקפריסאים כמובן! '
אכן קונספירציה....של הקפריסאים כמובן!
14/06/2015 | 14:43
31
את הדו"ח הזה אני מכיר ועותק קודם שלו פורסם בשעתו בפורום או בקומונה (2011).
אני מסתמך על נתון של משרד התחבורה הכלל אירופי של הנציבות וברור לחלוטין מהדוח הקפריסאי שהוא כולל גם מוניות שרות.
לא נעים לומר, אך קפריסין היא מקלט מס ידוע ואף באופן כמעט רשמי... ידוע ואין חדש בכך שנהגים יוונים ותורכים מעדיפים רישוי קפריסאי מסיבות מובנות. יוצא מכך שמספר כלי הרכב מוגזם באופן פרוע. נתקלתי ביוון עצמה ברישוי קפריסאי ומעניין מדוע...
הרישוי היה קפריסאי אבל ההגה היה בצד שמאל.....מעניין...
אני נוטה להאמין לנתון "מערבי" מהימן ולא לנתון "ים תיכוני" נקרא לו כך, מסיבות ברורות. לדעתי קיים שוני ברישום קפריסאי ביוון או בתורכיה עצמן ולכן הרישום לא כולל קפריסאים בהן.
3495 אוטובוסים ומידיבוסים היו מציפים את קפריסין וסותמים אותה לחלוטין. אין לי ספק שהנתונים כוללים גם כלי רכב מושבתים, יתכן שלא דווחו, או יתכן שבכוונה מדווחים כפעילים וסיבתם עימם. כך אפשר לקבל עוד הקלות מס גם כשלא מגיע כחוק, דרך אגב. זה יכול לבוא לידי ביטוי גם ברצון להחזיק רישוי קפריסאי על אדמת אירופה - שוב נקשר לתשלום מיסים. זו אכן שאלה מעניינת ואנסה לבדוק מדוע קיים שוני בין נתונים מקפריסין לבין נתונים מהאיחוד האירופי. באיחוד האירופי יש גם נתונים על ישראל למרות שאנו לא שייכים להם. הזמנתי אותם כבר בפברואר ומקווה לקבלם. שלח לי את כתובת הדוא"ל שלך ואשלח לך כמה דברים מענינים בסוגיה.
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'Please do ask them'
Please do ask them
13/06/2015 | 07:46
29
74
There are two busbody makers: Wright's in Northern Ireland and ADL in Scotland. ask them where did they go.
I doubt it very much if the double decker would be the horrible new bus for London.
This new bus for London is a bus designed for a politician- - i.e. it is not a very good product. forget about the look and the official spin - of how wonderful it is. in reality, it is nothing like it. it is an underpowered and underwhelming bus in every way- including service speed, the lack of proper ventilation and the severe limit on the number of passengers due to it's heavy wieght. only 800 of them would ever be built for TfL- and it is a very expensive bus.
Wright - the NbFL for Lodnon- offer other d/d buses, but none were ever made for export to right hand side export.
 
ADL offers the E500 and E400 model for export- having made them in Canada for the USA market for some years. in the USA, you can find the largest number of double deck buses in Las Vegas- and they are all ADL products.
ADL also exported d/d buses to Korea, so they are keen to market their products in right hand driving countries.
regards
 
Yoram
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'בשמחה. אני מתרשם מהם שהרכב דווקא עומד'
בשמחה. אני מתרשם מהם שהרכב דווקא עומד
13/06/2015 | 08:57
23
71
בדרישות. נראה לי שחובבי אוטובוסים פשוט לא אוהבים אותו או שקשה להם להתרגל אל משהו חדשני אחרי שישה עשורים בהם שלט בלונדון הרוטמאסטר  המקורי. ברור שיהיו לו משמיצים. ברור שפוליטיקאים מקומיים בוחשים בקדרה, יש להם משהו אחר לעשות?? אתה מרבה לתת לרכב חסרונות: אוטובוס חלש ומשעמם לדעתך, כולל מהירות שירות נמוכה, עם חוסר אוורור נאות ומוגבל במספר הנוסעים, על פי דבריך.  יכול להיות שיש צדק בדבריך אך אין לי ספק שהרכב יעבור שינויים, גם אצלכם וגם למודל ליצוא. בישראל הוא ייסע עם מזגן מותאם לאקלים הישראלי, בעיית האיוורור יכולה להיפתר ע"י המזגן החזק או באמצעות שינוי מיפתח חלונות. לא התרשמו ממנו שהוא חלש. אם הוא חלש, אפשר להחליף מיכלולים רבים ואפילו מנועים. השאלה היא רק כדאיות. עובדתית הוחלט להביאו לישראל, אין לי מושג עם איזה מנוע אך זה זניח. כלומר שהרכב וביצועיו נבדקו והוחלט אפילו לרכוש חמישה עותקים, לא להשכיר. אני משוכנע שבאגד ובדן יש מספיק אנשי מקצוע שבחנו אותו מכל היבט והיכולים להחליט אם הרכב מתאים להם אם לאו.
לדעתי, גם אם יימצא לא מתאים, אפשר תמיד לקנות דגמים אחרים מיצרנים אחרים כמו מאן הגרמני שלו מוצר מדף מוגמר ומוכן למכירה.
עקרונית - אני מניח שבישראל הרוטמאסטר החדש שלכם יעבור מקצה שיפורים ולא מעט שינויים אם יוחלט לרכוש ממנו כמויות.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'This bus has a fundamental weakness'
This bus has a fundamental weakness
13/06/2015 | 18:43
22
51
It is not my like or dislike of the bus- yes, I actually don't like the exterior design, I think it's crap, and it very expensive to fix. my main issue is with the bus being 2 axle chassis. let me explain.
the maximum weight of a 2 axle bus [single or double deck] is 18,000kg.
thid bus- code LT- is 11.3m long, with a weight of 12,600 kg-. that leaves 5400 kg for passengers; - so the maximum number of passengers the bus can carry is 80  passengers.
this is very poor- a normal 10.2m d/d 2 axle bus in london can carry 87 passengers at least.
so here you have a big heavy bus with two staircases, carrying less passengers than a shorter normal d/d bus/ this is a flop.
ADL makes a 11.3m long bus, but with 3 axle- and it is fully air cond.  the max wieght for this is 23,000, so it can carry 120 passengers.
so you tell me what is more efficient
as for ventilation on the LT:
well, the reason the LT does not have opening windows has to do with weight. yes, hoppa windows unit weigh quite a bit, and 20 windows would wieght more than the cooling unit installed in the LT.
so if you want to fit opening windows or a proper air cond unit, this comes at the expense of total maximum passenger capacity.
The LT does not have air cond unit but a much weaker [and lighter] air cooling system.
That is one of the reasons Hong Kong would NEVER buy those buses.
then there is the engine- it is 5.3 litre engine; yes, the bus is hybrid, but with 5.3 diesel engine  you can see that this bus is not going to be very fast. in fact, it will not be able to serve in Haifa or Jerusalem due to the hills.
In London, it is being used on route serving flat terrain, along very congested roads. route 24 takes 3 hours for a round trip of 10km each way, so speed does not matter. 
Short of fitting 3 axle instead of 2 axle- a radical design change- there is not much scope for improving on performance, due to weight restrictions.
 That is a very serious issue. that is why this bus has been examined by many operators but no body except London will buy it. I hope that Dan or egged would not buy such a flop.
 
Ask your contacts about the weight limit- it is a real safety issue- this is universal not just in Europe but in the USA. Canada, Australia, far east, china, india, south africa... Turkey etc.
 
What I say above comes via some bus engineers- the ones that work in bus companies and make decisions on what bus models to buy.
 
regards
 
Yoram
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'and the rubbish design'
and the rubbish design
13/06/2015 | 18:55
4
40
the body is built from 3 major composite components.
this means that if one of them is damaged, you have to replace the whole component.
 
There is also a curious design fault with the pedestals- it is the wrong way round.
so, when an experienced driver starts driving the bus, he or she has to remember that on the LT, the break and acceleration pedestals normal position has been reversed.
the real test comes when there is a sudden need to break.
this leads to the 'first week syndrome'-  what happens is that ,drivers used the 'wrong' pedestal.
so far, this has been recorded on 36 instances.
here  is a photo of the a result= the bus was working route 73 on it's first day.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'photo attached'
photo attached
13/06/2015 | 19:03
1
109
recorded 23 may
 
see the severe damage to the front.  all of this has to be replaced. takes between 2-4 weeks.
 
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'נזק כזה בהחלט יתכן בארץ ! בשבוע שעבר ניזוק'
נזק כזה בהחלט יתכן בארץ ! בשבוע שעבר ניזוק
13/06/2015 | 19:12
54
דו מפרקי 75-191-69 בצורה ממש דומה בירושלים כאשר הוא נכנס בעוצמה ב- 75-235-69 שגם הוא דו מפרקי.
אם צריך להחליף חלק גדול שעשוי להוות שליש מהרכב - לא כדאי לרוכשו. בענין הזה יש לך ולי אחדות דעים מוחלטת !
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'pedals לא? לפי מה שאני קורא, הסדר של הדוושות אינו הפוך אלא'
pedals לא? לפי מה שאני קורא, הסדר של הדוושות אינו הפוך אלא
13/06/2015 | 19:55
1
41
פשוט שתיהן ממוקמות מימין למוט ההיגוי ולכן אי אפשר להשתמש בשתי הרגליים. נהגי אוטובוס רבים משתמשים ברגל שמאל כדי לבלום במקום להשתמש רק ברגל ימין כפי שעושים למשל במכונית. כאן זה אינו אפשרי כי אי אפשר לשים את שתי הרגליים מימין להגה. הדוושות עדיין נמצאות בסדרן המקובל כאשר הימני מאיץ והשמאלי בולם.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'yes, it's pedals'
yes, it's pedals
13/06/2015 | 20:55
28
and the pedals syndrome is certainly there!
 
regards
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אם כך ולאחר שקראתי באדיקות את דבריך - '
אם כך ולאחר שקראתי באדיקות את דבריך -
13/06/2015 | 19:06
16
61
מה הסיבה שבכל זאת הוחלט לרכוש חמישה כאלה לישראל? אני שמעתי שמדובר על התאמות לארץ אך אבדוק שוב את הדברים עם האנשים שלי. מודה לך על ההערות החשובות. אם יש אמת בדברים, הרי על פניו עדיף לרכוש משהו שכבר הוכיח את עצמו ונוסע כמה שנים בכבישי אירופה.
זכור לי שקראתי בזמנו מאמר שראה אור בשנות ה-40 או ה-50 וקטל באופן דומה את הרוטמאסטר המיתולוגי. אני יודע שהרוטמאסטר של שנות ה-50 אינו הרוטמאסטר של שנות ה-80 או ה-90. סביר להניח שיש הרבה "מחלות ילדות" לכל דגם חדש באשר הוא כפי שסביר להניח שרובן או כולן תיפתרנה. כך קרה כאשר הגיעו בשנת 1998 קטרי הבו-בו הראשונים לארץ. חוסר שביעות הרצון מקטרים 731 עד 740 היה עצום. כבר בסדרה הבאה שהחלה ב-741 נערכו שיפורים רבים וגם בזו שלאחריה. כיום הקטר נחשב לאמין בדרך-כלל ומספר התלונות ירד דרמטית. אני מניח שאם יוחלט להכניס בלונדון את האוטובוס לשרות מלא, הדגם של 2020 יהיה הרבה יותר אמין ושונה מהותית מהדגם של 2015. עם הזמן לומדים יותר ומתקנים טעויות שהופיעו בסדרות קודמות. לדעתי מוקדם מדי לאגד ולדן לרכוש עותקים אם עדיין ידוע שיש הרבה בעיות עם הרכב, אך הם נחושים בדעתם והם כנראה יודעים למה. השבוע אברר עוד פרטים ואשמח לפרסם במידת האפשר.
אביה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'It is politics'
It is politics
13/06/2015 | 21:04
32
The routemaster first appeared as a prototype in 1954, and it was not before late 1959 that it went into full production. it was not before the early 60s that the design settled down to it's ledgendary long life of at least 40 years- and still going strong.
 
the new bus for london is a political project- because that is what the mayor of London promised. his term of office runs out in May 2016, so TfL is determined to have all 800 buses in service by that time. that meant rush production, and not enough operational experience, and no time for much else.
 
There will be a new Mayor in 2016, so it will be up to him/her , but we think it is not very likely that this bus  would be produced in large numbers.  
one of the important issues is money- TfL had to buy and lease all 808 of them- no bus company would agree to buy them as  it  is not practical to use them outside of London, on account of their high cost and operational costs.
Normally TfL do not own buses- the operating bus companies lease buses. 
 
Regards
 
Yoram
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'"London Bus"'
"London Bus"
13/06/2015 | 21:07
33
What do people mean when they say "London Bus"- outside London?
on so many occasions, they think that any double deck bus painted in red is a London Bus, and this amuses us- London bus enthusiasts' -very much.
 
Maybe this is the case yet again?
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'More updates'
More updates
13/06/2015 | 21:20
13
36
OK, I spoke to our bus expert- the editor of our bus society magazine- with over 30 years experience. He talked to our engineering expert- who used to be involved with the LTs and Wrights a couple of years ago.
 
Wrights of Ballemena in Northern Ireland build the LTs.
Their normal double deck range [with their own distinct bodywork] has so far been sold for left hand drive only, 
. iand as far as we know,they have never made the effort to build a right hand side model for export
their website is here
 
ADL Dennis are based in Guildford.
their website is here
They offer the E400 and E500 models, hybrid and diesel.
they already export right hand drive models- to South Korea, USA and Canada.
see this in particular
 
so, ask your people where did they go: if it is northern Ireland- it will be Wright, if it Guildford, or Scotland it will be Alexandre Dennis -or ADL as they are also known.
 
The E500H are nice buses, and if you want hybrid and air cond bus [with windows fitted- as in the USA- ]- they will do it for you.
 
We think the order would come from ADL- and it will be either E400 - the shorter 2 axle version, or E500- the longer version on 3 axle.
 
regards
 
Yoram
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'כיף לקרוא את הדברים! תמשיך לעדכן וכנ"ל אני: '
כיף לקרוא את הדברים! תמשיך לעדכן וכנ"ל אני:
13/06/2015 | 21:53
42
אפשר להסיק דבר אחד: מישהו בישראל עושה פוליטיקה לא קטנה מהרכישה של חמשת העותקים... מעניין מה עומד מאחורי הדברים...
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'ה-E500H באמת נראה מתאים, אבל חסרה דלת שלישית'
ה-E500H באמת נראה מתאים, אבל חסרה דלת שלישית
13/06/2015 | 22:34
11
37
אני באמת חושב שזו בעיה עם DD בקווים עתירי נוסעים - חייבים שלוש דלתות כאשר אחת מהן משמשת (בעיקר, אבל לא רק) לנוסעים שיורדים מלמעלה. אחרת יש עומס בירידה כאשר היורדים במדרגות מתעכבים בגלל זרם הנוסעים מהקומה התחתונה שיורדים גם הם.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'been tried in Hong Kong but failed'
been tried in Hong Kong but failed
14/06/2015 | 00:24
10
23
when 12m long 3 axle d/d buses were first introduced in Hong Kong, the 3 door model was introdroduced- with two staircases; front door for entrance and the other two doors for exist.
 
this was later tested against the normal model of two doors, and dwell time was compared between the two options- on various routes in HK- some very busy and some suburban routes.
 
it was found that the 3 door model did not shorten the dwell time at bus stops in comparison to the two door model, due to boarding passengers having to wait till everyone who wanted to got off the bus.
the two door model did not help, because the space between the two staircases is relatively short, and therefore it did not shorten the disembarkation process in any significant measure.
 
You can not designate one staircase as alternative for boarding passengers at one time and for use of disembarking passengers at another time- it causes confusion and delay at bus stops. the rule has to be fixed. 
yes, this was also tried -and failed- in HK
 
but the three door model has one big short fall- you loose space that can be used for passengers. at the end of the two door model was more cost effective -per passenger.
 
source: dept of transport HK, MD who worked at the department at the time...
 
oh yes, why HK? because they were the first to introduce the 12m long model as mass prouction vehicle for everyday use.
 
I visit HK every year, and I love observing peak hours operation- that's the only way to understand the transport system. the vast majority of the 6,500 double deck buses in HK are the long 12m buses. they work very well with the 2 door model.
 
if you visit Dublin or Glasgow you can see 12m long E500 volvos with one door- in Dublin on route 46  and on Glasgow's route 75 
 
regards
 
Yoram
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'correction'
correction
14/06/2015 | 00:43
9
21
first para should read
 
when 12m long model was introduced in Hong Kong, it was the 3 door model that first went into service- with three doors- one for entrance at the front and the other two for exit.
 
sorry,
 
regards
 
Yoram
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אבל לא הצעתי שני גרמי מדרגות אלא רק שתי דלתות ליציאה'
אבל לא הצעתי שני גרמי מדרגות אלא רק שתי דלתות ליציאה
14/06/2015 | 01:24
8
30
או שלוש דלתות לכניסה ויציאה.
 
הנוהג מחוץ ללונדון של דלת אחת הוא פשוט טפשי - אפילו בדגמים של קומה אחת, לא כל שכן בשתי קומות.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'It's not that practical'
It's not that practical
14/06/2015 | 13:38
7
19
The bottleneck is the staircase area on the double deck bus.
on a conventional two door London d/d, there are 41-43 seats upstairs and only 23 downstairs, standing permitted downstairs only.
getting off the bus, the congestion would always centred around the staircase- those upstairs always end up waiting from downstairs passengers to exit first. 
there are more passengers upstairs than downstairs.
the staircase is allocated behind the drivers seat- this is the optimal location as experience showed over the years.
yes, bus designers and bus companies agonised for many years over the issue of where to locate the staircase.
 
in summary, if you add another set of doors, that would only reduce the number of seats downstairs, but would not make much difference to dwell time.
 
You can see it for yourself on route 73, which is being changed from normal buses to LTs. both models run side by side, and the LTs are not any faster- when measuring dwell time at bus stops.
 
regards
 
Yoram
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'ומה אם הדלת האחורית מכוונת יותר לשימוש הנוסעים למטה'
ומה אם הדלת האחורית מכוונת יותר לשימוש הנוסעים למטה
15/06/2015 | 01:15
6
14
ואילו הדלת האמצעית יותר עבור היורדים במדרגות?
 
או באוטובוס עם עליה מכל הדלתות, אולי בכלל הדלת הקדמית צריכה לשמש את העולים והיורדים במדרגות. האם יש נסיון מברלין שם אני מניח (האם זה נכון?) שלא משלמים בעליה לאוטובוס?
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'you still have the problem of the staircase'
you still have the problem of the staircase
15/06/2015 | 01:34
2
13
The Berlin d/ds are longer buses, but they have two staircase, thus reducing capacity to that of the much shorter London Bus, and this is far from ideal.
 
Again, for d/d buses the main holdup is the way to/from the upper deck, and passenger flow would not be significantly helped by what you suggested. 
Bear in mind that the lower floor is also meant for standing passengers.  if you install three doors instead of two doors, it reduces capacity significantly; . the hong kong experiments from the 1980s tested all sorts of possible permutations with 3 doors, and it did not save time and reduced delays.
 
So far, only TfL ban paying cash on the bus, In Berlin, and all over Germany, there is always to option to pay the driver.
 
Even in London, if you look at what is going on with the LTs, the prvision or the third door and the second staircase  does not shorten  dwell time at bus stops. there is a lot of 'confusiion' downstairs, as there is not enough space for standing passengers, and less seats available.
 
regards
 
Yoram
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'מעניין. בנמוך רצפה אפשר לעמוד ליד הדלתות אז כמה זה כבר מוריד'
מעניין. בנמוך רצפה אפשר לעמוד ליד הדלתות אז כמה זה כבר מוריד
15/06/2015 | 02:23
1
13
מהתכולה?
 
בכל זאת, שים לב שהיום בארץ יש קווים בהם לא משלמים לנהג יותר ושהכרטוס מתבצע מחוץ לאוטובוס. יכול להיות שנוצר בארץ מצב שלא היה קיים בשום מקום עם אוטובוס דו-קומתי ואולי יש פרמוטציה שלא נוסתה.
 
שים לב גם שבארץ לא נהוג לחכות עד שכולם ישובים לפני שמתחילים בנסיעה, דבר שעשוי לשנות את צוואר הבקבוק. בכלל, לא ברור לי איך זה יעבוד בארץ כי אי אפשר לנסוע כשנוסעים עולים או יורדים במדרגות ובטח שלא כשהם עומדים על הסיפון העליון, דבר שגורם לבעיות של מרכז כובד גבוה מדי.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'It's universal'
It's universal
15/06/2015 | 11:21
11
The two issues I referred to - the staircase area for upstairs passengers, and the standing room for passengers downstairs are universal.
 
In Israel, there is one additional factor-  the pressure and luck of patience and what seems to be the inability to form a queue.
I can well imagine the mayhem and the extra dwell time.
 
It does not really matter if you pay the driver or not. the main issue is still the dwell time and the best method allowing people to get on and off at the shortest time. 
 
three doors and one staircase is not the best configuration- this has been tried and tested in real life in HK.
two staircases do not resolve the problem either- it simply lead to loss of up/down seating and standing space downstairs
Best wishes,
regards
 
Yoram
 
 
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'single vs double deck bus'
single vs double deck bus
15/06/2015 | 11:54
2
12
It is perhaps obvious, but I think it is worth stating that a double deck bus takes longer to load/offload than a single dec k bus.
if you want to compare the like with the like- in terms of capacity, it is an articulated bus and a double deck bus.
the reason is that upper deck- the need to go up or down the staircase , and the distance involved.
But an artic bus takes more road space than a double deck bus.
 a double deck bus has a larger capacity than a normal 12m long single deck bus.
if you take those two considerations together, you can see the economic case for deploying double deck buses.
 
An interesting case I have mentioned before is in Hong Kong and a route called the 273. the 273 links an estate [wah ming] with the nearest rail station. the round trip is 10 minutes- and the service runs ever 2 minutes in the peaks needing 9 buses.
the service uses single deck buses - despite the massive number of users. the reason? if you send the 12m long d/d onto the route, it takes longer to unload at the station- at least 5 minutes- than the single deck- 3 minutes. 
 
Regards
 
Yoram
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'ולכן נראה שדו-קומתי מתאים לקווים עתירי נוסעים בהם העליה'
ולכן נראה שדו-קומתי מתאים לקווים עתירי נוסעים בהם העליה
15/06/2015 | 21:55
1
9
והירידה מפוזרת לאורך תחנות רבות ולא כאשר כל הנוסעים יורדים בתחנה אחת. כך יכולים הנוסעים שרוצים לרדת בתחנה הבאה לעשות דרכם מטה מבעוד מועד, למשל בעת המתנה ברמזור ולא לחכות עד שהאוטובוס מגיע לתחנה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'It is also suitable for long distance communting'
It is also suitable for long distance communting
16/06/2015 | 11:44
8
and it could be seen in Hong Kong on the long distance cross harbour tunnel routes .
route like the 968 leaves Yung Long for HK Island.
once it collects passengers at 4 bus stops in Yuen Long it runs non stop for 40 minutes till it reaches HK island and then offloads .
 
the reason why d/ds are used on such long routes is simple- a double deck has at least 90 seats, and a single deck -half of that.
 
as to longer dwell times at bus stops- well, this is catered for when you plan your schedules. you assign a little bit extra time for each bus stop, so your advertised timetables are realistic.
 
The use od d/d buses is ideal on busy routes- start and stop type, semi fast routes- and the big advantage is that you save on buses and drivers . you have to look in terms of capacity.
 
regards
 
Yoram
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'מה, לכל הרוחות, הבעיה שלך להטעין עברית במחשב?'
מה, לכל הרוחות, הבעיה שלך להטעין עברית במחשב?
14/06/2015 | 08:24
4
40
מעניין איך רוכב האופניים ו-alantan כן מסוגלים לעשות זאת
וגם אני שעבדתי בקושי שנה באוסטרליה ב-2001 הטענתי עברית במחשב בלי בעיות
ורק אתה לא.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'has to do with my laptop'
has to do with my laptop
14/06/2015 | 13:51
3
35
It has to do with software issues on my laptop; I can not load language packages on my laptop [windows 7],and make them work,  despite following the insturctions someone very kindly sent me some years ago.
 
the other two issues I have is the lack of a physical hebrew keyboard,and I never learned typing in Hebrew either.
 
So, at least for the time being, it is either posting as I do now or not post at all, sorry.
 
regards
 
Yoram
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'תשדרג לחלונות 10 ברגע שתוכל. שם לא תהיה לך בעיה'
תשדרג לחלונות 10 ברגע שתוכל. שם לא תהיה לך בעיה
14/06/2015 | 21:26
2
27
להתקין עברית ברגע.
אני כבר עובד תקופה עם חלונות 10 גרסת הבטא האחרונה ויחסית די מבסוט למרות שאני רגיל מאוד לחלונות 8.1 פרו. ב29.07 השדרוג החינמי.
חלונות 10 דומה לחלונות 8.1 ומי שרגיל לחלונות 8.1 יתרגל תוך כמה דקות לחלונות 10. בכל מקרה 8.1 וכמובן 10 הרבה הרבה יותר מהירות מחלונות 7 האיטית והמסורבלת לטעמי. חלונות 7 מזכירה לי את ימי XP העליזים שנגמרו וטוב מאוד שנגמרו. לאשתי יש לפטופ שקיבלה מחו"ל והגיע בלי עברית. לקח לה עשר דקות להתקין עליו עברית מלאה (חלונות 8.1).
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אין שום בעיה להתקין עברית בחלונות 7'
אין שום בעיה להתקין עברית בחלונות 7
14/06/2015 | 22:37
1
26
יורם רק צריך להתקין TeamViewer, לתאם עם הרב פיינשטיין ויש לו עברית בתוך מספר דקות. אני אשתכנע שלא ניתן להתקין עברית ע"ג הלפטופ של יורם רק לאחר שאשמע שהאופציה הזאת נוסתה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-''
14/06/2015 | 22:59
18
לצפיה ב-'"המעביר" היתה הראשונה עם אוטובוסי קומותיים'
"המעביר" היתה הראשונה עם אוטובוסי קומותיים
<< ההודעה הנוכחית
11/06/2015 | 20:10
193
כאשר הראשון נחת כאן כבר בשנת 1936 והיה זה M800F. אח"כ הופעלו בקואופרטיב דן עוד שניים: ת1127 שהפך אחר-כך להיות 36-047 והאחרון 36-373. בשנות ה-90 הסתובב בתל-אביב קומותיים צהוב של AEC במסגרת מסע פרסום לדיאנטיקה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'איך האוטובוסים האלה יתמודדו עם פסי האטה המאוד נפוצים כאן?'
איך האוטובוסים האלה יתמודדו עם פסי האטה המאוד נפוצים כאן?
11/06/2015 | 20:31
8
193
ובמיוחד כאשר מהנדסי הרשויות לא יודעים בכלל להגדיר נכון את גובה הפסים ופשוט הקבלים זורקים מלט לכביש ובונים גבעה בשיפועים הזויים.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'והמנהרות'
והמנהרות
11/06/2015 | 21:03
4
188
איך יתמודדו איתם ?
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'גשרים ומנהרות היו גם בתקופת האוטובוסים הדו-קומתיים של פעם.'
גשרים ומנהרות היו גם בתקופת האוטובוסים הדו-קומתיים של פעם.
11/06/2015 | 21:33
3
185
גובה אוטובוס כזה הוא בערך 4.5 מטר, למיטב ידיעתי הוא יכול לעבור כמעט בכל כביש בארץ.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'לונדון מלאה גשרי רכבת ויש בה גם ריבועי האטה שטניים'
לונדון מלאה גשרי רכבת ויש בה גם ריבועי האטה שטניים
12/06/2015 | 11:21
2
137
אני בסמארטפון אז יקח לי נצח לשים תמונה אבל סיקרתי את האוטובוסים האלו בשירשורי לונדון במרץ ואפריל.
 
המודל החדש היה פרויקט של בוריס ונוצר כהתנגדות להבאת מפרקיות לעיר ע"י קן. הקווים הראשונים שהוסבו קודם למפרקיות ואחר כך לרוטמאסטר החדש כללו את 73 ו 38 שעיקר תפקידם חיבור "קופסאת האקני" - חור ענק ברשת התחתית שאין בו רכבות ישירות למרכז העיר אך יש בו גשרי רכבת רבים של רכבות ארציות, וכבישים ראשיים רבים עוברים מתחת לגשרים אלו. כמו כן - כשמוסיפים את קו 25 למשוואה האזור כולל גם את הקטע הדרומי של ה A12 , לשעבר ה M102   (בעבר 4-5 קילומטרים שנחשהו כאוטוסטרדה למרות שלא התחברו לאף אוטוסטרדה אחרת) וזה אומר לא רק גשרים אלא גם מחלפים משנות השבעים. הדגם נהיה מאד נפוץ וכשביקרתי בעיר במרת הוא החליף כל מני קווים מכל מני אזורים בעיר.
 
הייחוד שלו הוא שיש בו שני גרמי מדרגות, שלושה דלתות,  וזאת לעומת גרם מדרגות יחיד ושתי דלתות בלבד באוטובוסי קומותיים רגילים (בדגם ההיסטורי שהוא מחכה היה גרם מדרגות אחד וכניסה אחורית בלבד) וזה אמור לאפשר מעבר מהיר יותר של נוסעים.
 
מערכת המיזוג נמצאת מעל לגרם המדרגות האחורי, הדגם פותח כך ישינה גירסה היברידית אך אינני יודע היכן הסוללה או אם זה בא על חשבון המיזוג. בלונדון ישנם ימים מעל 30 מעלות ושיא כל הזמנים הוא 39 מעלות ויש גם לחות, אך בגלל ששיא החום בה הוא לשבועיים שלושה בשנה יתכן שהמיזוג נועד יותר ל 25-30 ולא ל 35-40 כפי שניתן לחוות בפרברים המזרחיים של גוש דן (במיוחד באזור לוד.. )
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'ועוד קצת על ריבועי האטה'
ועוד קצת על ריבועי האטה
12/06/2015 | 14:15
1
108
אמנם אינני זוכר פסי האטה על רשת כבישי ה A  אבל בכבישים הצדדיים יש המצאה שהופכת את פס ההאטה לגן עדן - ריבוע ההאטה. במקום שיהיה פס שלם יש "רק" ריבוע אחד באמצע הנתיב, וטכנית ניתן לעבור עם הגלגלים משני צידיו אם נמצאים במיקום הנכון במדוייק, אבל פספסו את הריבוע בקצת וצד אחד עולה מול צד שני שנדאר באותו המפלס. באופניים אפשר טכנית לרכב במפלס הכביש ולפספס את הריבוע לחלוטין.
 
כל זה נכון טכנית בלבד כי במציאות תמיד יש מכוניות חונות ולכן אי אפשר לשים את הגלגלים משני צידי הריבוע, במקרים רבים צריך לעלות על שני ריבועים מקבילים (של שני הכיוונים) ובאופניים או אופנוע מכונית חונה שחוסמת את המעבר השטוח ליד המדרכה מכריחה את הרוכב לרכב על פס הנפרדה שבמרכז הכביש.
 
ריבוע מסוכן שלא ברא השטן.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'לא יודע, אני מעדיף את הריבועים הללו על פני פסי האטה.'
לא יודע, אני מעדיף את הריבועים הללו על פני פסי האטה.
12/06/2015 | 16:10
87
במקרה של מכוניות חונות עוברים לנתיב הנגדי או כפי שציינת, עולים על שני ריבועים בו זמנית במהירות מעט נמוכה יותר.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'הדבר שהכי הפריע להם בשנות ה-90 היו העצים.'
הדבר שהכי הפריע להם בשנות ה-90 היו העצים.
12/06/2015 | 22:07
2
91
לשבת למלעלה ולראות איך ענף אחרי ענף נכנסים לך בשמשה הקדמית הייתה חוויה נפוצה בערים רבות.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'זה קורה כל הזמן בלונדון - לא נראה לי שאכפת למישהו'
זה קורה כל הזמן בלונדון - לא נראה לי שאכפת למישהו
12/06/2015 | 23:03
1
32
לצפיה ב-'trees pruning'
trees pruning
14/06/2015 | 00:49
31
Long standing issue with buses- not just d/d buses.
 
there is the natural adjustment of tree growth due to constant usage of buses- the tree adjust it's shape if you like.
then, there is the tree pruning done by the local council on a regular basis.
 
- In London, TfL liaise with local authorities re: cutting branches etc.
 
Usually the above two works well, and there is no serious damage to either trees or buses.
 
regards
 
Yoram 
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'שוב זורקים כסף על אוטובוסי "גימיק" כמו הלונדוני המכוער הזה'
שוב זורקים כסף על אוטובוסי "גימיק" כמו הלונדוני המכוער הזה
11/06/2015 | 22:30
16
248
והפיליאס?
הרי יש למאן דו-קומתי מוגמר, המבוסס על זה שמופעל ממילא ע"י דן ואגד. כמובן שיש מרכבים כמו ה-Enviro שיודעים לבוא על שלדות של יצרנים גדולים אחרים כדוגמת וולבו, דניס, סקניה וכד'.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-''
11/06/2015 | 22:58
23
לצפיה ב-'יש בכלל תמונה או מידע על אוטובוסי הגימיק האלה?'
יש בכלל תמונה או מידע על אוטובוסי הגימיק האלה?
12/06/2015 | 00:28
2
131
במידע שהובא רק נאמר שיגיעו קומותיים לא אמרו איזה
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'תמונות של רוטמאסטרים חדשים...'
תמונות של רוטמאסטרים חדשים...
12/06/2015 | 11:47
1
332
המודלים שקדמו לרוטמאסטר החדש לא היו ממוזגים כי לא השקיעו כסף בבעיב שקיימת 2-3 שבועות בשנה. ברוטמאסטר ההיסטורי מערכת החימום היתה חלק ממערכת הצינון של המנוע ובימים חמים לא יכלו לכבות את ההסקות (חשיבה של שנות החמישים...)
 
אני בסמארטפון אז מה שאני מעלה מבוסס על אייקונים קטנים מאד (כלי ההעלה הוא "קבצים" ולא "גלריה" אז אני מתנצל אם התמונות שאצרף לא אידאליות או אם כמה מהן לא מסובבות נכון. צולם במרץ השנה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'It is not air conditioned, it is a cooling system'
It is not air conditioned, it is a cooling system
13/06/2015 | 19:05
40
Those buses do not carry an air cond unit but a cooling unit.
the reason? weight. please read my comment to Evyatar above.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-' ועוד עם שלוש דלתות אמיתיות ולא דלת אחורית מזוייפת כמו'
ועוד עם שלוש דלתות אמיתיות ולא דלת אחורית מזוייפת כמו
12/06/2015 | 00:43
8
210
המוקיון הלונדוני...
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'זה מזוייף? '
זה מזוייף?
12/06/2015 | 11:28
7
282
הדלת קיימת גם קיימת, מה שלא מאפשרים זה את פתיחת הפלטפורמה האחורית כולה כפי שהיה ברוטמאסטרים הקלאסיים.
 
בקומותיים מודרניים היו שתי דלתות - קדמית ואמצעית - עם (כמה מפתיע) דלתות .
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'סליחה - טעות שלי, חשבתי שהדלת אינה מופעלת על ידי הנהג'
סליחה - טעות שלי, חשבתי שהדלת אינה מופעלת על ידי הנהג
12/06/2015 | 16:06
6
110
ושהכניסה והיציאה דרכה רק כאשר יש כרטיסן.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'haven't you seen or been on one?'
haven't you seen or been on one?
13/06/2015 | 19:08
5
32
the rear door is operated by the driver.
 
the assistant [not conductor]  can not operate the rear door.
in fact, most of those buses are driver operated only, there is no assistant at the back.
the person at the back does not collect fares or check tickets/passes/oyster.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'הייתי רק פעם אחת והדלת הייתה פתוחה בזמן שהשתמשתי'
הייתי רק פעם אחת והדלת הייתה פתוחה בזמן שהשתמשתי
13/06/2015 | 19:58
4
31
ראיתי כאלה עוברים עם דלת סגורה אבל לא שמתי לב לאחד שנמצא בתחנה. האמת המרה היא שהדגמים אינם מעניינים אותי מבחינה עיצובית או מכאנית, אני מהחובבים שמתעניינים במאפייני שירות, לוחות זמנים, גביה ותשתיות במובן מסויים אבל לא ממש מתעניין בדגמים חוץ מדגמים מאוד ספציפיים שאהבתי כגון ה-O305 או ה-38 stock של הטיוב.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'I am not such an expert either'
I am not such an expert either
13/06/2015 | 21:27
3
25
The bus route network , service requirement and how the system run is far more interesting to me than the actual models or the inside mechanics of the buses.
 
The whole issue of bus weight limitations came about because of TfL. they insist on their internal specifications- , and that cost a lot in terms of extra weight.
double deck buses were always heavier, , and there comes the point where those TfL requirements actually reduces the bus capacity in terms of number of passengers.
that's how we are aware of this issue. otherwise, like most bus neds- it is not something we would pay particular attention to.
 
It is interesting for me to follow what goes on in Isreal- bus industry wise- from the London point of view.  in many cases, it is more of the 'how not to do things' aspect of what is being done in Israel [example: ticketing, service delivery quality control to name but two].
 
regards
 
Yoram
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'לגבי הסיפא שלך, נראה לי שיש התקדמות בארץ בכיוון הנכון'
לגבי הסיפא שלך, נראה לי שיש התקדמות בארץ בכיוון הנכון
13/06/2015 | 22:36
2
28
בשנתיים-שלוש האחרונות כאשר הדגש הוא יותר על עמידה בתנאי סף של מתן שירות איכותי ועל כרטוס משולב. עם זאת, עוד רחוקה הדרך למושלם...  
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'ticketing: read this'
ticketing: read this
14/06/2015 | 00:32
1
23
 
introduced in 1996, this proceeds the Oyster Card in London,.
th Octopus is used in HK- and across the border in Shenzhen- dual currency use- not only to pay for transprot- including taxis- but as cash alternative.
 
Nowadays, I hardly use small change in HK- I load my original card -yes, it has lasted that long- next year it will 'celebrate' it's 20th anniversary of continious use-  of the same card- and I use it to buy drinks, snacks, in the supermarket, convenience shops, even at Mcdonald's if you so wish..
 
One of the big advantage of the Octupus is that it pays for itself, and it reduced vastly the use of coinage in HK. in fact, in 1998, minting coins ceased as there were sufficent stocks, and only resumed in 2012.
 
regards
 
Yoram
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'כן, השתמשתי ב-Octopus בעת שהייתי בה"ק בשנות ה-90'
כן, השתמשתי ב-Octopus בעת שהייתי בה"ק בשנות ה-90
14/06/2015 | 01:25
15
לצפיה ב-' כנראה כסף לא חסר בכלל בישראל...'
כנראה כסף לא חסר בכלל בישראל...
12/06/2015 | 08:48
1
91
לצפיה ב-'עזוב אותך, מה זה כבר כסף לעומת טעימה מהשלמות הלונדונית'
עזוב אותך, מה זה כבר כסף לעומת טעימה מהשלמות הלונדונית
14/06/2015 | 01:00
18
לצפיה ב-'There are very very few MAN d/ds'
There are very very few MAN d/ds
14/06/2015 | 00:36
34
Outside the anglo saxon world, double deck buses are not that popular.
yes, Berlin has a fleet of 400 of them- all NEOMANs, -just compare the the London fleet of 7,500 double deck buses.
 
ADL- i.e. alexandre Dennis E400 can be used with their own chassis, or volvo [diesel and hybrids], Scanias.
Wrightbus d/d bodies are really only used on volvo chassis or their own made chassis with Mercedes 5.3l engine. the bus body is called Streetdekka- a silly name, I know.
 
regards
 
Yoram
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אם לא יטענו בבריטניה שאגד פועלת גם בשטחים'
אם לא יטענו בבריטניה שאגד פועלת גם בשטחים
12/06/2015 | 20:31
1
128
ולכן אסור לעשות איתה עסקים
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'ששש... לא לעורר את השדים הללו'
ששש... לא לעורר את השדים הללו
12/06/2015 | 21:41
97
אני לא אתפלא אם האיגודים היותר קיצוניים ינסו להטיל וטו או לפתוח בשביתה כשישמעו על כך. מקווה שלא ישמעו על כך.
תחבורה ציבורית >>

הודעות אחרונות

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ